LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

dėl finansų ministro 2011 m. kovo 25 d. įsakymo Nr. 1K-104 „Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS finansų ministERIJOS IŠLAIDŲ PRISKYRIMO APMOKĖTINOMS IŠ EUROPOS SĄJUNGOS TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ METODIKOS PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2012 m. liepos 20 d. Nr. 1K-267

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patiriamų išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš Europos Sąjungos techninės paramos lėšų metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. 1K-104 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos išlaidų priskyrimo apmokėtinomis iš Europos Sąjungos techninės paramos lėšų metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 37-1779, Nr. 78-3824, Nr. 120-5696; 2012, Nr. 15-678) ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras,

pavaduojantis finansų ministrą                                         Rimantas Žylius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2011 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. 1K-104

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2012 m. liepos 20 d. įsakymo

Nr. 1K-267 redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš europos Sąjungos techninės paramos lėšų METODIKA

 

i. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš Europos Sąjungos techninės paramos lėšų metodika (toliau – Metodika) taikoma nustatant:

1.1. Lietuvos Respublikos finansų ministro (toliau – ministras) ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių funkcijų susiejimą su 2007–2013 metų Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinės paramos administravimo, pasirengimo panaudoti 2014–2020 metų ES struktūrinę paramą, skiriamą programoms, tęsiančioms 2007–2013 metų konvergencijos tikslo programas, techninės paramos projektų administravimo, ES struktūrinių fondų paramos teikimo pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrąjį programavimo dokumentą užbaigimo ir galutinio (angl. ex-post) vertinimo, projektų, finansuotų iš 2000–2006 metų Sanglaudos fondo lėšų, užbaigimo funkcijų (toliau – ES struktūrinės paramos administravimo funkcijos) atlikimu (toliau – pareigybės funkcijų susiejimas);

1.2. Finansų ministerijos išlaidų dalį, apmokamą 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis.

2. Ministrui ir Finansų ministerijos valstybės tarnautojams (darbuotojams), atliekantiems ES struktūrinės paramos administravimo funkcijas, 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis gali būti apmokamos visos šioje Metodikoje nurodytos išlaidos.

 

II. pareigybės FUNKCIJŲ SUSIEJIMO SU ES STRUKTŪRINĖS PARAMOS ADMINISTRAVIMO FUNKCIJOMIS NUSTATYMAS

 

3. Pareigybės funkcijų susiejimas nustatomas taip:

3.1. Finansų ministerijos departamento skyriaus arba savarankiško skyriaus vedėjas, įvertinęs jam pavaldžių Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) (toliau – pavaldūs darbuotojai) atliekamas ES struktūrinės paramos administravimo ir kitas su ES struktūrinės paramos administravimu nesusijusias pareigybės funkcijas ir jam pavaldžių darbuotojų darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja jam pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimą;

3.2. Finansų ministerijos departamento direktorius, įvertinęs jam pavaldaus vyresniojo patarėjo, patarėjo atliekamas ES struktūrinės paramos administravimo ir kitas su ES struktūrinės paramos administravimu nesusijusias pareigybės funkcijas ir darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja šios pareigybės funkcijų susiejimą;

3.3. Lietuvos Respublikos struktūrinės politikos atašė (toliau – atašė), įvertinęs savo ir savo pavaduotojo atliekamas ES struktūrinės paramos administravimo ir kitas su ES struktūrinės paramos administravimu nesusijusias pareigybės funkcijas ir savo bei savo pavaduotojo darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja savo bei savo pavaduotojo pareigybės funkcijų susiejimą;

3.4. Finansų ministerijos departamento skyriaus arba savarankiško skyriaus vedėjo, departamento direktoriaus, viceministro, ministerijos kanclerio, ministro (toliau – Finansų ministerijos skirtingo lygmens vadovas) pareigybės funkcijų susiejimas apskaičiuojamas taip:

3.4.1. apskaičiuojant Finansų ministerijos departamento skyriaus arba savarankiško skyriaus vedėjo pareigybės funkcijų susiejimą atsižvelgiama į visų jam pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo sumą bei į visų jam pavaldžių darbuotojų pareigybių skaičių;

3.4.2. apskaičiuojant Finansų ministerijos departamento direktoriaus pareigybės funkcijų susiejimą atsižvelgiama į visų jam pavaldžių darbuotojų (išskyrus departamento direktoriaus pavaduotoją ir vyresnįjį specialistą (referentą)) pareigybių funkcijų susiejimo sumą bei į visų jam pavaldžių darbuotojų (išskyrus departamento direktoriaus pavaduotoją ir vyresnįjį specialistą (referentą)) pareigybių skaičių. Jei departamento direktoriaus pavaduotojas ir (ar) vyresnysis specialistas (referentas) atlieka funkcijas, susijusias su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis, tuomet jų pareigybių funkcijų susiejimas yra prilyginamas departamento direktoriaus pareigybės funkcijų susiejimui.

Jei Finansų ministerijos departamente yra daugiau nei viena departamento direktoriaus pavaduotojo pareigybė ir kiekvienai iš šių pareigybių pagal departamento atliekamas funkcijas yra nustatytos kuruojamos veiklos sritys, departamento direktorius, įvertinęs jam pavaldaus departamento direktoriaus pavaduotojo atliekamas ES struktūrinės paramos ir kitas su ES struktūrinės paramos administravimu nesusijusias funkcijas ir darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja šios pareigybės funkcijų susiejimą;

3.4.3. apskaičiuojant viceministro, ministerijos kanclerio arba ministro pareigybės funkcijų susiejimą atsižvelgiama į visų viceministrui, ministerijos kancleriui arba ministrui pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo sumą bei į visų viceministrui, ministerijos kancleriui arba ministrui pavaldžių darbuotojų pareigybių skaičių;

3.4.4. Finansų ministerijos skirtingo lygmens vadovo pareigybės funkcijų susiejimas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

y1 + y2 + ... + yn

x = –––––––––––––––––, kur:

n

x – Finansų ministerijos skirtingo lygmens vadovo pareigybės funkcijų susiejimas, išreikštas procentais;

yn – Finansų ministerijos skirtingo lygmens vadovui pavaldžios Finansų ministerijos darbuotojo pareigybės funkcijų susiejimas, išreikštas procentais;

n – visų Finansų ministerijos skirtingo lygmens vadovui pavaldžių darbuotojų pareigybių skaičius;

3.4.5. kitos su ES struktūrinės paramos administravimu nesusijusios Finansų ministerijos skirtingo lygmens vadovo pareigybės funkcijos apskaičiuojamos pagal šią formulę:

 

z = 100 – x, kur:

 

z – kitos su ES struktūrinės paramos administravimu nesusijusios Finansų ministerijos skirtingo lygmens vadovo pareigybės funkcijos, išreikštos procentais;

x – Finansų ministerijos skirtingo lygmens vadovo pareigybės funkcijų susiejimas, išreikštas procentais;

3.5. Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių, kurių darbo vietos įkurtos Finansų ministerijos pastate, esančiame Lukiškių g. 2, Vilniuje (toliau – pagrindinis administracinis pastatas), funkcijų susiejimas su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis (toliau – pagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimas) apskaičiuojamas visų pagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių (išskyrus Finansų ministerijos specialiųjų atašė ir jų pavaduotojų pareigybes) funkcijų susiejimo sumą dalijant iš pagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių (išskyrus Finansų ministerijos specialiųjų atašė ir jų pavaduotojų pareigybes) skaičiaus;

3.6. Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių, kurių darbo vietos įkurtos Finansų ministerijos nuomojamose negyvenamosiose patalpose, kuriose įkurtos Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo departamento ir keleto Informacinių technologijų departamento valstybės tarnautojų (darbuotojų) darbo vietos (toliau – nepagrindinis administracinis pastatas), funkcijų susiejimas su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis (toliau – nepagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimas) apskaičiuojamas visų nepagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių (išskyrus Finansų ministerijos specialiųjų atašė ir jų pavaduotojų pareigybes) funkcijų susiejimo sumą dalijant iš nepagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių (išskyrus Finansų ministerijos specialiųjų atašė ir jų pavaduotojų pareigybes) skaičiaus;

3.7. visų Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių funkcijų susiejimas su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis (toliau – bendras Finansų ministerijos pareigybių funkcijų susiejimas) apskaičiuojamas visų Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių (išskyrus Finansų ministerijos specialiųjų atašė ir jų pavaduotojų pareigybes) funkcijų susiejimo sumą dalijant iš visų Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių (išskyrus Finansų ministerijos specialiųjų atašė ir jų pavaduotojų pareigybes) skaičiaus;

3.8. pareigybės funkcijų susiejimas apskaičiuojamas procentine išraiška, apvalinant ją iki sveikojo skaičiaus;

3.9. Finansų ministerijos administracijos padaliniai informaciją apie apskaičiuotą administracijos padalinio valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių funkcijų susiejimą teikia Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo departamentui, kuris parengia ministro įsakymo dėl pareigybių funkcijų susiejimo (toliau – Įsakymas dėl pareigybių funkcijų susiejimo) projektą ir suderina jį su suinteresuotais Finansų ministerijos administracijos padaliniais;

3.10. pareigybių funkcijų susiejimas tvirtinamas Įsakymu dėl pareigybių funkcijų susiejimo, kuriame nustatomos Finansų ministerijos skirtingo lygmens vadovų pareigybių funkcijų susiejimo apskaičiavimo formulės ir Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių funkcijų susiejimas, išreikštas procentais;

3.11. Finansų ministerijos administracijos padaliniai, atsiradus poreikiui keisti Įsakymą dėl pareigybių funkcijų susiejimo, ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio paskutinio mėnesio 10 dienos raštu kreipiasi į Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo departamentą. Rašte nurodoma Įsakymo dėl pareigybių funkcijų susiejimo keitimo priežastis, pateikiama informacija apie pareigybių funkcijų susiejimo pasikeitimą bei pridedamos Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybių aprašymų, kai jie yra keičiami arba naujai tvirtinami, kopijos. Personalo skyrius ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio paskutinio mėnesio 10 dienos informaciją apie per praėjusį ketvirtį Finansų ministerijoje įsteigtas ir (arba) panaikintas valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybes raštu teikia Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo departamentui. Atsižvelgdamas į Finansų ministerijos administracijos padalinių ir Personalo skyriaus pateiktą informaciją dėl pasikeitimų, Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo departamentas rengia Įsakymo dėl pareigybių funkcijų susiejimo pakeitimą;

3.12. atašė informaciją apie nustatytą savo ir jo pavaduotojo pareigybės funkcijų susiejimą arba poreikį keisti Įsakymą dėl pareigybių funkcijų susiejimo Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo departamentui teikia Metodikos 3.9 ir 3.11 punktuose nustatyta tvarka.


III. DARBO UŽMOKESČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS (DARBUOTOJAMS) IŠLAIDOS

 

4. Skaičiuojant ministro arba Finansų ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo) darbo užmokesčio ir kitas su darbo santykiais susijusias išlaidas, vadovaujamasi jo pareigybės funkcijų susiejimu:

4.1. Finansų ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo), kurio pareigybės funkcijų susiejimas lygus 100 proc., darbo užmokesčio ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis;

4.2. ministro arba Finansų ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo), kuris atlieka ES struktūrinės paramos administravimo ir kitas su ES struktūrinės paramos administravimu nesusijusias pareigybės funkcijas, darbo užmokesčio ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis apmokamos pagal jo pareigybės funkcijų susiejimą.

 

IV. KVALIFIKACIJOS KĖLIMO, DALYVAVIMO RENGINYJE IŠLAIDOS

 

5. Skaičiuojant ministro arba Finansų ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo) kvalifikacijos kėlimo, dalyvavimo renginyje ir kitas susijusias išlaidas, vadovaujamasi jo pareigybės funkcijų susiejimu bei atsižvelgiama į kvalifikacijos kėlimo, renginio tematiką:

5.1. Finansų ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo), kurio funkcijų susiejimas lygus 100 proc., kvalifikacijos kėlimo, dalyvavimo renginyje ir kitos susijusios išlaidos yra apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis;

5.2. ministro arba Finansų ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo), kuris atlieka ES struktūrinės paramos administravimo ir kitas su ES struktūrinės paramos administravimu nesusijusias pareigybės funkcijas, kvalifikacijos kėlimo, dalyvavimo renginyje ir kitos susijusios išlaidos:

5.2.1. apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis, kai kvalifikacijos kėlimo, renginio tematika yra tiesiogiai susijusi su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis;

5.2.2. apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis tik tiek, kiek nustatyta pagal pareigybės funkcijų susiejimą, kai kvalifikacijos kėlimo, renginio tematika aktuali bendrai ministro arba Finansų ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo) kompetencijai ugdyti ir ministro arba Finansų ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo) atliekamoms funkcijoms vykdyti arba renginio tematika yra susijusi ne tik su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis.

 

V. KONSULTAVIMO, VERTIMO, STUDIJŲ IR TYRIMŲ, AUDITO IR KITŲ PATIKRINIMŲ IŠLAIDOS

 

6. Skaičiuojant konsultavimo, vertimo, studijų ir tyrimų, audito ir kitų paslaugų bei patikrinimų išlaidas, yra atsižvelgiama į paslaugų tematiką:

6.1. konsultavimo, vertimo, studijų, tyrimų ir kitų paslaugų, skirtų vien tik ES struktūrinės paramos administravimo funkcijų atlikimui užtikrinti, išlaidos, audito ir kitų patikrinimų, susijusių su ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistema, išlaidos yra apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis;

6.2. konsultavimo, vertimo, studijų ir tyrimų, audito ir kitų paslaugų bei patikrinimų išlaidos, susijusios ne tik su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijų atlikimu, apmokamos ta dalimi 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų, kuri susijusi su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijų atlikimu. Likusi išlaidų dalis apmokama kitomis nei 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis.

 

VI. RENGINIŲ ORGANIZAVIMO IŠLAIDOS

 

7. Renginių organizavimo išlaidos apima patalpų, reikiamos įrangos nuomos, medžiagos parengimo, vertimo, fotografavimo, maitinimo ir kitas su renginių organizavimu susijusias išlaidas.

8. Skaičiuojant renginių organizavimo išlaidas atsižvelgiama į renginių tematiką:

8.1. jeigu renginio tema yra visiškai susijusi su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis, renginio organizavimo išlaidos apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis;

8.2. jeigu renginio tema susijusi ne tik su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis, renginio organizavimo išlaidų dalis už laiko dalį, skiriamą temai (-oms), susijusiai (-ioms) su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis, aptarti, yra apmokama 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis. Likusi išlaidų dalis apmokama kitomis nei 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis.

 

VII. 2007–2013 M. ES struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos išLAIDOS

 

9. ES struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos (toliau – SFMIS) sukūrimo, eksploatavimo ir tobulinimo išlaidos yra apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis, kai jos padaromos vadovaujančiosios institucijos.

10. SFMIS skirtų serverių ir licencijų įsigijimo, remonto ir priežiūros išlaidos, jeigu jos yra padaromos vadovaujančiosios institucijos, yra apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis.

11. Tuo atveju, kai Metodikos 10 punkte įsigytas turtas pradedamas naudoti dėl tikslo, susijusio su paramos pagal 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus (toliau – EEE/NOR finansiniai mechanizmai) lėšų valdymu ir kontrole, įgyvendinimo, šio turto įsigijimo, remonto ir priežiūros išlaidos yra tinkamos finansuoti tik ta dalimi, kuri yra susijusi su 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo funkcijų atlikimu ir kurios dydis yra apskaičiuojamas pagal Metodikos priedą.

12. Jeigu Metodikos 10 punkte nurodytas turtas buvo įsigytas anksčiau, negu jis pradėtas naudoti dėl tikslo, nurodyto Metodikos 11 punkte, ir šio turto naudingo tarnavimo laikas nėra pasibaigęs, šio turto įsigijimo išlaidos turi būti sugrąžintos, o jeigu jos buvo deklaruotos Europos Komisijai ir pripažintos tinkamomis finansuoti, turi būti grąžintos teisės aktų nustatyta tvarka iš kitų nei 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų proporcingai tai daliai, kuri nėra susijusi su 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo funkcijų atlikimu.

13. Turto įsigijimo išlaidų dalis, sugrąžinama iš kitų nei 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų pagal Metodikos 12 punktą, apskaičiuojama pagal šią formulę:

 

S=T/D*N*I/100, kur:

 

S – turto įsigijimo išlaidų dalis, sugrąžinama iš kitų nei 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšos;

T – turto įsigijimo išlaidos (litais su PVM);

D – turto naudingo tarnavimo laiko dienų skaičius;

N – dienų skaičius nuo momento, kai turtas pradedamas naudoti dėl tikslo, susijusio su EEE/NOR finansinių mechanizmų finansinės paramos administravimu, įgyvendinimo, iki šio turto naudingo tarnavimo laiko pabaigos;

I – išlaidų dalis, apskaičiuota pagal Metodikos priedą.

 

14. Finansų ministerija nedelsdama raštu arba per Bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų duomenų mainų svetainę (DMS) informuoja įgyvendinančiąją instituciją apie naujai atsiradusias aplinkybes, dėl kurių Metodikos 10 punkte nurodytas turtas pradedamas naudoti siekiant tikslo, susijusio su paramos pagal EEE/NOR finansinius mechanizmus lėšų valdymu ir kontrole, įgyvendinimo.

15. Metodikos 9 ir 10 punktuose nurodyto turto, kurio naudingo tarnavimo laikas nėra pasibaigęs įgyvendinus bendrai finansuojamo iš ES fondų lėšų projekto veiklas, tačiau neviršija Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2010, Nr. 144-7373), 201 punkte nurodyto termino, įsigijimo išlaidos apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis, kiek tai yra susiję su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis.

 

VIII. KOMUNALINIŲ PASLAUGŲ IŠLAIDOS

 

16. Komunalinių paslaugų išlaidos apima išlaidas už šildymą, elektros energiją, šaltą ir karštą vandenį, kanalizaciją, šiukšlių išvežimą ir kitas susijusias paslaugas.

17. Išlaidos už pagrindinio administracinio pastato komunalines paslaugas iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokamos pagal pagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą.

18. Išlaidos už nepagrindinio administracinio pastato komunalines paslaugas iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokamos pagal nepagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą.

 

IX. RYŠIO PASLAUGŲ IŠLAIDOS

 

19. Ryšio paslaugų išlaidos apima fiksuotojo telefono ryšio, judriojo telefono ryšio, interneto, optinio ryšio, saugaus valstybinio duomenų perdavimo tinklo (toliau – SVDPT), pašto, siuntų pristatymo ir kitas su informacijos gavimu ir siuntimu susijusių paslaugų apmokėjimo išlaidas.

20. Fiksuotojo telefono ryšio paslaugų, interneto, pašto paslaugų (išskyrus siuntų pristatymo paslaugas) išlaidos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis apmokamos pagal bendrą Finansų ministerijos funkcijų susiejimą.

21. Judriojo telefono ryšio paslaugų išlaidos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis apmokamos pagal ministro ir (ar) Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų), besinaudojančių šiomis paslaugomis, pareigybių funkcijų susiejimo vidurkį, kurį apskaičiuoja Ekonomikos departamentas.

22. Išlaidos už Finansų ministerijos nepagrindinio administracinio pastato optinio ryšio paslaugas apmokamos pagal nepagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą.

23. Siuntų pristatymo išlaidos yra apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis, jeigu jos padaromos siekiant tikslo, susijusio vien tik su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis, įgyvendinimo.

24. SVDPT paslaugų išlaidos yra apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis.

25. Tuo atveju, kai SVDPT paslaugomis pradedama naudotis ir siekiant tikslo, susijusio su paramos pagal EEE/NOR finansinius mechanizmus lėšų valdymu ir kontrole, įgyvendinimo, šių paslaugų išlaidos apmokamos taip:

25.1. SFMIS ryšio dalyvių – Finansų ministerijos, Ūkio ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Švietimo ir mokslo ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos, Aplinkos ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos, VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros – SVDPT paslaugų išlaidos apmokamos ta 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų dalimi, kuri susijusi su 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis ir kuri lygi Metodikos priede apskaičiuotai sumai;

25.2. SFMIS ryšio dalyvių – Žemės ūkio ministerijos, Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros, Europos socialinio fondo agentūros, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos, Transporto investicijų direkcijos, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros, Valstybės kontrolės, Specialiųjų tyrimų tarnybos, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos mokslo tarybos – SVDPT paslaugų išlaidos apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis;

25.3. SVDPT įrengimo išlaidos papildomiems SFMIS ryšio dalyviams apmokamos 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis, jeigu šios išlaidos padaromos vien tik dėl tikslo, susijusio su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis, įgyvendinimo.

26. Finansų ministerija turi nedelsdama raštu arba per DMS informuoti įgyvendinančiąją instituciją apie naujai atsiradusias aplinkybes, dėl kurių Metodikos 25 punkte nurodytomis paslaugomis pradedama naudotis ir siekiant tikslo, susijusio su EEE/NOR finansinių mechanizmų finansinės paramos administravimu, įgyvendinimo.

 

X. TRANSPORTO IŠLAIDOS

 

27. Transporto išlaidos apima Finansų ministerijos nuomojamo tarnybinio transporto nuomos, kuro įsigijimo, draudimo, remonto, priežiūros ir kitas susijusias išlaidas, taip pat Finansų ministerijos valstybės tarnautojų (darbuotojų) netarnybinio transporto kuro įsigijimo ir automobilio amortizacijos išlaidas.

28. Finansų ministerijos nuomojamo tarnybinio transporto (išskyrus ministro tarnybinį transportą) išlaidos apmokamos pagal bendrą Finansų ministerijos pareigybių funkcijų susiejimą.

29. Finansų ministerijos nuomojamo ministro tarnybinio transporto išlaidos apmokamos pagal ministro pareigybės funkcijų susiejimą.

30. Kuro įsigijimo ir automobilio amortizacijos išlaidos, kompensuojamos Finansų ministerijos valstybės tarnautojams (darbuotojams) pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarime Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2009, Nr. 69-2796) nustatytą tvarką, apmokamos pagal šių valstybės tarnautojų (darbuotojų) pareigybės funkcijų susiejimą.

 

XI. TURTO PRIEŽIŪROS IR REMONTO IŠLAIDOS

 

31. Turto (išskyrus Metodikos 9, 10, 32 ir 33 punktuose nurodytą turtą) priežiūros ir remonto išlaidos iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokamos taip:

31.1. jeigu turtu naudojasi visi Finansų ministerijos valstybės tarnautojai (darbuotojai) – pagal bendrą Finansų ministerijos pareigybių funkcijų susiejimą;

31.2. jeigu turtu naudojasi pagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojai (darbuotojai) – pagal pagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą;

31.3. jeigu turtu naudojasi nepagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojai (darbuotojai) – pagal nepagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą;

31.4. jeigu turtas naudojamas ministro ir (ar) konkretaus Finansų ministerijos administracijos padalinio (-ių) valstybės tarnautojo (-ų) (darbuotojo (-ų)) – pagal ministro ir (ar) šios (šių) Finansų ministerijos administracijos padalinio (-ių) pareigybės (-ių) funkcijų susiejimų vidurkį, kurį apskaičiuoja Ekonomikos departamentas.

 


XII. KITŲ PASLAUGŲ IŠLAIDOS

 

32. Pagrindinio administracinio pastato priežiūros, remonto (išskyrus patalpų kapitalinį remontą ir rekonstravimą) ir draudimo išlaidos iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokamos pagal pagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą.

33. Nepagrindinio administracinio pastato priežiūros, remonto (išskyrus patalpų kapitalinį remontą ir rekonstravimą) ir draudimo išlaidos iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokamos pagal nepagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą.

34. Prieigos prie informacinių duomenų bazių (pavyzdžiui, Litlex, Lexnet ir kt.) mokesčiai iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų sumokami pagal bendrą Finansų ministerijos pareigybių funkcijų susiejimą.

35. Pagrindinio administracinio pastato nežinybinės apsaugos išlaidos iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokamos pagal pagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą.

36. Banko mokesčių už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą ir kitų susijusių paslaugų įsigijimo išlaidos apmokamos iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų, jeigu šios išlaidos padaromos siekiant tikslo, susijusio vien tik su ES struktūrinės paramos administravimo funkcijomis, įgyvendinimo.

37. Visos atašė ir jo pavaduotojo išlaidos, išskyrus Metodikos 5 punkte nurodytas išlaidas, apmokamos pagal jo (jo pavaduotojo) pareigybės funkcijų susiejimą.

 

XIII. PREKIŲ ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS

 

38. Prekių įsigijimo išlaidos – išlaidos kanceliarinėms, elektros, ūkinėms, higienos prekėms, rašomajam popieriui, spausdintuvų dažų kasetėms, leidiniams ir kitoms prekėms, kurių vertė su PVM yra ne didesnė kaip vienas tūkstantis litų ir kurių naudingo tarnavimo laikas yra ne ilgesnis kaip vieneri metai, įsigyti.

39. Prekių įsigijimo išlaidos pagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojams (darbuotojams) iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokamos pagal pagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą.

40. Prekių įsigijimo išlaidos nepagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojams (darbuotojams) iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokamos pagal nepagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą.

 

XIV. ILGALAIKIO TURTO ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS

 

41. Ilgalaikis turtas – materialusis ir nematerialusis turtas (turto objektas), kurio įsigijimo vertė su PVM yra ne mažesnė kaip vienas tūkstantis litų ir kurio naudingo tarnavimo laikas yra ne mažesnis kaip vieneri metai.

42. Ilgalaikio turto (išskyrus patalpas ir transporto priemones) įsigijimo išlaidos iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokamos taip:

42.1. jeigu ilgalaikiu turtu naudojasi visi Finansų ministerijos valstybės tarnautojai (darbuotojai) – pagal bendrą Finansų ministerijos pareigybių funkcijų susiejimą;

42.2. jeigu ilgalaikiu turtu naudojasi pagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojai (darbuotojai) – pagal pagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą;

42.3. jeigu ilgalaikiu turtu naudojasi nepagrindinio administracinio pastato valstybės tarnautojai (darbuotojai) – pagal nepagrindinio administracinio pastato pareigybių funkcijų susiejimą;

42.4. jeigu ilgalaikis turtas naudojamas ministro ir (ar) konkretaus Finansų ministerijos administracijos padalinio (-ių) valstybės tarnautojo (-ų) (darbuotojo (-ų)) – pagal ministro ir (ar) šio (šių) Finansų ministerijos administracijos padalinio (-ių) pareigybės (-ių) funkcijų susiejimų vidurkį, kurį apskaičiuoja Ekonomikos departamentas.

43. Iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokėtas ilgalaikis turtas esant objektyvioms aplinkybėms gali būti perduotas kitam (-iems) Finansų ministerijos administracijos padaliniui (-iams) arba valstybės tarnautojui (-ams) (darbuotojui (-ams)), kuris (-ie) atlieka ES struktūrinės paramos administravimo funkcijas.

44. Iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų apmokėtas ilgalaikis turtas esant poreikiui gali būti perduotas kitam (-iems) Finansų ministerijos administracijos padaliniui (-iams) arba valstybės tarnautojui (-ams) (darbuotojui (-ams)), kuris (-ie) neatlieka ES struktūrinės paramos administravimo funkcijų, šio turto likutinę vertę sugrąžinant iš kitų nei 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų.

45. Apie ketinimą perduoti turtą šios Metodikos 43 ir 44 punktuose nurodytais atvejais Finansų ministerija turi informuoti įgyvendinančiąją instituciją raštu, nurodydama šio turto perdavimo priežastis.

 

____________________

 


Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš Europos

Sąjungos techninės paramos lėšų metodikos

priedas

 

EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS PARAMOS KOMPIUTERINĖS INFORMACINĖS VALDYMO IR PRIEŽIŪROS SISTEMOS IŠLAIDŲ DALIES, NESUSIJUSIOS SU EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS PARAMOS VALDYMU IR KONTROLE, APSKAIČIAVIMAS

 

1. Tuo atveju, kai Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterine informacine valdymo ir priežiūros sistema (toliau – SFMIS) pradedama naudotis dėl tikslo, susijusio su paramos pagal 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus (toliau – EEE/NOR finansiniai mechanizmai) lėšų valdymu ir kontrole, įgyvendinimo, šiuo įsakymu patvirtintos Metodikos 11 ir 25 punktuose nurodytų išlaidų dalis (I), tinkama finansuoti 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšomis, apskaičiuojama pagal formulę:

 

EEE/NOR

I = 100 – –––––––––– * 100, kur

VP SP

EEE/NOR – SFMIS apskaičiuojama paramos pagal EEE/NOR finansinius mechanizmus ir bendrojo finansavimo lėšų suma (litais);

VP SP – SFMIS apskaičiuojama 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų suma (litais).

 

2. Išlaidų dalis apskaičiuojama procentine išraiška ir apvalinama iki sveikojo skaičiaus.

 

_________________