VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2006 m. sausio 20 d. Nr. 1T-4

Vilnius

 

Siekdama nustatyti Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos (toliau – Inspekcija) optimalią darbo organizavimo tvarką, vykdant įstatymais ir kitais norminiais teisės aktais reglamentuotą asmens duomenų apsaugą bei Inspekcijos nuostatuose nustatytus uždavinius ir funkcijas:

1. Tvirtinu Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Įpareigoju:

2.1. (neskelbiama);

2.2. (neskelbiama);

2.3. (neskelbiama);

2.4. (neskelbiama).

3. Nustatau, kad šio įsakymo 2 punktas „Valstybės žiniose“ neskelbiamas.

 

 

INSPEKCIJOS DIREKTORĖ                                                                                ONA JAKŠTAITĖ

______________


PATVIRTINTA

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

direktoriaus 2006 m. sausio 20 d. įsakymu

Nr. 1T-4

 

VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos (toliau – Inspekcija) darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Inspekcijos darbo organizavimo, vykdant jai pavestus uždavinius, tvarką.

2. Savo veikloje Inspekcija vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Inspekcijos nuostatais, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šiuo Reglamentu.

3. Inspekcija savo veiklą grindžia teisėtumo, teisingumo, įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais demokratinio administravimo principais.

 

II. BENDRIEJI INSPEKCIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

Inspekcijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai, skyriai

 

4. Inspekcijai vadovauja direktorius, kuris:

4.1. atstovauja Inspekcijai arba suteikia įgaliojimus Inspekcijos valstybės tarnautojams atstovauti Inspekcijai santykiuose su trečiaisiais asmenimis Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

4.2. sprendžia Inspekcijos kompetencijai priklausančius klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už jai pavestų uždavinių įgyvendinimą;

4.3. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus teisės aktus ir tikrina, kaip jie vykdomi;

4.4. tvirtina Inspekcijos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

4.5. nustato Inspekcijos vidaus darbo tvarką ir tvirtina padalinių nuostatus, pareigybių aprašymus, kitus vidaus dokumentus;

4.6. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam suteiktas funkcijas.

5. Inspekcijos direktorius yra atskaitingas Ministrui Pirmininkui.

6. Inspekcijos direktoriaus nesant, jo pareigas vykdo vienas iš direktoriaus pavaduotojų.

7. Direktoriaus pavaduotojai padeda Inspekcijos direktoriui įgyvendinti Inspekcijos funkcijas, prižiūri sau pavaldžių skyrių veiklą:

7.1. teikia užduotis bei vertina jų ir planinių darbų vykdymą;

7.2. imasi priemonių, kad planiniai darbai ir užduotys būtų laiku ir kokybiškai atlikti;

7.3. vizuoja arba pasirašo neviršydami Inspekcijos direktoriaus suteiktų įgaliojimų sau pavaldžių skyrių parengtus dokumentus užtikrindami jų atitiktį įstatymams ir kitiems teisės aktams;

7.4. dalyvauja rengiant ir derinant teisės aktus, programas, planus, ataskaitas;

7.5. inicijuoja priemones, reikalingas pasiekti aukštą duomenų apsaugos lygį;

7.6. užtikrina, kad Inspekcijos direktoriaus pavedimai ir įsakymai būtų vykdomi kokybiškai ir laiku.

8. Inspekcijoje yra keturi skyriai:

8.1. Skundų nagrinėjimo ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius, kuris:

8.1.1. vykdo nacionalinės Šengeno informacinės sistemos asmens duomenų tvarkymo teisėtumo kontrolę ir nagrinėja asmenų prašymus ir skundus dėl galimų šių asmens duomenų tvarkymo pažeidimų (įsigalios nuo Lietuvos Respublikos prisijungimo prie Šengeno susitarimo);

8.1.2. vykdo Muitinės informacinės sistemos asmens duomenų tvarkymo teisėtumo kontrolę, užtikrinančią, kad Muitinės informacinėje sistemoje saugomų asmens duomenų tvarkymas ir naudojimas nepažeistų suinteresuotų asmenų teisių, ir nagrinėja asmenų prašymus ir skundus dėl galimų šių asmens duomenų tvarkymo pažeidimų;

8.1.3. vykdo nepriklausomą Lietuvos Respublikos asmens duomenų perkėlimo, paieškos ir teikimo Europolui leistinumo stebėjimą ir nagrinėja asmenų prašymus ir skundus dėl galimų šių asmens duomenų tvarkymo pažeidimų;

8.1.4. atlieka asmens duomenų tvarkymo teisėtumo tikrinimus pagal gautus skundus (prašymus);

8.1.5. surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus pagal Inspekcijos direktoriaus suteiktus įgaliojimus;

8.1.6. rengia nurodymus dėl asmens duomenų tvarkymo ir apsaugos;

8.1.7. atstovauja Inspekcijai teismuose nagrinėjant administracinių teisės pažeidimų bylas, taip pat kiek leidžia Skyriaus kompetencija rengia reikalingą informaciją teisėsaugos institucijoms ir dalyvauja teismuose nagrinėjant bylas dėl Skyriaus rengtų ir Inspekcijos priimtų sprendimų;

8.1.8. nagrinėja užsienyje gyvenančių duomenų subjektų paklausimus ir skundus, rengia atsakymus duomenų subjektams;

8.1.9. rengia ir teikia informaciją kitoms valstybėms apie Lietuvos Respublikos duomenų apsaugą reglamentuojančius teisės aktus ir užtikrina informacijos teisingumą ir kad kitoms valstybėms ji būtų teikiama įstatymų nustatyta tvarka;

8.1.10. nagrinėja duomenų valdytojų prašymus dėl asmens duomenų teikimo užsienio valstybių duomenų gavėjams ir rengia leidimus teikti duomenis arba motyvuotus raštus dėl atsisakymo išduoti leidimus;

8.1.11. dalyvauja Europos Komisijos direktyvos 95/46/EB 29 straipsnio darbo grupės asmenų apsaugai tvarkant asmens duomenis, Europos Tarybos konvencijos dėl asmenų apsaugos ryšium su asmens duomenų automatizuotu tvarkymu (ETS Nr. 108) konsultacinio komiteto, tarptautinės Berlyno telekomunikacijų darbo grupės, Šengeno duomenų apsaugos jungtinės priežiūros institucijos, Muitinės jungtinės priežiūros institucijos ir Europolo jungtinės priežiūros institucijos darbe, kitų tarptautinių organizacijų (institucijų) darbo grupių darbe pagal Inspekcijos direktoriaus suteiktus įgaliojimus;

8.1.12. nagrinėja ir rašytinėmis ataskaitomis apibendrina informaciją apie duomenų apsaugą reglamentuojančius teisės aktus kitose valstybėse ir teikia pasiūlymus dėl Inspekcijos veiklos tobulinimo;

8.1.13. inicijuoja, derina ir rengia vidaus dokumentus, reikalingus skyriaus uždaviniams įgyvendinti;

8.1.14. stebi ir vykdo pavedimus, gautus iš LINESIS informacinės sistemos.

8.2. Informacijos ir technologijų skyrius, kuris:

8.2.1. teikia informaciją visuomenei apie Inspekcijos veiklą;

8.2.2. kiek leidžia Inspekcijos kompetencija teikia informaciją kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms;

8.2.3. rengia ir viešai skelbia Inspekcijos veiklos metines ataskaitas;

8.2.4. pildo Inspekcijos direktoriaus įsakymais patvirtintas statistinių rodiklių formas;

8.2.5. dalyvauja atliekant tikrinimus automatinio duomenų tvarkymo vietose ir rengia išvadas;

8.2.6. organizuoja informacinių technologijų tinkamą diegimą, modernizavimą ir priežiūrą Inspekcijoje, Inspekcijos valdomų valstybės registrų, kitų informacinių sistemų funkcionavimą;

8.2.7. organizuoja ir prižiūri duomenų saugos tinkamą įgyvendinimą Inspekcijoje;

8.2.8. organizuoja ryšių tinkamą įgyvendinimą ir modernizavimą Inspekcijoje;

8.2.9. prižiūri Inspekcijos interneto svetainę, organizuoja informacijos surinkimą iš Inspekcijos struktūrinių padalinių ir paskelbimą joje;

8.2.10. rengia metodines rekomendacijas dėl asmens duomenų apsaugos, privatumo apsaugos elektroninių ryšių sektoriuje, dėl privatumo stiprinimo technologijų diegimo, asmens duomenų tvarkymui taikant informacinių technologijų priemones, ir jas viešai skelbia internete;

8.2.11. tvarko ir saugo Inspekcijos dokumentų archyvą;

8.2.12. organizuoja raštvedybą Inspekcijoje pagal teisės aktų ir metodinių nurodymų reikalavimus;

8.2.13. rengia Inspekcijos bylų nomenklatūrą;

8.2.14. registruoja ir siunčia dokumentus;

8.2.15. pagal Inspekcijos direktoriaus ar jo pavaduotojo pavedimus atlieka vertimus iš lietuvių į anglų kalbą ar iš anglų į lietuvių kalbą;

8.2.16. inicijuoja, rengia ir derina vidaus dokumentus, reikalingus skyriaus uždaviniams įgyvendinti.

8.3. Teisės skyrius, kuris:

8.3.1. teikia konsultacijas dėl asmens duomenų tvarkymo ir apsaugos, taip pat privatumo apsaugos elektroninių ryšių sektoriuje;

8.3.2. vertina duomenų valdytojų pateiktas asmens duomenų tvarkymo taisykles ir kitus dokumentus;

8.3.3. rengia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms dėl įstatymų ar kitų teisės aktų rengimo, keitimo, pripažinimo netekusiais galios, jeigu įstatymų ar kitų teisės aktų nuostatos yra susijusios su Inspekcijai priskirtais klausimais;

8.3.4. dalyvauja Lietuvos Respublikos Seimo komitetų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ministerijų, kitų institucijų posėdžiuose, kai svarstomi klausimai, susiję su duomenų apsauga;

8.3.5. inicijuoja, rengia ir derina vidaus dokumentus, reikalingus skyriaus uždaviniams įgyvendinti.

8.4. Prevencijos skyrius, kuris:

8.4.1. inicijuoja asmens duomenų tvarkymo teisėtumo tikrinimus bei juos atlieka;

8.4.2. rengia nurodymus ir rekomendacijas dėl asmens duomenų tvarkymo ir apsaugos;

8.4.3. prižiūri nurodymų laikymąsi ir už jų nevykdymą surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus;

8.4.4. tvarko Asmens duomenų valdytojų valstybės registrą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, viešai skelbia jo duomenis, vykdo registruotų duomenų valdytojų veiklos, susijusios su asmens duomenų tvarkymu, priežiūrą;

8.4.5. atlieka išankstinę patikrą;

8.4.6. padeda duomenų subjektui įgyvendinti jo teisę susipažinti su savo asmens duomenimis.

9. Inspekcijos direktoriaus pavaduotojo, kuriam yra pavaldūs Skundų nagrinėjimo ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius ir Informacijos ir technologijų skyrius, kompetencija:

9.1. vykdo pirmojo Inspekcijos direktoriaus pavaduotojo funkcijas;

9.2. vykdo Muitinės informacinės sistemos asmens duomenų tvarkymo teisėtumo kontrolę ir pagal asmenų prašymus ir skundus priima su tuo susijusius sprendimus įgyvendinant Lietuvos Respublikos įstatymą „Dėl Konvencijos dėl informacijos technologijų naudojimo muitinės tikslais, parengtos vadovaujantis Europos Sąjungos sutarties K.3 straipsniu, jos protokolų ir Susitarimo dėl laikino Konvencijos taikymo ratifikavimo“ (toliau – Muitinės konvencija);

9.3. vykdo asmens duomenų perkėlimo, paieškos ir teikimo Europolui leistinumo stebėjimą ir pagal asmenų prašymus ir skundus priima su tuo susijusius sprendimus įgyvendinant Lietuvos Respublikos įstatymą „Dėl Konvencijos, parengtos vadovaujantis Europos Sąjungos sutarties K.3 straipsniu, dėl Europos policijos biuro įsteigimo (Europolo konvencijos) ir jos protokolų ratifikavimo“ (toliau – Europolo konvencija);

9.4. vykdo nacionalinės Šengeno informacinės sistemos asmens duomenų tvarkymo teisėtumo kontrolę ir priima sprendimus dėl galimų šių asmens duomenų tvarkymo pažeidimų (įsigalios nuo Lietuvos Respublikos prisijungimo prie Šengeno susitarimo);

9.5. teikia informaciją kitoms valstybėms apie duomenų apsaugą reglamentuojančius teisės aktus.

 

10. Inspekcijos direktoriaus pavaduotojo, kuriam yra pavaldūs Teisės skyrius ir Prevencijos skyrius, kompetencija:

10.1. priima sprendimus dėl asmens duomenų valdytojų registravimo, dėl paslaugos duomenų subjektui ir dėl tikrinimų, kurie atliekami nesant duomenų subjekto skundo;

10.2. pavaduoja Inspekcijos direktorių nesant Inspekcijos direktoriaus ir kito direktoriaus pavaduotojo.

 

Inspekcijos veiklos organizavimas

 

11. Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija.

12. Darbas Inspekcijoje yra planuojamas sudarant Inspekcijos strateginius ir einamųjų metų planus. Einamųjų metų planai gali būti tikslinami kartą per ketvirtį.

13. Inspekcijos strateginį veiklos planą rengia Strateginio planavimo darbo grupė, kurios sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina Inspekcijos direktorius.

14. Einamieji Inspekcijos veiklos klausimai gali būti aptariami Inspekcijos direktoriaus ir (ar) direktoriaus pavaduotojų rengiamuose pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose gali dalyvauti rengėjo pakviesti asmenys. Pasitarimai svarbiais Inspekcijos veiklos klausimais protokoluojami. Esant reikalui, direktoriaus pavaduotojai, Inspekcijos direktoriaus sudarytų komisijų ir darbo grupių vadovai gali organizuoti valstybės tarnautojų ir darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

 

Dokumentų pasirašymas

 

15. Inspekcijos direktorius pasirašo dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui ir jo patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Seimo komitetų pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius paklausimus, kitus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam (įstaigos vadovui) priskirtus pasirašyti dokumentus.

Nesant Inspekcijos direktoriaus, šiuos dokumentus pasirašo Inspekcijos direktorių pavaduojantis direktoriaus pavaduotojas, apie tai vėliau informuodamas Inspekcijos direktorių.

16. Inspekcijos direktorius taip pat pasirašo ar tvirtina šiuos dokumentus:

16.1. biudžeto projektus, investicijų programas;

16.2. planus;

16.3. Inspekcijos struktūrą ir etatų sąrašą;

16.4. Inspekcijos skyrių nuostatus;

16.5. Inspekcijos valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus;

16.6. įgaliojimus, įsakymus dėl Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų tarnybinių komandiruočių, atostogų, personalo valdymo ir veiklos klausimais;

16.7. Inspekcijos bylų nomenklatūrą;

16.8. vyr. finansininko teikimu finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus bei sutartis;

16.9. dokumentus, susijusius su asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimu ir sprendimų priėmimu (pagal Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymą ir Elektroninių ryšių įstatymą), ir susirašinėjimu su teisėsaugos institucijomis;

16.10. dokumentus, susijusius su leidimų duomenų valdytojams teikti asmens duomenis užsienio valstybių duomenų gavėjams išdavimu;

16.11. dokumentus, susijusius su teikiamomis veiklos ataskaitomis;

16.12. dokumentus, susijusius su metodinėmis rekomendacijomis dėl asmens duomenų apsaugos;

16.13. dokumentus, susijusius su pagalbos teikimu užsienyje gyvenantiems duomenų subjektams;

16.14. dokumentus, susijusius su teisės aktų rengimu ir derinimu;

16.15. dokumentus, susijusius su Europos Komisijos direktyvos 95/46/EB 29 straipsnio darbo grupės asmenų apsaugai tvarkant asmens duomenis, Europos Tarybos konvencijos dėl asmenų apsaugos ryšium su asmens duomenų automatizuotu tvarkymu (ETS Nr. 108) konsultacinio komiteto, tarptautinės Berlyno telekomunikacijų darbo grupės, Šengeno duomenų apsaugos jungtinės priežiūros institucijos, Muitinės jungtinės priežiūros institucijos ir Europolo jungtinės priežiūros institucijos ir kitų tarptautinių organizacijų (institucijų) rengiamais dokumentais, išskyrus įslaptintus;

16.16. kitus dokumentus.

17. Prieš Inspekcijos direktoriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja atitinkamai Inspekcijos valstybės tarnautojai ir (arba) darbuotojai pagal kompetenciją ir hierarchiją. Jeigu valstybės tarnautojas turi pastabų, jis privalo prie vizos nurodyti „su pastaba“ ir pastabas pridėti prie dokumento.

Dokumentas su pastabomis perduodamas rengėjui, kuris pataiso dokumentą arba teikia pasirašyti motyvuodamas, kodėl į pastabas neatsižvelgta.

18. Direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis Skundų nagrinėjimo ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrių ir Informacijos ir technologijų skyrių, pasirašo šiuos dokumentus:

18.1. dokumentus, susijusius su asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimu ir sprendimų priėmimu (pagal Europolo, Muitinės, Šengeno (jai įsigaliojus) konvencijas);

18.2. Inspekcijos parengtus siunčiamus įslaptintus dokumentus (išskyrus su slaptumo žyma „Riboto naudojimo“).

19. Direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis Teisės ir Prevencijos skyrius, pasirašo sprendimus dėl asmens duomenų valdytojų registravimo Asmens duomenų valdytojų registre, dėl paslaugos duomenų subjektui, dėl tikrinimų, kurie atliekami nesant duomenų subjekto skundo, bei su tuo susijusius raštus.

20. Skundų nagrinėjimo ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjas pasirašo raštus, kuriais teikiama informacija kitoms valstybėms apie Lietuvos Respublikos duomenų apsaugą reglamentuojančius teisės aktus ir jų administravimo praktiką.

21. Informacijos ir technologijų skyriaus vedėjas pasirašo pranešimus spaudai, suderinęs poziciją (pranešimo esmę) su Inspekcijos direktoriumi, bei informacinio pobūdžio dokumentus, susijusius su informacijos paskelbimu Inspekcijos interneto svetainėje.

22. Teisės skyriaus vedėjas pasirašo atsakymus į asmenų ir institucijų rašytinius paklausimus dėl asmens duomenų tvarkymo ir apsaugos, taip pat privatumo apsaugos elektroninių ryšių sektoriuje (išskyrus įslaptintus).

23. Prevencijos skyriaus vedėjas pasirašo sprendimus išduoti arba neišduoti leidimus duomenų valdytojui atlikti asmens duomenų tvarkymo veiksmus bei pasirašyti su tuo susijusius raštus.

24. Vyriausiasis specialistas, atsakingas už personalo reikalų tvarkymą, pasirašo:

24.1. darbuotojų nedarbingumo pažymėjimus;

24.2. darbo laiko apskaitos žiniaraščius (kaip darbdavio įgaliotas asmuo);

24.3. pranešimus dėl leidimo dalyvauti konkurse karjeros valstybės tarnautojo pareigoms eiti.

25. Nesant įgalioto asmens pasirašyti dokumentus, Inspekcijos direktorius gali suteikti įgaliojimus pasirašyti dokumentus kitam valstybės tarnautojui, kiek leidžia jo kompetencija ir pareigybės aprašymas, su juo ir jo tiesioginiu vadovu iš anksto suderinęs.

26. Prieš direktoriaus pavaduotojams ir skyrių vedėjams pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas ir atitinkamai Inspekcijos valstybės tarnautojai pagal hierarchiją.

27. Administracinių teisės pažeidimų protokolus surašo Inspekcijos direktoriaus įgalioti asmenys. Įsakymas dėl įgaliojimų surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus skelbiamas leidinyje „Valstybės žinios“.

28. Dokumentus registruojantis asmuo ne vėliau kaip kitą dieną po dokumento įregistravimo supažindina Inspekcijos direktorių su direktoriaus pavaduotojų, skyrių vedėjų ir kitų Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pasirašytais dokumentais.

29. Prireikus Inspekcijos direktoriaus gali būti nustatyta kitokia dokumentų pasirašymo tvarka.

 

III. PAVEDIMAI IR JŲ VYKDYMAS

 

Įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų įgyvendinimo kontrolė bei Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai

 

30. Inspekcijos direktorius kontroliuoja, kaip Inspekcijoje įgyvendinami įstatymai, Vyriausybės nutarimai ar kiti teisės aktai bei Ministro Pirmininko pavedimai per sau pavaldžius valstybės tarnautojus ir darbuotojus.

31. Direktoriaus pavaduotojai, vyriausiasis finansininkas, vyriausiasis specialistas, atsakingas už personalo reikalų tvarkymą, pagal jiems priskirtas sritis organizuoja ir koordinuoja įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų įgyvendinimą.

32. Įstatymus, Vyriausybės nutarimus, Ministro Pirmininko pavedimus, kitus teisės aktus įgyvendina arba jų įgyvendinimą organizuoja paskirti valstybės tarnautojai. Tais atvejais, kai teisės akto ir Ministro Pirmininko pavedimo įgyvendinimas pavedamas skyriui, už jo įgyvendinimą atsako skyriaus vedėjas. Atsakingi už teisės akto įgyvendinimą valstybės tarnautojai privalo įgyvendinti teisės aktų nuostatas ar kontroliuoti, kaip jos vykdomos, prireikus – nedelsiant teikti pasiūlymus dėl atitinkamų teisės aktų priėmimo, galiojančių teisės aktų pakeitimo ar papildymo, naujų pavedimų davimo arba darbų koordinavimo.

33. Prireikus teisės aktų ir Ministro Pirmininko pavedimų įgyvendinimui Inspekcijos direktoriaus įsakymu sudaromos darbo grupės, komisijos.

34. Keičiantis valstybės tarnautojams, atsakingiems už atitinkamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo, Ministro Pirmininko pavedimą ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę, reikalų perdavimo-priėmimo akte (jei jis nesurašomas – Inspekcijos direktoriaus įsakyme) turi būti nurodoma, kam pavedama toliau įgyvendinti.

35. Inspekcijos direktorius užtikrina, kad Respublikos Prezidento, Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų deramai ir laiku įvykdyti. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą koordinuoja direktoriaus pavaduotojai pagal kompetenciją.

36. Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus vykdyti savo rezoliucija nurodo Inspekcijos direktorius.

37. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 (dešimt) darbo dienų nuo jų gavimo dienos Inspekcijoje, jeigu nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 (tris) mėnesius nuo jų gavimo, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

 

Inspekcijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų pavedimai

 

38. Pavedimai gali būti duodami Inspekcijos direktoriaus įsakymais, rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

39. Pavedimus duoti turi teisę:

39.1. Inspekcijos direktorius – direktoriaus pavaduotojams, skyrių vedėjams, kitiems Inspekcijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams;

39.2. direktoriaus pavaduotojai – sau pavaldžių skyrių vedėjams ir tų skyrių valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

40. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą ir pavedimus, nurodytus šio Reglamento 37 punkte) turi būti įvykdytas ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo Inspekcijoje, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas.

41. Jeigu pavedimas duotas raštu keliems vykdytojams, pavedimą duodantis asmuo pateikia šių vykdytojų sąrašą. Visi šiame sąraše nurodyti asmenys jiems skirtą pavedimo dalį privalo iš anksto pateikti pirmajam pavedime nurodytam vykdytojui, kuris atsiskaito už pavedimo įvykdymą pavedimą davusiam asmeniui.

42. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą terminą negalima dėl objektyvių priežasčių, nedelsiant apie tai turi būti pranešta raštu pavedimą davusiam asmeniui.

43. Inspekcijos direktoriaus pavaduotojai, skyrių vedėjai ir už pavedimų vykdymą atsakingi valstybės tarnautojai atsako už tai, kad deramai ir laiku būtų įvykdomi jiems nukreipti Inspekcijos direktoriaus pavedimai.

44. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės. Jeigu pavedimas įvykdomas netinkamai, visa medžiaga nustatytąja tvarka grąžinama rengėjams tobulinti, tačiau pavedimo įvykdymo terminas paprastai nepratęsiamas.

45. Pavedimų vykdymo apskaitą tvarko ir apibendrina vyr. referentas.

46. Vyr. referentas turi:

46.1. likus 3 darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos informuoti apie tai vykdytojus, o apie Inspekcijos direktoriaus pavedimus – Inspekcijos direktorių;

46.2. kiekvieną savaitės penktadienį informuoti direktoriaus pavaduotojus, vyriausiąjį finansininką ir vyriausiąjį specialistą, atsakingą už personalo reikalų tvarkymą, apie neįvykdytus pavedimus, taip pat kuris padalinys vėluoja juos vykdydamas ir dėl kokių priežasčių. Būtina vadovautis nuostata, jog nurodytų pavedimų įvykdymo terminas gali būti pratęstas tik išimties atvejais.

 

IV. NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, DERINIMAS IR VIZAVIMAS INSPEKCIJOJE

 

Teisės aktų rengimas ir teikimas Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

47. Inspekcijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009). Teisės aktų projektai rengiami, derinami ir teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Inspekcijos valstybės tarnautojai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka rengiantys teisės aktų projektus, išskyrus Inspekcijos vidaus darbo dokumentus ir teisės aktus, užtikrina kokybišką rengiamų sprendimų projektų poveikio vertinimą laiku pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimą Nr. 276 „Dėl sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo ir įgyvendinimo“ (Žin., 2003, Nr. 23-975). Rengiant sprendimų projektus pagal Inspekcijos kompetenciją, teikiamus Lietuvos Respublikos Vyriausybės komitetams, komisijoms ir Vyriausybei, taip pat Inspekcijos norminius teisės aktus, priimamus pagal jos kompetenciją, atliekamas sprendimų projektų poveikio bazinis vertinimas, o išplėstinis vertinimas – tik tų sprendimų projektų, kurių įgyvendinimas turėtų didelę įtaką Lietuvos Respublikos ekonominiam, socialiniam, politiniam gyvenimui ir/ar konkrečios visuomeninių santykių srities būklei.

49. Visus Inspekcijoje parengtus ir teikiamus kitoms institucijoms teisės aktų projektus (ir jų priedus, jeigu jie yra, taip pat projekto lyginamąjį variantą, jeigu jis būtinas) vizuoja, užtikrindamas jų atitiktį Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams ar kitiems teisės aktams, Teisės skyriaus vedėjas, jo nesant – Teisės skyriaus vyriausiasis specialistas, atsakingas už teisės aktų projektų rengimą ir derinimą, arba kitas teisinį išsilavinimą turintis Teisės skyriaus valstybės tarnautojas, o pasirašo (ar vizuoja) Inspekcijos direktorius.

50. Teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra) rengėjų turi būti suderinti su Inspekcijos valstybės tarnautojais, su kurių kompetencija jie yra susiję. Jeigu pastabų ir pasiūlymų neturima, teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas Inspekcijos skyriaus vedėjo ir paskirto atsakingu Inspekcijos skyriaus nagrinėti projektą valstybės tarnautojo viza (parašas, vardas (vardo raidė) ir pavardė, data). Vizuodami teisės akto projektą, valstybės tarnautojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria. Valstybės tarnautojas, kuriam pateiktas vizuoti teisės akto projektas, privalo tai padaryti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, išskyrus kai dėl objektyvių priežasčių nurodomas konkretus terminas. Jeigu valstybės tarnautojas turi pastabų, jis privalo prie vizos nurodyti „su pastaba“ ir pastabas pridėti prie dokumento.

 

Valstybės institucijų pateiktų teisės aktų projektų bei kitų duomenų valdytojų parengtų dokumentų derinimas

 

51. Inspekcija Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka derina valstybės institucijų parengtus Vyriausybės nutarimų projektus. Inspekcija taip pat teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jai pateiktų derinti valstybės institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų, taip pat dėl kitų duomenų valdytojų parengtų dokumentų projektų.

52. Pateiktus Inspekcijai vizuoti valstybės institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus bei duomenų valdytojų parengtų dokumentų projektus Inspekcijos direktorius vizuoja tik po to, kai Teisės skyrius, rengęs išvadas dėl šių teisės aktų ar dokumentų projektų, juos patikrina bei vizuoja šių teisės aktų ar dokumentų projektų kopijas. Jeigu dėl pateikto teisės akto ar dokumento projekto Inspekcija turi pastabų ir pasiūlymų, Inspekcijos direktorius vizuoja jį su pastaba, kuri pridedama prie vizuoto teisės akto ar dokumento projekto.

 

V. INSPEKCIJOS RAŠTVEDYBOS TVARKYMAS

 

53. Inspekcijos raštvedybos, išskyrus įslaptintus dokumentus, tvarkymą atlieka Informacijos ir technologijų skyrius vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), Lietuvos archyvų departamento generalinio direktoriaus prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir kitų institucijų norminiais teisės aktais dokumentų valdymo srityje bei Inspekcijos vidaus dokumentais.

54. Įslaptinti dokumentai priimami, registruojami, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, Įslaptintos informacijos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1307 (Žin., 2005, Nr. 143-5193), ir kitais teisės aktais bei Inspekcijos vidaus dokumentais.

 

VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ PRIĖMIMAS BEI RENGINIŲ ORGANIZAVIMAS

 

55. Užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų ar organizacijų atstovų priėmimo programos ir sąmatos tvirtinamos Inspekcijos direktoriaus įsakymu. Priėmimus organizuoja Inspekcijos direktoriaus paskirti atsakingi asmenys.

56. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki numatomo priėmimo ir (arba) renginio darbotvarkė ir kita su priėmimu susijusi medžiaga pateikiama Inspekcijos direktoriui (jo pavaduotojams pagal kompetenciją), jeigu Inspekcijos direktorius nenustato kitaip.

57. Apie numatomus ir įvykusius Inspekcijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama Užsienio reikalų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS, INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

58. Visuomenės informavimu apie Inspekcijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės formavimu rūpinasi Informacijos ir technologijų skyrius, atsakingas už ryšių su visuomene palaikymą.

59. Platinami pranešimai ir kita informacija, teikiama visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, privalo atitikti oficialią Inspekcijos poziciją.

60. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

61. Informacijos ir technologijų skyriaus vyriausiasis specialistas, atsakingas už visuomenės informavimą, jo nesant – skyriaus vedėjas, padedant kitų padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams, teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, komentuodamas su Inspekcijos kompetencija susijusius klausimus bei informuodamas apie Inspekcijos veiklą, taip pat rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais Inspekcijai ir visuomenei klausimais. Pranešimus spaudai pasirašo Informacijos ir technologijų skyriaus vedėjas, suderinęs poziciją (pranešimo esmę) su Inspekcijos direktoriumi. Informacijos ir technologijų skyriaus vyriausiasis specialistas, atsakingas už visuomenės informavimą, jo nesant – kitas skyriaus vedėjo paskirtas valstybės tarnautojas apibendrina su Inspekcijos veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją Inspekcijos direktoriui, direktoriaus pavaduotojams, kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

 

VIII. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS, INTERESANTŲ APTARNAVIMAS

 

62. Piliečiai ir kiti asmenys aptarnaujami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945), Inspekcijos direktoriaus patvirtinta Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo tvarka (Žin., 2003, Nr. 111-4985; 2005, Nr. 87-3278) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IX. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

63. Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje bei užsienio valstybėse vyksta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 526 „Dėl tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Komandiruotė Lietuvos Respublikoje ir užsienyje įforminama Inspekcijos direktoriaus įsakymu.

65. Komandiruočių ataskaitos, išskyrus su skundų nagrinėjimu ar patikrinimais susijusias komandiruotes, parengiamos per 5 darbo dienas nuo sugrįžimo dienos. Dokumentai, gauti ir (ar) svarstyti komandiruotėse, išskyrus finansinius, pridedami prie komandiruočių ataskaitų. Šios ataskaitos yra registruojamos.

66. Darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas atsiskaito už pavedimo arba užduoties atlikimą tiesioginiam vadovui ir pateikia dokumentus apie komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas vyriausiajam finansininkui.

 

X. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMAS

 

67. Inspekcijos valstybės tarnautojų mokymas vykdomas vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

68. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas Inspekcijoje valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos Inspekcijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.

69. Kasmetinės, tikslinės atostogos Inspekcijoje dirbantiems pagal darbo sutartį asmenims suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

70. Kasmetinės atostogos Inspekcijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos pagal iki kovo 1 d. sudaromą atostogų grafiką (eilę), kuris prireikus gali būti tikslinamas.

Kasmet iki vasario 15 d. skyrių vedėjai turi pateikti vyriausiajam specialistui, atsakingam už personalo reikalų tvarkymą, sau pavaldžių valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų suteikimo grafikus (eiles). Inspekcijos direktoriui tiesiogiai pavaldūs valstybės tarnautojai ir darbuotojai vyriausiajam specialistui, atsakingam už personalo reikalų tvarkymą, asmeniškai pateikia prašymus dėl pageidaujamo atostogų laiko.

71. Į atostogų grafiką įtrauktas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dėl tam tikrų priežasčių negalintis grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantis pasinaudoti dalimi atostogų, turi teisę pateikti raštišką prašymą, suderintą su savo tiesioginiais vadovais, kad atostogų laikas būtų pakeistas.

72. Skyrių vedėjai, jų nesant – direktoriaus pavaduotojai, turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

 

XII. INSPEKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

73. Inspekcijos valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu ir kituose Lietuvos Respublikos norminiuose teisės aktuose nustatyta tvarka.

74. Inspekcijos darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

75. Inspekcijos valstybės tarnautojams gali būti skiriamos vienkartinės piniginės išmokos Inspekcijos direktoriaus įsakymu vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 74-3166).

 

XIII. INSPEKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

76. Inspekcijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Inspekcijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

77. Inspekcijos darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už Inspekcijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

78. Įstatymų nustatytais atvejais Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIV. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS INSPEKCIJOS DIREKTORIUI, DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAMS, PADALINIŲ VADOVAMS, KITIEMS INSPEKCIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

79. Keičiantis Inspekcijos direktoriui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

80. Keičiantis Inspekcijos direktoriaus pavaduotojams, skyrių vedėjams, kitiems Inspekcijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai perduodami perdavimo-priėmimo aktu. Vyr. specialistas, atsakingas už personalo reikalų tvarkymą, inicijuoja akto sudarymą.

81. Atleidžiamas iš pareigų Inspekcijos valstybės tarnautojas arba darbuotojas privalo perduoti:

81.1. nebaigtus vykdyti dokumentus (nebaigtus spręsti klausimus) ir turimas bylas, informacinę (taip pat elektroninėse laikmenose) bei norminę medžiagą – Inspekcijos atitinkamo skyriaus vedėjui, kitam įpareigotam priimti valstybės tarnautojui arba darbuotojui arba valstybės tarnautojui arba darbuotojui, priimtam į šias pareigas;

81.2. knygas, mobiliojo ryšio telefonus, mobiliojo ryšio telefonų korteles bei kitas materialines vertybes, įgytas už Inspekcijos lėšas, antspaudus ir kitą inventorių – administratoriui, kitam naujai paskirtam atsakingam ar naujai priimtam arba įpareigotam priimti darbuotojui;

81.3. darbuotojo arba valstybės tarnautojo pažymėjimą – vyriausiajam specialistui, atsakingam už personalo reikalų tvarkymą;

81.4. kompiuterinę ir programinę įrangą – administratoriui.

82. Perkeliamas į kitas pareigas Inspekcijos valstybės tarnautojas arba darbuotojas privalo perduoti:

82.1. nebaigtus vykdyti dokumentus (nebaigtus spręsti klausimus) ir turimas bylas, informacinę (taip pat elektroninėse laikmenose) bei norminę medžiagą – kitam priimtam į šias pareigas arba įpareigotam priimti valstybės tarnautojui arba darbuotojui;

82.2. savo turėtą darbuotojo arba valstybės tarnautojo pažymėjimą – vyriausiajam specialistui, atsakingam už personalo reikalų tvarkymą, kuris šį pažymėjimą privalo pakeisti nauju, atitinkančiu naujas valstybės tarnautojo arba darbuotojo pareigas.

 

XV. ANTSPAUDO IR SPAUDŲ NAUDOJIMAS

 

83. Inspekcija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu.

84. Inspekcijos herbinį antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako vyriausiasis specialistas, atsakingas už personalo reikalų tvarkymą. Jo nesant antspaudas perduodamas kitam valstybės tarnautojui derinant su Inspekcijos direktoriumi.

85. Inspekcijos visi spaudai naudojami ir saugomi Antspaudų ir spaudų apyvartos kontrolės įstatymo (Žin., 2002, Nr. 73-3094) ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių nustatyta tvarka ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVI. ARCHYVO TVARKYMAS

 

86. Inspekcijos archyvą, išskyrus įslaptintų dokumentų, tvarko atsakingas už šį darbą Informacijos ir technologijų skyriaus vyresn. specialistas vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

XVII. TARNYBINIO TRANSPORTO IR TARNYBINIŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

87. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2003, Nr. 121-5486) nustatyta tvarka.

88. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941, Nr. 52-2018) nustatyta tvarka.

______________