ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS FINANSŲ
KONTROLĖS TAISYKLIŲ TVIRTINIMO
2009 m. vasario 27 d. Nr. DV-148
Alytus
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir audito įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi (Žin., 2002, Nr. 123-5540) ir Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 1K-362 „Dėl minimalių finansų kontrolės reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 142-144):
1. T v i r t i n u Alytaus miesto savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2008-04-11 įsakymą Nr. DV-309 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklių tvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Alytaus miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2009 m. vasario 27 d.
įsakymu Nr. DV-148
ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS FINANSŲ KONTROLĖS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Alytaus miesto savivaldybės administracijos finansų kontrolės taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja finansų kontrolės sistemos organizavimą Alytaus miesto savivaldybės administracijoje, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), atliekančių finansų kontrolę, pareigas ir atsakomybę.
2. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis pareigų atskyrimo, kompetencijos ir atsakomybės principais.
3. Siekdami užtikrinti patikimą savivaldybės administracijos finansų valdymą ir apskaitą, tinkamą finansinės atskaitomybės sudarymą, finansų kontrolės sistemos efektyvumą, visi savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo laikytis šių taisyklių.
II. FINANSŲ KONTROLĖS TIKSLAI IR VEIKSMINGUMO KRITERIJAI
5. Finansų kontrolė – tai vidaus kontrolės sistemos dalis, kuria siekiama užtikrinti ūkinės veiklos teisėtumą ir patikimo finansų valdymo principų – ekonomiškumo, efektyvumo, rezultatyvumo bei skaidrumo – laikymąsi Alytaus miesto savivaldybės administracijoje.
6. Finansų kontrolės, kaip vidaus kontrolės sistemos dalies, pagrindiniai tikslai yra užtikrinti, kad:
6.1. savivaldybės, valstybės biudžeto asignavimai, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų, savivaldybės nebiudžetinių fondų ir kiti finansiniai ištekliai būtų naudojami efektyviai, ekonomiškai, rezultatyviai, skaidriai, tikslingai ir patikimai;
6.2. valstybės ir savivaldybės turto valdymas, naudojimas bei disponavimas juo būtų vykdomas teisės aktų nustatyta tvarka, turtas būtų tinkamai saugomas, užkertamas kelias galimybei neteisėtai įsigyti ir panaudoti turtą;
6.3. būtų laiku gaunama finansinė informacija, sudaroma tiksli, patikima finansinė atskaitomybė, programų vykdymo ir kitos ataskaitos;
III. PAGRINDINIAI FINANSŲ KONTROLĖS REIKALAVIMAI
8. Užtikrinti teigiamą kontrolės aplinką, kurią lemia:
8.3. administracijos struktūra, veiklos pobūdis ir reglamentavimas, tradicijos ir nusistovėjusi praktika:
9. Turi būti nustatyti administracijos rizikos veiksniai ir toleruojama rizika. Toleruojama rizika – tai rizika, kurią valdyti nėra poreikio ar galimybės. Paprastai toleruojama maža rizika arba rizika, kurios valdymo sąnaudos per didelės.
10. Turi būti tinkamas informacijos perdavimas ir kaupimas, kuris yra vienas svarbiausių administracijos veiklos ir kontrolės užtikrinimo prielaidų. Administracijos direktoriaus gebėjimui priimti reikiamus sprendimus turi įtakos informacijos kokybė. Informacija turi būti aiški, suprantama, naudinga ir perduodama laiku. Administracijos direktorius turi nustatyti, kokia informacija reikalinga ir kokiu būdu ar periodiškumu pateikiama sprendimams priimti.
12. Už finansų kontrolės organizavimą atsakingas administracijos direktorius. Kad finansų kontrolės tikslai būtų pasiekti, kontrolė būtų reikalinga, ekonomiška, efektyvi ir funkcionuotų kaip sistema, įstaigoje naudojamos organizacinės priemonės kontrolės tikslams pasiekti: vidaus kontrolės tvarkos aprašai ir taisyklės, darbuotojų pareigų paskirstymas ir kitos priemonės.
13. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atliekančių finansų kontrolės procedūras, pagrindinės finansų kontrolės pareigos ir atsakomybė turi būti aprašomos jų pareigybių aprašymuose ir (arba) šiose taisyklėse.
14. Finansų kontrolės procedūras turi atlikti ir tvirtinti tik valstybės tarnautojai arba darbuotojai, veikiantys pagal jiems nustatytas funkcijas ir uždavinius.
IV. FINANSŲ KONTROLĖS RŪŠYS
17. Atliekant kontrolę laikomasi tokio nuoseklumo:
17.1. Išankstinė (įspėjamoji) finansų kontrolė – kontrolė, atliekama priimant arba atmetant sprendimus, susijusius su finansinių išteklių panaudojimu, įsipareigojimais tretiesiems asmenims, valstybės ir savivaldybės turto panaudojimu. Administracijos direktorius sprendimus priima tik tada, kai juos patvirtina atsakingas už išankstinę kontrolę darbuotojas. Išankstinės kontrolės metu nustatomas įsipareigojimo arba sandorio tikslingumas, ar lėšos tam tikram tikslui numatytos sąmatoje, ar jų tam pakanka. Išankstinės kontrolės paskirtis – neleisti neracionaliai naudoti lėšų, materialinių vertybių, vertinti, kiek yra pajamų ir kiek galima daryti išlaidų.
17.2. Einamoji (operatyvinė) finansų kontrolė – lėšų naudojimo metu atliekama kontrolė. Jos paskirtis – užtikrinti, kad tinkamai ir laiku būtų vykdomi savivaldybės institucijų sprendimai dėl finansinių išteklių, valstybės ir savivaldybės turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims, kad lėšos ir materialinės vertybės būtų naudojamos pagal paskirtį, tinkamai saugomos ir įtraukiamos į apskaitą.
17.3. Paskesnioji finansų kontrolė – kontrolė po savivaldybės institucijų sprendimų dėl valstybės, savivaldybės turto panaudojimo ir įsipareigojimų tretiesiems asmenims vykdymo, kurios metu tikrinama, kaip yra atlikti veiksmai. Jos paskirtis – patikrinti, ar teisėtai ir pagal paskirtį naudojami finansiniai ištekliai, materialinės ir nematerialinės vertybės, ar nebuvo teisės aktų, vadovų nurodymų pažeidimų bei piktnaudžiavimų. Paskesnioji finansų kontrolė numato priemones jos metu nustatytiems trūkumams pašalinti. Paskesniosios finansų kontrolės negali atlikti valstybės tarnautojas arba darbuotojas, atsakingas už išankstinę finansų kontrolę.
V. IŠANKSTINĖ FINANSŲ KONTROLĖ
18. Vykdydamas išankstinę (įspėjamąją) finansų kontrolę:
18.1. Finansų skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.1.1. Gavus iš asignavimų valdytojų programų sąmatų projektus, būtų patikrinta, ar lėšų poreikis atitinka patvirtintus prognozuojamus biudžeto rodiklius, patvirtintas veiklos programas ir patvirtintus natūrinius ir finansinius normatyvus.
18.1.2. Parengtas pirminis savivaldybės biudžeto projektas būtų subalansuotas, o papildoma medžiaga informatyvi ir teisinga.
18.1.3. Savivaldybės biudžeto projektas svarstyti ir tvirtinti savivaldybės tarybai būtų pateiktas nustatytais terminais.
18.2. Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.2.2. Lėšos mokėjimams pagal direktoriaus įsakymus, mero potvarkius, tarybos sprendimus yra numatytos programose ir jų užteks.
18.3. Ekonomikos ir turto skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.3.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) piliečių prašymų atkurti nuosavybės teises į gyvenamuosius namus, jų dalis, butus, ūkinės ir komercinės paskirties pastatus nagrinėjimo bei sprendimų dėl nuosavybės teisės atkūrimo priėmimo funkcijai vykdyti planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos patvirtinta metodika.
18.3.2. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones bei gyventojų užimtumo programos funkcijai vykdyti planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinta metodika.
18.3.3. Lėšos Būsto plėtros specialiajai programai, negyvenamosioms patalpoms ir savivaldybės turtui išlaikyti planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.3.4. Lėšos piliečių prašymų atkurti nuosavybės teises į gyvenamuosius namus, jų dalis, butus, ūkinės ir komercinės paskirties pastatus nagrinėjimo bei sprendimų priėmimo, dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones bei gyventojų užimtumo programos funkcijoms vykdyti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.3.5. Būsto plėtros programos lėšos naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.3.6. Vidaus teisės aktai, susiję su valstybės arba savivaldybės turto valdymu, naudojimu bei disponavimu juo, būtų parengti tinkamai ir laiku.
18.3.7. Programos ir programų biudžeto išlaidų sąmatų projektai būtų parengti tinkamai ir nustatytais terminais.
18.3.8. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius.
18.4. Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.4.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) savivaldybei priskirtai valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise funkcijai vykdyti apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos patvirtinta metodika.
18.4.2. Lėšos Parkų ir gamtos vertybių priežiūros programai ir Savivaldybės infrastruktūros objektų priežiūros programai planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.4.3. Lėšos savivaldybei priskirtai valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise funkcijai įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.4.4. Lėšos Parkų ir gamtos vertybių priežiūros programai ir Savivaldybės infrastruktūros objektų priežiūros programos tikslams įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.4.5. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius.
18.4.6. Programos ir programų biudžeto išlaidų sąmatų projektai parengti tinkamai ir nustatytais terminais.
18.5. Statybos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.5.1. Savivaldybės infrastruktūros objektų modernizavimo ir plėtros programos lėšos planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.5.2. Paraiškos dėl lėšų gavimo Lietuvos automobilių kelių direkcijai ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai būtų parengtos tinkamai ir nustatytais terminais.
18.5.3. Lėšos Savivaldybės infrastruktūros objektų modernizavimo ir plėtros programai įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.5.4. Programos ir programų biudžeto išlaidų sąmatų projektai sudaromi tinkamai ir nustatytais terminais.
18.5.5. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius.
18.6. Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.6.1. Teritorijų planavimo vidaus teisės aktai atitinka miesto bendrąjį planą, parengti tinkamai ir laiku.
18.6.2. Lėšos teritorijoms planuoti yra planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais teisės aktais.
18.6.3. Lėšos teritorijoms planuoti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.7. Investicijų skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.7.1. Vidaus teisės aktai ir kiti dokumentai dėl projektų Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir programų paramai gauti būtų parengti tinkamai ir laiku.
18.7.2. Alytaus regioninio ekonomikos augimo centro kompleksinės plėtros investicinės programos lėšos planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.7.3. Verslo plėtros skatinimo programos lėšos planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.7.4. Lėšos Alytaus regioninio ekonomikos augimo centro kompleksinės plėtros investicinės ir Verslo plėtros skatinimo programų tikslams įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.7.5. Programos ir programų biudžeto išlaidų sąmatų projektai parengti tinkamai ir nustatytais terminais.
18.7.6. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano tikslus ir uždavinius.
18.7.7. Atrinkti projektai vykdomi asignavimų valdytojo patvirtintos programos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.
18.8. Strateginio planavimo skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.9. Švietimo skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.9.1. Lėšos Švietimo kokybės ir mokymosi aplinkos užtikrinimo programai įgyvendinti planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.9.2. Lėšos Švietimo kokybės ir mokymosi aplinkos užtikrinimo programos tikslams įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis Centralizuotoms priemonėms ir kitai veiklai skirtų lėšų naudojimo taisyklėmis, kitais galiojančiais teisės aktais.
18.9.3. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius.
18.9.4. Programos ir programų biudžeto išlaidų sąmatų projektai sudaromi tinkamai ir nustatytais terminais.
18.9.5. Atrinkti projektai vykdomi asignavimų valdytojo patvirtintų programų tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.
18.10. Vaiko teisių skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.10.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) vaikų teisių apsaugos funkcijai atlikti apskaičiuotos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinta metodika.
18.10.2. Lėšos Savivaldybių vaiko teisių apsaugos tarnybų veiklos tobulinimo programai įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.11. Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas, derindamas prašymus dėl pirkimų organizavimo, atsako už teisingą pirkimo vertės apskaičiavimą ir pirkimo būdo parinkimą.
18.12. Informacinių technologijų skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.12.1. Savivaldybės informacinių technologijų plėtros lėšos planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.12.2. Lėšos savivaldybės informacinių technologijų plėtrai įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.13. Civilinės metrikacijos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.13.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) civilinės būklės aktų registravimo funkcijai vykdyti apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos patvirtinta metodika.
18.13.2. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenų tvarkymo funkcijai vykdyti apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos patvirtinta metodika.
18.13.3. Lėšos civilinės būklės aktų registravimo ir gyvenamosios vietos deklaravimo funkcijoms įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.14. Vidaus administravimo skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.14.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijai atlikti planuojamos vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento patvirtinta metodika.
18.14.2. Lėšos kvalifikacijai kelti, persiuntimo išlaidoms, spaudiniams ir tarybos narių darbui organizuoti planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.14.3. Lėšos archyvinių dokumentų tvarkymo funkcijai įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.14.4. Lėšos kvalifikacijai kelti, persiuntimo išlaidoms ir tarybos narių darbui organizuoti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.15. Teisės skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.15.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) pirminės teisinės pagalbos teikimo funkcijai atlikti apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos patvirtinta metodika.
18.15.2. Lėšos pirminės teisinės pagalbos teikimo funkcijai įgyvendinti naudojamos biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.15.3. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius.
18.16. Vidaus ūkio skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.16.1. Lėšos administracijos transportui, pastato komunalinėms paslaugoms, reprezentacinėms išlaidoms Lietuvoje, darbuotojų kanceliarinėms, ūkinėms prekėms ir paslaugoms planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.16.2. Lėšos naudojamos tik administracijos transportui, pastato komunalinėms paslaugoms, reprezentacinėms išlaidoms Lietuvoje, darbuotojų kanceliarinėms, ūkinėms prekėms ir paslaugoms biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.17. Viešųjų ir užsienio ryšių skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.17.1. Lėšos užsienio reprezentacijai, miesto įvaizdžiui ir viešajai informacijai planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.17.2. Lėšos naudojamos tik užsienio reprezentacijai, miesto įvaizdžiui ir viešėjai informacijai biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis Reprezentacinių išlaidų naudojimo ir nurašymo taisyklėmis ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.18. Žemėtvarkos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.18.1. Lėšos valstybinėms (perduotoms savivaldybei) žemės ūkio funkcijoms atlikti apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos patvirtinta metodika.
18.18.2. Lėšos teritorijoms planuoti yra planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.18.3. Vidaus teisės aktai, susiję su valstybinės žemės valdymu, naudojimu bei disponavimu juo būtų parengti tinkamai ir laiku.
18.18.4. Kontroliuojamas lėšų poreikio už parduodamus ar išnuomojamus žemės sklypus planavimas, sumokėjimas į biudžetą ir lėšų panaudojimas.
18.18.5. Lėšos žemės ūkio funkcijoms įgyvendinti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.18.6. Lėšos teritorijoms planuoti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.19. Aplinkos apsaugos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.19.1. Lėšos savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiajai programai įgyvendinti planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.19.2. Lėšos savivaldybės Aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos tikslams įgyvendinti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais,
18.19.3. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano tikslus ir uždavinius.
18.20. Kultūros skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.20.1. Bendrosios kultūros ugdymo ir etnokultūros puoselėjimo, Jaunimo veiklos programų lėšos planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.20.2. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) jaunimo teisių apsaugos funkcijai atlikti planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinta metodika.
18.20.3. Valstybės lėšos jaunimo teisių apsaugos funkcijai įgyvendinti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.20.4. Lėšos Bendrosios kultūros ugdymo ir etnokultūros puoselėjimo, Jaunimo veiklos programų tikslams įgyvendinti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.20.5. Programos ir programų biudžeto išlaidų sąmatų projektai sudaromi tinkamai ir nustatytais terminais.
18.20.6. Atrinkti projektai vykdomi asignavimų valdytojo patvirtintos programos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.
18.20.7. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius.
18.21. Sporto ir rekreacijos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.21.1. Kūno kultūros ir sporto plėtros, Turizmo plėtros skatinimo programų lėšos planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.21.2. Lėšos Kūno kultūros ir sporto plėtros, Turizmo plėtros skatinimo programų tikslams įgyvendinti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.21.3. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus.
18.21.4. Programos ir programų biudžeto išlaidų sąmatų projektai sudaromi tinkamai ir nustatytais terminais.
18.21.5. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius.
18.22. Socialinės paramos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
18.22.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims funkcijai atlikti planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinta metodika.
18.22.2. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) socialinių paslaugų funkcijai atlikti planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinta metodika.
18.22.3. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) socialinės paramos mokiniams funkcijai atlikti planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinta metodika.
18.22.4. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, bei jų šeimoms – kompensacijoms už būsto šildymą, karštą vandenį, šaltą vandenį ir nuotekas, dujas, kietą ir skystą kurą, elektros energiją, laidinio telefono abonentinį mokestį ir kitas paslaugas funkcijai atlikti planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinta metodika.
18.22.5. Lėšos išmokų vaikams ir valstybinių pensijų, šalpos ir kitos socialinės paramos išmokų funkcijai atlikti planuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtinta metodika;
18.22.6. Lėšos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims, socialinių paslaugų, socialinės paramos mokiniams, nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, bei jų šeimoms – kompensacijoms už būsto šildymą, karštą vandenį, šaltą vandenį ir nuotekas, dujas, kietą ir skystą kurą, elektros energiją, laidinio telefono abonentinį mokestį ir kitas paslaugas, socialinės programos funkcijoms vykdyti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.22.7. Socialinės paramos sistemos įgyvendinimo programos lėšos planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.22.8. Lėšos Socialinės paramos sistemos įgyvendinimo programos tikslams įgyvendinti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatose numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.22.9. Programos ir programų biudžeto išlaidų sąmatų projektai sudaromi tinkamai ir nustatytais terminais.
18.22.10. Skyriaus vykdomi pirkimai yra reikalingi ir atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius.
18.23. Vyriausiasis specialistas kalbos tvarkytojas atsako už tai, kad:
18.23.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijai atlikti yra apskaičiuojamos vadovaujantis Valstybinės kalbos inspekcijos patvirtinta metodika.
18.23.2. Lėšos yra naudojamos valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijai įgyvendinti tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.24. Vyriausiasis karo prievolės specialistas atsako už tai, kad:
18.24.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) dalyvavimo atrenkant šauktinius į karo tarnybą funkcijai vykdyti apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro patvirtinta metodika.
18.24.2. Lėšos dalyvavimo atrenkant šauktinius į karo tarnybą funkcijai įgyvendinti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.25. Civilinės ir darbo saugos bei mobilizacijos vyresnysis specialistas atsako už tai, kad:
18.25.1. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) civilinės saugos organizavimo funkcijai atlikti apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos patvirtinta metodika.
18.25.2. Lėšos valstybinei (perduotai savivaldybei) dalyvavimo rengiantis mobilizacijai funkcijai vykdyti apskaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos patvirtinta metodika.
18.25.3. Lėšos civilinės saugos organizavimo ir dalyvavimo rengiantis mobilizacijai funkcijoms įgyvendinti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.26. Savivaldybės gydytojas (vyriausiasis specialistas) atsako už tai, kad:
18.26.1. Visuomenės sveikatos priežiūros programos lėšos planuojamos vadovaujantis strateginiu veiklos planu, prognozuojamais biudžeto rodikliais ir kitais galiojančiais teisės aktais.
18.26.2. Lėšos Visuomenės sveikatos priežiūros programos tikslams įgyvendinti naudojamos tik biudžeto išlaidų sąmatoje numatytoms išlaidoms, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
18.26.3. Vykdomi pirkimai yra reikalingi, atitinka strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius.
18.26.4. Programos ir programų biudžeto išlaidų sąmatų projektai sudaromi tinkamai ir nustatytais terminais.
18.27. Projekto, finansuojamo iš Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų, vadovas atsako už tai, kad:
18.27.2. Pirkimai, susiję su projekto įgyvendinimu, yra reikalingi, atitinka projekto tikslus ir uždavinius.
18.27.3. Lėšos naudojamos tik projekto biudžete numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.
19. Administracijos tarnautojai ir darbuotojai, vykdydami išankstinę Alytaus miesto savivaldybės administracijos finansų kontrolę, pasirašo arba atsisako pasirašyti atitinkamus dokumentus, leidžiančius atlikti ūkinę operaciją ir atsako už jų atitikimą galiojantiems teisės aktams.
20. Jeigu išankstinę finansų kontrolę vykdantis valstybės tarnautojas arba darbuotojas nustato, kad ūkinė operacija yra neteisėta arba kad jai atlikti nepakaks patvirtintų asignavimų, kad ūkinę operaciją patvirtinantys dokumentai yra netinkamai parengti, grąžina juos rengusiam valstybės tarnautojui arba darbuotojui. Nustatę šiuos faktus, asmenys, vykdantys išankstinę kontrolę, privalo atsisakyti pasirašyti ūkinės operacijos dokumentus ir nurodydami atsisakymo priežastis apie tai raštu pranešti administracijos direktoriui, kuris gali atsisakyti tvirtinti ūkinę operaciją arba raštu nurodyti ją atlikti.
21. Asmenys, atlikdami išankstinę finansų kontrolę, turi teisę be atskiro vadovo nurodymo gauti iš savivaldybės administracijos skyrių vedėjų ir valstybės tarnautojų arba darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus dėl dokumentų ūkinei operacijai atlikti parengimo ir ūkinės operacijos atlikimo bei dokumentų kopijas.
VI. EINAMOJI FINANSŲ KONTROLĖ
23. Einamoji finansų kontrolė apima:
23.1. ūkinės operacijos atlikimo terminų, kiekių ir kokybės patikrinimą (suteiktų paslaugų ir nupirktų prekių kokybės ir atitikties sudarytoms sutartims ir kitiems susijusiems dokumentams patikrinimas);
24. Vykdydamas einamąją finansų kontrolę Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas atsako už tai, kad:
25. Vykdydami einamąją finansų kontrolę:
25.1. Skyrių vedėjai ir ES struktūrinių fondų projektų vadovai pasirašo sąskaitas faktūras ir atsako už tai, kad:
25.1.1. pateikiant dokumentus mokėti visos su mokėjimu susijusios pirkimo procedūros buvo visiškai įvykdytos;
25.2. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kurie inicijavo pirkimus arba kurie prižiūri sutarčių vykdymą, pasirašo teikiamus mokėti dokumentus (darbų priėmimo aktus, perdavimo–priėmimo aktus ir pan. arba sąskaitas faktūras, jeigu kitų dokumentų nėra) ir atsako už tai, kad:
25.3. Buhalterinės apskaitos skyriaus specialistai atsako už tai, kad:
25.3.2. apskaitos registrų likučiai kiekvieną mėnesį sutikrinami su Žurnalo-didžiosios knygos likučiais;
25.4. Projekto, finansuojamo iš Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų, koordinavimo grupės nariai, prižiūri projekto vykdymą ir atsako už tai, kad projektas vykdomas nenukrypstant nuo paramos sutartyje numatytos veiklos, terminų ir pan.
25.5. Savivaldybės administracijos finansuojamų programų ir projektų koordinatoriai atsako už tai, kad:
25.5.1. programos ir projektai būtų vykdomi nenukrypstant nuo patvirtintų savivaldybės programų, patvirtintų išlaidų sąmatų ir sutartyse numatytų įsipareigojimų;
25.5.2. sutarys su programų ir projektų vykdytojais būtų sudaromos vadovaujantis patvirtintomis Alytaus miesto savivaldybės programų ir projektų finansavimo taisyklėmis;
25.5.4. programų ir projektų vykdytojai nustatytais terminais teiktų veiklos ir finansines ataskaitas;
25.5.5. programų ir projektų vykdytojų pateiktose veiklos ataskaitose vertinimo kriterijai atitiktų nurodytus sutartyse ir būtų kontroliuojamas jų vykdymas;
25.6. Finansų skyriaus specialistai atsako už tai, kad:
25.6.3. savivaldybės paskolų limitų skaičiavimus, debitorinio ir kreditorinio įsiskolinimo apskaitą;
25.7. Ekonomikos ir turto skyriaus specialistai atsako už tai, kad:
25.8. Kiti skyrių specialistai ir specialistai, neįeinantys į skyrių sudėtį, atsako už tai, kad laiku ir pilnai būtų atliekama jų pareigybių aprašymuose ir kituose vidaus teisės aktuose nurodytų funkcijų einamoji finansų kontrolė.
25.9. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, vykdantys einamąją finansų kontrolę, atsakingi už įsigyto turto, darbų ir paslaugų pirminių dokumentų pasirašymą, nustatę neatitikimų ar trūkumų (pateikti netinkami, neteisingai surašyti dokumentai, suteiktos nekokybiškos paslaugos ar parduotos nekokybiškos prekės, pažeisti tiekimo terminai, neatitinka kiekiai ir pan.), turi imtis veiksmų jiems pašalinti. Kai nėra galimybės ištaisyti nustatytų trūkumų ar neatitikimų, minėti valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo raštu pranešti apie tai savivaldybės administracijos direktoriui, pateikdami neatitikimų ar trūkumų atsiradimo paaiškinimą ir pasiūlymus dėl tolesnio ūkinės operacijos atlikimo. Jie privalo užtikrinti, kad visi su ūkinės operacijos atlikimu susiję dokumentai būtų laiku pateikiami Buhalterinės apskaitos skyriui.
VII. PASKESNIOJI FINANSŲ KONTROLĖ
26. Paskesniąją finansų kontrolę vykdo administracijos direktorius ir direktoriaus pavaduotojai pagal jiems priskirtas sritis.
27. Atskirais atvejais administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaromos komisijos, pavedama tai atlikti valstybės tarnautojams ir darbuotojams.
28. Paskesniosios kontrolės funkcijos negali būti pavestos atlikti valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurie atlieka išankstinę finansų kontrolę.
29. Paskesniąją finansų kontrolę vykdantys asmenys atrankos būdu, savo pasirinktais būdais ir metodais (surinkdami įvairią informaciją, ataskaitas iš asmenų, atliekančių išankstinę ir einamąją finansų kontrolę, ir pan.) didžiausią riziką keliančiose srityse įvertina, ar ūkinės operacijos buvo atliktos teisėtai, ar pagal paskirtį naudojamas valstybės arba savivaldybės turtas, ar nebuvo teisės aktų, vadovų nurodymų pažeidimų bei piktnaudžiavimų.
VIII. FINANSŲ KONTROLĖS VERTINIMAS
30. Siekdami užtikrinti finansų kontrolės kokybę, kiekvienais metais savivaldybės administracijos direktorius ir savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai įvertina savo vadovaujamų įstaigų finansų kontrolės būklę. Finansų kontrolės būklės vertinimo ataskaitos (forma patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004-01-07 įsakymu Nr. 1K-004) pateikiamos Finansų skyriui kartu su metine finansine atskaitomybe.
31. Finansų skyrius ataskaitas apibendrina ir informaciją pateikia administracijos direktoriui, kuris ją pateikia Alytaus miesto savivaldybės tarybai.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Visi šiose taisyklėse išvardyti atsakingi asmenys privalo laiku ir kokybiškai atlikti savo finansų kontrolės pareigas, privalo siekti, kad kontrolė savivaldybėje būtų veiksminga, t. y. patys privalo vykdyti finansų kontrolę savo konkrečios veiklos aplinkoje ir atsakyti už jos nevykdymą.
34. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, pastebėję šių taisyklių pažeidimus, apie juos privalo informuoti tiesioginį savo vadovą.