LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 M. BALANDŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 3D-160 „DĖL DALIES PALŪKANŲ UŽ INVESTICINIUS KREDITUS, PAIMTUS NUO 2007 M. GEGUŽĖS 1 D. IR SUTEIKTUS SU UAB ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDO GARANTIJA, KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2008 m. kovo 31 d. Nr. 3D-177

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 12 d. įsakymą Nr. 3D-160 „Dėl dalies palūkanų už investicinius kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, kompensavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 45-1705, Nr. 90-3598) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL DALIES PALŪKANŲ UŽ INVESTICINIUS KREDITUS, PAIMTUS NUO 2007 M. GEGUŽĖS 1 D. IR SUTEIKTUS SU UAB ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDO GARANTIJA, KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 22 d. nutarimo Nr. 912 „Dėl Žemės ūkio paskolų garantijų fondo“ (Žin., 1997, Nr. 79-2009; 2003, Nr. 57-2542; 2005, Nr. 78-2825; 2007, Nr. 105-4306) 2.12 punktu, Bendrijos 2007–2013 m. valstybės pagalbos žemės ūkio ir miškų sektoriuose gairėmis (2006/C319/01) (OL 2006 C 319, p. 1), 2001 m. sausio 12 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 70/2001 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 2 tomas, p. 141) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1976/2006 (OL 2006 L 368, p. 85), ir 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5),

tvirtinu Dalies palūkanų už investicinius kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, kompensavimo taisykles (pridedama).“

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRĖ                                         KAZIMIRA DANUTĖ PRUNSKIENĖ

 

SUDERINTA                                                               SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos                    Lietuvos Respublikos konku-

2008-02-21 raštu Nr. (1.16-0203)-                                rencijos tarybos 2008-03-15 raštu

5K-0804072)-6K-0802070                                           Nr. (9.8-10)6V-287

 

SUDERINTA

Lietuvos savivaldybių asociacijos

2008-02-19 raštu Nr. (18)-SD-137

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-160

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. kovo 31 d. įsakymo Nr. 3D-177 redakcija)

 

DALIES PALŪKANŲ UŽ INVESTICINIUS KREDITUS, PAIMTUS NUO 2007 M. GEGUŽĖS 1 D. IR SUTEIKTUS SU UAB ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDO GARANTIJA, KOMPENSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis Bendrijos 2007–2013 m. valstybės pagalbos žemės ūkio ir miškų sektoriuose gairėmis (2006/C319/01) (OL 2006 C 319, p. 1) (toliau – Gairės), 2001 m. sausio 12 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 70/2001 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 2 tomas, p. 141) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1976/2006 (OL 2006 L 368, p. 85), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/ 2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) ir reglamentuoja valstybės bei nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimą, Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšomis kompensuojant dalį palūkanų (iki 10 metų) už investicinius kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo (toliau – Bendrovė) garantija (toliau – kreditus).

 

II. PAGALBOS SUTEIKIMO SĄLYGOS

 

2. Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšomis kompensuojama dalis palūkanų:

2.1. kaimo vietovėje veikiantiems subjektams[1], paėmusiems iš kredito įstaigų investiciniams projektams, skirtiems pirminei žemės ūkio produktų gamybai[2], vykdyti kreditus, – 30 proc. kredito palūkanų, o jauniesiems ūkininkams (iki 40 metų) – 40 proc. per visą palūkanų kompensavimo laikotarpį;

2.2. kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, paėmusiems iš kredito įstaigų investiciniams projektams, skirtiems kitai veiklai, nei pirminė žemės ūkio produktų gamyba, vykdyti kreditus, – 30 proc. kredito palūkanų, bet ne daugiau kaip 40 tūkst. Lt per metus vienam subjektui.

3. Teikiant pagalbą 2.1 punkte nurodytiems subjektams, turi būti tenkinamos 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1857/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žemės ūkio produktų gamyba, iš dalies keičiančiu Reglamentą (EB) Nr. 70/2001 (OL 2006 L 358, p. 3), 4 straipsnio 6, 7 ir 10 dalies nuostatos.

4. Šių taisyklių 2.2 punkte nurodytiems subjektams, paėmusiems iš kredito įstaigų kreditus investiciniams projektams pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos, patvirtintos 2007 m. spalio 19 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C (2007) 5076 (toliau – KPP), priemones ir skirtiems kitai veiklai, nei pirminė žemės ūkio produktų gamyba, vykdyti, pagalba teikiama vadovaujantis reglamentu (EB) Nr. 1998/2006, kuris reglamentuoja de minimis pagalbos teikimą.

5. Šių taisyklių 2 punkte nurodytiems subjektams (toliau – pagalbos gavėjai) dalis palūkanų kompensuojama:

5.1. jei pagal reglamento (EB) Nr. 70/2001 I priedą jie laikomi maža ar vidutine įmone ir jei jie nėra sunkumų turinti įmonė, kaip apibrėžta Bendrijos gairių dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (2004/C 244/02) (OL 2004 C 244, p. 2) 2.1. dalyje;

5.2. jei pagalbos gavėjas ir jo sutuoktinis nedalyvauja KPP priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“.

6. Investiciniais projektais turi būti siekiama vieno arba kelių iš šių tikslų: sumažinti gamybos sąnaudas, pagerinti ir reorganizuoti gamybą, pagerinti produkcijos kokybę, išsaugoti ir pagerinti natūralią aplinką, higienos sąlygas ar gyvūnų gerovės normas.

7. Investicinių projektų, skirtų pirminei žemės ūkio produkcijos gamybai, tinkamos išlaidos yra:

7.1. nekilnojamojo turto statyba, jo įsigijimas ar jo būklės gerinimas. Žemės įsigijimas nėra priskiriamas tinkamoms išlaidoms;

7.2. žemės ūkio technikos[3] ir kompiuterių techninės-programinės įrangos pirkimas;

7.3. daugiamečių augalų įsigijimas ir daugiamečių augalų sodinimo paslaugų apmokėjimas;

7.4. su šių taisyklių 7.1 ir 7.2 punktuose nurodytomis išlaidomis susijusios bendrosios išlaidos – atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams, konsultuojantiems techniniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto parengimo ir įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė ar periodinė veikla, susijusi su 2.1 punkte nurodyto subjekto įprastine veikla ir išlaidomis, taip pat statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų ir licencijų įsigijimo išlaidos.

8. Investicinių projektų, skirtų kitai veiklai, nei žemės ūkio produktų gamyba, tinkamos išlaidos yra:

8.1. investuojant į materialųjį turtą – išlaidos, susijusios su investicijomis į pastatus, įrengimus ir įrangą. Investicija į materialųjį turtą reiškia investiciją į pagrindinį materialųjį turtą, susijusi su naujos įmonės steigimu, esamos įmonės praplėtimu, arba nauja veikla, kurią vykdant turės būti padaryti esminiai esamos įmonės gaminių arba gamybos proceso pakeitimai (ypač vykdant racionalizavimą, diversifikavimą ar modernizavimą);

8.2. investuojant į nematerialųjį turtą – išlaidos, susijusios su technologijų perėmimu, įsigyjant patento teises, licencijas, žinias ar nepatentuotas technines žinias.

9. Maksimali metinė palūkanų norma, kurios dalis kompensuojama Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšomis, negali būti didesnė kaip 6,49 proc. Jei metinė palūkanų norma viršija nustatytą maksimalią palūkanų normą, kompensacija skaičiuojama nuo nustatytos maksimalios metinės palūkanų normos.

10. Dalis palūkanų kompensuojama tik nuo sumokėtų palūkanų sumos. Kredito įstaigos priskaičiuojamos palūkanos bei delspinigiai už pradelsto termino kreditus nekompensuojami.

11. Bendras investicinės pagalbos dydis vienam projektui negali viršyti 40 proc. reikalavimus atitinkančių investicinio projekto tinkamų išlaidų. Į bendrą investicinės pagalbos dydį įeina valstybės pagalba kompensuojant dalį garantinio užmokesčio, valstybės pagalba dengiant dalį kredito palūkanų, valstybės pagalba teikiama ūkiams modernizuoti, daliai išlaidų už perkamą iš Europos Sąjungos panaudotą linų sektoriaus techniką padengti ir kita tiesiogiai su investicinio projekto tinkamomis išlaidomis susijusi finansinė parama[4]. Skaičiuojant bendrą investicinės pagalbos dydį turi būti tenkinamos reglamento (EB) Nr. 1857/2006 19 straipsnio ir reglamento (EB) Nr. 70/2001 8 straipsnio nuostatos.

Valstybės pagalbos dydis dengiant dalį kredito palūkanų per visą suteikto kredito laikotarpį bendroje investicinėje pagalboje apskaičiuojamas atsižvelgiant į 2007–2013 m. nacionalinių regioninės pagalbos teikimo gairių (2006/C 54/08) (OL 2006 C 54, p. 13) 41 punktą.

 

III. ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS

 

12. Investicinių projektų, skirtų pirminei žemės ūkio produktų gamybai, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos 7 punkte nurodytos išlaidos, padarytos po to, kai Bendrovė informuoja pagalbos gavėją apie priimtą sprendimą dėl pagalbos skyrimo. Investicinių projektų, skirtų kitai nei pirminė žemės ūkio produktų gamyba veiklai, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos 8 punkte nurodytos išlaidos, padarytos po prašymo dėl palūkanų kompensacijos išmokėjimo pateikimo dienos Bendrovei.[5] (Šio punkto nuostatos netaikomos 4 punkte nurodytiems pagalbos gavėjams).

13. Norėdami gauti kompensaciją, pagalbos gavėjai (išskyrus 4 punkte nurodytus pagalbos gavėjus) prieš patirdami investiciniame projekte, kuriam teikiamas kreditas, numatytas išlaidas, o 4 punkte nurodyti pagalbos gavėjai ne vėliau kaip per ketvirtį nuo garantijos suteikimo dienos, pateikia Bendrovei:

13.1. prašymą dėl palūkanų kompensacijos išmokėjimo, nurodydami vardą, pavardę (įmonės pavadinimą), savo atsiskaitomosios sąskaitos numerį;

13.2. savivaldybių ir (ar) kitų institucijų išduotus dokumentus (išskyrus Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) apie bet kokią tam pačiam investiciniam projektui suteiktą (pagal priimtą sprendimą planuojamą suteikti) pagalbą[6], įskaitant de minimis pagalbą, suteiktą pagal reglamentą (EB) Nr. 1998/2006 ir pagal 2007 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1535/2007 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis valstybės pagalbai žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje (OL 2007 L 337, p. 35);

13.3. patvirtinimą raštu, kad investicijomis daugiau nei 25 proc. išplečiami gamybos pajėgumai arba iš esmės pakeičiamas gamybos ar naudojamų technologijų pobūdis, jei investicijos skirtos žemės ūkio technikai atnaujinti ir (ar) turimo ūkinio pastato būklei gerinti ar jį pakeisti nauju, arba patvirtinimą raštu, kad naujais keičiami ūkiniai pastatai yra pastatyti daugiau kaip prieš 30 metų ar daromo remonto išlaidos siekia 50 proc. naujo pastato vertės.

14. Bendrovė teikia Agentūrai raštu ir elektroniniu paštu nacparama@nma.lt:

14.1. prieš priimdama sprendimą dėl pagalbos skyrimo – paklausimą apie bet kokią pagalbos gavėjo investiciniam projektui suteiktą (ar pagal priimtą sprendimą planuojamą suteikti) pagalbą (pagalbos dydį litais ir procentais) ir apie pagalbos gavėjo ir jo sutuoktinio dalyvavimą KPP priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“, nurodydama investicinio projekto pavadinimą, išlaidų pavadinimą, pagalbos gavėjo vardą, pavardę (įmonės pavadinimą), asmens kodą (įmonės kodą);

14.2. kiekvieną kartą prieš teikdama Žemės ūkio ministerijai pažymą apie lėšų poreikį investicinių kreditų, suteiktų su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, palūkanoms kompensuoti – paklausimą apie pagalbos gavėjo ir jo sutuoktinio dalyvavimą KPP priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“.

Agentūra raštu ir elektroniniu paštu pateikia Bendrovei atsakymą į paklausimą pagal jos nurodytą pagalbos gavėjų sąrašą.

15. Bendrovė, teikdama pagalbą pagal reglamentą (EB) Nr. 70/2001 ir Gaires, vadovaudamasi pateiktais dokumentais, Agentūros atsakymu į 14.1 punkte nurodytą paklausimą ir apskaičiavusi palūkanų kompensuojamą dydį per visą palūkanų kompensavimo laikotarpį, įvertina pagalbos gavėjo tinkamumą dalies palūkanų kompensacijai gauti ir priima sprendimą dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo.

16. Bendrovė, teikdama pagalbą pagal reglamentą (EB) Nr. 1998/2006:

16.1. vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282; 2007, Nr. 50-1925), ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301), patikrina, ar 4 punkte nurodytiems subjektams paskaičiuotas palūkanų kompensuojamas (per visą palūkanų kompensavimo laikotarpį) dydis neviršija leidžiamo nereikšmingos pagalbos dydžio;

16.2. vadovaudamasi pateiktais dokumentais, Agentūros atsakymu į 14.1 punkte nurodytą paklausimą bei patikrinusi ar palūkanų kompensuojamas (per visą palūkanų kompensavimo laikotarpį) dydis neviršija leidžiamo nereikšmingos pagalbos dydžio, įvertina pagalbos gavėjo tinkamumą dalies palūkanų kompensacijai gauti ir priima sprendimą dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo;

16.3. per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo pateikia informaciją apie pagalbos gavėjams teiktiną nereikšmingą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos registrui.

17. Bendrovė per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pagalbos skyrimo priėmimo informuoja pagalbos gavėją ir Agentūrą apie investiciniam projektui numatytos skirti pagalbos pobūdį ir dydį ar sprendimą neskirti pagalbos[7].

18. Kredito įstaigos kas mėnesį teikia Bendrovei duomenis apie kreditų grąžinimą ir kas ketvirtį duomenis apie už kreditus sumokėtas palūkanas. Duomenų teikimo ataskaitos formą Bendrovė su kredito įstaiga suderina sutartyje dėl garantijų teikimo.

19. Bendrovė, vadovaudamasi Agentūros atsakymu į 14.2 punkte nurodytą paklausimą apie pagalbos gavėjo ir jo sutuoktinio dalyvavimą KPP priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“:

19.1. teigiamo atsakymo atveju – pagalbos gavėją informuoja apie dalies sumokėtų kredito palūkanų kompensavimo pagal šias taisykles nutraukimą;

19.2. neigiamo atsakymo atveju – pagal kredito įstaigos pateiktus duomenis apie sumokėtas palūkanas, apskaičiuoja kompensacijos dydį ir ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 d. pateikia Žemės ūkio ministerijos Finansų ir biudžeto departamentui (toliau – Finansų ir biudžeto departamentas) pažymą apie lėšų poreikį investicinių kreditų, suteiktų su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, palūkanoms kompensuoti (priedas).

20. Žemės ūkio ministerijos Buhalterinės apskaitos skyrius (toliau – Buhalterinės apskaitos skyrius), vadovaudamasis Finansų ir biudžeto departamento rašytine išvada, pateikia paraišką Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui dėl lėšų pervedimo į Bendrovės sąskaitą.

21. Bendrovė, gavusi lėšas palūkanoms kompensuoti, per 5 darbo dienas perveda jas į pagalbos gavėjų atsiskaitomąsias sąskaitas.

22. Kalendoriniam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio pabaigos Bendrovė informuoja Agentūrą apie kompensacijos išmokėjimą pagalbos gavėjams.

23. Pagalbos gavėjui pateikus prašymą, Bendrovė išduoda pažymą apie Bendrovės jam išmokėtą pagalbą.

 

IV. ATSAKOMYBĖ

 

24. Už 13.2 punkte nurodytų dokumentų išdavimą atsakingos savivaldybės, už 14 punkte nurodytų duomenų pateikimą Bendrovei – Agentūra.

25. Už 13 punkte nurodytų duomenų pateikimą Bendrovei atsakingi pagalbos gavėjai.

26. Už teisingą kompensacijos dydžio apskaičiavimą, 19.2 punkte nurodytos pažymos pateikimą Finansų ir biudžeto departamentui, 23 punkte nurodytos pažymos išdavimą pagalbos gavėjui, informacijos, suteiktos valstybės pagalbos registrui, pateikimą, informacijos perdavimą Agentūrai bei teisingą lėšų išmokėjimą pagalbos gavėjams atsako Bendrovė.

27. Už 20 punkte nurodytos paraiškos pateikimą Finansų ministerijai ir Bendrovei išmokėtų lėšų apskaitą atsako Buhalterinės apskaitos skyrius.

28. Pagalbos gavėjai, neteisėtai gavę kompensacijas, ir asmenys, prisidėję prie neteisėtos pagalbos gavimo (sąmoningai pateikę klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

Dalies palūkanų už investicinius kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, kompensavimo taisyklių

priedas

 

(Pažymos formos pavyzdys)

 

UŽDAROJI AKCINĖ BENDROVĖ ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDAS

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos

Finansų ir biudžeto departamentui

 

PAŽYMA
APIE LĖŠŲ POREIKĮ INVESTICINIŲ KREDITŲ, SUTEIKTŲ SU UAB ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDO GARANTIJA, PALŪKANOMS KOMPENSUOTI

 

________________ Nr. ________

(data)

__________________________

(dokumento sudarymo vieta)

 

Eil. Nr.

Asmens kodas (įmonės kodas)

Asmens pavardė, vardas
(įmonės pavadinimas)

Jaunasis ūkininkas
(pažymėti taip arba ne)

Kompensacijos dydis Lt

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

(Atsakingo tarnautojo pareigos)                                             (Parašas)                                                                                                         (Vardas, pavardė)

 

A.V.

(Rengėjo nuoroda)

_________________



[1] Kaimo vietovėje veikiantis subjektas – tai kaime, miestelyje ar mieste, kurio gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst., išskyrus savivaldybės centrą (jei Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos, patvirtintos 2007 m. spalio 19 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C (2007) 5076, priemonės aprašyme ar jos įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip), veikiantis fizinis ar juridinis asmuo, teisės aktų nustatyta tvarka įregistravęs jam priklausančią žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre.

[2] Pirminė gamyba – kaip apibrėžta 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 178/2002, nustatančio maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančio Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančio su maisto saugos klausimais susijusias procedūras (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 6 tomas, p. 463), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. balandžio 7 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 575/2006 (OL 2006 L 100, p. 3), 3 straipsnio 17 dalyje.

[3] Žemės ūkio technika yra laikomi traktoriai, universalios traktorių priekabos (puspriekabės), žemės ūkio mašinos, įrenginiai (gyvulininkystės, gamybinių patalpų (sandėlių, saugyklų, daržinių), darbų mechanizavimo proceso įrenginiai, kurie dažnai yra ne savarankiški vienetai, o technologinės linijos ar gamybinio proceso įrenginių dalis), įranga ir įtaisai žemės ūkio darbams atlikti.

Prie žemės ūkio technikos kategorijos nepriskiriama įvairi technika, kuri iš dalies gali būti naudojama ir žemės ūkio gamyboje, tačiau yra pagaminta įvairių ūkio šakų arba kitoms reikmėms (kelių transporto priemonės (krovininiai ir lengvieji automobiliai, autobusai, automobilių priekabos ir puspriekabės, motociklai), kitos transporto priemonės (laivai, orlaiviai ir kt.), kelių ir statybinės mašinos (kranai, keltuvai, greideriai), įvairūs ne žemės ūkio paskirties gamybinių patalpų įrenginiai (kompresoriai, autokrautuvai, plovimo, valymo mašinos ir kt.), komunalinė, buitinė, organizacinė ir kita technika).

[4] Pagalbos gavėjams, imantiems kreditus investiciniams projektams pagal KPP priemones vykdyti, maksimalų investicinės pagalbos dydį sudaro pagal KPP priemones teikiama parama, pagalba kompensuojant dalį kredito palūkanų ir kita projektui teikiama parama.

Tuo atveju, kai pagalbos pirmiausiai kreipiamasi į Bendrovę ir priimamas sprendimas kompensuoti dalį palūkanų, į maksimalų galimos paramos dydį įskaičiuojama pagalbos dalis, priskaičiuota kompensuojant dalį palūkanų per visą kredito palūkanų kompensavimo laikotarpį, t. y., jeigu vėliau investiciniam projektui skiriama parama pagal KPP priemones, pagal jas skiriamas paramos dydis apskaičiuojamas iš maksimalaus paramos dydžio atėmus kredito palūkanų (per visą kredito palūkanų kompensavimo laikotarpį) kompensaciją.

Tuo atveju, kai paramos pirmiausiai kreipiamasi pagal KPP priemones, dalis palūkanų nekompensuojama, jei sprendime teikti paramą pagal KPP priemones nurodyta, kad projektui skiriamas maksimalus paramos dydis. Jei pagal KPP priemones skiriamas paramos dydis nesiekia maksimalaus dydžio – dalis palūkanų kompensuojama iki maksimalaus leidžiamo pramos dydžio.

[5] Informaciją apie padarytas/nepadarytas išlaidas pagalbos gavėjas pažymi Bendrovės paraiškoje dėl garantijos suteikimo.

[6] Jei 2 punkte nurodyti subjektai nesikreipė į savivaldybes ir (ar) kitas institucijas dėl pagalbos suteikimo tam pačiam investiciniam projektui, minėtų institucijų pažymų apie nesuteiktą pagalbą pateikti nereikia. Apie tai, kad nesikreipė dėl pagalbos suteikimo, subjektas pažymi Bendrovės paraiškoje dėl garantijos suteikimo.

[7] Agentūra apie sprendimą pagalbos gavėjo investiciniam projektui neskirti pagalbos neinformuojama.