LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2005 M. GRUODŽIO 30 D. ĮSAKYMO NR. A1-340 „DĖL NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ DEPARTAMENTO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. kovo 13 d. Nr. A1-92
Vilnius
pakeičiu Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-340 „Dėl Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 3-67; 2007, Nr. 97-3943), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2005 m. gruodžio 30 d.
įsakymu Nr. A1-340
(Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2009 m. kovo13 d.
įsakymo Nr. A1-92 redakcija)
NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ DEPARTAMENTO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – departamentas) yra įstaiga prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
2. Departamento paskirtis – užtikrinti neįgaliųjų socialinės integracijos politikos priemonių įgyvendinimą siekiant neįgaliųjų socialinės integracijos į visuomenę.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu (Žin., 1991, Nr. 36-969; 2004, Nr. 83-2983), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais įstatymais ir teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
II. DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Departamento uždaviniai yra šie:
6.1. koordinuoti ir įgyvendinti Nacionalinę žmonių su negalia socialinės integracijos programą bei kitas priemones ir programas, skirtas neįgaliųjų problemoms spręsti;
7. Departamentas, gyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
7.1. koordinuoja ir įgyvendina Nacionalinės žmonių su negalia socialinės integracijos programą bei kitas priemones ir programas, skirtas neįgaliųjų problemoms spręsti (toliau vadinama – programos):
7.1.1. stebi ir kontroliuoja, kaip vykdomos programų priemonės, bei teikia programų vykdytojams pasiūlymus dėl programų ir jų priemonių įgyvendinimo;
7.1.2. kasmet renka informaciją ir statistinius duomenis iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, neįgaliųjų asociacijų apie neįgaliųjų socialinės integracijos pokyčius, sistemina ir apibendrina juos bei informuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją, kitas valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, neįgaliųjų asociacijas;
7.1.3. apibendrina ir ne vėliau kaip iki kovo 1 d. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją dėl programų ir kitų neįgaliųjų socialinės integracijos politikos priemonių įgyvendinimo rezultatų;
7.1.4. pagal Nacionalinės žmonių su negalia socialinės integracijos programos priemones teisės aktų nustatyta tvarka iš valstybės biudžeto lėšų finansuoja neįgaliųjų socialinės integracijos programas, kurias vykdo neįgaliųjų asociacijos ir valstybės institucijos, organizuoja ir atlieka šių programų paraiškų vertinimą ir projektų atranką, vertina lėšų poreikį. Administruoja ir tvarko programoms bei kitoms priemonėms vykdyti skirtas valstybės biudžeto lėšas, kontroliuoja ir įvertina valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, įgyvendina kitas neįgaliųjų socialinės integracijos priemones;
7.1.5. kasmet teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai tvirtinti valstybės biudžeto lėšų, perduotų departamentui neįgaliųjų socialinės integracijos programoms vykdyti, paskirstymo ir naudojimo sąmatą. Ne vėliau kaip iki kovo 1 d. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai praėjusių metų veiklos ir patvirtintų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo ir naudojimo programos bei sąmatos vykdymo ataskaitas;
7.2. įgyvendindamas kitas neįgaliųjų socialinės integracijos politikos priemones:
7.2.1. pagal kompetenciją teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai išvadas, pasiūlymus ir teisės aktų projektus dėl neįgaliųjų socialinės integracijos proceso vystymo;
7.2.2. administruoja informacines sistemas (registrus), susijusias su neįgaliųjų socialine integracija;
7.2.3. bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, neįgaliųjų asociacijomis, teikia joms išvadas bei pasiūlymus neįgaliųjų socialinės integracijos klausimais;
7.2.4. bendradarbiauja su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis neįgaliųjų socialinės integracijos klausimais;
7.3. siekdamas, kad neįgalieji aktyviai dalyvautų sprendžiant visus su jų gyvenimu ir veikla susijusius klausimus:
7.3.1. organizuoja įstatymų ir kitų teisės aktų, turinčių įtakos neįgaliųjų visuomeniniams santykiams, projektų derinimą su Neįgaliųjų reikalų taryba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
7.3.2. svarsto kartu su Neįgaliųjų reikalų taryba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės biudžeto lėšų, perduotų departamentui neįgaliųjų socialinės integracijos programoms vykdyti, paskirstymo ir naudojimo sąmatą bei praėjusių metų veiklos ir einamiesiems metams patvirtintų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo ir naudojimo programos bei sąmatos vykdymo ataskaitas;
7.3.3. techniškai aptarnauja Neįgaliųjų reikalų tarybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
7.3.4. pagal kompetenciją nustatyta tvarka nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus ir pasiūlymus;
7.3.5. informuoja visuomenę apie departamento veiklą, pateikdamas informaciją savo interneto tinklalapyje;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
8. Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius ir atlikdamas jam nustatytas funkcijas, turi teisę:
8.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, neįgaliųjų asociacijų informaciją jos kompetencijai priskirtais klausimais;
8.2. pasitelkti valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų specialistus ir neįgaliųjų asociacijų atstovus sprendžiamoms problemoms nagrinėti;
IV. DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
10. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, kurių įgyvendinimo kontrolę vykdo departamento direktorius. Departamento strateginiai veiklos planai rengiami vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879).
11. Departamento veikla reguliuojama departamento nuostatais, departamento direktoriaus tvirtinamais departamento skyrių nuostatais, vidaus tvarkos taisyklėmis, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais.
13. Departamentui vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka į šias pareigas skiria ir iš jų atleidžia socialinės apsaugos ir darbo ministras. Departamento direktorius yra pavaldus ir atskaitingas socialinės apsaugos ir darbo ministrui.
14. Departamento direktorius:
14.1. vadovauja departamentui, organizuoja ir užtikrina jam pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, sprendžia jo kompetencijai priskirtus klausimus;
14.3. tvirtina departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus, departamento darbo tvarkos taisykles, kitus vidaus administravimo tvarkomuosius dokumentus;
14.4. priima į pareigas ir atleidžia iš jų departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skiria jiems tarnybines ir drausmines nuobaudas, juos skatina;
14.6. atstovauja pagal kompetenciją departamentui visose valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose, neįgaliųjų asociacijose ir kitose įstaigose;
14.7. teikia socialinės apsaugos ir darbo ministrui tvirtinti metinius departamento veiklos planus ir kasmet, ne vėliau kaip iki kovo 1 d., – departamento veiklos ataskaitą;
14.8. teikia teisės aktų nustatyta tvarka socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymų departamento kompetencijos klausimais projektus;
15. Direktorius gali turėti pavaduotoją, kurį priima ir atleidžia departamento direktorius Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Laikinai nesant departamento direktoriaus (dėl ligos, atostogų, komandiruotės ar kitais atvejais), jo funkcijas vykdo direktoriaus pavaduotojas. Direktoriaus pavaduotojas tiesiogiai atskaitingas departamento direktoriui.
16. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti Lietuvos Respublikos įstatymai ir teisės aktai.
V. DEPARTAMENTO FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR AUDITAS
17. Departamento vidaus auditą atlieka ministerijos Vidaus audito skyrius ir kitos institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Departamento valstybinį (finansinį (teisėtumo) ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS