LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL BANKROTO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2006 m. spalio 10 d. Nr. 4-377
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 3 d. nutarimo Nr. 831 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos, Bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės turto pardavimo iš varžytynių tvarkos patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1458 „Dėl valstybės rinkliavos objektų sąrašo, šios rinkliavos dydžių ir mokėjimo ir grąžinimo tvarkos patvirtinimo“ papildymo“ (Žin., 2001, Nr. 58-2090) 3.4 punktu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2006 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. 4-377
BANKROTO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS KONTROLĖS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bankroto administratorių veiklos kontrolės taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja asmenų, turinčių teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas (toliau – administratoriai), veiklos kontrolę, kurią, vadovaudamasis šiomis taisyklėmis ir kitais teisės aktais, atlieka Įmonių bankroto valdymo departamentas prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas).
2. Administratorių veiklos kontrolės objektas yra bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių (toliau – įmonės) bankroto procedūras vykdančio ir (ar) vykdžiusio administratoriaus veikla, susijusi su įmonių bankrotą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, teismo priimtų procesinių dokumentų (rezoliucijų, nutarčių, sprendimų ir t.t.), kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimų vykdymu, kai įmonės bankroto procesas vyksta ir (ar) vyko teismo ir ne teismo tvarka.
3. Administratorių veiklos kontrolės formos yra Departamento vykdomas administratorių veiklos atitikties bankroto procedūras reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams tikrinimas ir administratorių veiklos stebėsena:
3.1. administratoriaus veiklos tikrinimas – Departamento veikla siekiant nustatyti, ar administratoriaus veikla atitinka bankroto procedūras reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;
II. ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS TIKRINIMAS
5. Administratorių veiklą Departamento direktoriaus pavedimu tikrina Departamento valstybės tarnautojai (toliau – tarnautojai) arba Departamento direktoriaus įsakymu paskirta Administratorių veiklos tikrinimo komisija (toliau – komisija).
6. Komisija sudaroma iš tarnautojų, Nacionalinės verslo administratorių asociacijos ir Nacionalinės bankroto administratorių asociacijos atstovų. Komisijos sudėtį tvirtina ir pirmininką skiria Departamento direktorius. Komisija veikia vadovaudamasi Lietuvos Respublikos ūkio ministro patvirtintais nuostatais.
7. Pagrindas administratoriaus veiklos tikrinimui pradėti yra Departamente gautas skundas, prašymas, pareiškimas ar kita informacija dėl netinkamos administratoriaus veiklos (toliau – prašymas).
8. Administratoriaus veikla tikrinama taikant vieną ar kelis iš šių būdų:
8.1. prašymų ir administratoriaus pateiktos informacijos ir ją pagrindžiančių dokumentų nagrinėjimas ir vertinimas;
9. Tikrindamas administratoriaus veiklą, Departamentas turi teisę:
9.1. reikalauti iš administratoriaus per Departamento raštiškame paklausime nustatytą terminą pateikti informaciją, ją pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus dėl prašymuose nurodytos netinkamos veiklos;
9.2. reikalauti iš administratoriaus per Departamento raštiškame paklausime nustatytą terminą pateikti informaciją, ją pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus dėl nustatytų Departamentui pateiktų duomenų apie bankroto procedūrų eigą administruojamoje įmonėje ir (ar) duomenų apie administratorių neatitikimų, klaidų ar netikslumų;
9.3. reikalauti iš administratoriaus per Departamento nustatytą terminą papildyti jau pateiktą informaciją;
10. Administratorius, kurio veikla tikrinama, privalo per Departamento raštiškame paklausime nustatytą terminą pateikti prašomą informaciją.
11. Tikrinant administratoriaus veiklą administruojamoje įmonėje ar administratoriaus buveinėje, tarnautojai ar komisijos nariai privalo administratoriui pateikti Departamento direktoriaus rašytinį pavedimą, kuriame nurodoma:
11.1. tarnautojų ar komisijos narių, kuriems pavesta tikrinti administratoriaus veiklą, vardai ir pavardės, pareigos;
11.2. administratoriaus, kurio veikla tikrinama, vardas ir pavardė (kai administratorius yra fizinis asmuo);
11.3. administratoriaus pavadinimas, kodas, buveinė (adresas) (kai administratorius yra juridinis asmuo);
11.4. administruojamos įmonės pavadinimas, kodas ir (buveinė) adresas, jei tikrinimas atliekamas šioje įmonėje;
12. Tarnautojai ar komisija, tikrindami administratoriaus veiklą administruojamoje įmonėje ar administratoriaus buveinėje, turi teisę:
12.1. pranešę administratoriui ir jam dalyvaujant įeiti į administruojamos įmonės buveinę ir į visas kitas šiai įmonei nuosavybės ir (ar) kita teise priklausančias patalpas bei teritorijas;
12.3. susipažinti su administruojamos įmonės dokumentais, teismo priimtais procesiniais dokumentais (rezoliucijomis, nutartimis, sprendimais ir kt.), kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimais, jų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais ir kitais dokumentais, daryti nurodytų dokumentų kopijas, nuorašus;
13. Tarnautojai ar komisija privalo per pavedime nustatytą terminą atlikti administratoriaus veiklos tikrinimą, parengti tikrinimo išvadas ir pateikti jas Departamento direktoriui. Tarnautojo ar komisijos pirmininko prašymu Departamento direktorius gali pratęsti šį terminą.
14. Administratorius, kurio administruojamoje įmonėje ar administratoriaus buveinėje atliekamas administratoriaus veiklos tikrinimas, privalo:
14.2. sudaryti galimybę tarnautojams ar komisijai netrukdomai įeiti į administruojamos įmonės buveinę ir į visas kitas šiai įmonei nuosavybės ir (ar) kita teise priklausančias patalpas bei teritorijas, kai administratoriaus veiklos tikrinimas atliekamas šioje įmonėje;
14.4. sudaryti galimybę ir sąlygas tarnautojams ar komisijai susipažinti su administruojamos įmonės dokumentais, teismo priimtais procesiniais dokumentais (rezoliucijomis, nutartimis, sprendimais ir kt.), kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimais, jų vykdymą patvirtinančiais dokumentais ir kitais dokumentais, daryti dokumentų kopijas, nuorašus;
15. Administratorius, kurio administruojamoje įmonėje ar administratoriaus buveinėje atliekamas administratoriaus veiklos tikrinimas, turi teisę pareikšti pretenzijas Departamentui dėl administratoriaus veiklą tikrinančių tarnautojų ar komisijos veikos. Departamentas, esant pagrįstoms pretenzijoms, turi imtis priemonių trūkumams pašalinti.
16. Administratorius iki Departamento direktoriaus sprendimo priėmimo dėl tikrinimo rezultatų turi teisę susipažinti su tikrinimo išvadomis, pareikšti savo nuomonę ir pateikti papildomus paaiškinimus bei dokumentus.
17. Departamento direktorius už teisės aktų pažeidimus ar kitus administratoriaus veiklos trūkumus, nustatytus atlikus administratoriaus veiklos tikrinimą, atsižvelgęs į jų reikšmingumą, savo sprendimu gali skirti administratoriui (kai administratorius yra fizinis asmuo nuobauda skiriama šiam administratoriui, kai administratorius yra juridinis asmuo nuobauda skiriama jo įgaliotam asmeniui, kuris vykdo(-ė) konkrečios įmonės bankroto procedūras, ir (ar) jo vadovui) vieną iš šių nuobaudų:
18. Už vieną pažeidimą gali būti taikoma tik viena nuobauda. Jeigu administratorius per metus nuo tos dienos, kai jam buvo paskirta nuobauda, nepadarė naujo teisės akto pažeidimo, laikoma, kad nuobauda jam nebuvo paskirta.
19. Departamentas, nustatęs reikšmingus ar galiojant nuobaudai pakartotinai padarytus teisės aktų pažeidimus, turi kreiptis į Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisiją dėl bankroto administratoriaus pažymėjimo ir (ar) leidimo teikti bankroto administravimo paslaugas galiojimo panaikinimo. Šio kreipimosi kopija tą pačią dieną išsiunčiama administratoriui.
20. Departamentas dėl teisės aktų pažeidimų, nustatytų atlikus administratoriaus veiklos tikrinimą, gali kreiptis į teisėsaugos institucijas pagal jų kompetenciją.
III. ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS STEBĖSENA
22. Administratorių veiklos stebėseną atlieka tarnautojai, vadovaudamiesi Departamento nuostatais ir šiomis taisyklėmis.
23. Atlikdamas administratorių veiklos stebėseną, Departamentas:
23.1. nustato bankroto procedūras reglamentuojančių teisės aktų nuostatų pažeidimus, analizuoja juos lemiančias aplinkybes ir Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai siūlo priemones joms šalinti;
23.2. analizuoja ir apibendrina prašymų turinį, sistemina bankroto procedūras reglamentuojančių teisės aktų nuostatų pažeidimus;
24. Departamentas, administratorių veiklos stebėsenos metu nustatęs teisės aktų pažeidimų ar kitų administratoriaus veiklos trūkumų, gali:
24.2. nustatęs šių taisyklių 23.3 punkte nurodytą(-ų) neatitikimą(-ų), kreiptis į Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisiją dėl bankroto administratoriaus pažymėjimo ir (ar) leidimo teikti bankroto administravimo paslaugas galiojimo panaikinimo. Šio kreipimosi kopija tą pačią dieną išsiunčiama administratoriui.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Departamentas ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį pateikia Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijai administratorių, kuriems buvo taikytos nuobaudos, sąrašą, kuriame nurodoma, už kokį teisės akto pažeidimą ir kokia nuobauda buvo taikyta.