LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMDIRBIŲ KONSULTAVIMO FINANSAVIMO TAISYKLIŲ
2006 m. balandžio 25 d. Nr. 3D-171
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 21 d. nutarimo Nr. 2079 „Dėl įgaliojimų įgyvendinant Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatymą suteikimo“ (Žin., 2002, Nr. 124-5654) 1.1.6 punktu bei Ministerijos vykdomų programų priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-23 (Žin., 2006, Nr. 9-343),
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2006 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 3D-171
ŽEMDIRBIŲ KONSULTAVIMO FINANSAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios taisyklės nustato žemdirbių konsultavimo finansavimo iš Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšų tvarką.
2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į Žemės ūkio ir kaimo plėtros strategiją, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2000 m. birželio 13 d. nutarimu Nr. VIII-1728 (Žin., 2000, Nr. 50-1435), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatymą (Žin., 2002, Nr. 72-3009), Komisijos rekomendacijas 2000/C 28/02 dėl valstybės pagalbos teikimo žemės ūkio sektoriui bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gruodžio 9 d. nutarimą Nr. 935 „Dėl ūkininkavimo žinių minimumo patikrinimo, ūkininkų kvalifikacijos kėlimo bei fizinių ir juridinių asmenų, besiverčiančių žemės ūkio veikla, konsultavimo sistemos sukūrimo“(Žin., 1993, Nr. 1-11).
3. Pagrindinės taisyklėse vartojamos sąvokos:
Individuali konsultacija – individualios informacijos ir patarimo teikimas.
Konsultacinis seminaras – renginys, kurio metu teikiamos žinios apie analizuojamos srities naujoves, reikalavimus, technologijas ir dalijamasi patirtimi.
Lauko diena – renginys, kurio metu ūkyje perteikiamos žinios, laukuose demonstruojamos naujosios technologijos, vertinama reali situacija, aptariamos problemos ir jų sprendimo būdai.
Parodomasis bandymas – naujųjų technologijų diegimas ir rodymas ūkiuose.
Informacinis straipsnis – informacinis rašinys spaudoje aktualia žemdirbiams tematika.
Informacinis lapelis – lapelis, kuriame pateikiama informacija aktualia žemdirbiams tematika.
II. PAGRINDINIAI FINANSAVIMO PRINCIPAI
4. Žemdirbių konsultavimo finansavimo tikslas – plėtoti konkurencingą bei efektyvų žemės ūkį ir alternatyvias žemės ūkiui veiklas kaime.
6. Finansavimas skiriamas konsultacinei veiklai šiais klausimais:
7. Finansavimas skiriamas šioms veikloms:
8. Paramos dydis ir intensyvumas:
8.1. individualios konsultacijos iki 0,5 val. suteikimui finansuojama iki 100 proc. išlaidų, bet ne daugiau 34 Lt;
8.2. individualios konsultacijos iki 1 val. suteikimui finansuojama iki 100 proc. išlaidų, bet ne daugiau 68 Lt;
8.3. individualios konsultacijos, ilgesnės kaip 1 val., suteikimui finansuojama iki 90 proc. išlaidų, bet ne daugiau 68 Lt už konsultavimo valandą;
8.4. vieno konsultacinio seminaro (ne trumpesnio kaip 4 akademinių valandų trukmės ir ne mažiau kaip 12 klausytojų) organizavimui finansuojama iki 100 proc. išlaidų, bet ne daugiau 1200 Lt;
8.6. informacinio straipsnio (1 A4 formato puslapio apimties) parengimui finansuojama iki 100 proc. išlaidų, bet ne daugiau 300 Lt;
9. Skiriant lėšas 7 punkte nurodytoms veikloms, finansinė parama neturi viršyti 345,28 tūkst. Lt (100 tūkst. eurų) vienam galutiniam naudos gavėjui per 3-ejų metų laikotarpį (nuo 2004 m. gegužės 1 d. iki 2007 m. balandžio 30 d.).
10. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos šios išlaidos, kai jos pagrindžiamos tinkamų finansuoti išlaidų tikslinį panaudojimą liudijančiais dokumentais:
10.1. konsultantų ir specialistų darbo užmokesčio išlaidos (atlyginimas konsultantams ir specialistams, teikiantiems projekte numatytas paslaugas, bet ne daugiau kaip 80 proc. konsultavimo projekto vertės) – darbo sutartys; pagal darbo sutartis dirbusių asmenų dirbtų darbo valandų, skaitytų ir parengtų pranešimų suvestinės; darbo laiko apskaitos žiniaraščiai; atlyginimų išmokėjimo žiniaraščiai arba pavedimai;
10.2. socialinio draudimo mokesčio, garantinio fondo įmokų išlaidos – dirbusiems asmenims priskaičiuoto socialinio draudimo suvestinės ir mokėjimo pavedimai; garantinio fondo mokesčiai ir mokėjimo pavedimai;
10.3. ryšių išlaidos – fiksuoto ryšio ir mobiliojo tinklo telefonų sąskaitos su telefonų numeriais, kurie buvo naudojami teikiant paslaugas ir mokėtinomis sumomis, taip pat mokėjimo pavedimai, čekiai, sąskaitos mokėjimo pavedimai už pašto paslaugas ir internetinio tinklo palaikymą;
10.4. transporto išlaidos (išlaidos vadovaujančių darbuotojų automobilių išlaikymui neturi viršyti 1,5 procento visų projekto sąnaudų, išlaidos vadovaujančių darbuotojų automobilių nuomai neturi viršyti 2,5 procento visų projekto sąnaudų) – kelionės lapai; degalų įsigijimo išlaidas pateisinantys dokumentai (degalų pirkimo čekiai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai); remonto išlaidas pateisinantys dokumentai (čekiai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai); transporto priemonių detalių įsigijimą pateisinantys dokumentai (čekiai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai); kitos automobilių eksploatacijos išlaidos (tepalai, stabdžių skystis, langų ploviklis ir kt.); transporto priemonių draudimo (įmokų sąskaitos arba draudimo polisai, mokėjimo pavedimai); transporto priemonių nusidėvėjimo (žiniaraščiai, suvestinės, pažymos); transporto priemonių nuomos (nuomos sutartys, perdavimo priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai);
10.5. komandiruočių išlaidos – įsakymai; avansinės apyskaitos; kelionės išlaidų apmokėjimą pateisinantys dokumentais (čekiai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai);
10.6. patalpų nuomos ir eksploatacijos išlaidos – sutartys dėl patalpų nuomos, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai, einamojo patalpų remonto (ne daugiau kaip 15 proc. patalpų nuomai ir eksploatacijai skirtų lėšų) išlaidas pateisinantys dokumentai (sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai);
10.7. konsultacinės medžiagos ir informacijos parengimo bei spausdinimo išlaidos – sutartys dėl konsultacinės medžiagos ir informacijos parengimo bei spausdinimo; perdavimo-priėmimo aktai; sąskaitos-faktūros; mokėjimo pavedimai;
10.8. konsultavimo paslaugų teikimui reikalingų priemonių ir įrangos nuomos išlaidos – sutartys dėl konsultavimo paslaugų teikimui reikalingų priemonių ir įrangos nuomos; perdavimo-priėmimo aktai; sąskaitos-faktūros; mokėjimo pavedimai;
10.9. parodomųjų bandymų vykdymui žemdirbių ūkiuose išlaidos – sutartys dėl parodomųjų bandymų vykdymo; perdavimo-priėmimo aktai; sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai;
10.10. konsultavimo paslaugų teikimui reikalingų kompiuterinių programų ir priemonių įsigijimo (kanceliarinės prekės, įrankiai, prietaisai, kompiuterinė įranga, literatūra, spauda ir kita) išlaidos – sutartys dėl konsultavimo paslaugų teikimui reikalingų kompiuterinių programų ir priemonių įsigijimo; perdavimo – priėmimo aktai; sąskaitos-faktūros; mokėjimo pavedimai;
10.11. konsultantų ir specialistų kvalifikacijos kėlimo išlaidos – sąskaitos-faktūros; mokėjimo pavedimai;
10.12. kopijavimo ir kompiuterinės technikos priežiūros bei eksploatacijos išlaidos – sutartys dėl kopijavimo ir kompiuterinės technikos priežiūros bei eksploatacijos; perdavimo-priėmimo aktai; sąskaitos-faktūros; mokėjimo pavedimai;
10.13. administravimo ir kitos (ne daugiau kaip 20 proc. visų projekto sąnaudų) išlaidos – darbo užmokesčio už projekto administravimą atsakingiems specialistams (darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, atlyginimų išmokėjimo žiniaraščiai arba pavedimai); ūkinės išlaidos (sąskaitos-faktūros, mokėjimo pavedimai).
III. PARAIŠKŲ ŽEMDIRBIŲ KONSULTAVIMUI FINANSUOTI PATEIKIMAS IR VERTINIMAS
12. Galimi pareiškėjai – juridiniai asmenys, teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti Juridinių asmenų registre ir pagal galiojančius teisės aktus užsiimantys konsultacinių paslaugų teikimu žemdirbiams žemės, maisto, žuvininkystės ūkio bei kaimo plėtros srityje, turintys visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje išplėtotą konsultavimo paslaugų teikimo tinklą.
13. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad konsultavimo paslaugos, numatytos paraiškoje, būtų prieinamos visiems žemdirbiams ir teikiamos visose rajonų savivaldybėse.
14. Paraiškos priimamos, nagrinėjamos, lėšos skiriamos pagal Ministerijos vykdomų programų priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 3D-23 (Žin., 2006, Nr. 9-343) bei šias taisykles.
15. Žemės ūkio ministerija (toliau – ministerija) raštu informuoja galimus pareiškėjus apie paraiškų priėmimą.
16. Pareiškėjai, norintys teikti žemdirbių konsultavimo paslaugas, pateikia šiuos dokumentus:
16.5. informaciją apie turimas patalpas, taip pat įrangą ir įrenginius, kurie bus naudojami konsultavimo veiklai;
18. Paraiškos svarstomos Ministerijos vykdomų programų priemonėms įgyvendinti priežiūros komisijoje (toliau – Komisija), kuri žemės ūkio ministrui teikia siūlymus dėl priemonių finansavimo.
20. Pareiškėjui per nustatytą laiką nepateikus komisijai prašomos medžiagos, paraiška nebenagrinėjama.
21. Komisija paraiškas išnagrinėja per 30 darbo dienų, pasibaigus nurodytam paraiškų priėmimo terminui.
22. Paraiškos vertinamos pagal šiuos kriterijus:
23. Komisija, įvertinusi pateiktų konsultavimo projektų pagrįstumą, atsižvelgdama į skiriamus asignavimus, gali konsultavimo paslaugų skaičių sumažinti.
IV. FINANSINĖS PARAMOS SUTEIKIMAS IR ATSKAITOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ
25. Žemės ūkio ministrui patvirtinus detaliąją sąmatą, kurioje nurodytos skiriamos lėšos konsultavimo veiklai įgyvendinti, pareiškėjas informuojamas, nurodant skiriamų lėšų sumą ir terminą, iki kada pareiškėjas turi sudaryti sutartį su ministerija.
26. Pareiškėjui per nustatytą terminą neatvykus sudaryti sutarties, Komisija žemės ūkio ministrui siūlo sprendimą skirti lėšas panaikinti.
27. Pareiškėjas kartu su sutarties projektu dėl lėšų skyrimo finansuojamos priemonės vadovui, o jei jis nepaskirtas – koordinatoriui pateikia:
28. Žemdirbių konsultavimo projektų vykdytojai atsiskaito už išlaidas, padarytas vykdant įsipareigojimus, ne vėliau kaip per 45 kalendorines dienas nuo konsultavimo projekto užbaigimo dienos, finansuojamos priemonės vadovui, o jei jis nepaskirtas – koordinatoriui pateikia:
V. LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ
30. Sutartyje numatytų priemonių įgyvendinimą kontroliuoja finansuojamos priemonės koordinatorius ir vadovas.
31. Darant išlaidas pagal atskirus sutartyje numatytus išlaidų sąmatos straipsnius, galimas iki 15 proc. nukrypimas tarp atskirų išlaidų sąmatos straipsnių, išskyrus išlaidas, numatytas 10.1 ir 10.13 punktuose.
32. Sutartyje numatytų priemonių patikrą vietoje (ne mažiau kaip 10 proc. atrankos būdu parinktų sutartyje numatytų priemonių) įgyvendina ministerijos Vidaus audito departamentas, pasitelkdamas finansuojamos priemonės vadovą, koordinatorių, o prireikus ir kitus ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojus.
Žemdirbių konsultavimo finansavimo taisyklių
1 priedas
(Paraiškos formos pavyzdys)
PARAIŠKA DĖL ŽEMDIRBIŲ KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO
________________ Nr. ____
(data)
_______________________
(sudarymo vieta)
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Pareiškėjo adresas |
|
Už projekto teikimą atsakingo asmens vardas, pavardė |
|
Telefono numeris |
|
Fakso numeris |
|
El. pašto adresas |
|
Prašome skirti lėšų šioms žemdirbių konsultavimo paslaugoms teikti:
Konsultavimo paslaugos pavadinimas |
Konsultavimo paslaugos vieneto kaina, Lt (su PVM) |
Viešosios paramos lygis, proc. |
Preliminarus konsultavimo paslaugų skaičius |
Prašoma finansuoti suma iš viso, Lt (su PVM) |
1. Individualių konsultacijų teikimas: |
X |
X |
X |
X |
1.1. Individualios konsultacijos iki 0,5 val. trukmės |
|
|
|
|
1.2. Individualios konsultacijos iki 1 val. trukmės |
|
|
|
|
1.3. Individualios konsultacijos ilgesnės kaip 1 val. trukmės |
|
|
|
|
2. Konsultaciniai seminarai |
|
|
|
|
3. Lauko dienos |
|
|
|
|
4. Parodomieji bandymai |
|
|
|
|
5. Informaciniai straipsniai |
|
|
|
|
6. Informaciniai lapeliai |
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
Kartu su paraiška pateikiame šiuos dokumentus:
(pareiškėjo vadovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
______________
Žemdirbių konsultavimo finansavimo taisyklių
2 priedas
(Sąmatos formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas, įmonės kodas, adresas, tel., faks., el. p., banko rekvizitai)
KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO IŠLAIDŲ SĄMATA
______________
(data)
_______________________
(sudarymo vieta)
Eil. Nr. |
Išlaidų straipsnių pavadinimai |
Lėšų poreikis konsultacinei veiklai, Lt |
Nuosavos lėšos, Lt |
Prašoma finansuoti, Lt |
Iš jų ketvirčiais, Lt |
|||
I |
II |
III |
IV |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________________ ______
(pareiškėjo vadovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
______________________________
(vyr. finansininkas) (parašas) (vardas, pavardė)
______________