KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KĖDAINIŲ RAJONO AKADEMIJOS VIDURINĖS MOKYKLOS TIPO PAKEITIMO IR GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2010 m. liepos 2 d. Nr. TS-209
Kėdainiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262; 2000, Nr. 80) 2.39 ir 2.40 straipsniais, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 1996, Nr. 5) 5 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 41 straipsnio 7 dalies 1 ir 2 punktais, 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 patvirtintų Juridinių asmenų registro nuostatų (Žin., 2003, Nr. 107-4810) 73 ir 113 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 745 patvirtintų mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių (Žin., 2004, Nr. 95-3509) 29 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 746 „Dėl bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 95-3510) 8.5 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. gegužės 19 d. įsakymu Nr. ISAK-1048 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. ISAK-1162 „Dėl Reikalavimų valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr. 61-2449), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. V-770 „Dėl Kėdainių r. Akademijos vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programos akreditacijos“, Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2009 m. gruodžio 11 d. sprendimu Nr. TS-363 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2009 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. TS-79 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2005 m. gruodžio 16 d. sprendimo Nr. TS-482 „Dėl Kėdainių rajono savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos 2006–2012 m. bendrojo plano tvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo“, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti nuo 2010 m. rugsėjo 1 d. Kėdainių rajono Akademijos vidurinės mokyklos tipą į Kėdainių rajono savivaldybės Akademijos gimnaziją, vykdančią pradinio, pagrindinio ir akredituotą vidurinio ugdymo programas.
3. Įgalioti Kėdainių rajono Akademijos vidurinės mokyklos direktorių Liudą Tauginą įregistruoti nuostatus teisės aktų nustatyta tvarka ir atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus..
4. Įgalioti Kėdainių rajono savivaldybės merę Nijolę Naujokienę pakeisti Kėdainių rajono Akademijos vidurinės mokyklos direktoriaus Liudo Taugino darbo sutartį, perkeliant jį į Kėdainių rajono savivaldybės Akademijos gimnazijos direktoriaus pareigas.
PATVIRTINTA
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos
2010 m. liepos 2 d. sprendimu Nr. TS-209
KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS AKADEMIJOS GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kėdainių rajono savivaldybės Akademijos gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Kėdainių rajono savivaldybės Akademijos gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, Gimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Gimnazijos turtą lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.
2. Oficialusis Gimnazijos pavadinimas – Kėdainių rajono savivaldybės Akademijos gimnazija, trumpasis pavadinimas – Akademijos gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191024624.
3. Gimnazijos istorija: mokykla įsteigta 1874 metais dabartinės Akademijos teritorijoje kaip privati Dotnuvos dvaro rusiška mokykla. Ji įkurta grafienės Liudmilos Kreicienės iniciatyva ir lėšomis, mokykla veikė iki 1895 metų, tolesnis mokyklos likimas nežinomas (plačiau žr. kn.: Gorbaček S. Očerki po istorii načalnogo narodnogo obrazovanie v Kovenskoj gubernii. Kovno, 1903, p. 21–22).
1919 metais įkurta valstybinė Dotnuvos dvaro pradžios mokykla, ji veikė iki 1944 metų (žr. kn.: Biržys P.-Akiras. Kėdainių apskritis. Kėdainiai, 1934).
1944 metais įkurta Dotnuvos progimnazija, kuri veikė iki 1948 metų.
1948–1949 metais veikė kaip aštuonmetė Dotnuvos gimnazija.
1949 metais Dotnuvos gimnazija perorganizuota į Akademijos vidurinę mokyklą.
1955 metais LTSR Aukščiausios tarybos prezidiumo nutarimu mokykla pavadinta Dotnuvos
I. Mičiurino vidurine mokykla.
1988 metais rugsėjo 14 d. Kėdainių rajono Liaudies deputatų tarybos vykdomojo komiteto sprendimu pavadinta Akademijos vidurine mokykla.
2005 metais uždarius Kėdainių r. Šlapaberžės pagrindinę mokyklą prie Akademijos vidurinės mokyklos įsteigiamas Šlapaberžės pradinio ugdymo skyrius.
6. Gimnazijos savininkas – Kėdainių rajono savivaldybė (klasifikatoriaus kodas 111103885), adresas J. Basanavičiaus 36, LT-57288, Kėdainiai.
7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kėdainių rajono savivaldybės taryba.
13. Gimnazija turi Kėdainių rajono savivaldybės Akademijos gimnazijos Šlapaberžės pradinio ugdymo skyrių, kuriame vykdomas priešmokyklinis ir pradinis ugdymas, naudojama mokymo kalba – lietuvių.
14. Kėdainių rajono savivaldybės Akademijos gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
16. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
17. Kita ne švietimo veiklos rūšis – nuosavo ir nuomojamo nekilnojamojo ir kilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas.
18. Gimnazijos veiklos tikslas – ugdyti ir plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
19. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
19.1. teikti mokiniams kokybišką priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
20. Gimnazijos funkcijos:
20.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis ir bendraisiais ugdymo planais, atsižvelgdama į sociokultūrines aplinkos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir diferencijuoja ugdymo turinį;
20.2. rengia dalykų ugdymo, pasirenkamųjų dalykų, integruotų dalykų, neformaliojo ugdymo, projektų vykdymo, modulių programas, atsižvelgiant į mokinių poreikius ir turimas galimybes;
20.3. vykdo dalykų ugdymo, pasirenkamųjų dalykų, integruotų dalykų, neformaliojo ugdymo, projektų vykdymo, modulių programas;
20.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
20.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
20.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį informavimą ir orientavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;
20.7. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
20.8. organizuoja tėvų, (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
20.10. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
20.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
20.14. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III. GIMNAZIJOS TEISĖS
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
23. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
23.1. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kėdainių rajono savivaldybės taryba;
23.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinę veiklos programą, kuriai yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kėdainių rajono savivaldybės taryba;
24. Gimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Direktoriaus funkcijos organizuojant ir koordinuojant Gimnazijos veiklą:
25.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
25.4. priima mokinius Kėdainių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
25.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, tvirtina Gimnazijos darbo tvarkos taisykles, jose nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
25.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
25.7. vadovauja Gimnazijos strateginio plano, Gimnazijos metinės veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
25.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais ir informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
25.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
25.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
25.17. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams ugdymui;
26. Gimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Gimnazijoje, už demokratinį Gimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Gimnazijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Gimnazijos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
27. Gimnazijoje sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
28. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja metodinė taryba, sudaryta iš metodinių grupių pirmininkų. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
29. Metodinių grupių ir metodinės tarybos sudarymo ir vadovavimo joms principai nustatomi Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse.
V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA
31. Gimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Gimnazijos savivaldos institucija. Taryba telkia Gimnazijos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Gimnazijos valdymui, padeda spręsti Gimnazijai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Gimnazijos interesams.
32. Taryba sudaroma iš Gimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir vietos bendruomenės atstovų. Tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato Gimnazijos direktorius.
33. Tarybą sudaro 3 tėvai (globėjai, rūpintojai) deleguoti klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) visuotiniame susirinkime, 3 mokytojai – mokytojų tarybos, 3 mokiniai – mokinių tarybos.
34. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Gimnazijos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
36. Tarybos kompetencija:
36.2. aprobuoja Gimnazijos strateginį planą, Gimnazijos metinę veiklos programą, Gimnazijos darbo tvarkos taisykles, kitus Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Gimnazijos direktoriaus;
36.3. teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos Nuostatų pakeitimo ar papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
36.5. išklauso Gimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
36.6. teikia siūlymų Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Gimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
36.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui;
36.8. teikia siūlymų dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
38. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistas, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, direktoriaus pavaduotojas administracijai ir ūkiui.
40. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Gimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
41. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.
42. Mokinių taryba nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija. Jos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato Gimnazijos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra renkami visuotinio mokinių susirinkimo. Mokinių tarybai vadovauja Gimnazijos prezidentas. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti Gimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Gimnazijos tarybą.
43. Gimnazijoje gali veikti klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) iniciatyvinės grupės, kurios sprendžia klasės reikalus, gali iškelti bendramokyklines problemas, teikia siūlymų Tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
45. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
46. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
48. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Kėdainių rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
49. Gimnazijos lėšų šaltiniai:
49.5. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
51. Gimnazija savarankišką buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
53. Gimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Kėdainių rajono savivaldybės tarybos, Gimnazijos direktoriaus ar Gimnazijos tarybos iniciatyva.