Joniškio rajono savivaldybės
Administracijos direktorius
Įsakymas
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2013 m. gegužės 3 d. Nr. A-462
Joniškis
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo 2013–2015 metais tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. A1-137 (Žin., 2013, Nr. 34-1676), 2 ir 28 punktais, Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdiniais nuostatais, patvirtintais Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2013 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. V-10 (Žin., 2013, Nr. 35-1721), ir atsižvelgdamas į Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2013 m. balandžio 3 d. raštą Nr. (3.8)-SD-404:
1. S u d a r a u šios sudėties Joniškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją:
Laima Klemienė – Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vedėja, komisijos pirmininkė;
Marcijonas Urmonas – Lietuvos neįgaliųjų asociacijos atstovas, komisijos pirmininko pavaduotojas;
Rita Tamašauskienė – Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus vyresnioji specialistė, komisijos sekretorė;
Daiva Bičkienė – Joniškio rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėja;
Algis Leitmanas – Joniškio rajono savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros ir investicijų skyriaus vyriausiasis specialistas.
2. T v i r t i n u Joniškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatus (pridedama).
4. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
4.1. Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. birželio 12 d. įsakymą Nr. A-419 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės būsto žmonėms su negalia pritaikymo komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“;
4.2. Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. kovo 5 d. įsakymą Nr. A-174 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. birželio 12 d. įsakymo Nr. A-419 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės būsto žmonėms su negalia pritaikymo komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo;
4.3. Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. gegužės 9 d. įsakymą Nr. A-445 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. birželio 12 d. įsakymo Nr. A-419 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės būsto žmonėms su negalia pritaikymo komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo;
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2013 m. gegužės 3 d. įsakymu Nr. A-462
JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS
KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Joniškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos (toliau – komisija) tikslus, funkcijas, uždavinius, darbo organizavimo tvarką ir kitą šios komisijos veiklą.
2. Komisija sudaroma Neįgaliųjų socialinės integracijos 2013–2019 metų programos priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. A1-43 „Dėl Neįgaliųjų socialinės integracijos 2013–2019 metų programos priemonių įgyvendinimo 2013–2015 metais plano patvirtinimo“ (Žin., 2013, Nr. 15-740), 2.1.5 priemonės įgyvendinimo laikotarpiui – iki 2015 m. gruodžio 31 d.
3. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijos direktoriui.
4. Savo veikloje komisija vadovaujasi savo nuostatais, Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo tvarkos aprašu ir kitais įstatymais, norminiais teisės aktais ir Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdiniais nuostatais.
5. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.
6. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 narių. Į komisijos sudėtį įtraukiami ne mažiau kaip du savivaldybės administracijos darbuotojai, statybos darbų projektuotojas (architektas, inžinierius ar kitas kvalifikuotas specialistas), neįgaliųjų asociacijos atstovas, turintis žinių ir būsto pritaikymo neįgaliesiems patirties, deleguotas Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kiti specialistai.
II. KOMISIJOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS
7. Komisijos tikslas – padėti savivaldybės administracijai organizuoti būsto pritaikymą asmenims su negalia.
8. Veikdama pagal savo paskirtį, komisija atlieka šias funkcijas:
8.2. sprendžia dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo poreikio tenkinimo ir teikia rekomendacijas savivaldybės administracijos direktoriui dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo finansavimo, sudaro einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;
8.3. siūlo savivaldybės administracijos direktoriui dengti dalį būsto pritaikymo išlaidų, kurios susidaro, kai mokestinė būsto vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;
8.4. sprendžia dėl valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymo būstams pritaikyti teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu yra tik viena ar dvi būsto pritaikymo eilės;
8.5. sprendžia dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos kartotinio pritaikymo neįgaliesiems nuo 7 iki 24 metų bei neįgaliesiems, kuriems anksčiau buvo skirtas laiptų kopiklis, tikslingumo;
III. KOMISIJOS UŽDAVINIAI
9. Vykdydama jai pavestas funkcijas, komisija atlieka šias užduotis:
9.1. pagal kompetenciją nagrinėja prašymus pritaikyti būstą bei kitus prie šio prašymo pridedamus savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriaus pateiktus dokumentus;
9.2. vyksta apžiūrėti būstų, vertina ir priima sprendimus dėl būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio;
IV. KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ
10. Komisijos nariai turi teisę:
10.3. likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki komisijos posėdžio ir posėdžio metu susipažinti su svarstyti pateiktais prašymais pritaikyti būstą ir visais kitais komisijai pateiktais dokumentais;
10.4. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų ir komisijos sprendimų, prireikus ir savo atskirąją nuomonę komisijos posėdžio protokole;
V. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Pagrindinės komisijos darbo formos yra:
12. Komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja komisijos pirmininkas, kuris:
12.2. kviečia komisijos narius vykti įvertinti nepritaikyto būsto ir vadovauja komisijai vertinant būsto pritaikymo poreikį neįgaliesiems;
13. Komisijos paskirtas komisijos sekretorius (savivaldybės administracijos darbuotojas):
13.1. rengia posėdžių darbotvarkes ir kartu su posėdžio medžiaga pateikia komisijos pirmininkui tvirtinti;
13.2. komisijos pirmininkui patvirtinus posėdžio datą, laiką, vietą ir darbotvarkę, apie tai raštu informuoja komisijos narius;
13.4. rengia posėdžio protokolo projektą, elektroniniu paštu arba raštu derina su posėdyje dalyvavusiais komisijos nariais;
13.5. atsako už komisijos dokumentų tvarkymą, saugo komisijai pateiktus dokumentus ir komisijos posėdžio protokolų originalus per visą komisijos veiklos laikotarpį. Komisijai sustabdžius veiklą, su jos veikla susijusius dokumentus perduoda savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriui;
13.7. prireikus ar komisijos narių prašymu pateikia savivaldybės administracijos susirašinėjimo su pareiškėjais dokumentų kopijas;
13.8. perduoda savivaldybės administracijos Infrastruktūros skyriui komisijos posėdžio sprendimus ir nagrinėtus dokumentus;
14. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų asociacijos deleguotas atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.
15. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.
16. Komisija kontroliuoja būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymą. Būsto pritaikymo apžiūrą organizuoja komisijos pirmininkas po to, kai savivaldybės administracijos direktorius gauna rangovo arba savarankiškai būstą pritaikiusio pareiškėjo, arba nepritaikyto būsto keitimą organizavusio pareiškėjo pranešimą apie galimybę atvykti apžiūrėti būsto. Būsto pritaikymo apžiūros laiką komisijos sekretorius suderina su pareiškėju ir komisijos nariais.
17. Komisijos vykdoma nepritaikyto būsto apžiūra dėl būsto pritaikymo poreikio neįgaliajam nustatymo laikoma įvykusia, jei joje dalyvauja ne mažiau kaip vienas trečdalis komisijos narių (neįgaliųjų asociacijos atstovo dalyvavimas būtinas).
18. Pritaikyto būsto apžiūra laikoma įvykusia, jei apžiūroje dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių, kurių vienas turi būti neįgaliųjų asociacijos atstovas.
19. Komisijos nariai apžiūri pritaikytus būstus ir prireikus teikia savivaldybės administracijos direktoriui, rangovui ar pareiškėjui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo. Pasiūlymai parengiami raštu, kuriame pasirašo visi apžiūroje dalyvavę komisijos nariai.
VI. KOMISIJOS SPRENDIMAI
21. Komisijos sprendimai priimami bendru susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, balsavimu. Balsuojant komisijos nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo paprastoji komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto po lygiai, lemiamas balsas yra komisijos pirmininko. Jeigu svarstant projektus kuris nors komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti komisijos pirmininkui savo atskirąją nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į komisijos protokolą.
VII. KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS
22. Komisijos posėdžio ir būsto apžiūros metu rašomas posėdžio (apžiūros) protokolas. komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir posėdyje (apžiūroje) dalyvavusiems komisijos nariams pasirašius protokolą, kuriame nurodoma:
22.4. apžiūrėto būsto adresas, neįgaliojo galimybės naudotis pritaikytu būstu, atliktų darbų kokybė ir atitiktis patvirtintam būsto pritaikymo darbų aprašui ir išlaidų sąmatai;
23. Komisijos posėdžio sekretorius parengia protokolo projektą ir per komisijos nustatytą laikotarpį elektroniniu paštu arba raštu pateikia komisijos nariams derinti. komisijos nariai gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto per komisijos nustatytą laikotarpį. Per šį laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, protokolą pasirašo komisijos pirmininkas, visi komisijos nariai ir posėdžio sekretorius. Protokolas pateikiamas savivaldybės administracijos direktoriui, o protokolo kopija išsiunčiama visiems komisijos nariams.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiuose nuostatuose, sprendžia komisijos pirmininkas.
25. Kiekvienas komisijos narys už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nuostatų (Žin., 1995, Nr. 107-2389; Žin., 2004, Nr. 57-1982).
_________________________