LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2006 M. LIEPOS 1 D. ĮSAKYMO Nr. A1-182 „DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PRIEŽIŪROS DEPARTAMENTO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. gruodžio 3 d. Nr. A1-573
Vilnius
1. Pakeičiu Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-182 „Dėl Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 77-3029; 2008, Nr. 16-568), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatau, kad šiuo įsakymu keičiamų nuostatų 10.1.5, 10.1.6 ir 11.2 punktai įsigalioja 2013 m. sausio 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2006 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-182
(Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2010 m. gruodžio 3 d.
įsakymo Nr. A1-573 redakcija)
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PRIEŽIŪROS DEPARTAMENTO PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – departamentas) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija).
2. Departamento paskirtis – vertinti, prižiūrėti ir kontroliuoti socialinių paslaugų kokybę, dalyvauti įgyvendinant valstybės socialinių paslaugų politiką, rengti bei įgyvendinti valstybės socialines programas, priemones ir projektus.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro (toliau vadinama – socialinės apsaugos ir darbo ministras) įsakymais, kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais.
4. Departamentas yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Departamentui finansuoti taip pat gali būti naudojamos Lietuvos, užsienio šalių ir tarptautinių fondų bei kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
5. Departamentas yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą ir blanką su Lietuvos Respublikos valstybės herbu, savo pavadinimu bei patvirtintą logotipą. Departamento buveinės adresas: A. Vivulskio g. 16, LT-03115 Vilnius.
7. Departamento savininkė yra valstybė. Departamento savininko teises ir pareigas įgyvendina (išskyrus sprendimų dėl departamento reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą) Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuri kontroliuoja departamento veiklą, priima sprendimą dėl jo buveinės pakeitimo, sprendžia kitus įstatymuose ir kituose teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
II. DEPARTAMENTO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
9. Pagrindiniai departamento veiklos tikslai yra:
9.1. vertinti, prižiūrėti ir kontroliuoti valstybės ir vietos savivaldos lygmenimis socialinių paslaugų kokybę;
10. Departamentas:
10.1. siekdamas šių Nuostatų 9.1 punkte nurodyto tikslo:
10.1.2. teikia metodinę pagalbą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolės;
10.1.3. formuoja bendrą socialinės globos normų ir bendrosioms socialinėms paslaugoms bei socialinei priežiūrai keliamų reikalavimų taikymo praktiką;
10.1.6. vykdo socialinių paslaugų įstaigų licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūrą ir kontrolę;
10.1.7. kontroliuoja asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymą, jų skyrimą, teikimą bei asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už šias paslaugas vertinimą;
10.1.8. vykdo socialinę globą teikiančių socialinių paslaugų įstaigų apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka;
10.1.9. koordinuoja socialinių globos įstaigų socialinių paslaugų organizavimo ir socialinės globos normų įgyvendinimo procesą;
10.1.11. kasmet iš savivaldybių surenka informaciją apie per 12 paskutinių mėnesių pirktų ar finansuotų socialinių paslaugų kainas ir iki balandžio 1 d. skelbia informaciją apie socialinių paslaugų vidutines kainas;
10.1.12. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją apie gerąją praktiką įgyvendinant socialinės globos normas ir organizuoja gerosios praktikos pavyzdžių sklaidą;
10.2. siekdamas šių Nuostatų 9.2 punkte nurodyto tikslo:
10.2.1. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pasiūlymus dėl socialinių paslaugų politikos įgyvendinimo, rengia išvadas ir pasiūlymus dėl teisės aktų projektų, reglamentuojančių socialinių paslaugų valdymą;
10.3. siekdamas šių Nuostatų 9.3 punkte nurodyto tikslo:
10.3.3. organizuoja, koordinuoja ir prižiūri valstybės socialinių programų, priemonių ar projektų įgyvendinimą, vertina ir reguliuoja valstybės socialinėms programoms, priemonėms ir projektams skiriamų lėšų naudojimą bei planuoja jų poreikį;
10.3.4. vertina, apibendrina ir teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją apie vykdomų socialinių programų, priemonių ir projektų rezultatus bei pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo socialinėms programoms, priemonėms ir projektams įgyvendinti;
10.3.5. atlieka nuolatinį valstybės socialinių programų, priemonių ir projektų įgyvendinimo monitoringą;
10.3.6. teikia rekomendacijas valstybės socialines programas, priemones ir projektus įgyvendinančioms įstaigoms, organizuoja priemones, skirtas jų darbuotojų kvalifikacijai tobulinti;
10.3.7. administruoja informacines sistemas (registrus), susijusias su valstybės socialinėmis programomis ir projektais;
10.3.8. tikrina, ar valstybės socialinės programos, priemonės ir projektai atitinka nustatytus tikslus ir iškeltus uždavinius;
10.4. taip pat atlieka šias funkcijas:
10.4.1. pagal kompetenciją nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų pranešimus, prašymus ir skundus, taip pat pasiūlymus dėl socialinių paslaugų įstaigų teikiamų paslaugų kokybės bei departamento rengiamų ar administruojamų valstybės socialinių programų, priemonių ar projektų;
10.4.2. bendradarbiauja su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, kitomis įstaigomis, įmonėmis ir organizacijomis, konsultuoja ir teikia joms išvadas bei pasiūlymus pagal kompetenciją;
10.4.3. bendradarbiauja su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis pagal kompetenciją;
10.4.4. informuoja visuomenę apie departamento veiklą, pateikdamas informaciją departamento interneto tinklalapyje ir kituose visuomenės informavimo šaltiniuose;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
11. Departamentas, siekdamas nustatytų veiklos tikslų ir įgyvendindamas jo kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
11.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, nevyriausybinių organizacijų, iš kitų įmonių, įstaigų bei organizacijų informaciją bei dokumentus, reikalingus departamento veiklos tikslams pasiekti ir funkcijoms vykdyti;
11.2. prieš išduodamas licenciją patikrinti vietoje, ar įmonė, įstaiga, šeimyna yra pasirengusi teikti socialinę globą;
11.3. pasitelkti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, organizacijų atstovus ir specialistus, susitarus su jų vadovais, sprendžiamoms problemoms, susijusioms su departamento kompetencija, nagrinėti;
11.4. organizuoti konferencijas, seminarus ir kitus renginius vykdant departamentui pavestas funkcijas;
IV. DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
12. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis metiniais veiklos planais, kurie rengiami vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), ir tvirtinami socialinės apsaugos ir darbo ministro. Metinių veiklos planų vykdymą vertina Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vidaus audito skyrius.
13. Departamento administracijos padalinių veikla reguliuojama departamento direktoriaus tvirtinamais departamento darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, departamento struktūrinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais.
15. Departamentui vadovauja direktorius, kurį ketverių metų kadencijai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) priima į pareigas ir atleidžia iš jų socialinės apsaugos ir darbo ministras. Departamento direktorius gali būti skiriamas eiti šias pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Departamento direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas socialinės apsaugos ir darbo ministrui.
16. Departamento direktorius:
16.1. organizuoja departamento darbą, kad būtų įgyvendinami departamento tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos, atsako už departamento veiklą;
16.4. komandiruoja departamento valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis (toliau vadinama – personalas), atlikti tarnybinių užduočių;
16.5. tvirtina:
16.5.1. personalo pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
16.5.2. pareigybių lygius ir kategorijas bei tarnybinio atlyginimo koeficientus, neviršijant darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;
16.7. teisės aktų nustatyta tvarka skatina departamento personalą, skiria tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;
16.8. disponuoja departamentui skirtomis lėšomis ir vykdo su tuo susijusias finansines operacijas, pasirašo banko čekius, įgaliojimus ir kitus dokumentus;
16.9. užtikrina departamento metinio veiklos plano projekto rengimą ir teikia socialinės apsaugos ir darbo ministrui jį tvirtinti;
16.10. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja departamentui valstybės ir savivaldybių institucijose, taip pat santykiuose su kitais šalies ar užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;
16.11. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą departamento vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
16.12. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
17. Departamento direktoriaus pavaduotoją (-us) į pareigas priima ir iš jų atleidžia departamento direktorius Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Departamento direktoriaus pavaduotojai yra tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi departamento direktoriui.
18. Departamento direktoriaus pavaduotojas (-ai):
18.1. koordinuoja ir kontroliuoja departamento direktoriaus nustatytoms administravimo sritims departamentui pavestų tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;
V. DEPARTAMENTO VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
20. Departamento vidaus auditą atlieka ministerijos Vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.
21. Departamento valstybinį (finansinį (teisėtumo) ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.
22. Departamento buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Departamentas gali būti pertvarkomas, reorganizuojamas ar likviduojamas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.