LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL PRIEMONĖS „INVEST LT+“ SCHEMOS PATVIRTINIMO
2009 m. birželio 18 d. Nr. 4-298
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 (Žin., 1998, Nr. 67-1957; 2008, Nr. 46-1734) 6.2.47 ir 14.5 punktais:
2. Pavedu Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos viceministrui Arnoldui Burkovskiui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2009 m. birželio 18 d.
įsakymu Nr. 4-298
PRIEMONĖS „INVEST LT+“ SCHEMA
Teisinis pagrindas |
Investicijų skatinimo 2008-2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239);
2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 800/2008, skelbiantis tam tikrų rūšių pagalbą, suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008);
2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006).
Priemonės „Invest LT+“ schemoje (toliau – Schema) vartojamos sąvokos taip, kaip jos apibrėžtos Komisijos reglamente Nr. 800/2008, Komisijos reglamente Nr. 1998/2006 ir kituose teisės aktuose. |
Planuojama finansavimo suma |
200 000 000 litų. |
Schemos galiojimo trukmė |
Finansavimas pagal Schemą teikiamas iki 2013 m. gruodžio 31 d. Tuo atveju, jei bus priimti nauji reglamentai, pakeisiantys Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 bei Komisijos reglamentą Nr. 1998/2006, arba Komisijos reglamento Nr. 800/2008 bei Komisijos reglamento Nr. 1998/2006, galiojimas bus pratęstas atitinkamai. |
Schemos tikslas Tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas. |
|
Remiamos įmonės Privatūs juridiniai asmenys ir jų filialai, atitinkantys finansavimo teikimo sąlygas. |
|
Remiamos veiklos |
Priemonei „Invest LT+“ (toliau – Priemonė) skirtomis lėšomis finansuojamos visos Priemonės veiklos, susijusios su tiesioginėmis užsienio investicijomis į aukštos pridėtinės vertės gamybos ir (ar) aukštos pridėtinės vertės paslaugų verslo pradžią ir plėtrą bei inovacinę veiklą. |
Remiami sektoriai |
Finansavimas gali būti teikiamas remtinoms įmonėms, veikiančioms visuose ūkio sektoriuose, išskyrus Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 2 dalyje bei Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus.
Finansavimas nėra teikiamas, jei projektas vykdomas gėrimų gamybos srityje (Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.), patvirtinto Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877) (toliau – EVRK 2 red.) klasės nuo 11.01 iki 11.06, 20.14) ir tabako gamybos srityje (EVRK 2 red. klasė 12.00). |
Remtinos įmonės vykdomo projekto vieta |
Finansavimas teikiamas remtinoms įmonėms, kurių vykdomų investicijų projektų veiklos vieta yra Lietuvoje. |
Tinkamos išlaidos |
Pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008: 1) Darbuotojų, įdarbintų tiesiogiai įgyvendinant investicijų projektą, darbo užmokesčio išlaidos, ilgalaikio materialaus ir nematerialaus turto kūrimas (inžinerinių ir komunikacijų tinklų įrengimas, pastatų statyba ir kt.) ir ilgalaikio materialaus turto įsigijimas (12, 13 straipsniai). 2) Mokslinių tyrimų ir technologijų plėtra bei naujovių diegimas (31 straipsnis). 3) Specialusis darbuotojų mokymas (8 skirsnis).
Pagal Komisijos reglamentą Nr. 1998/2006: 1) Prisijungimo prie inžinerinių tinklų mokestis. 2) Žemės, pastatų, patalpų, įrengimų nuoma. 3) Dalyvavimas prekybos mugėse, mokymo arba konsultavimo paslaugų išlaidos dėl naujo arba esamo produkto pristatymo naujose rinkose.
Visoms tinkamoms išlaidoms pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 gali būti taikomos Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 nuostatos.
Pastaba. Pareiškėjas turi išlaikyti sukurtą ir/ar įsigytą materialų ir (arba) nematerialų turtą ne mažiau kaip 5 metus. Neįvykdžius Schemos nuostatų, panaudota parama (ar jos atitinkama dalis) turi būti grąžinta su palūkanomis. |
Didžiausias leistinas valstybės pagalbos intensyvumas |
Pagalbos intensyvumas nustatomas vadovaujantis Komisijos reglamento Nr. 800/2008 ir Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 nuostatomis. |
Valstybės pagalbos sumavimas |
Sumavimas iki pagal Komisijos reglamente Nr. 800/2008 nustatyto maksimalaus finansavimo intensyvumo skaičiuojamas nepriklausomai nuo to, ar pagalba buvo projektui teikiama vietos, regionų, nacionalinių arba Europos Bendrijos šaltinių.
Pagalba, kuriai pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su bet kokia kita pagalba, kuriai pagal šį reglamentą taikoma išimtis, jei tokios pagalbos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti.
Pagalba, kuriai pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia kita pagalba, kuriai pagal šį reglamentą taikoma išimtis, arba de minimis pagalba, atitinkančia Komisijos reglamente Nr. 1998/2006 nustatytas sąlygas, arba su kitu Bendrijos finansavimu, susijusiu su tomis pačiomis finansuoti tinkamomis išlaidomis (kurios iš dalies arba visiškai sutampa), jei tokio sumavimo rezultatas – viršijamas didžiausias pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008 numatytas pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma. |
Didžiausias leistinas de minimis pagalbos dydis |
Vadovaujantis Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 2 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 690 560 Lt. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai kelių transporto sektoriaus įmonei per bet kuriuos trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 345 280 Lt. Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais. Kai pagal pagalbos priemonę numatyta bendra pagalbos suma viršija šią ribą, Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006 negali būti taikomas pagalbos sumai, net mažai jos daliai, kuri neviršija nustatytos ribos. |
De minimis pagalbos sumavimas |
De minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms padengti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų bendrosios išimties reglamente arba Komisijos priimtame sprendime nustatytą dydį. |
Stebėsena |
Vadovaujantis Komisijos reglamento Nr. 800/2008 nuostatomis, informacija apie pagal Schemą suteiktą pagalbą turi būti saugoma 10 metų nuo tos datos, kai pagal tokią Schemą bus suteikta paskutinė individuali pagalba.
Už Priemonės administravimą atsakinga institucija, teikdama de minimis pagalbą, turi:
– raštu informuoti pagalbos gavėją apie de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdama aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą Nr. 1998/2006 (nurodydama jo pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį); – suteikti de minimis pagalbą tik patikrinus, ar dėl jos suteikimo nebus viršyta de minimis suteikimo riba; – apie suteiktą de minimis pagalbą pranešti Suteiktos valstybės pagalbos registrui. |