PanevezioHerbas

PANEVĖŽIO MIESTO TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROGRAMŲ (PROJEKTŲ) FINANSAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2007 M. KOVO 29 D. SPRENDIMO NR. 1-63-21 „DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROGRAMŲ (PROJEKTŲ) FINANSAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMŲ 2004 M. KOVO 18 D. NR. 1-14-35, 2005 M. RUGPJŪČIO 25 D. NR. 1-36-20, 2006 M. GRUODŽIO 28 D. NR. 1-59-7 PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ 1 PUNKTO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2009 m. sausio 29 d. Nr. 1-29-10

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2008, Nr. 113-4290), Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :

1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų programų (projektų) finansavimo nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2007 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. 1-63-21 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų programų (projektų) finansavimo nuostatų patvirtinimo ir savivaldybės Tarybos sprendimų 2004 m. kovo 18 d. Nr. 1-14-35, 2005 m. rugpjūčio 25 d. Nr. 1-36-20, 2006 m. gruodžio 28 d. Nr. 1-59-7 pripažinimo netekusiais galios“ 1 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Povilas Vadopolas


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2009 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. 1-29-10

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROGRAMŲ (PROJEKTŲ) FINANSAVIMO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai nustato visuomeninių organizacijų, registruotų pagal Asociacijų, Viešųjų įstaigų, Labdaros ir paramos fondų įstatymus ir instituciškai atskirtų nuo valstybės ir savivaldybių valdžios struktūrų (toliau – organizacijos), įregistruotų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka, prašymų gauti finansavimą veiklos programai (projektui), jų nagrinėjimo, finansavimo skyrimo ir atsiskaitymo už gautas lėšas tvarką, taip pat priemones, kurių Savivaldybė gali imtis, jei organizacijos nevykdo sutartyje prisiimtų įsipareigojimų.

2. Programa (projektas) – dokumentas, kuriame nustatyti tikslai, uždaviniai, numatomi rezultatai, pateikiami duomenys apie programos (projekto) rengėjus ir vykdytojus, lėšų poreikį ir jų panaudojimą, lėšų šaltinius ir kt.

3. Lėšos organizacijų projektams finansuoti kiekvienais metais numatomos Panevėžio miesto savivaldybės biudžete.

 

II. PROJEKTŲ KRYPTYS

 

4. Projektai skirstomi į atskiras grupes:

4.1. I grupė – organizacijų projektai;

4.2. II grupė – organizacijų projektai, skirti pagyvenusiems žmonėms.

 

III. PROGRAMŲ (PROJEKTŲ) VERTINIMO, LĖŠŲ SKYRIMO PRIORITETAI IR KRITERIJAI

 

5. Prioritetas vertinant ir skiriant lėšų teikiamas toms programoms (projektams) ir veikloms, kurios:

5.1. skatina miesto gyventojų bendruomeniškumą;

5.3. puoselėja bendruomenės iniciatyvas;

5.4. skatina piliečių savivaldą;

5.5. inicijuoja naujų pilietinės veiklos modelių kūrimą ir platinimą;

5.6. propaguoja demokratinių tradicijų įtvirtinimą;

5.7. programai (projektui) vykdyti gautos lėšos iš kitų fondų, rėmėjų.

6. Programų (projektų) vertinimo kriterijai:

6.1. programos (projekto) atitiktis prioritetams;

6.2. sprendžiamos problemos aktualumas, pagrįstumas;

6.3. kokia projekto vertė ir planuojamas rezultatas (projekto dalyvių skaičius, kiek bus naudinga ir pan.);

6.4. programos (projekto) autorių kvalifikacija ir darbo patirtis;

6.5. organizacijos veiklos viešumas, pristatymas visuomenei;

6.6. tęstinė veikla.

 

IV. PROJEKTŲ TEIKIMAS VERTINTI

 

7. Darbo grupė, patvirtinta Savivaldybės mero potvarkiu (toliau – darbo grupė), kiekvienais metais, vadovaudamasi šiais nuostatais, tvirtina paraiškos, paraiškos vertinimo ir finansavimo sutarties formas, spaudoje skelbia nustatytą datą, iki kada priimamos paraiškos gauti projektų finansavimą. Paraiškas organizacijos pateikia Savivaldybės administracijos Kanceliarijai, kuri jas registruoja.

8.Vertinti teikiamas projektas turi būti aprašytas paraiškoje. Paraiškoje turi būti nurodyta tiksli užduotis, konkretūs dydžiai, kuriuos būtų galima įrašyti į programų vykdymo ataskaitas, užduočių įgyvendinimo priemonių planas.

Projektas turi būti pasirašytas organizacijos vadovo ir patvirtintas organizacijos antspaudu. Prie paraiškos reikia pridėti organizacijos registracijos pažymėjimo kopiją.

9. Kartu su projektu organizacija vertinimo komisijai pateikia duomenis apie:

9.1. programą vykdančios organizacijos (juridinio asmens) statusą, adresą, telefoną;

9.2. projekto tikslus ir uždavinius;

9.3. numatomą rezultatą;

9.4. projekto vykdytojus ir prioritetus;

9.5. projekto vykdymo partnerius;

9.6. papildomus finansavimo šaltinius ir lėšas;

9.7. lėšų poreikį su skaičiavimais (išlaidų sąmatą);

9.8. projekto darbų atlikimo grafiką;

9.9. asmens, galinčio suteikti informaciją, vardą ir pavardę, telefoną;

9.10. organizacijos narių ir projekte dalyvaujančių asmenų skaičių.

10. Organizacijos numatomų priemonių metinės programos (renginių kalendorius) pateikiamos kartu su kitų projektų paraiškomis nustatytais terminais. Renginių kalendoriuje nurodomi tokie duomenys:

10.1. organizacijos pavadinimas;

10.2.visas renginio pavadinimas, numatoma data (mėnuo);

10.3. renginio vieta ir trukmė;

10.4. renginio pobūdis (seminaras, stovykla, ekskursija, vakaronė, minėjimas ir pan.);

10.5. koordinatoriaus vardas ir pavardė, adresas, telefonas.

11. Už projekte pateiktų duomenų teisingumą atsako projekto vadovas.

12. Darbo grupė gali nevertinti projekto, jei:

12.1. projektas pateiktas ne laiku ar nesilaikant nustatytos paraiškos pildymo formos;

12.2. projektas neatitinka šių nuostatų reikalavimų;

12.3. nepateiktos lėšų panaudojimo ataskaitos ( praėjusių metų).

13. Projektai, kurių rengėjai laimėjo konkursą, finansuojami vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, juos atrenka ir vertina darbo grupė.

 

V. PROJEKTŲ SVARSTYMAS IR VERTINIMAS

 

14. Projektų vertinimo darbo grupė sudaroma Savivaldybės mero potvarkiu.

15. Darbo grupė projektus vertina pagal šiuose nuostatuose nustatytus kriterijus. Ne mažiau kaip 2 nariai raštu įvertina vieną projektą, užpildydami projekto vertinimo formą.

16. Darbo grupė sprendžia dėl rezervo sumos. Darbo grupė (ne mažiau kaip 1/2 narių) paskirsto rezervo lėšas pagal pateiktus organizacijų prašymus, kai užpildoma paraiškos forma.

17. Darbo grupė apsvarsto, atrenka projektus, nustato konkrečią pinigų sumą kiekvienam projektui, parengia kompleksinę nevyriausybinių organizacijų veiklos programą ir teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

18. Jeigu darbo grupė nusprendžia nefinansuoti vertinamo projekto, protokole įrašomas argumentuotas sprendimas. Apie tai raštu informuojamas projekto vadovas. Apie darbo grupės sprendimo rezultatus vyriausiasis jaunimo reikalų specialistas informuoja pareiškėjus per 15 dienų nuo sprendimo priėmimo.

 

VI. PROJEKTUS VYKDANČIŲ ORGANIZACIJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR

JŲ VYKDYMO KONTROLĖ

 

19. Savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinus nevyriausybinių organizacijų veiklos programą, finansuojamų projektų organizatoriai su Savivaldybės administracijos direktoriumi sudaro projektų finansavimo sutartis. Jose numatomi organizacijos įsipareigojimai, lėšų dydis, veiklos kontrolė, finansavimo teikimo terminai, lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos.

20. Jei organizacija gavo finansavimą keliems projektams, dėl kiekvieno sudaroma atskira finansavimo sutartis. Organizacijų prašymus finansuoti ekskursijas, renginius ir kt. nagrinėja darbo grupė (ne mažiau kaip 1/2 narių).

21. Jei organizacijai buvo skirtas tik dalinis finansavimas, t.y. skirta suma yra mažesnė, nei organizacija prašė paraiškoje, organizacija vyriausiajam jaunimo reikalų specialistui pateikia patikslintą sąmatą (pagal skirtų asignavimų sumą).

22. Projektų vykdytojai, gavę finansavimą, turi atsiskaityti už gautų lėšų panaudojimą ir projektų įvykdymą pagal darbo grupės patvirtintą formą .

23. Programų (projektų) vykdytojai turi supažindinti visuomenę su finansuojamomis programomis (projektais) žiniasklaidos priemonėse, leidiniuose, susitikimuose, spaudos konferencijose ir kt., pristatyti Savivaldybę, kaip programą (projektą) finansavusią instituciją.

24. Organizacija gali panaudoti lėšas projektui įgyvendinti ir organizuoti (projekto rengėjams, vykdytojams ir raštinės prekėms), neviršydama 20 procentų programai skirtų lėšų, išskyrus tuos atvejus, kai projekto metu vykdomi mokymai arba kai projekto dalyviai yra asmenys, turintys specialiųjų poreikių.

25. Organizacija negali biudžeto lėšų naudoti patalpų remontui, rekonstrukcijai ir statybai.

26. Lėšos, panaudotos ne pagal paskirtį sutartyje nurodytai veiklai, teisės aktų nustatyta tvarka grąžinamos į Savivaldybės biudžetą.

27. Jei iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos organizacija nepanaudoja visų jai skirtų lėšų, nepanaudotas likusias lėšas privalo grąžinti į Savivaldybės biudžetą iki ateinančių metų sausio 10 dienos. Taip pat privalo grąžinti Savivaldybės biudžetui gautas lėšas, jei atsiranda aplinkybių, dėl kurių negali įgyvendinti projekto, ar organizacija atsisako vykdyti projektą dėl kitų priežasčių.

28. Prireikus darbo grupė ir vyriausiasis jaunimo reikalų specialistas turi teisę paprašyti organizacijos pateikti narių sąrašus ir kitą papildomą informaciją.

29. Darbo grupė kontroliuoja projektų priemonių vykdymą.

______________