LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL 2007–2013 M. SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖ IR PRIEINAMUMAS: SVEIKATOS, ŠVIETIMO IR SOCIALINĖ INFRASTRUKTŪRA“ VP3-2.2-ŠMM-05-V PRIEMONĖS „SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO INSTITUCIJŲ MODERNIZAVIMAS PLĖTOJANT UNIVERSALIUS DAUGIAFUNKCINIUS CENTRUS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2008 m. rugsėjo 1 d. Nr. ISAK-2480
Vilnius
Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 18.2 punktu,
tvirtinu 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-05-V priemonės „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-2480
2007–2013 M. SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBĖ IR PRIEINAMUMAS: SVEIKATOS, ŠVIETIMO IR SOCIALINĖ INFRASTRUKTŪRA“ VP3-2.2-ŠMM-05-V PRIEMONĖS „SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO INSTITUCIJŲ MODERNIZAVIMAS PLĖTOJANT UNIVERSALIUS DAUGIAFUNKCINIUS CENTRUS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-05-V priemonės „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami Paraiškas dėl projekto finansavimo pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-05-V priemonės „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“ (toliau – veiksmų programos priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios Paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimą ir atranką.
2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:
2.1. 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1083/2006, nustatantį bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinantį Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Tarybos reglamentas Nr. 1083/2006);
2.3. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedą patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720);
2.4. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos stuktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637);
2.5. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
2.6. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės);
2.7. Metodinius nurodymus dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861);
2.8. Metodinius nurodymus vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems projektų atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – Metodiniai nurodymai vertintojams);
2.9. Mokyklų tobulinimo programą plius, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331 (Žin., 2008, Nr. 7-257).
3. Aprašas yra pirmasis ir vienintelis projektų finansavimo sąlygų aprašas, rengiamas pagal veiksmų programos priemonę. Iš viso veiksmų programos priemonei numatoma skirti 10 340 000 (dešimt milijonų tris šimtus keturiasdešimt tūkstančių litų) Lt. Pagal Aprašą numatoma skirti iki 10 340 000 (dešimties milijonų trijų šimtų keturiasdešimt tūkstančių litų) Lt, iš kurių 8 789 000 (aštuoni milijonai septyni šimtai aštuoniasdešimt devyni tūkstančiai litų) Lt – Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšos ir 1 551 000 (vienas milijonas penki šimtai penkiasdešimt vienas tūkstantis litų) Lt – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
4. Pagal Aprašą numatomos finansuoti veiklos tikslas – modernizuoti suaugusiųjų švietimo institucijų (ar kitų tai veiklai pritaikytinų patalpų) infrastruktūrą įkuriant ir plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus kaimo vietovėse.
5. Pagal Aprašą numatoma finansuoti veikla – suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus: suaugusiųjų švietimo paslaugas teikiančių įstaigų infrastruktūros atnaujinimas atliekant remonto/rekonstrukcijos darbus bei aprūpinant reikiama įranga ir baldais.
6. Šią veiksmų programos priemonę numatoma finansuoti valstybės projektų planavimo būdu. ES fondų finansavimas skiriamas projektams, kurie yra įtraukti į švietimo ir mokslo ministro patvirtintą valstybės projektų sąrašą. Valstybės projektų sąrašas rengiamas vadovaujantis Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. ISAK-977 (Žin., 2008, Nr. 44-1665). Valstybės projektų sąrašą Apraše numatomai finansuoti veiklai planuojama sudaryti ir patvirtinti 2008 m. III ketvirtį.
II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
11. Pagal Aprašą galimi partneriai: Akmenės rajono savivaldybė, Alytaus miesto savivaldybė, Alytaus rajono savivaldybė, Anykščių rajono savivaldybė, Birštono savivaldybė, Biržų rajono savivaldybė, Druskininkų savivaldybė, Elektrėnų savivaldybė, Klaipėdos rajono savivaldybė, Kretingos rajono savivaldybė, Kupiškio rajono savivaldybė, Lazdijų rajono savivaldybė, Marijampolės savivaldybė, Mažeikių rajono savivaldybė, Molėtų rajono savivaldybė, Neringos miesto savivaldybė, Skuodo rajono savivaldybė, Šakių rajono savivaldybė, Šalčininkų rajono savivaldybė, Šiaulių miesto savivaldybė, Šiaulių rajono savivaldybė, Šilalės rajono savivaldybė, Šilutės rajono savivaldybė, Širvintų rajono savivaldybė, Ignalinos rajono savivaldybė, Jonavos rajono savivaldybė, Joniškio rajono savivaldybė, Jurbarko rajono savivaldybė, Kaišiadorių rajono savivaldybė, Kalvarijos savivaldybė, Kauno miesto savivaldybė, Kauno rajono savivaldybė, Kazlų Rūdos savivaldybė, Kėdainių rajono savivaldybė, Kelmės rajono savivaldybė, Klaipėdos miesto savivaldybė, Pagėgių savivaldybė, Pakruojo rajono savivaldybė, Palangos miesto savivaldybė, Panevėžio miesto savivaldybė, Panevėžio rajono savivaldybė, Pasvalio rajono savivaldybė, Plungės rajono savivaldybė, Prienų rajono savivaldybė, Radviliškio rajono savivaldybė, Raseinių rajono savivaldybė, Rietavo savivaldybė, Rokiškio rajono savivaldybė, Švenčionių rajono savivaldybė, Tauragės rajono savivaldybė, Telšių rajono savivaldybė, Trakų rajono savivaldybė, Ukmergės rajono savivaldybė, Utenos rajono savivaldybė, Varėnos rajono savivaldybė, Vilkaviškio rajono savivaldybė, Vilniaus miesto savivaldybė, Vilniaus rajono savivaldybė, Visagino miesto savivaldybė, Zarasų rajono savivaldybė arba paminėtų savivaldybių, apskričių ar Švietimo ir mokslo ministerijos įsteigtos suaugusiųjų švietimo institucijos.
III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
13. Numatoma projekto įgyvendinimo trukmė turėtų būti ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties (toliau – Sutartis) pasirašymo dienos. Atskirais atvejais (dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti Paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo ir vertinimo metu) projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas.
14. Pagrindinės projekto veiklos fiziškai turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos ribų turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Lietuvos Respublikai).
15. Reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu:
15.1. projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jeigu dėl to projektas ar jo dalis galėtų būti finansuotas kelis kartus;
16. Projektas turi atitikti ES horizontalias politikos sritis (darnus vystymasis ir lyčių lygybė ir nediskriminavimas).
17. Reikalavimai projekto parengtumui įgyvendinti:
17.1. turi būti priimti savivaldybių tarybų sprendimai dėl turto perdavimo panaudos teise tuo atveju, kai projekto partneris yra savivaldybės įsteigtos suaugusiųjų švietimo institucijos;
18. Projektai turi siekti Aprašo 2 priede aprašytų produkto ir rezultato rodiklių:
18.2. produkto rodiklis „Modernizuota švietimo paslaugas teikiančių įstaigų, plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 19 įstaigų vienam projektui;
IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI
20. Pagrindiniai reikalavimai tinkamoms projekto išlaidoms nustatyti Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo finansavimo reikalavimams (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) tiek, kiek jie taikytini Paraiškos dėl projekto finansavimo rengimo metu.
21. Be Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse nurodytų netinkamų projekto išlaidų pagal Aprašą papildomai nustatomos šios netinkamos projekto išlaidos:
23. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio (t. y. projekto veiklų įgyvendinimo ir visų su projekto įgyvendinimu susijusių tinkamų finansuoti išlaidų patyrimo laikotarpio) pradžia ir pabaiga nustatoma Sutartyje. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, kurios yra patirtos ir apmokėtos Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse nurodytu projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu (t. y. nuo 2006 m. gruodžio 15 d.).
24. Projekto veiklos (tarp jų ir viešieji pirkimai) gali būti pradėtos vykdyti prieš Sutarčių pasirašymą pareiškėjui prisiimant visišką atsakomybę už veiklų ir jų įgyvendinimui skirtų išlaidų tinkamumą. Nustačius, kad veikla ir/ar jai įgyvendinti skirtos visos/dalis išlaidų yra netinkamos finansuoti, patirtos išlaidos apmokamos iš pareiškėjo lėšų.
25. Gali būti finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų tačiau pareiškėjas savo iniciatyva ir pareiškėjo arba kitų šaltinių lėšomis gali finansuoti tam tikrą dalį tinkamų projekto išlaidų.
26. Visais atvejais projekto finansavimo dydis nustatomas kaip mažiausia projektui įgyvendinti būtina lėšų suma. Finansavimo dydis tinkamumo skirti finansavimą vertinimo metu nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų realumą ir būtinumą. Visos projekto išlaidos turi būti planuojamos atsižvelgiant į metinį kainų augimą ir valiutų riziką.
27. Projektui reikiamo finansavimo suma turi būti nustatyta atsižvelgiant į Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. Iš projektų numatomos gauti pajamos turi būti įvertintos iš anksto pagal Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 str. 2 dalies nuostatas, išskyrus tuos atvejus, kai bus gaunama pajamų bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto. Numatoma gauti grynųjų pajamų suma mažinamas projektui skiriamas finansavimas. Grynųjų pajamų skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Detaliomis metodologinėmis rekomendacijomis – EK parengtas „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“, „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinėmis gairėmis“ (angl. Guidance on the Methodology for carrying out Cost-Benefit Analysis) ir „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu“. Šie dokumentai pateikti interneto svetainėje www.esparama.lt. Tuo atveju jei pajamos nebuvo įvertintos iš anksto, tai per 5 metus po projekto pabaigos gautos pajamos turi būti grąžintos į valstybės biudžetą.
V. PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS IR KONSULTAVIMAS
28. Vadovaudamasis Aprašu, pareiškėjas pildo Paraiškos dėl projekto finansavimo formą. Paraiškos dėl projekto finansavimo forma susideda iš dviejų dalių – Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), ir Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies ir pildymo instrukcijos (3 priedas) (elektronines formas galima rasti interneto svetainėje www.esparama.lt).
29. Paraiškos dėl projekto finansavimo forma turi būti užpildyta vadovaujantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), ir Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiąja (B) dalimi ir pildymo instrukcija (3 priedas). Paraiškos dėl projekto finansavimo forma turi būti užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu.
30. Teikdamas Paraišką dėl projekto finansavimo, pareiškėjas turi pridėti Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiojoje (B) dalyje ir pildymo instrukcijoje (3 priedas) nurodytus dokumentus, kurie įrodytų, kad pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus.
31. Pareiškėjas, rengdamas Paraišką dėl projekto finansavimo, dėl informacijos apie projekto idėją, tikslus ir jų atitiktį nacionaliniams strateginio planavimo dokumentams gali kreiptis į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Europos Sąjungos paramos koordinavimo departamento Europos Sąjungos paramos valdymo skyriaus Programų planavimo poskyrio darbuotojus. Klausimai gali būti teikiami raštu, elektroniniu paštu ir žodžiu.
32. Pareiškėjas gali teikti klausimus dėl valstybės projektų rengimo, Paraiškos dėl projekto finansavimo pildymo ir kitus su Paraiškos dėl projekto finansavimo pildymu bei pateikimu susijusius klausimus viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) Struktūrinės paramos skyriaus darbuotojams telefonu (8 5) 263 9763 ir/ar elektroninio pašto adresu info@cpva.lt. Iš anksto susitarus, pareiškėjai gali būti informuojami bei konsultuojami susitikimo su CPVA darbuotojais metu.
VI. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS
34. Paraiškos dėl projekto finansavimo yra priimamos ir registruojamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 43–48 punktuose nustatyta tvarka.
35. Paraiškos dėl projekto finansavimo turi būti įteiktos pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, pristatytos pašto kurjerio arba atsiųstos registruotu paštu CPVA pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodytu adresu ir iki pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyto termino pabaigos. CPVA ir pareiškėjo bendru sutarimu laikotarpis gali būti sutrumpintas. Kitais būdais išsiųstos, kitais adresais įteiktos arba vėliau nei iki pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyto termino pabaigos gautos Paraiškos dėl projekto finansavimo gali būti atmetamos. Siunčiant paštu arba kurjeriu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip pasiūlyme teikti Paraiškas dėl projekto finansavimo nurodyta data. Už Paraiškos dėl projekto finansavimo pristatymą laiku atsako pareiškėjas.
36. Paraiškos dėl projekto finansavimo teikiamos užklijuotame ir užantspauduotame voke. Pareiškėjas privalo pateikti vieną projekto Paraiškos dėl projekto finansavimo originalą (užpildyta Paraiškos dėl projekto finansavimo forma ir priedai), ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, vieną Paraiškos dėl projekto finansavimo (užpildyta Paraiškos dėl projekto finansavimo forma ir priedai) kopiją nurodant „KOPIJA“, ir elektroninę Paraiškos dėl projekto finansavimo (užpildyta Paraiškos dėl projekto finansavimo forma ir priedai) versiją kompiuterinėje laikmenoje. Paraiška dėl projekto finansavimo ir jos kopijos turi būti susegtos (rekomenduojama segti į segtuvus kietais viršeliais). Ant voko (ar kitos talpos/paketo) turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, veiksmų programos priemonė, pagal kurią teikiama Paraiška dėl projekto finansavimo. Ant kitos voko pusės nurodomas kontaktinio asmens vardas ir pavardė, telefonas, faksas bei elektroninio pašto adresas. Ant kompiuterinės laikmenos turi būti aiškiai nurodytas projekto pavadinimas ir veiksmų programos priemonė, kuriai teikiama Paraiška dėl projekto finansavimo.
37. Visi Paraiškos dėl projekto finansavimo ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.
38. Paraiškos dėl projekto finansavimo originalo, kopijų ir elektroninio varianto turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad kopijų ir elektroninio Paraiškos dėl projekto finansavimo varianto turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi Paraiškos dėl projekto finansavimo popierinio varianto originale pateikta informacija.
39. Atsiuntusiam ar įteikusiam Paraišką dėl projekto finansavimo pareiškėjui ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškos CPVA gavimo dienos išsiunčiamas Paraiškos dėl projekto finansavimo registravimo patvirtinimas, kuriame taip pat nurodomas ES struktūrinių fondų ir ES Sanglaudos fondo informacinėje kompiuterizuotoje valdymo ir priežiūros sistemoje Paraiškai dėl projekto finansavimo suteiktas unikalus kodas.
40. Informacija apie pateiktus valstybės projektus ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Paraiškų dėl projekto finansavimo pateikimo termino pabaigos (paskutinės dienos) paskelbiama svetainėje www.esparama.lt. nurodant pareiškėjo pavadinimą projekto pavadinimą trumpą projekto aprašymą Paraiškos dėl projekto finansavimo unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą.
VII. PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
41. Paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimas ir atranka yra atliekami vadovaujantis Projektų finansavimo ir administravimo taisyklių 49–99 punktuose nustatyta tvarka.
42. Paraiškų dėl projekto finansavimo, teikiamų pagal šį Aprašą vertinimą sudaro:
42.1. administracinės atitikties vertinimas – šio vertinimo metu patikrinama, ar Paraiška dėl projekto finansavimo yra visiškai sukomplektuota, ar pateikti visi Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiojoje (B) dalyje ir pildymo instrukcijoje nurodyti dokumentai bei priedai;
42.2. projekto tinkamumo finansuoti vertinimas – šio vertinimo metu nustatoma, ar projektas tinkamas finansuoti pagal veiksmų programos priemonę ir atitinka Aprašo reikalavimus, nustatoma projekto atitiktis bendriesiems bei specialiesiems projektų atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas projekto finansavimo dydis.
44. Administracinės atitikties vertinimo etapui taikomos vertinimo lentelės ir metodiniai nurodymai Paraiškų dėl projekto finansavimo vertintojams pateikiami Aprašo 4 priede.
45. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapui taikomos vertinimo lentelės ir metodiniai nurodymai Paraiškų dėl projekto finansavimo vertintojams pateikiami Aprašo 1 priede.
46. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimą CPVA organizuoja kaip derybas su pareiškėju, t. y. CPVA pateikus pastabas dėl Paraiškos dėl projekto finansavimo atitikties bendriesiems ir (ar) specialiesiems atitikties kriterijams, pareiškėjas gali Paraišką dėl projekto finansavimo patikslinti.
47. Vertinimo metu atsižvelgiama į Paraiškoje dėl projekto finansavimo pateiktą informaciją bei dokumentus. Jeigu vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame per CPVA nurodytą terminą prašoma pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Esant poreikiui, CPVA gali pareiškėją pakviesti pokalbio ir (ar) apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.
48. Galutinį sprendimą dėl projekto finansavimo priima Švietimo ir mokslo ministerija vadovaudamasi CPVA pateikta tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita. Sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo Švietimo ir mokslo ministerijoje dienos. Sprendimas yra tvirtinamas švietimo ir mokslo ministro įsakymu.
49. Švietimo ir mokslo ministerija apie priimtą sprendimą dėl projekto finansavimo informuoja CPVA per 5 darbo dienas nuo įsakymo įsigaliojimo dienos. CPVA per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo ir užregistravimo informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą ir organizuoja Sutarties pasirašymą.
50. Sutartis rengiama pagal Projektų finansavimo ir administravimo sutarties formą patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).
VIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
53. Projekto išlaidos apmokamos bei Sutarčių priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 116–190 punktuose bei Sutartyje nustatyta tvarka.
54. Projekto išlaidos gali būti apmokamos dviem būdais: išlaidų kompensavimo ir (ar) sąskaitų apmokėjimo.
55. Avansas projekto vykdytojui išmokamas Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
56. Pasirašydamas Sutartį pareiškėjas kartu su partneriais įsipareigoja:
56.1. įgyvendinti projektą kuriam teikiamas finansavimas, ir, naudodamas projekto metu sukurtą turtą bei išteklius, užtikrinti projekto veiklos tęstinumą ne trumpiau kaip 5 metus po projekto užbaigimo;
56.2. apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą kuris buvo finansuotas projekto lėšomis, ne trumpiau nei projekto įgyvendinimo laikotarpiui, jeigu tokį reikalavimą projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustato CPVA. Pareiškėjas, įvertinęs galimas rizikas, būtinumą ir tikslingumą drausti ilgalaikį materialųjį turtą Paraiškoje dėl projekto finansavimo gali siūlyti drausti konkretų turtą ir pagrįsti tokio draudimo būtinumą bei numatyti išlaidas draudimui. Galutinį sprendimą dėl draudimo reikalavimo ir draudimo išlaidų būtinumo priima CPVA;
56.3. turtas, sukurtas ar įsigytas finansuojant projekto lėšomis, privalo likti Lietuvos Respublikoje, negali būti pakeista šio turto paskirtis, nuosavybės pobūdis, veiklos pobūdis, paramos objekto vieta (ne mažiau kaip 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos);
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Aprašas konkretaus projekto atveju taikomas iki pasirašant Sutartį. Pasirašius Sutartį Apraše išdėstytos nuostatos, susijusios su reikalavimais projekto vykdytojui, projekto veikloms ir projekto išlaidomas, kurios taikomos tam tikram projektui, perkeliamos į Sutarties nuostatas.
59. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę apskųsti CPVA, Švietimo ir mokslo ministerijos, koordinuojančiosios, vadovaujančiosios ir mokėjimo institucijų veiksmus arba neveikimą, susijusius su Paraiškos dėl projekto finansavimo vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-SMM-05-V priemonės „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ IR METODINIAI NURODYMAI VERTINTOJAMS
Bendrasis kriterijus |
Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai |
Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai |
Paaiškinimai/informacijos šaltinis |
Vertinimas |
||
taip |
ne |
patikslinus |
||||
1 |
2 |
|
|
5 |
6 |
7 |
1. Projektas atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas |
1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu |
1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu |
Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ (toliau – prioritetas) tikslą „Užtikrinti prieinamas ir aukštos kokybės esmines viešąsias sveikatos priežiūros, švietimo, valstybės užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų teikiamas paslaugas, nestacionarias socialines paslaugas ir paslaugas neįgaliesiems“ (toliau – tikslas) ir uždavinį „Užtikrinti aukštesnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę bei prieinamumą, gerinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje“ (toliau – uždavinys), ryšys yra akivaizdus ir priežastinis Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 3 punktas |
|
|
|
1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui yra teigiamas |
Galima teigti, kad, įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui, atsižvelgiant į priemonės specifiką, bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis tikslinių grupių problemų sprendimui Paraiškos A dalies 5 ir 6 punktai, B dalies 1 punktas |
|
|
|
||
1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su priemonės aprašymu ir bent viena iš Apraše numatyta veiklos sritimi |
1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos priede pateiktu atitinkamos priemonės dalies veiklų aprašymu |
Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklą, nurodytą veiksmų programos priedo VP3-2.2-ŠMM-05-V priemonės aprašyme Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas |
|
|
|
|
1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka Apraše numatytą veiklą |
Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka Apraše numatytą veiklą Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas |
|
|
|
||
1.2.3. Projektas atitinka priemonės aprašyme numatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“) |
Būtina įsitikinti, ar tenkinami reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu Paraiškos B dalies 6 punktas |
|
|
|
||
1.2.4. Projektas atitinka su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus |
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus |
2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo |
2.1.1. Teisės aktuose arba strategijoje arba veiksmų plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos sritys (taikoma tik planavimo atveju) |
Būtina įsitikinti, kad projektas, teikiamas pagal Apraše numatomą finansuoti veiklą, atitinka Mokyklų tobulinimo programą plius (toliau – MTP+), t. y. prisideda prie MTP+ 41 priedo „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas Paraiškos A dalies 1 ir 6 punktai ir B dalies 2 punktas |
|
|
|
2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik konkurso atveju) |
Netaikoma |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus |
3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos priemonės rodiklių įgyvendinimo |
3.1.1. Projektas siekia veiksmų programos priemonės produkto ir rezultato rodiklių |
Būtina įsitikinti, kad projektas, planuojamas pagal Apraše numatomą finansuoti veiklą, siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus Aprašo 18 punkte nurodytus produkto ir rezultato rodiklius Paraiškos A dalies 12 punktas |
|
|
|
3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai |
3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika |
Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų išdava, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus Paraiškos A dalies 6 punktas |
|
|
|
|
3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku |
Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus: – yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas; – išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami; – pasiekiami, t. y. realūs; – susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms; – iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data Paraiškos A dalies 6 punktas |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą |
4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui |
4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga) |
Būtina įsitikinti, kad projektas neprieštarauja Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatoms ir atitinka šiuos reikalavimus: – projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų; – projektas nedaro neigiamos įtakos sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis); – projektas neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje, vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370) Paraiškos A dalies 6 ir 13 punktai Paraiškos B dalies 9 punktas |
|
|
|
4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas) |
|
|
|
|||
4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas) |
|
|
|
|||
4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas) |
|
|
|
|||
4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą |
4.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą |
Netaikoma |
|
|
|
|
4.2.2. Projektas atitinka kitus, su reikalavimais darnaus vystymosi principo įgyvendinimu susijusius, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus |
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus |
5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui |
5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui |
Vertinama, ar projektas neprieštarauja lyčių lygybės ir nediskriminavimo principui, nepažeidžia Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo bei Lietuvos Respublikos vyrų ir moterų lygių galimybių įstatymo ir jame vykdomi šie reikalavimai: – neribojamos vienodos galimybės vyrams ir moterims dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais; – neribojamos vienodos galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais Paraiškos A dalies 6, 13 punktai |
|
|
|
5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą |
5.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo |
Netaikoma |
|
|
|
|
5.2.2. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą |
Netaikoma |
|
|
|
||
5.2.3. Projektas atitinka kitus, su reikalavimais lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimu susijusius, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus |
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis |
6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis |
6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis |
Būtina įvertinti, ar projekto vykdytojas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavus projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, tokiu atveju, ar projekto veiklų plane realistiškai įvertino pirkimų vykdymo terminus; jei projekto vykdytojas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus Paraiškos B dalies 4 punktas |
|
|
|
6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis |
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) nustatyta tvarka, būtina įvertinti, ar atsižvelgiant į projekto veiklas, būtinas poveikio aplinkai vertinimas; poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas, jei poveikio aplinkai vertinimas yra būtinas Paraiškos B dalies 9 punktas ir 12.9 punktas (galutinė motyvuota poveikio aplinkai atrankos išvada ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei pažymėta Paraiškos B dalies 1 punkto A arba B papunkčiai) |
|
|
|
||
6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis |
Vertinant projektus reikia įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų (pvz., finansuojami pagal suderintą valstybės pagalbos schemą laikantis nustatytų reikalavimų). Taip pat vertinant projektus reikia įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. Jei projektas yra valstybės pagalbos objektas, turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus Paraiškos A dalis ir B dalies 2 punktas |
|
|
|
||
6.2. Projektas suderinamas su sektorinių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis |
6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis |
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą |
7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus |
7.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, numatytą Apraše |
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka Aprašo 10 (11) punktuose nurodytus pareiškėjus (partnerius) Paraiškos A dalies 1, 3 ir 5 punktai |
|
|
|
7.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybes įgyti) teisinį pagrindą vykdyti projekte numatytas veiklas |
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) turi teisę verstis projekte numatyta veikla Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai |
|
|
|
||
7.1.3. Bendruoju atveju pareiškėjui gali būti skirtos finansavimo lėšos: |
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus: |
|
|
|
||
7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas; 7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 7.1.3.3. paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos; 7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo; 7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu |
7.1.3.1 – Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai; 7.1.3.2 – Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai; 7.1.3.3 – Paraiškos A dalies 15 punktas; 7.1.3.4–7.1.3.5 – Paraiškos A dalies 15 punktas |
|
|
|
||
7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą |
7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
|
7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda) |
Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą numato paslaugų įsigijimą ir pan. Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 12.4 punktas (pareiškėjo darbuotojų tiesiogiai dalyvausiančių projekto įgyvendinime, gyvenimo aprašymai (CV) |
|
|
|
||
7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus |
Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė ne ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo Sutarties pasirašymo dienos, pagrindinės projekto veiklos fiziškai vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Lietuvos Respublikai) Paraiškos A dalies 4 ir 7 punktai |
|
|
|
||
7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę |
Siekiama įsitikinti, ar partneriai įtraukti pagrįstai, t. y. ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę projekte (pvz., turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.) Paraiškos A dalies 5 punktas |
|
|
|
||
7.2.5. Projektas atitinka kitus, susijusius su reikalavimais pareiškėjams, specialiuosius atrankos kriterijus |
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius |
8.1. Užtikrintas projekto finansavimas |
8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus |
Pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo nuosavu indėliu, todėl kriterijus vertinamas teigiamai |
|
|
|
8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas |
Būtina įsitikinti, ar projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM, projekto grynosioms pajamoms ir kt.) užtikrinamas finansavimas; netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui Paraiškos A dalies 11 punktas ir B dalies 12.3 punktas (pareiškėjo ir (ar) partnerio raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo ir (ar) partnerio gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti (jei taikoma) |
|
|
|
||
8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas |
Būtina įsitikinti, kad projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 10 punktas |
|
|
|
||
8.1.4. Projektas atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus |
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas |
9.1. Sanaudų-naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas (jei taikoma) |
9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė |
Aiškiai suformuluoti reikalavimai techniniam projekto sprendimui. Projektui pagrįsti svarstomos bent dviejų alternatyvų galimybės: „nulinė“ alternatyva (projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.). Atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimybės projekto įgyvendinimo alternatyvai, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus Paraiškos B dalies 11 punktas |
|
|
|
9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos |
Skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis. Paraiškos B dalies 7 punktas ir 12.6. punktas (projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikiama http://www.esparama.lt/es parama pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 7 punkto c papunktis) |
|
|
|
||
9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės (jei taikoma) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.1.7. Įvertintos rizikos |
Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir numatyti jų valdymo veiksmai Paraiškos B dalies 8 punktas |
|
|
|
||
9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas |
Kai Apraše nereikalaujama atlikti detalios sąnaudų ir naudos analizės, vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 5 punktas |
|
|
|
||
9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams |
9.2.1. Projekte numatytos veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus |
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse nustatytus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai Paraiškos A dalies 8 punktas ir B dalies 6 punktas |
|
|
|
|
9.2.2. Išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai |
Būtina įsitikinti, kad projekto išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas Paraiškos A dalies 8 punktas, B dalies 5 punktas ir B dalies 12.5 punktas (projekto išlaidų dydį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, apklausos, preliminarūs komerciniai pasiūlymai ir kita) (rekomenduojama) |
|
|
|
||
9.2.3. Užtikrinama lėšų įsisavinimo sparta |
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų įsisavinimo spartą Paraiškos A dalies 9 punktas ir B dalies 4 punktas |
|
|
|
||
9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus |
Būtina įsitikinti, ar projekte gali būti numatytas kryžminis finansavimas; kryžminiam finansavimui numatomos tinkamos veiklos; šios veiklos būtinos projekto tikslams pasiekti ir turės pridėtinę vertę; kryžminiam finansavimui nustatytas dydis yra tinkamas pagal finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus Paraiškos A dalies 8 punktas |
|
|
|
||
9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus) |
Netaikoma |
|
|
|
||
9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus (jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus tenkinamas) |
9.3.1. Projekto paraiškoje teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio: 9.3.1.1. negaunama pajamų; 9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto; 9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto |
Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos EK parengtas „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects) Paraiškos A dalies 10 punktas ir B dalies 7 punktas |
|
|
|
|
9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas finansavimo dydis |
Būtina įsitikinti, kad prašomas finansavimo dydis yra apskaičiuotas pajamų dydžiu sumažinus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą Paraiškos A dalies 10 punktas ir B dalies 7 punktas |
|
|
|
2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-05-V priemonės „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
PRIEMONĖS „SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO INSTITUCIJŲ MODERNIZAVIMAS PLĖTOJANT UNIVERSALIUS DAUGIAFUNKCINIUS CENTRUS“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠAS
RODIKLIO (-IŲ) PAVADINIMAS |
RODIKLIO PAAIŠKINIMAS |
RODIKLIO MATAVIMAS |
ATSAKINGA INSTITUCIJA |
||
BŪDAS ARBA (VNT.) |
DOKUMENTAS IR INFORMACIJOS ŠALTINIS |
LAIKAS |
|||
Rezultato rodikliai |
|||||
Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos). |
Tiesioginės naudos gavėjai – tai asmenys, kurie per 6 (šeši) mėnesiai nuo projekto pabaigos naudojo pagal paskirtį iš projekto lėšų sukurtą ir (arba) modernizuotą švietimo infrastruktūrą (patalpas ir (arba) įrangą), ir asmenys, pasinaudoję švietimo paslaugomis, kurioms teikti naudojama infrastruktūra.
Į tiesioginės naudos gavėjus įtraukiami: 1. Asmenys, kurie naudojasi infrastruktūra tiesiogiai mokymuisi pagal formaliojo ir neformaliojo švietimo programas (mokiniai, studentai, mokytojai, dėstytojai, suaugusieji, dalyvaujantys neformaliajame švietime, ikimokyklinio amžiaus vaikai ir kt.). 2. Švietimo institucijų pedagoginis (auklėtojai, mokytojai, dėstytojai) personalas, administracijos darbuotojai, švietimo pagalbos darbuotojai, švietimo ekspertinių institucijų ir kitų su švietimo veikla susijusių institucijų darbuotojai, kurių darbo vietoms yra skirta infrastruktūra. 3. Asmenys, kurie naudojasi infrastruktūros teikiamomis paslaugomis, netiesiogiai susijusiomis su mokymusi pagal formaliojo ir neformaliojo švietimo programas (naudojimasis bibliotekomis, švietimo pagalbos specialistų paslaugomis, brandos egzaminus laikantys asmenys ir pan.). Asmenys, kurie naudojasi iš projektų lėšų sukurtomis informacinėmis sistemomis, išskyrus nuotolinio mokymo infrastruktūrą, neįskaičiuojami |
Skaičiuojami asmenys.
Tie patys asmenys, naudojantys projekto įgyvendinimo metu sukurtą infrastruktūrą, gali būti įskaičiuoti tik vieną kartą.
Rodiklis laikomas pasiektu, kai įgyvendinus projektą sukurta infrastruktūra tiesiogiai pasinaudoja naudos gavėjas |
Pirminiai informacijos šaltiniai: naudos gavėjų mokymuose dalyvavusių asmenų, pagal formaliojo švietimo programas besimokančių asmenų švietimo įstaigų darbuotojų registravimo žurnalai/suvestinės.
Antriniai informacijos šaltiniai: projekto vykdytojo teikiamos ataskaitos po projekto įgyvendinimo pabaigos |
Duomenys renkami praėjus 6 (šešiems) mėnesiams po projekto pabaigos pagal projektų vykdytojų teikiamų ataskaitų periodiškumą |
Už informacijos teikimą atsakingas projekto vykdytojas |
Projektai |
Skaičiuojami pagal šį uždavinį gavę paramą (pasirašytos Finansavimo ir administravimo sutartys) ir baigti įgyvendinti projektai.
Neįtraukiami projektai, skirti techninei dokumentacijai parengti |
Skaičiuojami baigti įgyvendinti projektai (vnt.).
Rodiklis laikomas pasiektu, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita |
Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų (prekių) perdavimo–priėmimo aktai (kai perkamos paslaugos), atliktų techninės priežiūros darbų aktai arba pripažinimo tinkamu naudoti aktai.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai |
Rodiklis matuojamas 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą |
Už informacijos teikimą atsakingas projekto vykdytojas |
Modernizuotos švietimo paslaugas teikiančios įstaigos, plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus.
Papildomas rodiklis, kurio reikia Mokyklų tobulinimo programos plius, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331, įgyvendinimo stebėsenai atlikti |
Skaičiuojamos švietimo paslaugas teikiančios įstaigos, gavusios tiesioginę naudą iš projekto plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus: naujai pastatytas, rekonstruotas ar suremontuotas ir įrengtas arba tik įrengtas institucijos arba jos padalinio pastatas |
Skaičiuojamos institucijos (vnt.)
Rodiklis laikomas pasiektu, kai atliekami darbai ir (arba) įsigyjama įranga, numatyta pagal Finansavimo ir administravimo sutartį |
Pirminiai informacijos šaltiniai: pastato pripažinimo tinkamu naudoti aktai, atliktų techninės priežiūros darbų aktai arba paslaugų (prekių) perdavimo–priėmimo aktai (kai perkamos paslaugos). Jeigu steigiama nauja įstaiga, pateikiami jos įsteigimą patvirtinantys dokumentai – naujos įstaigos registravimo dokumentai, naujo padalinio steigimo dokumentai arba naujų funkcijų priskyrimą įstaigai arba padaliniui patvirtinantys dokumentai.
Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai |
Rodiklis matuojamas 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą |
Už informacijos teikimą atsakingas projekto vykdytojas |
2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-05-V priemonės „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
3 priedas
(Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir pildymo instrukcija)
_____________________________
pareiškėjo pavadinimas
1. Projekto poreikis
(Aprašykite projekto tikslinių grupių poreikius ir (ar) kokias jų problemas numatoma išspręsti įgyvendinus projektą, rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.)
Tikslinės grupės ir jų poreikiai (problemos) |
Kaip projektas prisideda prie tikslinių grupių problemų sprendimo |
|
|
2. Projekto atitiktis priemonės „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“ remiamoms veikloms
(Nurodykite, kuriai veiklų grupei priskiriamos veiklos bus vykdomos projekto metu. Trumpai paaiškinkite, kodėl. Projekto metu gali būti įgyvendinamos veiklos pagal daugiau nei vieną veiklų grupę, rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.)
Remiamos veiklos |
Atitikties atžyma |
Komentaras/paaiškinimas |
Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus: suaugusiųjų švietimo paslaugas teikiančių įstaigų infrastruktūros atnaujinimas atliekant remonto/rekonstrukcijos darbus bei aprūpinant reikiama įranga ir baldais |
£ |
|
3. Projekto tikslai ir uždaviniai
(Aprašykite, kaip teikiamo projekto tikslas(i) ir uždaviniai atitinka toliau lentelėje išvardytų strateginių dokumentų nuostatas, rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.)
Projekto tikslo ir uždavinių atitiktis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui „Užtikrinti prieinamas ir aukštos kokybės esmines viešąsias sveikatos priežiūros, švietimo, valstybės užimtumo rėmimo politiką įgyvendinančių institucijų teikiamas paslaugas, nestacionarias socialines paslaugas ir paslaugas neįgaliesiems“ ir uždaviniui „Užtikrinti aukštesnę švietimo ir studijų sistemos paslaugų kokybę bei prieinamumą, gerinant visų amžiaus grupių asmenų dalyvavimą mokymosi visą gyvenimą sistemoje“ |
|
4. Projekto veiklų įgyvendinimo detalizavimas
1. (Pateikite detalesnį aprašymą, kaip kiekvienos projekto veikos kontekste planuojama organizuoti tai veiklai reikalingų paslaugų, prekių, darbų pirkimus, kokiomis prielaidomis remiantis suplanuota veiklai įvykdyti reikalingų veiksmų (atitinkamų dokumentų parengimo, pirkimų organizavimo, tiekimų atlikimo) trukmė ir pan.) (rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.).
2. (Užpildykite toliau esantį veiklų grafiką, atitinkamai pažymėdami veiklų planuojamą trukmę)
Projekto veiklų vykdymo laikotarpis |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Eil. Nr. |
Projekto veiklos ir jų detalizavimas |
Mėnuo |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
1. |
I veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.): |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
Pvz., įrangos specifikacijų, pirkimo dokumentų parengimas, suderinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Pvz., įrangos pirkimo organizavimas (skelbimas, vokų atplėšimas, laimėtojo paskelbimas, pirkimo sutarties pasirašymas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Pvz., įrangos pristatymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. |
...................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. |
...................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.6. |
...................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
II veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.): |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
...................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
...................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
...................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Projekto biudžete nurodytų išlaidų pagrindimas
(Pateikite trumpą išlaidų, kurios susijusios su viešųjų pirkimų pagrindu sudarytų sutarčių ir (ar) darbo sutarčių vykdymu įgyvendinant projekto veiklas, pagrindimą)
Projekto biudžeto (iš paraiškos A dalies) eilutės Nr.* |
Veiklos Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma, Lt |
Išlaidų pagrįstumo duomenys (paaiškinimas /skaičiavimai / detalizavimas, nurodant preliminarius fizinius kiekius ir sumas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
* Iš paraiškos A dalies 8.1 lentelės
6. Projekto veiklų finansavimas iš kitų nacionalinių ar trečiųjų valstybių programų ir Europos Sąjungos fondų
(Nurodykite, ar projekto veiklos buvo ir (ar) yra numatomos finansuoti iš kitų šaltinių nei finansavimo lėšos, skiriamos pagal šį aprašą, rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.)
TAIP |
£ |
(Nurodykite, kurios veiklos, iš kokių finansavimo šaltinių) |
NE |
£ |
|
7. Projekto pajamos
(Nurodykite, kokiai kategorijai pagal Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje reikalavimus priklauso projektas)
Iš projekto: |
|
a) negaunama pajamų |
£ |
b) gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto |
£ |
c) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto |
£ |
(Jei iš projekto gaunama pajamų, nurodykite su projektu susijusias veiklas ir jų rezultatus, kurie gali duoti pajamų ir pajamų dydį, jei pajamos įvertinamos iš anksto) (rekomenduojama teksto apimtis – ~
1/2 – 1 psl.).
(Teigiamai pažymėjus 7 punkto c papunktį, būtina užpildyti pajamų skaičiavimo lentelę, kuri pateikiama http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls)
8. Projekto rizikos ir jų valdymas
(Pateikite projekto rizikų vertinimą užpildydami toliau esančią lentelę, detalizuojant rizikos pobūdį /aspektus bei nurodant, kokios numatomos rizikos valdymo /mažinimo priemones)
Rizikos aprašymas |
Tikimybė* |
Poveikis* |
Rizikos valdymo priemonės / veiksmai |
Ekonominė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
Finansinė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
Technologinė rizika |
|
|
|
|
|
|
|
*Vertinimo skalė: maža (-as) / vidutinė (-is) / didelė (-is)
9. Projekto poveikis aplinkai
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. X-258, Nr. 84-3105), pažymėkite, kuriai kategorijai priskirtinas projektas:
£ A – didelės rizikos projektai (poveikio aplinkai vertinimas privalomas, žr. įstatymo 1 priedėlį)
£ B – vidutinės rizikos projektai (atliekama atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo, žr. 2 priedėlį)
£ C – minimalios rizikos projektai (poveikio aplinkai vertinimas netaikomas)
Jeigu projektas yra A kategorijos, prie paraiškos pridėkite poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą.
Jeigu projektas yra B kategorijos, prie paraiškos pridėkite galutinę motyvuotą poveikio aplinkai atrankos išvadą ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą.
Jeigu projektas yra C kategorijos, užpildykite lentelę:
Poveikio sritis |
Poveikio apibūdinimas (jei įmanoma, nurodant poveikio mastą ir dydį) |
Įdiegtos prevencijos priemonės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Projekto tęstinumo užtikrinimas
(Detalizuokite, kaip numatoma užtikrinti projekto rezultatų tęstinumą organizaciniu, finansiniu, eksploataciniu ir pan. požiūriais) (rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.).
11. Alternatyvų analizė
(Suformuluokite reikalavimus techniniam projekto sprendimui (techniniai reikalavimai planuojamam objektui pagal jo paskirtį, eksploatacijos sąlygas; projektavimo, įrengimo ir veiklos principai, procesai ir pan.). Projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvos: „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kitos alternatyvos (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.) Turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo alternatyvos buvo svarstytos arba, kad kitas alternatyvas, išskyrus nagrinėjamas, netikslinga svarstyti. Jeigu vertinant projekto įgyvendinimo galimybes išskiriamos kelios projekto įgyvendinimo alternatyvos, vertinant kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos turi būti įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus) (rekomenduojama teksto apimtis – 1/2 – 1 psl.).
12. Pridedamų dokumentų sąrašas
Prie Paraiškos dėl projekto finansavimo turi būti pridedami šie dokumentai:
12.1. Klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.
12.2. Įgaliojimą pasirašyti Paraišką dėl projekto finansavimo liudijantis dokumentas, jei Paraiška dėl projekto finansavimo pasirašoma ne Pareiškėjo organizacijos vadovo.
12.3. Pareiškėjo ir (ar) partnerio raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo ir (ar) partnerio gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti (jei taikoma).
12.4. Pareiškėjo darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių projekto įgyvendinime, gyvenimo aprašymai (CV).
12.5. Projekto išlaidų dydį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, apklausos, preliminarūs komerciniai pasiūlymai ir kita) (rekomenduojama).
12.6. Projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikiama http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls (jei pažymėtas Paraiškos dėl projekto finansavimo B dalies 7 punkto c papunktis).
12.7. Savivaldybių tarybų sprendimai dėl turto perdavimo panaudos teise tuo atveju, kai projekto partneris yra savivaldybės įsteigtos suaugusiųjų švietimo institucijos.
12.8. Suaugusiųjų švietimo institucijų techniniai projektai arba supaprastinti techniniai projektai (Lietuvos Respublikos statybos įstatymą (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597), arba sąmatos (objektinės arba lokalinės) su pridėtais aiškinamaisiais raštais.
12.9. Galutinė motyvuota poveikio aplinkai atrankos išvada ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei pažymėta Paraiškos dėl projekto finansavimo B dalies 1 punkto A arba B papunkčiai).
Taip pat pareiškėjas gali pateikti kitus priedus, kurie pagrindžia pareiškėjo ir projekto tinkamumą gauti paramą projekto atitikimą specialiesiems atrankos kriterijams ir kt.
13. Pareiškėjo patvirtinimas
Patvirtinu, kad šioje formoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga
____________________________ __________ _________________
(Pareiškėjo atsakingo asmens pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.2-ŠMM-05-V priemonės „Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
4 priedas
PARAIŠKŲ DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ
Paraiškos pristatymo data: Paraiškos Nr.: Paraišką priėmė: |
Pareiškėjo pavadinimas: 1 partneris: 2 partneris: |
|
||||||
|
Kriterijai |
Pateikus paraišką: |
Patikslinus: |
|||||
taip |
ne |
netaikoma |
taip |
ne |
netaikoma |
|||
1 |
Paraiška (A ir B dalys) visiškai užpildyta, yra pasirašyta, pareiškėjo antspauduota, puslapiai sunumeruoti |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Pateiktas reikiamas paraiškos ir jos priedų originalų ir kopijų skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Pateikta elektroninė Paraiškos versija |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Paraiška užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Pateiktas dokumentas: klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Pateiktas dokumentas: įgaliojimą pasirašyti Paraišką dėl projekto finansavimo liudijantis dokumentas, jei Paraiška dėl projekto finansavimo pasirašoma ne Pareiškėjo organizacijos vadovo |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Pateiktas dokumentas: pareiškėjo ir (ar) partnerio raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo ir (ar) partnerio gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti (jei taikoma) |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Pateiktas dokumentas: pareiškėjo darbuotojų tiesiogiai dalyvausiančių projekto įgyvendinime, gyvenimo aprašymai (CV) |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Pateiktas dokumentas: projekto išlaidų dydį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, apklausos, preliminarūs komerciniai pasiūlymai ir kita) (rekomenduojama) |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikiama http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls (jei pažymėtas Paraiškos dėl projekto finansavimo B dalies 7 punkto c papunktis) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
11 |
Pateiktas dokumentas: savivaldybių tarybų sprendimai dėl turto perdavimo panaudos teise tuo atveju, kai projekto partneris yra savivaldybės įsteigtos suaugusiųjų švietimo institucijos |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Pateiktas dokumentas: suaugusiųjų švietimo institucijų techniniai projektai arba supaprastinti techniniai projektai (Lietuvos Respublikos statybos įstatymą (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597)), arba sąmatos (objektinės arba lokalinės) su pridėtais aiškinamaisiais raštais |
|
|
|
|
|
|
|
13 |
Pateiktas dokumentas: galutinė motyvuota poveikio aplinkai atrankos išvada ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei pažymėta Paraiškos B dėl projekto finansavimo dalies 1 punkto A arba B papunkčiai) |
|
|
|
|
|
|
|
VERTINTOJO PASTABOS (Kokios informacijos ar dokumentą trūksta) |
||||||||