LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL 2007–2013 m. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „KOKYBIŠKAS UŽIMTUMAS IR SOCIALINĖ APRĖPTIS“ VP1-1.2-SADM-04-v visuotinės dotacijos PRIEMONĖS „parama pirmajam darbui“ APRAŠO PATVIRTINIMO
2012 m. lapkričio 22 d. Nr. A1-527
Vilnius
Vadovaudamasis Visuotinės dotacijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 (Žin., 2008, Nr. 132-5093; 2010, Nr. 148-7606), 23 ir 24 punktais:
1. T v i r t i n u 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos I prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir socialinė aprėptis“ VP1-1.2-SADM-04-V visuotinės dotacijos priemonės „Parama pirmajam darbui“ aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. A1-527
2007–2013 m. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „KOKYBIŠKAS UŽIMTUMAS IR SOCIALINĖ APRĖPTIS“ VP1-1.2-SADM-04-V visuotinės dotacijos PRIEMONĖS „Parama pirmajam darbui“ aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 1 prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir socialinė aprėptis“ VP1-1.2-SADM-04-V visuotinės dotacijos priemonės „Parama pirmajam darbui“ aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus bei sąlygas pareiškėjams ir projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475 (toliau – ŽIPVP), 1 prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir socialinė aprėptis“ VP1-1.2-SADM-04-V visuotinės dotacijos priemonę „Parama pirmajam darbui“ (toliau – Priemonė).
2. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis:
2.1. 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1081/2006 dėl Europos socialinio fondo ir panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1784/1999 (OL 2006 L 210, p.1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. (OL 2009 L 126, p.1) (toliau – Reglamentas Nr. 1081);
2.2. 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. (OL 2012 L 133, p.1) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006);
2.3. 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. (OL 2011 L 317, p. 34) (toliau – Reglamentas Nr. 1828/2006);
2.5. ŽIPVP priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722);
2.6. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės);
2.7. Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin., 2008, Nr. 137-5429) (toliau – Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklės);
2.8. Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 (Žin., 2008, Nr. 132-5093; 2010, Nr. 148-7606) (toliau – Visuotinių dotacijų taisyklės);
2.9. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr.117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės);
2.10. Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos naudojimo taisyklėmis (2007–2013 metų laikotarpiui), patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-324 (Žin., 2008, Nr. 123-4684; 2011, Nr. 43-2053) (toliau – SFMIS2007 taisyklės);
2.11. Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2008, Nr. 55-2077; 2010, Nr. 33-1570) (toliau – Lėšų grąžinimo taisyklės);
2.12. Metodinėmis pažeidimų tyrimo ir nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1K-173 (Žin., 2009, Nr. 67-2716);
2.13. 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 1K-184 (Žin., 2010, Nr. 67-3378) (toliau – Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo taisyklės);
2.14. Fiksuotųjų projekto išlaidų vieneto įkainių ir fiksuotųjų projekto išlaidų sumų nustatymo ir taikymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1K-264 (Žin., 2011, Nr. 102-4795);
2.15. Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems projektų atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – Metodiniai nurodymai vertintojams);
2.16. Projektų bendraisiais atrankos kriterijais ir specialiaisiais atrankos kriterijais, patvirtintais Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133) (toliau – Stebėsenos komitetas), 2007 m. gruodžio 21 d. posėdžio nutarimu Nr. 1 ir 2012 m. rugpjūčio 24 d. posėdžio nutarimu Nr. 36;
2.17. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. 1K-286 (Žin., 2012, Nr. 99-5074), kuriuo uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA) yra paskirta visuotinės dotacijos valdytoja;
2.18. 2012 m. spalio 15 d. sutartimi Nr. 1S-63A/D4-380 „Dėl visuotinės dotacijos priemonės finansavimo ir administravimo“, pasirašyta tarp Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – ministerija), Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – vadovaujančioji institucija) ir INVEGOS;
3. Teikiamo finansavimo forma yra negrąžintina subsidija (dotacija), teikiama nominaliąja verte. Pagal Priemonę valstybės pagalba neteikiama. Įgyvendinant Priemonę, laikoma, kad visi projektai priklauso kategorijai projektų, iš kurių pajamų negaunama.
4. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Apklausos anketa – Tarpinės ataskaitos formos pildymo instrukcijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066, 1 priede nustatyta Bendrai finansuojamo iš Europos socialinio fondo lėšų projekto dalyvio apklausos anketos forma.
4.2. Darbo užmokestis – projekto vykdytojo darbuotojui apskaičiuotos draudžiamosios pajamos, kurios suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 17-447; 2004, Nr. 171-6295), išskyrus valstybinio socialinio draudimo pašalpas, išeitines išmokas arba išeitines kompensacijas, įmokas į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomas įmokas), sporto veiklos ar atlikėjo veiklos pajamas, taip pat pajamas pagal autorines sutartis.
4.3. Darbuotojas (arba projekto dalyvis) – Lietuvos Respublikoje pirmą kartą įsidarbinęs asmuo nuo 16 iki 29 metų.
4.4. Didžiausia leidžiama projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma – INVEGOS priimtame sprendime kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį nurodyta didžiausia kompensuotina projekto vykdytojo darbuotojo darbo užmokesčio suma, apskaičiuojama visam galimam kompensacijos laikotarpiui pagal fiksuotąjį projekto išlaidų vieneto įkainį.
4.5. Fiksuotasis projekto išlaidų vieneto įkainis (toliau – fiksuotasis įkainis) – Kompensuojamojo darbo užmokesčio dalies fiksuotojo įkainio dydžio nustatymo tyrimo ataskaitoje (Aprašo 6 priedas) nustatyta tvarka pareiškėjui apskaičiuojamas kompensuotinas darbo užmokesčio dydis.
4.6. Kompensacijos laikotarpis – maksimalus 12 kalendorinių mėnesių laikotarpis, skaičiuojamas nuo pirmą kartą įsidarbinusio asmens pirmos darbo dienos, jei ji sutampa su kalendorinio mėnesio pirma diena, arba nuo kito (kalendorinio) mėnesio pirmos dienos. Kompensacijos pradžia negali būti ankstesnė kaip 2012 m. rugpjūčio 1 d., pabaiga negali būti vėlesnė kaip 2015 m. rugsėjo 30 d.
4.7. Paraiška – pareiškėjo INVEGAI pateiktas prašymas kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį.
4.8. Pareiškėjas – privatusis ar viešasis juridinis asmuo (išskyrus biudžetines įstaigas ir viešąsias įstaigas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina tik valstybės arba savivaldybių institucijos bei įstaigos), užsienio įmonių filialas ir atstovybė Lietuvoje, fizinis asmuo, įdarbinęs darbuotoją ir pateikęs INVEGAI paraišką.
4.9. Pirmą kartą įsidarbinęs asmuo – asmuo, bet kuriuo amžiaus tarpsniu nuo 16 iki 29 metų (tačiau neįskaičiuojant darbinės veiklos iki 18 metų pagal darbo sutartį, pvz., moksleivių sezoniniai darbai atostogų metu) pirmą kartą įsidarbinęs pagal darbo sutartį (t. y. iki tol nedirbęs pagal darbo sutartį Lietuvos Respublikoje ir neturėjęs valstybės tarnautojo statuso). Pagal šį Aprašą asmuo pirmą kartą įsidarbinusiu laikomas visą kompensacijos laikotarpį, nepriklausomai nuo to, kiek kartų per kompensacijos laikotarpį jis sudaro (nutraukia) darbo sutartis.
4.10. Projektas – darbo užmokesčio, kurio dalis INVEGOS sprendimu kompensuojama Priemonės lėšomis, apskaičiavimas darbuotojui.
4.11. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, nurodytas INVEGOS priimtame sprendime kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį.
4.12. Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto tinkamos finansuoti išlaidos (toliau – tinkamos finansuoti išlaidos) – projekto vykdytojo darbuotojo darbo užmokesčio dalis, kurią INVEGA pripažįsta tinkama kompensuoti Priemonės lėšomis.
II. PRIEMONĖS TIKSLAS, REMIAMA VEIKLA, FINANSAVIMAS
5. Priemonė prisideda prie ŽIPVP 1 prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir socialinė aprėptis“ uždavinio „Skatinti gyventojų užimtumą ir dalyvavimą darbo rinkoje“ įgyvendinimo.
6. Priemonės tikslas – didinti jaunimo užimtumą, sudarant darbdaviams papildomas finansines paskatas įdarbinti jaunimą.
7. Pagal šį Aprašą Priemonės remiama veikla – darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensavimas ne ilgesnį kaip kompensacijos laikotarpį, kurio pradžia negali būti ankstesnė kaip 2012 m. rugpjūčio 1 d. ir pabaiga negali būti vėlesnė kaip 2015 m. rugsėjo 30 d.
8. Bendra Priemonės finansavimo lėšų suma nustatyta ŽIPVP priede. Pagal šią Priemonę projektams skiriamo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų, kuriose numatytos ES fondų lėšos, skirtos veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms finansuoti, planuojama lėšų suma (toliau – finansavimas) gali sudaryti iki 32 mln. Lt Europos socialinio fondo lėšų.
III. BENDRIEJI REIKALAVIMAI pareiškėjams IR PROJEKTAMS
10. Projektus pagal šią Priemonę gali įgyvendinti Pareiškėjai, nurodyti ŽIPVP priede ir Aprašo 4.8 punkte.
11. Visi projektai turi atitikti Stebėsenos komiteto patvirtintus bendruosius projektų atrankos kriterijus:
11.1. projektas turi atitikti bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apimti pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas;
11.2. projektas turi atitikti nacionalinius strateginius dokumentus. Šis kriterijus detalizuojamas specialiuoju atitikties kriterijumi: projektai turi atitikti Nacionalinės reformų darbotvarkės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. balandžio 23 d. pasitarimo protokoliniu sprendimu Nr. 27, nuostatas, t. y. projektai turi prisidėti prie Nacionalinės reformų darbotvarkės tikslų „Užimtumo didinimas“ ir „Socialinės atskirties mažinimas“ pasiekimo;
11.3. projektas turi siekti aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus;
11.6. projekto įgyvendinimas turi būti suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis;
11.7. projekto pareiškėjas organizaciniu požiūriu turi būti pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą;
11.8. projektas turi turėti aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius;
12. Projektų atitikties Stebėsenos komiteto patvirtintiems bendriesiems ir specialiesiems atrankos kriterijams vertinimas atliekamas vadovaujantis Projektų atitikties bendriesiems ir specialiesiems atrankos kriterijams vertinimo metodika (Aprašo 4 priedas), laikantis lygiateisiškumo, skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės, profesionalumo ir efektyvumo, proporcingumo ir konfidencialumo principų.
13. Projektų įgyvendinimo stebėsena vykdoma pagal ŽIPVP priede patvirtintus ir Aprašo 5 priede nurodytus Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklius. Visuose projektuose turi būti numatyta siekti ŽIPVP priede patvirtintų ir Aprašo 5 priede nurodytų rodiklių vadovaujantis Aprašo 5 priede pateikta Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodika.
14. Projektas negali būti finansuotas ar finansuojamas ir, suteikus finansavimą, teikiamas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, ES finansinės paramos lėšų, kitų Bendrijos finansinių priemonių (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos ir kita) ar kitos tarptautinės paramos lėšų, jei dėl to projekto ar jo dalies tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos kelis kartus.
15. Finansavimas neteikiamas darbo užmokesčiui kompensuoti tų darbuotojų, kurių darbo užmokestis kompensuojamas pagal veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją konvergencijos tikslui įgyvendinti, priemones, pvz., ŽIPVP VP1-1.2-SADM-01-V priemonę „Ieškančių darbo asmenų integracija į darbo rinką“, ŽIPVP VP1-1.1-SADM-12-V priemonę „Subsidijos verslumui skatinti“, Ekonomikos augimo veiksmų programos VP2-2.1-ŪM-06-K priemonę „Invest LT-2“ ir kitas priemones, pagal kurias teikiamos subsidijos darbo užmokesčiui iš dalies ar visiškai kompensuoti.
IV. Darbo užmokesčio dalies KOMPeNsAVIMO sąlygos
16. Pareiškėjui darbuotojo darbo užmokesčio dalis kompensuojama INVEGOS sprendimu. Sprendimas kompensuoti darbo užmokesčio dalį gali būti priimtas, jei tenkinamos visos sąlygos:
16.1. pareiškėjas yra privatusis ar viešasis juridinis asmuo (išskyrus biudžetines įstaigas ir viešąsias įstaigas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina tik valstybės arba savivaldybių institucijos bei įstaigos), užsienio įmonių filialas ir atstovybė Lietuvoje, fizinis asmuo, įdarbinęs darbuotoją;
16.2. paraiškos pateikimo (registravimo) dieną darbuotojo kompensacijos laikotarpis nėra pasibaigęs;
16.5. pareiškėjas sprendimo kompensuoti darbo užmokesčio dalį priėmimo momentu nėra įgijęs bankrutuojančios, bankrutavusios, restruktūrizuojamos, likviduojamos įmonės statuso arba nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės-komercinės veiklos;
16.6. darbuotojo darbo užmokestis iš dalies ar visiškai nebuvo ir nėra kompensuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, pagal ŽIPVP VP1-1.2-SADM-01-V priemonę „Ieškančių darbo asmenų integracija į darbo rinką“, VP1-1.1-SADM-12-V priemonę „Subsidijos verslumui skatinti“, Ekonomikos augimo veiksmų programos VP2-2.1-ŪM-06-K priemonę „Invest LT-2“ ir kitas veiksmų programų priemones bei kitas programas, finansuojamas valstybės biudžeto, kitų fondų ar finansinių mechanizmų lėšomis (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos ir kita), bei kitų veiksmų programų priemonių, jei dėl to projekto ar jo dalies tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos kelis kartus;
16.7. darbo užmokestis darbuotojui yra apskaičiuotas ne anksčiau kaip nuo 2012 m. rugpjūčio 1 d. ir ne vėliau kaip iki 2015 m. rugsėjo 30 d.;
16.8. darbuotojui apskaičiuotas darbo užmokestis, pagal kurį skaičiuojama kompensuojama darbo užmokesčio dalis, neapima išeitinių išmokų arba išeitinių kompensacijų. Jeigu darbuotojui yra apskaičiuota išeitinė išmoka arba išeitinė kompensacija, projekto vykdytojas privalo apie tai informuoti INVEGĄ ne vėliau kaip iki mėnesio, einančio po ataskaitinio kalendorinio mėnesio, 15 dienos (užpildydamas Aprašo 7 priede pateiktą formą);
V. Darbo užmokesčio dalies KOMPENSAVIMO DYDŽIAI
17. Darbuotojo darbo užmokesčio dalis kompensuojama projektų vykdytojams ne rečiau kaip kas ketvirtį iki antro mėnesio, einančio po ataskaitinio (kalendorinio) ketvirčio, 30 dienos.
18. Kompensuojama darbuotojo darbo užmokesčio dalis (tinkamų finansuoti išlaidų suma) pagal Kompensuojamojo darbo užmokesčio dalies fiksuotojo įkainio dydžio nustatymo tyrimo ataskaitą (Aprašo 6 priedas) nustatoma šia tvarka:
18.1. projekto vykdytojui darbuotojo darbo užmokesčio daliai kompensuoti yra nustatytas vienodas fiksuotojo įkainio dydis, kuris yra lygus 0,233 Lt už vieną atitinkamą mėnesį darbuotojui apskaičiuoto darbo užmokesčio litą;
18.3. kompensuojamą sumą sudaro: darbuotojui apskaičiuota darbo užmokesčio suma (išreikšta litais) kompensacijos laikotarpiu vienam projekto vykdytojo darbuotojui (neatsižvelgiant į tai, pagal kiek darbo sutarčių darbuotojas dirba pas projekto vykdytoją), padauginta iš fiksuotojo įkainio dydžio;
18.4. maksimalus faktinis apskaičiuoto darbo užmokesčio dydis, pagal kurį skaičiuojama darbuotojo darbo užmokesčio kompensacija vienam projekto vykdytojui, gali sudaryti iki 1700 Lt per mėnesį. Jei darbuotojui apskaičiuotas darbo užmokestis viršija 1700 Lt per mėnesį, kompensacija skaičiuojama pagal 1700 Lt sumą;
18.5. maksimali kompensuotina vieno darbuotojo darbo užmokesčio suma vienam projekto vykdytojui, esant maksimaliam galimam 12 kalendorinių mėnesių kompensacijos laikotarpiui, sudarytų 4753,2 Lt per 12 kalendorinių mėnesių;
19. Kompensuojamos darbuotojo darbo užmokesčio dalies (tinkamų finansuoti išlaidų sumos) apskaičiavimo pavyzdžiai:
19.1. jei darbuotojui per kalendorinį mėnesį apskaičiuotas darbo užmokestis sudaro 990 Lt: 990 Lt x fiksuotojo įkainio dydis (0,233) = 230,67 Lt per kalendorinį mėnesį;
19.2. jei darbuotojui per kalendorinį mėnesį apskaičiuotas darbo užmokestis sudaro 1700 Lt: 1700 Lt x fiksuotojo įkainio dydis (0,233) = 396,1 Lt per kalendorinį mėnesį;
VI. PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
20. Pageidaudamas gauti finansavimą pagal Priemonę, pareiškėjas, kurio projektas atitinka Aprašo III ir IV skyriuose nustatytas sąlygas, teikia INVEGAI paraišką, parengtą pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos dokumentus:
20.2. pažymą apie pareiškėjo atsiskaitomąją sąskaitą paramai pagal VP1-1.2-SADM-04-V visuotinės dotacijos priemonę „Parama pirmajam darbui“ gauti (Aprašo 3 priedas) (toliau – pažyma). Pažymoje pareiškėjo atsiskaitomosios sąskaitos rekvizitų teisingumą turi patvirtinti atsakingas kredito įstaigos darbuotojas savo parašu ir kredito įstaigos antspaudu ar spaudu. Šią pažymą pareiškėjas prideda tik kartu su pirma teikiama paraiška. Teikiant kitas paraiškas kompensuoti kitų darbuotojų darbo užmokesčio dalį, pažymos teikti papildomai nereikia;
20.4. jei pareiškėjo teisinė forma yra viešoji įstaiga, kartu su paraiška turi būti pateikta pareiškėjo įstatų kopija, kurioje privalo būti informacija, kas įgyvendina viešosios įstaigos dalininko teises. Pasikeitus viešosios įstaigos dalininkams, pareiškėjas privalo pateikti patikslintus duomenis ir juos įrodančius dokumentus;
21. Pareiškėjas paraišką pildo atskirai dėl kiekvieno darbuotojo, kurio darbo užmokestį prašo kompensuoti, ir teikia ją INVEGAI.
22. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Ne lietuvių kalba užpildyta paraiška nebus vertinama.
23. Paraiška ir Aprašo 20 punkte nurodyti dokumentai turi būti pateikti vienu iš būdų:
25. Paraiška turi būti pateikta šiuo adresu:
UAB „Investicijų ir verslo garantijos“
Konstitucijos pr. 7, 16 aukštas
LT-09308 Vilnius.
26. Paraiška turi būti pateikta INVEGAI ne anksčiau kaip nuo pranešimo apie kvietimą teikti paraiškas dėl projektų finansavimo (toliau – Kvietimas) skelbime nurodytos datos ir ne vėliau kaip iki minėtame skelbime nurodytos datos.
VII. SPRENDIMŲ PRIĖMIMO IR Darbo užmokesčio dalies KOMPENSAVIMO TVARKA
28. Sprendimą kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį ar jos nekompensuoti bei sprendimą nutraukti projekto vykdytojui darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensavimą priima INVEGOS generalinis direktorius ar jo įgaliotas asmuo. Sprendimas kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį ar jos nekompensuoti priimamas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo tinkamai užpildytos paraiškos ir kitų Apraše nurodytų dokumentų gavimo (registravimo) INVEGOJE dienos.
29. Netinkamai ar ne iki galo užpildyta paraiška ir (ar) jos priedai nėra vertinami. Pareiškėjas per 15 darbo dienų nuo paraiškos gavimo (registravimo) INVEGOJE dienos apie tai yra informuojamas raštu ir (ar) kitu būdu (el. paštu, laišku), nurodant koreguotinas paraiškos vietas. Pakoreguotą ir tinkamai užpildytą paraišką pareiškėjas teikia pakartotinai.
30. Kai per INVEGOS nurodytą terminą koreguota paraiška nėra pateikiama, priimamas sprendimas darbuotojo darbo užmokesčio dalies nekompensuoti.
31. INVEGAI priėmus sprendimą kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.
32. Tuo atveju, kai pareiškėjas ir (ar) pareiškėjo pateiktas projektas neatitinka šio Aprašo III ir IV skyriuose nustatytų sąlygų, yra priimamas INVEGOS sprendimas nekompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalies.
33. Apie INVEGOS priimtą sprendimą kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį ar jos nekompensuoti ir priimtą sprendimą nutraukti projekto vykdytojui darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensavimą pareiškėjas informuojamas raštu per 15 darbo dienų nuo atitinkamo sprendimo priėmimo.
34. Sprendime kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį INVEGA nurodo didžiausią leidžiamą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą, apskaičiuojamą visam galimam kompensacijos laikotarpiui pagal fiksuotąjį projekto išlaidų vieneto įkainį. Didžiausia leidžiama projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma lygi laikotarpio, kurį pareiškėjas gali gauti darbuotojo darbo užmokesčio kompensaciją, fiksuotojo įkainio dydžio ir 1700 Lt sandaugai. Didžiausią leidžiamą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą INVEGA nustato pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) informacinės sistemos duomenis apie valstybinio socialinio draudimo laikotarpius, pagal kuriuos nustatomas galimas maksimalus darbuotojo darbo užmokesčio kompensacijos laikotarpis.
35. Tinkamų finansuoti išlaidų suma (kompensuojama darbuotojo darbo užmokesčio dalis) kas ketvirtį nustatoma pagal Fondo valdybos pateiktus Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro ir su šiuo registru susijusius kitų valstybės registrų (Mokesčių mokėtojų registro ir Lietuvos Respublikos gyventojų registro) duomenis, kurie yra teikiami INVEGAI automatiniu būdu iš Fondo valdybos informacinės sistemos pateikus užklausą, taip pat kitą informaciją, reikalingą įsitikinti, kad projektų išlaidos atitinka Apraše nustatytus reikalavimus. Tokiu būdu nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma, pasikeitus Fondo valdybos informacinės sistemos duomenims, nėra koreguojama.
36. Jei darbuotojo pirma darbo pas pareiškėją diena sutampa su jam priklausančios kompensacijos laikotarpio pirma diena, darbuotojo darbo užmokesčio dalis pradedama kompensuoti nuo kompensacijos laikotarpio pirmos dienos.
37. Jei darbuotojo pirma darbo pas pareiškėją diena nesutampa su kompensacijos laikotarpio pirma diena, darbo užmokesčio dalis pradedama kompensuoti nuo pirmos darbuotojo darbo dienos.
38. Sprendimas galioja visą kompensacijos laikotarpį arba iki tol, kol nepasikeičia esminės projekto sąlygos. Sprendimas kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį nebetenka galios, pasikeitus šioms esminėms projekto sąlygoms:
38.2. kai nutraukiama darbo sutartis su darbuotoju, kurio darbo užmokesčio dalies kompensacija gaunama pagal Aprašą (netaikoma, jei pareiškėjas yra sudaręs daugiau kaip vieną darbo sutartį ir nutraukiama tik viena iš darbo sutarčių, o darbuotojas toliau dirba pas pareiškėją);
38.3. kai pareiškėjas įgyja bankrutuojančios, bankrutavusios, restruktūrizuojamos, likviduojamos įmonės statusą;
38.5. kai nustatomas pažeidimas, kaip jis apibrėžtas Reglamento 1083/2006 2 straipsnio 7 dalyje (toliau – Pažeidimas), dėl ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytų reikalavimų ir sąlygų nesilaikymo;
39. Jei projekto vykdytojas ataskaitinio kalendorinio ketvirčio paskutinę kalendorinę dieną turi įsiskolinimų Fondo valdybai, darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensacija projekto vykdytojui nėra pervedama. Kito ataskaitinio kalendorinio ketvirčio paskutinę kalendorinę dieną neturint įsiskolinimų Fondo valdybai, kompensacija išmokama tiek už praėjusį, tiek už einamąjį ataskaitinį kalendorinį ketvirtį. INVEGA turi teisę gauti informaciją apie projekto vykdytojo įsiskolinimus Fondo valdybai pagal sutartį tarp INVEGOS ir Fondo valdybos.
40. Kitam ūkio subjektui perėmus teises į projekto vykdytojo įsipareigojimus, susijusius su darbo užmokesčio, kurio dalis INVEGOS priimtu sprendimu yra kompensuojama, mokėjimu, sprendimas kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį netenka galios. Tokiu atveju, jei nėra pasibaigęs kompensacijos laikotarpis, ūkio subjektas, perėmęs projekto vykdytojo įsipareigojimus, turi teisę INVEGAI pateikti naują paraišką, kurią INVEGA vertina Apraše nustatyta tvarka ir priima naują sprendimą kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį naują paraišką pateikusiam pareiškėjui.
41. INVEGA tiria ir nustato su projektų vykdytojų vykdomais projektais susijusius pažeidimus, priima sprendimus dėl tolesnių veiksmų, susijusių su projektų įgyvendinimu, veikdama kaip įgyvendinančioji institucija Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Visuotinių dotacijų taisyklėse nustatyta tvarka.
42. Nustačius Pažeidimą, yra priimamas sprendimas nutraukti darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensavimą projekto vykdytojui.
43. Nepagrįstai pervestas lėšas INVEGA susigrąžina Visuotinių dotacijų taisyklių XI skyriuje nustatyta tvarka.
44. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę kreiptis į INVEGĄ dėl jos veiksmų arba neveikimo, susijusių su paraiškų vertinimu, sprendimų kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį ar jos nekompensuoti priėmimu, sprendimų nutraukti projekto vykdytojo darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensavimą priėmimu ir projekto įgyvendinimu. INVEGA į šiuos pareiškėjų ar projektų vykdytojų paklausimus atsako per 15 darbo dienų nuo pareiškėjų ar projektų vykdytojų paklausimų registravimo INVEGOJE dienos.
45. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę apskųsti INVEGOS veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškų vertinimu, sprendimų kompensuoti pareiškėjo darbuotojo darbo užmokesčio dalį ar jos nekompensuoti, sprendimų nutraukti projekto vykdytojo darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensavimą priėmimu ir projekto įgyvendinimu, ministerijai.
46. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę apskųsti INVEGOS, ministerijos, vadovaujančiosios ir tvirtinančiosios institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimų priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
47. Aprašas gali būti keičiamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, suderinus pakeitimą su vadovaujančiąja institucija ir INVEGA. Aprašo keitimą gali inicijuoti INVEGA, ministerija ar vadovaujančioji institucija pagal savo kompetenciją.
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros
veiksmų programos 1 prioriteto „Kokybiškas
užimtumas ir socialinė aprėptis“ VP1-1.2-
SADM-04-V visuotinės dotacijos priemonės
„Parama pirmajam darbui“ aprašo
1 priedas
(Paraiškos kompensuoti darbo užmokesčio dalį forma)
PARAIŠKA
kompensuoti darbuotojo darbo užmokesčio dalį pagal
VP1-1.2-SADM-04-V VISUOTINĖS DOTACIJOS PRIEMONĘ „PARAMA PIRMAJAM DARBUI“
20__-__-__ _____
(data, vieta)
_________________________________________________________________ vardu
(įrašyti pareiškėjo pavadinimą)
pateikiame paraišką kompensuoti dalį darbo užmokesčio pagal VP1-1.2-SADM-04-V priemonę „Parama pirmajam darbui“ (toliau – paraiška) ir prisiimame paraiškoje nustatytus įsipareigojimus.
Prašome kompensuoti
___________________________________________________________________________
(įrašyti darbuotojo, kurio darbo užmokesčio dalį prašoma finansuoti, vardą ir pavardę)
(toliau – darbuotojas) darbo užmokesčio dalį pagal VP1-1.2-SADM-04-V priemonės „Parama pirmajam darbui“ Apraše nustatytas darbo užmokesčio dalies kompensavimo sąlygas ir tvarką.
Prašome darbo užmokesčio dalies kompensaciją pervesti į pažymoje apie pareiškėjo atsiskaitomąją sąskaitą (Aprašo 3 priedas) nurodytą sąskaitą.
1.DUOMENYS APIE PAREIŠKĖJĄ IR DARBUOTOJĄ
1. Pareiškėjo pavadinimas |
|
2. Pareiškėjo kodas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Draudėjo kodas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Pareiškėjo teisinė forma (UAB, AB, IĮ, IV, MB, KŪB, ŪB, VšĮ, verslo liudijimas)* |
|
5. Pareiškėjo buveinės adresas |
|
6. Darbuotojo vardas, pavardė |
|
7. Darbuotojo gimimo data |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Darbuotojo socialinio draudimo pažymėjimo numeris |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Darbo sutarties su darbuotoju pasirašymo data |
|
10. Pagal darbo sutartį nustatytas mėnesinis (valandinis) darbo užmokestis |
|
11. Pareiškėjo veiklos sektorius (paslaugų, gamybos, prekybos) |
|
12. Pareiškėjo statusas (l. maža, maža, vidutinė, didelė įmonė) |
|
13. Pareiškėjas yra pasinaudojęs kitomis darbo užmokesčio kompensavimo priemonėmis ** |
|
14. Pareiškėjo darbuotojui yra taikytos darbo užmokesčio kompensavimo priemonės** |
|
|
(Įrašykite „taip“ arba „ne“) |
* Jei pareiškėjo teisinė forma yra viešoji įstaiga, kartu su paraiška turi būti pateikta pareiškėjo įstatų kopija, kurioje privalo būti informacija, kas įgyvendina pareiškėjo įstaigos dalininko teises. Pasikeitus dalininkams, pareiškėjas privalo pateikti patikslintus duomenis apie dalininkus ir juos įrodančius dokumentus.
** Jei pareiškėjas yra pasinaudojęs ar naudojasi kitomis konkretaus darbuotojo, nurodyto šioje paraiškoje, darbo užmokesčio kompensavimo priemonėmis, finansuojamomis iš Aprašo 14 ar 15 punkte nurodytų šaltinių, pareiškėjas negali gauti tokio darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensacijos.
2.PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Paraiška patvirtiname, kad:
1. esame susipažinę su darbo užmokesčio dalies kompensavimo sąlygomis ir tvarka bei reikalavimais pareiškėjui ir projektui, kurie nustatyti Apraše;
2. mums žinoma, kad darbo užmokesčio dalies kompensacija pagal šią paraišką gali būti neskiriama, jei pareiškėjas neatitinka Apraše nurodytų sąlygų ir reikalavimų;
3. mums žinoma, kad paraiška gali būti nevertinama, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys arba nepateikti jos priedai, arba paraiška užpildyta ne lietuvių kalba;
4. mums žinoma, kad darbo užmokesčio dalies kompensavimas yra vykdomas iš 2007–2013 metų Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinės paramos (Europos socialinio fondo) lėšų;
5. mums žinoma, kad darbo užmokesčio dalis bus kompensuojama pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) pateiktą informaciją apie pareiškėją, darbuotoją ir pareiškėjo sumokėtas socialinio draudimo įmokas;
6. sutinkame, kad informaciją apie pareiškėją, darbuotoją, pareiškėjo sumokėtas socialinio draudimo įmokas ar su darbo užmokesčio dalimi, kurią prašoma kompensuoti pagal paraišką, susijusią informaciją Fondo valdyba pateiktų INVEGAI, kuri prireikus šią informaciją galėtų pateikti Lietuvos Respublikos ir (ar) ES atsakingoms institucijoms bei jų įgaliotiems asmenims;
7. mums nėra iškelta bankroto byla, nėra vykdomas bankroto procesas ne teismo tvarka ir nesame bankrutuojantys, restruktūrizuojami ar likviduojami;
8. patvirtiname, kad paraiškoje nurodyto darbuotojo darbo užmokestis iš dalies ar visiškai nebuvo ir nėra kompensuojamas iš kitų šaltinių, nurodytų Aprašo 14 ir 15 punktuose;
9. patvirtiname, kad nesikreipsime į kitas institucijas dėl paraiškoje nurodyto darbuotojo darbo užmokesčio kompensavimo iš kitų finansavimo šaltinių, nurodytų Aprašo 14 ir 15 punktuose;
10. mums žinoma, kad išeitinės išmokos arba išeitinės kompensacijos yra netinkamos finansuoti išlaidos. Jeigu darbuotojui yra apskaičiuota išeitinė išmoka arba išeitinė kompensacija, įsipareigojame apie tai informuoti INVEGĄ, nurodydami konkretų išmokėtos sumos dydį, užpildydami Aprašo 7 priede pateiktą formą ne vėliau kaip iki mėnesio, einančio po ataskaitinio kalendorinio mėnesio, 15 dienos;
11. mums žinoma, kad darbo užmokesčio dalies kompensavimas nutraukiamas šiais atvejais:
11.1. kai darbuotojui sukanka 30 metų;
11.2. kai nutraukiama darbo sutartis su darbuotoju, kurio darbo užmokesčio dalies kompensacija gaunama pagal Aprašą;
11.3. kai pareiškėjas įgyja bankrutuojančios, bankrutavusios, restruktūrizuojamos, likviduojamos įmonės statusą;
11.4. kai pareiškėjas paprašo nekompensuoti darbuotojo darbo užmokesčio dalies;
11.5. kai nustatomas pažeidimas, kaip jis apibrėžtas 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamente (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiame bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiame Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. (OL 2012 L 133, p.1), dėl ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytų reikalavimų ir sąlygų nesilaikymo;
11.6. kai nustatoma, kad šioje pareiškėjo deklaracijoje ir (ar) paraiškoje pateikti duomenys yra neteisingi ir per INVEGOS nurodytą terminą atitinkami trūkumai nėra pašalinami;
12. neprieštaraujame, kad darbo užmokesčio dalies kompensavimas būtų sustabdytas ar nutrauktas be išankstinio įspėjimo pirmiau nurodytais darbo užmokesčio dalies kompensavimo nutraukimo atvejais;
13. tais atvejais, kai, keičiant ar pildant Aprašą, bus patvirtinti nauji ir (arba) nustatyti papildomi reikalavimai, sąlygos, darbo užmokesčio dalies kompensavimo dydžiai ar nauja darbo užmokesčio dalies kompensavimo tvarka, sutinkame jų laikytis;
14. sutinkame, kad informacija apie darbo užmokesčio dalies kompensavimą (pareiškėjo pavadinimas, pareiškėjo (juridinio ar fizinio asmens) kodas, numatomo skirti finansavimo ir skirto finansavimo dydis) būtų skelbiama interneto svetainėse www.invega.lt ir www.esparama.lt;
15. sutinkame, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi INVEGOS vidaus informacinėje sistemoje ir ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje;
16. besąlygiškai įsipareigojame grąžinti nepagrįstai gautą darbo užmokesčio dalies kompensaciją ar jos dalį, jei ji būtų gauta dėl klaidos, pateiktos neteisingos informacijos, atsiradusio privalomų reikalavimų ar sąlygų neatitikimo ar kitų priežasčių pagal INVEGOS rašytinį pareikalavimą per nurodytą terminą;
17. mūsų projekte yra laikomasi darnaus vystymosi ir lyčių lygybės bei nediskriminavimo principus reglamentuojančių ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų;
18. patvirtiname, kad nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl kitos paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;
19. mums nėra žinomos kitos šioje paraiškoje nenurodytos priežastys, dėl kurių negalėtų būti kompensuojama darbo užmokesčio dalis ir (ar) negalėtų būti suteikta 2007–2013 metų ES struktūrinė parama;
20. prisiimame visą atsakomybę dėl visų Fondo valdybai teikiamų duomenų, susijusių su Apraše nustatytomis darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensavimo procedūromis, teisingumo.
Pasirašydami šią paraišką, patvirtiname, kad paraiškoje pateiktus reikalavimus ir įsipareigojimus supratome. Paraiškoje pateikta informacija, mūsų žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga.
Pareiškėjas
A. V. |
_________ (pareigos) |
________ (parašas) |
_______________ (vardas, pavardė) |
Prie paraiškos pridedami šie dokumentai:
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas (pateikiamas originalas arba patvirtinta kopija) |
Pažymėti |
Lapų skaičius |
1. |
Pareiškėjo darbuotojo sutikimas dėl asmens duomenų tvarkymo |
£[] |
|
2. |
Pažyma apie pareiškėjo atsiskaitomąją sąskaitą paramai pagal VP1-1.2-SADM-04-V visuotinės dotacijos priemonę „Parama pirmajam darbui“ gauti |
£[] |
|
3. |
Apklausos anketa |
£[] |
|
4. |
Pareiškėjo įstatų kopija (pridedama tik tuo atveju, jei pareiškėjo teisinė forma yra viešoji įstaiga) |
£[] |
|
5. |
Pareiškėjo (įmonės vadovo, verslininko) įgaliojimas, suteikiantis teisę įgaliotam asmeniui pasirašyti paraišką |
£[] |
|
6. |
Kiti (įrašyti): ___________ |
|
|
_________________
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros
veiksmų programos 1 prioriteto „Kokybiškas
užimtumas ir socialinė aprėptis“ VP1-1.2-
SADM-04-V visuotinės dotacijos priemonės
„Parama pirmajam darbui“ aprašo
2 priedas
PAREIŠKĖJO DARBUOTOJO SUTIKIMAS DĖL ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO
Aš, ___________________________________________________________________ ,
(įrašyti darbuotojo vardą ir pavardę)
1. Sutinku, kad:
1.1. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA) iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos gautų ir tvarkytų šiuos mano asmens duomenis:
1.1.1. vardą ir pavardę;
1.1.2. gimimo datą;
1.1.3. darbovietės pavadinimą;
1.1.4. darbo sutarties sudarymo / nutraukimo datą;
1.1.5. socialinio draudimo pažymėjimo numerį;
1.1.6. apskaičiuotą darbo užmokestį;
1.2. mano asmens duomenys būtų naudojami siekiant patikrinti, ar pareiškėjui, pateikusiam paraišką, gali būti teikiamas finansavimas pagal VP1-1.2-SADM-04-V priemonę „Parama pirmajam darbui“;
1.3. mano asmens duomenys būtų naudojami VP1-1.2-SADM-04-V priemonės „Parama pirmajam darbui“ apskaitos ir audito tikslais;
1.4. esant konkrečiam Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo tikrinimą atliekančių Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos institucijų paklausimui, mano asmens duomenys būtų pateikiami šioms institucijoms;
1.5. mano asmens duomenis tvarkytų INVEGA, kuri užtikrintų audito seką ir, esant konkrečiam paklausimui, pateiktų juos Europos Sąjungos lėšų panaudojimą tikrinančioms institucijoms.
2. Man yra žinomos mano, kaip duomenų subjekto, teisės, nustatytos Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804).
Darbuotojas |
________ (parašas) |
_______________ (vardas, pavardė) |
_________________
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros
veiksmų programos 1 prioriteto „Kokybiškas
užimtumas ir socialinė aprėptis“ VP1-1.2-
SADM-04-V visuotinės dotacijos priemonės
„Parama pirmajam darbui“ aprašo
3 priedas
Pažyma
apie Pareiškėjo
atsiskaitomąją sąskaitą paramai pagal VP1-1.2-SADM-04-V VISUOTINĖS DOTACIJOS PRIEMONĘ „PARAMA PIRMAJAM DARBUI“ GAUTI
20__-__-__ _____
(data, vieta)
Pareiškėjo prašymu patvirtiname, kad banko sąskaita Nr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(atsiskaitomosios sąskaitos Nr.)
atidaryta |
______________ (kredito įstaigos pavadinimas) |
_______________ (įmonės pavadinimas (verslininko vardas, pavardė) |
vardu.
Kredito įstaigos darbuotojas |
_________ (pareigos) |
________ (parašas) |
_______________ (vardas, pavardė) |
A. V.
_________________
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų
programos 1 prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir
socialinė aprėptis“ VP1-1.2-SADM-04-V visuotinės
dotacijos priemonės „Parama pirmajam darbui“ aprašo
4 priedas
PROJEKTŲ ATITIKTIES BENDRIESIEMS IR SPECIALIESIEMS ATRANKOS KRITERIJAMS
VERTINIMO METODIKA
Bendrasis kriterijus |
Kriterijaus vertinimo aspektai |
Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai |
Paaiškinimai |
Vertinimas |
|
Taip
Ne |
Po patikslinimo |
||||
1. Projektas atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas |
– |
– |
Galima teigti, kad visi projektai atitinka šį kriterijų. ŽIPVP tikslas – pritraukti ir išlaikyti žmones darbo rinkoje, skatinti aktyvesnį mokymąsi visą gyvenimą, plėtoti aukščiausios kvalifikacijos darbo jėgą ir tobulinti viešąjį administravimą. ŽIPVP 1 prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir socialinė aprėptis“ 2 uždavinys – skatinti gyventojų užimtumą ir dalyvavimą darbo rinkoje. Todėl pati Priemonė tiesiogiai prisideda prie ŽIPVP tikslų ir uždavinių įgyvendinimo |
|
|
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus |
– |
– |
Galima teigti, kad visi projektai atitinka Nacionalinės reformų darbotvarkės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. balandžio 23 d. pasitarimo protokoliniu sprendimu Nr. 27, nuostatas, nes visi projektai prisideda prie Nacionalinės reformų darbotvarkės tikslų „Užimtumo didinimas“ ir „Socialinės atskirties mažinimas“ pasiekimo – įgyvendinant projektą darbuotojas yra įtraukiamas į darbo rinką |
|
|
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus |
– |
– |
Galima teigti, kad visi projektai atitinka šį kriterijų. Priemonės produkto rodikliai – pirmą kartą įsidarbinę asmenys nuo 16 iki 29 metų ir įmonės, gavusios paramą pirmajam darbui (skaičius). Todėl projektų vykdytojai, gavę darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensaciją pagal Priemonę, tiesiogiai prisidės prie Priemonės rodiklių įgyvendinimo |
|
|
4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą |
4.1. Projektas neprieštarauja Nacionalinėje darnaus vystymosi strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029; 2009, Nr. 121-5215), numatytiems ilgalaikiams tikslams ir uždaviniams |
– |
Galima teigti, kad projektas atitinka šį kriterijų, jei pareiškėjas, teikdamas paraišką, įsipareigojo projekte laikytis darnaus vystymosi principus reglamentuojančių ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų |
|
|
5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus |
5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principams įgyvendinti |
– |
Galima teigti, kad projektas atitinka šį kriterijų, jei pareiškėjas, teikdamas paraišką, įsipareigojo projekte laikytis lyčių lygybės bei nediskriminavimo principus reglamentuojančių ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų |
|
|
6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Sąjungos politikos sričių nuostatomis |
6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Sąjungos politikos sričių nuostatomis |
6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis |
Vertinant atitiktį šiam kriterijui, būtina įsitikinti: - ar projektas finansuojamas nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų; - ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. Jei projektas yra valstybės pagalbos objektas, tai turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus |
|
|
7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą |
7.1. Pareiškėjas atitinka formaliuosius reikalavimus, nurodytus Apraše |
7.1.1. Pareiškėjas atitinka Aprašo 16.1 punkto reikalavimus |
Atitiktis šiam kriterijui vertinama pagal paraiškos, paraiškos priedų, Juridinių asmenų registro duomenis ir Fondo valdybos duomenis apie pareiškėją |
|
|
7.1.2. Pareiškėjas atitinka Aprašo 16.5 punkto reikalavimus: jis nėra įgijęs bankrutuojančios, bankrutavusios, restruktūrizuojamos, likviduojamos įmonės statuso, pareiškėjui nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės-komercinės veiklos |
Atitiktis šiam kriterijui vertinama pagal paraiškos pateikimo (registravimo) datą, tikrinant Juridinių asmenų registre ir Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos interneto svetainėje nurodytus duomenis |
|
|
||
7.1.3. Pareiškėjo atžvilgiu nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl kitos paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo |
Atitiktis šiam kriterijui vertinama pagal paraiškoje nurodytą informaciją, gali būti naudojami ES struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos (toliau – SFMIS) duomenys |
|
|
||
8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius |
8.1. Užtikrintas projekto finansavimas |
8.1.1. Projektas atitinka Aprašo 16.2–16.4 punktuose nurodytus reikalavimus |
Atitiktis šiam kriterijui vertinama pagal paraiškoje ir jos prieduose pateiktą informaciją, Fondo valdybos duomenis |
|
|
9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas |
9.1. Projektas atitinka Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse ir Apraše nustatytus reikalavimus bei išlaidų apribojimus |
9.1.1. Pareiškėjas ir projektas atitinka Aprašo 16.6 punkto reikalavimus |
Būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su dvigubu finansavimu, įvertinant pareiškėjo įgyvendintus, įgyvendinamus ir (arba) planuojamus įgyvendinti projektus. Būtina įsitikinti, kad to paties pareiškėjo toms pačioms projekto veikloms (ar jų daliai) ir išlaidoms finansavimas nebūtų skiriamas kelis kartus, t. y. patikrinti, ar darbuotojo darbo užmokestis nebuvo ar nėra kompensuojamas iš kitų finansavimo šaltinių. Atitiktis šiam kriterijui vertinama pagal paraiškoje pateiktą informaciją ir pridedamus dokumentus (jei taikoma), SFMIS, Lietuvos darbo biržos ir VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros duomenis |
|
|
9.1.2. Projekte numatytos išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatytus reikalavimus |
Vertinant atitiktį šiam kriterijui, būtina įsitikinti, kad projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti, atsižvelgiant į Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles ir Aprašo 4.2 bei 16.7–16.9 punktuose nustatytus reikalavimus, kad būtų priimtas sprendimas kompensuoti darbo užmokesčio dalį. Atitiktis šiam kriterijui vertinama pagal paraiškoje pateiktą informaciją, pridedamus dokumentus, Fondo valdybos duomenis |
|
|
_________________
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų
programos 1 prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir
socialinė aprėptis“ VP1-1.2-SADM-04-V visuotinės
dotacijos priemonės „Parama pirmajam darbui“ aprašo
5 priedas
priemonės įgyvendinimo STEBĖSENOS RODIKLIŲ MATAVIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKA
STEBĖSENOS RODIKLIO PAVADINIMAS |
STEBĖSENOS RODIKLIO PAAIŠKINIMAS |
STEBĖSENOS RODIKLIO MATAVIMAS |
INSTITUCIJA ARBA JURIDINIS ASMUO, ATSAKINGI UŽ INFORMACIJOS PATEIKIMĄ ĮGYVENDINANČIAJAI IR (AR) TARPINEI, IR (AR) VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJOMS |
|||||
MATAVIMO VIENETAS |
APSKAIČIAVIMO TIPAS |
SKAIČIAVIMO BŪDAS |
INFORMACIJOS ŠALTINIS |
LAIKAS |
|
|||
Produkto rodikliai |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pirmą kartą įsidarbinę asmenys nuo 16 iki 29 metų |
Pirmą kartą įsidarbinęs asmuo nuo 16 iki 29 metų – asmuo, bet kuriuo amžiaus tarpsniu nuo 16 metų iki 29 metų pirmą kartą įsidarbinęs pagal darbo sutartį (t. y. iki tol nedirbęs pagal darbo sutartį Lietuvos Respublikoje ir neturėjęs valstybės tarnautojo statuso). Pirmą kartą įsidarbinusio asmens statusas taikomas vienerius metus (12 kalendorinių mėnesių) nuo pirmojo įsidarbinimo, nepriklausomai nuo to, kiek kartų per tuos vienerius metus asmuo sudaro (nutraukia) darbo sutartį. Į kompensacijos laikotarpį asmens darbinė veikla iki 18 metų pagal darbo sutartį (pvz., moksleivių sezoniniai darbai atostogų metu) nėra įskaičiuojama. Šiuo atveju kompensacijos laikotarpis skaičiuojamas nuo pirmo įdarbinimo iki 18 metų amžiaus (bet ne daugiau nei 12 kalendorinių mėnesių), sulaukus 18 metų, jam pradedamas skaičiuoti naujas kompensacijos laikotarpis nuo pirmos asmens įsidarbinimo dienos arba tęstinis 12 kalendorinių mėnesių laikotarpis, dirbant tęstinį darbą. Rodiklis laikomas pasiektu, kai priimamas sprendimas darbdaviui kompensuoti pirmą kartą įsidarbinusio asmens darbo užmokesčio dalį |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojami asmenys, dėl kurių darbo užmokesčio dalies kompensavimo projekto įgyvendinimo laikotarpiu priimtas teigiamas INVEGOS sprendimas |
Pirminis šaltinis – INVEGOS priimtų sprendimų darbdaviui kompensuoti pirmą kartą įsidarbinusio asmens darbo užmokesčio dalį suvestinė. Antrinis šaltinis – mokėjimo prašymas |
Kas ketvirtį |
INVEGA |
|
Įmonės, gavusios paramą pirmajam darbui |
Įmonės (privatieji ir viešieji juridiniai asmenys, išskyrus biudžetines įstaigas ir viešąsias įstaigas, kurių dalininkų (savininkų) teises ir pareigas įgyvendina tik valstybės arba savivaldybės institucijos ar įstaigos), užsienio įmonių filialai bei atstovybės), kurioms INVEGOS sprendimu skirtas finansavimas pirmą kartą įsidarbinusio (-ių) asmens (-ų) darbo užmokesčio dalies kompensacijai. Rodiklis laikomas pasiektu, kai įmonei bent vieną kartą pervedama bent vieno darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensacija |
Skaičius |
Apskaičiuojamas |
Sumuojamos bent vieną kartą projekto įgyvendinimo laikotarpiu bent vieno darbuotojo darbo užmokesčio dalies kompensaciją gavusios įmonės |
Pirminis šaltinis – įmonių, gavusių paramą pirmajam darbui, suvestinė. Antrinis šaltinis – mokėjimo prašymas |
Kas ketvirtį |
INVEGA |
|
_________________
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros
veiksmų programos I prioriteto „Kokybiškas
užimtumas ir socialinė aprėptis“ VP1-1.1-
SADM-04-V visuotinės dotacijos priemonės
„Parama pirmajam darbui“ aprašo
6 priedas
KOMPENSUOJAMOJO DARBO UŽMOKESČIO DALIES FIKSUOTOJO ĮKAINIO DYDŽIO NUSTATYMO TYRIMO ATASKAITA
1. Tyrimo paskirtis |
Kompensuojamojo darbo užmokesčio dalies fiksuotojo įkainio dydžio nustatymo tyrimu (toliau – tyrimas) siekiama nustatyti kompensuojamojo darbuotojo darbo užmokesčio dalies fiksuotąjį įkainį (toliau – fiksuotasis įkainis) ir jo taikymą |
2. Fiksuotojo įkainio taikymas |
Fiksuotasis įkainis taikomas apskaičiuojant kompensuojamą projekto vykdytojo darbuotojo darbo užmokesčio dalį, įgyvendinant 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos VP1-1.1-SADM-04-V priemonę „Parama pirmajam darbui“ (toliau – Priemonė) |
3. Teisinis pagrindas |
1. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722); 2. Fiksuotųjų projekto išlaidų vieneto įkainių ir fiksuotųjų projekto išlaidų sumų nustatymo ir taikymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1K-264 (toliau – Fiksuotųjų įkainių taisyklės) (Žin., 2011, Nr. 102-4795) |
4. Tyrimo metodika ir rezultatai |
Siekiant nustatyti fiksuotąjį įkainį, buvo atlikta Lietuvos Respublikos teisės aktų, kuriuose numatytos paslaugos ar priemonės darbdaviams, susijusios su darbuotojų darbo užmokesčio dalies subsidijavimu viešosiomis lėšomis, analizė. Atsižvelgiant į fiksuotojo įkainio paskirtį, tyrimo metu buvo išskirti šie teisės aktai: Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymas (Žin., 2006, Nr. 73-2762; 2009, Nr. 86-3638) (toliau – Užimtumo rėmimo įstatymas), Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymas (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr. 155-7352) (toliau – Socialinių įmonių įstatymas), Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4, 5, 7, 8 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas (Žin., 2010, Nr. 86-4517) (toliau – VSD įstatymas). Toliau pateikiamas šiuose teisės aktuose numatytų priemonių, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusių su darbuotojų darbo užmokesčio dalies subsidijavimu, aprašymas ir analizė. Įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai, kuriuose nustatomas detalus minėtuose įstatymuose nustatytų normų įgyvendinimo mechanizmas, šiame tyrime nėra apžvelgiami, nes tyrimo objektas yra išanalizuoti tik pagrindinius principus, tikslines grupes, paramos dydžius.
1. Užimtumo rėmimo įstatymas. Užimtumo rėmimo įstatymas nustato darbo ieškančių asmenų užimtumo rėmimo sistemos teisinius pagrindus, jos tikslą, uždavinius, užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų (įstaigų) funkcijas, užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo ir darbo rinkos paslaugų teikimo organizavimą ir finansavimą. Užimtumo rėmimo priemones įgyvendina Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Jų tikslas – derinti darbo pasiūlą ir paklausą, didinti bedarbių ir ieškančių darbo asmenų užimtumo galimybes. Iš visų įstatyme numatytų užimtumo rėmimo priemonių tyrimo metu analizuota remiamojo įdarbinimo priemonių grupė, kurią sudaro įdarbinimas subsidijuojant, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas ir darbo rotacija. Visas šias remiamojo įdarbinimo priemones vienija tai, kad: - jos skirtos teritorinėse darbo biržose nustatyta tvarka registruotiems bedarbiams ir ieškantiems darbo asmenims, kurie pagal Užimtumo rėmimo įstatymo 4 straipsnį priskiriami prie papildomai darbo rinkoje remiamų asmenų; - įgyvendinant šias priemones, darbdaviams, įdarbinusiems teritorinės darbo biržos siųstus asmenis, mokama subsidija darbo užmokesčiui, nurodytam įdarbinto asmens darbo sutartyje, ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotoms draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms iš dalies kompensuoti. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis negali viršyti dviejų Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų minimaliosios mėnesinės algos dydžių. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis apskaičiuojamas procentais nuo įdarbinto asmens darbo užmokesčio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumos, tačiau neviršijant 50–75 procentų apskaičiuotų lėšų (atsižvelgiant į tai, kokiai papildomai remiamų asmenų grupei priklauso). Subsidijos mokėjimo trukmė – nuo 5 iki 12 mėn., atsižvelgiant į tai, kokiai papildomai remiamų asmenų grupei priklauso.
2. Socialinių įmonių įstatymas. Socialinių įmonių įstatymas, be viso kito, apibrėžia socialinėse įmonėse įdarbinamų asmenų tikslines grupes, valstybės pagalbos teikimą socialinėms įmonėms. Socialinių įmonių tikslas – įdarbinant šiame įstatyme nurodytoms tikslinėms grupėms priklausančius asmenis, praradusius profesinį ir bendrąjį darbingumą, ekonomiškai neaktyvius, negalinčius lygiomis sąlygomis konkuruoti darbo rinkoje, skatinti šių asmenų grįžimą į darbo rinką, jų socialinę integraciją ir mažinti socialinę atskirtį. Pagrindinės pagal Socialinių įmonių įstatymą socialinėse įmonėse remiamos tikslinės grupės: neįgalieji; ilgalaikiai bedarbiai, kurių nedarbo trukmė nuo įsiregistravimo teritorinėje darbo biržoje dienos yra ilgesnė kaip dveji metai; asmenys, kuriems iki senatvės pensijos amžiaus likę ne daugiau kaip penkeri metai, jeigu nedarbo trukmė nuo įsiregistravimo teritorinėje darbo biržoje dienos yra ilgesnė kaip vieni metai; asmenys, grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip šeši mėnesiai; asmenys, priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, ir kitos. Socialinei įmonei gali būti skiriama šių rūšių valstybės pagalba: subsidija darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms; subsidija neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti; subsidija tikslinėms asmenų grupėms priklausantiems darbuotojams mokyti ir kita. Tyrimo metu analizuota viena valstybės pagalbos rūšis – subsidija darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms. Subsidija darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms yra skirta papildomoms socialinės įmonės išlaidoms, susijusioms su tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų darbinių įgūdžių stoka, jų mažesniu darbo našumu ar ribotu darbingumu, kompensuoti. Subsidijos mokėjimo trukmė priklauso nuo to, kokiai tikslinei asmenų grupei priklauso darbuotojas: gali būti iki 12 mėnesių, iki 24 mėnesių arba per visą jo darbo laikotarpį. Subsidija apskaičiuojama procentais nuo kiekvienam socialinėje įmonėje dirbančiam tikslinei asmenų grupei priklausančiam darbuotojui tą mėnesį apskaičiuoto visų rūšių darbo užmokesčio, tačiau neviršijant dviejų tą mėnesį galiojančios Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžių, ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumos. Subsidijos dydis gali sudaryti nuo 50 iki 75 procentų apskaičiuoto darbo užmokesčio, atsižvelgiant į tai, kokiai tikslinei grupei darbuotojas priklauso.
3. VSD įstatymas. VSD įstatymu 2010 m. rugpjūčio 1 d.–2012 m. liepos 31 d. laikotarpiui buvo nustatyta tvarka, numatanti finansines paskatas darbdaviams įdarbinti asmenis, įsidarbinusius pagal darbo sutartį pirmą kartą. Atsižvelgiant į išaugusį nedarbo, ypač jaunimo, lygį, į tai, kad į darbo rinką integruotis sunkiausia asmenims, pradedantiems darbinę veiklą, t. y. neturintiems praktinio darbo patirties ir įgūdžių, VSD įstatymu buvo įteisinta nuostata, pagal kurią asmuo, įsidarbinęs pagal darbo sutartį pirmą kartą (ne ilgiau kaip vienerius metus), buvo draudžiamas ne visomis socialinio draudimo rūšimis, o tik Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 17-447; 2004, Nr. 171-6295) 3 straipsnio 2–5 dalyse nurodytomis valstybinio socialinio draudimo rūšimis. T. y. toks asmuo nebuvo draudžiamas pensijų socialiniu draudimu, kurio įmokų tarifo dydis sudaro 23,3 proc. apskaičiuoto darbo užmokesčio. Tokiu būdu buvo siekiama padidinti darbdavių suinteresuotumą priimti į darbą jaunus asmenis, neturinčius darbo patirties. Kita vertus, tokie darbuotojai nebuvo draudžiami pensijų socialiniu draudimu, todėl nevisiškai užtikrinamas jų socialinis saugumas ir garantijos.
Tyrimo rezultatai ir apibendrinimas. Tyrimo metu buvo išanalizuoti trys teisės aktai, pagal kuriuos yra numatyta įgyvendinti priemones, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusias su darbuotojų darbo užmokesčio dalies subsidijavimu. Priemonės yra panašaus pobūdžio, bet pasižymi tam tikra specifika, skirtingais tikslais bei tikslinėmis grupėmis, kurioms yra taikomos: 1. Užimtumo rėmimo įstatyme numatytos remiamojo įdarbinimo priemonės, skirtos tik bedarbiams, registruotiems teritorinėje darbo biržoje ir priskiriamiems prie papildomai darbo rinkoje remiamų asmenų grupių, ir tokių taikomų priemonių tikslas – padidinti ieškančių darbo asmenų įsidarbinimo atviroje darbo rinkoje galimybes, mažinti jų socialinę atskirtį. 2. Pagal Socialinių įmonių įstatymą valstybės pagalbos tikslas – remti įdarbinimą asmenų, kurie dėl sveikatos, prarasto darbingumo ar kitų priežasčių negali lygiomis sąlygomis konkuruoti darbo rinkoje. 3. VSD įstatymu įteisinta finansinė paskata darbdaviams įdarbinti asmenis, pradedančius dirbti pagal darbo sutartį pirmą kartą.
Atsižvelgiant į: 1) šios Priemonės tikslus, remiamą veiklą ir tikslinę grupę, kaip nustatyta šio Aprašo II skyriuje; 2) tai, kad Priemonės tikslai, paskirtis, taikymo apimtis, tikslinė grupė yra analogiški VSD įstatymo nustatytos ir 2 metus galiojusios finansinės lengvatos darbdaviams tikslams, tikslinėms grupėms; 3) tai, kad Priemone yra siekiama tęsti paramą darbdaviams, teiktą pagal VSD įstatymą, tik palankesnėmis darbuotojui sąlygomis (užtikrinant visas valstybinio socialinio draudimo garantijas),
darytina išvada, kad, nustatant kompensuojamos darbo užmokesčio dalies dydį, tikslingiausia vadovautis VSD įstatymu ir kompensuojamos darbo užmokesčio dalies fiksuotojo įkainio dydį prilyginti dydžiui, kuris lygus anksčiau galiojusiai socialinio draudimo įmokų lengvatai – 23,3 proc. |
5. Fiksuotojo įkainio dydžio nustatymas |
Vadovaujantis šio tyrimo ataskaitos 4 punkte nurodyta VSD įstatymo analogija, nustatomas kompensuojamos darbuotojo darbo užmokesčio dalies fiksuotojo įkainio (FĮ) dydis (koeficientas) yra 0,233 nuo darbuotojui apskaičiuotos darbo užmokesčio sumos |
6. Fiksuotojo įkainio taikymas ir kompensuojamos darbuotojo darbo užmokesčio dalies nustatymas |
Projekto tinkamų finansuoti išlaidų, apmokamų taikant darbuotojui kompensuojamos darbo užmokesčio dalies FĮ, suma apskaičiuojama tokiu būdu: tinkamų finansuoti išlaidų suma = faktinė apskaičiuoto darbo užmokesčio suma per kalendorinį mėnesį x FĮ. Maksimalus faktinis apskaičiuoto darbo užmokesčio dydis, pagal kurį skaičiuojama kompensacija, negali viršyti 2 minimalių mėnesinių algų (toliau – MMA) (nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 20 d. nutarimu Nr. 718 „Dėl Minimaliojo darbo užmokesčio didinimo“ (Žin., 2012, Nr. 70-3608)), t. y. 1700 litų. Jei darbuotojui apskaičiuotas darbo užmokestis viršija 2 MMA, kompensacija skaičiuojama tik pagal 2 MMA dydžio sumą. Keičiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam MMA dydžiui, maksimalus faktinis apskaičiuoto darbo užmokesčio dydis, pagal kurį skaičiuojama kompensacija, nebus keičiamas. Tinkamų finansuoti išlaidų sumos apskaičiavimo pavyzdžiai: 1) jei darbuotojui per kalendorinį mėnesį apskaičiuotas darbo užmokestis sudaro 850 Lt: 850 Lt x FĮ (0,233) = 198 Lt; 2) jei darbuotojui per kalendorinį mėnesį apskaičiuotas darbo užmokestis sudaro 990 Lt: 990 Lt x FĮ (0,233) = 230,67 Lt; 3) jei darbuotojui per kalendorinį mėnesį apskaičiuotas darbo užmokestis sudaro 1700 Lt: 1700 Lt x FĮ (0,233) = 396,1 Lt; 4) jei darbuotojui per kalendorinį mėnesį apskaičiuotas darbo užmokestis sudaro 1950 Lt: 1700 Lt x FĮ (0,233) = 396,1 Lt; 5) jei darbuotojui per kalendorinį mėnesį apskaičiuotas darbo užmokestis sudaro 2500 Lt: 1700 Lt x FĮ (0,233) = 396,1 Lt |
7. Kiekybiniai rezultatai |
Darbuotojui apskaičiuota darbo užmokesčio suma (išreikšta litais) |
8. Dokumentai, kuriais įrodomas kiekybinių rezultatų pasiekimas |
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Visuotinės dotacijos valdytojui kas mėnesį pateikiami duomenys: 1) apie projekto vykdytojo su darbuotoju sudarytą darbo sutartį; 2) apie darbuotojui kas mėnesį apskaičiuotą darbo užmokestį; 3) apie darbdavio įsiskolinimus ataskaitinį kalendorinį ketvirtį |
9. Baigiamosios nuostatos |
Reikalavimai pareiškėjams, projektams, projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos nustatymo ir apmokėjimo tvarka bei sąlygos nurodytos Aprašo III–V skyriuose |
_________________
2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų
programos 1 prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir
socialinė aprėptis“ VP1-1.2-SADM-04-V visuotinės
dotacijos priemonės „Parama pirmajam darbui“ aprašo
7 priedas
__________________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
Pažyma apie APskaičiuotą ir išmokėtą darbo
užmokestį bei išeitines išmokas
__________________________________________________________________________
(įrašyti darbuotojo, kurio darbo užmokesčio dalį prašoma finansuoti, vardą ir pavardę)
Darbuotojo atleidimo iš darbo data: metai, mėnuo, diena* |
Apskaičiuota pajamų, nuo kurių skaičiuojamos įmokos, suma, Lt** |
Iš jų apskaičiuota išeitinės išmokos arba išeitinės kompensacijos suma, Lt |
Už kiek mėnesių vidutinio darbo užmokesčio dydžio išeitinė išmoka arba išeitinė kompensacija (nurodyta 3 skiltyje) yra apskaičiuota*** |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso, Lt
|
|
|
|
* Data turi sutapti su Fondo valdybai pateiktos pažymos 2-SD A10 laukeliu.
** Suma turi sutapti su Fondo valdybai pateiktos pažymos 2-SD A11 laukeliu.
*** Reikšmė turi sutapti su Fondo valdybai pateiktos pažymos 2-SD A33 laukeliu.
(vadovo pareigų pavadinimas) |
_____________ (parašas) |
______________________ (vardas ir pavardė) |
A.V.
Vyr. finansininkas (vyr. buhalteris) |
_____________ (parašas) |
______________________ (vardas ir pavardė) |
_________________