ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TRIUKŠMO PREVENCIJOS ŠIAULIŲ MIESTO VIEŠOSIOSE VIETOSE
TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2006 m. kovo 30 d. Nr. T–89
Šiauliai
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2006 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T–89
TRIUKŠMO PREVENCIJOS ŠIAULIŲ MIESTO VIEŠOSIOSE VIETOSE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Triukšmo prevencijos Šiaulių miesto viešosiose vietose taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164–5971) bei Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatomis.
2. Taisyklių tikslas – reglamentuoti veiklos, kurią vykdant skleidžiamas triukšmas viešosiose vietose, valdymą, siekiant apsaugoti žmonių sveikatą bei aplinką nuo neigiamo triukšmo poveikio ir užtikrinti žmonių gyvenimo kokybę.
3. Taisyklės netaikomos paties asmens keliamo ir jį veikiančio triukšmo atvejais, esant triukšmui darbo vietose ir transporto priemonių viduje, taip pat triukšmo dėl karinių veiksmų karinėse teritorijose atvejais.
II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS
5. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme ir kituose triukšmą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
6. Dirginimas – per apklausas triukšmo poveikio vietoje nustatytas bendruomenės nepasitenkinimas dėl triukšmo.
8. Įvertinimas – triukšmo rodiklio dydžio arba triukšmo kenksmingumo poveikio žmogui nustatymas pagal skaičiavimo, prognozavimo ar matavimo metodą.
9. Gyvenamoji aplinka – nuolatinis bei laikinasis būstas, gyvenamųjų namų bendro naudojimo ir viešosios paskirties patalpos, gyvenamosios bei rekreacinės teritorijos.
10. Triukšmas – nepageidaujami arba žmogui kenksmingi išoriniai garsai, kuriuos sukuria žmonių veikla.
11. Triukšmingos transporto priemonės ir mechanizmai – traktoriai, šiukšliavežės, motoriniai pjūklai, žoliapjovės.
12. Triukšmo prevencija – priemonių, mažinančių triukšmo šaltinių įvairovę ir (ar) skaičių, užkertančių kelią viršyti triukšmo ribinius dydžius ir (ar) mažinančių triukšmo šaltinių garso slėgio, galios, stiprumo, energijos lygius, įgyvendinimas.
14. Triukšmo šaltinio valdytojas – triukšmo šaltinio savininkas arba kitas asmuo, teisėtai valdantis triukšmo šaltinį.
15. Tylioji viešoji zona – urbanizuotų teritorijų zona, netrikdoma transporto, pramonės ar komercinės ir gamybinės veiklos triukšmo.
16. Viešoji vieta – miesto aikštės, skverai, parkai, gatvės, paplūdimiai, gyvenamųjų namų kiemai, viešasis transportas ir kt. visuomenės reikmėms naudojama teritorija, gyvenamoji aplinka.
III. TRIUKŠMO PREVENCIJOS PRIEMONĖS VIEŠOSIOSE VIETOSE
18. Šiaulių miesto viešosiose vietose organizuojamuose muzikiniuose, informaciniuose, reklaminiuose ir kituose renginiuose, planuojamuose mažiau nei 1000 žmonių, triukšmo šaltiniai gali būti naudojami nuo 8.00 val. iki 22.00 val., triukšmo šaltinių naudojimo trukmė neturi viršyti 4 valandų.
19. Šiaulių miesto viešosiose vietose organizuojamuose muzikiniuose, informaciniuose, reklaminiuose ir kituose renginiuose, planuojamuose daugiau nei 1000 žmonių, triukšmo šaltinių naudojimo laikas ir trukmė nustatomi Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2004 m. rugsėjo 16 d. sprendimu Nr. T–232 patvirtintų Renginių organizavimo Šiaulių miesto viešosiose vietose taisyklių nustatyta tvarka išduodamame leidime, atsižvelgiant į renginio specifiką.
20. Arčiau nei 300 m atstumu nuo gyvenamųjų namų, švietimo įstaigų, bibliotekų, gydymo įstaigų įrengti žaidimų, cirko ir kiti atrakcionai gali veikti nuo 8.00 val. iki 22.00 val.
21. Gyvenamųjų namų kvartaluose triukšmingas transporto priemones ir mechanizmus darbo dienomis leidžiama naudoti nuo 7.00 val. iki 22.00 val., poilsio ir švenčių dienomis – nuo 10.00 val. iki 22.00 val.
22. Miesto viešosiose vietose visą parą draudžiama:
22.1. naudoti pirotechnikos priemones, išskyrus gruodžio 31 ir sausio 1 dienas bei renginius, kurių metu pirotechninės priemonės naudojamos turint nustatyta tvarka išduotą Šiaulių miesto savivaldybės leidimą;
23. Šiaulių miesto viešosiose vietose nuo 22.00 val. iki 7.00 val. draudžiama:
23.2. automobiliuose groti muziką, esant atviroms automobilių durims arba atviriems automobilių langams;
24. Daugiabučių namų savininkų bendrijoms, namus administruojančioms įmonėms rekomenduojama namo vidaus tvarkos ir žemės sklypo priežiūros taisyklėse nustatyti triukšmo prevencijos reikalavimus. Šie reikalavimai yra sudėtinė šių Taisyklių dalis ir yra privalomi visiems daugiabučių namų patalpų savininkams.
25. Pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus triukšmo poveikio visuomenės sveikatai vertinimo norminius dokumentus nustačius, kad Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintose tyliosiose viešosiose zonose esantys triukšmo šaltiniai kelia pavojų žmonių sveikatai, Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu 50 m atstumu aplink triukšmo šaltinį nustatomas žemesnis leidžiamas triukšmo lygis, negu nustatytas triukšmo lygis tyliojoje viešojoje zonoje.
IV. TRIUKŠMO ŠALTINIŲ VALDYTOJŲ PAREIGOS
27. Triukšmo šaltinių valdytojai privalo laikytis šiose Taisyklėse ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. V–520 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33–1:2003 „Akustinis triukšmas. Leidžiami lygiai gyvenamojoje ir darbo aplinkoje. Matavimo metodikos bendrieji reikalavimai“ (Žin., 2003, Nr. 87–3957) nustatytų triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad naudojamų įrenginių triukšmo lygis neviršytų vietovei, kurioje naudojami triukšmo šaltiniai, nustatytų triukšmo ribinių dydžių.
28. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys statybos, remonto, montavimo darbus Šiaulių miesto viešosiose vietose, privalo ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios pateikti Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Sanitarijos skyriui informaciją apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį ir jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones.
29. Daugiabučiuose namuose įsikūrusios įmonės, parduotuvės, barai, kavinės ir kitos įstaigos, kurių veikloje naudojami triukšmo šaltiniai sukelia aplinkinių gyvenamųjų patalpų gyventojų dirginimą, kontroliuojančių pareigūnų reikalavimu privalo tikslinti ir keisti triukšmo šaltinio naudojimo trukmę ir laiką.
30. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys savo ūkinėje veikloje naudoti stacionarius triukšmo šaltinius, privalo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlikti triukšmo poveikio visuomenės sveikatai ir aplinkai vertinimą.
31. Kontroliuojantiems pareigūnams pareikalavus, triukšmo šaltinio valdytojai privalo patikslinti ir keisti triukšmo šaltinio naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką.
32. Triukšmo šaltinių valdytojų pareigos:
32.1. naudojant įrangą ir prietaisus, kurie naudojimo metu kelia triukšmą, privaloma pasirinkti tokį būdą, kuris sudarytų galimybę neviršyti triukšmo ribinių dydžių;
32.2. naudoti technologinę įrangą ir triukšmo šaltinius pagal technines sąlygas ir papildomas sąlygas, jeigu jas nustatė kompetentingos valstybės arba Savivaldybės institucijos, suderinusios su sąlygas patvirtinusiomis valstybės institucijomis;
V. TAISYKLIŲ KONTROLĖ
33. Taisyklių vykdymą kontroliuoja Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti Šiaulių miesto savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, Šiaulių visuomenės sveikatos centras, Šiaulių vyriausiasis policijos komisariatas.
34. Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti valstybės tarnautojai privalo reikalauti, kad:
34.2. triukšmo šaltinių valdytojai tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką;
35. Šiuos reikalavimus turi įvykdyti:
35.3. juridiniai asmenys, atliekantys statybos, rekonstrukcijos, remonto darbus miesto viešosiose vietose, gyvenamojoje aplinkoje, – ne vėliau kaip per 4 kalendorines dienas;
VI. ATSAKOMYBĖ
37. Juridiniai ir fiziniai asmenys, pažeidę šių Taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
VII. FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ TEISĖS
39. Fiziniai ir juridiniai asmenys iš Šiaulių miesto savivaldybės administracijos ir kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotų institucijų turi teisę:
39.1. gauti teisingą informaciją apie triukšmo lygius, triukšmo prevencijos ir triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimą, leidžiamus triukšmo normatyvus ir planuojamų naudoti triukšmo šaltinių pavojingumą sveikatai;
39.2. dalyvauti vertinant planuojamos ūkinės veiklos, kurioje numatoma naudoti triukšmo šaltinius, poveikį visuomenės sveikatai ir aplinkai;