LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ ĮSTATYMO 9 STRAIPSNIO PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-1031, LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR AZARTINIŲ LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-1525 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ ĮSTATYMO 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-1526

 

2006 m. lapkričio 20 d. Nr. 1138

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2006 m. rugsėjo 22 d. sprendimo Nr. 1145 1, 8 ir 9 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Nepritarti Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 9 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr. XP-1031 (toliau vadinama – Įstatymo projektas Nr. XP-1031) dėl šios priežasties:

Įstatymo projekte Nr. XP-1031, kuriuo būtų papildomas Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo (Žin., 2003, Nr. 73-3341) 9 straipsnis, siūloma nustatyti, kad loterijos laimėjimų fondas kiekvienam tiražui sudarytų ne mažiau kaip 50 procentų nominalios loterijos bilietų vertės. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos loterijų įstatymu, ne visose loterijose pagal žaidimų pobūdį laimėjimai nustatomi loterijos tiražo metu, todėl ne visose loterijose įmanoma sudaryti loterijos laimėjimų fondą kiekvienam tiražui. Reikalavimas, kad loterijos laimėjimų fondas kiekvienam tiražui turi sudaryti ne mažiau kaip 50 procentų nominalios loterijos bilietų vertės, gali būti taikomas tik skaitmeninės ir (ar) klasikinės loterijos rūšiai pagal žaidimų pobūdį, kadangi šiose loterijose laimėjimą lemia sutapęs žaidėjo pasirinktų ir tiražo metu iškritusių skaičių ir (ar) ženklų kiekis arba sutapęs loterijos biliete išspausdintų ir tiražo metu iškritusių skaičių ir (ar) kitų ženklų kiekis. Tuo tarpu momentinės ir sportinės rūšies loterijose pagal žaidimų pobūdį laimėjimai nustatomi ne tiražo metu, todėl loterijos laimėjimų fondo dydžio apibrėžimas negali būti taikomas šioms loterijoms. Taigi Įstatymo projekte Nr. XP-1031 siūloma loterijos laimėjimų fondo sudarymo tvarka taptų neįgyvendinama sąlyga loterijų organizatoriams, rengiantiems momentines ir (ar) sportines loterijas.

2. Nepritarti Lietuvos Respublikos loterijų ir azartinių lošimų mokesčio įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-1525 (toliau vadinama – Įstatymo projektas Nr. XP-1525) dėl šių priežasčių:

2.1. Įstatymo projekte Nr. XP-1525, kuriuo būtų keičiamas Lietuvos Respublikos loterijų ir azartinių lošimų mokesčio įstatymo (Žin., 2001, Nr. 43-1496; 2003, Nr. 73-3342) 5 straipsnis, siūloma sumažinti loterijų ir azartinių lošimų mokesčio tarifą loterijų organizatoriams nuo 5 iki 2 procentų, tačiau neaišku, kokiais motyvais grindžiama būtinybė sumažinti jiems šį mokestį. Mokesčių mažinimas yra viena iš valstybės pagalbos formų, tačiau Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl valstybės neremtinos veiklos rūšių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 4-118) azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla priskirta prie valstybės neremtinos veiklos rūšių, todėl šios veiklos organizavimui neturėtų būti mažinami mokesčiai ir taikomos kitos lengvatos.

2.2. Išankstiniu vertinimu, dėl Įstatymo projekte Nr. XP-1525 siūlomo loterijų ir azartinių lošimų mokesčio tarifo sumažinimo Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžetas netektų apie 3,6 mln. litų pajamų, tai yra apie 15 procentų iš šio mokesčio prognozuojamų pajamų. Tokiu atveju atitinkamai reikėtų mažinti iš valstybės biudžeto kitoms reikmėms skiriamas lėšas arba ieškoti papildomų valstybės biudžeto pajamų šaltinių.

3. Nepritarti Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-1526 (toliau vadinama – Įstatymo projektas Nr. XP-1526) dėl šių priežasčių:

3.1. Įstatymo projekte Nr. XP-1526, kuriuo būtų keičiamas Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 7 straipsnis, siūloma nustatyti, kad loterijų organizatoriai 9 procentus nominalios išplatintų loterijos bilietų vertės skirtų Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui ir 2 procentus – Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondui. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) įtvirtintomis nuostatomis, labdara ir parama grindžiamos savanoriškumo ir neatlygintinumo principais, todėl neturėtų būti varžoma loterijų organizatorių teisė spręsti, kokiems viešiesiems interesams turėtų būti skirta nominalios išplatintų loterijos bilietų vertės dalis.

3.2. Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme labdaros gavėjai ir paramos gavėjai aptariami atskirai: Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo 6 straipsnis skirtas labdaros gavėjams, o 7 straipsnis – paramos gavėjams. Labdaros gavėjai gali būti tik fiziniai asmenys, paramos gavėjai – tik Lietuvoje įregistruoti juridiniai asmenys. Įstatymo projekte Nr. XP-1526 siūlomais pakeitimais siaurinamas Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme nurodytas paramos gavėjų sąrašas, o labdaros teikimo galimybė apskritai nenumatyta, tik imperatyviai nurodoma, kad loterijų organizatorius privalo skirti paramą Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui ir Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondui. Siūlomas pakeitimas leistų laikyti sporto reikmes svarbesniais viešaisiais interesais nei socialiai remtinų asmenų parama.

3.3. Pagal Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 95-2634) 3 straipsnio 2 dalį, planuojant kiekvienų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto išlaidas, fondui numatoma 20 procentų praėjusių metų faktinių įplaukų iš loterijų bei azartinių lošimų mokesčio ir 2 procentai praėjusių metų faktinių įplaukų iš akcizo už alkoholinius gėrimus ir tabako gaminius. Todėl Kultūros ir sporto rėmimo fondui neturėtų būti dar papildomai skiriami 2 procentai nominalios išplatintų loterijos bilietų vertės.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

Finansų ministras                                                                           Zigmantas Balčytis

______________