KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ VASAROS POILSIO IR UŽIMTUMO BEI NUSIKALSTAMUMO PREVENCIJOS PROGRAMŲ KONKURSO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2013 m. kovo 29 d. Nr. TS-81
Kėdainiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 6 straipsnio 8 ir 34 punktais, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi bei Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo (Žin., 2007, Nr. 80-3214; 2010, Nr. 157-7969) 14 straipsnio 4 dalies 3 punktu, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės vaikų vasaros poilsio ir užimtumo bei nusikalstamumo prevencijos programų konkurso tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2008 m. sausio 25 d. sprendimą Nr. TS-10 „Dėl vaikų užimtumo ir nusikalstamumo prevencijos programų rėmimo tvarkos patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos
2013 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. TS-81
Kėdainių rajono savivaldybės VAIKŲ vasaros poilsio ir uŽIMTUMO bei NUSIKALSTAMUMO PREVENCIJOS PROGRAMŲ konkurso TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kėdainių rajono savivaldybės vaikų vasaros poilsio ir užimtumo bei nusikalstamumo prevencijos programų konkurso tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja vaikų vasaros poilsio ir užimtumo bei nusikalstamumo prevencijos programų (toliau – Programos) konkurso organizavimo, reikalavimų programoms, programų teikėjams ir vykdytojams, vertinimo, finansavimo, atsiskaitymo ir atsakomybės už gautų lėšų panaudojimą tvarką, vykdymą ir kontrolę.
2. Konkurso tikslas – finansuoti programas, kurios skiriamos organizuoti kokybišką, turiningą vaikų užimtumą ir poilsį vaikų vasaros atostogų metu, kurti saugią, sveiką poilsio ir ugdymosi aplinką, sudarant sąlygas vaikams plėtoti socialinę kompetenciją ir tenkinti pažinimo, lavinimosi bei saviraiškos poreikius.
3. Programos konkurso būdu yra finansuojamos iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto ir (ar) kitų šaltinių.
4. Konkursas yra skirtas organizuoti:
5. Vaikų vasaros poilsiui organizuoti numatomi stovyklų tipai yra:
5.1. stacionari stovykla – specialiai pastatytos ir (ar) įrengtos patalpos, kuriose apgyvendinami vaikai;
5.2. dieninė stovykla – vaikų poilsiui ir maitinimui pritaikytos patalpos, kuriose užimami dienos metu vaikai;
5.3. turistinė stovykla – rekreacinėje teritorijoje įrengta stovyklavietė, kurioje organizuojamas vaikų poilsis. Stovyklavietė yra įrengta poilsiui su nakvyne skirtoje teritorijoje (sudarytos sąlygos palapinėms, laikiniesiems ar mobiliesiems nameliams statyti, higienos poreikiams tenkinti, laužui kurti, atliekoms sudėti);
5.4. darbo ir poilsio stovykla – dienine arba stacionaria forma veikianti stovykla, kurioje vaikai ilsisi ir dirba. Darbas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 29 d. nutarimu Nr. 138 „Dėl Asmenų iki aštuoniolikos metų įdarbinimo, sveikatos patikrinimo ir jų galimybių dirbti konkretų darbą nustatymo tvarkos, darbo laiko, jiems draudžiamų dirbti darbų, sveikatai kenksmingų, pavojingų veiksnių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 13-502).
6. Programos gali būti vykdomos specialiai vaikų vasaros poilsiui pastatytose stovyklose, bendrojo ugdymo mokyklose, neformaliojo vaikų švietimo, kitose institucijose, kurių patalpos ir aplinka pritaikyta tokiai veiklai.
II. Konkurso ORGANIZAVIMAS ir reikalavimai programoms, PROGRAMŲ TEIKĖJAMS ir VYKDYTOJAMS
8. Programoms finansuoti konkursas skelbiamas Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Direktorius) įsakymu, kuriame nurodoma, kuri Programų grupė finansuojama. Informacija apie skelbiamą konkursą pateikiama Kėdainių rajono savivaldybės tinklalapyje.
9. Konkursas skelbiamas šioms Programų grupėms finansuoti:
10. Programų veiklose gali dalyvauti Kėdainių rajono savivaldybėje gyvenantys ir (ar) besimokantys vaikai.
11. Konkursui teikiamos Programos turinys turi atitikti šiuos siekius:
11.1. teikti kokybiškas vaikų vasaros poilsio ir užimtumo paslaugas, ugdant lyderius, numatant jų saviraiškos galimybes ir praktinių gebėjimų pritaikymą;
12. Vaiko dalyvavimo vasaros poilsio Programoje trukmė (pamainos) – nuo 5 iki 18 kalendorinių dienų, o kitose – neribotas, tačiau ne ilgesnis kaip iki kalendorinių metų pabaigos.
13. Programų paraiškos (1 priedas) teikiamos Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui iki Direktoriaus įsakyme nurodytos datos.
14. Teikiamas vienas įrištas Programos paraiškos egzempliorius, kurio visi lapai turi būti sunumeruoti.
15. juridiniai asmenys Programų konkursui pateikia:
16. Programų finansavimui siūloma lėšų suma skiriama atsižvelgiant į šiuos prioritetus:
17. Programos paraiškas gali teikti (1 priedas) ir Programas vykdyti Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje veikiančios švietimo, kultūros ir sporto įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, registruotos Lietuvos Respublikos asociacijų (Žin., 2004, Nr. 25-745; 2004, Nr. 26), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752), Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų (Žin., 1995, Nr. 89-1985) ar Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymų (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128; 2012, Nr. 76-3925) nustatyta tvarka, bei kiti juridiniai asmenys (toliau – Programų vykdytojai), kurių nuostatuose (įstatuose) įteisinta vaikų poilsio stovyklų veikla ir neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymas.
18. Programų vykdytojai turi būti kvalifikuoti darbuotojai: turintys socialinio darbuotojo, socialinio pedagogo, pedagogo arba edukologo, psichologo išsilavinimą arba yra išklausę Pedagoginių – psichologinių žinių kursą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. ĮSAK-456 (Žin., 2005, Nr. 37-1204), skirtą asmenims dirbantiems neformaliojo vaikų švietimo mokytoju ar vadovu.
III. PROGRAMŲ VERTINIMAS
19. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, patikrinęs paraišką ir jos priedus, gali pareikalauti teikėjo pateikti papildomų dokumentų, patvirtinančių ar patikslinančių paraiškoje pateiktą informaciją.
20. Programas vertina Direktoriaus įsakymu sudaryta nepriklausomų recenzentų grupė (iš trijų asmenų).
21. Recenzentų grupė kiekvieną Programos paraišką vertina atsižvelgdama į Aprašą ir pagal nustatytus (antrame Aprašo priede) vertinimo kriterijus (2 priedas). Programų paraiškas ir jų recenzijas pateikia Kėdainių rajono savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijai (toliau – Komisija).
22. Komisija, posėdyje išnagrinėjusi nepriklausomų recenzentų grupės recenzijas ir išklausiusi recenzentų grupės atstovo pastebėjimus ir siūlymus, balsų dauguma teikia siūlymą Direktoriui dėl Programų finansavimo.
24. Programų paraiškos, neatitinkančios Programų konkurso organizavimo reikalavimų, nevertinamos. Taip pat nevertinamos tos Programų paraiškos, kurių pareiškėjai ankstesniais metais, gavę finansavimą iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto, nesilaikė prisiimtų sutartinių įsipareigojimų ir (ar) pateikė nekokybiškai bei neišsamiai užpildytas ataskaitas. Netikslinti kurias
25. Informacija apie konkursą laimėjusias Programų paraiškas ir joms skiriamų lėšų sumas skelbiama Kėdainių rajono savivaldybės administracijos tinklalapyje. Jokia kita informacija apie Programų paraiškas, pateiktas konkursui, neskelbiama.
26. Programų vykdytojai, gavę finansavimą, savo tinklalapiuose paskelbia informaciją apie Programos vykdymui gautą finansavimą iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto ir (ar) kitų šaltinių (nurodoma: Programos pavadinimas, šaltinis ir skirta lėšų suma, įgyvendinimo data, vieta ir Programos anotacija).
IV. Programų FINANSAVIMAS
28. Su Programų vykdytojais Direktorius sudaro Kėdainių rajono savivaldybės vaikų vasaros poilsio ir užimtumo bei nusikalstamumo prevencijos programų vykdymo sutartis (toliau – Sutartis).
29. Programų vykdytojai prie Sutarties prideda sąmatą, parengtą pagal BFP-1 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.
31. Vykdant Programas, sąmatose galima numatyti išlaidas darbo užmokesčiui, faktinėms socialinio draudimo įmokoms, prekių ir paslaugų išlaidoms apmokėti:
31.1. maitinimas vaikų vasaros poilsio stovyklose: 1 dienos maitinimui – 7,80 Lt, vaiko paros maitinimui laikinoje stacionarioje ar turistinėje stovykloje – iki 13,00 Lt;
32. Draudžiama lėšas naudoti pastatams rekonstruoti, remontuoti, ilgalaikiam turtui įsigyti (vertė daugiau nei 1000,00 Lt), įsiskolinimams dengti ar investiciniams projektams finansuoti, patalpų nuomai ar išperkamajai nuomai, taip pat baldams, transporto priemonėms, kompiuterinei, medicininei įrangai ir kitam inventoriui įsigyti, kuris nenusidėvi per vienus metus.
V. PROGRAMŲ ATSISKAITYMAS IR ATSAKOMYBĖ
33. Programų vykdytojai Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui pateikia finansines ataskaitas:
33.1. per 10 dienų po Programos įvykdymo pateikia biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu, visų išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas ir vaikų sąrašus:
34. Įgyvendinus Programą, Švietimo skyriui pateikiama pedagoginė ataskaita (3 priedas): už vaikų vasaros poilsį – iki einamųjų metų rugsėjo 10 d., už vaikų užimtumo ir nusikalstamumo prevenciją mokslo metais – iki einamųjų metų gruodžio 5 d. Programos vykdytojas Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriui teikiamą pedagoginę ataskaitą ir jos priedus (jei jų yra) taip pat patalpina savo tinklalapyje.
36. Programų vykdymui skirtas lėšas naudojant ne pagal paskirtį, Direktorius gali Komisijai pateikti įvertinti siūlymą koreguoti Programoms skiriamų lėšų sumą arba nutraukti Sutartį ir pareikalauti grąžinti pervestas lėšas.
37. Programoms skirtos lėšos toliau gali būti nepervedamos tiems Programų vykdytojams, kurie laiku neatsiskaito už panaudotas lėšas arba apie Programas buvo gauta pagrįstų neigiamų atsiliepimų bent iš dviejų jų veiklą kontroliuojančių institucijų.
38. Programų vykdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už Programose dalyvaujančių vaikų saugumą, sveikatos priežiūrą, higienos sąlygas ir veiklos organizavimo kokybę bei skirtų lėšų tinkamą naudojimą.
Vaikų vasaros poilsio ir užimtumo bei nusikalstamumo
prevencijos programų konkurso tvarkos aprašo
1 priedas
KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ VASAROS POILSIO IR UŽIMTUMO BEI NUSIKALSTAMUMO PREVENCIJOS PROGRAMŲ KONKURSO PARAIŠKA
2. Programos pavadinimas, grupė (vaikų vasaros poilsio ar užimtumo ir nusikalstamumo prevencija mokslo metais):
3. Informacija apie konkurso dalyvį:
3.1. juridinio asmens kodas, adresas, telefonas, faksas, elektroninis paštas (pridedama juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija):
4. Informacija apie Programą:
5. Informacija apie Programos vadovą:
6. Organizuojamos stovyklos tipas – stacionari, dieninė, turistinė, darbo ir poilsio (pabraukti, jei Programos grupė – vaikų vasaros poilsis).
7. Organizuojamos stovyklos profilis – bendro pobūdžio, kūrybinės, meninės, kraštotyrinės, etnokultūrinės, sportinės, mokslinės, istorinės, kalbų mokymo, konfesinės, karinės ir kitos (pabraukti, jei Programos grupė – vaikų vasaros poilsis).
8. Programos išlaidų sąmata:
8.3. Programos lėšų panaudojimo detalizavimas:
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Rajono savivaldybės biudžeto lėšos (Lt) |
Vieno vaiko išlaikymo išlaidos per dieną iš rajono savivaldybės biudžeto |
Kiti finansavimo šaltiniai (nurodyti organizacijos pavadinimą ir lėšas) |
8.3.1.
|
Darbo užmokestis (etatas x mėn. atlyginimas) |
|
|
|
8.3.2. |
Įnašai socialiniam draudimui |
|
|
|
8.3.3.
|
Vaikų maitinimas (vaikų skaičius x Lt x dienų skaičiaus) |
|
|
|
8.3.4. |
Kitos išlaidos (detalizuoti) |
|
|
|
8.3.5. |
Iš viso |
|
|
|
Įstaigos vadovas ______________ ______________________ __________
(parašas) (vardas ir pavardė) (Data)
A. V.
Vaikų vasaros poilsio ir užimtumo bei nusikalstamumo
prevencijos programų konkurso tvarkos aprašo
2 priedas
KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ VASAROS POILSIO IR UŽIMTUMO BEI NUSIKALSTAMUMO PREVENCIJOS PROGRAMŲ VERTINIMO KRITERIJAI
Programos paraišką pateikęs juridinis asmuo _______________________________________________
Programos pavadinimas _________________________________________________________________
Programa nevertinama, jei ji pateikta nesilaikant Kėdainių rajono savivaldybės Vaikų vasaros poilsio ir užimtumo bei nusikalstamumo prevencijos programų konkurso tvarkos aprašo reikalavimų, yra netvarkinga, nepilnai užpildyta, neskatinanti vaikų kūrybiškumo ir iniciatyvos.
Eil. Nr. |
Programos idėjos ir turinio vertinimas |
Vertinimo kriterijų aprašymas |
Balai |
|||
1. |
Tikslas (0–2 balai) |
Ar aiškiai suformuluotas ir realiai pasiekiamas programos tikslas (ar siejasi su konkurso tikslu ir numatytais siekiniais)? Tikslas aiškiai suformuluotas, atliepiantis konkurso tikslą ir realiai pasiekiamas – 2 Tikslas pakankamai aiškiai suformuluotas, iš dalies atliepiantis konkurso tikslą – 1 Tikslas deklaratyvus, sunkiai pasiekiamas, neatliepiantis konkurso tikslo – 0 |
|
|||
2. |
Uždaviniai (0–2 balai) |
Ar programos uždaviniai yra konkretūs ir padeda siekti tikslo (ar siejasi su konkurso numatytais siekiniais)? Konkretūs ir realūs, padedantys siekti tikslo – 2 Pakankamai konkretūs ir susiję – 1 Nekonkretūs – 0 |
|
|||
3. |
Metodai (0–3 balai) |
Ar taikomi metodai veiksmingi ir tinkami neformaliajam vaikų švietimui organizuoti? Labai tinkami – 3 Tinkami – 2 Iš dalies tinkami – 1 Netinkami ar mažai tinkami – 0 |
|
|||
4. |
Prioritetai (0–2 balai) |
Ar programa parengta atsižvelgiant į Vaikų vasaros poilsio ir užimtumo bei nusikalstamumo prevencijos programų konkurso tvarkos apraše numatytus prioritetus? Į prioritetus atsižvelgta ir jie atsispindi programos veiklose – 2 Į prioritetus iš dalies atsižvelgta, tačiau jie menkai atsispindi programos veiklose – 1 Neatsižvelgta – 0 |
|
|||
5. |
Rezultatai (0–2 balai) |
Ar programos rezultatai konkretūs, susiję su numatoma veikla, atitinka tikslą? Konkretūs ir susiję, atitinka tikslą – 2 Iš dalies susiję, pakankamai konkretūs – 1 Nesusiję, nekonkretūs – 0 |
|
|||
6. |
Programos veiklos (0–3 balai) |
Ar programos veiklos, skirtos vaikams, yra patrauklios ir atitinka vaikų poreikius? Labai įdomios, patrauklios ir atitinka vaikų poreikius – 3 Įdomios ir patrauklios – 2 Pakankamai įdomios ir patrauklios – 1 Mažai tikėtina, kad bus patrauklios – 0 |
|
|||
7. |
Vykdytojų kvalifikacija ir patirtis (0–2 balai) |
Ar vykdytojų kvalifikacija ir patirtis tinkama organizuoti neformalųjį vaikų švietimą? Vykdytojai turi reikalaujamą kvalifikaciją ir projektų neformaliojo vaikų švietimo srityje vykdymo patirties – 2 Vykdytojai turi reikalaujamą kvalifikaciją – 1 Vykdytojai neturi reikalaujamos kvalifikacijos – 0 |
|
|||
|
|
Bendra balų suma |
|
|||
Eil. Nr. |
Kiti programos vertinimo kriterijai |
Vertinimo kriterijų aprašymas |
|
|||
8. |
Kūrybiškumas ir iniciatyva (0–2 balai) |
Ar skatinamas vaikų kūrybiškumas ir iniciatyva, aktyvus įsitraukimas į veiklą? Skatinamas – 2 Iš dalies skatinamas – 1 Menkai – 0 |
|
|||
9. |
Dalyvaujančių vaikų skaičius (0 – 2 balai) |
Kiek vaikų dalyvauja programoje? Daugiau nei 40 dalyvių – 2 Nuo 20 iki 40 – 1 Iki 20 – 0 |
|
|||
10. |
Trukmė (0-2 balai) |
Kokia programos veiklos trukmė? Numatomos veiklos visus metus (vasarą) – 2 Veiklos apima daugiau nei vieną renginį (stovyklos pamainą) – 1 Apsiribojama vienu renginiu – 0 |
|
|||
11. |
Finansavimo šaltiniai (0-1 balas) |
Ar turi kitų finansavimo šaltinių? Turi – 1 Neturi – 0 |
|
|||
12. |
Vaikų užimtumas (0 – 2 balas) |
Kokias grupes vaikų numato užimti programa? Užimamos įvairios vaikų grupės (iš mažas pajamas turinčių šeimų, iš socialinės rizikos šeimų ir kt.) – 2 Užimamos kai kurios vaikų grupės (iš mažas pajamas turinčių šeimų ir kt., tačiau neužimami vaikai iš socialinės rizikos šeimų) – 1 Programa nenumato užimti vaikų iš mažas pajamas turinčių ir iš socialinės rizikos šeimų – 0 |
|
|||
|
|
Bendra balų suma |
|
|||
Eil. Nr. |
Biudžeto pagrįstumas |
Vertinimo kriterijų aprašymas |
Balai |
13. |
Lėšų panaudojimo tikslingumas (0-2 balai) |
Ar programai prašomos lėšos tiesiogiai siejasi su numatytomis veiklomis? Visos lėšos susiję – 2 Iš dalies siejasi – 1 Tiesiogiai nesusiję – 0 |
|
14. |
Lėšų panaudojimo veiksmingumas (0-2 balai) |
Ar prašomos lėšos pagrįstos ir gerai argumentuotos? Prašomos lėšos pagrįstos, naudojamos efektyviai – 2 Lėšos iš dalinies pagrįstos, naudojamos nepakankamai efektyviai – 1 Pagrįstumas silpnas, lėšos naudojamos neefektyviai – 0 |
|
|
|
Bendra balų suma |
|
|
|
IŠ VISO BALŲ: |
|
RECENZENTO KOMENTARAS |
Programos stipriosios pusės:
|
Programos silpnosios pusės ir kiti komentarai:
|
Pastabos dėl programos biudžeto:
|
Programai siūloma skirti suma: Lt |
Išvada:
|
Recenzento vardas, pavardė |
Parašas |
Data |
|
|
|
Vaikų vasaros poilsio ir užimtumo bei nusikalstamumo
prevencijos programų konkurso tvarkos aprašo
3 priedas
KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ VASAROS POILSIO IR UŽIMTUMO BEI NUSIKALSTAMUMO PREVENCIJOS PROGRAMOS VEIKLOS
PEDAGOGINĖ ATASKAITA
20 ____m. __________ ___ d.
3. Programos vadovo (koordinatoriaus) vardas, pavardė, telefonas, elektroninio pašto adresas (Programos vykdytojas (-ai) turi patvirtinti duomenų teisingumą savo parašu).
7. Stovyklos tipas (pabraukti):
8. Stovyklos profilis (pabraukti):
9. Programoje dalyvavusių vaikų skaičius (nurodyti), iš jų iš mažas pajamas turinčių šeimų (nurodyti).
10. Programoje dalyvavusių darbuotojų skaičius (nurodyti).
Iš jų (nurodyti skaičių):
12. Gauta lėšų programai vykdyti (iš viso; nurodyti):
14. Rezultatų aprašymas: nurodoma, kas atlikta panaudojus gautas lėšas, ar įgyvendinti tikslai ir uždaviniai, būtina išanalizuoti Programos silpnąsias ir stipriąsias puses, plėtros galimybes bei teikti konkrečius pasiūlymus, ką organizuojant Programą reikėtų daryti kitaip. Pageidautina, kad ataskaitoje būtų atsižvelgta į visų Programoje dalyvavusių darbuotojų nuomonę. Prie ataskaitos turi būti pridėta turima vaizdinė medžiaga (gali būti elektroniniu formatu CD laikmenoje arba nurodomas svetainės adresas, kur galima peržvelgti vaizdinę medžiagą) apie Programos įgyvendinimą.