PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2007 m. spalio 12 d. Nr. A-878

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ( Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) 11 str. 2 d. ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 94-3779):

1. Tvirtinu Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo rajono savivaldybėje taisykles (pridedama ).

2. Pavedu:

2.1. Architektūros skyriaus vyr. specialistei S. Jerpyliovai įgyvendinti šių taisyklių 14 punktą ir paskelbti informaciją Panevėžio rajono savivaldybės interneto tinklalapyje.

2.2. Kanceliarijos tarnybos vedėjai A. Melėnienei:

2.2.1. įgyvendinti šių taisyklių 14 punktą ir paskelbti informaciją spaudoje bei asmenims prieinamoje vietoje;

2.2.2. su šiuo įsakymu pasirašytinai supažindinti visų administracijos padalinių vadovus, seniūnus bei į administracijos padalinius neįeinančius valstybės tarnautojus ir darbuotojus;

2.3. Administracijos padalinių vadovams ir seniūnams pasirašytinai supažindinti su šiuo įsakymu savo padalinių darbuotojus.

3. Pripažįstu netekusiu galios administracijos direktoriaus 2007 m. vasario 9 d. įsakymą Nr. A-135 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo rajono savivaldybės administracijoje aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                             Vitalijus Žiurlys


 

PATVIRTINTA

Administracijos direktoriaus

2007-10-12 įsakymu Nr. A-878

 

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau vadinama – asmenys) prašymų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą Panevėžio rajono savivaldybėje.

2. Nagrinėjant asmenų prašymus, šių taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į instituciją prašant administracinės paslaugos – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją nuorašą ar išrašą patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą; nustatytąja tvarka pateikti institucijos turimą informaciją; priimti administracinį sprendimą – įsakymą potvarkį ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą kuriame išreiškiama institucijos valia; atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.

Prašymo nagrinėjimas – valstybės tarnautojo veikla, apimanti asmens prašymo priėmimą įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui.

Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo turinį, žodžiu, raštu ar elektroniniu būdu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikta administracinė paslauga, pateikta informacija, įteikta prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas, išdėstyta institucijos nuomonė apie asmens kritiką pasiūlymus ar pageidavimus.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

4. Valstybės tarnautojai ir kiti darbuotojai , aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus. privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia ir tarnybinio bendradarbiavimo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

5. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Šių valstybės tarnautojų ar darbuotojų atostogų komandiruočių seminarų metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais jų funkcijas aptarnaujant asmenis, nagrinėjant prašymus vykdo juos pavaduojantys valstybės tarnautojai ar darbuotojai, kurie turi tokius pat įgaliojimus.

6. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo prašymo nagrinėjimo, jei:

6.1. pareiškėjas yra jo artimas giminaitis (kaip tai apibrėžta LR Civiliniame kodekse), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę;

6.2. tarp jo ir pareiškėjo yra pavaldumo santykiai;

6.3. tarnautojo ar darbuotojo bešališkumu pagrįstai abejojama dėl kokių nors kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.

7. Nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai , kurie parašyti valstybine (lietuvių) kalba, kurie parašyti įskaitomai, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti. Jeigu su prašymu kreipiasi pareiškėjo atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pareiškėjas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi prašymai per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos grąžinami asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį ir pasiliekant prašymo kopiją.

8. Pareiškėjas, prašydamas pateikti privačią informaciją apie save, prašyme turi nurodyti savo asmens kodą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi pareiškėjo atstovas, jis pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.

9. Asmenų prašymai, pateikti elektroniniu būdu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu ir sudaryti taip, kad būtų galima nustatyti prašymą pateikusį asmenį, suprasti prašymo turinį, identifikuoti elektroninį parašą. Asmenų prašymai, pateikti elektroniniu būdu ir pasirašyti elektroniniu parašu, nagrinėjami taip pat kaip rašytiniai prašymai . Atsakymai į šiuos prašymus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenims pageidaujant siunčiami paštu prašyme nurodytu adresu arba įteikiami. Atsakymas elektroniniu būdu parengiamas ir pasirašomas įstaigos vadovo arba j o įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268), nustatyta tvarka.

10. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, nenurodytas adresas arba pareiškėjo nepasirašyti, administracijos direktoriaus sprendimu paliekami nenagrinėti, jei administracijos direktorius nenusprendžia kitaip.

11. Nevalstybine kalba gauti prašymai nagrinėjami bendra tvarka. Gauto prašymo ar skundo vertimą į valstybinę kalbą organizuoja administracijos kanceliarijos tarnyba.

12. Prašymai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Institucija per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo kreipiasi į asmenį prašydama per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per institucijos nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Šių Taisyklių 30 punkte nustatytas 5 darbo dienų prašymo persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą gavimo institucijoje.

13. Asmeniui ir pareiškėjui neteikiama privati informacija apie kitus asmenis.

14. Savivaldybės interneto tinklalapyje ir asmenims prieinamoje vietoje turi būti paskelbta informacija apie gyventojų aptarnavimą savivaldybėje ir seniūnijose, nurodant adresus, darbo laiką (pagal šių taisyklių 15 p.), telefonų numerius.

15. Asmenys Panevėžio rajono savivaldybėje ir seniūnijose aptarnaujami darbo laiku: pirmadieniais – ketvirtadieniais 8-12 vai. ir 12.45-17 vai., penktadieniais 8-12 val. ir 12.45-15.45 val. bei dvi papildomas valandas per savaitę pasibaigus darbo dienos laikui, t.y. trečiadieniais ir ketvirtadieniais 17-18 vai. savivaldybės Priimamajame ( 207 kab.).

 

III. ASMENŲ APTARNAVIMAS TAIKANT „VIENO LANGELIO“ PRINCIPĄ

 

16. Atvykę į Savivaldybę asmenys aptarnaujami priimamojo darbuotojo , o seniūnijose – seniūno.

17. Atvykę į Savivaldybę ar seniūniją asmenys prašymus gali pateikti tiek raštu, tiek žodžiu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir Savivaldybės interesų.

18. Asmenų aptarnavimo klausimas jų pageidavimu gali būti derinamas iš anksto telefonu ar kita ryšių priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, priimamojo darbuotojas apie tai įspėja asmenį.

19. Piliečius aptarnaujantys asmenys:

19.1. išklauso atvykusius asmenis, priima prašymus. Iš asmens negalima reikalauti papildomos informacijos, kurią institucija gali gauti iš savo administracijos padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų. Asmuo privalo pateikti informaciją ar dokumentus, kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti pats asmuo bei tokią informaciją ir dokumentus, kurių institucija pati negali gauti;

19.2. užregistruoja gautus prašymus ir perduoda juos institucijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui;

19.3. perduoda prašymus nagrinėti paskirtiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams;

19.4. įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

19.5. nukreipia asmenis į atitinkamą padalinį ar pas valstybės tarnautoją, darbuotoją, o jei ištaiga nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimo klausimo, nurodo kompetentingos įstaigos adresą ar telefono numerį;

19.6. atlieka kitas teisės aktų priskirtas funkcijas ir administracijos direktoriaus pavedimus;

19.7. aptarnauja asmenis telefonu:

19.7.1. aptarnaudamas asmenis telefonu privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

•     ar ši įstaiga kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

•    kokius dokumentus (pažymą pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

•     į kokią kitą įstaigą asmuo gali kreiptis, jeigu ši įstaiga nekompetentinga spręsti
asmeniui rūpimo klausimo, ir nurodyti tos įstaigos adresą bei telefono numerį;

19.7.2. gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją kuria disponuoja institucija ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą;

19.7.3. aptarnaudamas asmenis telefonu turi laikytis šių taisyklių:

•     pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį (pageidautina);

•     prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

•     atidžiai išklausyti asmenį. Prireikus paprašyti patikslinti kreipimosi esmę;

•     aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

•     pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti – tiksliai nurodyti kito kontakto telefonu ar kitą ryšių priemonę, laiką;

•      ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

20. Savivaldybėje ir seniūnijose asmenims matomoje vietoje, turi būti padėta piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų dėžutė, kad jie panorėję galėtų raštu pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę, išdėstyti savo pageidavimus ir pasiūlymus.

 

IV. PRAŠYMŲ REGISTRAVIMAS, JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

21. Prašymai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, ar gauti bet kuriame kitame įstaigos padalinyje, registruojami įstaigos Kanceliarijos ar atskirų padalinių žurnaluose pagal patvirtintą dokumentacijos planą . Ant prašymo dedamas registracijos spaudas , jame įrašoma prašymo gavimo data ir registracijos numeris.

22. Užregistruoti prašymai perduodami nagrinėti įstaigos valstybės tarnautojams ar darbuotojams pagal kompetenciją, prieš tai savivaldybės merui, administracijos direktoriui ar administracijos direktoriaus įgaliotiems asmenims uždėjus ant prašymo atitinkamą vizą

23. Savivaldybės merui pateikiami:

23.1. Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir kitų aukštesnių valstybės institucijų, respublikos , miesto, rajono įmonių, įstaigų, organizacijų raštai, kuriuose keliami svarbūs politiniai, visuomeniniai klausimai;

23.2. savivaldybės Tarybos narių paklausimai, kreipimaisi, pareiškimai, adresuoti savivaldybės merui;

23.3. asmenų prašymai, adresuoti savivaldybės merui.

24. Savivaldybės administracijos direktoriui pateikiami savivaldybės administracijai adresuoti fizinių ir juridinių asmenų raštai, prašymai.

25. Kai prašymui nagrinėti yra paskirti keli valstybės tarnautojai ar darbuotojai, už prašymo išnagrinėjimą bei išnagrinėjimą laiku, atsako įstaigos vadovo vizoje pirmuoju nurodytas valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Pirmiausia prašymo originalas perduodamas pirmajam vizoje nurodytam valstybės tarnautojui ar darbuotojui. Kiti vizoje nurodyti valstybės tarnautojai ar darbuotojai taip pat atsakingi už pavedimo įvykdymą laiku ir jie turi pateikti būtiną medžiagą ir atitinkamus siūlymus pirmajam vizoje nurodytam valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

26. Asmeniui ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos išsiunčiamas prašymo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas , kuriame nurodoma prašymo priėmimo data, prašymo registracijos numeris, valstybės tarnautojo ar darbuotojo, kuriam pavesta nagrinėti prašymą vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris. Elektroniniu būdu gauto asmens prašymo užregistravimą patvirtinantis dokumentas parengiamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka ir išsiunčiamas asmeniui elektroniniu paštu.

27. Prašymo gavimo faktą patvirtinantį dokumentą užpildo valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuriam pavesta nagrinėti prašymą, jį pasirašo Kanceliarijos tarnybos vedėja ar ją pavaduojantis valstybės tarnautojas , prašymo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas užregistruojamas siunčiamųjų dokumentų registracijos žurnale.

28. Asmenims, tiesiogiai pateikusiems rašytinius prašymus , jei jie to pageidauja, įteikiama prašymo kopija, pažymėta registracijos spaudu. Elektroniniu būdu gauto asmens prašymo užregistravimą patvirtinantis dokumentas parengiamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka ir išsiunčiamas asmeniui elektroniniu paštu.

 

V. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS

 

29. Asmenų prašymai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatytą administracinę procedūrą.

30. Prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo įstaigoje datos.

31. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo institucijoje, institucijos vadovas per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki šių taisyklių 30 punkte nustatyto termino pabaigos, institucija išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydama prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

32. Kai prašymą pasirašo keli piliečiai, atsakoma pirmajam prašymą pasirašiusiam arba prašyme nurodytajam asmeniui.

33. Kai prašymas ar skundas turi būti nagrinėjamas kitos institucijos, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo institucijoje datos, prašymas persiunčiamas nagrinėti atitinkamai institucijai (pasilikdama prašymo kopiją) ir pranešama asmeniui raštu. Prašymai, kuriuose yra privačios informacijos, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik atsiklausus asmens. Šiuo atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo asmens sutikimo persiųsti prašymą gavimo datos. Jei per nurodytą laiką iš asmens sutikimas negaunamas, prašymas grąžinami pareiškėjui nurodant grąžinimo priežastis.

34. Kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą prašymas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo įstaigoje datos grąžinamas asmeniui nurodant grąžinimo priežastis.

35. Prašymo, adresuoto kelioms įstaigoms ir priklausančio kelių įstaigų kompetencijai. nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą prašyme keliamu klausimu priima pirmasis adresatas. Kitos įstaigos pagal savo kompetenciją privalo pateikti pasiūlymus dėl prašymo sprendimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo šiose įstaigose datos be atskiro pirmojo adresato prašymo (reikalavimo).

36. Prašymai persiųsti valstybės politikų, Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, turi būti išnagrinėti per 30 darbo dienų nuo jų gavimo įstaigoje datos. Valstybės politikai ir nurodytosios įstaigos informuojamos apie prašymo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą.

37. Kartotiniai prašymai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių sudarančių prašymo pagrindą ir nėra įtikinamų argumentų, kad institucijos sprendimas dėl ankstesnio prašymo išnagrinėjimo yra neteisingas. Tuo atveju per 5 darbo dienas nuo kartotinio prašymo gavimo įtaigoje datos asmeniui pranešama, kad jo prašymas nebus nagrinėjamas, nurodomos priežastys ir apskundimo tvarka.

38. Draudžiama persiųsti prašymus nagrinėti viešojo administravimo subjektui, jo administracijos padaliniui arba perduoti nagrinėti valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kurių veiksmai skundžiami.

39. Prašymų išnagrinėjimą nustatytais terminais kontroliuoja padalinio vadovas, kai prašymas nagrinėjamas jo padalinio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, ir priimamojo vyr. inspektorė, kai prašymas nagrinėjamas valstybės tarnautojo ar darbuotojo, neįeinančio į struktūrinį padalinį. Už prašymų išnagrinėjimą nustatytu terminu atsako prašymą nagrinėjantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

40. Prašymai pateikti informaciją nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

 

VI. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS ASMENIUI, ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

 

41. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas. jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu.

42. Atsakymas į prašymą parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas lieka institucijoje.

43. Atsakymai į prašymą parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:

43.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą jo kopiją nuorašą ar išrašą patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

43.2. į prašymą pateikti institucijos turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

43.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – įsakymą potvarkį ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą kuriame išreikšta institucijos valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

43.4. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie institucijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu.

44. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta

45. Prašymą nagrinėjusi institucija, gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

46. Atsakymus į prašymus turi teisę pasirašyti tik savivaldybės meras, administracijos direktorius ir administracijos direktoriaus įgalioti padalinių vadovai.

47. Asmuo, nesutinkantis su institucijos atsakymu, į jo prašymą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą savo pasirinkimu administracinių ginčų komisijai ar administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui.

 

VII. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

48. įstaigos vadovas reguliariai (kartą per ketvirtį) nagrinėja piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų dėžutės įrašus, ne rečiau kaip kartą per metus pasirinktinai organizuoja anoniminę asmenų apklausą kad sužinotų:

48.1. ar jie pakankamai informuoti apie institucijos darbo laiką;

48.2. ar jiems patogus institucijoje nustatytas priėmimo laikas;

48.3. ar jiems tenka ilgai laukti priėmimo;

48.4. ar mandagiai jie buvo aptarnaujami;

48.5. ar jiems rūpimi klausimai buvo išspręsti pakankamai kvalifikuotai;

48.6. ar juos patenkino atsakymų į prašymus ir skundus pateikimo terminai;

48.7. ar jie buvo informuoti apie veiksmus, kurių institucija ėmėsi jų klausimams spręsti.

49. Gali būti pateikta ir kitų su asmenų aptarnavimu susijusių klausimų.

__________________________________