VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO

Į S A K Y M A S

 

Dėl VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO 2009 M. rugpjūčio 24 D. ĮSAKYMO nR. 1V-250 „DĖL valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie aplinkos ministerijos „karštosios linijos“ nuostatų patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2012 m. gruodžio 6 d. Nr. 1V-212

Vilnius

 

Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 (Žin., 2003, Nr. 76-3499; 2012, Nr. 73-3803), 19.1, 19.10 ir 19.15 punktais:

1. P a k e i č i u Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ nuostatus, patvirtintus Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) viršininko 2009 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 1V-250 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ nuostatų patvirtinimo“ (kartu su Inspekcijos viršininko 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. 1V-40), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2013 m. sausio 2 d.

 

 

Viršininkė                                                                                  Laura Nalivaikienė

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Valstybinės teritorijų planavimo ir

statybos viršininko

2009 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 1V-250

(Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie

Aplinkos ministerijos viršininko

2012 m. gruodžio 6 d. įsakymo

Nr. 1V-212 redakcija)

 

VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS „KARŠTOSIOS LINIJOS“ NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) „Karštosios linijos“ (toliau – „Karštoji linija“) paskirtį, tikslus ir asmenų kreipimųsi „Karštąja linija“ pateikimo, nagrinėjimo atvejus ir nagrinėjimo kontrolės tvarką.

2. Šiuose Nuostatuose vartojamos pagrindinės sąvokos:

2.1. pranešimas – asmens kreipimasis į Inspekciją „Karštąja linija“;

2.2. atsakingas Inspekcijos tarnautojas – Inspekcijos viršininko įsakymu paskirtas Inspekcijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, vykdantis šių Nuostatų 27 punkte nurodytas funkcijas;

2.3. kitos pagrindinės sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804), Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-945; 2006, Nr. 77-2975).

3. Įgyvendinant „Karštosios linijos“ tikslus vadovaujamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatais, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

 

II. „KARŠTOSIOS LINIJOS“ PASKIRTIS IR TIKSLAI

 

4. „Karštąja linija“ asmenys gali pranešti apie savavališkas statybas ir Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, (toliau – tarnautojai) neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais ar apie veiksmus, susijusius su korupcija.

5. „Karštosios linijos“ tikslai:

5.1. skatinti asmenis pranešti apie savavališkas statybas, Inspekcijos tarnautojų neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais ar apie veiksmus, susijusius su korupcija;

5.2. sudaryti galimybę asmenims anonimiškai pranešti apie savavališkas statybas, Inspekcijos tarnautojų neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais ar apie veiksmus, susijusius su korupcija;

5.3. operatyviai išaiškinti savavališkas statybas ir šalinti jų padarinius;

5.4. operatyviai išaiškinti ir ištirti Inspekcijos tarnautojų neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais ar veiksmus, susijusius su korupcija;

5.5. užkirsti kelią savavališkoms statyboms, korupcijos atsiradimui;

5.6. plėtoti tiesioginį visuomenės ir Inspekcijos ryšį internetu.

 

III. PRANEŠIMŲ PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

6. Pranešimus apie savavališkas statybas, Inspekcijos tarnautojų neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais ar apie veiksmus, susijusius su korupcija, asmenys gali pateikti telefonu su atsakikliu (8 5) 272 1072, faksu (8 5) 207 4753, Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Karštoji linija“ poskyryje „Elektroninė pranešimo forma“ užpildę nurodytą elektroninę formą ir paštu – A. Vienuolio g. 8, LT-01104 Vilnius.

7. Vieno pranešimo, pateikto „Karštosios linijos“ telefonu su atsakikliu, maksimali trukmė yra 3 minutės.

8. Teikiant pranešimą paštu būtina nurodyti, kad tai „Karštosios linijos“pranešimas. Jei tai nenurodyta, registruojant, nagrinėjant šį pranešimą ir vykdant jo nagrinėjimo kontrolę šie Nuostatai netaikomi.

9. Teikiant pranešimą užpildžius elektroninę pranešimo formą, privalomai turi būti užpildyti šios formos langeliai, pažymėti simboliu *. Neteisingai užpildžius šiuos langelius pranešimai neregistruojami.

10. Pranešimą teikiančiam fiziniam ar juridiniam asmeniui nebūtina nurodyti savo vardo, pavardės ar pavadinimo, adreso, nebūtina pasirašyti pranešimo.

11. Teikiant pranešimą apie Inspekcijos tarnautojų neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais ar apie veiksmus, susijusius su korupcija, paštu, faksu arba žodžiu turi būti nurodyta:

11.1. tarnautojo, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, vardas, pavardė ir pareigos;

11.2. konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas);

11.3. aplinkybės, kuriomis asmuo grindžia savo reikalavimą, ir, esant galimybei, tai patvirtinantys dokumentai (įrodymai);

11.4. kad skundžiamu veiksmu (neveikimu), sprendimu pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai.

12. Teikiant pranešimą apie savavališkas statybas paštu, faksu arba žodžiu turi būti nurodyta:

12.1. konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas);

12.2. aplinkybės, kuriomis asmuo grindžia savo reikalavimą, ir, esant galimybei, tai patvirtinantys dokumentai (įrodymai);

12.3. skundžiamu veiksmu (neveikimu) ar sprendimu pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai;

12.4. statybos adresas ir kiti duomenys, kurie padėtų identifikuoti statybos vietą.

13. Pranešimą apie savavališką statybą Inspekcija nagrinėja tuo atveju, kai jis atitinka šių Nuostatų 12.1–12.4 punktuose keliamus reikalavimus ir pranešime nurodyta statyba atitinka vieną iš šių sąlygų:

13.1. nepriklausomai nuo statinio kategorijos ar statybos rūšies yra vienoje iš toliau išvardytų vietų:

13.1.1. konservacinio prioriteto ar kompleksinėje saugomoje teritorijoje ir jų apsaugos zonose;

13.1.2. paviršinių vandens telkinių apsaugos juostose ar zonose;

13.1.3. kultūros paveldo objekto teritorijoje, kultūros paveldo vietovėje;

13.1.4. kultūros paveldo objekto ar kultūros paveldo vietovės apsaugos zonoje;

13.1.5. valstybinėje žemėje;

13.1.6. miškų ūkio paskirties žemėje;

13.2. statomas ar rekonstruojamas ypatingas statinys;

13.3. kapitalinio ir paprastojo remonto atvejais – kai yra realus griūties pavojus;

13.4. kai dėl pranešime nurodytos statybos jau buvo gauta fizinių ar juridinių asmenų, viešojo administravimo subjektų skundų ar pranešimų ir juos išnagrinėjus pasitvirtino nurodyti pažeidimai;

13.5. ankstesnių patikrinimų metu nustatyta esminių statinio projekto sprendinių pažeidimų.

14. Asmenų pranešimus, pateiktus „Karštosios linijos“ telefonu su atsakikliu, fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjas fiksuoja skaitmeniniais įrašais, kurie saugomi tam specialiai skirtame serveryje. Jį administruoja šis fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjas.

15. Visi pranešimai, nepriklausomai nuo pateikimo būdo, registruojami Inspekcijos dokumentų valdymo informacinėje sistemoje „Avilys“.

16. Užregistruoti asmenų pranešimai Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka perduodami rezoliucijoms įrašyti. Rezoliuciją įrašantis asmuo, rašydamas rezoliuciją, priima sprendimą dėl pranešimo nagrinėjimo, paskiria kuratorius / vykdytojus ir užduotis.

17. Priėmus sprendimą dėl šių Nuostatų 13 punkte nurodyto pranešimo nagrinėjimo, atsakingas Inspekcijos tarnautojas privalo naudodamasis Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacine sistema „Infostatyba“ patikrinti (nesant galimybės patikrinti naudojantis šia sistema – kreiptis į atitinkamą savivaldybės administraciją), ar dėl pranešime nurodytos statybos yra išduotas statybą leidžiantis dokumentas. Jeigu šis dokumentas išduotas, pranešime nurodytos aplinkybės vietoje netikrinamos, o pranešimo nagrinėjimas nutraukiamas, išskyrus atvejus, kai pranešime pateikiama įrodymų apie esminių statinio projekto sprendinių pažeidimą.

18. Pranešimas nenagrinėjamas:

18.1. jei jis neatitinka Nuostatų 11–13 punktuose keliamų reikalavimų;

18.2. jei jame išdėstytas klausimas nėra susijęs su „Karštosios linijos“ paskirtimi ar kai pagal turinį neįmanoma nustatyti pranešimo dalyko ar objekto, išskyrus atvejus, kai rezoliuciją rašantis asmuo nusprendžia kitaip;

18.3. kai pranešime apie Inspekcijos tarnautojų neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais ar apie veiksmus, susijusius su korupcija, nurodytos tik prielaidos (nuomonė), nenurodant konkrečių aplinkybių ar faktų, pagrindžiančių šias prielaidas.

19. Atsakymas (ir dėl sprendimo pranešimo nenagrinėti) pranešimo pateikėjui pateikiamas tik tuo atveju, jei asmuo pranešime nurodė pranešti jam apie nagrinėjimo rezultatus.

20. Jei atsakymas pranešimo pateikėjui nerengiamas, jį nagrinėjęs Inspekcijos tarnautojas trumpai aprašo nagrinėjimo rezultatus ir priemones, kurių buvo imtasi (jei jų buvo imtasi); šią informaciją įrašo Inspekcijos dokumentų valdymo informacinėje sistemos „Avilys“ lentelėje „Užduoties rezultatai“, perduoda susipažinti Inspekcijos administracijos padalinio, kuriame dirba, vedėjui ir Inspekcijos viršininko pavaduotojui, kuruojančiam to padalinio veiklą.

21. Jei pranešime išdėstytas klausimas nėra susijęs su „Karštosios linijos“ paskirtimi, tačiau šio klausimo nagrinėjimas priskirtas Inspekcijos kompetencijai, pranešimas nagrinėjamas ne šių Nuostatų, o teisės aktų, reglamentuojančių atitinkamų klausimų nagrinėjimą, nustatyta tvarka.

22. Jei pranešime išdėstyto klausimo nagrinėjimas nepriskirtas Inspekcijos kompetencijai, Inspekcija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos apie galimus pažeidimus informuoja kompetentingą instituciją, nepersiųsdama paties pranešimo, ir raštu (jei pranešimą pateikęs asmuo nurodė savo adresą, elektroninį paštą ar fakso numerį) apie tai informuoja pranešimą pateikusį asmenį, paaiškindama kreipimosi į kitą instituciją priežastis.

23. Kitų viešojo administravimo subjektų, institucijų, įmonių ar organizacijų persiųstus anoniminius skundus Inspekcija nagrinėja, jei jie atitinka šių Nuostatų 10–12 punktuose nustatytus reikalavimus.

24. Šių Nuostatų 19 ir 22 punktuose nurodyti Inspekcijos atsakymai į pranešimus asmenims siunčiami tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas pranešimas, nebent asmuo pranešime nurodė, kad informaciją pageidauja gauti kitu būdu arba tokiu, kokiu pagal asmens pateiktus duomenis įmanoma išsiųsti atsakymą. Šių Nuostatų 22 punkte nurodyta informacija kompetentingoms institucijoms siunčiama el. paštu arba paštu.

25. Tiek, kiek pranešimų nagrinėjimo nereglamentuoja šie Nuostatai, juos nagrinėjant taikomi šie teisės aktai:

25.1. Viešojo administravimo įstatymo trečiasis skirsnis „Administracinė procedūra“ – nagrinėjant pranešimus apie Inspekcijos tarnautojų neteisėtus veiksmus ar neveikimą, netinkamą pareigų vykdymą, piktnaudžiavimą suteiktais įgaliojimais;

25.2. Statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Inspekcijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 1V-53 (Žin., 2012, Nr. 45-2206), V skyrius „Neplaniniai statybos (ūkio subjektų veiklos) patikrinimai“ – nagrinėjant anoniminį pranešimą, kai turi būti atliktas statybos patikrinimas;

25.3. Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. 1V-84 (Žin., 2010, Nr. 58-2870), 18–22, 30, 32, 38, 391 ir 39.6 punktai – nagrinėjant pranešimus apie savavališkas statybas.

IV. PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMO KONTROLĖ

 

26. Asmenų pranešimų nagrinėjimą kontroliuoja Inspekcijos administracijos padalinio, kurio tarnautojui pavesta nagrinėti pranešimą, vadovas ir Inspekcijos viršininko pavaduotojas, kuruojantis teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą vykdančius Inspekcijos administracijos padalinius.

27. Atsakingas Inspekcijos tarnautojas:

27.1. kiekvieno metų ketvirčio pradžioje teikia Inspekcijos vadovybei apibendrintą asmenų pranešimų, pateiktų praėjusį metų ketvirtį, nagrinėjimo ataskaitą, kurioje nurodo bendrą „Karštąja linija“ gautų pranešimų skaičių, išnagrinėtų pranešimų skaičių, patikrintų pasitvirtinusių ir nepasitvirtinusių pranešimų skaičių, taip pat gautų pranešimų, kuriais skundžiami Inspekcijos tarnautojų veiksmai ar neveikimas, skaičių bei surašytų tarnybinių pranešimų dėl galimo tarnybinio nusižengimo skaičių, kitą informaciją;

27.2. kartą per pusmetį, įvertinęs pagal šių Nuostatų 27.1 punktą surinktą informaciją, teikia Inspekcijos vadovybei išvadas ir pasiūlymus.

 

V. ATSAKOMYBĖ

 

28. Inspekcijos tarnautojas, sužinojęs asmens, pateikusio pranešimą, duomenis arba informaciją, iš kurios šiuos duomenis būtų galima nustatyti, negali šių duomenų (informacijos) atskleisti jokiam kitam asmeniui, įskaitant ir kitus Inspekcijos tarnautojus, nebent tai pagal teisės aktus būtina pranešimui tinkamai užregistruoti ir išnagrinėti.

29. Inspekcijos tarnautojai teisės aktų nustatyta tvarka atsako už pareigų nevykdymą ar netinkamą vykdymą, netinkamą naudojimąsi jiems suteiktais įgaliojimais, įgaliojimų viršijimą, taip pat už neteisėtą asmens duomenų arba informacijos, iš kurios šiuos duomenis būtų galima nustatyti, atskleidimą.

 


VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. „Karštoji linija“ steigiama ir tvarkoma iš Inspekcijos lėšų.

31. „Karštoji linija“ panaikinama Inspekcijos viršininko įsakymu įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________