LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2003 m. gruodžio 31 d. Nr. ĮV-512

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimo Nr. 1002 „Dėl Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 80-3639) 2 ir 3 punktais,

1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos kultūros ministro 1997 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. 932 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“;

2.2. Lietuvos Respublikos kultūros ministro 1998 m. spalio 29 d. įsakymą Nr. 642 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos darbo reglamento dalinio pakeitimo“;

2.3. Lietuvos Respublikos kultūros ministro 1999 m. lapkričio 8 d. įsakymą Nr. 474 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos darbo reglamento dalinio pakeitimo“.

3. Įpareigoju ministerijos valstybės sekretorės padėjėją Birutę Zurlienę supažindinti su šiuo įsakymu visus Kultūros ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus pasirašytinai.

 

 

 

KULTŪROS MINISTRĖ                                                                                 ROMA ŽAKAITIENĖ


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2003 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. ĮV-512

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos darbo reglamentas (toliau vadinama – Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau vadinama – ministerija) darbo tvarką.

2. Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, ministerijos nuostatais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Ministerija savo veiklą grindžia teisėtumo, teisingumo, įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais demokratinio administravimo principais.

4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos prezidentūroje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose ministerijai atstovauja ministras arba pagal kompetenciją jo pavedimu viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretorius ar kitas ministerijos valstybės tarnautojas.

 

II. BENDRIEJI MINISTERIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

Ministras ir ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai

 

5. Ministerijai vadovauja ministras, kuris atsakingas už jam pavestas valdymo sritis ir tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimą ministerijos kompetencijai priklausančiais klausimais. Ministras koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos administracijos padalinių veiklą, taip pat įstaigų prie ministerijos (departamentų, tarnybų, inspekcijų, kitų ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų) veiklą per šių įstaigų vadovus.

6. Ministras yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.

7. Ministrą laikinai gali pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.

8. Ministras leidžia įsakymus (individualius ir norminius). Prireikus keli ministrai gali leisti bendrus įsakymus.

Ministro įsakymai įforminami ministro blanke.

9. Ministras leidžia įsakymus dėl:

9.1. ministerijos administracijos struktūros, pareigybių aprašymų ir pareigybių sąrašo patvirtinimo;

9.2. ministerijos administracijos padalinių nuostatų patvirtinimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu – įstaigų prie ministerijos nuostatų patvirtinimo, įstaigų prie ministerijos vadovų pareigybių aprašymų patvirtinimo;

9.3. ministerijos valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau vadinama – darbuotojai), priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo, nuobaudų skyrimo ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, jų skatinimo, jeigu ministras to nepaveda daryti ministerijos valstybės sekretoriui;

9.4. įstaigų prie ministerijos vadovų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo, tarnybinių nuobaudų skyrimo, skatinimo;

9.5. komisijų, darbo grupių, tarybų sudarymo;

9.6. ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių administravimo sričių nustatymo;

9.7. kitų įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam suteiktų funkcijų vykdymo.

10. Ministro įsakymai rengiami pagal Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009), bei Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923).

11. Ministro įsakymai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144) nustatyta tvarka.

12. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministras, ministro patarėjas (patarėjai), ministro atstovas spaudai ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti ir įgyvendinti sprendimus.

 

Ministerijos administracija ir įstaigos prie ministerijos

 

13. Ministerija turi savo administraciją.

14. Ministerijos administracijai vadovauja ministerijos valstybės sekretorius. Ministerijos valstybės sekretorius pagal savo kompetenciją leidžia potvarkius

Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimų, ministro ir ministerijos valstybės sekretoriaus pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja, kitas teisės aktų ir ministro jiems pavestas funkcijas vykdo ministerijos sekretoriai.

15. Ministerijos sekretoriai yra tiesiogiai pavaldūs ministerijos valstybės sekretoriui ir atsakingi ministrui už nustatytą administravimo sritį.

16. Ministerijos administraciją sudaro skyriai ir kiti padaliniai (toliau vadinama – ministerijos administracijos padaliniai). Skyriams vadovauja vedėjai, kitiems ministerijos administracijos padaliniams – vadovai. Skyrių vedėjai, kitų ministerijos administracijos padalinių vadovai gali turėti pavaduotojus (skyrių vedėjai, kitų administracijos padalinių vadovai, jų pavaduotojai toliau šiame Reglamente vadinami padalinių vadovais).

17. Ministerijos administracijos struktūra formuojama atsižvelgiant į įstatymų ir kitų teisės aktų ministerijai pavestos srities valstybės valdymo funkcijas.

18. Ministerijos administracijos padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro patvirtintais jų nuostatais, padalinių vadovai, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953), darbuotojai – pareigybių aprašymais.

19. Prie ministerijos gali būti Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigiami departamentai, kontrolės ar apskaitos funkcijas vykdančios tarnybos ir inspekcijos (toliau vadinama – įstaigos prie ministerijos).

Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu ministerija vykdo visas ar dalį įstaigos prie ministerijos steigėjo funkcijų.

20. Ministerija vykdo Kultūros vertybių apsaugos departamento prie Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos steigėjo funkcijas.

 

Ministerijos kolegija

 

21. Ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai.

22. Kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia klausimus kolegijai svarstyti.

23. Kolegijos posėdžių darbotvarkės sudaromos, pateikti klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami kolegijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

Ministerijos veiklos organizavimas

 

24. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija.

Ministerijos strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja ministerijos valstybės sekretorius.

25. Einamieji ministerijos veiklos klausimai gali būti aptariami ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ir ministerijos sekretorių pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose ministro nurodymu gali dalyvauti padalinių vadovai, įstaigų prie ministerijos vadovai, kiti ministro pakviesti asmenys.

Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai gali organizuoti padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

26. Ministerijos metines veiklos ataskaitas, kaip vykdoma Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, jos įgyvendinimo priemonės ir ministerijos strateginiai veiklos planai, Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikia ministras.

 

Dokumentų pasirašymas

 

27. Ministras pasirašo įsakymus, dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo komitetų ir pakomitečių pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, kitus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus. Nesant ministro, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Nesant ministro, jo rašytiniu pavedimu šiuos dokumentus gali pasirašyti ir viceministras arba ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis, apie tai vėliau informuodamas ministrą. Įstatymų nustatyta tvarka ministras pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus.

28. Prieš ministrui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja viceministras arba ministerijos valstybės sekretorius, ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

29. Viceministras pasirašo raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Ministro Pirmininko vyriausiajam patarėjui ir ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus. Ministro rašytiniu pavedimu viceministras pasirašo teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo derinti suinteresuotoms institucijoms teikiamas ministerijos parengtas teisės akto projektas. Viceministras pasirašo ir kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos valstybės sekretorius.

30. Ministerijos valstybės sekretorius pasirašo potvarkius, raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento priimamajam, Lietuvos Respublikos Seimo priimamajam, Vyriausybės kancleriui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų valstybės sekretorių pasirašytus raštus, ministro rašytiniu pavedimu – teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo derinti suinteresuotoms institucijoms teikiamas ministerijos parengtas teisės akto projektas, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus, išskyrus potvarkius, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, gali pasirašyti viceministras.

31. Prieš viceministrui ar ministerijos valstybės sekretoriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

32. Ministerijos sekretoriai pagal nustatytas administravimo sritis pasirašo raštus Lietuvos Respublikos Seimo narių patarėjams, raštus ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų sekretorių pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją, kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.

33. Prieš ministerijos sekretoriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, atitinkami padalinių vadovai ar (ir) įstaigos prie ministerijos vadovas.

34. Padalinių vadovai pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, kurie įforminami ministerijos administracijos padalinio blanke.

35. Prireikus ministras gali nustatyti kitokią dokumentų pasirašymo tvarką.

 

III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai

 

36. Ministras užtikrina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų deramai ir laiku įvykdyti. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą koordinuoja ministerijos valstybės sekretorius.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimus vykdyti savo rezoliucija nurodo ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

37. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo ministerijoje, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

38. Jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimas duodamas keletui institucijų (valstybės tarnautojų), pagrindine pavedimo vykdymo organizatore laikoma ta institucija (valstybės tarnautojas), kuri pavedime nurodyta pirmoji. Kitos pavedimą vykdančios institucijos (valstybės tarnautojai) yra vienodai atsakingos už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku ir pagrindinės pavedimą vykdančios institucijos (valstybės tarnautojo) reikalavimu turi pateikti visą reikiamą medžiagą ir atitinkamus pasiūlymus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pavedimo gavimo institucijoje dienos.

 

Ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių pavedimai

 

39. Pavedimai gali būti duodami ministro įsakymais, rezoliucijomis, viceministro rezoliucijomis, ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiais, rezoliucijomis, ministerijos sekretoriaus rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

40. Pavedimus duoti turi teisę:

40.1. ministras – viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijų vadovams;

40.2. viceministras – ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams;

40.3. ministerijos valstybės sekretorius – ministerijos sekretoriams pagal jiems nustatytas administravimo sritis, padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, ir darbuotojams;

40.4. ministerijos sekretoriai pagal jiems nustatytas administravimo sritis – padalinių vadovams, šių padalinių valstybės tarnautojams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, ir darbuotojams.

41. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai pagal jiems nustatytas administravimo sritis. Ministro pavedimų įstaigų prie ministerijos vadovams vykdymą organizuoja ir kontroliuoja įstaigų prie ministerijos vadovai.

42. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą ir pavedimus, nurodytus šio Reglamento 37 punkte) turi būti įvykdytas ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo ministerijos administracijos padalinyje, jeigu pavedime nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti ne ilgiau kaip per 3 mėnesius nuo jų gavimo ministerijos administracijos padalinyje, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

43. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, nedelsiant apie tai turi būti pranešta pavedimą davusiam ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui ar ministerijos sekretoriui.

44. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės.

45. Ministerijos administracijos padalinių vadovai asmeniškai atsakingi už padaliniams pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, už ministro ir viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių pavedimų vykdymą.

46. Pavedimų vykdymo apskaitą tvarko, apibendrina jų vykdymo duomenis ministerijos Bendrųjų reikalų skyrius.

47. Bendrųjų reikalų skyrius kiekvieną savaitę (pirmadienį) pateikia duomenis ministerijos valstybės sekretoriui apie laiku neįvykdytus pavedimus, nurodant pavedimą vykdančius ministerijos administracijos padalinius (valstybės tarnautojus).

 

IV. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas ir derinimas

 

48. Ministerija, vykdydama Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko (Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio) pavedimus, taip pat savo iniciatyva rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei svarstyti įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus (toliau vadinama – teisės aktų projektai).

49. Teisės aktų projektus rengia ministerijos administracijos padaliniai. Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės.

50. Rengti teisės aktų projektus ministras gali pavesti įstaigoms prie ministerijos pagal kompetenciją.

51. Ministerijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104, ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19.

52. Kai numatoma parengti naujo įstatymo projektą arba siūloma iš esmės pakeisti galiojančio įstatymo redakciją, turi būti parengta įstatymo koncepcija. Įstatymo koncepcija turi atitikti Įstatymų koncepcijų rengimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 277 (Žin., 2002, Nr. 1-10), reikalavimus.

Kai teisės aktu derinami ir įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai, taip pat vadovaujamasi Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus pateikimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose rekomendacijomis, patvirtintomis Europos teisės departamento generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 106k (Žin., 2002, Nr. 125-5720).

53. Teisės aktų projektai rengėjų turi būti suderinti su ministerijos administracijos padaliniais bei įstaigomis prie ministerijos, su kurių veikla susijusios teisės akto projekto nuostatos, ir ministerijos Teisės ir personalo skyriumi.

54. Ministerijos administracijos padaliniams teikiamas derinti teisės akto projektas turi būti vizuotas teisės akto projektą rengusio valstybės tarnautojo bei projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovo.

55. Kai teisės akto projektas teikiamas derinti keliems ministerijos administracijos padaliniams, rengėjai padaro atitinkamą skaičių teisės akto projekto egzempliorių. Jeigu teisės akto projektas yra didelės apimties (15 ir daugiau lapų) ir teikiamas derinti keliems ministerijos administracijos padaliniams, rengėjai gali teisės akto projektą pateikti elektronine forma.

56. Prie teikiamo derinti teisės akto projekto turi būti pridėti priedai, atitinkantys Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 1999, Nr. 92-2693; 2003, Nr. 27-1089), Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97) bei šio Reglamento 52 punkte išvardytų teisės aktų reikalavimus.

57. Prie Vyriausybės teisės akto projekto pridedamas lydraštis-teikimas, teisės akto poveikio vertinimas, atitinkantis Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23-975) bei teisės akto pakeitimo arba papildymo projekto lyginamasis variantas, atitinkantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas.

Prie įstatymo arba kito Seimo teisės akto projekto papildomai pridedamas Vyriausybės nutarimo dėl įstatymo arba Seimo kito teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas, aiškinamasis raštas, parengtas pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97) 135 straipsnio 3 dalies reikalavimus, prireikus kartu su įstatymo arba Seimo kito teisės akto projektu pateikiamas įstatymo arba kito Seimo teisės akto projektas dėl šio įstatymo arba kito Seimo teisės akto įgyvendinimo tvarkos.

Prie ministro įsakymo arba ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkio projekto pridedami aktualios bei ankstesnių redakcijų ministro įsakymai ir ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiai, kai teisės akto projektu jie keičiami, papildomi ar pripažįstami netekusiais galios ir kiti susiję dokumentai.

58. Ministerijos administracijos padaliniai, taip pat įstaigos prie ministerijos savo išvadas dėl pateiktų derinti projektų raštu pateikia per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos administracijos padalinyje ar įstaigoje prie ministerijos dienos, jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas.

59. Jeigu ministerijos administracijos padalinys pastabų ir pasiūlymų neturi, teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas padalinio vadovo ir valstybės tarnautojo (-ų), kuriam (-iems) buvo paskirtas nagrinėti projektas, viza (valstybės tarnautojo parašas, vardas ir pavardė, data ir pareigų pavadinimas).

60. Suderintų ministerijoje teisės aktų projektų, šio Reglamento 57 punkte nurodytų priedų (jeigu jie yra), ministro įsakymų projektų (jeigu jie bus siunčiami derinti suinteresuotoms institucijoms) antruosius egzempliorius vizuoja teisės akto projektą rengęs valstybės tarnautojas, projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, administracijos padalinio, su kuriuo buvo derintas teisės akto projektas, vadovas ir valstybės tarnautojas, kuris nagrinėjo derinti pateiktą teisės akto projektą.

61. Teisės ir personalo skyrius ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo Teisės ir personalo skyriuje dienos pateikia pastabas bei pasiūlymus raštu arba juos pažymi ant pateikto teisės akto projekto varianto ir grąžina jį teisės akto projektą teikusiam derinti ministerijos administracijos padaliniui.

62. Atsižvelgiant į teisės akto projekto apimtį ar sprendžiamų klausimų sudėtingumą, nurodytas terminas ministerijos valstybės sekretoriaus sutikimu, esant ministerijos Teisės ir personalo skyriaus siūlymui, gali būti pratęstas.

63. Pataisytą pagal Teisės ir personalo skyriaus pateiktas pastabas bei pasiūlymus teisės akto projektą rengėjas pateikia Teisės ir personalo skyriui kartu su teisės akto projekto variantu, kuriame pažymėtos Teisės ir personalo skyriaus pastabos.

64. Jei ministerijos Teisės ir personalo skyrius pastabų ir pasiūlymų neturi, šio skyriaus vedėjas ar jo funkcijas atliekantis teisininkas, ar kitas teisininkas, kuriam vedėjas pavedė vizuoti, vizuoja teisės akto projekto ir priedų (jeigu jų yra) originalus.

65. Rengėjas teisės akto projektą (apibendrinus ministerijos Teisės ir personalo skyriaus pastabas ir pasiūlymus), teikia atitinkamam ministerijos sekretoriui, kuris ne vėliau kaip per 2 darbo dienas įvertina, ar projekto nuostatos atitinka ministro nustatytą politiką (esant reikalui, pateikia pastabas bei pasiūlymus).

66. Rengėjas, gavęs iš atitinkamo ministerijos sekretoriaus įvertinimą, kad teisės akto projekto nuostatos atitinka ministro nustatytą politiką, ir įvertinęs ministerijos sekretoriaus ir ministerijos Teisės ir personalo skyriaus pastabas, pakartotinai teisės akto projektą pateikia ministerijos Teisės ir personalo skyriui. Ministerijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas ar jo funkcijas atliekantis teisininkas, ar kitas teisininkas, kuriam vedėjas pavedė vizuoti, vizuoja teisės akto projekto ir priedų (jeigu jų yra) originalus.

67. Teisės aktų projektų ir priedų originalus (pirmuosius egzempliorius) ministrui vizuoti (pasirašyti) teikia ministerijos valstybės sekretorius. Kartu su teisės akto projekto originalu pateikiamas ir projekto bei priedo antrasis egzempliorius.

68. Teisės akto projekto rengėjas, gavęs iš ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus teisės akto projektą su pastabomis, pataiso jį atsižvelgdamas į pateiktas pastabas ir teikia vizuoti šio Reglamento nustatyta tvarka.

69. Išimtiniais atvejais, kada būtina skubiai parengti atitinkamą teisės akto projektą, ministras ar ministerijos valstybės sekretorius gali pavesti skubiai parengti teisės akto projektą, taip pat jį derinti skubos tvarka. Šiuo atveju teisės akto projekto derinimo šio Reglamento 58 ir 61 punktuose terminai nustatomi, atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes.

 

Teisės aktų projektų derinimas su suinteresuotomis institucijomis

 

70. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektai suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ir derinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728, nustatyta tvarka.

71. Teisės akto projekto rengėjas, gavęs iš suinteresuotų institucijų pastabas dėl teisės akto projekto ir nesutinkantis atsižvelgti į jas, parengia derinimo pažymą, kurios originalą kartu su teisės akto projekto pirmuoju egzemplioriumi turi vizuoti ministerijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas ar jo funkcijas atliekantis teisininkas, ar kitas teisininkas, kuriam vedėjas pavedė vizuoti.

72. Derinimo pažyma turi atitikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento reikalavimus.

 

Kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų derinimas

 

73. Ministerija Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jai pateiktų derinti kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų.

74. Pateiktus ministerijai vizuoti kitų valstybės institucijų ar įstaigų teisės aktų projektus ministras (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis) vizuoja tik po to, kai dėl šių teisės aktų projektų rengę išvadas ministerijos administracijos padaliniai juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas.

75. Jeigu teisės akto projektui pritariama be pastabų ir buvo pateiktas teisės akto projekto originalas (teisės akto projektas vizuotas teikiančios derinti institucijos vadovo arba vadovo įgalioto asmens), tai derinimo faktas patvirtinamas ministro (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretoriaus pagal ministro nustatytas administravimo sritis) viza tame teisės akto projekte ir teisės akto projekto originalas grąžinamas jį rengusiai institucijai: ministerijoje paliekamas teisės akto projekto lydraštis ir ministerijos administracijos padalinio, kuris nagrinėjo teisės akto projektą, vadovo ir valstybės tarnautojo, kuris tiesiogiai nagrinėjo teisės akto projektą, vizuota teisės akto projekto kopija.

76. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto ministerijos administracijos padaliniai pateikia pastabų ir pasiūlymų ir ministras (arba ministro rašytiniu pavedimu – viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ar ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytą administravimo sritį) jiems pritaria, tokiu atveju kitai institucijai parengiamas raštas, kuriame išdėstomos pastabos bei pasiūlymai, o teisės akto projekto originalas negrąžinamas.

77. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto ministras turi pastabų ir pasiūlymų, jis vizuoja jį su pastaba, kuri pridedama prie vizuoto teisės akto projekto.

 

Teisės aktų projektų teikimas Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

78. Teisės aktų projektai Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

Teisės aktų skelbimas ministerijos interneto tinklapyje ir „Valstybės žiniose“

 

79. Teisės ir personalo skyrius organizuoja ministro teisės aktų paskelbimą „Valstybės žiniose“ ir priede „Informaciniai pranešimai“. Ministro atstovas spaudai organizuoja ministro teisės aktų paskelbimą ministerijos interneto tinklapyje.

80. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka suderinti aktualesnių arba svarbesnių norminių teisės aktų projektai ne vėliau kaip projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybei dieną skelbiami ministerijos interneto tinklapyje Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimu Nr. 118 (Žin., 1999, Nr. 15-389). Ministro atstovas spaudai sudaro ministerijos interneto tinklapyje projektų sąrašą su nuorodomis į konkrečius projektus. Šalia kiekvieno skelbiamo teisės akto projekto nurodoma atsakingo už projektą asmens pavardė, telefonas ir elektroninio pašto adresas. Sąrašo gale nurodoma atsakingo už sąrašo sudarymą asmens pavardė, telefonas ir elektroninio pašto adresas.

81. Informacija apie teisės aktų projektus, kurie pagal Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle tvarką nėra skelbiami interneto tinkle, gali būti teikiama suderinus ją su ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

82. Jeigu ministerijai sugrąžintą iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisės akto projektą reikia patikslinti ar papildomai suderinti, jis iš ministerijos interneto tinklapio išimamas arba papildomai skelbiamos grąžinimo priežastys bei pastabos. Patikslintas projektas skelbiamas iš naujo.

83. Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamą sprendimą dėl ministerijos interneto tinklapyje esančio teisės akto projekto, jis iš tinklapio išimamas.

84. Ministro norminiai teisės aktai turi būti skelbiami „Valstybės žiniose“.

85. Ministro individualūs teisės aktai, ministro nuožiūra gali būti skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.

86. Skelbtinus ministro teisės aktus per 2 dienas nuo jų pasirašymo rengėjas pateikia Teisės ir personalo skyriui raštu ir elektronine forma, kartu su lydraščiu, kurį pasirašo ministerijos valstybės sekretorius arba kitas ministro įgaliotas asmuo.

87. Skelbtini ministro teisės aktai pateikiami „Valstybės žinių“ redakcijai ne vėliau kaip per 3 dienas nuo jų pasirašymo Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ nustatyta tvarka.

88. Per 3 dienas nuo oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“ ministro teisės aktai skelbiami ministerijos interneto tinklapyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ nustatyta tvarka. Ministro teisės aktus skelbti ministerijos interneto tinklapyje pateikia jų rengėjas ministro atstovui spaudai elektronine forma jų pateikimo oficialiai paskelbti „Valstybės žiniose“ dieną.

89. Ministro teisės aktai laikomi ministerijos interneto tinklapyje vienerius metus.

90. Teisės aktai, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, „Valstybės žiniose“ ir ministerijos interneto tinklapyje neskelbiami.

 

Tarptautinių sutarčių rengimas ir sudarymas

 

91. Tarptautinės sutartys rengiamos ir sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1948) ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2001, Nr. 84-2938).

92. Ministerijos kompetencijai priskirtų tarptautinių sutarčių projektus su užsienio valstybėmis arba jų asmenimis, rengimo, pasirašymo, prisijungimo prie jų arba jų ratifikavimo dokumentų bei išvadų projektus rengia Tarptautinių ryšių ir Europos integracijos skyrius su atitinkamais ministerijos administracijos padaliniais ir teikia juos derinti kitoms suinteresuotoms institucijoms Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V. MINISTERIJOS RAŠTVEDYBOS TVARKYMAS

 

93. Ministerijos raštvedybą tvarko Bendrųjų reikalų skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

94. Raštai yra registruojami kompiuterinėje gautų ir ministerijoje parengtų raštų apskaitos sistemoje (toliau – kompiuterinėje raštų apskaitos sistemoje).

95. Ministerijoje neregistruojami gauti sveikinimai, kvietimai, reklaminiai bukletai, laikraščiai, žurnalai, informaciniai kitų institucijų parengti leidiniai. Ministerijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams adresuoti sveikinimai, kvietimai yra perduodami tiesiogiai adresatams.

96. Užregistravus raštą kompiuterinėje raštų apskaitos sistemoje, rašto pirmajame lape dedamas registracijos spaudas. Spaude užrašoma rašto gavimo data ir registracijos numeris.

97. Gauti raštai, kuriuose ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai užrašo rezoliucijas, paskiria vykdytojus, užduotis, jų vykdymo terminus, grąžinami Bendrųjų reikalų skyriui. Kompiuterinėje raštų apskaitos sistemoje yra įrašomos rezoliucijos, o raštai perduodami vykdytojams.

98. Jeigu rezoliucijoje nurodyti keli vykdytojai, raštas, įrašius rezoliucijas kompiuterinėje raštų apskaitos sistemoje, perduodamas Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojui, atsakingam už dokumentų dauginimą. Padarius rašto kopijas, rašto originalas perduodamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui, o kopijos – kitiems rezoliucijoje nurodytiems vykdytojams.

99. Pirmu dokumento rezoliucijoje įrašytas vykdytojas yra pagrindinis dokumento ar rezoliucijos užduoties vykdymo organizatorius, jeigu rezoliucijoje nenurodyta kitaip. Kiti rezoliucijoje nurodyti vykdytojai yra vienodai atsakingi už dokumento ar rezoliucijos užduoties įvykdymą nustatytu laiku ir pagrindinio vykdytojo reikalavimu turi pateikti visą reikiamą medžiagą ir atitinkamus pasiūlymus.

100. Faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų įrenginiais gauti raštai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo parašą, atspausdinami ir registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje bendra tvarka. Jei vėliau atsiunčiamas rašto originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau telekomunikacijų įrenginiais gautas raštas. Į bylą dedamas originalas ir anksčiau faksimilinio ryšio ar kitokiais telekomunikacijų įrenginiais gauto rašto lapas su ministerijoje parašytais rekvizitais.

101. Gyventojų prašymai, skundai bei pasiūlymai registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje bendra tvarka. Jei kartu su prašymu, pareiškimu pateikiamas asmens dokumento originalas (gimimo liudijimas, mokslo baigimo pažymėjimas ar kt.), padarius jo kopijas, grąžinamas siuntėjui.

102. Ministerijoje dokumentai rengiami ir įforminami vadovaujantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 ir Raštvedybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211).

103. Dokumento rengėjas yra atsakingas už Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėse, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijose bei Raštvedybos taisyklėse nustatytų dokumentų rengimo ir įforminimo reikalavimų taikymą, rengiant tvarkomuosius, organizacinius ir informacinius ministerijos dokumentus.

104. Pasirašyti tvarkomieji dokumentai ministerijos tvarkomosios organizacinės veiklos klausimais yra registruojami ir saugomi Bendrųjų reikalų skyriuje, o tvarkomieji dokumentai ministerijos personalo valdymo klausimais yra registruojami ir saugomi Teisės ir personalo skyriuje.

105. Ministro įsakymų ir ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkių ministerijos tvarkomosios organizacinės veiklos klausimais kopijos ar nuorašai tvirtinami Bendrųjų reikalų skyriaus antspaudu, o tvarkomųjų dokumentų ministerijos personalo valdymo klausimais – Teisės ir personalo skyriaus antspaudu.

106. Tvarkomųjų dokumentų patvirtintas kopijas ar nuorašus užduočių vykdytojams arba kitiems suinteresuotiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams perduoda dokumento rengėjas, kuris atsako už kopijų ar nuorašų perdavimą laiku. Jeigu reikia patvirtintus tvarkomųjų dokumentų nuorašus ar patvirtintas kopijas išsiųsti pavaldžioms įstaigoms, dokumento rengėjas jas perduoda Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojui, atsakingam už dokumentų išsiuntimą. Ministerijos vadovybės pavedimu, patvirtinti tvarkomųjų dokumentų nuorašai ar patvirtintos kopijos gali būti siunčiamos kitoms institucijoms.

107. Dokumentai, susiję su valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančia informacija, rengiami ir naudojami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

108. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriais organizuoja ministerijos Tarptautinių ryšių ir Europos integracijos skyrius.

109. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki susitikimo darbotvarkė ir susijusi su susitikimu kita medžiaga pateikiama ministrui (viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis), jeigu ministras nenustato kitaip.

110. Apie numatomus ir įvykusius ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijų sekretorių susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama Užsienio reikalų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

111. Visuomenės informavimu apie ministerijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie ministeriją formavimu rūpinasi ministro atstovas spaudai.

112. Ministro atstovas spaudai kartu su kitų padalinių vadovais, valstybės tarnautojais ir darbuotojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, komentuodamas su ministerijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie ministerijos vadovų arba valstybės tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia visuomenės informavimo priemonėms pranešimus aktualiais klausimais. Pranešimus pasirašo ministro atstovas spaudai, suderinęs su ministru ar viceministru, ar ministerijos valstybės sekretoriumi, ar ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

113. Ministro atstovas spaudai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusias tikrovės neatitinkančias žinias ir, suderinęs su ministru, viceministru, ministerijos valstybės sekretoriumi, ministerijos sekretoriais pagal jų įgaliojimams priskirtą veiklos sritį, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią ministerijos poziciją probleminiais klausimais.

114. Ministro atstovas spaudai organizuoja konferencijas, rengia joms informacinius paketus, spaudos konferencijose informuoja žurnalistus ir visuomenę apie ypatingos reikšmės įvykius, susijusius su ministerijos veikla, organizuoja ministerijos vadovų ir valstybės tarnautojų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.

115. Ministro atstovo spaudai išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei privalo atspindėti oficialią ministro poziciją.

116. Ministro atstovas spaudai atsako už informacijos tvarkymą ministerijos internetiniame tinklapyje.

117. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS, INTERESANTŲ APTARNAVIMAS

 

118. Piliečiai ir kiti asmenys aptarnaujami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

119. Ministras asmenis priima Vyriausybėje pagal iš anksto Ministro Pirmininko patvirtintą priėmimo grafiką.

120. Viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai asmenis priima ministerijoje, savo darbo vietoje, iš anksto suderintu laiku. Priėmimų laiką derina ministerijos sekretoriato darbuotojai, tvarkantys viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių kanceliarinius reikalus.

121. Asmenų priėmimą ministerijos priimamajame organizuoja ministerijos sekretoriatas, aptarnaujantis ministerijos priimamąjį.

122. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, gauti bet kuriame ministerijos administracijos padalinyje, registruojami Bendrųjų reikalų skyriuje. Ant prašymo ar skundo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo ar skundo gavimo data ir registracijos numeris.

123. Asmeniui įteikiama spaudu pažymėta prašymo ar skundo kopija, kurioje nurodoma prašymo ar skundo gavimo data ir registracijos numeris.

124. Užregistruoti prašymai ir skundai ministerijos vadovybės sprendimu perduodami nagrinėti ministerijos administracijos padaliniams, valstybės tarnautojams ar darbuotojams pagal kompetenciją.

125. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, nenurodytas adresas arba pareiškėjo nepasirašyti, ministro ar jo įgalioto asmens sprendimu paliekami nenagrinėti.

126. Išsami piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo ministerijoje tvarka nustatyta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2002 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 399 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Kultūros ministerijoje tvarkos patvirtinimo“.

 

IX. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

127. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. sausio 23 d. nutarimo Nr. 120 „Dėl tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje“ (Žin., 1996, Nr. 9-225) nustatyta tvarka, į užsienį – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 613 „Dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį“ (Žin., 1995, Nr. 37-929) nustatyta tvarka.

128. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos vadovų išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia ministras. Ministro pavedimu ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimo į tarnybines komandiruotes į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia ministerijos valstybės sekretorius.

129. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos vadovų siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje įforminamas ministro įsakymu, ministro pavedimu ministerijos sekretorių, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų siuntimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje ir į užsienį – ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Kai į tarnybinę komandiruotę vyksta ministerijos sekretorius, padalinio vadovas, įstaigos prie ministerijos vadovas, įsakyme (potvarkyje) nurodomas ir išvykstantį į komandiruotę valstybės tarnautoją pavaduojantis asmuo.

130. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas atsiskaito už pavedimo arba užduoties atlikimą padalinio vadovui; padalinių vadovai – ministerijos valstybės sekretoriui arba ministrui; viceministras, ministerijos valstybės sekretorius, ministerijos sekretoriai – ministrui. Ministras, grįžęs iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, per 5 darbo dienas raštu pateikia Ministrui Pirmininkui komandiruotėje atlikto darbo ir užduoties įvykdymo ataskaitą. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai grįžę iš tarnybinių komandiruočių užsienyje ataskaitą taip pat pateikia Tarptautinių ryšių ir Europos integracijos skyriui.

131. Ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ar ministerijos sekretorių vykimą į užsienį organizuoja Tarptautinių ryšių ir Europos integracijos skyrius.

132. Ministras, viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai, numatydami savo oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes (taip pat ministro sudaromų specialių darbo grupių darbo vizitus į užsienio valstybes derėtis ir rengti tarptautinių sutarčių), ne vėliau kaip prieš savaitę (išskyrus iš anksto nenumatytus vizitus) informuoja Užsienio reikalų ministeriją apie išvykimo laiką, delegacijos sudėtį, numatomus oficialius susitikimus, šių susitikimų tikslus ir ne vėliau kaip per savaitę nuo vizitų ir susitikimų pabaigos pateikia šiai ministerijai jų ataskaitas.

 

X. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

133. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-21301; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.

Kasmetinės, tikslinės atostogos ministerijos darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

134. Kasmetinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos pagal metų pradžioje sudaromą atostogų suteikimo grafiką (eilę).

Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių, ministerijos administracijos padalinių, tiesiogiai pavaldžių ministrui, vadovų atostogų suteikimo grafiką (eilę) nustato ministras.

Ministerijos administracijos padalinių vadovų atostogų suteikimo grafiką (eilę) nustato ministerijos valstybės sekretorius.

Kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų suteikimo grafiką (eilę) nustato padalinių vadovai. Kasmet, iki ministerijos valstybės sekretoriaus nustatytos datos, padalinių vadovai turi pateikti Teisės ir personalo skyriui ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų suteikimo grafikus (eiles).

135. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams atostogos suteikiamos ministro įsakymu.

Kitiems ministerijos valstybės tarnautojams atostogos suteikiamos ministro įsakymu ar ministro pavedimu – ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu. Darbuotojams atostogos suteikiamos ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkiu.

136. Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

 

XI. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

137. Ministerijos valstybės tarnautojai yra skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu.

138. Ministerijos darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

139. Ministerijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

140. Ministerijos darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

141. Įstatymų nustatytais atvejais ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRUI, MINISTERIJOS VALSTYBĖS SEKRETORIUI, MINISTERIJOS SEKRETORIAMS, PADALINIŲ VADOVAMS, KITIEMS MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

142. Keičiantis ministrui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

143. Keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ar darbuotojams, reikalai perduodami pagal reikalų perdavimo aktą (priedas).

144. Keičiantis viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, padalinio vadovui, reikalai perduodami paskirtam naujam viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui, ministerijos sekretoriui, padalinio vadovui. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretoriaus, padalinio vadovo, viceministro reikalai ministro pavedimu perduodami ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojui, ministerijos valstybės sekretoriaus reikalai – ministro pavedimu ministerijos sekretoriui, ministerijos sekretoriaus reikalai – ministro pavedimu ministerijos valstybės sekretoriui ar kitam sekretoriui, padalinio vadovo – aukštesniam pagal pavaldumą ministerijos valstybės tarnautojui, o padalinio, tiesiogiai pavaldaus ministrui, vadovo reikalai – ministro pavedimu kitam ministerijos valstybės tarnautojui.

145. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas kiti ministerijos valstybės tarnautojai arba darbuotojai privalo perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), taip pat informacinę ir norminę medžiagą padalinio vadovui.

Knygas, įgytas už ministerijos lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas atsakingas, perduoda materialiai atsakingam ministerijos valstybės tarnautojui.

Padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą už perduotų reikalų tvarkymą.

146. Apie valstybės tarnautojo ar darbuotojo atleidimą iš pareigų arba perkėlimą į kitas pareigas Teisės ir personalo skyrius turi informuoti Bendrųjų reikalų skyrių tam, kad būtų apribotos (pakeistos) valstybės tarnautojo ar darbuotojo prieigos prie bendrųjų ministerijos pagrindinės kompiuterinės įrangos ir tinklo išteklių teisės.

147. Ministerijos administracijos padalinių vadovai priimtus į darbą naujus valstybės tarnautojus ar darbuotojus privalo supažindinti su ministerijos struktūra, nuostatais, šiuo Reglamentu bei jų pareigybių aprašymais.

 

XIV. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

148. Ministerija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu. Ministerijos antspaudas naudojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

149. Ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako ministerijos valstybės sekretorius. Ministerijos valstybės sekretoriaus nesant, ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.

150. Ministerijos antspaudai su Lietuvos valstybės herbu gaminami, saugomi, apskaitomi ir sunaikinami vadovaujantis Leidimų užsakyti pagaminti antspaudus su Lietuvos valstybės ar savivaldybės herbu išdavimo, antspaudų saugojimo, apskaitos, sunaikinimo bei veiklos ataskaitos pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 657 (Žin., 2002, Nr. 127-5767).

 

XV. ARCHYVO TVARKYMAS

 

151. Ministerijos archyvą tvarko Bendrųjų reikalų skyriaus archyvaras vadovaudamasis Raštvedybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88, ir kitais teisės aktais.

152. Ministras tvarkomuoju dokumentu nustato atsakingus valstybės tarnautojus ar darbuotojus už bylų tvarkymą ministerijos administracijos padaliniuose ir bylų perdavimą į ministerijos archyvą.

 

XVI. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

153. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“(Žin., 1998, Nr. 103-2838) nustatyta tvarka.

154. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941) nustatyta tvarka.

______________


Lietuvos Respublikos kultūros

ministerijos darbo reglamento

priedas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJA

 

REIKALŲ PERDAVIMO AKTAS

 

 

 

_____________________________________________________________________

(ministerijos administracijos padalinio pavadinimas)

 

_____________________________________________________________________

(valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigos, vardas, pavardė)

 

_____________________________________________________________________

(data)

 

 

 

 

 

Eil.

Nr.

Ministerijos administracijos padalinio pavadinimas

 

Parašas

 

Data

 

Pastabos

1.

Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjas

 

 

 

2.

 

__________________________

(skyriaus, iš kurio atleidžiamas tarnautojas ar darbuotojas, vedėjas)

 

 

 

3.

Teisės ir personalo skyriaus vedėjas

 

 

 

4.

Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriaus vedėjas

 

 

 

5.

Archyvas

 

 

 

6.

Ministerijos valstybės sekretorius

 

 

 

7.

Materialiai atsakingas už ministerijos ūkio inventorių asmuo

 

 

 

8.

Materialiai atsakingas už ministerijos kompiuterinę įrangą asmuo

 

 

 

______________