LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO LIETUVOJE DAUGIAMETĘ 2008–2013 M. PROGRAMĄ IR ATITINKAMŲ METŲ METINES PROGRAMAS, TEIKIMO, VERTINIMO IR ATRANKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. birželio 17 d. Nr. A1-194

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Europos pabėgėlių fondo 2008–2013 m. programos Lietuvoje valdymo ir kontrolės sistema, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. A1-253 „Dėl Europos pabėgėlių fondo 2008–2013 m. programos Lietuvoje valdymo ir kontrolės sistemos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 101-4121):

1. Tvirtinu Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo Lietuvoje daugiametę 2008–2013 m. programą ir atitinkamų metų metines programas, teikimo, vertinimo ir atrankos taisykles (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę ministerijos sekretorei Violetai Murauskaitei.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                  VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2008 m. birželio 17 d.

įsakymu Nr. A1-194

 

PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO LIETUVOJE DAUGIAMETĘ 2008–2013 M. PROGRAMĄ IR ATITINKAMŲ METŲ METINES PROGRAMAS, TEIKIMO, VERTINIMO IR ATRANKOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo (toliau vadinama – EPF) Lietuvoje daugiametę 2008–2013 m. programą ir atitinkamų metų metines programas, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato bendrąsias projektų teikimo, vertinimo ir atrankos procedūras.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Atsakinga institucija – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 14 d. nutarimu Nr. 847 „Dėl atsakingos institucijos, administruojančios Europos pabėgėlių fondo programą 2008–2013 metų laikotarpiu, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 92-3692) paskirta atsakinga už EPF administravimą institucija, taip pat jai pavesta palaikyti ryšius su Europos Komisija bei įgyvendinti kitas funkcijas, Europos Tarybos sprendimu Nr. 573/2007/EB priskirtas atsakingai institucijai.

Deleguota institucija – Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra, atsakingas už priskirtos EPF programos projektų administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą.

Parama – Europos pabėgėlių fondo ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams finansuoti. Parama apima visas galimas finansavimo teikimo formas (subsidiją, dotaciją ir kitas).

Pareiškėjai – institucijos, įmonės, įstaigos ir organizacijos, kurių vardu yra teikiama paraiška. Pareiškėjas ir partneriai gali būti tik institucijos, įstaigos, organizacijos, nurodytos Gairėse pareiškėjams, teikiančios paraišką EPF paramai gauti.

Partneris – juridinis asmuo, tiesiogiai įvardintas projekto aprašyme, prisidedantis savo veikla ir (ar) finansiniais išteklias prie projekto tikslų įgyvendinimo.

Projektas – veiklų visuma, turinti aiškiai nustatytus finansinius ir techninius jų vertinimo kriterijus. Jo tikslas yra įgyvendinti EPF programos siekius.

Bendrojo finansavimo lėšos – lėšos projektams, kuriems skirta EPF programos lėšų, bendrai finansuoti. Bendrojo finansavimo lėšos gali būti skirtos iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų, taip pat kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ir (ar) kiti ūkio subjektai.

Sutartis – nustatyta tvarka pasirašytas dokumentas, kuriame yra nurodytos pagrindinės sąlygos, kuriomis turi vadovautis paramos gavėjas, įgyvendindamas projektą.

 

II SKYRIUS. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI INSTITUCIJOMS, ATSAKINGOMS UŽ EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMĄ

 

3. Pareiškėjas rengia projektą ir pildo atsakingos institucijos nustatytos formos projekto paraišką (toliau vadinama – paraiška). Kvietimus teikti paraiškas skelbia deleguota institucija. Kvietimo teikti paraiškas sąlygas nustato atsakinga institucija.

4. Institucijos, rengdamos, skelbdamos kvietimus teikti paraiškas, vykdydamos projektų atranką ir prižiūrėdamos jų įgyvendinimą, turi laikytis šių principų:

4.1. lygiateisiškumo – kiekviename projektų konkurse visoms paraiškoms turi būti taikomi vienodi vertinimo kriterijai;

4.2. skaidrumo, nešališkumo ir aiškios atsakomybės – ES fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms institucijoms turi būti sudaromos sąlygos nustatyti vertinimą atlikusius ir sprendimą priėmusius asmenis; visi nepriklausomi vertintojai ir ekspertai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą ir būti supažindinti su savo funkcijomis bei atsakomybe atliekant vertinimą; vertinimo rezultatai turi būti viešinami;

4.3. profesionalumo ir efektyvumo – vertinimui atlikti turi būti pasitelkiami atitinkamos kompetencijos specialistai; vertinimo procesas turi būti tinkamai organizuojamas;

4.4. proporcingumo – sprendimas atmesti paraišką turi būti adekvatus neatitikties vertinimo kriterijams mastui, taip pat įtakai vertinimo procesui ir rezultatams;

4.5. konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje pateiktos informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais ir informacijos apie projektą neskleidimas atliekant vertinimą, išskyrus šiose Taisyklėse ir kituose teisės aktuose nustatytus atvejus. Atsakinga ir deleguota institucijos teikia kitoms ES fondų lėšas administruojančioms ir kontroliuojančioms Lietuvos institucijoms informaciją apie pareiškėją, partnerius ir rangovus, prekių tiekėjus, paslaugų teikėjus ir projekto įgyvendinimą, siekdamos užtikrinti efektyvią ES fondų lėšų skyrimo ir panaudojimo kontrolę ir sumažinti dvigubo tų pačių išlaidų finansavimo riziką.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS SĄLYGOS IR PARAIŠKŲ FORMOS

 

5. Prieš skelbiant kvietimą teikti paraiškas, turi būti parengta kvietimo teikti paraiškas dokumentacija, kurią sudaro:

5.1. Gairės pareiškėjams pagal atitinkamų metų metines programas;

5.2. paraiškos forma bei paraiškos pildymo instrukcija;

5.3. standartiniai priedai: detalus projekto biudžetas, biudžeto pagrindimo lentelė, biudžeto pildymo nurodymai, gyvenimo aprašymo forma (CV) bei pavyzdinė paramos skyrimo sutarties forma.

6. Gairėse pareiškėjams pagal atitinkamų metų metines programas pateikiama pagrindinė informacija, kurią turi žinoti pareiškėjas, siekiantis gauti EPF paramą, įskaitant paramos skyrimo sąlygas bei procedūras. Gairėse nurodoma:

6.1. pagrindinė informacija apie EPF Lietuvoje daugiametę 2008–2013 m. ir atitinkamų metų metines programas: EPF prioritetai, veiklos sritys, remiami veiksmai, metiniai ir daugiamečiai projektai, programos teikiamas finansavimas (bendra paramos suma, EPF lėšos, bendrojo finansavimo lėšos) ir kita;

6.2. pagrindinė informacija apie kvietimą teikti paraiškas: tinkami pareiškėjai, tinkamos išlaidos bei galimas paramos intensyvumas, paraiškų pateikimo galutinė data, projekto įgyvendinimo laikotarpis;

6.3. paraiškų priėmimo, registravimo, vertinimo bei atrankos tvarka, vertinimo ir atrankos kriterijai, vertinimo lentelės, informacijos teikimo tvarka teikiant, vertinant ir atrenkant paraiškas.

7. Vadovaudamiesi paraiškos pildymo instrukcija bei Gairėmis pareiškėjams pagal atitinkamų metų metines programas, pareiškėjai pildo projekto paraišką, nurodydami:

7.1. duomenis apie pareiškėją bei pareiškėjo partnerių (jeigu taikoma) pavadinimą, pareiškėjo bei jo partnerių teisinę formą, rekvizitus, veiklas (kurioms vykdyti skirtas projektas), pareiškėjų PVM mokėjimo statusą;

7.2. apibendrintą paraišką teikiančios organizacijos aprašymą;

7.3. duomenis apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma paramos;

7.4. projekto santrauką;

7.5. projekto įgyvendinimo rezultatus;

7.6. projekto finansavimo šaltinius;

7.7. projekto veiklų planą;

7.8. projekto atitiktį Gairėse pareiškėjams nurodytiems atrankos kriterijams;

7.9. tikslinę grupę;

7.10. projekto rezultatų poreikio ir naudos pagrindimą;

7.11. projekto įgyvendinimo pajėgumus;

7.12. pareiškėjo ir (ar) partnerio(-ių) funkcijas ir atsakomybę įgyvendinant projektą;

7.13. kita.

8. Projektas gali būti teikiamas kartu su partneriais. Tokiu atveju prie projekto paraiškos pridedama jungtinės veiklos sutartis. Jungtinės veiklos sutartis turi atitikti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso keliamus reikalavimus.

9. Kartu su paraiška pareiškėjai pateikia iš anksto nustatytą Gairėse pareiškėjams ir kvietime teikti paraiškas nurodytą informaciją bei dokumentus, įrodančius, kad projektas yra tinkamas finansuoti, arba į kuriuos atsižvelgdamos atliekant vertinimą dalyvaujančios institucijos gali priimti tinkamą sprendimą dėl paramos skyrimo.

10. Atsakinga arba deleguota institucija gali pareikalauti kartu su paraiška pateikti papildomą informaciją, kuri padėtų įvertinti pareiškėjo patikimumą bei gebėjimą tinkamai įgyvendinti projektą.

11. Spręsdama dėl paraiškos turinio, struktūros bei priedų skaičiaus, atsakinga ir deleguota institucijos privalo atsižvelgti į tai, kad prašoma informacija būtų esminė ir būtina siekiant įvertinti, ar projektas atitinka kvietimo teikti paraiškas sąlygas ir ar jis pagrįstas bei realus.

 

TREČIAS SKIRSNIS

KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS PASKELBIMAS. INFORMACIJOS TEIKIMAS PAREIŠKĖJAMS

 

12. Kvietimus teikti paraiškas paramai gauti deleguota institucija skelbia po to, kai atsakinga institucija patvirtina su kvietimu teikti paraiškas susijusius dokumentus.

13. Kvietimas teikti paraiškas skelbiamas oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“, atsakingos institucijos, deleguotos institucijos interneto tinklalapyje bei bent viename iš respublikinių dienraščių. Deleguota institucija kvietimą gali papildomai išspausdinti ir kituose leidiniuose bei skelbti internete. Deleguota institucija savo nuožiūra pasirenka papildomus leidinius, skelbimo būdus ir priemones, atsižvelgdama į tai, kokios iš jų būtų efektyviausios siekiant informuoti konkretaus kvietimo tikslines pareiškėjų grupes.

14. Kvietimas teikti paraiškas spausdinamas lietuvių kalba. Kvietimo santrauka gali būti pateikiama ir kita oficialia ES kalba. To paties skelbimo turinys visur turi būti tapatus. Skelbime dėl kvietimo teikti paraiškas EPF paramai gauti turi būti naudojami ES ir EPF logotipai.

15. Iki oficialaus kvietimo teikti paraiškas paskelbimo atsakinga ir deleguota institucijos rengia informacinius susitikimus ar mokymus potencialiems pareiškėjams dėl kvietimo sąlygų ir paraiškos pildymo tvarkos.

16. Dažniausiai pateikiami klausimai ir atsakymai, taip pat tokie, kurie gali būti svarbūs ir kitiems pareiškėjams, pateikiami atsakingos institucijos interneto svetainėje www.socmin.lt („ES parama“) bei deleguotos institucijos interneto svetainėje adresu www.esf.lt. Paskelbus kvietimą teikti paraiškas, gali būti organizuojamos individualios konsultacijos pareiškėjams. Informacija apie konsultacijų datą, vietą ir laiką skelbiama deleguotos institucijos interneto svetainėje adresu www.esf.lt.

 

III SKYRIUS. PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ VERTINIMO TVARKA

 

17. Deleguota institucija, atsižvelgusi į savo institucinę struktūrą bei administracinius gebėjimus ir suderinusi su atsakinga institucija, patvirtina Projektų tikrinimo ir vertinimo vidaus tvarkos aprašą. Šiame apraše nurodoma:

17.1. paraiškų vertinimo procedūros;

17.2. sprendimų priėmimo tvarka ir jų įgyvendinimo priežiūra;

17.3. informacijos teikimo kitoms administruojant ES paramą dalyvaujančioms institucijoms būdai.

18. Deleguota institucija turi užtikrinti, kad vertinimo ir atrankos procesai truktų kuo trumpiau. Rekomenduojama, kad iki sprendimo dėl paramos suteikimo (arba paraiškos atmetimo) priėmimo datos praeitų ne daugiau kaip 2 mėnesiai nuo galutinės paraiškų pateikimo datos.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

19. Paraiškos deleguotai institucijai turi būti įteiktos pašto kurjerio arba asmeniškai deleguotos institucijos nurodytais adresais (kurie nurodomi Gairėse pareiškėjams). Kitais būdais (pavyzdžiui, faksu ar elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos paraiškos nebus nagrinėjamos. Kartu su paraiška pateikiama elektroninė paraiškos versija (CD/DVD formatu). Paraiškos turi būti užpildytos lietuvių kalba. Ranka užpildytos paraiškos nebus nagrinėjamos.

20. Deleguotos institucijos paskirtas darbuotojas gautą paraišką priima ir užregistruoja, vadovaudamasis deleguotos institucijos nustatyta Projektų tikrinimo ir vertinimo vidaus tvarka. Jei pareiškėjas pateikia paraišką asmeniškai, atsakingas EPF programą administruojantis darbuotojas užpildo ir išduoda pareiškėjui paraiškos gavimą patvirtinantį dokumentą, kurio antrasis egzempliorius lieka deleguotoje institucijoje. Pareiškėjui, pateikusiam paraišką iki galutinio paraiškų teikimo termino per kurjerį, pranešimai apie paraiškos gavimą išsiunčiami registruotu paštu per 3 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos. Paraiškos, gautos po kvietime teikti paraiškas nustatytos dienos ir valandos, priimamos, bet nevertinamos.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ VERTINIMO ORGANIZAVIMAS. VERTINIMO ETAPAI

 

21. Vertinimas organizuojamas praėjus paskutinei paraiškų priėmimo dienai ir po to, kai deleguota institucija užregistruoja visas laiku gautas paraiškas.

22. Deleguota institucija atlieka paraiškų priėmimo ir registravimo, administracinės atitikties vertinimo, tinkamumo, projekto kokybės ir naudos vertinimo procedūras, numatytas Gairėse pareiškėjams pagal atitinkamų metų metines programas.

23. Paraiškų vertinimo procesas susideda iš trijų etapų:

23.1. administracinės atitikties vertinimas, kurį atliekant patikrinama, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, tai yra ar pateikti visi Gairėse pagal atitinkamų metų metines programas nurodyti dokumentai bei paraiškos priedai. Šį vertinimą atlieka deleguotos institucijos paskirti darbuotojai;

23.2. tinkamumo skirti paramą vertinimas, kurį atliekant nustatoma, ar pareiškėjas, partneriai (jei projektą planuojama įgyvendinti kartu su partneriais) ir projektas yra tinkami paramai pagal EPF programą gauti. Šį vertinimą atlieka deleguotos institucijos paskirti darbuotojai;

23.3. naudos ir kokybės vertinimas pasižymi tuo, kad projektai vertinami balais. Didžiausia projektui galima skirti balų suma yra 100 balų. Projektui skiriamas balas yra balus skyrusiųjų vertintojų balų vidurkis. Privaloma minimali balų suma yra 40 balų. Projektai, kurie per naudos ir kokybės vertinimo etapą nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, nėra tinkami finansuoti ir atmetami.

24. Kvietimo teikti paraiškas vertinimo lentelės pagal projektų vertinimo ir atrankos etapus yra pateikiamos Gairėse pareiškėjams pagal atitinkamų metų metines programas.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

VERTINIMO ATASKAITOS PARENGIMAS IR TEIKIMAS ATSAKINGAI INSTITUCIJAI

 

25. Įvertinusi paraiškas ir projektus, deleguota institucija parengia vertinimo ataskaitą, kurią sudaro:

25.1. gautų paraiškų suvestinė (nurodomas paraiškos numeris, pareiškėjas ir jo rekvizitai);

25.2. administracinės atitikties vertinimo rezultatų suvestinė (išskiriant šiame etape patvirtintas ir atmestas paraiškas, nurodant atmetimo priežastis);

25.3. tinkamumo vertinimo rezultatų suvestinė (išskiriant šiame etape patvirtintas ir atmestas paraiškas, nurodant atmetimo priežastis);

25.4. projektų kokybės ir naudos vertinimo rezultatų suvestinė, sudaryta eilės tvarka pagal surinktą balų skaičių, nurodant rekomenduojamą paramos sumą;

25.5. duomenų apie kvietimui teikti paraiškas skirtą lėšų sumą, lėšų sumą, kurios reiktų paramai visiems tinkamiems projektams suteikti, bei likusią lėšų sumą suvestinė.

26. Vertinimo ataskaitos priedai:

26.1. vertintojų užpildytos vertinimo lentelių kopijos, kuriose pateikiama informacija apie projekto paskirtį: projekto atitiktis EPF programos veiklos sritims, projekto rezultatai, bendra projekto vertė ir prašomos paramos suma, išvados ir rekomendacijos, galimas EPF paramos intensyvumas, projektui siūlomas paramos intensyvumas bei paramos suma;

26.3. susirašinėjimo su pareiškėjais kopijos;

26.4. gautų paraiškų kopijos.

27. Projektų vertinimo ataskaitą deleguota institucija teikia atsakingai institucijai. Prie ataskaitos pridedamos paraiškų ir jų priedų kopijos, o originalai saugomi deleguotoje institucijoje.

28. Atsakinga ir deleguota institucijos, siekdamos, kad vertinant būtų atsižvelgta į visus atitinkamai veiklai ir kvietimui teikti paraiškas svarbius kriterijus ir laikomasi procedūrinių reikalavimų, gali nustatyti papildomas paraiškų ir projektų vertinimo procedūras.

 

IV SKYRIUS. PROJEKTŲ ATRANKA IR TVIRTINIMAS

 

AŠTUNTASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ ATRANKOS INSTITUCINĖ STRUKTŪRA

 

29. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo (iš savo biudžeto asignavimų lėšų, paskirtų EPF įgyvendinti) priima atsakinga institucija, vadovaudamasi Priežiūros komiteto rekomendacijomis. Į finansuojamų projektų sąrašą gali būti įtraukti tik tie projektai, kuriuos rekomendavo finansuoti Priežiūros komitetas, bet atsakinga institucija išimtiniais atvejais gali atsisakyti suteikti paramą Priežiūros komiteto rekomenduotam projektui, jei turi svarbių priežasčių. Apie tokį sprendimą ir priežastis atsakinga institucija informuoja Priežiūros komitetą.

30. Projektų atrankos procedūra apima:

30.1. atsakingos institucijos gaunamos informacijos, susijusios su projektų vertinimu ir atranka, registravimą;

30.2. pareiškėjų skundų dėl deleguotos institucijos sprendimų registravimą ir svarstymą;

30.3. rengimąsi konkretaus Priežiūros komiteto posėdžiams;

30.4. institucijų, įstaigų, organizacijų atstovų, kviečiamų dalyvauti konkretaus Priežiūros komiteto posėdyje, sąrašo sudarymą;

30.5. Priežiūros komiteto rekomendacijų registravimą;

30.6. atsakingos institucijos sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimą bei tvirtinimą;

30.7. pareiškėjų informavimą apie atsakingos institucijos sprendimus;

30.8. darbo procedūrų nuostatų keitimą ir papildymą;

30.9. kitas su projektų atrankos procedūra susijusias nuostatas.

31. Projektų atrankos procedūra yra detaliai aprašoma Priežiūros komiteto darbo reglamente. Priežiūros komiteto institucinė, asmeninė sudėtis, narių skaičius yra tvirtinami atsakingos institucijos. Priežiūros komiteto darbo reglamentas tvirtinamas pirmojo Priežiūros komiteto posėdžio metu, prieš priimant kitus sprendimus, ir įsigalioja nuo jo patvirtinimo momento. Prieš tai šis darbo reglamentas suderinamas su atsakinga institucija.

32. Jeigu atsakinga institucija turi pagrindo abejoti Priežiūros komiteto, deleguotos institucijos sprendimų pagrįstumu ir teisėtumu, ji turi imtis atitinkamų priemonių šioms abejonėms pašalinti.

 

DEVINTASIS SKIRSNIS

PRIEŽIŪROS KOMITETO SUDARYMAS IR JO SUDĖTIES TVIRTINIMAS

 

33. Atsakinga institucija organizuoja Priežiūros komiteto darbą, atlieka sekretoriato funkciją, pirmininkauja jo susitikimams.

34. Į Priežiūros komiteto sudėtį įtraukiami ministerijų ir kitų valstybės institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovai. Atsakingos institucijos atstovai taip pat gali dalyvauti Priežiūros komiteto darbe.

35. Priežiūros komiteto posėdžiai vyksta pagal iš anksto atsakingos institucijos nustatytą tvarkaraštį. Nustatant šį tvarkaraštį, atsižvelgiama į paramos skyrimo procedūrą, planuojamą projektų srautą bei numatomą vertinimo procedūros trukmę. Esant reikalui, atsakinga institucija Priežiūros komiteto susitikimų tvarkaraštį gali pakoreguoti arba sušaukti neeilinį komiteto posėdį.

36. Priežiūros komiteto susitikimams pirmininkauja atsakingos institucijos atstovas, prieš tai sudaręs komiteto posėdžio darbotvarkę. Jis informuoja komiteto narius ir, jeigu būtina, kviečiamus dalyvauti socialinius-ekonominius partnerius apie būsimą posėdį ne vėliau nei likus 5 darbo dienoms iki posėdžio dienos. Visi posėdžiai yra protokoluojami. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas, sekretorius ir dalyvavę komiteto nariai.

37. Priimant sprendimus Priežiūros komitete siekiama bendrojo sutarimo. Tačiau jeigu nuomonių suderinti nepavyksta, sprendimai priimami paprasta balsų dauguma. Balso teisę gali turėti tik atsakingos institucijos, ministerijų, joms pavaldžių įstaigų ir kitų valstybės institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovai. Komiteto posėdis laikomas įvykusiu, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 balso teisę turinčių narių. Jei balsuojant balsai pasidalija po lygiai, lemiamas yra pirmininko balsas.

 

DEŠIMTASIS SKIRSNIS

PRIEŽIŪROS KOMITETO REKOMENDACIJOS

 

38. Priežiūros komitetas, apsvarstęs deleguotos institucijos pateiktą ir posėdžio metu pristatytą vertinimo ataskaitą, socialinių-ekonominių partnerių pasiūlymus ir Priežiūros komiteto narių argumentus bei kitą informaciją, susijusią su atrankai pateiktais projektais, gali teikti atsakingai institucijai vieną iš šių išvadų:

38.1. rekomenduoti atsakingai institucijai skirti paramą projektui;

38.2. rekomenduoti atsakingai institucijai neskirti paramos (finansavimo) projektui. Sprendimas neskirti paramos priimamas, jeigu projektas neatitinka nustatytų atrankos kriterijų. Projekto atmetimo motyvai nurodomi Priežiūros komiteto posėdžio protokole;

38.3. rekomenduoti atsakingai institucijai grąžinti projektą deleguotai institucijai pakartotiniam vertinimui, pateikdamas sprendimo motyvus ir nustatydamas pakartotinio vertinimo terminus. Tokiu atveju atsakinga institucija grąžina paraišką deleguotai institucijai, kuri informuoja pareiškėją apie atliekamą pakartotinį vertinimą ir užtikrina, kad būtų laikomasi vertinimo procedūrų terminų bei skaidrumo principų. Deleguota institucija privalo iš naujo įvertinti paraišką, atsižvelgdama į Priežiūros komiteto pastabas, ir per nurodytą laiką pateikti naują vertinimo ataskaitą. Pakartotinis vertinimas atliekamas laikantis šių Taisyklių nustatytos vertinimo tvarkos. Paraiška įvertinama ir sprendimas dėl paramos skyrimo projektui arba paraiškos atmetimo priimamas per nustatytą laiką – rekomenduojama per 2 mėnesius po galutinės paraiškos pateikimo dienos. Tačiau jeigu Priežiūros komitetas rekomenduoja iš naujo atlikti tam tikras vertinimo procedūras, sprendimo priėmimo terminas pratęsiamas tokiam laikotarpiui, kiek reikia šioms procedūroms atlikti ir galutiniam Priežiūros komiteto sprendimui priimti (Priežiūros komiteto posėdžio protokole nurodoma, kiek dienų sprendimo priėmimo terminas yra pratęsiamas). Jeigu Priežiūros komitetas rekomenduoja atsakingai institucijai iš naujo įvertinti vieną ar kelias paraiškas, atsakinga institucija, atsižvelgdama į tai, ar pagal pateiktas paraiškas bus išnaudota visa šiam kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma, sprendžia, ar Priežiūros komitetas turėtų nedelsdamas svarstyti kitas paraiškas, ar atidėti jų svarstymą tol, kol bus gautos pakartotinio vertinimo išvados;

38.4. atidėti rekomendacijos dėl paramos skyrimo teikimą iki kito Priežiūros komiteto posėdžio. Priežiūros komitetas, atsižvelgdamas į skirtus finansinius išteklius bei projekto svarbą, gali atidėti rekomendacijos dėl paramos tam tikriems projektams skyrimo arba neskyrimo teikimą, nurodydamas sprendimo motyvus (deleguotai institucijai pavedama informuoti apie tai pareiškėją). Toks projektas svarstomas kitame Priežiūros komiteto posėdyje. Priežiūros komitetas negali pakartotinai atidėti rekomendacijos dėl to paties projekto teikimo.

39. Priežiūros komitetas pagal savo kompetenciją gali priimti ir kitus sprendimus.

 

VIENUOLIKTASIS SKIRSNIS

PRIEŽIŪROS KOMITETO POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

40. Priežiūros komiteto rekomendacijos išdėstomos posėdžio protokole. Protokole nurodoma:

40.1. posėdžio data ir vieta;

40.2. posėdyje dalyvaujantys Priežiūros komiteto nariai ir kiti asmenys;

40.3. posėdyje apsvarstytos paraiškos, pateikti argumentai, paaiškinimai;

40.4. paraiškų, pagal kurias rekomenduojama skirti paramą, sąrašas;

40.5. paraiškų, pagal kurias rekomenduojama neskirti paramos (išdėstant sprendimo motyvus), sąrašas;

40.6. paraiškų, kurios grąžinamos pakartotinai vertinti (išdėstant sprendimo motyvus), sąrašas;

40.7. paraiškų, dėl kurių sprendimo priėmimas atidedamas iki kito posėdžio (išdėstant sprendimo motyvus), sąrašas;

40.8. kita, Priežiūros komiteto nuomone, svarbi posėdžio informacija.

41. Prie posėdžio protokolo gali būti pridedami įvairūs priedai, pavyzdžiui, posėdyje nagrinėti dokumentai.

 

DVYLIKTASIS SKIRSNIS

GALUTINIO SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO PRIĖMIMAS

 

42. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima atsakinga institucija ne vėliau kaip per 7 dienas nuo Priežiūros komiteto sprendimo priėmimo. Priimdama sprendimą dėl paramos skyrimo, atsakinga institucija turi atsižvelgti į Priežiūros komiteto sprendimus ir rekomendacijas.

43. Atsakingos institucijos sprendimas įforminamas ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Potvarkyje nurodoma:

43.1. pagrindas skirti paramą;

43.2. šiuo sprendimu skiriama lėšų suma kiekvienai EPF programos veiklai;

43.3. biudžeto programų, iš kurių skiriamas finansavimas, pavadinimai ir kodai;

43.4. projektų bei jų vykdytojų, kuriems skiriama parama (nurodyti paraiškų numerius), sąrašas;

43.5. paramos, skiriamos kiekvienam projektui, dydis (Lt);

43.6. paramos skyrimo sąlygos (jeigu tokių yra);

43.7. priežastys, dėl kurių neskiriama parama Priežiūros komiteto rekomenduotiems projektams (jei jų yra);

43.8. sprendimo apskundimo tvarka.

44. Apie sprendimą atsakinga institucija informuoja deleguotą instituciją per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu projektui nuspręsta neskirti finansavimo, deleguota institucija per 10 darbo dienų siunčia pareiškėjui pranešimą kartu su Priežiūros komiteto posėdžio protokolo išrašu ir atsakingos institucijos sprendimo kopija.

45. Informacija apie priimtus sprendimus skelbiama atsakingos ir deleguotos institucijų interneto tinklalapiuose.

 

TRYLIKTASIS SKIRSNIS

PARAMOS SUTARTIES SUDARYMAS

 

46. Su pareiškėjais, kurių projektams nuspręsta skirti paramą, atsakinga ir deleguota institucijos sudaro paramos sutartį. Deleguota institucija, gavusi ir užregistravusi atsakingos institucijos sprendimą suteikti paramą, pareiškėjui registruotu laišku išsiunčia pranešimą, kuriame:

46.1. informuojama apie suteiktą paramą, apie pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą ir pridedamas sutarties projektas, parengtas pagal pavyzdinę paramos teikimo sutartį;

46.2. nurodomi dokumentai, kuriuos būtina turėti pasirašant sutartį deleguotoje institucijoje, taip pat kiti pasirašytos sutarties pateikimo deleguotai institucijai būdai, jei atsakinga institucija juos numato.

47. Pareiškėjui per pranešime nustatytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą nepasirašius paramos sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios ir parama projektui nesuteikiama. Pasibaigus pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminui, jei sutartis nebuvo pasirašyta, deleguota institucija išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo termino pabaigą ir informuoja pareiškėją, kad jis nebeteko galimybės gauti paramos projektui.

48. Pareiškėjas, negalėdamas pasirašyti sutarties per pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, turi teisę pateikti deleguotai institucijai motyvuotą prašymą nustatyti kitą terminą sutarčiai pasirašyti. Jeigu nustatoma, kad pareiškėjo nurodytos priežastys, dėl kurių jis negalėjo pasirašyti sutarties per pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, yra svarbios, deleguota institucija, gavusi atsakingos institucijos sutikimą, gali nustatyti naują terminą sutarčiai pasirašyti, tačiau tik tuo atveju, jei terminas buvo praleistas ne daugiau kaip 1 savaitę.

49. Jei pareiškėjas sutarties nepasirašo ir todėl panaudojamos ne visos konkrečiam kvietimui teikti paraiškas skirtos lėšos, deleguota institucija siūlo paskirti likusias lėšas eilės tvarka geriausius įvertinimus gavusiems projektams.

50. Su pareiškėju, kuris priėmė pasiūlymą dėl paramos suteikimo, sudaroma paramos sutartis. Sutartį pasirašo deleguotos institucijos įgaliotas atstovas, atsakingos institucijos įgaliotas atstovas bei pareiškėjas, atstovaudamas ir partneriams, jeigu jų yra, kurių vardu buvo teikiama paraiška. Sutartis sudaroma 3 egzemplioriais, kurie turi vienodą teisinę galią. Sutartyje privaloma nurodyti:

50.1. galimą didžiausią skiriamos paramos sumą (tai yra suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus savo įsipareigojimus ir tinkamai atsiskaitys už gautą paramą);

50.2. projekto pradžios ir pabaigos datą;

50.3 projekto išlaidų tinkamumo taisykles;

50.4. paramos lėšų mokėjimo tvarką;

50.5. atsiskaitymo už gautą paramą tvarką;

50.6. taisykles, kurių pareiškėjas turi laikytis, jei projekte numatomi viešieji pirkimai (jei taikoma);

50.7. informavimo apie gautą EPF paramą ir viešinimo priemones, projekto rezultatų sklaidos priemones;

50.8. projekto įgyvendinimo dokumentų pateikimo paramą administruojančioms institucijoms ir jų saugojimo reikalavimus;

50.9. EPF paramos išmokų sustabdymo ar paramos grąžinimo tvarką;

50.10. sutarties pakeitimo sąlygas ir tvarką;

50.11. kitas esmines EPF paramos teikimo sąlygas.

51. Atmestos paraiškos ir jų priedai turi būti saugomi deleguotos institucijos archyve mažiausiai 2 metus nuo sprendimo atmesti paraišką priėmimo dienos.

 

V SKYRIUS. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

52. Deleguotos institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, pareiškėjas raštu gali apskųsti atsakingai institucijai per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius deleguotos institucijos veiksmus ar neveikimą. Atsakinga institucija, gavusi pareiškėjo skundą, per 20 darbo dienų nuo jo užregistravimo dienos išnagrinėja skunde pateiktus argumentus ir nustato, ar jie pagrįsti, atsižvelgdama į paraiškos registravimo ir vertinimo dokumentus:

52.1. atsakingai institucijai nusprendus, kad deleguotos institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, apie tai pareiškėjas ir deleguota institucija informuojami per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pareiškėjo skundo priėmimo dienos;

52.2. atsakingai institucijai nusprendus, kad deleguotos institucijos veiksmai yra nepagrįsti ir neteisėti, ji gali įpareigoti deleguotą instituciją pakartoti vertinimo procedūrą arba atlikti kitus veiksmus. Tokiu atveju atsakinga institucija nustato terminą, per kurį vertinimo procedūra turi būti pakartota arba atlikti kiti veiksmai. Apie priimtą sprendimą pareiškėjas ir deleguota institucija informuojami per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl pareiškėjo skundo priėmimo dienos.

53. Atsakingos institucijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos atranka ir sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimu, pareiškėjas gali apskųsti teismui per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius atsakingos institucijos veiksmus arba neveikimą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________