LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 M. EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“ 5.3.2. KONKRETAUS UŽDAVINIO „DIDINTI VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ IR SISTEMOS EFEKTYVUMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO
2014 m. kovo 5 d. Nr. D1-237
Vilnius
Vadovaudamasis 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu,
t v i r t i n u 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programos projekto 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 5.3.2 konkretaus uždavinio „Didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir sistemos efektyvumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2014 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. D1-237
2014–2020 M. EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“ 5.3.2. KONKRETAUS UŽDAVINIO „DIDINTI VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ IR SISTEMOS EFEKTYVUMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 m. Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų veiksmų programos projekto 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 5.3.2 konkretaus uždavinio „Didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir sistemos efektyvumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas dėl iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto (toliau – projektas) finansavimo (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programos projektą (toliau – Veiksmų programos projektas) 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 5.3.2 konkretaus uždavinio „Didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir sistemos efektyvumą“ numatomas finansuoti veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projekto įgyvendinimo priežiūrą.
2. Šis Aprašas rengiamas pagal 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Laikinosios tvarkos aprašas). Įsigaliojus 2014-2020 m. programavimo laikotarpio Veiksmų programos administravimo taisyklėms ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėms, pagal šį Aprašą atrinkti projektai bus papildomai įvertinti Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte ir šio Aprašo V skyriuje nustatyta tvarka.
3. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:
3.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL L 347, 2013 12 20, p. 320—469) (toliau – Reglamentas).
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Aplinkos projektų valdymo agentūros Geografinė informacinė sistema (toliau – GIS APVA) – sistema, skirta vykdyti projektų rodiklių monitoringą, standartizuoti informacijos, susijusios su gyventojų prijungimu prie nuotekų ir vandentiekio tinklų, suvedimą ir vaizdavimą.
4.2. Patirtos išlaidos – išlaidos, nurodytos sąskaitoje faktūroje arba išankstinio mokėjimo dokumente prekėms, paslaugoms, darbams apmokėti, išlaidos, apskaičiuotos kaip darbo užmokestis ar kitos išmokos, taip pat kitos pagal projekto vykdytojo įsipareigojimą mokėti dar neapmokėtos išlaidos.
4.3. Projekto finansavimo pabaiga – galutiniame mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų apmokėjimo projekto vykdytojui data arba data, kai projekto vykdytojas apmoka visas galutiniame mokėjimo prašyme nurodytas išlaidas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui (kai galutiniame mokėjimo prašyme deklaruotos išlaidos apmokamos taikant sąskaitų apmokėjimo būdą), atsižvelgiant į tai, kuris veiksmas atliekamas vėliau, arba galutinio mokėjimo prašymo patvirtinimo data, jei su galutiniu mokėjimo prašymu nėra apmokamos projekto išlaidos.
4.4. Projekto įgyvendinimo trukmė – projekto įgyvendinimo laikotarpis nuo šio projekto sutarties pasirašymo dienos iki jo veiklų įgyvendinimo pabaigos.
4.5. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis – projekto sutartyje nustatytas laikotarpis (nuo projekto veiklų įgyvendinimo pradžios iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo termino), per kurį turi būti patirtos ir apmokėtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos (jei teikiant galutinį mokėjimo prašymą išlaidas prašoma apmokėti sąskaitų apmokėjimo būdu, apmokėjimo sąlyga netaikoma).
4.6. Projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga – projekto sutartyje nustatyta projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos data.
4.7. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia – projekto sutartyje nustatyta pirmosios projekto veiklos pradžios data, kuri yra ir projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pradžios data.
4.8. Vandens tiekimo sutartis – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme.
4.9. Vandentiekio ir (ar) nuotekų šalinimo tinklų rekonstravimas – taip, kaip apibrėžta Statybos techniniame reglamente STR 1.01.08:2002 „Statinio statybos rūšys“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 622 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.08:2002 „Statinio statybos rūšys“ patvirtinimo“.
5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose.
6. Pagal šį Aprašą finansuojamų veiklų įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).
7. Pagal šį Aprašą planuojamų finansuoti projektų atranka bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.
10. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:
11. Atitinkami Aprašo 10 punkte nurodytų veiklų tikslai:
II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
13. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įmonės, galimi partneriai yra savivaldybių administracijos.
14. Partnerio įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas paraiškoje. Prie paraiškos turi būti pridedama jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.
III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
16. Projektas turi atitikti Laikinosios tvarkos aprašo 1 priede nustatytus bendruosius reikalavimus.
17. Projektas turi atitikti šiuos dokumentus:
17.1. Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo 2008–2015 metų plėtros strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 832.
17.2. Savivaldybės tarybos patvirtintą vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planą.
18. Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Pagrįstais atvejais projektų įgyvendinimo trukmė gali būti pratęsta, tačiau ne ilgiau kaip iki 2017 m. rugsėjo 30 dienos.
19. Vandentiekio ir nuotekų tinklų plėtros projektai, nuotekų valymo įrenginių rekonstravimo ir statybos projektai bei vandens gerinimo įrenginių rekonstravimo ir statybos projektai atitinkamai turi siekti žemiau išvardytų stebėsenos rodiklių, kurių aprašymas pateiktas šio Aprašo 2 priede:
20. Nuotekų šalinimo tinklų rekonstrukcijos projektai turi siekti stebėsenos rodiklio „Rekonstruoti nuotekų šalinimo tinklai“, kurio aprašymas pateiktas šio Aprašo 2 priede.
21. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:
21.1. pareiškėjas paraiškoje numatytų viešųjų pirkimų procedūras turi būti įvykdęs iki 2014 m. vasario 5 d;
21.2. pareiškėjas buvo pateikęs paraišką prašomam finansuoti objektui pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos VP3-3.1-AM-01-V priemonę „Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sistemų renovavimas ir plėtra“ iki 2013 m. gruodžio 31 d., tačiau dėl lėšų trūkumo finansavimas projektui nebuvo skirtas.
22. Paraiška turi atitikti šiuos reikalavimus:
22.1. paraiškoje turi būti numatytas ir įtrauktas į paraišką vandentiekio ir nuotekų atvadų iki privačios nuosavybės ribos įrengimas, taip sudarant galimybę gyventojams prisijungti prie vandentiekio ir nuotekų tinklų;
22.2. paraiškoje nurodytas gyvenamųjų vietovių skaičius turi atitikti valstybės projektų sąraše esantį gyvenamųjų vietovių skaičių. Esant neatitikimams pareiškėjas turi pateikti pagrindimą;
22.3. jeigu pagal valstybės projektų sąrašą numatyta finansuoti ir vandentiekio tinklų tiesimo veiklą, vandentiekio tinklai turi būti klojami lygiagrečiai su nuotekų tinklais, o paraiškoje turi būti nurodytas numatomas prijungti gyventojų prie vandentiekio tinklų skaičius. Vandentiekio tinklai gali būti klojami nelygiagrečiai su nuotekų tinklais tik esant technologiniam pagrindimui;
22.4. paraiškoje gali būti nurodyti didesni siektini projekto stebėsenos rodikliai negu patvirtinta valstybės projektų sąraše, tačiau projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti lėšų dydis nebus keičiamas;
22.5. jeigu paraiškoje numatyta nutiesti daugiau nuotekų ir / ar vandentiekio tinklų negu patvirtinta valstybės projektų sąraše, pareiškėjas turi pateikti pagrindimą ir / arba atitinkamai padidinti prijungtų gyventojų prie nuotekų ir / ar vandentiekio tinklų skaičių;
22.6. jeigu paraiškoje numatyta nutiesti / rekonstruoti mažiau nuotekų ir / ar vandentiekio tinklų negu patvirtinta valstybės projektų sąraše ir atitinkamai planuojama prijungti mažiau gyventojų, mažinama atitinkamos veiklos tinkamų finansuoti išlaidų suma. Jeigu pareiškėjas pateikia pagrįstus paaiškinimus dėl šių siektinų projekto stebėsenos rodiklių sumažėjimo ir įsipareigoja prijungti gyventojų ne mažiau nei numatyta valstybės projektų sąraše, paramos lėšos nemažinamos.
23. Projekte neturi būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principų įgyvendinimui.
24. Kaina už vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas po investicijų negali viršyti 4% vidutinių namų ūkio pajamų. Namų ūkio pajamų dydis turi būti nustatytas remiantis oficialiai skelbiamais naujausiais statistikos duomenimis.
25. Projekte neturi būti numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.
IV. TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
Bendrieji reikalavimai projektų išlaidoms
27. Projekto išlaidų atitikimą išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams vertina ir nustato įgyvendinančioji institucija, vertindama pareiškėjų paraiškas, tikrindama projektų vykdytojų teikiamus mokėjimo prašymus ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus. Tinkamos finansuoti išlaidos privalo atitikti šiuos bendruosius reikalavimus:
27.2. išlaidos patirtos tinkamu finansuoti laikotarpiu, t. y. nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2017 m. rugsėjo 30 dienos, su sąlyga, kad projekto veiklos nėra užbaigtos iki pareiškėjui pateikiant paraišką projektui finansuoti;
27.3. išlaidos turi būti apmokėtos iki 2017 m. gruodžio 31 dienos, o kiekvienam projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje;
28. Išlaidos yra faktiškai patirtos, t. y. skirtos:
28.2. iš anksto sumokėti rangovui, prekių tiekėjui ar paslaugų teikėjui pagal su juo sudarytą sutartį ir vadovaujantis pateiktomis išankstinio apmokėjimo sąskaitomis (arba sutartimi, jeigu joje nustatyta išankstinio mokėjimo galimybė, maksimalus išankstinio mokėjimo dydis ir išmokėjimo terminai), jeigu projekto vykdytojas pateikia iš rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos sutarties įvykdymo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą dėl ne mažesnės nei išankstinio mokėjimo sumos, kuriame naudos gavėju nurodytas projekto vykdytojas ar partneris.
29. Išlaidos tinkamai dokumentuotos, t. y. visos įgyvendinant projektą patirtos išlaidos, išskyrus pagal fiksuotąją normą apmokamas projekto išlaidas, turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.
30. Apmokant išlaidas nebus pažeisti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų panaudojimą reglamentuojančių ES teisės aktų reikalavimai, taip pat valstybės pagalbos, viešųjų pirkimų, aplinkos apsaugos ir kitų taikytinų horizontalaus lygio sričių ES reikalavimai.
31. Išlaidos atitinka šiame Apraše ir kituose teisės aktuose išdėstytus reikalavimus ir įgyvendinančiosios institucijos pripažintos atitinkančiomis šiuos reikalavimus.
Tinkamos ir netinkamos finansuoti išlaidos
33. Įgyvendinant projektus, visais atvejais netinkamomis finansuoti išlaidomis laikoma:
33.2. PVM, kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM ataskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;
33.6. transporto priemonių (išskyrus tikslines transporto priemones, būtinas projekto uždaviniams įgyvendinti) pirkimo išlaidos;
33.7. išlaidos, patirtos vykdant sutartis (atitinkamą jų dalį):
33.8. išlaidos, patirtos įsigyjant prekes, paslaugas (įskaitant trumpalaikio ir ilgalaikio turto, taip pat nekilnojamojo turto nuomą) ar darbus iš projekto vykdytojo ar partnerio;
33.9. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES fondų, ES finansinės paramos priemonių, kitų Bendrijos finansinių priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, dėl kurių ES fondų lėšos veiksmams finansuoti būtų skiriamos ne vieną kartą;
33.10. išlaidos, skirtos elektros tinklams pastatyti, kurie nuosavybės teise nepriklauso projekto vykdytojui;
34. Pagal šį Aprašą tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų kategorijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai
|
1. |
Žemė |
|
1.1. |
žemės sklypo pirkimo arba nuomos išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
1.2. |
nepriklausomo turto vertintojo ataskaitos apie žemės sklypo rinkos vertę parengimo išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
1.3. |
išlaidos notarui už sandorio įforminimą; |
Netinkama finansuoti. |
1.4. |
įsigyto žemės sklypo kadastrinių matavimų ir teisinės registracijos. išlaidos ir pan.; |
Netinkama finansuoti. |
2. |
Nekilnojamasis turtas
|
|
2.1. |
nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
2.2. |
nepriklausomo turto vertintojo ataskaitos išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
2.3. |
išlaidos notarui už sandorio įforminimą; |
Netinkama finansuoti. |
2.4. |
įsigyto nekilnojamojo turto draudimo, kadastrinių matavimų, teisinės registracijos išlaidos ir pan. |
Netinkama finansuoti. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai
|
|
3.1. |
administracinių pastatų statybos, rekonstravimo, kapitalinio ir einamojo remonto, griovimo ir kt. darbų išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
3.2. |
vandens gręžinių, vandenviečių statybos, rekonstravimo ir kt. darbų išlaidos, išskyrus kai projekte statomi ar rekonstruojami vandens gerinimo įrenginiai; |
Netinkama finansuoti. |
3.3. |
statybos leidimų ir su tuo susijusių dokumentų rengimo išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
3.4. |
sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos ir teisinės registracijos išlaidos ir pan.; |
Netinkama finansuoti. |
3.5. |
darbai, kurie apmokami iš rangos sutartyse numatyto užsakovo rezervo lėšų; |
Netinkama finansuoti. |
3.6. |
vandens gręžiniai, kai jie būtini vandeniui tiekti, norint užtikrinti nuotekų valymo įrenginių technologinį procesą; |
Tinkama finansuoti. |
3.7. |
nuotekų valymo įrenginių statyba ir rekonstrukcija; |
Tinkama finansuoti. |
3.8. |
nuotekų ir vandentiekio tinklų rekonstravimas ir statyba; |
Tinkama finansuoti. |
3.9. |
vandens gerinimo įrenginių rekonstravimas ir statyba. |
Tinkama finansuoti. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas
|
|
4.1. |
biuro baldų pirkimo, nuomos ir lizingo (finansinės nuomos) išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
4.2. |
transporto priemonių pirkimo ir nuomos išlaidos, išskyrus šio Aprašo 10.1 punkte nurodytai veiklai (jei viena iš projekto veiklų yra dumblo tvarkymas); |
Netinkama finansuoti. |
4.3. |
kompiuterinės įrangos įsigijimo išlaidos, kurios nepriskiriamos objekto eksploatacinėms reikmėms; |
Netinkama finansuoti. |
4.4. |
programinės įrangos įsigijimo išlaidos, kurios nepriskiriamos objekto eksploatacinėms reikmėms; |
Netinkama finansuoti. |
4.5. |
įrangos, įrenginių ir kito kilnojamojo materialiojo (ilgalaikio ir trumpalaikio), taip pat nematerialiojo turto nuomos ir lizingo išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
4.6. |
įsigyto turto draudimo išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
4.7. |
atsarginės dalys ir įranga, kuri nesumontuota ir yra priskiriama prie eksploatavimo išlaidų; |
Netinkama finansuoti. |
4.8. |
biuro baldų pirkimas, kai jie būtini, užtikrinti objekto eksploatacines reikmes. |
Tinkama finansuoti. |
5. |
Projekto vykdymas
|
|
5.1. |
darbo užmokesčio išlaidos pareiškėjo ar partnerio darbuotojams; |
Netinkama finansuoti. |
5.2. |
projektą administruojančių ir vykdančių asmenų komandiruočių išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
5.3. |
biuro prekių ir paslaugų pirkimo išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
5.4. |
transporto priemonių eksploatavimo išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
5.5. |
patalpų nuomos, patalpų tvarkymo ir eksploatavimo (komunalinių paslaugų ir pan.) išlaidos; |
Netinkama finansuoti. |
5.6. |
reprezentacinės išlaidos (maitinimo išlaidos seminarų, mokymų metu, „verslo pietūs“ ir kt.); |
Netinkama finansuoti. |
5.7. |
techninės priežiūros išlaidos; |
Tinkama finansuoti. |
5.8. |
projektinių pasiūlymų, techninių projektų rengimo, statinio projekto vykdymo priežiūros, ekspertizių išlaidos, kai jos neviršija 5 proc. bendros projekto vertės. Viršijančias šią nustatytą ribą išlaidas projekto vykdytojas turi padengti savo lėšomis; |
Tinkama finansuoti. |
5.9. |
patalpų, kurios yra tiesiogiai pritaikytos nuotekų valymo įrenginių / vandens gerinimo įrenginių procesui valdyti ir darbo higienos sąlygoms užtikrinti, statybai / rekonstrukcijai (jeigu nuotekų valymo įrenginių arba vandens gerinimo įrenginių statybos / rekonstrukcijos pirkimo dokumentuose yra numatyta administracinių patalpų statyba / rekonstrukcija), nustatytos pritaikant pro rata principą. |
Tinkama finansuoti. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkama finansuoti. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
|
7.1. |
projekto administravimo išlaidos (šioms išlaidoms apmokėti taikoma iki 1 proc. fiksuotoji projekto išlaidų norma nuo projekto tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų sumos). |
Tinkama finansuoti. |
Kiti reikalavimai išlaidoms
35. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 95 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais laikomi: banko paskola, pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) piniginės lėšos, garantinis banko raštas ir pan.
36. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne nei reikalaujama lėšų suma.
Projekto pajamos
38. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu įgyvendinančioji institucija pagal Reglamento 61 straipsnį turi iš anksto įvertinti projekto planuojamas gauti grynąsias pajamas projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos:
38.1. įgyvendinančioji institucija, nustatydama didžiausią projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią EK tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti finansavimo lėšų dydį, vadovaujasi EK patvirtintomis metodologinėmis gairėmis dėl projekto grynųjų pajamų skaičiavimo ir Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195, (toliau – Pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika) nuostatomis;
38.2. projekto įgyvendinimo metu gautos grynosios pajamos, kurios nebuvo įvertintos iš anksto, turi būti susigrąžinamos ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu;
38.3. jeigu nustatoma, kad po projekto finansavimo pabaigos buvo gauta grynųjų pajamų, kurių objektyviai nebuvo galima įvertinti iš anksto, tokias pajamas projekto vykdytojas per 3 metus nuo projekto finansavimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2020 m. vasario 15 d. turi grąžinti į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.
39. Šio Aprašo 38.1–38.3 punktai netaikomi kai projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma iki pajamų įvertinimo neviršija 3 452 800 Lt (trijų milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų litų).
V. PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
41. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi būti pateikęs paraišką įgyvendinančiajai institucijai kaip nurodyta šio Aprašo 21.2 punkte ir, jei reikia, pateikti papildomą informaciją prie paraiškos:
41.1. kad pareiškėjui (partneriams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms);
41.2. kad pareiškėjas (partneriai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);
41.3. kad pareiškėjo (partnerių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas, turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už veikas, nustatytas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590, priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jeigu pareiškėjo veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata jam netaikoma);
41.4. informacija, kokių privalomų siekti stebėsenos rodiklių, nurodytų šio Aprašo 2 priede, sieks projektas;
41.5. informacija, kiek atitinkama veikla, nurodyta šio Aprašo 10.1-10.3 punktuose, prisidės prie atitinkamų stebėsenos rodiklių pasiekimo, nurodytų šio Aprašo 2 priede;
42. Kartu su paraiška, nurodyta šio Aprašo 21.2 punkte, pareiškėjas turi būti pateikęs šiuos priedus:
42.1. partnerio deklaracija (prie paraiškos turi būti pridedama kiekvieno partnerio pasirašyta deklaracija, kad visi partneriai yra susipažinę su teikiamu projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą);
42.2. įgaliojimas pasirašyti paraišką, jeigu paraišką pasirašė ne pareiškėjo įstaigos / įmonės vadovas;
42.4. patvirtinimas apie pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (savivaldybės tarybos sprendimas, banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.);
42.5. pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimas (juridinio asmens valdymo organo, turinčio kompetenciją priimti atitinkamą sprendimą) padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas;
42.6. rangos darbų pirkimo dokumentai ir techniniai projektai (kompiuterinėje laikmenoje – CD) bei Statybos techniniame reglamente STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka techninius projektus tvirtinantys raštai ir bendrosios ekspertizės išvados (jei pirkimo dokumentai parengti pagal FIDIC „Raudonąją knygą“), jei nebuvo pateikti anksčiau;
42.7. rangos darbų pirkimo dokumentai ir projektiniai pasiūlymai (kompiuterinėje laikmenoje – CD) su dalinės ekspertizės išvada (jei pirkimo dokumentai parengti pagal FIDIC „Geltonąją knygą“), jei nebuvo pateikti anksčiau;
42.9. darbuotojų, atsakingų už projekto koordinavimą ir įgyvendinimą (projekto vadovo, finansininko ir vandentvarkos specialisto), gyvenimo aprašymai (CV);
42.11. gaunamų pajamų skaičiavimai ir jų rezultatai, parengti vadovaujantis Pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika (jei taikoma);
42.12. institucijos, atsakingos už saugomų teritorijų apsaugos ir tvarkymo organizavimą, išvados dėl poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo kopija (jei taikoma);
42.13. projektams, kurių poveikio aplinkai vertinimas (arba atranka dėl poveikio aplinkai vertinimo) buvo atliktas iki 2006 m. gegužės 31 d. – institucijos, atsakingos už Europos ekologinio tinklo ,,Natura 2000“ teritorijų monitoringą, deklaracijos kopija;
42.14. atsakingos institucijos atrankos išvados dėl poveikio aplinkai vertinimo kopija (jei taikoma);
42.15. atsakingos institucijos sprendimo, ar planuojama ūkinė veikla leistina, kopija (jei taikoma);
42.16. savivaldybės teritorijai parengtas vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planas (kompiuterinėje laikmenoje – CD) ir jį patvirtinantis dokumentas. Jeigu tokio plano nėra, turi būti pateiktas savivaldybės tarybos sprendimas dėl įsipareigojimo įtraukti projektą į rengiamą vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planą ir dėl įsipareigojimo šį planą patvirtinti atitinkamais terminais (ne vėliau kaip iki projekto įgyvendinimo pabaigos). Jeigu tokio plano nėra, turi būti pateiktas savivaldybės tarybos sprendimas dėl įsipareigojimo įtraukti projektą į rengiamą vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros planą ir dėl įsipareigojimo šį planą patvirtinti atitinkamais terminais (ne vėliau kaip iki projekto įgyvendinimo pabaigos), jei nebuvo pateiktas anksčiau;
42.17. žemėlapis, kuriame pavaizduotos pagal projektą planuojamų plėtoti (rekonstruoti), esamų ir pagal kitus projektus plėtojamų (rekonstruojamų) vandentiekio ir nuotekų tinklų, nuotekų valymo įrenginių ir vandens gerinimo įrenginių vietos. Žemėlapis turi būti pateiktas su įskaitomais gatvių pavadinimais ir tik toms gyvenamosioms vietovėms, kuriose bus vykdomos projekto veiklos (taikoma, jei dėl techninių ir programinių gedimų, nepriklausančių nuo projekto vykdytojo, duomenys nebuvo suvesti į GIS APVA);
43. Įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus apie patvirtintą valstybės projektų sąrašą ir nustatytą papildomos informacijos prie paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai datą. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus nurodoma įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame kvietime teikti papildomą informaciją prie paraiškos.
44. Papildoma informacija prie paraiškos teikiama įgyvendinančiajai institucijai iki valstybės projektų sąraše papildomos informacijos prie paraiškos pateikimui nustatyto termino pabaigos įgyvendinančiosios institucijos adresu, nurodytu įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame kvietime teikti papildomą informaciją prie paraiškos. Pareiškėjui praleidus valstybės projektų sąraše papildomos informacijos prie paraiškos pateikimui nustatytą terminą, sprendimą dėl papildomos informacijos prie paraiškos teikimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis, priima įgyvendinančioji institucija.
45. Įgyvendinančioji institucija ne ilgiau kaip per 60 dienų nuo papildomos informacijos prie paraiškos gavimo dienos atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą pagal šio Aprašo 1 priede Tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje nustatytus reikalavimus. Jei paraiška ir papildomai pateikta informacija prie paraiškos, kuri nurodyta Aprašo 41 punkte, neatitinka bent vieno Aprašo 1 priede nustatyto bendrojo reikalavimo, įgyvendinančioji institucija turi priimti sprendimą atmesti paraišką, išskyrus šio Aprašo 48 punkte nustatytus atvejus.
46. Tinkamumo finansuoti vertinimą įgyvendinančioji institucija turi organizuoti kaip derybas su pareiškėju, t. y. įgyvendinančiajai institucijai pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems reikalavimams, pareiškėjui leidžiama paraišką patikslinti.
47. Įgyvendinančioji institucija turi užtikrinti, kad vertinant paraiškas bus laikomasi šių principų:
47.1. lygiateisiškumo – visoms pagal kiekvieną kvietimą teikti paraiškas ar valstybės ir regionų projektų sąrašą pateiktoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi vertinimo principai;
47.2. skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės – ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis. Visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis ir atsakomybe atliekant vertinimą;
47.3. profesionalumo ir efektyvumo – vertinimui atlikti turi būti pasitelkiami tinkamos kompetencijos specialistai. Vertinimo procesas turi būti tinkamai organizuojamas. Iš pareiškėjo tos pačios informacijos neturi būti prašoma daugiau nei vieną kartą, jei tokią informaciją pareiškėjas jau yra pateikęs siekdamas gauti ES struktūrinių fondų finansavimo lėšas, taip pat kitų valstybės institucijų viešiesiems registrams, jei įgyvendinančiosioms institucijoms yra užtikrinta galimybė prieiti prie šios informacijos viešuosiuose registruose;
47.4. proporcingumo – sprendimas atmesti paraišką turi būti adekvatus neatitikties vertinimo kriterijams mastui, taip pat vertinimo rezultatams;
47.5. konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas vertinimo proceso metu. Įgyvendinančiosios institucijos teikia kitoms ES struktūrinių fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms informaciją apie pareiškėją, partnerius ir rangovus, prekių tiekėjus, paslaugų teikėjus ir projekto įgyvendinimą, siekdamos užtikrinti efektyvią ES struktūrinių fondų lėšų skyrimo ir panaudojimo kontrolę ir sumažinti dvigubo tų pačių išlaidų finansavimo riziką.
48. Jeigu įgyvendinančioji institucija, vertindama papildomą informaciją prie paraiškos, kuri nurodyta Aprašo 41 punkte, nustato, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija vertinimui atlikti, arba, jei dėl pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų įgyvendinančioji institucija negali tinkamai įvertinti projekto, ji turi raštu paprašyti pareiškėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus duomenis ir dokumentus, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Į pareiškėjo prašymą pratęsti terminą įgyvendinančioji institucija atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos. Jeigu pareiškėjas per nustatytąjį terminą prašomų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia arba pateikia ne visus prašomus dokumentus ir (ar) informaciją, įgyvendinančioji institucija turi teisę siūlyti projekto nefinansuoti.
49. Vertintojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas su prašymu pateikti papildomą informaciją apie pareiškėją ir paraišką ir vertindami pareiškėjo pateiktus duomenis ir informaciją, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.
50. Paraiškų vertinimo metu įgyvendinančioji institucija savo vidaus procedūrose nustatyta tvarka gali kviesti pareiškėjus pokalbio, taip pat prireikus kitais būdais įsitikinti, ar paraiškoje pateikta informacija yra pagrįsta. Pokalbis su pareiškėju turi būti protokoluojamas ir (arba), apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, įrašomas.
51. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas raštu pateikia pareiškėjui sprendimą dėl paraiškos atmetimo, kuriame nurodomos paraiškos atmetimo priežastys, paraiškos atmetimo teisinis pagrindas ir šio sprendimo apskundimo tvarka.
52. Jeigu įgyvendinančiosios institucijos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta didžiausia projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui finansavimo lėšų dydis yra mažesni už paraiškoje nurodytą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti finansavimo lėšų dydį, įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą gavęs nustatyto dydžio skiriamų finansavimo lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, paraiška atmetama.
53. Atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, įgyvendinančioji institucija raštu teikia Ministerijai išvadą apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus (ar projektas tinkamas finansuoti iš ES fondų lėšų, ar netinkamas finansuoti) ir nurodo didžiausią leistiną projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti projektui finansuoti lėšų dydį.
54. Įgyvendinančioji institucija, gavusi papildomą informaciją prie paraiškos, kuri nurodyta Aprašo 41 punkte, ir atlikusi projekto tinkamumo finansuoti vertinimą, ne vėliau kaip per 7 dienas ES struktūrinės paramos svetainėje www.esparama.lt paskelbia informaciją apie gautas ir įvertintas paraiškas – nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, prašomą skirti projektui finansuoti lėšų sumą, paraiškos gavimo arba paraiškos vertinimo pabaigos datą ir pateikia trumpą projekto aprašymą.
55. Jei, baigus paraiškos vertinimą ir atranką arba priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, iki projekto sutarties sudarymo įgyvendinančioji institucija įtaria arba gauna informacijos, turinčios įtakos paraiškos vertinimo rezultatams, ji atlieka pakartotinį paraiškos vertinimą ir apie tai raštu informuoja Ministeriją. Iki pakartotinio paraiškos vertinimo priimti sprendimai prireikus gali būti pakeisti atsižvelgiant į pakartotinio paraiškos vertinimo rezultatus.
56. Ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo Laikinosios tvarkos apraše nustatyta tvarka.
57. Ministerija, priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo, ne vėliau kaip per 7 dienas elektroninę šio dokumento versiją paskelbia ES struktūrinės paramos svetainėje www.esparama.lt.
58. Šiame Apraše nustatyta tvarka atrinkti projektai vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 16 punktu gali būti pradėti įgyvendinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (toliau – Biudžeto taisyklės), nustatyta tvarka. Jeigu projekto vykdytojas yra Ministerijai nepavaldi arba nebiudžetinė įstaiga, Ministerija ir įgyvendinančioji institucija pasirašo su juo Biudžeto taisyklių 791 punkte nurodytą biudžeto lėšų naudojimo sutartį.
59. Patvirtinus Veiksmų programos įgyvendinimą reglamentuojančias Veiksmų programos administravimo taisykles ir Projektų administravimo ir finansavimo taisykles atliekami veiksmai, nurodyti Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkte:
59.1. jeigu projekto atrankos procesas nebaigtas, t. y. nepriimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, tolesni veiksmai atliekami vadovaujantis Laikinosios tvarkos aprašo 17 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytais teisės aktais;
59.2. jeigu projekto atrankos procesas baigtas ir yra priimtas sprendimas dėl projekto finansavimo, prieš sudarydama iš 2014–2020 metų ES fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutartį (toliau – projekto sutartis) įgyvendinančioji institucija patikrina projekto tinkamumą finansuoti (prireikus paprašo pareiškėjo patikslinti paraišką), o Ministerija prireikus pakeičia sprendimą dėl projekto finansavimo vadovaudamosi Laikinosios tvarkos aprašo 17.2 punktu.
60. Jeigu projektas buvo pradėtas finansuoti Laikinosios tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete Ministerijai patvirtintų asignavimų, sudarius projekto sutartį įgyvendinančioji institucija toliau administruoja projektą Laikinosios tvarkos aprašo 18 punkte ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
61. Jeigu atliekant šio Aprašo 59 ir (ar) 60 punktuose nurodytus veiksmus bus nustatyta, kad projektas ar jo dalis nėra tinkami finansuoti iš ES fondų lėšų, projekto vykdytojas turės padengti iš 2014–2020 metų ES fondų lėšų apmokėtas projekto netinkamas finansuoti išlaidas, jei išlaidos patirtos ne dėl Ministerijos kaltės.
62. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos raštu pateikia šį sprendimą pareiškėjams.
63. Įgyvendinančioji institucija parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties (kai ji jau gali būti sudaryta) projektą bei nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą (kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 dienų). Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.
64. Projekto sutartis susideda iš projekto sutarties sąlygų ir nustatytos formos priedų. Atsižvelgiant į Apraše nustatytus reikalavimus projektų įgyvendinimui, į projektų sutarčių sąlygas gali būti įtraukiamos papildomos sąlygos, kurias įgyvendinančioji institucija suderina su Ministerija.
65. Pareiškėjas gali raštu kreiptis į Ministeriją dėl įgyvendinančiosios institucijos veiksmų ar neveikimo, susijusių su projekto atitikties Aprašo reikalavimams vertinimu, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą. Jeigu pareiškėjas nesutinka su Ministerijos sprendimu dėl projekto finansavimo, jis gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
VI. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMUI
66. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. Projektui taip pat taikomi reikalavimai, nustatyti šiame Apraše.
67. Jei Aprašas pakeičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai nepažeidžiant lygiateisiškumo principo galioja ir įgyvendinamiems projektams tais atvejais, kai Aprašas keičiamas dėl to, kad:
67.2. Apraše nustatyti reikalavimai yra neproporcingai griežti ir neleidžia tinkamai įgyvendinti projekto;
68. Pagal šį Aprašą pateiktų projektų įgyvendinimui finansuoti projektų vykdytojams gali būti numatytas ne didesnis kaip 30 proc. avansas (skaičiuojamas nuo skirtos projekto finansavimo sumos).
69. Projekto vykdytojas įsipareigoja tvarkyti nuotekas ir / ar tiekti vandenį gyventojams, taip pat teikti Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai derinti kainą už paslaugas, kai keičiami ilgalaikiai investicijų ir plėtros planai arba, jei baigiasi įmonei nustatytų kainų laikotarpis, įtraukiant įgyvendinto projekto patirtas sąnaudas, ir ją taikyti nustatyta tvarka. Neįvykdžius šios sąlygos, bus taikoma 5 proc. finansinė korekcija nuo atitinkamos darbų (vandens gerinimo įrenginių, nuotekų valymo įrenginių, vandentiekio, nuotekų tinklų statybos ir (ar) rekonstrukcijos ir pan.) sutarties vertės.
70. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad per 24 mėnesius nuo projekto pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2018 m. gruodžio 31 d., visi paraiškoje planuojami naujai prijungti gyventojai turės vandens tiekimo sutartis. Per nustatytą terminą neprijungus gyventojų prie vandentiekio ir nuotekų tinklų, įgyvendinančioji institucija pradės pažeidimo tyrimą.
VII. APRAŠO KEITIMO TVARKA
71. Jeigu patvirtinus valstybės projektų sąrašą yra keičiamas Aprašas, ir jame keičiama informacija yra esminė, t. y. keičiamos papildomos informacijos prie paraiškos pateikimo sąlygos (išskyrus, kai pratęsiamas papildomos informacijos prie paraiškos pateikimo terminas), turinti įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, pavyzdžiui, kai keičiamos remtinos veiklos, reikalavimai, susiję su stebėsenos rodikliais, projektų atrankos kriterijai, reikalavimai tinkamoms finansuoti išlaidoms ir (ar) kiti reikalavimai pareiškėjams ir projektams), Ministerija informuoja vadovaujančiąją ir įgyvendinančiąją institucijas apie būtinybę keisti Aprašą, suderinusi su vadovaujančiąja institucija, sustabdo papildomos informacijos prie paraiškos priėmimą (arba paraiškų vertinimą, jeigu papildomos informacijos prie paraiškos pateikimo laikotarpis yra pasibaigęs) ir derina su vadovaujančiąja institucija keičiamą Aprašą. Ministerija paskelbia pakeistą Aprašą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymu, taip pat aktualią Aprašo redakciją paskelbia Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esparama.lt, ir nustato kitą galutinį papildomos informacijos prie paraiškos pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 dienų nuo valstybės projektų pareiškėjų informavimo apie pakeistą Aprašą dienos.
72. Jeigu, patvirtinus valstybės projektų sąrašą, yra keičiamas Aprašas ir jame keičiama informacija neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, Ministerija apie sprendimą keisti Aprašą informuoja įgyvendinančiąją instituciją, parengia, patvirtina ir paskelbia Aprašo pakeitimus vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymu, taip pat aktualią Aprašo redakciją paskelbia Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esparama.lt.
73. Apie pakeistą Aprašą įgyvendinančioji institucija raštu informuoja pareiškėjus, pateikusius papildomą informaciją prie paraiškos iki Aprašo pakeitimo dienos ir prireikus paprašo per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 30 dienų, jei Apraše keičiama informacija yra esminė, ir 14 dienų, jei Apraše keičiama informacija yra neesminė, nuo pareiškėjų informavimo apie pakeistą Aprašą dienos, pateikti su Aprašo pakeitimais susijusią papildomą informaciją ir (ar) dokumentus.
2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programos
projekto 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir
prisitaikymas prie klimato kaitos“ 5.3.2 konkretaus uždavinio
„Didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir
sistemos efektyvumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr.1
1 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
(Ši lentelė pildoma kiekvienam projektui individualiai)
Paraiškos kodas |
(įrašomas paraiškos kodas) )( Kai įgyvendinami techninės paramos prioritetai, šis laukas nepildomas.) |
Pareiškėjo pavadinimas |
(įrašomas pareiškėjo pavadinimas) |
Projekto pavadinimas |
(įrašomas projekto pavadinimas) |
Projektą planuojama įgyvendinti: su partneriu (-iais) be partnerio (-ių) |
|
PIRMINĖ PATIKSLINTA (Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui) |
Bendrasis reikalavimas |
Bendrojo reikalavimo vertinimo aspektai ir paaiškinimai |
Bendrojo reikalavimo detalizavimas (jei taikoma) (Ministerija gali pildyti ir tikslinti informaciją, esančią šiame stulpelyje) |
Bendrojo reikalavimo vertinimas |
|
taip / ne / netaikoma / taip su išlyga |
komentarai |
|||
1. Iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų planuojamas bendrai finansuoti valstybės projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną 2014–2020 metų ES struktūrinės paramos veiksmų programos projekto prioriteto konkretų uždavinį ir bent vieną pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatomą finansuoti veiklą |
1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną 2014–2020 metų ES struktūrinės paramos veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) projekto prioriteto konkretų uždavinį |
Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti 2014–2020 m. ES struktūrinių fondų veiksmų programos projekto 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 5.3.2 konkretų uždavinį „Didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir sistemos efektyvumą“ . |
|
|
1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų |
Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti bent vieną iš veiklų, nurodytų šio Aprašo 10.1-10.3 punktuose. |
|
|
|
1.3. Projektas atitinka kitus su reikalavimais, taikomais projekto veikloms, susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus |
Projektas turi atitikti kitus su projekto veiklomis susijusius šio Aprašo 22.1-22.6 punktuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
|
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus |
2.1. Projektas atitinka nacionalinio strateginio planavimo dokumentus, parengtus vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827, ir (arba) jų įgyvendinamuosius teisės aktus (Ministerija projektų finansavimo sąlygų apraše nurodo, prie kurių nacionalinio strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo turi prisidėti projektai. Atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą. Įgyvendinančioji institucija šio reikalavimo nevertina) |
Projektas turi atitikti nacionalinius strateginio planavimo dokumentus, nurodytus šio Aprašo 17.1-17.3 punktuose. |
|
|
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių |
3.1. Projektas prisidės prie projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų privalomų pasiekti rodiklių pasiekimo |
Projektas turi siekti stebėsenos rodiklio (-ių), nurodyto (-ų) šio Aprašo 19.1-19.2 punkte (-uose) ir 20 punkte (-uose). |
|
|
3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įvykdyti projekto uždavinius, o šie įgyvendina nustatytą projekto tikslą |
|
|
|
|
3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami), pasiekiami, susieti (projekto veiklos atitinka uždavinius), aiškios veiklų pradžios ir pabaigos datos |
|
|
|
|
4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi, lyčių lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis |
4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui: |
|
|
|
4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.) (Vertinant, ar įgyvendinant projektą bus atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, tikrinama: ar, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, būtinas poveikio aplinkai vertinimas; jeigu būtinas poveikio aplinkai vertinimas, ar jis atliktas; ar planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas) susijusi (-ęs) su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis arba artima tokių teritorijų aplinka; jeigu taip, ar atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255, nuostatomis. (Šis vertinimo aspektas netaikomas iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams) |
|
|
|
|
|
4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas) |
|
|
|
4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas) |
|
|
|
|
4.1.4. Teritorijų vystymo srityje (aplinkosaugos, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas) |
|
|
|
|
4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje |
|
|
|
|
4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše. Ministerija detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus projektų finansavimo sąlygų apraše) |
|
|
|
|
4.3. Projekte nenumatomi apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui |
|
|
|
|
|
4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše. Ministerija detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus projektų finansavimo sąlygų apraše) |
|
|
|
4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis, t. y. teikiama parama neviršija de minimis pagalbai nustatytų ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (jeigu projektui teikiama parama priskiriama de minimis pagalbai), projektas bus finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą arba Europos Komisijos sprendimą, laikantis juose nustatytų reikalavimų, projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo, įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus |
Projektas turi būti suderintas su ES konkurencijos politikos nuostatomis: – teikiama parama turi neviršyti de minimis pagalbai nustatytų ribų bei atitikti reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (taikoma, jei projektui teikiama de minimis pagalba); arba – projektas bus finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą arba Europos Komisijos sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų (taikoma, jei projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą arba Europos Komisijos sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą); arba – projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo, įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai ir de minimis pagalbai taikomus apribojimus (taikoma, jei Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyta, kad pagal jį valstybės pagalba ir (ar) de minimis pagalba nėra teikiama). |
|
|
|
5. Pareiškėjas (partneriai) organizaciniu požiūriu yra pajėgus (-ūs) tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus |
5.1. Pareiškėjas (partneriai) yra juridiniai asmenys. |
|
|
|
5.2. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše |
Tinkamų pareiškėjų (partnerių) sąrašas yra nurodytas šio Aprašo 12 punkte. |
|
|
|
5.3. Pareiškėjas (partneriai) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas (jeigu taikoma) |
|
|
|
|
5.4. Pareiškėjui (partneriams) nėra apribojimų gauti finansavimą: |
|
|
|
|
5.4.1. pareiškėjui (partneriams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms); |
|
|
|
|
|
5.4.2. pareiškėjas (partneriai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto arba savivaldybių biudžetų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); |
|
||
|
5.4.3. pareiškėjo (partnerių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas, turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-enys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už veikas, nustatytas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590, priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jeigu pareiškėjo veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata jam netaikoma); |
|
|
|
|
5.4.4. įmonėms, perkėlusioms gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims); |
|
|
|
|
5.4.5. pareiškėjui (partneriams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims) |
|
|
|
|
5.5. Pareiškėjas (partneriai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą |
|
|
|
|
5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą ir įgyvendinančioji institucija vertindama paraišką) |
Projekto parengtumas turi atitikti reikalavimus, nustatytus šio Aprašo 21.1 ir 21.2 punktuose. |
Ministerija įvertina, ar planuojamas įtraukti į sąrašą projektas atitinka parengtumo reikalavimus (jei taikoma) |
|
Įgyvendinančioji institucija įvertina, ar įgyvendintas sąraše numatytas reikalavimas parengtumui (jei taikoma) |
|
|||
|
5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu (-iais)) |
|
|
|
6. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius |
6.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas |
Pareiškėjas (partneriai) turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo šio Aprašo 35 ir 36 punktuose nurodyta lėšų dalimi. |
|
|
6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas |
|
|
|
|
6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas (Šis vertinimo aspektas netaikomas iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams) |
|
|
|
|
7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas |
7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais: (Atitiktį šiam kriterijui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą, vadovaudamasi Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodika, kurią tvirtina finansų ministras. Šis vertinimo aspektas netaikomas iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamiems projektams, taip pat iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamiems projektams, kai tokios išimtys nustatytos Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodikoje) |
Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodika (arba Optimalios alternatyvos pasirinkimo investicijų projekte kokybės vertinimo metodika) skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www. esparama.lt. |
|
|
|
7.1.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos |
|
|
|
7.1.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis |
|
|
|
|
7.1.3. Projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma |
|
|
|
|
7.1.4. Optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes |
|
|
|
|
7.1.5. Pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra teisinių, techninių ir socialinių apribojimų |
|
|
|
|
7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu (Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems netaikomas 7.1 vertinimo kriterijus. Atitiktį šiam kriterijui vertina ministerija prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą, vadovaudamasi Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodika, kurią tvirtina finansų ministras) |
Investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės atlikimo ir jos kokybės vertinimo metodika (arba Optimalios alternatyvos pasirinkimo investicijų projekte kokybės vertinimo metodika) skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www. esparama.lt. |
|
|
|
7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės, taip pat joms įgyvendinti reikalingi ištekliai |
|
|
|
|
7.4. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus, įvertinus ir pradėtas ar įvykdytas iki paraiškos pateikimo viešųjų pirkimų procedūras. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. Vertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas pakartotinai neskiriamas |
|
|
|
|
|
7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus |
Projekto įgyvendinimo trukmė / terminas ir vieta turi atitikti šio Aprašo 18 ir 32 punktuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu paraiškoje numatytas kryžminis finansavimas) |
|
|
|
|
7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma (toliau – fiksuotoji norma) (Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jeigu paraiškoje numatyta taikyti fiksuotąją normą) |
|
|
|
|
7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta, kokiai toliau nurodytai kategorijai priskiriamas projektas, teisingai apskaičiuotos iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis (jeigu taikoma), atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą: negaunama pajamų; gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto; gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti (Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 mln. eurų, kai iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 50 tūkst. eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamoms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), taip pat fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendro veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas) |
|
|
|
|
8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje 2014–2020 metų ES struktūrinės paramos veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje |
8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų: a) iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; b) iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos: ES teritorijoje; ne ES teritorijoje, jeigu tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; c) pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos |
Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti šio Aprašo 32 punkte nustatytą reikalavimą. |
|
|
Galutinė bendrųjų reikalavimų vertinimo išvada:
- Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės projektų sąrašą?
Taip Ne Taip su išlyga
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Jei paraiškoje atlikti esminiai pakeitimai, žymima „Ne“, komentaro laukelyje nurodomi, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti ir paraiška atmetama. Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodomi, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti, paraiška neatmetama. Šis punktas taikomas, jei valstybės projektų projektiniai pasiūlymai teikiami po Aprašo patvirtinimo).
– Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus:
Taip Ne Taip su išlyga
Komentarai: ______________________________________________________________
– Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:
Taip Ne
Komentarai: ______________________________________________________________
Pastabos:
(šiame laukelyje vertinimą atlikusi institucija pateikia informaciją apie išlygas, nustatytas paraiškos vertinimo metu, taip pat informaciją, į kurią turi būti atsižvelgta rengiant projekto sutartį)
____________________________________ ______________________ ___________________________
(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo
asmens pareigų pavadinimas) (data) (vardas ir pavardė, parašas)
2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programos
projekto 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir
prisitaikymas prie klimato kaitos“ 5.3.2 konkretaus uždavinio
„Didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir
sistemos efektyvumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1
2 priedas
STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠYMAI
Rodiklio kodas |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetai |
Sąvokų apibrėžimai |
Skaičiavimo būdas |
Apskaičiavimo tipas |
Duomenų šaltinis |
Atsiskaitymo laikas |
Atsakinga institucija |
|||
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
05.04-P.VB.01 |
Papildomi gyventojai, kuriems teikiamos pagerintos vandens tiekimo paslaugos |
Asmenys |
Vandens tiekimas – ūkinė komercinė veikla, susidedanti iš techninių, organizacinių ir ekonominių priemonių, reikalingų geriamajam vandeniui išgauti, pristatyti ir parduoti abonentui (vartotojui) (Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymas). |
1. Skaičiuojamas gyventojų, prijungtų prie įrengtų naujų vandentiekio tinklų, skaičius, t. y. projekto vykdytojo nurodytas prijungtų būstų skaičius dauginamas iš naujausių Lietuvos statistikos departamento oficialiai skelbiamų duomenų apie savivaldybės teritorijoje esančio gyventojų ir būstų skaičiaus santykio. Rodiklio pasiekimo reikšmės registruojamos kaupiamuoju būdu, t. y. nuo projekto pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos (prie ankstesniame mokėjimo prašyme arba ataskaitoje po projekto užbaigimo nurodytos reikšmės pridedama per ataskaitinį laikotarpį pasiekta reikšmė). 2. Skaičiuojamas gyventojų skaičius, kuriems bus tiekiamas saugos ir kokybės reikalavimus atitinkantis geriamasis vanduo iš rekonstruotų / naujai pastatytų vandens gerinimo įrenginių, t. y. projekto vykdytojo paraiškoje nurodytas būstų skaičius dauginamas iš naujausių Lietuvos statistikos departamento oficialiai skelbiamų duomenų apie savivaldybės teritorijoje esančio gyventojų ir būstų skaičiaus santykio. |
Apskaičiuojamas |
Pirminis šaltinis: sudarytų vandens tiekimo sutarčių, nurodant konkrečius būstus, sąrašas, patvirtintas vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įmonės vadovo. Prisijungimo aktų kopijos. Statybos užbaigimo aktas.
Antrinis šaltinis: mokėjimo prašymai ir ataskaitos po projekto užbaigimo. |
Duomenys apie rodiklio pasiekimą pateikiami mokėjimo prašymuose kiekvieną ketvirtį ir ataskaitose po projekto užbaigimo kasmet (ne vėliau kaip penkeri metai po projekto užbaigimo) |
Projekto vykdytojas |
|||
05.04-P.VB.02 |
Papildomi gyventojai, kuriems teikiamos pagerintos nuotekų tvarkymo paslaugos |
Gyventojų ekvivalentas* |
Nuotekos - buityje, ūkio ar gamybinėje veikloje naudotas arba perteklinis (kritulių, paviršinis, drenažinis ar pan.) vanduo, kurį jo turėtojas, naudodamasis nuotekų tvarkymo infrastruktūra, išleidžia į gamtinę aplinką arba į kitiems asmenims priklausančią nuotekų tvarkymo infrastruktūrą (Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymas). Nuotekų tvarkymas – nuotekų surinkimas, transportavimas, valymas, apskaita, tyrimas, išleidimas į aplinką ir valymo metu susidariusio dumblo ir kitų atliekų tvarkymas (Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymas). |
1. Skaičiuojamas gyventojų, prijungtų prie įrengtų naujų nuotekų surinkimo tinklų, skaičius, t. y. projekto vykdytojo nurodytas prijungtų būstų skaičius dauginamas iš naujausių Lietuvos statistikos departamento oficialiai skelbiamų duomenų apie savivaldybės teritorijoje esančio gyventojų ir būstų skaičiaus santykio. Rodiklio pasiekimo reikšmės registruojamos kaupiamuoju būdu, t. y. nuo projekto pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos (prie ankstesniame mokėjimo prašyme arba ataskaitoje po projekto užbaigimo nurodytos reikšmės pridedama per ataskaitinį laikotarpį pasiekta reikšmė). 2. Skaičiuojamas gyventojų skaičius, kuriems bus pagerinta nuotekų tvarkymo paslauga rekonstravus / naujai pastačius nuotekų valymo įrenginius, t. y. projekto vykdytojo nurodytas būstų skaičius dauginamas iš naujausių Lietuvos statistikos departamento oficialiai skelbiamų duomenų apie savivaldybės teritorijoje esančio gyventojų ir būstų skaičiaus santykio.
|
Apskaičiuojamas |
Pirminis šaltinis: sudarytų vandens tiekimo sutarčių, nurodant konkrečius būstus, sąrašas, patvirtintas vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įmonės vadovo. Prisijungimo aktų kopijos. Statybos užbaigimo aktas
Antrinis šaltinis: mokėjimo prašymai ir ataskaitos po projekto užbaigimo. |
Duomenys apie rodiklio pasiekimą pateikiami mokėjimo prašymuose kiekvieną ketvirtį ir ataskaitose po projekto užbaigimo kasmet (ne vėliau kaip penkeri metai po projekto užbaigimo) |
Projekto vykdytojas |
|||
05.04-APVA-001-V-P.NP.01 |
Rekonstruoti nuotekų šalinimo tinklai |
km |
Rekonstrukcija – taip, kaip apibrėžta Statybos techniniame reglamente STR 1.01.08:2002 „Statinio statybos rūšys“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 622 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.08:2002 „Statinio statybos rūšys“ patvirtinimo“. Nuotekų šalinimo tinklai - taip, kaip apibrėžta Statybos techniniame reglamente STR 1.01.09:2003 „Statinių klasifikavimas pagal jų naudojimo paskirtį“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 289 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.09:2003 „Statinių klasifikavimas pagal jų naudojimo paskirtį“ patvirtinimo“.
|
Rekonstruotų nuotekų tinklų kilometrų suma. Rodiklio pasiekimo reikšmės registruojamos kaupiamuoju būdu, t. y. nuo projekto pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos (prie ankstesniame mokėjimo prašyme nurodytos reikšmės pridedama per ataskaitinį laikotarpį pasiekta reikšmė). |
Apskaičiuojamas |
Pirminis šaltinis: Statybos užbaigimo aktas.
Antrinis šaltinis: mokėjimo prašymai. |
šaltinis: Statybos užbaigimo aktas.
Antrinis šaltinis: mokėjimo prašymai |
Projekto vykdytojas |
|||
* gyventojų ekvivalentas (toliau - GE) - sąlyginis vienetas nuotekų (taršos) šaltinio dydžiui išreikšti. Vienas GE reiškia nuotekų šaltinį, kuriame per parą susidarančiose nuotekose yra 70 g BDS7 ir / arba 12 g N ir / arba 2,7 g P (taršos šaltinio dydis nustatomas pagal tą parametrą, pagal kurį paskaičiuotas GE yra didžiausias). 1 GE=1 gyventojas, jei taršos šaltinis ne pramonės objektas.