herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS BANKO VALDYBOS 2014 M. GEGUŽĖS 8 D. NUTARIMO NR. 03-76 „DĖL PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO LIETUVOS BANKE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gegužės 14 d. Nr. 03-76

Vilnius

 

 

Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

Pakeisti Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisykles, patvirtintas Lietuvos banko valdybos 2014 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 03-76 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisyklių patvirtinimo“:

1.       papildyti 3.91 papunkčiu:

3.91. peticija įgyvendinant peticijos teisę, pareiškėjo asmeniškai arba per atstovą raštu pateiktas kreipimasis, kuris pripažintas peticija“;

2.       papildyti 141 punktu:

141. Peticijos Lietuvos banke nagrinėjamos vadovaujantis Peticijų nagrinėjimo Lietuvos banke tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos banko valdybos 2023 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 03-121 „Dėl Peticijų nagrinėjimo Lietuvos banke tvarkos aprašo patvirtinimo“;

3. pakeisti 19.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

19.2. žodžiu:

19.2.1. telefonais: +370 526 80 029, +370 612 69 200, +370 800 50 500, +370 525 12763 pirmadieniais–ketvirtadieniais  Lietuvos banko darbo valandomis nuo 08.00 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 08.00 iki 15.45 val., taip pat ir pietų pertraukos metu, o antradieniais, iš anksto užsiregistravus šiame punkte nurodytais telefonais arba el. paštu info@lb.lt, – ir nuo 17.00 iki 19.00 val.;

19.2.2. tiesiogiai atvykus į Lietuvos banką ir pakvietus Lietuvos banko Korporatyvinių paslaugų departamento Dokumentų ir informacijos valdymo skyriaus atsakingą tarnautoją (toliau – DIVS tarnautojas), pirmadieniais–penktadieniais Lietuvos banko darbo valandomis, taip pat ir pietų pertraukos metu, o antradieniais, iš anksto užsiregistravus, – ir nuo 17.00 iki 19.00 val.“;

4. pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Pasiteirauti dėl prašymų ir skundų priėmimo tvarkos Lietuvos banke galima telefonais: +370 526 80 029, +370 612 69 200, +370 800 50 500, +370 525 12 763 pirmadieniais–penktadieniais Lietuvos banko darbo valandomis, taip pat ir pietų pertraukos metu;

5. papildyti 481 punktu:

481. Lietuvos bankas nutraukia skundo ar jo dalies nagrinėjimą ir apie tai raštu informuoja pareiškėją, nurodydamas skundo ar jo dalies nagrinėjimo nutraukimo priežastį ir apskundimo tvarką, jeigu nagrinėjant skundą ar jo dalį:

481.1. išnyksta skundžiamos aplinkybės;

481.2. skunde dėl finansų rinkos dalyvio veiksmų keliamos problemos išsprendžiamos finansų rinkos dalyvio ir pareiškėjo gera valia;

481.3. pareiškėjas atsisako skundo.“;

6. pakeisti 58 punktą ir jį išdėstyti taip:

58. Prašymai ir skundai, su kuriais tas pats asmuo per vienus metus kreipėsi į Lietuvos banką tuo pačiu klausimu, kurį Lietuvos bankas jau išnagrinėjo ir pateikė atsakymą arba kurio nagrinėjimas buvo nutrauktas, yra laikomi pakartotiniais ir nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo arba skundo pagrindą, arba nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio Lietuvos banko atsakymo pagrįstumu. Pakartotiniais laikomi ir nenagrinėjami ir tokie asmenų prašymai ir skundai, dėl kurių asmuo jau yra gavęs Lietuvos banko vardu parengtą vieno struktūrinio padalinio atsakymą, bet tas pats asmuo kreipiasi į kitą Lietuvos banko struktūrinį padalinį, Lietuvos banko valdybą, Valdybos pirmininką arba Valdybos narį su tuo pačiu klausimu ir nenurodo naujų aplinkybių, sudarančių prašymo arba skundo pagrindą, arba nepateikia papildomų argumentų, leidžiančių abejoti ankstesnio Lietuvos banko atsakymo pagrįstumu. Jeigu pakartotinis prašymas arba skundas nenagrinėjamas, rezoliucijoje rašoma žyma „nenagrinėjamas“, ir Lietuvos bankas per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo arba skundo gavimo Lietuvos banke dienos praneša asmeniui, kodėl jo prašymas arba skundas nenagrinėjamas, ir nurodo šio sprendimo apskundimo tvarką.“;

7. pakeisti 83 punktą ir jį išdėstyti taip:

83. Lietuvos banko atsakyme, kuriame nurodomos atsisakymo patenkinti besikreipiančio asmens prašymą arba skundą priežastys, Lietuvos banko pranešime, kuriame asmuo informuojamas apie asmens prašymo arba skundo nenagrinėjimo, arba skundo ar jo dalies nagrinėjimo nutraukimo priežastis, ir Lietuvos banko atsakyme, kuris gali daryti įtaką besikreipiančio asmens teisėms ir įstatymais saugomiems interesams, turi būti nurodoma tiksli Lietuvos banko atsakymo arba pranešimo apskundimo tvarka ir institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimas (-ai) ir adresas (-ai), taip pat terminas (-ai), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.“;

8. pakeisti 86 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

86. Asmenims, skambinantiems bendraisiais Lietuvos banko telefono numeriais: +370 5268 00 29, +370 612 69 200, +370 800 50 500, +370 525 12 763 pirmadieniais–penktadieniais Lietuvos banko darbo valandomis, taip pat ir pietų pertraukos metu, atsiliepia DIVS tarnautojai. Tarnautojai, aptarnaujantys asmenis telefonu, turi:“;

9. pakeisti VII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

VII SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS DĖL BENDRŲJŲ SKUNDŲ, PRAŠYMŲ IR UŽKLAUSŲ NAGRINĖJIMO BEI ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMO“;

10. pakeisti 99 punktą ir jį išdėstyti taip:

99. Asmenų, pateikusių Lietuvos bankui skundą, prašymą ar užklausą; jų atstovų; skundžiamų asmenų; kitų skunde, prašyme ar užklausoje nurodytų duomenų subjektų asmens duomenys tvarkomi asmenų informavimo, skundų, prašymų ar užklausų nagrinėjimo, viešųjų paslaugų teikimo, funkcijų įgyvendinimo bei asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo tikslu, kiek atitinkamų asmens duomenų tvarkymas nėra reglamentuojamas kituose taikytinuose Lietuvos banko teisės aktuose, atsižvelgiant į pateikto skundo, prašymo ar užklausos specifiką.“;

11. pakeisti 100 punktą ir jį išdėstyti taip:

100. Tvarkomi asmens duomenys: vardas ir pavardė, adresas, kiti kontaktiniai duomenys (telefono numeris ir (ar) el. pašto adresas ir kt.), pareigos, parašas, gyvenamoji vieta, skunde, prašyme ar užklausoje bei teikiamuose prieduose nurodyti kiti asmens duomenys (įskaitant ir duomenis, susijusius su asmens sveikata, banko sąskaitos numeris, darbovietė ir kt.), skundo, prašymo ar užklausos nagrinėjimo metu gautoje informacijoje nurodyti asmens duomenys ir kiti asmens duomenys, kuriuos Lietuvos bankas turi tvarkyti siekdamas Taisyklių 99 punkte nurodyto tikslo.“;

12. pakeisti 105 punktą ir jį išdėstyti taip:

105. Lietuvos bankas (juridinio asmens kodas 188607684, adresas: Gedimino pr. 6, 01103 Vilnius) yra Taisyklių 100 punkte nurodytų asmens duomenų valdytojas ir juos tvarko vadovaudamasis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas, toliau – Reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies e punktu ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsniu, 19 straipsnio 4 punktu, Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 8 straipsnio 3 dalimi. Specialių kategorijų asmens duomenys (pvz., sveikatos duomenys) tvarkomi ir vadovaujantis Reglamento 9 straipsnio 2 dalies g punktu. Duomenys apie apkaltinamuosius nuosprendžius ir nusikalstamas veikas tvarkomi vadovaujantis ir Reglamento 10 straipsniu.“;

13. pakeisti 107 punktą ir jį išdėstyti taip:

107. Taisyklių 100 punkte nurodyti asmens duomenys (išskyrus susijusius su aptarnavimo paslaugų kokybės vertinimu) gali būti teikiami prižiūrimiems finansų rinkos dalyviams ar kitiems su skundo, prašymo ar pranešimo nagrinėjimu susijusiems asmenims, jeigu to reikia skundo, prašymo ar pranešimo nagrinėjimui. Kitiems asmenims tokie duomenys teikiami tik tais atvejais, kai to pagrįstai prašo duomenų subjektas arba tokius duomenis teikti Lietuvos banką įpareigoja, suteikia teisę įstatymai ar kiti teisės aktai.“

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                             Gediminas Šimkus