ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ PETRO AVIŽONIO REGOS, SUTRIKUSIOS KLAUSOS VAIKŲ UGDYMO, SPECIALIOJO UGDYMO CENTRŲ IR ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2011 m. vasario 24 d. Nr. T-42
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin.5 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr, 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
2. Įpareigoti Šiaulių Petro Avižonio regos, Sutrikusios klausos vaikų ugdymo, Specialiojo ugdymo centrų ir Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centro direktorius pasirašyti nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.
3. Pripažinti netekusiais galios:
3.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2005 m. kovo 24 d. sprendimo Nr. T-l 15 „Dėl Šiaulių Petro Avižonio regos centro, Lieporių vidurinės, Ragainės pagrindinės, Suaugusiųjų vidurinės mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.1 punktą;
3.2. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2004 m. birželio 17 d. sprendimo Nr. T -193 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centro įsteigimo“ 2 punktą;
3.3. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2004 m. birželio 17 d. sprendimo Nr. T -194 „Dėl Šiaulių kurčiųjų pradinės mokyklos-darželio pervardijimo, leidimo vykdyti ugdymo programas ir nuostatų patvirtinimo“ 3 punktą;
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2011 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T-42
ŠIAULIŲ PETRO AVIŽONIO REGOS CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių Petro Avižonio regos centro nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių Petro Avižonio regos centro (toliau - Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, Centro teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Centro oficialusis pavadinimas - Šiaulių Petro Avižonio regos centras, trumpasis pavadinimas - Regos centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas - 190530120.
3. Centro istorija: 1991 m. spalio 1 d. įsteigtas Šiaulių lopšelis-darželis Nr. 45. 1992 m. lopšelis-darželis reorganizuotas į Šiaulių silpnaregių pradinę mokyklą-darželį, o 1994 m. pradinė mokykla-darželis ir Aklųjų ir silpnaregių socialinio ugdymo mokykla reorganizuoti į Petro Avižonio regos centrą.
7. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija - Šiaulių miesto savivaldybės taryba, kodas 188771865, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
12. Kitos Centro paskirtys:
15. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Centro švietimo veiklos rūšys:
17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
18. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
19. Centro veiklos tikslas - sudaryti sąlygas ugdytis ikimokyklinio, priešmokyklinio ir mokyklinio amžiaus akliesiems, silpnaregiams ir kitus regos sutrikimus turintiems mokiniams (vaikams), suaugusiems neregiams, užtikrinti kokybišką jų ugdymą ir socializaciją, padėti jiems pasirengti Savarankiškam gyvenimui ir sėkmingai integruotis į visuomenę.
20. Centro veiklos uždaviniai:
20.4. užtikrinti sutrikusios regos vaikų ugdymo tęstinumą, rengti juos mokymuisi bendrojo lavinimo mokyklose;
21. Vykdydamas pavestus uždavinius, Centras:
21.1. vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdamas į vietos ir Centro bendruomenių reikmes, taip pat į mokinių (vaikų) poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
21.3. vykdo pradinio ugdymo, adaptuotas ir specialiąsias pradinio ugdymo, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir specialiųjų poreikių vaikams pritaikytas ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
21.4. vykdo atkuriamąją sutrikusios regos mokinių (vaikų) regėjimo funkcijų reabilitaciją ir lavina sutrikimą kompensuojančius įgūdžius medicininėmis ir pedagoginėmis priemonėmis;
21.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
21.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių (vaikų) sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones;
21.7. įvertina mokinių (vaikų) specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
21.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, mokinių priežiūros grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
21.9. teikia informacinę, metodinę, konsultacinę pagalbą švietimo įstaigoms, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) aklųjų ir silpnaregių mokinių (vaikų) ugdymo klausimais;
21.10. teikia tiflopedagoginę pagalbą namuose ir integruotai ugdomiems ikimokyklinio, priešmokyklinio ir mokyklinio amžiaus akliesiems ir silpnaregiams mokiniams (vaikams);
21.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
21.13. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
III. CENTRO TEISĖS
23. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
IV. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
24. Centro veikla organizuojama pagal:
24.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Centro taryba ir Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
24.2. direktoriaus patvirtintą metinę veiklos programą, kuriai yra pritarusios Centro taryba ir Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
25. Centrui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Direktorius atlieka tokias funkcijas:
26.1. suderinęs su Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina Centro vidaus struktūrą, Centro darbuotojų pareigybių sąrašą;
26.2. nustato Centro struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, Centro struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
26.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
26.4. priima mokinius (vaikus) Šiaulių miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo (ugdymo) sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
26.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Centro darbo tvarkos taisyklėse nustato ugdytinių teises, pareigas ir atsakomybę;
26.7. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi, ugdytinių sveikatos priežiūra ir darbu susijusiais atžvilgiais;
26.8. organizuoja ir koordinuoja Centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Centro veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
26.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
26.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams suteikia galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
26.16. bendradarbiauja su mokinių (vaikų) tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos, vaiko teisių apsaugos įstaigomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
26.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams;
27. Centro direktorius atsako už tai, kad Centre būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį Centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
28. Centre metodinei veiklai organizuoti sudaromos specialiąją pagalbą teikiančių pedagogų ir ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių pedagogų metodinės grupės.
29. Metodinės grupės planuoja ugdymo turinį aptaria mokinių (vaikų) ugdymo(si) poreikius, individualizuoja, diferencijuoja, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos, parenka vadovėlius ir mokymo priemones, įvertina ugdymo procese mokinių (vaikų) sukauptą patyrimą, susitaria dėl ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Metodinės grupės nariai konsultuojasi tarpusavyje dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos, aptaria ugdytinių elgesio, lankomumo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus, dalijasi gerąja patirtimi, analizuoja kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su Centro veiklos tikslais, bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui.
V. CENTRO SAVIVALDA
31. Centro taryba yra aukščiausioji Centro savivaldos institucija. Centro taryba telkia Centro mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų), vietos bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems Centro interesams.
32. Centro taryba sudaroma iš Centre nedirbančių mokinių (vaikų) tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, vietos bendruomenės atstovų. Centro tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato Centro direktorius.
33. Į Centro tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus - mokytojų taryba, 1-3 vietos bendruomenės atstovus- Centro direktorius.
34. Centro tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Centro direktorius Centro tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
36. Centro taryba atlieka tokias funkcijas:
36.2. aprobuoja Centro strateginį planą, metinę Centro veiklos programą, Centro nuostatus, Centro darbo tvarkos taisykles, kitus Centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Centro direktoriaus;
36.3. teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;
36.5. išklauso Centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo;
36.6. teikia siūlymus Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
36.7. svarsto mokytojų tarybos, tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Centro direktoriui;
36.8. teikia siūlymų dėl Centro darbo tobulinimo, saugių mokinių (vaikų) ugdymo, sveikatos priežiūros ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
39. Mokytojų taryba - nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Centro direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Centre dirbantys pedagogai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
41. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Centro direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
42. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Centro direktoriaus teikiamais klausimais.
43. Klasės (grupės) tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės (grupės) tėvai (globėjai, rūpintojai). Tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Tėvų (rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės (grupės) vadovu mokinių (vaikų) lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės (grupės) renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Centro tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
45. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
46. Centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
48. Centras patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
49. Centro lėšos:
49.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
49.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
51. Centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
53. Centro nuostatus, jų pakeitimus, papildymus aprobuoja Centro taryba, tvirtina Centro savininkas.
54. Centro nuostatai keičiami ir papildomi Centro savininko, Centro direktoriaus ar Centro tarybos iniciatyva.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2011 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T-42
ŠIAULIŲ SUTRIKUSIOS KLAUSOS VAIKŲ UGDYMO CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių sutrikusios klausos vaikų ugdymo centro nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių sutrikusios klausos vaikų ugdymo centro (toliau - Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą sritis, rūšis, tikslą uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą Centro teises, veiklos organizavimą ir valdymą savivaldą darbuotojų priėmimą į darbą jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką
2. Centro oficialusis pavadinimas - Šiaulių sutrikusios klausos vaikų ugdymo centras, trumpasis pavadinimas - Sutrikusios klausos vaikų ugdymo centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas - 190527487.
3. Centro istorija: 1969 m. rugsėjo 1 d. įsteigtas Šiaulių lopšelis-darželis Nr.21. 1992 m. lopšelis-darželis reorganizuotas į Šiaulių neprigirdinčiųjų pradinę mokyklą-darželį. 1998 m. Šiaulių neprigirdinčiųjų pradinė mokykla-darželis pavadintas Šiaulių kurčiųjų pradine mokykla-darželiu, o 2004 m. - Šiaulių sutrikusios klausos vaikų ugdymo centru.
7. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija - Šiaulių miesto savivaldybės taryba, kodas 188771865, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
12. Kitos Centro paskirtys:
16. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Centro švietimo veiklos rūšys:
18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Centro veiklos tikslai:
20.1. sudaryti sąlygas ugdytis ikimokyklinio, priešmokyklinio ir mokyklinio amžiaus kurtiesiems ir neprigirdintiesiems mokiniams (vaikams), užtikrinti kokybišką jų ugdymą ir socializaciją, padėti jiems pasirengti savarankiškam gyvenimui ir sėkmingai integruotis į visuomenę;
21. Centro veiklos uždaviniai:
21.1. teikti mokiniams (vaikams) kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį ugdymą;
22. Vykdydamas pavestus uždavinius, Centras:
22.1. vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų bendrosiomis programomis, atsižvelgdamas į kurčiųjų, vietos ir Centro bendruomenių reikmes, taip pat į mokinių (vaikų) poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
22.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šios programos modulius, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas;
22.3. vykdo pradinio ir pagrindinio ugdymo, adaptuotas pradinio ir pagrindinio ugdymo, specialiąsias pradinio ir pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir specialiųjų poreikių vaikams pritaikytas ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
22.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
22.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių (vaikų) sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones;
22.7. . įvertina mokinių (vaikų) specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
22.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, mokinių priežiūros grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.9. teikia informacinę, metodinę, konsultacinę pagalbą, tėvams (globėjams, rūpintojams), rūpinasi jų švietimu;
22.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
III . CENTRO TEISĖS
24. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
IV. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Centro veikla organizuojama pagal:
25.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Centro taryba ir Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
25.2. direktoriaus patvirtintą metinę veiklos programą, kuriai yra pritarusios Centro taryba ir Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
26. Centrui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Direktorius atlieka tokias funkcijas:
27.1. suderinęs su Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina Centro vidaus struktūrą, Centro darbuotojų pareigybių sąrašą;
27.2. nustato Centro struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, Centro struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
27.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
27.4. priima mokinius (vaikus) Šiaulių miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo (ugdymo) sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
27.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Centro darbo tvarkos taisyklėse nustato ugdytinių teises, pareigas ir atsakomybę;
27.7. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi, ugdytinių sveikatos priežiūra ir darbu susijusiais atžvilgiais;
27.8. organizuoja ir koordinuoja Centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Centro veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
27.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
27.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams suteikia galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
27.16. bendradarbiauja su mokinių (vaikų) tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos, vaiko teisių apsaugos įstaigomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
27.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams;
28. Centro direktorius atsako už tai, kad Centre būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį Centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
30. Metodinės grupės planuoja ugdymo turinį aptaria mokinių (vaikų) ugdymo(si) poreikius, individualizuoja, diferencijuoja, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį, susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos, parenka vadovėlius ir mokymo priemones, įvertina ugdymo procese mokinių (vaikų) sukauptą patyrimą, susitaria dėl ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Metodinės grupės nariai konsultuojasi tarpusavyje dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos, aptaria ugdytinių elgesio, lankomumo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus, dalijasi gerąja patirtimi, analizuoja kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su Centro veiklos tikslais, bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V. CENTRO SAVIVALDA
32. Centro taryba yra aukščiausioji Centro savivaldos institucija. Centro taryba telkia Centro mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų), vietos bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems Centro interesams.
33. Centro taryba sudaroma iš Centre nedirbančių mokinių (vaikų) tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, vietos bendruomenės atstovų. Centro tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato Centro direktorius.
34. Į Centro tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių ir ikimokyklinio ugdymo grupių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus - mokytojų taryba, 1-3 vietos bendruomenės atstovus - Centro direktorius.
35. Centro tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Centro direktorius Centro tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
37. Centro taryba atlieka tokias funkcijas:
37.2. aprobuoja Centro strateginį planą, metinę Centro veiklos programą, Centro nuostatus, Centro darbo tvarkos taisykles, kitus Centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Centro direktoriaus;
37.3. teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;
37.5. išklauso Centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo;
37.6. teikia siūlymus Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
37.7. svarsto mokytojų tarybos, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokinių savivaldos institucijų ar Centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Centro direktoriui;
37.8. teikia siūlymų dėl Centro darbo tobulinimo, saugių mokinių (vaikų) ugdymo, sveikatos priežiūros ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
40. Mokytojų taryba - nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Centro direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Centre dirbantys pedagogai, sveikatos priežiūros specialistas, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
42. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Centro direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
43. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Centro direktoriaus teikiamais klausimais.
44. Centre veikia Centro mokinių savivaldos institucija. Jos nariai renkami visuotiniame mokinių susirinkime. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti Centro renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl ugdymo proceso organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, svarsto Centro direktoriaus teikiamus klausimus.
45. Klasės (grupės) tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visi tos klasės (grupės) tėvai (globėjai, rūpintojai). Tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Tėvų (rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės (grupės) vadovu mokinių (vaikų) lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės (grupės) renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką vykdyti profesinį orientavimą teikia siūlymus Centro tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
47. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
48. Centro darbuotojams už darbą, mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. CENTRO BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO
51. Centro bendrabutis suteikiamas tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ne Šiaulių mieste gyvenantiems mokiniams (vaikams). Centro direktorius ir mokinio (vaiko) tėvai (globėjai, rūpintojai) sudaro sutartį dėl apgyvendinimo bendrabutyje.
52. Mokinių (vaikų), gyvenančių Centro bendrabutyje, maitinimas organizuojamas bei apmokėjimas už maitinimą nustatomas vadovaujantis Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka.
VIII. CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
54. Centras patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
55. Centro lėšos:
55.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
55.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
57. Centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Centro nuostatus, jų pakeitimus, papildymus aprobuoja Centro taryba, tvirtina Centro savininkas.
60. Centro nuostatai keičiami ir papildomi Centro savininko, Centro direktoriaus ar Centro tarybos iniciatyva.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2011 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T-42
ŠIAULIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių specialiojo ugdymo centro nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių specialiojo ugdymo centro (toliau - Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, Centro teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Centro oficialusis pavadinimas — Šiaulių specialiojo ugdymo centras, trumpasis pavadinimas - Specialiojo ugdymo centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas - 190528589.
7. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija - Šiaulių miesto savivaldybės taryba, kodas 188771865, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
11. Centro pagrindinė paskirtis - specialioji, judesio ir padėties sutrikimų turintiesiems skirta mokykla.
15. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas
Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos
Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. CENTRO VEIKLOS SRITIS ER RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS {TEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Centro švietimo veiklos rūšys:
17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
18. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
19. Centro veiklos tikslai:
19.1. sudaryti sąlygas mokytis ir lavintis didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ikimokyklinio, priešmokyklinio ir mokyklinio amžiaus mokiniams (vaikams), turintiems judesio ir padėties bei kompleksinių sutrikimų, kurių vienas jų yra judesio ir padėties;
20. Centro veiklos uždaviniai:
20.1. teikti mokiniams (vaikams) kokybišką, ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą;
21. Vykdydamas pavestus uždavinius, Centras:
21.1. vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis bei jų pritaikymo rekomendacijomis, atsižvelgdamas į vietos ir Centro bendruomenių reikmes, taip pat į mokinių (vaikų) poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
21.2. rengia pagrindimo ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
21.3. vykdo pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, adaptuotas pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, specialiąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ir specialiųjų poreikių vaikams pritaikytas ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
21.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
21.5. organizuoja sveikatos priežiūrą, atlieka reabilitacijos (kineziterapijos, masažo, baseino, vaistažolių vonių, įvyniojimo) procedūras;
21.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
21.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių (vaikų) sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones;
21.8. įvertina mokinių (vaikų) specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
21.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, mokinių priežiūros grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
21.10. teikia informaciją tėvams apie ugdymo programas, mokymo formas, mokinio (vaiko) ugdymosi sąlygas ir jo pasiekimus;
21.12. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
21.13. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
III. CENTRO TEISĖS
23. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
IV. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
24. Centro veikla organizuojama pagal:
24.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą kuriam yra pritarusios Centro taryba ir Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
24.2. direktoriaus patvirtintą metinę veiklos programą, kuriai yra pritarusios Centro taryba ir Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
25. Centrui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Direktorius atlieka tokias funkcijas:
26.1. suderinęs su Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina Centro vidaus struktūrą Centro darbuotojų pareigybių sąrašą;
26.2. nustato Centro struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, Centro struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
26.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
26.4. priima mokinius (vaikus) Šiaulių miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo (ugdymo) sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
26.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Centro darbo tvarkos taisyklėse nustato ugdytinių teises, pareigas ir atsakomybę;
26.7. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi, ugdytinių sveikatos priežiūra ir darbu susijusiais atžvilgiais;
26.8. organizuoja ir koordinuoja Centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Centro veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
26.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
26.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams suteikia galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
26.16. bendradarbiauja su mokinių (vaikų) tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos, vaiko teisių apsaugos įstaigomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
26.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams;
27. Centro direktorius atsako už tai, kad Centre būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį Centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
29. Metodinės grupės planuoja ugdymo turinį, aptaria mokinių (vaikų) ugdymo(si) poreikius, individualizuoja, diferencijuoja, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį, susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos, parenka vadovėlius ir mokymo priemones, įvertina ugdymo procese mokinių (vaikų) sukauptą patyrimą, susitaria dėl ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Metodinės grupės nariai konsultuojasi tarpusavyje dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos, aptaria ugdytinių elgesio, lankomumo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus, dalijasi gerąja patirtimi, analizuoja kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su Centro veiklos tikslais, bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui.
V. CENTRO SAVIVALDA
31. Centro taryba yra aukščiausioji Centro savivaldos institucija. Centro taryba telkia Centro mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų), vietos bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems Centro interesams.
32. Centro taryba sudaroma iš Centre nedirbančių mokinių (vaikų) tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, vietos bendruomenės atstovų. Centro tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato Centro direktorius.
33. Į Centro tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus — mokytojų taryba, 1—3 vietos bendruomenės atstovus- Centro direktorius.
34. Centro tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Centro direktorius Centro tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
36. Centro taryba atlieka tokias funkcijas:
36.2. aprobuoja Centro strateginį planą, metinę Centro veiklos programą, Centro nuostatus, Centro darbo tvarkos taisykles, kitus Centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Centro direktoriaus;
36.3. teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;
36.5. išklauso Centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo;
36.6. teikia siūlymus Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
36.7. svarsto mokytojų tarybos, tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Centro direktoriui;
36.8. teikia siūlymų dėl Centro darbo tobulinimo, saugių mokinių (vaikų) ugdymo, sveikatos priežiūros ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
39. Mokytojų taryba - nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Centro direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Centre dirbantys pedagogai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
41. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Centro direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
42. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Centro direktoriaus teikiamais klausimais.
43. Centre veikia Centro mokinių savivaldos institucija. Jos nariai renkami visuotiniame mokinių susirinkime. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti Centro renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl ugdymo proceso organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, svarsto Centro direktoriaus teikiamus klausimus.
44. Klasės (grupės) tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės (grupės) tėvai (globėjai, rūpintojai). Tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Tėvų (rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės (grupės) vadovu mokinių (vaikų) lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės (grupės) renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Centro tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
46. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
47. Centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. CENTRO BENDRABUČIO SUTEIKIMAS IR NAUDOJIMASIS JUO
50. Centro bendrabutis suteikiamas tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymu ne Šiaulių mieste gyvenantiems mokiniams (vaikams). Centro direktorius ir mokinio (vaiko) tėvai (globėjai, rūpintojai) sudaro sutartį dėl apgyvendinimo Centro bendrabutyje.
51. Mokinių (vaikų), gyvenančių Centro bendrabutyje, maitinimas organizuojamas bei apmokėjimas už maitinimą nustatomas vadovaujantis Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos nustatyta tvarka.
VIII. CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
53. Centras patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
54. Centro lėšos:
54.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
54.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
56. Centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Centro nuostatus, jų pakeitimus, papildymus aprobuoja Centro taryba, tvirtina Centro savininkas.
59. Centro nuostatai keičiami ir papildomi Centro savininko, Centro direktoriaus ar Centro tarybos iniciatyva.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2011 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T-42
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centro nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centro (toliau - Švietimo centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, Švietimo centro teises, veiklos organizavimą ir valdymą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Švietimo centro oficialusis pavadinimas - Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centras, trumpasis pavadinimas - Šiaulių švietimo centras. Švietimo centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas - 300056938.
7. Švietimo centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija - Šiaulių miesto savivaldybės taryba, kodas 188771865, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
12. Švietimo centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. ŠVIETIMO CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, KVALIFIKACIJOS TOBULINIMĄ ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
14. Švietimo centro švietimo veiklos rūšys:
15. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
15.8. įstaigos mašinų ir įrangos, įskaitant ir kompiuterius, nuoma ir išperkamoji nuoma, kodas 77.33;
16. Švietimo centro veiklos tikslas - sudaryti sąlygas pedagogams ir kitiems specialistams mokytis visą gyvenimą, tenkinti pažinimo poreikius, tobulinti įgytą kvalifikaciją, skatinti pedagogų ir kitų specialistų kūrybiškumą pažangias iniciatyvas ir siekti jas įgyvendinti.
17. Švietimo centro veiklos uždaviniai:
18. Vykdydamas pavestus uždavinius, Švietimo centras:
18.1. organizuoja kvalifikacijos tobulinimo renginius (kursus, seminarus, paskaitas, konferencijas ir kt.);
18.2. supažindina su švietimo naujovėmis, sudaro sąlygas pedagogams ir kitiems specialistams skleisti darbo patirtį;
18.3. rengia arba siūlo kitų parengtas kvalifikacijos tobulinimo programas pedagogams ir kitiems specialistams;
18.5. teikia arba organizuoja metodinę, informacinę ir konsultacinę pagalbą pedagogams ir kitiems specialistams;
18.6. kaupia dalykinę ir metodinę literatūrą technines ir metodines priemones, sudaro sąlygas jomis naudotis Švietimo centro lankytojams;
18.7. atlieka kvalifikacijos tobulinimo ir savišvietos poreikių tyrimus ir analizę arba pasitelkia specialistus jiems atlikti;
18.9. organizuoja miesto mokinių dalykines olimpiadas, konkursus ir kitus renginius, sudaro sąlygas mokiniams atstovauti miestui šalies ir tarptautiniuose dalykiniuose renginiuose;
18.10. bendradarbiauja su šalies ir užsienio kvalifikacijos tobulinimo institucijomis, ugdymo įstaigomis;
III. ŠVIETIMO CENTRO TEISĖS
20. Švietimo centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
IV. ŠVIETIMO CENTRO DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
21. Švietimo centro veikla organizuojama pagal:
21.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Švietimo centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
21.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriai yra pritaręs visuotinas Švietimo centro darbuotojų susirinkimas;
22. Švietimo centrui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
23. Direktorius atlieka tokias funkcijas:
23.1. suderinęs su Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina Švietimo centro darbuotojų pareigybių sąrašą;
23.2. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Švietimo centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
23.5. organizuoja ir koordinuoja Švietimo centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Švietimo centro veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
23.10. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Švietimo centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
23.13. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti kitiems Švietimo
centro darbuotojams;
24. Švietimo centro direktorius atsako už tai, kad Švietimo centre būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį Švietimo centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Švietimo centro veiklos rezultatus.
V. ŠVIETIMO CENTRO DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS I DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA
26. Darbuotojai į darbą Švietimo centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. ŠVIETIMO CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
28. Švietimo centras patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
29. Švietimo centro lėšos:
29.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
29.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
31. Švietimo centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
34. Švietimo centro nuostatai keičiami ir papildomi Švietimo centro savininko ar Švietimo centro direktoriaus iniciatyva.