LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL NACIONALINIO KINO RĖMIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2004 m. balandžio 14 d. Nr. ĮV-88
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos kino įstatymo (Žin., 2002, Nr. 31-1107; 2003, Nr. 108-4812) 8 straipsnio 1 dalį bei vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 4 d. nutarimo Nr. 1055 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos kino įstatymą“ (Žin., 2002, Nr. 70-2906) 1 punktu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2004 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. ĮV-88
NACIONALINIO KINO RĖMIMO PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ši programa skirta filmų gamybai, debiutinių filmų gamybos projektams įgyvendinti, nacionaliniams filmams rodyti, kino priemonėms modernizuoti, kinui populiarinti.
2. Teisinį programos pagrindą sudaro Lietuvos Respublikos kino įstatymas (Žin., 2002, Nr. 31-1107).
II. ESAMOS SITUACIJOS ANALIZĖ
5. Nacionaliniam kinui kaip tautos identiteto ir nacionalinės kultūros savitumo liudytojui kultūros politikoje turėtų būti skiriamas didžiulis vaidmuo, tačiau Lietuvai atkūrus nepriklausomybę kino infrastruktūra, finansavimas, sklaida iš esmės pakito.
6. Nacionaliniam kinui, sulaukiančiam dėmesio ir aukštų įvertinimų užsienio šalyse vykstančiuose tarptautiniuose festivaliuose bei retrospektyvose biudžetinių asignavimų skiriama nepakankamai.
7. Per keturiolika (1990–2003) metų vaidybiniame pilnametražiame kine debiutavo tik devyni režisieriai. Esant nepakankamam finansavimui, jaunųjų Lietuvos režisierių dalyvavimas kino gamyboje darosi itin komplikuotas, nes jie neturi galimybių įrodyti savo kūrybinio potencialo, taip pat negali adekvačiai reaguoti į besikeičiančios realybės iššūkius. Itin mažas debiutinių filmų skaičius sutrikdo natūralią kartų kaitą: jei situacija iš esmės nepasikeis, dabar aktyviai dirbantys režisieriai neturės sau vertos pamainos ir naujų kūrybinių iniciatyvų paieška bus itin komplikuota.
8. Šiuo metu nėra interneto puslapio, kuris tinkamai reprezentuotų nacionalinio kino istoriją, dabartį, perspektyvas. Tokio puslapio sukūrimas palengvintų keitimąsi informacija su potencialiais koprodukcijos partneriais, platintojais, rodytojais ir visais, nacionalinio kino aktualijomis suinteresuotais asmenimis bei organizacijomis. Būtina inicijuoti naujų, kino problematikai skirtų, spaudos leidinių atsiradimą, skatinti didesnį jau esamų kultūrinės spaudos leidinių susidomėjimą nacionaliniu kinu.
9. Per mažas dėmesys skiriamas nacionalinių filmų platinimui ir rodymui Lietuvoje. Šiuo metu situacija šioje sferoje yra tokia, kad dažnu atveju naujo lietuviško filmo parodymas baigiasi tik keliais premjeriniais seansais sostinėje. Naujus lietuviškus filmus privalo pamatyti ne tik sostinės, bet ir kitų šalies miestų ir miestelių gyventojai.
10. Pastaraisiais metais net keleto Lietuvos režisierių juostos buvo atrinktos dalyvauti prestižinių Kanų ir Venecijos tarptautinių kino festivalių konkursinėse programose. Vien dalyvavimas tokio lygio tarptautiniuose forumuose įrodo nacionalinio kinematografo kūrybinį potencialą.
III. PROGRAMOS TIKSLAS
12. Šios programos strateginis tikslas – sudaryti sąlygas aktyvesnei nacionalinių filmų gamybai, debiutinių filmų gamybos projektų įgyvendinimui, nacionalinių filmų rodymui, kino priemonių modernizavimui, kino populiarinimui. Įgyvendinant šį tikslą, būtina:
12.3. sukurti interneto puslapį, kuris tinkamai reprezentuotų nacionalinio kino istoriją, dabartį ir perspektyvas;
IV. NUMATOMI REZULTATAI
13. Numatoma:
13.3. skatinti jaunųjų kino menininkų kvalifikacijos kėlimą, jų dalyvavimą Europos sąjungos organizuojamoje „Media plus“ stipendijų programoje „Media mokymai“;
V. LĖŠOS
14. Lėšos šiai programai įgyvendinti numatomos pagal Lietuvos Respublikos kino įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostatas ir skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2003 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. ĮV-314 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo filmų gamybos ir kino programų projektams tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 87-3955).