Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl TARPTAUTINIO KONKURSO KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS GERIAUSIAM VERSLO PLANUI BEI ZONOS STATUTUI PARENGTI IR STEIGĖJŲ GRUPEI PARINKTI KOMISIJOS SUDARYMO IR KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2012 m. liepos 18 d. Nr. 943
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymo (Žin., 2012, Nr. 33-1543) 6 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Sudaryti šią Tarptautinio konkurso Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti komisiją (toliau – Komisija):
Daumantas Lapinskas |
– |
ūkio viceministras (Komisijos pirmininkas); |
Tadas Jagminas |
– |
viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ Projektų valdymo departamento direktorius (Komisijos pirmininko pavaduotojas); |
Romualdas Gailiūnas |
|
Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktorius; |
Darius Jakubauskas |
– |
viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros Verslo projektų valdymo skyriaus vedėjas; |
Gina Jaugielavičienė |
– |
Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento direktorė; |
Marius Kruopas |
– |
viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ Projektų valdymo departamento teisininkas; |
Lina Lukoševičiūtė |
– |
Ūkio ministerijos Teisės, pirkimų ir ūkio departamento direktoriaus pavaduotoja; |
Vaidas Pakalka |
– |
Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus pavaduotojas; |
Tomas Pilukas |
– |
Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento Tranzito ir logistikos skyriaus vedėjas; |
Jurgita Staneikaitė |
– |
Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento Investicijų politikos skyriaus vedėja. |
2. Patvirtinti Tarptautinio konkurso Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti nuostatus (pridedama).
3. Įgalioti Ūkio ministeriją organizuoti tarptautinį konkursą Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti.
ENERGETIKOS MINISTRAS,
PAVADUOJANTIS MINISTRĄ PIRMININKĄ ARVYDAS SEKMOKAS
ŪKIO MINISTRAS RIMANTAS ŽYLIUS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 943
TARPTAUTINIO KONKURSO KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS GERIAUSIAM VERSLO PLANUI BEI ZONOS STATUTUI PARENGTI IR STEIGĖJŲ GRUPEI PARINKTI NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tarptautinio konkurso Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato tarptautinio konkurso, siekiant atrinkti steigėjų grupę Kėdainių laisvosios ekonominės zonos (toliau – Zona) geriausiam verslo planui ir Zonos statutui parengti, organizavimo tvarką.
2. Tarptautinis konkursas Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei Zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti (toliau – Konkursas) rengiamas laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, viešumo ir skaidrumo principų.
3. Konkurso dalyviais gali būti visi fiziniai ir juridiniai asmenys, taip pat organizacijos, neturinčios juridinio asmens statuso, ir jų padaliniai (toliau – Konkurso dalyviai), kurie, vadovaudamiesi Nuostatais, turi teisę pateikti pasiūlymą (toliau – Pasiūlymas). Jeigu vieną Pasiūlymą bendrai teikia daugiau kaip vienas Konkurso dalyvis, tarp jų privalo būti pasirašyta jungtinės veiklos sutartis.
4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija (toliau – Konkurso organizatorius). Tam tikrus su Konkurso vykdymu susijusius veiksmus atliks Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudaryta Tarptautinio konkurso Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei Zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti komisija (toliau – Komisija).
5. Komisija atrinks steigėją ar steigėjų grupę (toliau – Steigėjas). Komisijos atrinktas Steigėjas bus pripažintas Konkurso laimėtoju dėl geriausio verslo plano ir Zonos statuto, įsteigs Zonos valdymo bendrovę (toliau – Bendrovė), ir Bendrovė su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija pasirašys Zonos veikimo pagrindų sutartį (toliau – Sutartis).
6. Kėdainių rajono savivaldybė su Bendrove pasirašys valstybinės žemės sklypų, patikėjimo teise perduotų Kėdainių rajono savivaldybei, esančių Zonos teritorijoje, nuomos sutartis.
7. Konkurso organizatorius ir Komisija neatlygins Konkurso dalyviams jokių išlaidų, susijusių su Pasiūlymų parengimu ir pateikimu, įskaitant (bet neapsiribojant) išlaidas, susijusias su kopijavimu, spausdinimu, pašto ar kurjerių paslaugomis, brėžiniais, nuotraukomis ir pašto paslaugomis, dalykinėmis kelionėmis ir susitikimais, vežimu, apgyvendinimu, atlyginimais, advokatų, inžinierių, architektų ir kitų asmenų honorarais, dokumentacija ir mokesčiais, ir bet kokių kitų išlaidų, susijusių su dalyvavimu Konkurse.
8. Konkurso organizatoriaus atstovas įgaliojamas teikti visą reikiamą informaciją Konkurso dalyviams.
II. KONKURSO ETAPAI
III. KONKURSO IR NUOSTATŲ PASKELBIMAS
11. Apie Konkursą skelbiama „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje.
12. Pranešimas apie Konkursą siunčiamas Lietuvos Respublikos ambasadoms ir konsulatams užsienyje, užsienio valstybių ambasadoms Lietuvos Respublikoje ir kitoms Konkurso organizatoriaus pasirinktoms institucijoms.
IV. KONKURSO DALYVIŲ KVALIFIKACINIAI ATRANKOS KRITERIJAI
15. Konkurso dalyviams nustatomi šie 1 lentelėje nurodyti kvalifikaciniai atrankos kriterijai:
1 lentelė
Eil. Nr. |
Kvalifikaciniai reikalavimai |
Kvalifikacinius reikalavimus įrodantys dokumentai |
1. |
Konkurso dalyvis juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti organizacija pagal šalies, kurioje jis registruotas, įstatymus, nėra bankrutuojantis, nėra likviduojamas, nemokus ar restruktūrizuojamas, nėra su kreditoriais sudaręs taikos sutarties, sustabdęs ar apribojęs savo veiklos, jam nėra vykdomas bankroto procesas ne teismo tvarka, nėra siekiama priverstinio likvidavimo procedūros ar susitarimo su kreditoriais, ir jam negresia pirmiau išvardytos procedūros. Konkurso dalyvis fizinis asmuo, valstybės, kurioje veikia fizinių asmenų bankroto procedūros, pilietis, pagal šios valstybės įstatymus nėra bankrutavęs ar jam nėra pradėta su fizinio asmens nemokumu ar bankrotu susijusi procedūra |
Konkurso dalyvio registravimo šalies atitinkamą registrą tvarkančios institucijos pažyma apie Konkurso dalyvio teisinį statusą (šios pažymos turi būti už laikotarpį, ne vėlesnį kaip paskutinių 30 kalendorinių dienų nuo Pasiūlymo pateikimo termino pabaigos) |
2. |
Konkurso dalyvis fizinis asmuo ar juridinis asmuo, ar juridinio asmens teisių neturinti organizacija, ar nurodytų subjektų padalinys, taip pat jų vadovas neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už tokias nusikalstamas veikas kaip dalyvavimas nusikalstamo susivienijimo veikloje, sukčiavimas, turto pasisavinimas ar iššvaistymas |
Išrašas iš teismo sprendimo arba, jeigu tokio nėra, jam lygiavertis šalies, kurioje registruotas Konkurso dalyvis, ar šalies, iš kurios jis atvyko, kompetentingos teismo ar viešojo administravimo institucijos išduotas dokumentas, liudijantis, kad Konkurso dalyvis, jo vadovas neturi teistumo už šiame punkte nurodytus nusikaltimus |
3. |
Konkurso dalyvis yra įvykdęs savo įsipareigojimus, susijusius su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu už laikotarpį, ne ankstesnį kaip paskutinių 30 kalendorinių dienų iki Pasiūlymo pateikimo termino pabaigos |
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus ir teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos pažymų, patvirtinančių, kad Konkurso dalyvis nėra įsiskolinęs Valstybinio socialinio draudimo fondui ir valstybei, arba atitinkamų pažymų, išduotų šalies, kurioje registruotas Konkurso dalyvis, nustatyta tvarka, originalai |
4. |
Konkurso dalyvis yra finansiškai pajėgus finansuoti projektą. Bendra finansavimo suma, įskaitant komercinio banko ar kitos finansinės institucijos finansinį indėlį kartu su Konkurso dalyvio disponuojamu finansiniu indėliu, turi būti ne mažesnė kaip 400 000 (keturi šimtai tūkstančių) litų |
Komercinio banko ar kitos finansinės institucijos raštas apie numatomo finansavimo skyrimą ir / ar raštas, kad komercinio banko ar kitos finansinės institucijos sąskaitoje esančios ir Konkurso dalyviui nuosavybės teise priklausančios lėšos nėra įkeistos, areštuotos ar kitaip suvaržytos, ir / ar Konkurso dalyvio akcininkų sprendimas skirti reikiamas lėšas, ir šių lėšų realumo įrodymas, ir / ar kreditavimo ir / ar paskolos sutartys |
5. |
Konkurso dalyvis turi patirties vykdyti veiklą, susijusią su investuotojų pritraukimu |
Informacija (laisvos formos pažyma) apie veiklą, susijusią su investuotojų pritraukimu |
16. Konkurso dalyvis (kiekvienas Konkurso dalyvių grupės narys) kartu su Pasiūlymu turi pateikti atitiktį atrankos kriterijams patvirtinančius dokumentus, nurodytus Nuostatų 15 punkto 1 lentelėje. Konkurso dalyvis (kiekvienas Konkurso dalyvių grupės narys) gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie įrodo Konkurso dalyvio atitiktį kvalifikaciniams atrankos kriterijams.
17. Jeigu jungtinės veiklos sutarties pagrindu bendrą Pasiūlymą pateikia Konkurso dalyvių grupė, kiekvienas jungtinės veiklos partneris turi atitikti Nuostatų 15 punkto 1 lentelėje nurodytus 1–3 kvalifikacinius reikalavimus. Visos jungtinės veiklos sutarties šalys kartu turi atitikti Nuostatų 15 punkto 1 lentelėje nurodytą 4 kvalifikacinį reikalavimą. Bent vienas jungtinės veiklos partneris turi atitikti Nuostatų 15 punkto 1 lentelėje nurodytą 5 kvalifikacinį reikalavimą. Konkurso dalyviai, teikiantys bendrą Pasiūlymą jungtinės veiklos sutarties pagrindu, gali dalyvauti tik vienoje grupėje.
18. Konkurso dalyvių grupė, teikianti bendrą Pasiūlymą jungtinės veiklos sutarties pagrindu, privalo pateikti jungtinės veiklos sutarties kopiją. Jungtinės veiklos sutartyje turi būti nurodyti kiekvienos jungtinės veiklos sutarties šalies įsipareigojimai ir atsakomybė vykdant Sutartį, šių įsipareigojimų vertės dalis, palyginti su bendra Sutarties verte. Sutartis turi numatyti visų jungtinės veiklos sutarties šalių solidarią atsakomybę už tinkamą prievolių Konkurso organizatoriui vykdymą. Sutartyje taip pat turi būti numatytas subjektas, veikiantis Konkurso dalyvių grupės vardu.
V. PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS
19. Konkurso dalyvis ar jungtinės veiklos sutarties pagrindu Konkurse dalyvaujanti Konkurso dalyvių grupė gali pateikti tik vieną Pasiūlymą. Alternatyvūs pasiūlymai neteikiami.
20. Konkurso dalyvis kartu su Pasiūlymu privalo pateikti Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą, kuris turi atitikti Nuostatų VII skyriuje nustatytus reikalavimus.
21. Konkurso dalyvio Pasiūlymas turi susidėti iš šių dalių:
22. Pasiūlymo A dalyje turi būti nurodyta:
22.1. bendra informacija apie Konkurso dalyvį:
22.1.1. Konkurso dalyvio juridinio asmens ar jo padalinio visas pavadinimas, kodas, registracijos adresas, korespondencijos adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, įgalioto asmens vardas ir pavardė, jo telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas;
22.1.2. Konkurso dalyvio juridinio asmens teisių neturinčios organizacijos ar jos padalinio pavadinimas, adresas, korespondencijos adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, įgalioto asmens vardas ir pavardė, jo telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas;
22.1.3. Konkurso dalyvio fizinio asmens vardas ir pavardė, asmens kodas, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, korespondencijos adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, įgalioto asmens vardas ir pavardė, jo telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas;
23. Pasiūlymo B dalyje turi būti pateiktas Verslo planas, kuriame numatyta:
23.2. Zonos ūkinės komercinės ir finansinės veiklos nauda Kėdainių rajonui ir Lietuvos Respublikai ir priemonių, skatinančių vietinį verslą Zonoje, planas;
23.5. Zonos ūkinės komercinės ir finansinės veiklos ir jos infrastruktūros pritaikymo etapai bei terminai;
23.6. bendradarbiavimo su Kėdainių rajono savivaldybės institucijomis ir vietinio verslo asocijuotomis struktūromis būdai ir apimtis;
24. Pasiūlymo C dalyje turi būti pateiktas Zonos statuto projektas, atitinkantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 59-1462) reikalavimus, taikomus Zonos statutui. Zonos statuto projekte privalo būti nurodyta:
25. Pasiūlyme turi būti nurodytas jo galiojimo terminas. Pasiūlymas turi galioti ne trumpiau nei 90 kalendorinių dienų nuo Pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Sustabdžius Konkurso procedūras, šis terminas pratęsiamas Konkurso procedūrų sustabdymo laikui. Jeigu Pasiūlyme nenurodytas jo galiojimo laikas, laikoma, kad Pasiūlymas galioja tiek, kiek nustatyta Nuostatuose.
26. Pasiūlymas turi būti pasirašytas Konkurso dalyvio arba jo įgalioto asmens. Jeigu Pasiūlymą bendrai teikia Konkurso dalyvių grupė, Pasiūlymas pasirašomas subjekto, turinčio teisę veikti Konkurso dalyvių grupės vardu.
28. Pasiūlymas pateikiamas užklijuotame voke su Konkurso pavadinimu ir Konkurso dalyvio rekvizitais.
29. Pasiūlymas Konkurso organizatoriui pateikiamas paštu, per kurjerį arba įteikiamas skelbime apie Konkursą nurodytu adresu iki skelbime nurodytos datos Lietuvos laiku. Vėliau gauti Pasiūlymai nepriimami.
30. Konkurso organizatorius neatsako už pašto vėlavimą ar kitus nenumatytus atvejus, dėl kurių Pasiūlymai nebuvo gauti ar gauti pavėluotai. Jeigu Konkurso organizatorius Pasiūlymą gauna pavėluotai, neatplėštas vokas su Pasiūlymu grąžinamas jį pateikusiam Konkurso dalyviui registruotu laišku. Vokas su Pasiūlymu grąžinamas ir tuo atveju, jeigu Pasiūlymas pateiktas neužklijuotame voke.
31. Konkurso organizatorius turi teisę pratęsti Pasiūlymų pateikimo terminą. Apie naują Pasiūlymų pateikimo terminą Konkurso organizatorius praneša taip pat, kaip pranešta apie Konkursą.
32. Kiekvienas Pasiūlymą pateikęs Konkurso dalyvis gali pakeisti arba atšaukti savo Pasiūlymą, neprarasdamas teisės į Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą, ir apie tai privalo raštu pranešti iki nustatyto Pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Toks pakeitimas arba pranešimas, kad Pasiūlymas pakeičiamas ar atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jeigu Konkurso organizatorius jį gauna raštu iki Pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
VI. ELEKTRONINIO DUOMENŲ KAMBARIO INFORMACIJA
33. Konkurso dalyvis turi teisę susipažinti su dokumentais ir informacija, susijusia su Zonos steigimu. Šiame punkte nurodyti duomenys bus saugomi elektroniniame duomenų kambaryje adresu www. [ ] (toliau – Duomenų kambarys).
VII. PASIŪLYMŲ GALIOJIMO UŽTIKRINIMAS
35. Konkurso dalyvis privalo pateikti Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą. Pasiūlymo galiojimui užtikrinti kiekvienas Konkurso dalyvis pateikia Konkurso organizatoriui vieną iš:
35.1. Lietuvos ar užsienio šalies tarptautinį reitingą, ne žemesnį nei Baa3 / BBB-, turinčio banko besąlyginę ir neatšaukiamą garantiją;
35.2. draudimo bendrovės, priklausančios draudimo įmonių grupei, kurios draudimo įmonės ar jų filialai registruoti ir vykdo veiklą ne mažiau kaip keturiose Europos Sąjungos valstybėse narėse, pagal nustatyta tvarka patvirtintas taisykles apdraustą laidavimą. Konkurso organizatorius turi teisę susipažinti su laidavimo draudimo taisyklėmis.
36. Pasiūlymo galiojimo užtikrinimo vertė lygi 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) litų. Pasiūlymo galiojimo užtikrinimas turi galioti 90 kalendorinių dienų nuo Pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Jeigu Konkursas vykdomas ilgiau nei 90 kalendorinių dienų nuo Pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, Konkurso dalyviai, pageidaujantys toliau dalyvauti Konkurse, privalo pratęsti Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą 30 kalendorinių dienų. Pasiūlymo galiojimo užtikrinimo pratęsimų skaičius neribojamas ir Pasiūlymų galiojimo užtikrinimas turi galioti visą Konkurso vykdymo laiką.
37. Pasiūlymo galiojimo užtikrinime turi būti nurodyta, kad Nuostatų 36 punkte nurodyta suma sumokama, kai Konkurso organizatorius savo rašte bankui ar draudimo bendrovei nurodo, jog reikalaujama suma priklauso Konkurso organizatoriui dėl Konkurso dalyvio veiksmų pagal Nuostatų 40 punkte nurodytus atvejus, ir juos išvardija. Prieš pateikdamas Pasiūlymą Konkurso dalyvis gali prašyti Konkurso organizatoriaus patvirtinti, kad jis sutinka priimti siūlomą Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą. Šis patvirtinimas neatima iš Konkurso organizatoriaus teisės atmesti Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą gavus informaciją, kad Pasiūlymą užtikrinantis bankas ar draudimo bendrovė tapo nemokūs ar neįvykdė įsipareigojimų Konkurso organizatoriui ar kitiems subjektams, arba netinkamai juos vykdė.
38. Jeigu Konkurso dalyvis nepateikia Pasiūlymo galiojimo užtikrinimo, jo Pasiūlymas atmetamas kaip neatitinkantis Nuostatuose nurodytų reikalavimų.
39. Konkurso dalyviams Pasiūlymo galiojimo užtikrinimas grąžinamas per 5 darbo dienas nuo Sutarties įsigaliojimo ar Konkurso nutraukimo.
40. Konkurso organizatorius įgyja teisę pareikalauti išmokėti banko ar draudimo bendrovės užtikrinamą sumą, jeigu:
40.1. Pasiūlymo galiojimo laikotarpiu Pasiūlymą pateikęs Konkurso dalyvis atšaukia arba pakeičia savo Pasiūlymą, pasibaigus Pasiūlymų pateikimo terminui;
40.2. paaiškėja, kad Konkurso dalyvio pateikta informacija yra melaginga ir / ar siekianti suklaidinti Konkurso organizatorių;
VIII. VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMO PROCEDŪRA
41. Vokų su Pasiūlymais, gautais iki Pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, atplėšimo procedūra vyksta skelbime nurodytoje vietoje ir nurodytu laiku.
IX. PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS
43. Konkurso dalyvių pateiktus Pasiūlymus nagrinėja Komisija. Komisija Pasiūlymams nagrinėti gali pasitelkti trečiuosius asmenis, t. y. ekspertus, konsultantus ir kitus asmenis, kurie užtikrintų tinkamą Pasiūlymų nagrinėjimą. Pasiūlymai nagrinėjami konfidencialiai, nedalyvaujant Pasiūlymus pateikusiems Konkurso dalyviams ar jų atstovams.
44. Komisija nagrinėja, ar:
44.1. Konkurso dalyvis Pasiūlyme pateikė tikslius ir išsamius duomenis, pagrindžiančius kvalifikaciją;
45. Iškilus klausimų dėl Pasiūlymų turinio ir Komisijai paprašius, Konkurso dalyviai privalo pateikti papildomus paaiškinimus, nekeisdami Pasiūlymo esmės. Paaiškinimai siunčiami Komisijos nurodytu adresu ir faksu. Prireikus Konkurso dalyvių atstovai gali būti kviečiami į Komisijos posėdį, o visiems Konkurso dalyviams pranešama, į kokius klausimus turės atsakyti pakviestų į Komisijos posėdį Konkurso dalyvių atstovai.
X. PASIŪLYMŲ ATMETIMO PRIEŽASTYS
47. Konkurso dalyvių Pasiūlymas laikomas neatitinkančiu Nuostatų reikalavimų ir Komisijos atmetamas, kai:
47.1. Pasiūlymas neatitinka Nuostatuose nurodytų esminių turinio ir formos reikalavimų ir dėl to negalima objektyviai įvertinti jo atitikties Nuostatams;
47.2. Konkurso dalyvis pateikė daugiau kaip vieną Pasiūlymą ir iki vokų atplėšimo procedūros neatšaukė ankstesniojo. Laikoma, kad Konkurso dalyvis – asmenų grupė – pateikė daugiau kaip vieną Pasiūlymą, jeigu bent vienas asmenų grupės narys pateikė atskirą Pasiūlymą ar tuo pačiu metu yra kitos Pasiūlymą pateikusios asmenų grupės narys;
47.3. Konkurso dalyvis Pasiūlyme pateikė netikslius ar neišsamius duomenis ir Komisijai paprašius per nurodytą protingą terminą jų nepatikslino;
47.4. paaiškėja, kad Konkurso dalyvio (ar bet kurio asmenų grupės nario) pateikta informacija neteisinga arba pateikti dokumentai – suklastoti;
47.5. Konkurso dalyvis nepateikė arba nepratęsė Nuostatus atitinkančio Pasiūlymo galiojimo užtikrinimo;
47.6. Konkurso dalyvis (ar bet kuris asmenų grupės narys) tapo nemokus, jam iškelta bankroto byla ar pradėta likvidavimo procedūra;
48. Pasiūlymai, pripažinti neatitinkančiais Nuostatų reikalavimų, atmetami ir nenagrinėjami. Apie Pasiūlymo atmetimą Konkurso dalyviui pranešama nedelsiant, visais atvejais ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo atmesti Pasiūlymą priėmimo.
XI. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS
50. Remdamasi Nuostatų 51 punkto 2 lentelėje nustatytais vertinimo kriterijais, Komisija įvertina Pasiūlymus.
51. Komisijos posėdyje, siekiant nustatyti geriausius Pasiūlymus, kurių dalyviai bus kviečiami dalyvauti derybose, Pasiūlymai vertinami ir lyginami vadovaujantis šiais 2 lentelėje nurodytais kriterijais:
2 lentelė
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Balai |
1. |
Zonos ūkinės komercinės ir finansinės veiklos ekonominio pagrindimo realumas |
[galimas maksimalus balas – 200] |
2. |
Zonos ūkinės komercinės ir finansinės veiklos naudos Kėdainių rajonui ir Lietuvos Respublikai pagrindimas ir priemonių, skatinančių vietinį verslą Zonoje, planas |
[galimas maksimalus balas – 100] |
3. |
Investuotojų pritraukimo etapai ir Zonoje sukuriamų darbo vietų skaičius ir pagrįstumas |
[galimas maksimalus balas – 200] |
4. |
Investicijų realumas, šių investicijų dydis, jų dalis atitinkamos Zonos infrastruktūrai plėtoti |
[galimas maksimalus balas – 100] |
5. |
Zonos ūkinės komercinės ir finansinės veiklos ir jos infrastruktūros pritaikymo etapai bei terminai |
[galimas maksimalus balas – 100] |
6. |
Bendradarbiavimo su savivaldybės, kurios teritorija patenka į Zonos teritorijos ribas, institucijomis ir vietinio verslo asocijuotomis struktūromis būdai ir apimtis |
[galimas maksimalus balas – 100] |
7. |
Zonos statuto atitiktis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo reikalavimams, taikomiems Zonos statutui |
[galimas maksimalus balas – 100] |
8. |
Įmokų iš Zonos įmonių rinkimo planas ir jo pagrįstumas |
[galimas maksimalus balas – 100] |
|
Iš viso |
1 000 |
53. Jeigu gautas tik vienas Pasiūlymas ir jis neatmestas, jį pateikęs Konkurso dalyvis kviečiamas derėtis Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka.
XII. DERYBOS IR KONKURSO LAIMĖTOJO NUSTATYMAS
56. Komisija, įvertinusi Pasiūlymus, kurie nebuvo atmesti, 3 daugiausiai balų surinkusius Konkurso dalyvius kviečia dalyvauti derybose. Jeigu neatmestų Pasiūlymų yra 3 ar mažiau, dalyvauti derybose kviečiami visi juos pateikę Konkurso dalyviai.
57. Konkurso dalyviams, kurie nekviečiami dalyvauti derybose, Konkurso organizatorius apie tai praneša nedelsdamas, tačiau visais atvejais ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, ir nurodo priežastis, dėl kurių jie nekviečiami dalyvauti derybose.
58. Komisija kviečia Konkurso dalyvius derėtis pagal abėcėlę, išsiųsdama kvietimą derėtis, kuriame nurodytas derybų susitikimo laikas ir vieta.
59. Komisija ir Konkurso dalyvis, kuris pakviestas derėtis, derasi dėl:
60. Su Konkurso dalyviu, kuris pakviestas derėtis, pasirašomas konfidencialumo susitarimas (3 priedas).
61. Derybos vyksta žodžiu, deramasi su kiekvienu Konkurso dalyviu atskirai. Derybų eiga protokoluojama ir jose pasiektas susitarimas fiksuojamas derybų protokolu. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Konkurso dalyvio atstovai.
62. Konkurso dalyvio Pasiūlymas atmetamas, jis netenka Konkurso dalyvio teisės į Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą ir pašalinamas iš derybų, jeigu nurodytu laiku be svarbios priežasties neatvyksta į derybas ar raštu atsisako derėtis. Komisija, atsižvelgdama į Konkurso dalyvio nurodytas priežastis, dėl kurių jis negali atvykti nurodytu laiku, ir pateiktus tai patvirtinančius dokumentus, turi teisę pripažinti šias priežastis svarbiomis ir paskirti kitą derybų datą.
63. Derybos vyksta šiomis sąlygomis:
63.1. derantis negali būti pažeistas reikalavimas, kad Konkurso laimėtojo įsteigta Bendrovė įgyvendintų Nuostatuose išdėstytas technines, finansines ir komercines Zonos valdymo sąlygas ir Sutartyje bei Pasiūlyme numatytus Konkurso dalyvio įsipareigojimus;
63.3. derybų šalys neturi teisės atskleisti kitiems Konkurso dalyviams ir tretiesiems asmenims per derybas gautos techninės, komercinės ar finansinės informacijos;
64. Per derybas Komisija gali patikslinti neaiškias Nuostatų sąlygas ir Sutarties nuostatas, nekeisdama jų esmės.
66. Komisija, priėmusi sprendimą baigti derybas, apie tai raštu praneša visiems derybose dalyvavusiems Konkurso dalyviams ir prašo jų pateikti galutinius pasiūlymus dėl Verslo plano ir Zonos statuto. Kartu su kvietimu pateikti galutinius pasiūlymus Komisija pateikia per derybas atsižvelgiant į Konkurso dalyvių Pasiūlymus patikslintą Sutarties projektą. Teikiant galutinį pasiūlymą, pasiūlymai dėl Sutarties nuostatų nebeteikiami. Galutiniai pasiūlymai rengiami Konkurso dalyvių Pasiūlymų ir per derybas pateiktų ir protokolais fiksuotų jų pakeitimų pagrindu.
67. Galutiniai pasiūlymai įvertinami vadovaujantis Nuostatų 51 punkto 2 lentelėje nustatytais kriterijais ir sudaroma galutinių pasiūlymų vertinimo eilė. Konkurso dalyviams apie sudarytą galutinių pasiūlymų eilę pranešama nedelsiant, tačiau visais atvejais ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo galutinių pasiūlymų eilės sudarymo. Konkurso laimėtoju Komisijos sprendimu pripažįstamas Konkurso dalyvis, kurio galutiniam pasiūlymui buvo suteiktas aukščiausias balas ir kuris galutinių pasiūlymų vertinimo eilėje nurodytas pirmas.
68. Konkurso laimėtojui kartu su galutinių pasiūlymų eile pranešama, kad Nuostatuose nustatytais terminais ir tvarka jis privalo įsteigti Bendrovę, o Bendrovė privalo pasirašyti Sutartį su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija.
XIII. BENDROVĖS ĮSTEIGIMAS IR SUTARTIES SUDARYMAS
70. Konkurso laimėtojas per 30 darbo dienų privalo įsteigti Bendrovę. Jeigu ko kita nenumatyta Sutartyje ar papildomuose susitarimuose, 5 metus nuo Sutarties įsigaliojimo dienos ne mažiau kaip 51 procentas Konkurso laimėtojo, kuris vienas teikė Pasiūlymą, įsteigtos Bendrovės akcijų (ir jų suteikiama balsavimo teisė) turi priklausyti šiam Konkurso laimėtojui. Jeigu Pasiūlymą teikė Konkurso dalyvis – asmenų grupė, veikianti jungtinės veiklos sutarties pagrindu, ne mažiau kaip 51 procentas Bendrovės akcijų (ir jų suteikiama balsavimo teisė) šiame punkte nurodytą laiką turi priklausyti asmenų grupės nariams, o šie savo nuožiūra nustato kiekvienam asmeniui priklausančių akcijų skaičių.
71. Konkurso laimėtojo įsteigta Bendrovė per 20 darbo dienų nuo Bendrovės įsteigimo privalo pasirašyti Sutartį su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija ir Sutartyje numatytais terminais įvykdyti Sutarties įsigaliojimo sąlygas.
72. Jeigu Konkurso laimėtojas šiame skyriuje numatytais terminais neįsteigia Bendrovės, atitinkančios Nuostatų ir Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų reikalavimus, ir / ar Bendrovė nepasirašo Sutarties ir / ar neįvykdo Sutarties įsigaliojimo sąlygų, Komisija turi teisę panaikinti šio Konkurso dalyvio pripažinimą Konkurso laimėtoju ir pripažinti Konkurso laimėtoju Konkurso dalyvį, kuris galutinių pasiūlymų įvertinimo eilėje nurodytas antras. Šio Nuostatų punkto nuostatos taikytinos kiekvienam Konkurso dalyviui pagal galutinių pasiūlymų eilę.
73. Sutarties projektas pateikiamas Nuostatų 1 priede. Sutarties projekto pakeitimai ir papildymai bus atlikti Komisijos, atsižvelgiant į Konkurso dalyvių Pasiūlymuose ir per derybas pateiktus Komisijai priimtinus Sutarties pakeitimus ir papildymus.
74. Konkurso laimėtojas privalo pasirašyti atskirą sutartį su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, kuria su Bendrove prisiimtų solidarią atsakomybę už visas Bendrovės prievoles pagal Sutartį šiame Nuostatų punkte numatytoje atskiroje sutartyje nustatytam terminui, ne trumpesniam nei 5 metai nuo Sutarties pasirašymo.
XIV. KONKURSO NUOSTATŲ PAAIŠKINIMAS
75. Konkurso dalyviai turi teisę prašyti Komisijos paaiškinti Nuostatus, taip pat su Konkursu susijusios papildomos informacijos, būtinos norint pateikti Nuostatus atitinkantį Pasiūlymą.
76. Komisija atsako į kiekvieną Konkurso dalyvio rašytinį prašymą paaiškinti Nuostatus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
77. Iki Pasiūlymų pateikimo termino pabaigos Komisija turi teisę savo iniciatyva paaiškinti (patikslinti) Nuostatus. Tokie paaiškinimai (patikslinimai) išsiunčiami visiems Konkurso dalyviams.
78. Prireikus Komisija gali rengti susitikimus su Konkurso dalyviais. Juose būtų paaiškinami iš anksto raštu Konkurso dalyvių pateikti klausimai dėl Pasiūlymų pateikimo. Organizuodama tokius susitikimus, Komisija privalo užtikrinti, kad visiems Konkurso dalyviams būtų suteikta vienoda informacija. Susitikimo metu surašomas protokolas. Protokolas išsiunčiamas visiems Konkurso dalyviams (jame informacija apie kitus Konkurso dalyvius nenurodoma).
79. Jeigu Komisija Nuostatus paaiškina (patikslina) ir negali Nuostatų paaiškinimų (patikslinimų) ar susitikimo protokolų (jeigu susitikimai įvyksta) pateikti taip, kad visi Konkurso dalyviai juos gautų ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, Konkurso organizatorius pratęsia Pasiūlymų pateikimo terminą laikui, per kurį Konkurso dalyviai, rengdami Pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ar susitikimų protokolus. Pranešimai apie nukeliamą Pasiūlymų pateikimo terminą išsiunčiami visiems Konkurso dalyviams.
Tarptautinio konkurso Kėdainių laisvosios
ekonominės zonos geriausiam verslo planui
bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei
parinkti nuostatų
1 priedas
(Kėdainių laisvosios ekonominės zonos veikimo pagrindų sutarties formos pavyzdys)
KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS VEIKIMO PAGRINDŲ SUTARTIS
2012 m. d.
Vilnius
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, kurios adresas: Gedimino pr. 38 / Vasario 16-osios g. 2, LT-01104 Vilnius, juridinio asmens kodas 188621919 (toliau – Vyriausybės įgaliota institucija), atstovaujama ūkio ministro [vardas, pavardė], veikiančio pagal [teisės aktas, kuriuo suteikti įgaliojimai],
ir
[Konkurso laimėtojo įsteigta Bendrovė], kurios adresas: [rekvizitai] (toliau – Bendrovė), atstovaujama [vardas, pavardė, asmens duomenys], veikiančio pagal [įgaliojimus patvirtinantis dokumentas];
toliau Vyriausybės įgaliota institucija ir Bendrovė atskirai vadinamos Šalimi, o kartu – Šalimis;
atsižvelgdamos į tai, kad:
A. ūkinės veiklos Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje organizavimo pareigą privalo įgyvendinti Kėdainių laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovė, įsteigta Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;
B. [juridinis pagrindas] suteikia teisę ūkio ministrui [vardas, pavardė] sudaryti Kėdainių laisvosios ekonominės zonos veikimo pagrindų sutartį;
C. Vyriausybės įgaliota institucija, vadovaudamasi [įgaliojimus suteikiantis teisės aktas], Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 59-1462) ir Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymu (Žin., 2012, Nr. 33-1543), organizavo tarptautinį konkursą Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti;
D. Bendrovės steigėjas / steigėjų grupė išreiškė suinteresuotumą dalyvauti tarptautiniame konkurse ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta komisija, nustatyta tvarka įvertinusi visus gautus pasiūlymus, pripažino Bendrovės steigėją / steigėjų grupę tarptautinio konkurso laimėtoju;
E. Bendrovės steigėjas / steigėjų grupė, siekdami tinkamai įgyvendinti teises ir įvykdyti pareigas, kurios kils iš Lietuvos Respublikos įstatymų ir šios sutarties, įsteigė Bendrovę;
F. Bendrovė sutinka prisiimti visas šioje sutartyje numatytas Bendrovės teises ir pareigas ir turi reikiamus finansinius išteklius, žinias, patirtį ir kvalifikuotą personalą, būtinus tinkamai Kėdainių laisvosios ekonominės zonos veiklai užtikrinti;
G. Sutarties tikslais Bendrovei nuomos teise bus perduoti Sutartyje numatyti ir įsipareigojimams pagal Sutartį vykdyti būtini valstybinės žemės sklypai, patikėjimo teise perduoti Kėdainių rajono savivaldybei, o Bendrovė Sutartyje numatytomis sąlygomis ir apimtimi užtikrins tinkamą šių žemės sklypų valdymą ir naudojimą,
Vyriausybės įgaliota institucija ir Bendrovė, ketindamos prisiimti sutartinius įsipareigojimus, laisva valia susitarė ir sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis):
1. Sutartyje VARTojamos sąvokos ir jų aiškinimas
Sutartyje, jos prieduose, papildymuose ir / ar pakeitimuose didžiąja raide rašomos sąvokos turi toliau nurodytas reikšmes, išskyrus atvejus, kai kitokią prasmę joms suteikia kontekstas:
Bendrovė |
reiškia juridinį asmenį – [pavadinimas ir rekvizitai], kuris įsteigtas įsipareigojimams pagal Sutartį vykdyti ir kurio ne mažesnė kaip 51 procento akcijų dalis (ir jų suteikiama balsavimo teisė) nuosavybės teise priklauso ir Sutartyje nustatytą laiką priklausys Steigėjui; |
Draudimo sutartys |
reiškia Sutarties 12 skyriuje numatytas draudimo sutartis; |
Infrastruktūra |
reiškia bendro naudojimo inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas (kelius, vandens ir elektros energijos tiekimo tinklus, nuotekų šalinimo tinklus, kitus inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas), esančius Zonos teritorijoje. Infrastruktūros, kurios priežiūra perduodama Bendrovei, sąrašas pridedamas prie Sutarties kaip 2 priedas; |
Investicijos |
reiškia lėšų sumas, kurias Bendrovė investuos į Infrastruktūros pagerinimą, nurodytas Veiklos rodikliuose; |
Išankstinės Sutarties įsigaliojimo sąlygos |
reiškia Sutarties 4 skyriuje nustatytas sąlygas, kurių neįvykdžius Sutartis neįsigalioja; |
Komisija |
reiškia Lietuvos Respublikos Vyriausybės [teisės aktas, kuriuo komisijai suteikiami įgaliojimai] Konkursui vykdyti sudarytą komisiją; |
Konkursas |
reiškia tarptautinį konkursą Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei Zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti, kuris vyko [tikslios Konkurso pradžios ir pabaigos datos] ir kurį laimėjo Steigėjas; |
Laidavimo sutartis |
reiškia sutartį, kuri, siekiant užtikrinti Bendrovės Sutartinių įsipareigojimų vykdymą, sudaroma su Steigėju ir kuria Steigėjas laiduoja už Bendrovę; |
Pasiūlymas |
reiškia pasiūlymą, kurį pateikė Steigėjas per Konkursą; |
Paslaugos |
reiškia Zonos valdymą, siekiant užtikrinti efektyvią jos veiklą, vykdant Sutartyje nustatytas Bendrovės teises ir pareigas, įskaitant Žemės sklypų naudojimą ir teritorijos priežiūrą, Infrastruktūros pagerinimą, 2 priede numatytos Infrastruktūros priežiūrą, taip pat įsikūrimo paslaugų teikimą investuotojams, investuotojų poreikių tyrimą, Zonos rinkodarą, kitų paslaugų įsikūrusiems investuotojams teikimą; |
Savivaldybė |
reiškia Kėdainių rajono savivaldybę; |
Steigėjas |
reiškia Konkurso dalyvį [pavadinimas ir rekvizitai], pripažintą Konkurso laimėtoju, kuris Sutarties vykdymo tikslais įsteigia Bendrovę; |
Sutarties įsigaliojimo momentas |
reiškia Sutarties 4.2 punkte numatytą Sutarties įsigaliojimo momentą; |
Sutarties įvykdymo užtikrinimas |
reiškia Sutarties 9.1 punkte numatytą Bendrovės Sutartinių įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimą; |
Sutartiniai įsipareigojimai |
reiškia iš Sutarties kylančius atitinkamos Šalies įsipareigojimus; |
Teisės aktai |
reiškia bet kokius taikytinus nacionalinius, Europos Sąjungos ar tarptautinius reglamentus, direktyvas, įstatymus, nutarimus, įsakymus, kitus įstatymų įgyvendinamuosius teisės aktus, teismo sprendimus, dekretus, tarptautines sutartis ir kitus Šalių santykiams taikytinus teisės aktus; |
Valstybė |
reiškia Lietuvos Respublikos valstybę; |
Veiklos rodikliai |
reiškia Sutarties 8 skyriuje nurodytus Zonos veiklos rodiklius, dėl kurių susitarė Šalys, kuriuos per atitinkamą laikotarpį turi pasiekti Zona ir dėl kurių įgyvendinimo Bendrovė besąlygiškai prisiima atsakomybę; |
Zona |
reiškia Kėdainių laisvąją ekonominę zoną, įsteigtą Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymo pagrindu; |
Žemės nuomos sutartis |
reiškia tarp Savivaldybės ir Bendrovės sudarytą valstybinės žemės sklypų, perduotų Savivaldybei patikėjimo teise, nuomos sutartį, kurios pagrindu Bendrovei perduodami Žemės sklypai, esantys Zonos teritorijoje, valdyti ir naudotis nuomos teise. Žemės sklypų nuomos sutarties projektas nurodytas Sutarties 1 priede ir yra neatskiriama Sutarties dalis; |
Žemės sklypai |
reiškia Zonos teritorijoje esančius sklypus, kurie priklauso nuosavybės teise Valstybei ir perduoti patikėjimo teise Savivaldybei, nurodytus Sutarties 2 priede. |
2. Sutarties tikslas ir objektas
2.1. Šalys susitaria, kad pagrindinis Sutarties tikslas yra naujų darbo vietų Zonoje sukūrimas ir investuotojų į Zoną pritraukimas bei efektyvus Zonos valdymas.
3. Sutarties terminas
Sutartis sudaroma 49 metams, bet ne ilgiau nei Zonos veikimo terminui. Jeigu Zonos veikla pratęsiama, Sutartis pratęsiama tokiam pačiam terminui.
4. Sutarties įsigaliojimas ir išankstinės sutarties įsigaliojimo sąlygos
4.1. Nuo Sutarties sudarymo momento Šalys imasi visų priemonių sklandžiam Žemės sklypų nuomos teisės perdavimui ir įsipareigojimų pagal Sutartį vykdymui užtikrinti, įskaitant (bet neapsiribojant) šias Išankstines Sutarties įsigaliojimo sąlygas:
4.1.2. Bendrovė įsipareigoja pasirašyti Infrastruktūros, numatytos 2 priede, priežiūros perdavimo ir priėmimo aktą;
4.2. Sutartis įsigalioja kitą darbo dieną po to, kai įvykdomos visos Sutarties 4.1 punkte numatytos Išankstinės Sutarties įsigaliojimo sąlygos, tačiau bet kuriuo atveju ne vėliau kaip [tiksli data].
4.3. Jeigu dėl objektyvių priežasčių Sutartis neįsigalioja iki Sutarties 4.2 punkte nurodytos dienos, Šalys abipusiu rašytiniu susitarimu gali pratęsti Sutarties įsigaliojimo terminą. Termino nepratęsus, laikoma, kad Sutartis neįsigaliojo.
4.4. Šalims sutarus atidėti Sutarties įsigaliojimo terminą, tokiam pačiam laikotarpiui atidedami ir Sutartyje numatyti darbų ir / ar veiksmų atlikimo terminai, jeigu Šalys nesusitaria kitaip.
5. bendrovės pareiškimai ir garantijos
5.1. Bendrovė pareiškia ir garantuoja, kad:
5.1.1. Bendrovė yra Lietuvos Respublikos juridinis asmuo, kurio ne mažiau kaip 51 procentą akcijų (ir jų suteikiamą balsavimo teisę) Sutarties sudarymo momentu valdo ir 5 (penkerius) metus po Sutarties įsigaliojimo valdys Steigėjas ir kuris yra teisėtai įsteigtas ir veikiantis pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus bei turintis ar galintis per protingą laiką po Sutarties sudarymo įgyti teisę verstis ta ūkine veikla, kuri reikalinga Sutarčiai vykdyti;
5.1.2. Bendrovė ir jos atitinkamai įgalioti darbuotojai, vadovai ir akcininkai atliko visus veiksmus ir gavo visus reikiamus leidimus sudaryti Sutartį ir vykdyti prisiimtus įsipareigojimus, ir Sutartyje numatyti įsipareigojimai sukuria Bendrovei teisėtas bei galiojančias prievoles, kurios gali būti įgyvendinamos jų atžvilgiu priverstine tvarka pagal Sutarties nuostatas;
5.1.3. sudarydama ir vykdydama Sutartį, Bendrovė nepažeidžia jokių esminių susitarimų ar įsipareigojimų, kurių šalis ji yra, jai taikomo teismo sprendimo arba nutarties ir jokių jai taikomų Teisės aktų nuostatų;
5.1.4. Bendrovei neįteikta jokių pranešimų ar šaukimų į teismą ar arbitražą ir nėra jokių prieš ją ar jos pradėtų prieš kurį kitą fizinį ar juridinį asmenį teisminių bylų nagrinėjimų, arbitražo ar kitų teisinių procesų, kurie galėtų iš esmės daryti neigiamą įtaką Bendrovės finansinei padėčiai ir / ar verslui, ir / ar galimybei vykdyti Sutartyje numatytus įsipareigojimus;
5.1.5. Bendrovė surinko visą, jos manymu, būtiną ir pakankamą informaciją, reikalingą jos įsipareigojimams pagal Sutartį vykdyti, įskaitant informaciją apie perduodamus Žemės sklypus, finansinius įsipareigojimus, numatomų teikti Paslaugų poreikį, žemės nuomos mokesčio dydį, finansinę ir verslo riziką ir kitus su Sutartimi ir papildomomis sutartimis susijusius esminius momentus;
5.1.6. Bendrovė patvirtina, kad jai buvo sudaryta galimybė susipažinti su visais reikiamais dokumentais, taip pat kad ji turėjo galimybę prašyti pateikti papildomus dokumentus ir informaciją; jų pagrindu Bendrovė turėjo galimybę daryti savarankiškas išvadas apie Šalių teises ir pareigas pagal Sutartį ir dėl to prisiima visą atsakomybę dėl Sutartimi prisiimamų įsipareigojimų ir su jais susijusios rizikos vertinimo;
5.1.7. Bendrovė sudaro Sutartį turėdama ilgalaikį (ne mažiau kaip Sutarties galiojimo laikotarpiu) ir tikrą verslo interesą užtikrinti sėkmingą Zonos veiklą;
5.2. Sutarties 5.1 punkte pateikti Bendrovės pareiškimai ir garantijos galioja visa apimtimi Sutarties sudarymo ir jos įsigaliojimo momentais. Bendrovė įsipareigoja nedelsdama pranešti Vyriausybės įgaliotai institucijai apie bet kokius įvykius ar aplinkybes, dėl kurių bet kuris iš Bendrovės pareiškimų ar garantijų taptų neteisingas ateityje.
5.3. Bendrovė supranta, kad Vyriausybės įgaliota institucija sudaro Sutartį pasitikėdama Bendrovės pareiškimais ir garantijomis bei informacija, kuri buvo jos pateikta per Konkursą iki Sutarties pasirašymo. Vyriausybės įgaliota institucija nepradėjo jokio savarankiško patikrinimo dėl Bendrovės pareiškimų ir garantijų teisingumo ir tikslumo.
6. Vyriausybės įgaliotos institucijos pareiškimai ir garantijos
6.1. Vyriausybės įgaliota institucija pareiškia ir garantuoja, kad:
6.1.1. Vyriausybės įgaliota institucija atliko reikiamus veiksmus ir gavo oficialius leidimus ir / ar pritarimus sudaryti Sutartį ir vykdyti ja prisiimtus įsipareigojimus, ir Sutartis ir joje esantys įsipareigojimai sukuria teisėtas ir galiojančias prievoles pagal Sutarties nuostatas;
6.1.2. Bendrovei buvo suteikta visa informacija, kurios ji pareikalavo, apie perduodamus Žemės sklypus ir esamą Infrastruktūrą bei įsipareigojimus, ir ši informacija yra teisinga Sutarties sudarymo dieną, išskyrus būklės pokyčius dėl įprastinės ūkinės veiklos, atsiradusius laikotarpiu tarp informacijos pateikimo ir Sutarties pasirašymo dienos;
6.1.3. Žemės sklypai, kurie bus suteikiami Bendrovei valdyti ir naudoti nuomos teise pagal Sutarties sąlygas, priklauso Savivaldybei nuosavybės teise ar Valstybei nuosavybės teise ir perduoti patikėjimo teise Savivaldybei;
6.2. Sutarties 6.1 punkte pateikti Vyriausybės įgaliotos institucijos pareiškimai ir garantijos galioja visa apimtimi Sutarties sudarymo ir jos įsigaliojimo momentu. Vyriausybės įgaliota institucija įsipareigoja nedelsdama pranešti Bendrovei apie bet kokius įvykius ar aplinkybes, dėl kurių bet kuris iš Vyriausybės įgaliotos institucijos pareiškimų ar garantijų taptų neteisingas ateityje.
7. ZONOS VALDYMAS IR KITOS BENDROVĖS TEIKIAMOS PASLAUGOS
7.1. Visą Sutarties galiojimo laikotarpį Bendrovė įsipareigoja užtikrinti veiksmingą ir nepertraukiamą Zonos veiklą ir Veiklos rodiklių reikalavimus. Bendrovė privalo teikti Paslaugas visoms Zonos įmonėms vienodomis sąlygomis ir tvarka.
7.2. Vyriausybės įgaliota institucija įsipareigoja atlikti visus veiksmus ir dėti visas pastangas, kad Žemės nuomos sutartys tarp Savivaldybės ir Bendrovės būtų pasirašytos iki Sutarties 4.2 punkte nurodytos datos. Sudarytos Žemės nuomos sutartys tampa neatskiriamomis Sutarties dalimis.
7.3. Žemės nuomos sutartys įsigalioja ir Žemės sklypai perduodami Bendrovei nuo Sutarties 4.2 punkte nurodytos datos. Žemės nuomos sutarties galiojimo terminas sutampa su Sutarties galiojimo terminu.
7.4. Bendrovė įsipareigoja ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo valstybinės žemės nuomos sutarties įsigaliojimo įregistruoti ją Nekilnojamojo turto registre.
7.5. Bendrovė turi teisę subnuomoti Žemės sklypus ir už tai gauti subnuomos mokestį. Bendrovė turi teisę gauti kitas pajamas iš Žemės sklypų, jeigu tai neprieštarauja Sutarties ir Teisės aktų reikalavimams.
7.6. Bendrovės sudaromose Žemės sklypų subnuomos sutartyse negali būti sąlygų, kurios panaikintų ar apribotų Bendrovės teisę nutraukti Žemės sklypų subnuomos sutartis pasibaigus Sutarties galiojimo terminui.
7.7. Vyriausybės įgaliota institucija įsipareigoja atlikti visus veiksmus ir dėti visas pastangas, kad būtų priimti visi sprendimai, gauti visi sutikimai ir leidimai, būtini šiame skyriuje numatytai Infrastruktūrai perduoti Bendrovei iki Sutarties 4.2 punkte nurodytos datos. Infrastruktūra perduodama perdavimo ir priėmimo aktu.
7.8. Pasibaigus Sutarties galiojimo terminui ar jai nutrūkus dėl Bendrovės kaltės (kaip tai numatyta Sutarties 15 skyriuje), Bendrovė privalo per 30 kalendorinių dienų nuo Sutarties pasibaigimo dienos perduoti Infrastruktūros, kurios priežiūra perduota Bendrovei, priežiūrą Vyriausybės įgaliotos institucijos nurodytiems subjektams. Ši Infrastruktūra turi būti tinkama naudoti ir ne mažesnės vertės nei ta, kuri buvo perdavimo ir priėmimo metu, atsižvelgiant į normalų nusidėvėjimą. Už šios Infrastruktūros pagerinimus Bendrovei neatlyginama.
7.9. Bendrovė įsipareigoja tinkamai prižiūrėti Žemės sklypus – teikti Zonos apsaugos, teritorijos valymo ir tvarkymo, kitas su tuo susijusias paslaugas, taip pat tinkamai eksploatuoti ir prižiūrėti Infrastruktūrą, kurios priežiūra perduota Bendrovei, – teikti priežiūros, einamojo ir kapitalinio remonto darbų atlikimo ir kitas su tuo susijusias paslaugas. Kita Infrastruktūra, esanti Zonos teritorijoje, kurios priežiūra nebus perduota Bendrovei, įskaitant Infrastruktūrą, kuri buvo pagerinta Bendrovės lėšomis, tačiau nebuvo perduota Bendrovės priežiūrai, prižiūrima šios Infrastruktūros savininkų ir naudotojų Teisės aktų nustatyta tvarka. Bendrovė įsipareigoja bendradarbiauti su Teisės aktuose nurodytais subjektais, eksploatuojančiais ir prižiūrinčiais Infrastruktūrą, kurios priežiūra neperduota Bendrovei.
7.10. Jeigu Sutartyje nenurodyta kitaip, Bendrovė įsipareigoja užtikrinti, kad visą Sutarties galiojimo laikotarpį Žemės sklypai ir Infrastruktūra būtų naudojami Zonos veikimo tikslais pagal jų paskirtį ir Sutarties sąlygas. Dėl kitokio Žemės sklypų ar Infrastruktūros naudojimo Bendrovė privalo gauti Vyriausybės įgaliotos institucijos ir kitų Teisės aktuose nustatytų subjektų sutikimą.
8. ZONOS veiklos rodiklių užtikrinimas
8.1. Bendrovė įsipareigoja, kad, praėjus 3 (trejiems) metams nuo Sutarties įsigaliojimo, metinis Bendrovės biudžetas, skirtas investuotojams pritraukti ir kitoms rinkodaros priemonėms, bus ne mažesnis nei [suma skaičiais ir žodžiais] Lt. Šiame punkte numatytas Bendrovės biudžetas, gavus išankstinį rašytinį Vyriausybės įgaliotos institucijos sutikimą ir Bendrovei tinkamai įgyvendinus kitus Veiklos rodiklius, gali būti mažinamas praėjus 10 (dešimčiai) metų nuo Sutarties įsigaliojimo.
8.2. Bendrovė įsipareigoja, kad po 5 (penkerių) metų nuo Sutarties įsigaliojimo:
8.2.3. bendras Zonos teritorijos užimtumas, t. y. Zonos įmonėms subnuomojamas Žemės sklypų plotas, pasieks ne mažiau kaip [procentų skaičius] proc. Zonos teritorijos ploto;
8.3. Bendrovė įsipareigoja, kad po 10 (dešimties) metų po Sutarties įsigaliojimo:
8.3.1. sukurtų darbo vietų skaičius Zonoje bus ne mažesnis kaip [darbo vietų skaičius] ir per likusį Sutarties galiojimo laikotarpį darbo vietų skaičius Zonoje bus ne mažesnis kaip [darbo vietų skaičius];
8.3.2. bendras Zonos teritorijos užimtumas, t. y. Zonos įmonėms subnuomojamas Žemės sklypų plotas, pasieks ne mažiau kaip [procentų skaičius] proc. Zonos teritorijos ploto;
8.4. Bendrovė patvirtina, kad ji prisiima visą atsakomybę, susijusią su tinkamu šiame skyriuje numatytų įsipareigojimų vykdymu. Bendrovei Sutartyje numatytais terminais tinkamai neįgyvendinus Veiklos rodiklių, taikoma Sutarties 17 skyriuje numatyta atsakomybė.
8.5. Likusį Sutarties galiojimo laikotarpį Bendrovė Veiklos rodiklius įgyvendina savo nuožiūra, išskyrus Sutartyje numatytas išimtis.
9. Sutarties įvykdymo užtikrinimas
9.1. Bendrovė Sutartinių įsipareigojimų įvykdymui pagal Sutartį ir galimų nuostolių atlyginimui užtikrinti Sutarties 4 skyriuje numatytais terminais privalo pateikti Vyriausybės įgaliotai institucijai priimtino banko besąlyginę ir neatšaukiamą pirmo pareikalavimo Sutarties įvykdymo užtikrinimo garantiją arba Vyriausybės įgaliotai institucijai priimtinos draudimo bendrovės išduotą besąlyginę ir neatšaukiamą pirmo pareikalavimo Sutarties įvykdymo laidavimo draudimą tokiomis sąlygomis:
9.1.1. garantas / draudimo bendrovė – Vyriausybės įgaliotai institucijai priimtinas bankas / priimtina draudimo bendrovė;
9.1.4. garantijos / draudimo dalykas – bet koks Bendrovės prievolių pagal Sutartį, Sutarties dokumentus, jos priedus, papildymus ir pakeitimus pažeidimas, dalinis ar visiškas jų neįvykdymas ar netinkamas vykdymas;
9.1.5. garantija / draudimas turi galioti ne trumpiau kaip visą Sutarties laikotarpį arba laikotarpį, ne trumpesnį nei 1 (vieni) metai, periodiškai pateikiant jos / jo pratęsimą ar naują garantiją / draudimą ne mažiau kaip prieš 3 (tris) mėnesius iki atitinkamos garantijos / draudimo termino galiojimo pabaigos;
9.1.6. garantijos / draudimo sumos išmokėjimo tvarka – per 5 (penkias) darbo dienas nuo rašytinio Vyriausybės įgaliotos institucijos pranešimo garantui / draudimo bendrovei apie Sutartyje nustatytų Bendrovės prievolių pažeidimą, neįvykdymą ar netinkamą vykdymą gavimo dienos;
9.1.7. Vyriausybės įgaliotai institucijai patenkinus savo reikalavimus iš garantijos / draudimo, Bendrovė įsipareigoja nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų atnaujinti garantiją / draudimą, kad pagal ją užtikrinta suma būtų atkurta ir lygi Sutarties 9.1.3 punkte nurodytai sumai, arba pateikti Vyriausybės įgaliotai institucijai naują su Vyriausybės įgaliota institucija suderintos banko ar draudimo bendrovės išduotą garantiją / draudimą;
9.1.8. neužtikrinus nepertraukiamo šiame skyriuje numatytos apimties garantijos / draudimo galiojimo, taikoma Sutarties 17 skyriuje numatyta atsakomybė;
9.2. Jeigu Bendrovė tinkamai vykdo Sutartinius įsipareigojimus ir užtikrina Veiklos rodiklius, Sutarties numatyta garantijos / draudimo suma, gavus išankstinį rašytinį Vyriausybės įgaliotos institucijos sutikimą, gali būti mažinama ir sudaryti:
9.2.1. praėjus 5 (penkeriems) metams nuo Sutarties įsigaliojimo – 70 procentų Sutarties 9.1.3 punkte nurodytos sumos;
9.3. Jeigu Bendrovė nevykdo arba netinkamai vykdo Sutartinius įsipareigojimus pagal Sutartį, Vyriausybės įgaliota institucija turi teisę pareikalauti papildomų Bendrovės įsipareigojimų užtikrinimo priemonių, – tai gali būti garantija, laidavimas arba prievolių įvykdymo užtikrinimo draudimas. Toks Vyriausybės įgaliotos institucijos reikalavimas Bendrovei yra privalomas, o jo netinkamas įvykdymas arba nevykdymas bus laikomas esminiu Sutarties pažeidimu, sukeliančiu Sutartyje nurodytas pasekmes.
10. Pareiga teikti informaciją ir veiklos kontrolė
Bendrovė sudaro galimybes Vyriausybės įgaliotai institucijai stebėti ir kontroliuoti jos veiklą, susijusią su Sutartyje numatytų teisių ir pareigų įgyvendinimu. Ne vėliau nei toliau nurodytais terminais Bendrovė teikia Vyriausybės įgaliotai institucijai šią informaciją:
Eil. Nr. |
Informacija |
Terminas |
1. |
Bendrovės metinių finansinių ataskaitų rinkinys ir metinis pranešimas |
per 30 kalendorinių dienų nuo finansinių ataskaitų ir metinio pranešimo patvirtinimo |
2. |
Sutarties 8 skyriuje numatyta informacija apie atitiktį Veiklos rodikliams |
per 30 kalendorinių dienų nuo finansinių ataskaitų patvirtinimo |
3. |
Kita Vyriausybės įgaliotos institucijos prašoma informacija ir / ar dokumentai, jeigu jie turi ar gali turėti įtakos Sutartinių įsipareigojimų vykdymui |
ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo Vyriausybės įgaliotos institucijos prašymo gavimo |
4. |
Informacija apie Zonos įmonėms suteiktą valstybės pagalbą |
kasmet iki rugpjūčio 1 d. |
5. |
Informacija apie investuotojams suteiktą Zonos įmonės statusą |
per 30 kalendorinių dienų nuo Zonos įmonės statuso suteikimo investuotojui |
11. Teisių ir pareigų įgyvendinimas ir perleidimas
11.1. Praėjus 5 (penkeriems) metams tinkamai įvykdžiusi Veiklos rodiklius ir gavusi išankstinį rašytinį Vyriausybės įgaliotos institucijos sutikimą, Bendrovė turi teisę perleisti savo teises ir pareigas, kylančias iš Sutarties, kitam subjektui. Negalimas dalinis teisių perleidimas, t. y. galima perleisti tik visas teises ir įsipareigojimus kartu. Vyriausybės įgaliota institucija turi teisę nustatyti Bendrovės teisių ir pareigų perleidimo sąlygas.
12. Draudimas ir draudimo išmokų naudojimas
12.1. Bendrovė įsipareigoja savo lėšomis ir rizika sudaryti ir šiame skyriuje nustatytais terminais pateikti Vyriausybės įgaliotai institucijai visas Draudimo sutartis, kurias sudaryti reikalauja Sutartis. Draudimo sutartys įsigalioja nuo Sutarties įsigaliojimo momento, jeigu ko kita nenumatyta šiame skyriuje.
12.2. Bendrovė įsipareigoja savo sąskaita apdrausti:
12.2.1. savo civilinę atsakomybę dėl rizikų, galinčių kilti dėl veiklos, kurią Bendrovė vykdo pagal Sutartį, – draudimo sumai, ne mažesnei kaip [suma skaičiais ir žodžiais] Lt. Šis draudimas turi nenutrūkstamai galioti visą Sutarties galiojimo laikotarpį ir apimti ir tas žalas, kurios gali kilti dėl Bendrovės ar trečiųjų asmenų teikiamų paslaugų ar atliekamų darbų. Šis draudimas turi pradėti galioti Sutarties įsigaliojimo dieną ir galioti visą jos galiojimo laikotarpį;
12.2.2. Infrastruktūrą, kurios priežiūra perduota Bendrovei, maksimaliu turto atkuriamosios vertės visų rizikų draudimu – draudimo sumai, ne mažesnei kaip [suma skaičiais ir žodžiais] Lt. Šis draudimas turi pradėti galioti nuo datos, kurią pasibaigia Savivaldybės sudarytos Infrastruktūros Draudimo sutartys, ir galioti visą Sutarties galiojimo laikotarpį.
12.3. Visos Draudimo sutartys (įskaitant jų pakeitimus, atnaujinimus ir panašiai) turi būti sudarytos Vyriausybės įgaliotai institucijai priimtinoje draudimo bendrovėje. Ją Bendrovė privalo nurodyti Vyriausybės įgaliotai institucijai dar prieš sudarydama atitinkamą Draudimo sutartį. Bendrovė taip pat įsipareigoja pateikti Vyriausybės įgaliotai institucijai Draudimo sutarties projektą. Jeigu Bendrovės nurodyta draudimo bendrovė ar Draudimo sutarties sąlygos Vyriausybės įgaliotai institucijai nepriimtinos, Vyriausybės įgaliota institucija turi teisę įpareigoti Bendrovę pasirinkti kitą draudimo bendrovę ar pakeisti nepriimtinas Draudimo sutarties sąlygas. Toks Vyriausybės įgaliotos institucijos nurodymas Bendrovei yra privalomas. Sudariusi Draudimo sutartis, Bendrovė privalo pateikti draudimo brokerių bendrovės patvirtinimą, kad Draudimo sutartys sudarytos, galioja ir atitinka Sutarties reikalavimus ir įprastą tokio pobūdžio rizikų draudimo rinkos praktiką. Draudimo sutartys turi būti sudaromos Sutartyje numatytiems terminams arba jų daliai, ne trumpesnei kaip 1 (vieni) metai, ir periodiškai pratęsiamos arba sudaromos naujos sutartys iki atitinkamos Draudimo sutarties galiojimo pabaigos. Neužtikrinus nepertraukiamo Draudimo sutarčių galiojimo, taikoma Sutarties 17 skyriuje numatyta atsakomybė.
12.4. Bendrovė taip pat įsipareigoja sudaryti visas kitas pagal Teisės aktų reikalavimus privalomas Draudimo sutartis ir išlaikyti tokį draudimą galiojantį iki Sutarties pasibaigimo momento. Jeigu Sutarties galiojimo metu Teisės aktai nustatys papildomus reikalavimus Draudimo sutartims arba papildomas privalomai draudžiamas veiklas, Bendrovė privalės nedelsdama sudaryti tokias Draudimo sutartis (atsižvelgdama į Sutarties 12.3 punkto nuostatas) ir pateikti atitinkamų Draudimo sutarčių kopijas Vyriausybės įgaliotai institucijai. Bendrovė privalo imtis visų reikiamų veiksmų ar susilaikyti nuo tam tikrų veiksmų atlikimo, jeigu dėl šių veiksmų ir (ar) neveikimo draudikas įgytų teisę nutraukti sudarytas Draudimo sutartis, sustabdyti jų galiojimą, taip pat, atsiradus žalai, atsisakyti išmokėti draudimo išmokas ar išmokėti daug mažesnę jų dalį dėl to, kad ši žala dėl Bendrovės atliktų veiksmų ir (ar) neveikimo buvo pripažinta nedraudžiamuoju įvykiu.
12.5. Atsitikus draudžiamajam įvykiui, per kurį padaryta žala Infrastruktūrai, kurios priežiūra perduota Bendrovei, Bendrovė įsipareigoja lėšas, gautas kaip draudimo išmoką už žalą Infrastruktūrai, kurios priežiūra perduota Bendrovei, skirti šiai Infrastruktūrai atkurti. Jeigu pagal Draudimo sutartis gautų draudimo išmokų nepakanka šiame punkte nurodytai Infrastruktūrai atkurti ar nuostoliams atlyginti, likusią dalį Bendrovė skiria iš savo lėšų.
12.6. Laikoma, kad draudimo brokerių bendrovė priimtina Vyriausybės įgaliotai institucijai, jeigu ji priklauso draudimo brokerių bendrovių grupei, kurios draudimo brokerių bendrovės ar jų filialai registruoti ir vykdo veiklą ne mažiau kaip keturiose Europos Sąjungos valstybėse narėse.
12.7. Laikoma, kad draudimo įmonė priimtina Vyriausybės įgaliotai institucijai, jeigu ji priklauso draudimo įmonių grupei, kurios draudimo įmonės ar jų filialai registruoti ir vykdo veiklą ne mažiau kaip keturiose Europos Sąjungos valstybėse narėse.
12.8. Bet kokie ginčai tarp Bendrovės ir draudiko neturi jokios įtakos Sutarties galiojimui ir vykdymui. Tokių ginčų pagrindu įsipareigojimų pagal Sutartį vykdymas negali būti stabdomas.
12.9. Ne mažiau kaip prieš 14 (keturiolika) kalendorinių dienų iki Draudimo sutarčių sudarymo, atnaujinimo, keitimo ar pabaigos Bendrovė pateikia Vyriausybės įgaliotai institucijai pritarti (suderinti) Draudimo sutarties projektą. Savo sutikimą arba motyvuotą atsisakymą sutikti su Bendrovės pasirinktu draudiku ar Draudimo sutarčių sąlygomis Vyriausybės įgaliota institucija pateikia Bendrovei ne vėliau kaip per 7 (septynias) kalendorines dienas nuo Draudimo sutarčių projektų gavimo. Jeigu Vyriausybės įgaliota institucija laiku nepateikia atsakymo, laikoma, kad Vyriausybės įgaliota institucija su pateiktais Draudimo sutarčių projektais sutinka.
12.10. Ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo Draudimo sutarčių sudarymo Bendrovė pateikia Vyriausybės įgaliotai institucijai jų kopijas (ar kitus jų sudarymą liudijančius dokumentus) ir draudimo įmokų sumokėjimą patvirtinančius dokumentus. Jeigu draudimo įmokos mokamos ne tuo pačiu metu, kai sudaromos Draudimo sutartys, sumokėjimą patvirtinantys dokumentai pateikiami Vyriausybės įgaliotai institucijai ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo draudimo įmokų sumokėjimo.
12.11. Jeigu Bendrovė sudarys su rangovais statybos (įskaitant remonto) darbų atlikimo sutartis, ji privalo reikalauti, jog rangovai visam darbų vykdymo laikotarpiui apdraustų ir turėtų:
12.11.1. visų statybos ir / ar remonto darbų, įrangos ir medžiagų (įskaitant paruošiamuosius ir baigiamuosius darbus, visus statomame / remontuojamame objekte naudojamus, montuojamus ir panaudotus bei sumontuotus statybos produktus, medžiagas ir įrangą, technologinius įrenginius) draudimą nuo visų rizikų sumai, ne mažesnei kaip 100 procentų statybos ar remonto sutarties vertės;
13. Teisės aktų pasikeitimai
13.2. Esminis Teisės aktų pasikeitimas neatleidžia Bendrovės nuo pareigos vykdyti Sutartinius įsipareigojimus.
13.3. Įvykus esminiam Teisės aktų pasikeitimui, neigiamai veikiančiam Bendrovės teisių ir pareigų pagal Sutartį įgyvendinimą, Bendrovė privalo imtis visų reikiamų priemonių, siekdama užtikrinti, kad patiriama žala būtų kuo mažesnė. Jeigu esminis Teisės aktų pasikeitimas palankus Bendrovės teisių ir pareigų pagal Sutartį įgyvendinimui, ji privalo dėti visas pastangas, kad išnaudojant naujai atsiradusias galimybes būtų pasiekta didžiausia ekonominė ir socialinė nauda.
13.4. Įvykus esminiam Teisės aktų pasikeitimui, siekdama grąžinti Sutartyje nustatytą Šalių teisių ir pareigų pusiausvyrą, kiekviena Šalis turi teisę reikalauti pakeisti galiojančios Sutarties nuostatas. Keičiant Sutarties nuostatas, Šalys negali atsidurti geresnėje ar blogesnėje padėtyje už tą, kuri būtų buvusi, jeigu esminis Teisės aktų pasikeitimas nebūtų įvykęs.
13.5. Esminis Teisės aktų pasikeitimas suprantamas kaip Teisės aktų pasikeitimas, darantis poveikį Šalių teisėms ir pareigoms pagal Sutartį, jeigu, remdamasis nacionaliniais teisės aktais, veiklos strategijomis, planais ar panašaus tipo Europos Sąjungos dokumentais, tokio pobūdžio teisės aktų pasikeitimo Sutarties sudarymo dieną negalėjo numatyti panašias į Sutartyje numatytas Paslaugas teikiantis apdairus verslininkas.
13.6. Įvykus esminiam Teisės aktų pasikeitimui:
13.6.1. bet kuri iš Šalių gali įteikti kitai Šaliai pranešimą apie esminį Teisės aktų pasikeitimą, pagrįsdama, kodėl tokio pasikeitimo pasekmės negali būti pašalintos ar sušvelnintos kitaip, kaip tik pakeičiant Sutarties nuostatas;
13.6.2. per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo pirmiau nurodyto pranešimo įteikimo Šalys susitinka, siekdamos susitarti dėl esminio Teisės aktų pasikeitimo pripažinimo, jo poveikio iš Sutarties kylančioms Šalių teisėms ir pareigoms ir reikiamų Sutarties nuostatų pakeitimo. Jeigu Šalys nesusitaria dėl esminio Teisės aktų pasikeitimo, jo poveikio ar reikiamų Sutarties nuostatų pakeitimo per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo pirmojo susitikimo, bet kuri iš Šalių gali inicijuoti šių nesutarimų sprendimą remiantis Sutarties 19 skyriuje numatyta ginčų sprendimo procedūra.
14. Sutarties pasibaigimo momentas
Sutartis pasibaigia, kai:
15. Sutarties nutraukimo pagrindai ir tvarka
15.1. Vyriausybės įgaliota institucija ir Bendrovė turi teisę nesikreipdamos į teismą (vienašališkai) nutraukti Sutartį šiais atvejais, kai:
15.1.1. kita Šalis (Vyriausybės įgaliota institucija, iš vienos pusės, ar Bendrovė, iš kitos pusės) nevykdo ar netinkamai vykdo Sutartinius įsipareigojimus ir tai yra esminis Sutarties pažeidimas, o Sutartį vienašališkai nutraukianti Šalis yra prieš tai pranešusi kitai Šaliai apie Sutarties nevykdymą ar netinkamą vykdymą, tačiau Sutarties nevykdanti ar ją netinkamai vykdanti Šalis nepašalino esminių Sutarties pažeidimų tokiu būdu ir per tokį protingą laikotarpį, kurie buvo numatyti tokiame pranešime;
15.1.2. Sutarties vykdymas tampa neįmanomas dėl aplinkybių, kurių Sutartį vienašališkai nutraukianti Šalis negalėjo kontroliuoti ar protingai numatyti Sutarties sudarymo metu ir negalėjo užkirsti kelio šioms aplinkybėms ar jų pasekmėms atsirasti, kaip tai numatyta Sutarties 16 skyriuje. Šiuo atveju kiekviena iš Šalių turi teisę nutraukti Sutartį, jeigu dėl tokių aplinkybių esminiai Sutartiniai įsipareigojimai negalėjo būti vykdomi ilgiau kaip 180 (vieną šimtą aštuoniasdešimt) kalendorinių dienų iš eilės.
15.2. Šalys susitaria, kad Sutarties esminiais pažeidimais inter alia bus laikomi šie pažeidimai:
15.2.1. Veiklos rodikliai įgyvendinami taip, kad tampa akivaizdu, jog jie nebus tinkamai pasiekti Sutartyje numatytais terminais;
15.2.3. Bendrovė daugiau kaip 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų vėluoja mokėti bet kokius pagal Sutartį, įskaitant jos priedus, privalomus mokėjimus;
15.2.5. Bendrovės Sutartinių įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimas neatitinka Sutarties 9.1 punkte nustatytų reikalavimų ir nurodyti neatitikimai nepašalinami per 10 (dešimt) darbo dienų;
15.2.6. pasibaigė ar nutrūko Sutarties 12 skyriuje numatytų Draudimo sutarčių galiojimas ir / ar sudarytomis Draudimo sutartimis nepasiekiamas tame pačiame skyriuje numatytas minimalus draudimo išmokos dydis, ir reikalaujama draudžiamoji apsauga neatkuriama per 10 (dešimt) darbo dienų;
15.2.7. negavusi Sutarties 11.1 punkte numatyto išankstinio Vyriausybės įgaliotos institucijos rašytinio sutikimo, Bendrovė perleido savo teises ir pareigas pagal Sutartį;
15.2.8. bet kuri Šalis daugiau kaip 90 (devyniasdešimt) kalendorinių dienų vėluoja įgyvendinti bet kurias teises ir įvykdyti pareigas pagal Sutartį ir per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų kitos Šalies nurodytu būdu neištaiso padėties po to, kai kita Šalis praneša apie pirmosios Šalies padarytą tokį Sutarties pažeidimą.
15.3. Be Sutarties 15.1 punkte numatytų atvejų, Vyriausybės įgaliota institucija turi teisę nesikreipdama į teismą (vienašališkai) nutraukti Sutartį, jeigu Bendrovei inicijuojamos likvidavimo, bankroto ar nemokumo procedūros ir tai duoda pagrindą manyti, kad Sutartiniai įsipareigojimai nebus įgyvendinti Sutartyje nustatytomis sąlygomis.
15.4. Apie Sutarties nutraukimą Sutarties 15.1 ir 15.2 punktuose numatytais atvejais Sutartį vienašališkai nutraukianti Šalis privalo pranešti kitai Šaliai ne vėliau kaip prieš 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų, o 15.3 punkte numatytais atvejais – ne vėliau kaip prieš 14 (keturiolika) kalendorinių dienų.
16. Nenugalimos jėgos aplinkybės
16.1. Nenugalimos jėgos aplinkybės reiškia bet kokį įvykį, kurio konkretų įsipareigojimą privalanti vykdyti Šalis pagrįstai negali kontroliuoti ir kurio ši Šalis negalėjo numatyti ar išvengti bei kuris daro visiškai ar iš dalies neįmanomą minėto Šalies įsipareigojimo vykdymą (įskaitant (bet neapsiribojant) karus, maištus, civilinius streikus ar neramumus, embargą, gaisrą, žemės drebėjimą, uraganą, ugnikalnio išsiveržimą ir kitas stichines nelaimes). Lėšų trūkumas arba negalėjimas įvykdyti piniginius įsipareigojimus nelaikomas nenugalimos jėgos aplinkybėmis.
16.2. Šalies nesugebėjimas įvykdyti Sutartyje numatytus įsipareigojimus dėl nenugalimos jėgos aplinkybių nelaikomas Sutarties pažeidimu arba įsipareigojimų nevykdymu, jeigu nenugalimos jėgos aplinkybių poveikį patyrusi Šalis dėjo visas pastangas, kad sumažintų dėl tokių aplinkybių patiriamą žalą, arba panaudojo visas būtinas priemones savo įsipareigojimams pagal Sutartį įvykdyti.
16.3. Iškilus nenugalimos jėgos aplinkybėms, jų poveikį patyrusi Šalis ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo aplinkybių atsiradimo momento privalo pateikti kitai Šaliai pirminį rašytinį pranešimą apie šių aplinkybių atsiradimą ir trumpą jų turinio apibūdinimą.
16.4. Ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas po pirminio pranešimo pateikimo nenugalimos jėgos aplinkybių poveikį patyrusi Šalis privalo pateikti kitai Šaliai išsamų rašytinį pranešimą ir nurodyti jame visą įmanomą informaciją, susijusią su Sutartinių įsipareigojimų vykdymo sutrikimais, įskaitant (bet neapsiribojant) informaciją apie nenugalimos jėgos aplinkybių poveikį Šalies gebėjimui vykdyti Sutartinius įsipareigojimus, nenugalimos jėgos aplinkybių atsiradimo ir numatomo išnykimo datą ir laiką, kurio reikia šių aplinkybių sukeltoms pasekmėms pašalinti.
17. Šalių atsakomybė
17.1. Jeigu Bendrovė nustatytu laiku neatlieka Investicijų, numatytų Veiklos rodikliuose, Vyriausybės įgaliotos institucijos reikalavimu Bendrovė privalo mokėti 0,05 (penkių šimtųjų) procento dydžio delspinigius nuo neatliktų Investicijų sumos už kiekvieną uždelstą dieną.
17.2. Jeigu Bendrovė nustatytu laiku neužtikrina minimalaus Bendrovės biudžeto, skirto investuotojams pritraukti ir kitoms rinkodaros priemonėms, Vyriausybės įgaliotos institucijos reikalavimu Bendrovė privalo sumokėti baudą, kuri apskaičiuojama dauginant [suma skaičiais ir žodžiais] Lt iš procentinės išraiškos, kuria nepasiektas minimalus kiekvienų metų Bendrovės biudžetas, numatytas Sutarties 8.1 punkte.
17.3. Jeigu Bendrovė nustatytu laiku neužtikrina Veiklos rodikliuose numatyto minimalaus sukuriamų naujų darbo vietų skaičiaus ir nurodytas pažeidimas nepašalinamas per 1 (vienų) metų terminą, Vyriausybės įgaliotos institucijos reikalavimu Bendrovė privalo sumokėti baudą, kuri apskaičiuojama dauginant [suma skaičiais ir žodžiais] Lt iš procentinės išraiškos, kuria nepasiektas šiame punkte numatytas kiekvienų metų Veiklos rodiklis.
17.4. Jeigu Bendrovė nustatytu laiku neužtikrina Veiklos rodikliuose numatyto bendro Zonos teritorijos užimtumo ir nurodytas pažeidimas nepašalinamas per 1 (vienų) metų terminą, Vyriausybės įgaliotos institucijos reikalavimu Bendrovė privalo sumokėti baudą, kuri apskaičiuojama dauginant [suma skaičiais ir žodžiais] Lt iš procentinės išraiškos, kuria nepasiektas šiame punkte numatytas kiekvienų metų Veiklos rodiklis.
17.5. Jeigu Bendrovė nustatytu laiku neužtikrina Veiklos rodikliuose numatytų minimalių Zonos įmonių investicijų ir nurodytas pažeidimas nepašalinamas per 1 (vienų) metų terminą, Vyriausybės įgaliotos institucijos reikalavimu Bendrovė privalo sumokėti baudą, kuri apskaičiuojama dauginant [suma skaičiais ir žodžiais] Lt iš procentinės išraiškos, kuria nepasiektas šiame punkte numatytas kiekvienų metų Veiklos rodiklis.
17.7. Šiame skyriuje numatyta teisė reikalauti sumokėti netesybas neatleidžia Šalių nuo pareigos vykdyti Sutartinius įsipareigojimus ir neatima teisės nutraukti Sutartį Sutarties 15 skyriuje numatytais pagrindais.
17.8. Jeigu Sutartis nutraukiama Sutarties 15.1 ir 15.3 punktuose nustatyta tvarka dėl Bendrovės kaltės, Bendrovė įsipareigoja sumokėti Vyriausybės įgaliotai institucijai baudą, lygią [suma skaičiais ir žodžiais] Lt. Ši bauda laikoma Šalių iš anksto aptartais minimaliais nuostoliais, kuriuos Bendrovė laiko protingais ir pagrįstais ir įsipareigoja sumokėti.
17.9. Visais atvejais Šalis, pažeidusi Sutartį, privalo atlyginti kitai Šaliai dėl Sutarties nevykdymo ar netinkamo vykdymo patirtus nuostolius (tiek, kiek nepadengia Sutartyje numatytos ir atitinkamai Šaliai mokamos netesybos), atsiradusius dėl įsipareigojimų pagal Sutartį neįvykdymo ar netinkamo vykdymo. Nuostolių pagal Sutartį atlyginimas ir netesybų sumokėjimas neatleidžia Šalies nuo pareigos įvykdyti atitinkamą prievolę, nebent Sutartyje nustatyta kitaip.
18. Pranešimai
18.1. Visi su Sutartimi susiję pranešimai turi būti sudaromi raštu ir:
18.2. Visi su Sutartimi susiję pranešimai turi būti siunčiami Šalims šiais adresais:
Šalis |
Kontaktiniai duomenys |
Vyriausybės įgaliota institucija
|
Kam: [...] Adresas: [...] Fakso Nr. : [...] |
Bendrovė
|
Kam: [...] Adresas: [...] Fakso Nr. : [...] |
19. Taikoma teisė ir ginčų sprendimas
19.1. Sutarčiai, taip pat su ja susijusiems Šalių tarpusavio santykiams (įskaitant (bet neapsiribojant) santykius, kylančius iš Sutarties sudarymo, galiojimo, negaliojimo, vykdymo ir nutraukimo) ir jų aiškinimui taikomi Lietuvos Respublikos įstatymai.
19.2. Bet kurį iš Sutarties kylantį ginčą ar prieštaravimą Šalys bandys spręsti tarpusavio derybomis ir visapusiškai bendradarbiaudamos. Jeigu per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo ginčo, prieštaravimo ar reikalavimo atsiradimo datos Šalys nepasieks bendro susitarimo arba nebus pradėtos tarpusavio derybos, bet kurį iš Sutarties kylantį ginčą, prieštaravimą ar reikalavimą, taip pat klausimus dėl Sutarties pažeidimo, nutraukimo ar negaliojimo spręs Lietuvos Respublikos teismas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
20. Baigiamosios nuostatos
20.2. Sutartis yra galutinis Šalių susitarimas, pakeičiantis bet kokius ankstesnius rašytinius / žodinius Šalių susitarimus, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusius su Sutartyje minimu Šalių bendradarbiavimu.
20.3. Bet kokie Sutarties pakeitimai, papildymai ar jos priedai galioja tik tuo atveju, jeigu jie įforminami vienu arba keliais rašytiniais dokumentais, kuriuos pasirašo visos Sutarties Šalys.
20.4. Jeigu kuri nors Sutarties nuostata prieštarauja Lietuvos Respublikos ar Europos Sąjungos teisės aktams arba dėl kurios nors priežasties tampa iš dalies arba visiškai negaliojanti, ji jokiomis sąlygomis nedaro negaliojančių likusių Sutarties nuostatų. Tokiu atveju Šalys susitaria pakeisti negaliojančią nuostatą kita teisiškai veiksminga nuostata, kuri, kiek tai įmanoma, turėtų tą patį teisinį ir ekonominį rezultatą, kaip ir pakeistoji.
20.5. Sutartis sudaryta keturiais egzemplioriais lietuvių [ir anglų] kalbomis. Pasirašius kiekvienai Šaliai, jie bus laikomi originalais ir turės vienodą juridinę galią. Esant prieštaravimų ar neatitikimų tarp Sutarties teksto lietuvių [ir anglų] kalbomis, vadovaujamasi Sutarties tekstu lietuvių kalba.
Kėdainių laisvosios ekonominės zonos
veikimo pagrindų sutarties
1 priedas
(Žemės sklypų sąrašo formos pavyzdys)
ŽEMĖS SKLYPŲ SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Unikalus Nr. |
Kadastrinis Nr. |
Plotas, hektarais |
Nuosavybės / patikėjimo teisė |
Pastabos |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
Kėdainių laisvosios ekonominės zonos
veikimo pagrindų sutarties
2 priedas
(Infrastruktūros, kurios priežiūra perduodama Bendrovei, sąrašo formos pavyzdys)
Infrastruktūros, kurios priežiūra perduodama bendrovei, sąrašas
Eil. Nr. |
Infrastruktūros sąrašas |
1. |
|
2. |
|
Tarptautinio konkurso Kėdainių laisvosios
ekonominės zonos geriausiam verslo planui
bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei
parinkti nuostatų
2 priedas
(Pasiūlymo dėl Kėdainių laisvosios ekonominės zonos verslo plano ir statuto formos pavyzdys)
PASIŪLYMAS DĖL KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS VERSLO PLANO IR STATUTO
A dalis. Duomenys apie Konkurso dalyvį
2012 m. d.
Vilnius
Duomenys apie Konkurso dalyvį |
|
Konkurso dalyvio pavadinimas |
|
Juridinio asmens kodas / fizinio asmens kodas / organizacijos, neturinčios juridinio asmens statuso, ar jo / jos padalinio identifikavimo kodas (jeigu numato teisės aktai) |
|
Registracijos adresas |
|
Korespondencijos adresas |
|
Telefono numeris |
|
Fakso numeris |
|
Elektroninio pašto adresas |
|
Įgalioto asmens vardas ir pavardė, jo kontaktiniai duomenys |
|
Dokumentai, patvirtinantys Konkurso dalyvio atitiktį kvalifikaciniams atrankos kriterijams |
|
1. |
|
2. |
|
Pasiūlymas galioja iki [data]
[Įgalioto asmens pareigos, vardas ir pavardė, parašas]
PASIŪLYMAS
DĖL KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS
VERSLO PLANO IR STATUTO
B dalis. Verslo planas
2012 m. d.
Vilnius
VERSLO PLANAS
2. Zonos ūkinės komercinės ir finansinės veiklos nauda KĖDAINIŲ rajonui ir Lietuvos Respublikai ir priemonių, skatinančių vietinį verslą zonoje, planas.
5. Zonos ūkinės komercinės ir finansinės veiklos ir jos infrastruktūros pritaikymo etapai bei terminai.
6. Bendradarbiavimo su KĖDAINIŲ rajono savivaldybės institucijomis IR vietinio verslo asocijuotomis struktūromis būdai ir apimtis.
Tarptautinio konkurso Kėdainių laisvosios
ekonominės zonos geriausiam verslo planui
bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei
parinkti nuostatų
3 priedas
(Konfidencialumo susitarimo formos pavyzdys)
KONFIDENCIALUMO SUSITARIMAS
Šį konfidencialumo susitarimą [data] Vilniuje sudarė:
[Komisija, jos rekvizitai, atstovas, kuris pasirašo susitarimą, ir jo įgaliojimus patvirtinantis dokumentas] (toliau – Komisija)
ir
[Konkurso dalyvis, jo rekvizitai, atstovas, kuris pasirašo susitarimą, ir jo įgaliojimus patvirtinantis dokumentas] (toliau – Konkurso dalyvis).
Komisija ir Konkurso dalyvis toliau kartu vadinami Šalimis, o kiekvienas atskirai – Šalimi.
Kadangi:
Konkurso dalyvis dalyvauja tarptautiniame konkurse Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti (toliau – Konkursas);
Konkurso nuostatų 60 punkte nustatyta, kad dalyvauti derybose pakviestas Konkurso dalyvis ir Komisija sudaro konfidencialumo susitarimą (Konkurso nuostatų 3 priedas),
todėl Šalys susitarė taip:
1. SUSITARIMO OBJEKTAS
1.1. Vadovaudamosi Konkurso nuostatais, Šalys pateiks viena kitai visą reikiamą informaciją ir dokumentus ar jų kopijas, kad kita Šalis galėtų tinkamai įvertinti visas Sutarties galiojimui ir vykdymui reikšmingas aplinkybes.
2. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
Šalys įsipareigoja:
2.1. visą informaciją, gautą iš kitos Šalies, įskaitant (bet neapsiribojant) šio konfidencialumo susitarimo 3.1 punkte nurodytą informaciją (toliau – Konfidenciali informacija), laikyti paslaptyje ir imtis visų įmanomų priemonių, kad ji nebūtų atskleista tretiesiems asmenims, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus;
3. KONFIDENCIALI INFORMACIJA
3.1. Konfidencialia informacija laikoma:
3.1.1. informacija, pateikta atsakymuose į Šalies prašymus pateikti papildomą informaciją ir raštuose dėl papildomos informacijos pateikimo;
3.1.2. Konkurso dalyvio pasiūlyme dėl laisvosios ekonominės zonos verslo plano, statuto ir steigėjų grupės atrinkimo pateikta informacija;
4. ATSAKOMYBĖ UŽ KONFIDENCIALUMO SUSITARIMO PAŽEIDIMĄ
4.1. Šalis, kuri atskleidžia Konfidencialią informaciją trečiajam asmeniui, privalo atlyginti visus dėl tokio pažeidimo kitos Šalies patirtus nuostolius.
5. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
5.1. Šis konfidencialumo susitarimas sudarytas vadovaujantis Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais.
5.2. Šis konfidencialumo susitarimas sudarytas dviem egzemplioriais lietuvių [ir anglų] kalbomis. Pasirašius kiekvienai Šaliai, jie bus laikomi originalais ir turės vienodą juridinę galią. Esant prieštaravimų ar neatitikimų tarp konfidencialumo susitarimo teksto lietuvių [ir anglų] kalbomis, vadovaujamasi konfidencialumo susitarimo tekstu lietuvių kalba.
[Konkurso dalyvio atstovas] [Komisijos atstovas]
(vardas, pavardė, parašas) (vardas, pavardė, parašas)