LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL SPRENDIMO INVESTUOTI VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTĄ PRIĖMIMO KRITERIJŲ IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. liepos 4 d. Nr. 758

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412; 2006, Nr. 87-3397) 19 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Sprendimo investuoti valstybės ir savivaldybių turtą priėmimo kriterijų ir sprendimų priėmimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                     Gediminas Kirkilas

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                             Vytas Navickas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2007 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. 758

 

SPRENDIMO INVESTUOTI VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTĄ PRIĖMIMO KRITERIJŲ IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sprendimo investuoti valstybės ir savivaldybių turtą priėmimo kriterijų ir sprendimų priėmimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato valstybės ir savivaldybių turto investavimo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412) 19 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais kriterijus, kuriais vadovaujantis priimami sprendimai dėl valstybei ir savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto investavimo, ir pasiūlymų, kurių reikia šiems sprendimams priimti, pateikimo ir nagrinėjimo tvarką.

2. Investuoti į viešąją įstaigą, akcinę ar uždarąją akcinę bendrovę galima tik tada, jeigu šių juridinių asmenų dalininkas, įgyvendinantis valstybės, kaip dalininkės, teises ir pareigas, turi pagrįstą galimybę įgyvendinti investavimo tikslą.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II. INVESTAVIMO KRITERIJAI

 

4. Investuojant valstybės ir savivaldybių turtą turi būti vadovaujamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 81 straipsnyje nustatytais principais.

5. Sprendimo investuoti valstybės ir savivaldybių turtą priėmimo kriterijais (toliau vadinama – investavimo kriterijai) siekiama nustatyti valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto, kaip įnašo, perdavimo ekonominį ir socialinį pagrįstumą.

6. Investuojant valstybės ir savivaldybių turtą, turi būti tenkinami ne mažiau kaip du kriterijai iš šių investavimo kriterijų:

6.1. investavus bus įvykdyti valstybės tarptautiniai įsipareigojimai;

6.2. investavimu bus įgyvendinti valstybės, savivaldybių vykdomos politikos tikslai;

6.3. investavimo tikslas ir siekiamas rezultatas nustatyti teisės aktuose;

6.4. valstybės ir (ar) savivaldybių turto investavimu (valstybės ar savivaldybės įnašu) bus sukuriama pridėtinė vertė;

6.5. iš investavimo objekto bus gauta pelno (pajamų), gautas socialinis rezultatas (švietimo, kultūros, mokslo, sveikatos ir socialinės apsaugos, kitų panašių sričių) arba užtikrintas įstatymuose ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose nustatytų valstybės ir savivaldybės funkcijų atlikimas;

6.6. yra visuomenės poreikis investuoti ir investavus bus gaunama naudos visuomenei;

6.7. investavus bus užtikrinta veiksmingesnė valstybės institucijų ir įstaigų veikla.

 

III. SPRENDIMO INVESTUOTI VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTĄ PROJEKTO PARENGIMO PROCEDŪROS

 

7. Valstybės ir savivaldybių turto investavimą inicijuoja valstybės ar savivaldybių turto valdytojai – viešųjų įstaigų dalininko (ar savininko) teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų valdytojai, taip pat numatytų pertvarkyti atitinkamai biudžetinių įstaigų steigėjai arba valstybės ar savivaldybės įmonių savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, o valstybės ir savivaldybių turto investavimą į steigiamus ar įsteigtus kitos nei šioje dalyje nurodyta teisinės formos juridinius asmenis, kurių veiklos tikslas yra tarptautinis bendradarbiavimas, inicijuoja valstybės ar savivaldybių turto valdytojai, atliekantys atitinkamas valstybės ar savivaldybės funkcijas.

8. Pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl sprendimo investuoti valstybės turtą priėmimo teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisės aktų leidybos iniciatyvos teisę turintys asmenys. Kiti valstybės turto valdytojai, neturintys Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisės aktų leidybos iniciatyvos teisės, iniciatyvą investuoti valstybės turtą gali pareikšti šią teisę turintiems asmenims pagal jų valdymo sritis.

9. Pasiūlymus savivaldybės tarybai dėl sprendimo investuoti savivaldybės turtą priėmimo teikia savivaldybės vykdomoji institucija.

10. Pasiūlyme dėl sprendimo investuoti valstybės ar savivaldybės turtą priėmimo:

10.1. nurodomi poreikio investuoti turtą motyvai, taip pat ekonomiškai ir socialiai pagrįstas laukiamas rezultatas (apibendrinta sprendimą grindžianti informacija, sąnaudų bei naudos analizė ar kitais visuotinai pripažintais projektų vertinimo metodais atliktas tyrimas projekto ekonominiam ir socialiniam tikslingumui nustatyti);

10.2. pateikiamas investuojamo turto (perduodamo nuosavybės teise priklausančio turto, kaip įnašo) aprašymas (nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išraše esanti informacija ir kiti duomenys, pagal kuriuos galima tokį turtą identifikuoti), jeigu įnašas yra ne pinigai. Jeigu įnašas yra pinigai, nurodoma jų suma ir finansavimo šaltinis;

10.3. jeigu investuojamas nekilnojamasis turtas, paaiškinama, kodėl tikslinga tokį turtą investuoti, o ne perduoti pagal turto patikėjimo sutartį ar panaudos pagrindais.

11. Prie pasiūlymo dėl sprendimo investuoti valstybės ar savivaldybės turtą priėmimo, atsižvelgiant į valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto, kaip įnašo, perdavimo atvejus, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 19 straipsnio 1 dalyje, ir atvejo specifiką, pridedama:

11.1. aiškinamasis raštas, kuriame nurodomi apibendrinti valstybės ar savivaldybių turto investavimo motyvai (tikslingumas), laukiami rezultatai ir išsamiai apibūdinama valstybės ar savivaldybių turto investavimo atitiktis investavimo kriterijams. Šio Aprašo 6.4–6.7 punktuose nurodyti investavimo kriterijai turi būti paaiškinti vertine ir (ar) kokybine išraiška;

11.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas, suderintas su suinteresuotomis ministerijomis ir kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatyta tvarka, kai pasiūlymą pateikia šio Aprašo 8 punkte nurodytos institucijos, ar savivaldybės tarybos sprendimo projektas, kai pasiūlymą pateikia šio Aprašo 9 punkte nurodytos institucijos;

11.3. perduodamo turto nuosavybės teisę patvirtinantys dokumentai ar kiti duomenys, pagrindžiantys nuosavybės teisę į turtą ir identifikuojantys nematerialųjį, ilgalaikį ir trumpalaikį materialųjį turtą, kuriam nereikia teisinės registracijos;

11.4. perduodamo turto vertinimo ataskaita, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 52-1672) 23 straipsnio 2 dalyje;

11.5. viešosios įstaigos finansinių metų veiklos ataskaita, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje;

11.6. kiti dokumentai, kuriais grindžiamas pasiūlymas (jeigu tokių dokumentų yra), ir kita informacija.

______________