BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLOSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2008 m. gruodžio 22 d. Nr. TS-252

Birštonas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593 2003, Nr. 63-2853) 23 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-1035/ISAK-2680 (Žin., 2005, Nr. 153-5657) „Dėl sveikatos priežiūros mokykloje tvarkos aprašo patvirtinimo“ nusprendžia:

Patvirtinti Sveikatos priežiūros Birštono savivaldybės mokyklose tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                  Nijolė Dirginčienė


 

Patvirtinta

Birštono savivaldybės tarybos

2008 m. gruodžio 22 d.

sprendimu Nr. TS-252

 

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLOSE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sveikatos priežiūros Birštono savivaldybės mokyklose tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato sveikatos priežiūros Birštono savivaldybės mokyklose tikslą, uždavinius, sveikatos priežiūros organizavimą, sveikatos priežiūros mokyklose dokumentaciją, visuomenės sveikatos priežiūros specialisto funkcijas, pareigas, teises ir atsakomybę.

2. Šis aprašas reglamentuoja sveikatos priežiūrą, vykdomą pradinėje mokykloje ir gimnazijoje (toliau – mokyklos).

3. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, vykdantis sveikatos priežiūrą mokykloje (toliau – specialistas), – asmuo, baigęs visuomenės sveikatos priežiūros studijas teisės aktų nustatyta tvarka, arba turintis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą užsienyje įgytą visuomenės sveikatos priežiūros kvalifikaciją.

4. Kvalifikacinius reikalavimus specialistams nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras.

5. Sveikatos priežiūra mokyklose finansuojama vadovaujantis Sveikatos priežiūros mokyklose finansavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 5 (Žin., 2004 Nr. 5-96), ir Paraiškų sveikatos priežiūrai mokyklose finansuoti teikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. V-28 (Žin., 2004 Nr. 15-475).

6. Sveikatos priežiūra mokyklose organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-1035/ISAK-2680 patvirtintu sveikatos priežiūros mokykloje tvarkos aprašu ir šiuo Aprašu. Specialisto etatas steigiamas Birštono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigoje – VšĮ Birštono pirminės sveikatos priežiūros centre (toliau – VšĮ Birštono PSPC).

7. Sveikatos priežiūra mokyklose finansuojama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto (toliau – PSDF) ir Birštono savivaldybės biudžeto lėšų. Mokyklos steigėjas skiria 1/3 sveikatos priežiūrai mokykloje reikalingų lėšų, o iš privalomojo sveikatos draudimo skiriama 2/3 lėšų. Šiomis lėšomis finansuojamas visuomenės sveikatos priežiūros specialisto darbo užmokestis ir veiklos išlaidos sveikatos priežiūrai mokykloje organizuoti. Mokyklos steigėjas finansuoja sveikatos priežiūrai mokykloje reikalingas ūkio išlaidas.

8. Specialistų etatų steigimas nustatomas pagal mokinių skaičių savivaldybėje (1000-čiui moksleivių steigiamas 1 visuomenės sveikatos priežiūros specialisto etatas), tačiau Savivaldybė, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) bei Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099) 48 straipsniu, gali remti mokinių sveikatos priežiūrą, steigdama visuomenės sveikatos priežiūros specialistų etatus mažesniam mokinių skaičiui.

 

II. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOse TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

9. Sveikatos priežiūros mokyklose tikslas – padėti mokiniams saugoti ir stiprinti sveikatą, organizuojant ir įgyvendinant priemones, susijusias su ligų ir traumų profilaktika.

10. Sveikatos priežiūros mokyklose uždaviniai:

10.1. užtikrinti sveikatos priežiūros kokybę, kuriant sveiką aplinką mokykloje, stiprinant mokinių sveikatą, šalinant rizikos veiksnius, galinčius sukelti ligas;                  

10.2. formuoti teisingą mokinių požiūrį į savo sveikatą ir ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius;

10.3. numatyti priemones ligoms ankstyvuoju laikotarpiu įtarti ir užkirsti joms kelią;

10.4. suteikti pirmąją pagalbą pavojingų būklių, traumų, nelaimingų atsitikimų ar apsinuodijimų atvejais.

 

III. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOsE ORGANIZAVIMAS

 

11. Sveikatos priežiūra mokyklose vykdoma pagal mokyklos sveikatos priežiūros veiklos planą (toliau – veiklos planas), kuris yra sudedamoji mokyklos metinės veiklos programos dalis. Veiklos plano projektą rengia mokyklos administracija kartu su specialistu, atsižvelgdama į mokyklos poreikius ir vykdomos visuomenės sveikatos priežiūros nacionalinius ir vietos prioritetus.

12. Specialisto individualų darbo planą tvirtina jo darbdavys.

13. Informacija apie praėjusiais kalendoriniais metais vykdytą sveikatos priežiūrą mokyklose teikiama Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2005 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-3 „Dėl informacijos apie sveikatos priežiūrą mokyklose teikimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

14. Sveikatos priežiūrai mokyklose vykdyti turi būti skirta patalpa – sveikatos kabinetas. Kabineto ir inventoriaus skyrimą užtikrina mokyklos vadovas.

15. Specialisto funkcijoms vykdyti turi būti:

15.1. stalas, spinta dokumentams, veiklos priemonėms ir drabužiams, kėdės ar suolai mokiniams atsisėsti, medicinos kušetė, praustuvė, higienos priemonės;

15.2. svarstyklės, ūgio matuoklė, kambario termometras, kraujospūdžio matavimo aparatas, termometras kūno temperatūrai matuoti, priemonės, reikalingos regėjimo aštrumui nustatyti, ir kitos, padedančios įvertinti mokinių sveikatą, priemonės;

15.3. pirmosios pagalbos rinkinys, reglamentuotas Lietuvos higienos normoje HN 21:2005 „Bendrojo lavinimo mokykla. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. V-476. Pirmosios pagalbos rinkinių kiekį, atsižvelgiant į mokinių skaičių bei mokymo pobūdį, nustato mokyklos vadovas, suderinęs su savivaldybės gydytoju;

15.4. sveikatos ugdymo informacinės vaizdinės priemonės.

16. Mokyklos vadovas turi aprūpinti 15.1 ir 15.4 punktuose išvardintomis darbo priemonėmis ir užtikrinti galimybę specialistui naudotis telefoninio ryšio priemonėmis bei informacinėmis technologijomis.

17. VšĮ Birštono PSPC vadovas, turi aprūpinti specialistą 15.2 ir 15.3 punktuose išvardintomis darbo priemonėmis.

 

IV. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS MOKYKLOsE DOKUMENTACIJA

 

18. Pagrindiniai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymai, reglamentuojantys sveikatos priežiūros mokykloje apskaitos ir statistinės atskaitomybės formas:

18.1. statistinės ataskaitos formos „Administracinės teritorijos metų higienos būklės įvertinimas“ Nr. 6-1 (sveikata), patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. V-16, 10 lentelė (Žin., 2003, Nr. 66-3010);

18.2. statistinė apskaitos forma Nr. 027-1/a „Vaiko sveikatos pažymėjimas“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. V-951 (Žin., 2005, Nr. 3-38).

 

V. SPECIALISTO FUNKCIJOS

 

19. Pagrindinės specialisto funkcijos yra šios:

19.1. teikti sveikatinimo veiklos metodines konsultacijas mokytojams, mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams), kaupti metodinę ir informacinę medžiagą mokinių sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais;

19.2. teikti informaciją sveikatos išsaugojimo bei stiprinimo klausimais ir skleisti šią informaciją (mokyklos stenduose, renginiuose, viktorinose ir pan.) mokyklos bendruomenei;

19.3. inicijuoti mokyklos sveikatinimo projektų (programų) rengimą, ir dalyvauti juos įgyvendinant;

19.4. teikti pagalbą mokiniams ugdant sveikos gyvensenos ir asmens higienos įgūdžius;

19.5. prižiūrėti mokinių maitinimo organizavimą, skatinant sveiką mitybą bei sveikos mitybos įgūdžių formavimą;

19.6. vertinti mokyklos aplinkos atitikimą visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams, dalyvauti nustatant prioritetinius mokyklos aplinkos ir sąlygų gerinimo klausimus;

19.7. teikti pasiūlymus mokyklos vadovui dėl reikalingų priemonių, užtikrinančių traumų ir nelaimingų atsitikimų prevenciją mokykloje, įsigijimo;

19.8. vertinti ugdymo proceso organizavimo atitikimą visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams;

19.9. padėti kūno kultūros mokytojams komplektuojant fizinio ugdymo grupes, teikti jiems informaciją dėl mokinių galimybės dalyvauti sporto varžybose;

19.10. kaupti informaciją apie kasmetinius mokinių sveikatos profilaktinius patikrinimus, apibendrinti informaciją ir ne rečiau kaip 1 kartą per metus (mokslo metų pradžioje) pateikti mokyklos bendruomenei, vadovui, bei kitoms institucijoms teisės aktų nustatyta tvarka;

19.11. pateikti asmens sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rekomendacijas dėl mokinių sveikatos klasės auklėtojui (mokytojams) ir prižiūrėti šių rekomendacijų įgyvendinimą mokykloje;

19.12. nustatyti lėtinių neinfekcinių ligų rizikos veiksnių (alkoholio, tabako, narkotikų vartojimas ir kt.) paplitimą;

19.13. dalyvauti mokyklos prevencinio darbo grupėse, sprendžiančiose mokinių psichologines, adaptacijos ir socialines problemas;

19.14. padėti organizuojant mokinių imunoprofilaktiką;

19.15. teikti informaciją Kauno visuomenės sveikatos centro Prienų filialui, įtarus užkrečiamąją ligą ar apsinuodijimą mokykloje;

18.16. įgyvendinti Kauno visuomenės sveikatos centro Prienų filialo specialistų nurodytas užkrečiamųjų ligų epidemiologinės priežiūros priemones mokykloje;

19.17. teikti pirmąją medicinos pagalbą ir ją koordinuoti.

20. Specialistas savo veikloje vadovaujas Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, sveikatos priežiūros įstaigos, kurioje dirba, nuostatais, mokyklos vidaus tvarkos taisyklėmis, savo pareigybės aprašymu.

21. Specialistas bendradarbiauja su mokyklos bendruomene, kitais sveikatos priežiūros, psichologinės bei socialinės pedagoginės pagalbos ir kitų suinteresuotų tarnybų specialistais, teikia duomenis apie mokinių sveikatą mokyklos vidaus audito koordinavimo darbo grupei.

 

VI. SPECIALISTO PAREIGOS, TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ

 

22. Specialisto pareigos:

22.1. Įtarus mokinio atžvilgiu naudojamą psichologinį, fizinį ar seksualinį smurtą, pranešti apie tai mokyklos vadovui.

22.2. Užtikrinti mokinių asmens sveikatos informacijos konfidencialumą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 552 „Dėl asmens sveikatos paslapties kriterijų patvirtinimo“.

23. Specialisto teisės:

23.1. Gauti tinkamas darbo sąlygas ir aprūpinimą reikiamomis priemonėmis nustatytoms funkcijoms vykdyti.

23.2. Teikti siūlymus sveikatos priežiūros mokykloje organizavimo tobulinimo klausimais.

23.3. Tobulinti kvalifikaciją Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

24. Gauti informaciją apie mokinio ugdymo sąlygas, organizuojamus sporto renginius iš mokyklos administracijos, mokyklos savivaldos institucijų, mokytojų, kitą informaciją, reikalingą savo funkcijoms vykdyti.

25. Specialistas už pareigų ir funkcijų nevykdymą ar netinkamą jų vykdymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

__________________