PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2021 M. GRUODŽIO 23 D. SPRENDIMO NR. 1-374 „DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO

 

2024 m. lapkričio 28 d. Nr. 1-493

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 4 straipsnio 4 dalies 1 punktu, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr. 1-103 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-44 pripažinimo netekusiu galios“, 189 punktu, atsižvelgdama į Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybos 2024 m. spalio 22 d. posėdžio protokolą Nr. NOT-6, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Pakeisti Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatus, patvirtintus Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-374 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatų patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos sprendimų pripažinimo netekusiais galios“, ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2.  Nustatyti, kad sprendimas:

2.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje;

2.2. įsigalioja kitą dieną po jo oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

 

 

 

Mero pareigas laikinai einantis Savivaldybės tarybos narys                                   Petras Luomanas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-374

(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2024 m. lapkričio 28 d. sprendimo Nr. 1-493

redakcija)

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja nevyriausybinių, bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų, veikiančių Panevėžio mieste, finansavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas veiklas ir prioritetus, reikalavimus projektams, vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimą, projektų atitikties reikalavimams vertinimą, finansavimą, vykdymą ir kontrolę, įgyvendinimo kriterijus, įstatų keitimo išlaidų kompensavimo tvarką.

2. Nevyriausybinės, bendruomeninės organizacijos, religinės bendruomenės ir bendrijos finansuojamos konkursų būdu, išskyrus įstatų keitimo išlaidų kompensavimą. Konkursus organizuoja Panevėžio miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija). Konkursus koordinuoja Savivaldybės administracijos darbuotojas, kuruojantis nevyriausybinių organizacijų veiklą (toliau – konkursų organizatorius). Informacija apie konkursus kiekvienų metų pradžioje skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt). Skelbime nurodoma: konkursų rūšys, prioritetai, dokumentų priėmimo terminai (ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo konkursų paskelbimo), laikas ir vieta, adresas, telefonas ir elektroninis paštas pasiteirauti, paraiškų formos ir kita reikalinga informacija.

3. Paraiškas gali teikti:

3.1. nevyriausybinės organizacijos (toliau – pareiškėjas), kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas;

3.2. bendruomeninės organizacijos (toliau – pareiškėjas), kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymas;

3.3. religinės bendruomenės ir bendrijos (toliau – pareiškėjas), kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymas.

4. Pareiškėjai laikomi tinkamais dalyvauti konkurse, jei paraiškos pateikimo dieną teisės aktų nustatyta tvarka yra registruoti (veikiantys) ne trumpiau kaip vienus metus ir savo steigimo dokumentuose numatantys veiklas, kurios skatina nevyriausybinių, bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų (toliau – organizacijos), kurių tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus, veiklą ir jų plėtrą, bendradarbiavimą, profesionalumo ugdymą, verslumą, laisvalaikio užimtumą ir bendruomeniškumą, sveikos gyvensenos propagavimą, ugdo pilietiškumą, įtraukia socialiai pažeidžiamus asmenis, žmones su negalia, teikia jiems socialinę pagalbą.

5. Finansavimo tikslas – stiprinti ir finansuoti aktyvių Panevėžio mieste veikiančių organizacijų veiklą, skatinti jos plėtrą ir tęstinumą, tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą, teikiant finansavimą padėti Panevėžio miesto bendruomenei spręsti aktualias problemas.

6. Konkursų būdu lėšos skiriamos organizacijų projektams iš dalies finansuoti. Savivaldybės finansuojama dalis negali būti didesnė kaip 80 procentų bendros projekto sumos. Likusi projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia iš savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 20 procentų visos projekto vertės. Šią projekto lėšų dalį turi padengti pareiškėjas (po sutarties pasirašymo – projekto vykdytojas) savo lėšomis, kurių dydis turi būti ne mažesnis kaip 10 procentų, o likusi dalis gali būti padengta paties pareiškėjo arba rėmėjų (projekto partnerių) lėšomis (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį rėmėjų (partnerių) indėlį, yra sutartis, jei partnerių, rėmėjų indėlis suteiktas, preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas, jei partneriai, rėmėjai ketina suteikti indėlį. Pareiškėjo partnerių ar rėmėjų indėlis prekėmis ir (arba) paslaugomis išreiškiamas pinigine verte (finansinis) ir (ar) nepinigine verte (dalykinis). Nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako pareiškėjas.

7. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo sutarties pasirašymo iki visiško šalių įsipareigojimo įvykdymo, bet ne ilgiau nei iki kalendorinių metų pabaigos.

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO PRIORITETAI IR SRITYS

 

8. Finansavimas skiriamas projektams, kurie skatina:

8.1. organizacijų veiklų plėtrą, bendradarbiavimą, jų profesionalumo ugdymą;

8.2. socialinę atskirtį patiriančių, pažeidžiamų, negalią turinčių žmonių įtraukimą;

8.3. gyventojų bendruomeniškumą, naujų pilietinės veiklos modelių kūrimą ir plėtojimą;

8.4. sveikos gyvensenos ugdymą;

8.5. pilietiškumą ir tautinės tapatybės puoselėjimą;

8.6. tvarios gyvensenos puoselėjimą ir skatinimą, kovos su klimato kaita ir aplinkai draugiškų priemonių naudojimą.

9. Finansavimas neskiriamas:

9.1. iki sutarties pasirašymo patirtoms išlaidoms ir įgyvendintiems projektams;

9.2. komercinei veiklai;

9.3. organizacijų ūkinei veiklai;

9.4. ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti;

9.5. išvykų, pažintinių kelionių organizavimo paslaugoms pirkti;

9.6. transporto, ryšio priemonėms, kompiuterių įrangai įsigyti;

9.7. patalpų rekonstrukcijai ir statybai;

9.8. išlaidoms, nesusijusioms su projekto vykdymu;

9.9. išlaidoms, susijusioms su paraiškos rengimo veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki einamųjų metų sausio 1 d. imtinai ir po einamųjų metų gruodžio 31 d.

10. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:

10.1. siekia pelno, atostogų ar turizmo;

10.2. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

10.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės, tautiniams ir religiniams simboliams, piliečių tautiniams ir religiniams jausmams, kursto neapykantą ar skatina diskriminaciją;

10.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais yra susiję su smurto, prievartos, neapykantos, narkotikų ir kitų toksinių medžiagų populiarinimu;

10.5. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

10.6. buvo pateikti kitam Savivaldybės organizuotam konkursui, finansuojamam iš savivaldybės biudžeto lėšų.

11. Kiekvienais metais Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybai (toliau – NVO taryba) priėmus rekomendacinį sprendimą, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinami neprieštaraujantys šio skyriaus nuostatoms metiniai konkursų prioritetai kiekvienai pareiškėjų grupei, nurodytai 3.1–3.3 papunkčiuose.


 

 

 

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA

 

12. Paraiškos teikiamos užpildant Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą projekto paraiškos formą. Paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo arba asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą ir pavardę, pareigas, patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

13. Pareiškėjas gali dalyvauti tik viename konkurse, teikti tik vieną paraišką ir tik pagal vieną prioritetą. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

14. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybei, jos negalima taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų pareiškėjo iniciatyva.

15. Paraiškoje turi būti nurodoma:

15.1. informacija apie pareiškėją;

15.2. informacija apie projektą;

15.3. projekto veiklų įgyvendinimo planas;

15.4. detali projekto įgyvendinimo sąmata;

15.5. papildoma informacija;

15.6. pridedami dokumentai.

16. Paraiška gali būti teikiama:

16.1. popierine forma, pateikiant vieną atspausdintą kompiuteriu užpildytą paraiškos egzempliorių, susegtą, sunumeruotą, pasirašytą pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens ir patvirtintą pareiškėjo antspaudu (jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti), ir kitus privalomus pateikti dokumentus;

16.2. elektroniniu būdu, pateikiant kompiuteriu užpildytą paraiškos formą, pasirašytą pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu (ADOC formatu). Elektroniniu būdu teikiama paraiška siunčiama konkursų organizatoriui konkursų skelbime nurodytu elektroniniu paštu.

17. Pareiškėjas kartu su projekto paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

17.1. tinkamai patvirtintų pareiškėjo steigimo dokumentų (Registrų centro pažymą ir organizacijos nuostatus / įstatus) kopijas;

17.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

17.3. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu (vadovo, įgalioto atstovo), pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 22 punkte;

17.4. jei suteiktas partnerių, rėmėjų indėlis, privaloma pateikti indėlį pagrindžiančio dokumento kopiją pagal Nuostatų 6 punktą;

17.5. jei partneriai, rėmėjai ketina suteikti indėlį, gali būti pateikta preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas;

17.6. visų bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijas, jei projektas vykdomas su partneriais, arba papildomų susitarimų prie anksčiau pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių kopijas;

17.7. pareiškėjo indėlį patvirtinančių dokumentų kopijas (jei įkainotas savanoriškas darbas, savanorišką veiklą pagrindžiančių dokumentų kopijas, darbo (pagal Nuostatų 17.9 papunktį), apskaitos paslaugų pirkimo sutarčių kopijas, patalpų nuomos, paslaugų pirkimo sutarčių kopijas ir kt.);

17.8. pareiškėjo laisvos formos garantinį raštą apie piniginį prisidėjimą, jei pareiškėjas prie projekto prisideda piniginiu indėliu;

17.9. pareiškėjo laisvos formos raštą apie darbuotojus dirbančius pagal darbo sutartis, jei prašoma lėšų darbo užmokesčiui. Rašte turi būti nurodyti darbuotojų vardai, pavardės, įdarbinimo terminas, darbo sutarčių numeriai ir datos. Jei darbuotojai bus įdarbinti tik gavus finansavimą, laisvos formos rašte turi būti nurodyti planuojamų įdarbinti darbuotojų vardai ir pavardės, pareigos, į kurias jie bus priimti, planuojami įdarbinimo terminai;

17.10. pareiškėjo laisvos formos raštą apie savanorius, jei projekte dalyvaus savanorių. Rašte turi būti nurodyti savanorių vardai ir pavardės, savanorystės terminai, savanoriškos veiklos sutarčių numeriai ir datos;

17.11. sąmatoje išlaidų poreikį ir apskaičiavimą pagrindžiančius dokumentus (komercinius pasiūlymus, paslaugų pirkimo sutartis ar susitarimus, perkamų prekių ar paslaugų kainoraščius, išplėstines preliminarias sąmatas, kai perkamos kompleksinės paslaugos ir kt.);

17.12. kitus dokumentus, kuriuos pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti (pvz., projekto vykdytojų gyvenimo aprašymai, patalpų nuomos sutartys ir pan.).

18. Paraiškos teikiamos tokia tvarka:

18.1. popierinė paraiška pateikiama Savivaldybės priimamajame (adresu: Laisvės a. 20, įėjimas iš Vilniaus g. pusės). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba arba pateikiami pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, ir vertėjo patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, šių dokumentų užsienio kalba kopijos. Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, visi puslapiai su priedais sunumeruoti ranka vientisa tvarka, paskutinio lapo antroje pusėje nurodomas lapų skaičius žodžiais, pasirašyta pareiškėjo vadovo, dokumentų kopijos turi būti pasirašytos pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, ir patvirtintos tikrumo žyma. Visi dokumentai pateikiami užklijuotame ir užantspauduotame (jei pareiškėjas privalo turėti antspaudą) voke su ant voko užrašytu konkurso dalyvio pavadinimu, kita kontaktine informacija (elektroniniu paštu, telefonu). Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų finansavimo konkursui“;

18.2. elektroniniu būdu teikiama paraiška siunčiama konkursų organizatoriui konkurso skelbime nurodytu elektroniniu paštu. Elektroniniu būdu teikiama paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba ir pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu). Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba arba pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, ir vertėjo patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, šių dokumentų užsienio kalba kopijos. Visi dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. Paraišką siunčiant elektroniniu būdu elektroninio laiško temoje turi būti nurodytas konkurso dalyvio pavadinimas ir parašyta „Nevyriausybinių organizacijų finansavimo konkursui“.

19. Popierinė paraiška turi būti pateikta iki skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip Savivaldybės skelbime apie projektų pateikimą nurodyta galutinė projektų pateikimo data. Teikiant paraiškas elektroniniu būdu, paraiška turi būti atsiųsta iki skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos.

20. Teikiant paraišką 18.1 papunktyje nustatyta forma, elektroninė paraiškos versija („Word“ ar PDF formatu) ir prie jos pridedami dokumentai turi būti atsiųsti konkursų organizatoriui elektroniniu paštu, nurodytu konkursų skelbime.

21. Vertinimui pasibaigus, paraiška pareiškėjui negrąžinama. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansavimui skirti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Savivaldybės biudžeto lėšos organizacijoms negali būti skiriamos, jeigu nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:

22.1. juridinio asmens veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais;

22.2. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas, juridinis asmuo yra likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas;

22.3. juridinis asmuo, prašydamas savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;

22.4. juridinis asmuo, naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, sudarytos su Savivaldybės institucija, ar netinkamai ją įvykdęs, ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas;

22.5. juridinis asmuo neatitinka šiuose Nuostatuose nustatytų reikalavimų;

22.6. juridinis asmuo teisės aktų nustatyta tvarka (Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo) nėra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos su visa joje privaloma pateikti informacija ir savo interneto svetainėje ar socialinių tinklų paskyroje (jeigu turi) viešai neskelbia informacijos apie vykdomą veiklą, įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;

22.7. VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre nėra įregistruota žyma, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (netaikoma religinėms bendruomenėms ir bendrijoms);

22.8. juridinis asmuo yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

22.9. juridinis asmuo bandė gauti konfidencialios informacijos arba darė įtaką komisijos nariams;

22.10. juridinis asmuo neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti ar organizacijos veikla, nurodyta įstatuose, nesusijusi su projekto tikslu ir veiklomis;

22.11. asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

22.12. vyksta teisminiai ginčai tarp Savivaldybės ir juridinio asmens dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

23. Jeigu 22 punkte nurodytos aplinkybės atsiranda arba paaiškėja po sprendimo skirti savivaldybės biudžeto lėšas projektui įgyvendinti priėmimo, savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas sustabdomas, o šiomis aplinkybėmis išmokėtos savivaldybės biudžeto lėšos nustatyta tvarka per nustatytus terminus turi būti grąžintos į Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto sutartyje (toliau – Sutartis) nurodytą Savivaldybės sąskaitą. Per nustatytus terminus negrąžinus lėšų pareiškėjas 1 metus nuo ateinančių metų sausio 1 d. praranda teisę dalyvauti visuose Savivaldybės administracijos organizuojamuose konkursuose, o lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

24. Paraiškas vertina komisija, sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, paskiriant komisijos pirmininką ir pavaduotoją. Komisija sudaroma iš 8 asmenų, iš kurių 4 deleguoja Savivaldybė, 1 atstovą deleguoja nevyriausybinių organizacijų veiklą kuruojantis Savivaldybės tarybos komitetas (toliau – Savivaldybės tarybos komitetas), 3 asmenis deleguoja NVO taryba (deleguojami asmenys nebūtinai yra NVO tarybos nariai). Komisijos sekretoriaus funkcijas vykdo konkursų organizatorius (ne komisijos narys). Savivaldybės, Savivaldybės tarybos komiteto ir NVO tarybos deleguotų narių atstovaujamos (vadovaujamos) organizacijos negali būti konkursų pareiškėjos. Jei po komisijos sudarymo paaiškėja, kad Savivaldybės, Savivaldybės tarybos komiteto ar NVO tarybos deleguotas atstovas pateikė savo atstovaujamos organizacijos paraišką konkursui, atstovas iš komisijos yra atšaukiamas, o Savivaldybė, Savivaldybės tarybos komitetas ar NVO taryba deleguoja naują atstovą.

25. Komisijos darbo tikslas – nagrinėti ir vertinti pateiktas paraiškas, teikti rekomendacines išvadas Savivaldybei dėl jų finansavimo.

26. Komisija atlieka šias funkcijas:

26.1. vertina pateiktas paraiškas;

26.2. teikia išvadas dėl pateiktų paraiškų;

26.3. priima ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui rekomendacinį sprendimą dėl lėšų skyrimo.

27. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Nesant komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja konkursų organizatorius, atliekantis komisijos sekretoriaus funkcijas. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais. Komisijos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją, kurių formos patvirtintos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

28. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja bent 5 komisijos nariai.

29. Komisijos sekretorius:

29.1. priima ir registruoja elektroniniu būdu teikiamas paraiškas;

29.2. praneša komisijos nariams apie posėdį elektroniniu paštu ar telefonu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio, kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą;

29.3. tvarko, sistemina ir teikia komisijai informaciją apie gautas paraiškas;

29.4. vykdo paraiškų administracinį vertinimą;

29.5. protokoluoja posėdžius;

29.6. informuoja organizacijas, pateikusias paraiškas, apie jų vertinimo rezultatus ir priimtus sprendimus;

29.7. suderina patikslintus veiklos planus ir sąmatas, jei projektui įgyvendinti skiriama dalis paraiškoje prašomų lėšų.

30. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

31. Svarstant paraišką organizacijos, iš kurios komisijos narys ar jam artimi asmenys gauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos arba yra tos organizacijos steigėjas, akcininkas, dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar partneris, komisijos narys (-iai) privalo nusišalinti nuo svarstymo. Jei komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.

32. Komisijos sprendimai, neapibrėžti šiuose Nuostatuose, bet jiems neprieštaraujantys, priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos sprendimas įtraukiamas į protokolą.

33. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po komisijos posėdžio.

34. Komisijos nariai turi teisę dėl projekto finansavimo pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie posėdžio protokolo.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS

 

35. Paraiškų vertinimas susideda iš šių dalių:

35.1. administracinio vertinimo;

35.2. kokybinio projekto turinio ir sąmatos vertinimo.

36. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka komisijos sekretorius, užpildydamas administracinio vertinimo anketą, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos sekretorius, atlikdamas paraiškų administracinį vertinimą, įvertina, ar:

36.1. paraiška pateikta iki skelbime nurodytos datos;

36.2. paraiška atitinka šiuose Nuostatuose nustatytus reikalavimus;

36.3. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, nurodytų Nuostatų 3 punkte, grupę;

36.4. pareiškėjas paraišką pateikė vienam konkursui ir pagal vieną prioritetą;

36.5. paraišką pateikė pareiškėjas, atitinkantis Nuostatų 4 punktą;

36.6. nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 22 punkte;

36.7. prie paraiškos pateikti visi prašomi dokumentai pagal Nuostatų 17.1–17.8 papunkčių reikalavimus;

36.8. pareiškėjo iš Savivaldybės prašoma suma neviršija didžiausios Savivaldybės finansavimui galimos skirti sumos pagal Nuostatų 6 punktą;

36.9. pareiškėjo indėlis projektui yra ne mažesnis kaip 10 procentų bendrų projekto išlaidų.

37. Paraiškos, neatitinkančios administracinio vertinimo kriterijų, nurodytų Nuostatų 36.1–36.6 papunkčiuose, atmetamos ir toliau nevertinamos. Nustačius neatitikimą Nuostatų 36.8–36.9. papunkčiams, komisijos sekretorius gali rekomenduoti komisijai protokoliniu sprendimu patvirtinti finansavimui galimą skirti sumą ir būtinąjį pareiškėjo indėlį pagal Nuostatų 6 punktą.

38. Komisijos sekretorius, atlikęs paraiškos administracinės atitikties vertinimą, per 3 darbo dienas nuo paskutinės konkurso paraiškos administracinės atitikties įvertinimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus, kurių paraiškos pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai, tačiau jose yra techninių trūkumų arba jas vertinant kyla neaiškumų, trūksta dokumentų, nurodytų Nuostatų 17.1–17.8 papunkčiuose, informacijos, galinčios turėti įtakos paraiškų vertinimui, ir nurodo per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos pateikti privalomus ar kitus papildomus dokumentus, patvirtinančius arba patikslinančius paraiškoje pateiktą informaciją.

39. Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo paskutinės konkurso paraiškos administracinės atitikties įvertinimo dienos paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą pareiškėjams, kurių paraiškos atmetamos dėl neatitikimo administraciniams reikalavimams, ir nurodo atmetimo priežastis pagal šių Nuostatų 36.1–36.6 papunkčius.

40. Komisijos sekretorius per 10 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos paraiškas, kurios pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai, pateikia komisijos kokybiniam vertinimui.

41. Administracinius reikalavimus atitinkančių paraiškų turinys ir lėšų planavimas toliau vertinamas antrame etape.

42. Paraiškos turi būti įvertintos per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 30 darbo dienų.

43. Paraiškas vertina komisijos nariai pagal nustatytus vertinimo kriterijus, pildydami patvirtintos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos projekto vertinimo anketą. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai, atskirai pildydami projekto vertinimo anketą. Maksimalus balų skaičius, kurį gali skirti komisijos narys, – 100. Galimybę gauti finansavimą turi paraiškos, kurioms skirtų balų komisijos narių įvertinimo vidurkis – ne mažiau kaip 55 balai. Jeigu paraišką vertino 2 komisijos nariai ir vienas iš komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, arba komisijos narių įvertinimas skiriasi 20 ir daugiau balų, komisijos sekretorius paskiria trečią komisijos narį tokiai paraiškai įvertinti. Vidurkis, išvestas iš dviejų komisijos narių, kurių vertinimo balai buvo panašiausi, yra laikomas galutiniu paraiškos įvertinimu.

Jei projektai pagal turinį ir prioritetą įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama socialiniams, pilietiniams, švietimo projektams.

44. Komisija turi teisę reikalauti papildomų dokumentų ar medžiagos remdamasi šių Nuostatų 17.9, 17.10 papunkčiais. Papildoma medžiaga turi būti pateikta per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos. Nepateikus prašomos medžiagos, komisija gali nuspręsti paraišką atmesti.

45. Komisijos narys vertinimo anketoje taip pat nurodo paraiškos privalumus ir trūkumus, pateikia išvadą dėl finansavimo, siūlymus dėl atskirų veiklų, išlaidų nefinansavimo, jei jos prieštarauja Nuostatuose nustatytiems reikalavimams, neatitinka paraiškoje numatytų tikslų.

46. Jei dalis projekto sąmatoje numatytų išlaidų yra nepagrįstos, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo numatytoms veikloms įgyvendinti arba išlaidos priskiriamos prie netinkamų finansuoti, komisijos nariai gali siūlyti sumažinti sąmatoje numatytas išlaidas, išbraukant netinkamas ar nepagrįstas išlaidas arba sumažinant prašomų išlaidų sumą.

47. Galimybę gauti finansavimą turi projektai, kurie surinko daugiausia komisijos narių balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų.

48. Projektai, surinkę mažiau nei 55 balus, nefinansuojami. Projektai, surinkę daugiau kaip 55 balus, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama socialiniams, pilietiniams, švietimo projektams.

49. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, raštu informuojami apie sprendimą, nurodoma atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.

50. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, tarp pareiškėjo ir Savivaldybės administracijos ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšų, pasirašoma Sutartis, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

51. Sutartis pasirašoma dviem egzemplioriais, kurių vienas perduodamas Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui (toliau – Apskaitos skyrius), kitas – pareiškėjui. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba kitas jo įgaliotas asmuo ir asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu. Sutartis gali būti sudaroma vienu egzemplioriumi, kai ji pasirašoma elektroniniu būdu kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu).

52. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti tik dalį prašomų lėšų, prieš sudarant Sutartį, komisijos sekretorius raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių ir (ar) veiklų planą. Pareiškėjas patikslina sąmatą ir priemonių ir (ar) veiklų planą, nurodydamas privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir kt. Patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos numatytiems tikslams įgyvendinti, ir patikslinimus per 3 darbo dienas raštu pateikia komisijos sekretoriui.

53. Komisijos sekretorius, gavęs pareiškėjų patikslintus dokumentus, juos patikrina, įvertina ir ne vėliau nei per 5 darbo dienas pateikia išvadas pareiškėjams.

54. Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba komisijos sekretoriui nustačius pažeidimų ir neatitikimų, o pareiškėjams jų neištaisius, komisijos sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktoms paraiškoms finansuoti pripažįstamas netekusiu galios.

55. Tarp posėdžių einamieji, skubūs klausimai ar dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio komisijos narių nuomonė ir sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų komisijos narių apklausos rezultatais elektroniniu paštu, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas, rezultatais, juos įforminant protokolu.

56. Komisijos sekretorius informuoja pareiškėjus apie priimtus sprendimus dėl savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo ar neskyrimo nurodydamas lėšų neskyrimo ar paraiškos atmetimo priežastis.

57. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo komisija protokoliniu sprendimu pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės administracijos direktorius per 10 darbo dienų nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos įvertina medžiagą ir priima sprendimą dėl lėšų skyrimo, kuris įforminamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

58. Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 50 punkte numatytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus Sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, komisijos siūlymu ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu lėšos eilės tvarka gali būti skiriamos projektams, esantiems rezerviniame projektų sąraše. Prieš priimdama tokį sprendimą, komisija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus.

59. Jei rezerviniame sąraše projektų nėra, o konkursui skirtų savivaldybės biudžeto lėšų lieka, gali būti skelbiamas naujas konkursas. Naujo konkurso terminai ir sąlygos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu dėl naujo konkurso skelbimo.

60. Informacija apie pateiktas, atrinktas ir finansavimą gavusias paraiškas skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt) per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo pasirašymo.

 

VI SKYRIUS

BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMAS

 

61. Bendruomeninėms organizacijoms lėšos skiriamos iš savivaldybės biudžeto. Projektui skiriama lėšų suma priklauso nuo surinktų balų skaičiaus, projekto darbų (veiklų) apimties ir yra ne mažesnė nei 300 Eur ir ne didesnė nei 3000 Eur. 1 balas lygus 1 procentui finansavimui skiriamos sumos.

62. Bendruomeninės organizacijos įsipareigojimai įgyvendinant projektą:

62.1. indėlis projektui turi būti ne mažesnis kaip 10 proc. bendrųjų projekto išlaidų (pvz.: įkainotas savanoriškas darbas (turi būti pridėti savanorišką darbą pagrindžiantys dokumentai pagal Nuostatų 17.10 papunktį), organizacijos patalpų nuomos, panaudos, darbo (pagal Nuostatų 17.9 papunktį), kitų reguliariai perkamų paslaugų sutartys ir pan.;

62.2. visos projekto administravimo išlaidos turi būti ne didesnės nei 20 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų įskaitant:

62.2.1. bendruomeninės organizacijos vadovo, dirbančio pagal darbo sutartį, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;

62.2.2. asmens, tvarkančio apskaitą ir bendruomeninėje organizacijoje dirbančio pagal darbo sutartį, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei paslauga neperkama iš apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

62.2.3. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto paraiškoje numatytas veiklas ir dirbančių bendruomeninėje organizacijoje pagal darbo sutartį, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

62.3. veiklos administravimo išlaidos (patalpų nuoma, komunalinės išlaidos, ryšio paslaugos, patalpų draudimo išlaidos, bendruomeninei organizacijai priklausančio transporto ir technikos išlaikymas (tepalai, kuras, kitos eksploatacinės išlaidos), aplinkos priežiūrai reikalingos priemonės ir prekės, interneto svetainės išlaikymo išlaidos, apskaitos paslaugos, remonto darbai ir priemonės) neturi viršyti 70 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų;

62.4. projekto įgyvendinimui reikalingos įrangos įsigijimo išlaidos neturi viršyti 499 Eur (su PVM);

62.5. dalyvių maitinimo išlaidos neturi viršyti 15 Eur 1 asmeniui per dieną Savivaldybės skiriamų lėšų;

62.6. transporto nuomos išlaidos veiklai vykdyti (nuoma su vairuotoju, kuro ir eksploatacinės išlaidos) neturi viršyti 40 procentų Savivaldybės projektui skiriamų lėšų;

62.7. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme nustatyta tvarka neturi viršyti 10 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų ir turi būti pagrįstos savanorišką veiklą įrodančiais dokumentais;

62.8. išlaidos, skirtos projektui viešinti, neturi viršyti 15 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų.

 

VII SKYRIUS

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMAS

 

63. Nevyriausybinėms organizacijoms lėšos skiriamos iš savivaldybės biudžeto. Projektui skiriama lėšų suma priklauso nuo surinktų balų skaičiaus, projekto darbų (veiklų) apimties ir yra ne mažesnė nei 300 Eur ir ne didesnė nei 4000 Eur. 1 balas lygus 1 procentui finansavimui skiriamos sumos.

64. Nevyriausybinės organizacijos įsipareigojimai įgyvendinant projektą:

64.1. indėlis projektui turi būti ne mažesnis kaip 10 proc. bendrųjų projekto išlaidų (pvz.: įkainotas savanoriškas darbas (turi būti pridėti savanorišką darbą pagrindžiantys dokumentai pagal Nuostatų 17.10 papunktį), organizacijos patalpų nuomos, panaudos, darbo (pagal Nuostatų 17.9 papunktį), kitų reguliariai perkamų paslaugų sutartys ir pan.;

64.2. visos projekto administravimo išlaidos turi būti ne didesnės nei 20 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų įskaitant:

64.2.1. nevyriausybinės organizacijos vadovo, dirbančio pagal darbo sutartį, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;

64.2.2. asmens, tvarkančio apskaitą ir nevyriausybinėje organizacijoje dirbančio pagal darbo sutartį, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei paslauga neperkama iš apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

64.2.3. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto paraiškoje numatytas veiklas ir dirbančių nevyriausybinėje organizacijoje pagal darbo sutartį, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

64.3. veiklos administravimo išlaidos (patalpų nuoma, komunalinės išlaidos, ryšio paslaugos, patalpų draudimo išlaidos, organizacijai priklausančio transporto ir technikos išlaikymas (tepalai, kuras, kitos eksploatacinės išlaidos), interneto svetainės išlaikymo išlaidos, apskaitos paslaugos, remonto darbai ir paslaugos) neturi viršyti 70 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų;

64.4. projektui įgyvendinti reikalingos įrangos įsigijimo išlaidos neturi viršyti 499 Eur (su PVM);

64.5. dalyvių maitinimo išlaidos neturi viršyti 15 Eur 1 asmeniui per dieną Savivaldybės skiriamų lėšų;

64.6. transporto nuomos išlaidos veiklai vykdyti (nuoma su vairuotoju, kuro ir eksploatacinės išlaidos) neturi viršyti 40 procentų Savivaldybės skiriamų lėšų;

64.7. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme nustatyta tvarka neturi viršyti 10 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų ir turi būti pagrįstos savanorišką veiklą įrodančiais dokumentais;

64.8. išlaidos, skirtos projektui viešinti, neturi viršyti 15 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų.

 

VIII SKYRIUS

RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ FINANSAVIMAS

 

65. Religinėms bendruomenėms ir bendrijoms (toliau – bendrija) lėšos skiriamos iš savivaldybės biudžeto. Projektui skiriama lėšų suma priklauso nuo surinktų balų skaičiaus, projekto darbų (veiklų) apimties ir yra ne mažesnė nei 300 Eur ir ne didesnė nei 2000 Eur. 1 balas lygus 1 procentui finansavimui skiriamos sumos.

66. Bendrijos įsipareigojimai įgyvendinant projektą:

66.1. indėlis projektui turi būti ne mažesnis kaip 10 proc. bendrųjų projekto išlaidų. Prie paraiškos turi būti pridėti bendrijos indėlį pagrindžiantys dokumentai (ketinimų protokolai, išankstiniai susitarimai, komerciniai pasiūlymai ir kt.);

66.2. visos projekto administravimo išlaidos turi būti ne didesnės nei 20 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų įskaitant:

66.2.1. bendrijos vadovo, dirbančio pagal darbo sutartį, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;

66.2.2. asmens, tvarkančio apskaitą ir bendrijoje dirbančio pagal darbo sutartį, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei paslauga neperkama iš apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

66.2.3. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto paraiškoje numatytas veiklas ir dirbančių bendrijoje pagal darbo sutartį, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

66.3. veiklos administravimo išlaidos (patalpų nuoma, komunalinės išlaidos, ryšio paslaugos, patalpų draudimo išlaidos, bendrijai priklausančio transporto ir technikos išlaikymas (tepalai, kuras, kitos eksploatacinės išlaidos), aplinkos priežiūrai reikalingos priemonės ir prekės, interneto svetainės išlaikymo išlaidos, apskaitos paslaugos) neturi viršyti 50 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų;

66.4. projekto įgyvendinimui reikalingos įrangos įsigijimo išlaidos neturi viršyti 499 Eur (su PVM);

66.5. dalyvių maitinimo išlaidos neturi viršyti 15 Eur 1 asmeniui per dieną Savivaldybės skiriamų lėšų;

66.6. transporto nuomos išlaidos veiklai vykdyti (nuoma su vairuotoju, kuro ir eksploatacinės išlaidos) neturi viršyti 40 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų;

66.7. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme nustatyta tvarka neturi viršyti 10 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų ir turi būti pagrįstos savanorišką veiklą įrodančiais dokumentais;

66.8. išlaidos, skirtos projektui viešinti, neturi viršyti 15 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ FINANSAVIMAS IR VYKDYMAS

 

67. Projektams lėšos skiriamos iš savivaldybės biudžeto.

68. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

69. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo Sutarties pasirašymo dienos iki Sutartyje numatytos paskutinės Sutarties galiojimo dienos ir pagrįstos pareiškėjo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis. Projekto vykdytojas (iki Sutarties pasirašymo – pareiškėjas) paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

70. Projekto išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos Lietuvos Respublikos teritorijoje.

71. Projekto vykdytojas gautas savivaldybės biudžeto lėšas privalo laikyti banko sąskaitoje, įvertindamas savivaldybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

72. Įgyvendinant projektą, nukrypimai tarp finansavimo išlaidų sąmatoje numatytų išlaidų rūšių (eilučių) leidžiami iki 20 proc. nuo eilutės išlaidų dydžio.

73. Finansavimo išlaidų sąmatos keitimai galimi tik dėl nepatirtų išlaidų ir nekeičiant numatytų įgyvendinti veiklų.

74. Projekto vykdytojas privalo informuoti Savivaldybę apie projekte numatytų veiklų vykdymo pasikeitimus, nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Savivaldybė gali stabdyti lėšų pervedimą projektui įgyvendinti. Neįvykusiai, nutrauktai ar sustabdytai veiklai nepanaudotos lėšos turi būti grąžintos į Savivaldybės sąskaitą.

75. Lėšas projekto vykdytojui Savivaldybė perveda pagal pasirašytą Sutartį ir jos priedus.

76. Projekto vykdytojas už projekto įgyvendinimą ir skirtų lėšų panaudojimą atsiskaito Sutartyje nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

77. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, privalo:

77.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki ateinančio mėnesio 10 d., pateikti biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ketvirtinę ataskaitą (Forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (Sutarties pasirašymo dieną galiojanti aktuali redakcija) ir apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestines Apskaitos skyriui;

77.2. iki kitų metų sausio 15 dienos konkursų organizatoriui pateikti detalią projekto įvykdymo ataskaitą, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, dalyvių (jei buvo) sąrašus su parašais, atsiliepimų apie įgyvendintą projektą spaudoje kopijas ir (ar) vaizdinę medžiagą (neprivaloma), aktyvią interneto nuorodą, jei informacija apie projektą buvo viešinama internete, kitą prašomą informaciją, skirtą lėšų panaudojimo teisėtumui nustatyti;

77.3. ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 dienos grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas savivaldybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo Sutartyje nurodytą sąskaitą;

77.4. grąžinti į savivaldybės biudžetą lėšas, kurios buvo pervestos, tačiau panaudotos ne pagal paskirtį (Apskaitos skyrius nustatė esminių Sutarties pažeidimų arba paaiškėjo, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nustačius faktą apie nepanaudotas projektui įgyvendinti arba panaudotas ne pagal paskirtį lėšas;

77.5. Savivaldybei paprašius, pateikti visą informaciją, susijusią su projekto vykdymu ir (ar) lėšų panaudojimu.

78. Jeigu gavus įgyvendinimo ataskaitą paaiškėja, kad projekto vykdytojas gautas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį ir jų negrąžino, lėšos išieškomos įstatymų nustatyta tvarka ir projekto vykdytojas 1 metus praranda teisę dalyvauti konkurse.

79. Konkursų organizatorius ir Apskaitos skyrius organizacijoms teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projektų įgyvendinimu.

 

XI SKYRIUS

ĮSTATŲ KEITIMO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMAS

 

80. Lėšos įstatų keitimo išlaidoms kompensuoti (toliau – kompensacija) skiriamos iš savivaldybės biudžeto.

81. Teisę gauti kompensaciją turi organizacija, registruota (vykdanti veiklą) Panevėžio mieste ne trumpiau kaip 1 metus.

82. Organizacijos įstatų keitimo išlaidos gali būti kompensuojamos ne dažniau kaip kartą per kalendorinius metus.

83. Didžiausia Savivaldybės lėšų suma, skiriama organizacijos įstatų keitimo išlaidoms kompensuoti, yra 200 Eur.

84. Organizacija, norėdama gauti kompensaciją, privalo pateikti:

84.1. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos prašymą (toliau – prašymas), pasirašytą organizacijos vadovo ar kito įgalioto asmens;

84.2. tinkamai patvirtintą organizacijos steigimo dokumentų kopiją;

84.3. naujus organizacijos įstatus;

84.4. įstatų keitimo išlaidas patvirtinančius dokumentus, kurie negali būti senesni kaip 12 mėnesių nuo prašymo pateikimo dienos.

85. Visi dokumentai pateikiami užklijuotame voke Savivaldybės priimamajame (Laisvės a. 20, Panevėžys, įėjimas iš Vilniaus g. pusės). Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų finansavimo programai“, organizacijos pavadinimas, kontaktai. Jei dokumentai teikiami elektroniniu būdu, jie turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu) ir siunčiami el. paštu konkursų organizatoriui.

86. Prašymą nagrinėja komisija. Lėšas įsakymu skiria Savivaldybės administracijos direktorius, remdamasis komisijos sprendimu.

87. Komisijos sprendimai įforminami protokolu.

88. Lėšos per 20 darbo dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo pervedamos į organizacijos nurodytą sąskaitą.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

89. Projekto vykdytojas įsipareigoja viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir rezultatus. Viešinant projektą, turi būti nurodoma, kad dalis lėšų projektui buvo skiriama iš savivaldybės biudžeto.

90. Konkursams pasibaigus projektų paraiškos pareiškėjams negrąžinamos.

91. Projektų paraiškos ir jų įgyvendinimo ataskaitos saugomos Savivaldybėje nustatyta tvarka.

92. Savivaldybė neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono, elektroninio pašto ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba neįmanoma susisiekti su jo atstovais. Ta pati nuostata taikoma ir Sutarties galiojimo laikotarpiu.

93. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas ir (ar) projekto vykdytojas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

94. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

95. Savivaldybė turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo auditą.

96. Pareiškėjų pateikti asmens duomenys tvarkomi projektų atrankos organizavimo, vykdymo, statistikos ir viešinimo tikslais. Asmens duomenų valdytoja – Savivaldybės administracija. 

97. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą.

98. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi, vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Asmens duomenys gali būti saugomi ilgiau, jei tai būtina pagal teisės aktus ar ginčui, skundui išspręsti.

99. Projekto vykdytojas privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą.

100. Šie Nuostatai gali būti keičiami, pildomi ir pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

______________________