VALSTYBINĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TRAKŲ VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS IR SPECIALISTŲ TOBULINIMOSI CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2000 m. lapkričio 9 d. Nr. 13

Vilnius

 

Vadovaudamasi sveikatos apsaugos ministro 2000 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 524 „Dėl dalies steigėjo teisių ir pareigų perdavimo Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos“ (Žin., 2000, Nr. 84-2560),

Tvirtinu biudžetinės įstaigos Trakų visuomenės sveikatos priežiūros ir specialistų tobulinimosi centro nuostatus (pridedama).

 

 

L. E. DIREKTORIAUS PAREIGAS                                                                A. ASTRAUSKIENĖ

______________

 


PATVIRTINTA

Valstybinės visuomenės sveikatos

priežiūros tarnybos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2000 m. lapkričio 9 d. įsakymu Nr. 13

 

BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS TRAKŲ VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS

IR SPECIALISTŲ TOBULINIMO CENTRo NUOstatai

 

i. bendrOSIOS nuostATOS

 

1. Trakų visuomenės sveikatos priežiūros ir specialistų tobulinimo centras yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga (toliau – įstaiga).

2. Įstaiga yra biudžetinė, išlaikoma valstybės biudžeto lėšomis.

3. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Biudžetinių įstaigų, Sveikatos sistemos, Sveikatos priežiūros įstaigų ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais bei teisės aktais, šiais nuostatais.

4. Įstaigos steigėjas – Sveikatos apsaugos ministerija.

5. Įstaiga yra juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose.

6. Įstaigos buveinė – Vytauto g. 87, LT-4050 Trakai, Lietuvos Respublika.

7. Įstaigos ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

8. Įstaigos veikla yra neterminuota.

9. Įstaigos veiklą koordinuoja Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – tarnyba).

 

II. ĮSTAIGOS STEIGĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

10. Įstaigos steigėjas turi šias teises ir pareigas:

10.1. nustatyti paslaugų (prekių) kainas ir tarifus bei jų apskaičiavimo taisykles;

10.2. skirti biudžeto lėšas įstaigai išlaikyti ir sąmatose numatytoms programoms finansuoti;

10.3. nustatyti ir tvirtinti įstaigos programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, tarp jų – paprastosioms išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir nepaprastosioms išlaidoms sumų;

10.4. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo efektyvumą ir rezultatyvumą;

10.5. nustatyti įstaigos darbų, paslaugų, valdymo ir dirbančio personalo etatų, materialinių vertybių atsargų, inventoriaus, medikamentų, finansinius normatyvus;

10.6. kontroliuoti įstaigos apskaitą, įsiskolinimus bei imtis visų priemonių jų išvengti;

10.7. organizuoti socialinių ekonominių programų finansavimą ir tvirtinti jų išlaidų apmokėjimo įkainius, normas ir sąlygas;

10.8. reorganizuoti ir likviduoti įstaigą;

10.9. gauti iš įstaigos administracijos vadovo informaciją apie įstaigos veiklą;

10.10. turėti kitų teisių ir pareigų, jei jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

11. Tarnyba turi šias teises ir pareigas:

11.1. tvirtinti, keisti ir papildyti įstaigos nuostatus bei struktūrą;

11.2. tvirtinti įstaigos veiklos planus;

11.3. kontroliuoti ir koordinuoti įstaigų vykdomą veiklą bei apskaitos tvarkymą;

11.4. įstatymų nustatyta tvarka skirti į pareigas ir atleisti iš jų įstaigos direktorių, taikyti jam skatinimo priemones ir skirti tarnybines nuobaudas.

 

III. ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI, POBŪDIS IR SRITYS

 

12. Pagrindinis įstaigos veiklos tikslas – rūpintis gyventojų sveikata, jos saugojimu ir stiprinimu, tirti galimas susirgimų priežastis ir jas šalinti, organizuoti ir vykdyti visuomenės sveikatos priežiūros specialistų, baigusių aukštąjį ir (ar) aukštesnįjį mokslą, kvalifikacijos kėlimą, organizuoti jų perkvalifikavimą pagal nustatyta tvarka patvirtintas tobulinimo programas (kursus ir seminarus).

13. Įstaigos veiklos pobūdis: mišrių sveikatos priežiūros paslaugų organizavimas ir teikimas.

14. Pagrindinės įstaigos veiklos sritys:

14.1. visuomenės sveikatos stiprinimas ir ugdymas;

14.2. visuomenės sveikatos sauga;

14.3. ligų profilaktika bei kontrolė;

14.4. ekstremalių visuomenės sveikatai situacijų atvejais – visuomenės sveikatos saugos ekspertizė, prevencinių priemonių organizavimas ir dalyvavimas jas įgyvendinant;

14.5. visuomenės sveikatos nuolatinė stebėsena ir ekspertizė;

14.6. visuomenės sveikatos priežiūros specialistų perkvalifikavimas ir tobulinimas;

14.7. veiklos rūšys pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių:

22.11                      Knygų leidyba

22.15                      Kita leidyba

22.22                      Kitas, niekur kitur nepriskirtas, spausdinimas

24.20.10                 Dezinfektantų gamyba

36.63.10                 Vaizdinių mokymo priemonių gamyba

55.23                      Aprūpinimas kita, niekur kitur nepriskirta, laikina buveine

63.12.40                 Cheminių medžiagų sandėliavimas

71.10                      Automobilių nuoma

71.33.20                 Kompiuterių nuoma

71.33.30                 Kopijavimo, dauginimo ir teksto apdorojimo mašinų nuoma

72.10                      Techninės įrangos naudojimo konsultacijos

72.20.10                 Programinės įrangos konsultacijos

72.20.20                 Individualių programų kūrimas ir jų įforminimas

72.20.30                 Parengtų programinių sistemų tobulinimas, jų pateikimas ir įforminimas

72.30                      Duomenų apdorojimas

72.40                      Veikla, susijusi su duomenų bazėmis

73.10.20                 Gamtos mokslų tiriamieji ir taikomieji darbai

73.10.40                 Medicinos mokslų tiriamieji ir taikomieji darbai

74.20.10                 Konsultacijos architektūros ir civilinės statybos srityje

74.20.40                 Miestų, miestelių ir kraštovaizdžio planavimas

74.30.10                 Aplinkos kontrolė, ekologinis monitoringas

74.30.20                 Medžiagų bandymai ir analizė

74.30.30                 Produkcijos kokybės bandymai ir analizė

74.30.40                 Maisto produktų tyrimas pagal higienos reikalavimus

74.30.70                 Gaminių sertifikavimas, jų normatyvinių dokumentų reikalavimų kontrolė

74.60.40                 Darbo saugos gamyboje konsultacijos

74.70.20                 Pastatų, laivų, traukinių ir kt. dezinfekcijos ir dezinsekcijos veikla

80.42                      Suaugusiųjų ir kitas, niekur kitur nepriskirtas, mokymas

80.42.30                 Kvalifikacijos tobulinimas

80.42.40                 Papildomas mokymas

85.12.20                 Gydytojų specialistų veikla

85.12.30                 Gydytojų konsultantų veikla

85.14.30                 Medicinos laboratorijų veikla

93.04.30                 Sveikatingumo centrų veikla.

15. Kita Lietuvos Respublikos įstatymais neuždrausta veikla.

16. Jeigu įstaigos nuostatuose numatytai veiklai reikalinga licencija (leidimas), tai įstaiga tokią licenciją (leidimą) privalo turėti.

 

IV. ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

17. Vykdydama nuostatuose numatytą veiklą, įstaiga turi šias teises ir pareigas, kurias vykdo Trakų ir Elektrėnų savivaldybių teritorijose:

17.1. naudoti, valdyti perduotą patikėjimo teise turtą bei disponuoti juo Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų bei šių nuostatų nustatyta tvarka;

17.2. steigėjo leidimu stoti į kitas ne pelno organizacijas, asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

17.3. naudoti įstaigos lėšas nuostatuose numatytiems tikslams, užduotims ir programoms vykdyti;

17.4. suderinusi su steigėju, skelbti konkursus, susijusius su įstaigos veikla;

17.5. sudaryti sveikatos priežiūros sutartis su LNSS veiklos užsakovais, kitais fiziniais, juridiniais asmenimis ar juridinio asmens teisių neturinčiomis įmonėmis dėl nemokamų ir mokamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo;

17.6. verstis su įstaigos kompetencija susijusia leidybos veikla ir iš šios veiklos gauti nebiudžetinių lėšų;

17.7. kreiptis į tarnybą dėl įstaigos nuostatų papildymo ir pakeitimo;

17.8. organizuoti ir dalyvauti visuomenės sveikatos specialistų rengime bei kvalifikacijos kėlime;

17.9. suderinusi su steigėju, steigti padalinius ir filialus;

17.10. gauti paramą;

17.11. organizuoti ir vykdyti visuomenės sveikatos priežiūrą;

17.12. užtikrinti Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytų būtinųjų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų teikimą bei kitų steigėjo pavestų užduočių (priemonių) vykdymą;

17.13. teikti tik tas visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos įstaigai išduotoje licencijoje (leidime);

17.14. taikyti tik tuos tyrimo metodus, visuomenės sveikatos priežiūros technologijas, kurios nustatyta tvarka aprobuotos ir (ar) leistos naudoti Lietuvos Respublikoje;

17.15. išsaugoti paciento medicininę bei fizinių ir juridinių asmenų komercinę paslaptį;

17.16. formuoti filialams privalomas veiklos užduotis ir kontroliuoti jų įgyvendinimą;

17.17. vykdyti įsipareigojimus pagal sudarytas sutartis;

17.18. užtikrinti tarnautojams saugias darbo sąlygas;

17.19. naudoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės biudžeto gaunamas lėšas nuostatuose nurodytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai;

17.20. garantuoti įstaigos finansinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;

17.21. rengti sąmatų projektus;

17.22. diegti ir tobulinti vidinę darbo kokybės kontrolės sistemą bei informuoti visuomenę apie įstaigos veiklą;

17.23. informuoti teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos steigėją ir kitas institucijas apie aptarnaujamoje teritorijoje ir įstaigoje įvykusius ekstremalius atvejus ar situacijas, dalyvauti jas likviduojant;

17.24. organizuoti ir vykdyti žmonių užkrečiamųjų ligų epidemiologinę priežiūrą ir kontrolę;

17.25. vykdyti užkrečiamųjų ligų epidemiologinę diagnostiką, nuolatinę stebėseną, analizę ir prognozę, atlikti aplinkos nukenksminimo darbus užkrečiamųjų ligų židiniuose;

17.26. organizuoti ir kontroliuoti imunoprofilaktinį darbą, atlikti skiepus nuo užkrečiamųjų ligų;

17.27. rinkti duomenis apie užkrečiamąsias ligas, jų sukėlėjus ir perduoti registrams;

17.28. atlikti miestų ir gyvenviečių teritorijų planavimo, gyvenamosios statybos, gamybinės, prekybinės, socialinės, švietimo, kultūrinės, aptarnavimo ir kitos paskirties objektų detaliųjų planų, techninių projektų, technologijų, darbo projektų visuomenės sveikatos saugos ekspertizę;

17.29. nustatyti statinių ir jų sanitarinės apsaugos zonų higienos specialiąsias projektavimo sąlygas ir kontroliuoti jų laikymąsi;

17.30. nustatyti pastatytų, rekonstruotų, pertvarkytų gyvenamosios, gamybinės, prekybinės, socialinės, švietimo, kultūrinės, aptarnavimo ir kitos paskirties statinių atitiktį patvirtintiems projektams ir išduoti pažymas apie objekto atitikimą visuomenės sveikatos saugą reglamentuojantiems teisės aktams;

17.31. reikalauti, kad planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (užsakovas) nustatytų, apibūdintų ir įvertintų galimą tiesioginį ir netiesioginį planuojamos ūkinės veiklos poveikį žmonėms, augalijai, dirvožemiui, žemės paviršiui, orui, vandeniui bei šių aplinkos komponentų sąveikai ir pateiktų šio poveikio dokumentaciją;

17.32. pateikti pagal savo kompetenciją išvadas ir priimti motyvuotus sprendimus nustatant, ar planuojama ūkinė veikla pagal pobūdį ir poveikį žmonėms leistina pasirinktoje vietoje;

17.33. atlikti patalpų, žaliavų, technologijų, gaminių, paslaugų visuomenės sveikatos saugos ekspertizę ir Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka išduoti fiziniams, juridiniams asmenims ar juridinio asmens teisių neturinčioms įmonėms, užsiimančioms ūkine komercine veikla, kuri įrašyta į Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytą sąrašą, leidimus – higienos pasus ar kitus dokumentus;

17.34. nustatyta tvarka derinti fiziniams, juridiniams asmenims ar juridinio asmens teisių neturinčioms įmonėms, kurie gamina, surenka, rūšiuoja, veža, šalina, naudoja ar kitaip tvarko pavojingas atliekas, avarijų likvidavimo planus;

17.35. rengti Trakų ir Elektrėnų savivaldybių maisto, geriamojo vandens saugos ir gyventojų mitybos gerinimo programas, atlikti gyventojų mitybos, maisto saugos ir su maistu susijusio sergamumo nuolatinę stebėseną, ugdyti sveikos mitybos įgūdžius;

17.36. atlikti ir įvertinti darbo aplinkos poveikio sveikatai tyrimus, kaupti informaciją apie darbo aplinką ir jos poveikį sveikatai;

17.37. atlikti darbo sąlygų ir gamybos priemonių kenksmingumo sveikatai ekspertizę;

17.38. parinkti privalomojo sveikatos tikrinimo (išankstinio ir periodinio) kontingentus ir tvirtinti vardinius darbuotojų sąrašus;

17.39. dalyvauti nustatant, registruojant profesines ligas ir atliekant jų ekspertizę;

17.40. dalyvauti profesinės sveikatos ugdyme, konsultuoti profesinės sveikatos klausimais;

17.41. stebėti ir analizuoti valstybės, apskričių, savivaldybių, įmonių įgyvendinamų visuomenės sveikatos programų rezultatus ir teikti apibendrintus duomenis Trakų ir Elektrėnų savivaldybių institucijoms, steigėjams, fiziniams, juridiniams asmenims ar juridinio asmens teisių neturinčioms įmonėms;

17.42. stebėti ir analizuoti Trakų ir Elektrėnų savivaldybių gyventojų sveikatos problemas, jų atsiradimo priežastis ir teikti analizės išvadas bei siūlymus fiziniams ir juridiniams asmenims ar juridinio asmens teisių neturinčioms įmonėms;

17.43. dalyvauti formuojant Trakų ir Elektrėnų savivaldybių visuomenės sveikatos duomenų bazes, kuriant informacines sistemas;

17.44. organizuoti Trakų ir Elektrėnų savivaldybių teritorijose tarpžinybinį bendradarbiavimą visuomenės sveikatos priežiūros klausimais;

17.45. konsultuoti fizinius, juridinius asmenis ar juridinio asmens teisių neturinčias įmones savo kompetencijos klausimais;

17.46. mokyti visuomenę sveikos gyvensenos ir įtraukti gyventojus į sveikatos problemų sprendimo veiklą;

17.47. nustatyta tvarka nagrinėti fizinių, juridinių asmenų ar juridinio asmens teisių neturinčių įmonių pasiūlymus, skundus, pareiškimus ir pagal savo kompetenciją imtis priemonių, juose keliamiems klausimams spręsti;

17.48. vykdyti netiesioginę visuomenės sveikatos kontrolę Trakų ir Elektrėnų savivaldybių teritorijose – pagal savo kompetenciją rinkti, kaupti, apdoroti ir analizuoti informaciją apie visuomenės sveikatos saugos teisės aktų pažeidimus, jų socialines, ekonomines ir kitokias priežastis, taip pat apie visus kitus veiksnius, turinčius įtakos visuomenės sveikatos saugai;

17.49. vykdyti tiesioginę valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę sveikatos priežiūros, švietimo, socialinės globos ir rūpybos įstaigose, vertinti paslaugų atitikimą visuomenės sveikatos saugos teisės aktams;

17.50. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant visuomenės sveikatos ugdymo programas, organizuoti ir vykdyti atskirų visuomenės grupių privalomąjį sveikatos (higieninį) ir pirmosios pagalbos teikimo mokymą ir atestavimą;

17.51. rengti metodinę medžiagą kursų ir seminarų dalyviams;

17.52. organizuoti kursų ir seminarų dalyvių apgyvendinimą ir maitinimą kursų bei seminarų metu;

17.53. platinti informaciją apie kursų ir seminarų grafikus, sudaryti jų išlaidų sąmatas, apskaityti lėšas, surinktas už dalyvavimą kursuose ar seminaruose;

17.54. apmokėti lektoriams už paskaitas pagal sutartis;

17.55. suteikti kursų ir seminarų dalyviams galimybes susipažinti su įstaigos praktine baze, atskirų kabinetų, laboratorijų darbu;

17.56. organizuoti kursų ir seminarų baigimo pažymėjimų spausdinimą ir pildymą;

17.57. dalyvauti rengiant specialybių ir specializacijų programas, studijų planų projektus;

17.58. visuomenės sveikatos priežiūros specialistų tobulinimo išvadų ir kitų dokumentų pagrindu rengti pasiūlymus ir sprendimų projektus ir pateikti steigėjui ir tarnybai.

18. Įstaiga ir įstaigos pareigūnai gali turėti ir kitų teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

 

V. VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA

 

19. Įstaigos valdymo organas yra įstaigos administracija (toliau – administracija), kurią sudaro direktorius, jo pavaduotojai, padalinių vadovai, vyriausiasis finansininkas.

20. Administracija organizuoja ir valdo įstaigos veiklą. Administracijos darbo reglamentą tvirtina įstaigos direktorius.

21. Administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro, tarnybos direktoriaus įsakymais, įstaigos nuostatais, darbo reglamentu, padalinių, filialų bei pareigybių nuostatais ir kitais teisės aktais.

22. Įstaigoje turi būti administracijos vadovas ir vyriausiasis finansininkas. Administracijos vadovo pareigos nederinamos su vyriausiojo finansininko pareigomis.

23. Administracijai vadovauja įstaigos direktorius.

24. Įstaigos direktorius skiriamas viešo konkurso būdu penkeriems metams. Viešą konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina tarnybos direktorius.

25. Įstaigos padalinių, filialų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu penkeriems metams. Viešą konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina įstaigos direktorius.

26. Įstaigos, jos padalinių ir filialų vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.

27. Įstaigos, jos padalinių ir filialų vadovu negali būti vyresnis kaip 65 metų asmuo.

28. Direktoriaus teisės ir pareigos:

28.1. vykdyti valstybinę ligų profilaktiką ir kontrolę bei kitų visuomenės sveikatos sričių priežiūrą;

28.2. atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisės aktus, steigėjo rekomendacijas, biudžetinį finansavimą, didinti ar mažinti paslaugų asortimentą;

28.3. tvirtinti įstaigos etatų sąrašą;

28.4. siūlyti tarnybai keisti įstaigos nuostatus bei vidaus struktūrą, steigėjui – darbų mastą bei programinį finansavimą;

28.5. įstatymų nustatyta tvarka priimti į įstaigą ir atleisti iš jos tarnautojus, padalinių ir filialų vadovus, juos skatinti, prireikus – skirti tarnybines nuobaudas;

28.6. vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, nustatyti tarnautojų darbo apmokėjimo tvarką ir užmokestį, neviršijant steigėjo patvirtinto darbo užmokesčio fondo;

28.7. įgalioti įstaigos pareigūnus vykdyti visuomenės sveikatos saugos kontrolės funkcijas;

28.8. tvirtinti įstaigos vidaus tvarkos taisykles, tarnautojų pareiginius nuostatus ir instrukcijas, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

28.9. kreiptis į steigėją dėl neefektyviai dirbančios įstaigos, jos padalinių ir filialų reorganizavimo ar likvidavimo;

28.10. pagal savo kompetenciją leisti įsakymus, kitus tvarkomuosius dokumentus;

28.11. atsakyti už įstaigos įsigyto turto tinkamą naudojimą ir išsaugojimą;

28.12. įstaigos vardu pasirašyti dokumentus ir įgalioti kitus asmenis vykdyti direktoriaus kompetencijos funkcijas;

28.13. be atskiro įgaliojimo atstovauti įstaigai teisme ir kitose institucijose;

28.14. turėti kitų teisių ir pareigų, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

29. Buhalterinę apskaitą įstaigoje vykdo vyriausiasis finansininkas. Vyriausiojo finansininko funkcijas pagal sutartį gali vykdyti ir kitas juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti įmonė.

30. Vyriausiasis finansininkas tvarko buhalterinę apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais bei potvarkiais, Finansų ministerijos patvirtintais dokumentais, steigėjo įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.

31. Strateginiams ir kitiems svarbiems įstaigos klausimams spręsti gali būti sudaromi kolegialūs patariamieji valdymo organai, kurių nuostatus tvirtina įstaigos direktorius.

 

VI. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

32. Įstaigos tarnautojų darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas ir kiti teisės aktai.

33. Įstaigos tarnautojų darbo užmokestis nustatomas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. ĮSTAIGOS FILIALAI

 

34. Įstaiga gali turėti filialus.

35. Filialas yra įstaigos padalinys, turintis atskirą buveinę bei administraciją. Filialas nėra juridinis asmuo ir veikia įstaigos, kaip juridinio asmens, vardu pagal įstaigos nuostatus ir įstaigos direktoriaus suteiktus įgaliojimus, kurie nurodyti filialo nuostatuose. Filialas gali turėti subsąskaitą. Filialų skaičius neribojamas. Filialas registruojamas ir išregistruojamas įstatymų nustatyta tvarka.

36. Už filialų veiklą jų vadovai (vyriausieji gydytojai) atsiskaito įstaigos direktoriui ir kitiems įstaigos kolegialiems valdymo organams įstaigos nuostatuose nustatyta tvarka.

 

VIII. ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

37. Įstaigos lėšų šaltiniai:

37.1. steigėjo skirtos lėšos;

37.2. valstybės biudžeto tiksliniai asignavimai;

37.3. savivaldybių sveikatos fondų lėšos;

37.4. valstybės investicinių programų lėšos;

37.5. Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšos;

37.6. Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

37.7. lėšos, gaunamos kaip parama, dovana, taip pat gautos pagal testamentą;

37.8. kitos teisėtai įgytos lėšos.

38. Kiekvienais metais įstaiga sudaro iš valstybės, Privalomojo sveikatos draudimo bei savivaldybių sveikatos fondų gaunamų lėšų išlaidų sąmatą, kurią tvirtina steigėjas. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

39. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, įstaiga nuostatuose numatytai veiklai naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu.

40. Įstaigos lėšos gali būti naudojamos šiuose nuostatuose numatytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai.

41. Į įstaigos turtą ir lėšas negali būti nukreiptas išieškojimas.

 

IX. ĮSTAIGOS VEIKLOS KONTROLĖ

 

42. Įstaigos teikiamų paslaugų valstybinę kontrolę atlieka Sveikatos priežiūros įstaigų ir kituose įstatymuose nurodytos institucijos.

43. Įstaigos finansinės veiklos kontrolė atliekama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Įstaigos administracija privalo pateikti steigėjui, tarnybai, valstybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus su įstaigos veikla susijusius dokumentus.

 

X. ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

45. Įstaigą reorganizuoja arba likviduoja steigėjas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, jeigu įstatymai nenumato kitaip.

______________