LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 30 D. ĮSAKYMO NR. V-1108 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-04-01 „SUDARYTI SĄLYGAS KOKYBIŠKOMS, TARPTAUTIŠKOMS IR PRIEINAMOMS STUDIJOMS“ PAKEITIMO
2025 m. sausio 21 d. Nr. V-61
Vilnius
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 94 ir 139 punktais, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 95 ir 96 punktais,
p a k e i č i u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-01 „Sudaryti sąlygas kokybiškoms, tarptautiškoms ir prieinamoms studijoms“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. V-1108 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-04-01 „Sudaryti sąlygas kokybiškoms, tarptautiškoms ir prieinamoms studijoms“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu III skyrių ir jį išdėstau taip:
„III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (po-veiklės, projek-to) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai priside-dama prie HP (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. Eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai) |
Adminis-truojančioji institucija |
Dalyvau-janti ministerija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Teisinių prielaidų studijų prieinamumui ir tarptautiškumui gerinti, studentų integracijai skatinti, studijų kokybei tobulinti sukūrimas
|
Reguliacinė |
- |
- |
Taip |
- |
- |
- |
P – Parengti ir priimti teisės aktai, susiję su socialinės dimensijos plano ir užsienio studentų pritraukimo ir integracijos strategijos parengimu, bendrųjų studijų vykdymo reikalavimų ir aukštųjų mokyklų dėstytojų kompetencijų tobulinimo gairių atnaujinimu |
4
(2030) |
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – ŠMSM) |
Užsienio reikalų ministerija, Vidaus reikalų ministerija,
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
2. Aukštųjų mokyklų tarptautinio konkurencingumo stiprinimas (parama aukštųjų mokyklų integracijai Europos universitetų tinkluose)
|
Investicinė (toliau – I)
|
Valstybinės aukštosios mokyklos
|
Planavimas (toliau – P)
|
Taip
|
Dotacija (toliau – D)
|
9 644
1 930
10 000
|
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) lėšos
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM (toliau – VB PVM lėšos)
Valstybės biudžeto (toliau – VB) lėšos |
Visi rodikliai iš 2.1
|
Visos reikšmės iš 2.1
|
VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau –CPVA) |
- |
2.1. Aukštųjų mokyklų tarptautinio konkurencingumo stiprinimas (parama aukštųjų mokyklų integracijai Europos universitetų tinkluose)
(projektų finansavimo sąlygų aprašas pateikiamas priede) |
I
|
Valstybinės aukštosios mokyklos |
P |
Taip |
D |
9 644
1 930 |
EGADP lėšos
VB PVM lėšos |
P – Aukštųjų mokyklų įgyvendintų tarptautinimo projektų skaičius
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų: švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius
|
5
(2024 III ketv.)
n / a
n / a
n / a |
|
|
2.2. Aukštųjų mokyklų tarptautinio konkurencingumo stiprinimas (parama aukštųjų mokyklų integracijai Europos universitetų tinkluose)
|
I |
Aukštosios mokyklos |
P |
Taip |
D |
10 000 |
VB lėšos |
P – Aukštųjų mokyklų įgyvendintų tarptautinimo projektų skaičius |
5
(2030) |
ŠMSM |
- |
3. Užsienio studentų integracijos priemonių įgyvendinimas
|
I
|
Švietimo mainų paramos fondas (toliau – ŠMPF), aukštosios mokyklos
|
P
|
Taip
|
D
|
1 000
200
17 700
|
EGADP lėšos
VB PVM lėšos
VB lėšos
|
Visi rodikliai iš 3.1 ir 3.2
|
Visos reikšmės iš 3.1 ir 3.2
|
CPVA |
- |
3.1. Parama užsienio studentų integracijai |
I
|
ŠMPF |
P |
Taip |
D |
1 000
200 |
EGADP lėšos
VB PVM lėšos |
P – Parama užsienio studentų integracijai pasinaudojusių asmenų skaičius
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius
R – Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius, iš jų: švietimo ar mokymo veiklos (išskyrus skaitmeninių įgūdžių ugdymą) dalyvių skaičius
R – Paramą gaunančių 15–29 metų amžiaus jaunuolių skaičius |
250
(2024 IV ketv.)
n / a
n / a
n / a
|
|
|
3.2. Užsienio studentų integracijos strategijos įgyvendinimas; parama lituanistikos (baltistikos) centrams bei studentų praktikoms lituanistinio švietimo įstaigose |
I |
Švietimo mainų paramos fondas, aukštosios mokyklos |
P |
Taip |
D |
17 700 |
VB lėšos |
R – Padidėjęs lituanistikos (baltistikos) centrų studentų, kurie dalį studijų (kursų) mokėsi Lietuvoje, skaičius
R – Padidėjęs Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų, atlikusių tarptautines praktikas lituanistinio švietimo įstaigose užsienyje, skaičius
P – Parama užsienio studentų integracijai pasinaudojusių asmenų skaičius |
140
(2030)
61
(2030)
500
(2030) |
ŠMSM |
- |
4. Paskatų aukštosioms mokykloms tobulinti studijų turinį sukūrimas (studijų programų atnaujinimas)
|
I |
Aukštosios mokyklos |
P |
Taip |
D |
- |
- |
- |
- |
ŠMSM |
- |
5. Aukštojo mokslo prieinamumo gerinimo priemonių diegimas
|
I |
Valstybinis studijų fondas |
P |
Taip |
D |
(suma 5.1-5.3)
10 102,012:
7 993,586
2 108,426
|
2021–2027 m. ES fondų lėšos (toliau – ES fondų lėšos)
Bendrojo finansavimo (toliau – BF) lėšos |
Visi rodikliai iš 5.1, 5.2 ir 5.3 |
Visos reikšmės iš 5.1, 5.2 ir 5.3
|
CPVA |
- |
5.1. Socialinės ir finansinės paskatos bei pagalba aukštųjų mokyklų studentams iš nepalankias sąlygas turinčių grupių (tikslinių išmokų skyrimas, studijų programų pritaikymas studentams, turintiems specialiųjų poreikių ir kt.) Sostinės regione |
I |
Valstybinis studijų fondas |
P |
Taip |
D |
1 694,640:
847,320
847,320 |
ES fondų lėšos
BF lėšos |
P – Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovauja mų grupių studentai, kuriems buvo skirta tikslinė išmoka studijų prieinamumui gerinti, asmenys
R – Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentų, gavusių tikslinę išmoką studijų prieinamumui gerinti, dalis |
120
(2029)
1,29
(2029) |
CPVA |
- |
5.2. Tikslinių prieinamumo gerinimo iniciatyvų įgyvendinimas |
I |
Valstybinis studijų fondas, aukštosios mokyklos |
P |
Taip |
D |
- |
- |
- |
- |
ŠMSM |
- |
5.3. Socialinės ir finansinės paskatos bei pagalba aukštųjų mokyklų studentams iš nepalankias sąlygas turinčių grupių (tikslinių išmokų skyrimas, studijų programų pritaikymas studentams, turintiems specialiųjų poreikių ir kt.) VVL regione |
I |
Valstybinis studijų fondas |
P |
Taip |
D |
8 407,372:
7 146,266
1 261,106
|
ES fondų ir BF lėšos
BF lėšos |
P – Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentai, kuriems buvo skirta tikslinė išmoka studijų prieinamumui gerinti, asmenys
R – Socialiai jautrių, socialinės atskirties ir (ar) mažai atstovaujamų grupių studentų, gavusių tikslinę išmoką studijų prieinamumui gerinti, dalis |
590
(2029)
1,29
(2029) |
CPVA |
- |
6. Aukštųjų mokyklų dėstytojų kompetencijų stiprinimas |
I |
Aukštosios mokyklos |
P |
Taip |
D |
3 000 |
VB lėšos |
P – Aukštųjų mokyklų dėstytojų, dalyvavusių profesinės kompetencijos tobulinimo veiklose, skaičius |
2 000
(2030) |
ŠMSM |
- |
7. Aukštųjų mokyklų infrastruktūros gerinimas ir plėtra |
I |
Aukštosios mokyklos |
P |
Taip |
D, Finansinė priemonė |
20 200 |
VB lėšos |
P – Pastatytų (atnaujintų, pritaikytų asmenims su spec. poreikiais) aukštųjų mokyklų studijų infrastruktūros objektų, studentų bendrabučių skaičius |
6
(2030) |
ŠMSM |
- |
Pastaba. Pažangos priemonės 4 veiklos „Paskatų aukštosioms mokykloms tobulinti studijų turinį sukūrimas (studijų programų atnaujinimas)“ siekiamas rezultatas – valstybinių aukštųjų mokyklų, dalyvaujančių studijų turinio atnaujinimo veikloje, dalis nuo visų valstybinių aukštųjų mokyklų, 70 proc. Pažangos priemonės 5.2 veiklos „Tikslinių prieinamumo gerinimo iniciatyvų įgyvendinimas“ siekiamas rezultatas – tikslinių studijų prieinamumo didinimo iniciatyvų skaičius – 30 – bus pradėtos įgyvendinti gavus papildomai skiriamų lėšų iš valstybės biudžeto ar kitų finansavimo šaltinių. Pažangos priemonės 7 veiklos „Aukštųjų mokyklų infrastruktūros gerinimas ir plėtra“ siekiamas rezultatas – pastatytų (atnaujintų, pritaikytų asmenims su spec. poreikiais) aukštųjų mokyklų studijų infrastruktūros objektų, studentų bendrabučių skaičius – 14 – visa apimtimi bus pasiektas gavus papildomai skiriamų lėšų iš valstybės biudžeto ar kitų finansavimo šaltinių.“