LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL PRIEMONĖS „INOVACINIAI ČEKIAI“ SCHEMOS TAIKYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. birželio 21 d. Nr. 4-472

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 (Žin., 1998, Nr. 67-1957; 2008, Nr. 46-1734), 14.5 punktu:

1. T v i r t i n u Priemonės „Inovaciniai čekiai“ schemos taikymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u ūkio viceministrui Mindaugui Petrauskui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2010 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. 4-472

 

priemonės „inovaciniai čekiai“ schemos TAIKYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priemonės „Inovaciniai čekiai“ schemos taikymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870), Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo 2008–2010 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 1 d. nutarimo Nr. 1047 (Žin., 2008, Nr. 124-4718), 22.9 punktu, 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006), Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. 4-423 „Dėl priemonės „Inovaciniai čekiai“ schemos ir valstybinių mokslo ir studijų institucijų teikiamų paslaugų sąrašo patvirtinimo“.

2. Aprašas nustato de minimis pagalbos teikimo sąlygas, kurios atitinka Komisijos reglamentoNr. 1998/2006 nuostatas.

3. Aprašas reglamentuoja de minimis pagalbos teikimą iš Ūkio ministerijos administruojamos Specialiosios ekonomikos augimo ir konkurencingumo didinimo programos dalies lėšų, skirtų šios programos uždaviniui „Plėtoti naujausiomis mokslo žiniomis, pažangiomis technologijomis ir inovacijomis savo veiklą grindžiantį verslo sektorių“ įgyvendinti.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

Administruojančioji institucija (toliau – MITA) – biudžetinė įstaiga Mokslo inovacijų ir technologijų agentūra.

De minimis pagalbos intensyvumasde minimis pagalbos dydis, išreikštas tinkamų finansuoti išlaidų procentine dalimi.

De minimis pagalbos gavėjas (toliau – SVV subjektas, Pareiškėjas) – smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354).

De minimis pagalba – pagal Aprašą skiriamos lėšos priemonės „Inovaciniai čekiai“ schemoje (toliau – Priemonė) nurodytoms tinkamoms išlaidoms finansuoti, jeigu tokia Priemonė atitinka Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 2 straipsnio 2 ir 5 dalyse nustatytas sąlygas. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejus fiskalinius metus, suma neturi viršyti 690 560 Lt, o bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai kelių transporto sektoriaus įmonei per bet kuriuos trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 345 280Lt.

Paslaugos – už Priemonę teikiamos valstybinių mokslo ir studijų institucijų paslaugos.

Pramoninės nuosavybės objektas – tai išradimo patentas, dizainas, puslaidininkinio gaminio topografija, prekių ženklas.

Priemonės finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – Sutartis) – susitarimas tarp Pareiškėjo, valstybinės mokslo ir studijų institucijos ir MITA sukurti inovacinio čekio gavimo teisinius santykius.

Taikomųjų tyrimų etapo produktas – tai dokumentas, kuriame aprašomos konkrečiam produktui, technologijai ar paslaugai sukurti reikalingos žinios.

Technologinė plėtra – tai kuriamų ar tobulinamų produktų, procesų ir paslaugų projektinių dokumentų (eskizų, brėžinių, planų ir panašiai), taip pat jų prototipų, „beta“ versijų ir bandomųjų pavyzdžių sukūrimas.

Techninė galimybių studija – tai tiriamasis analitinis darbas, kuriuo siekiama įvertinti planuojamo įgyvendinti mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros projekto technologinį, ekonominį ir komercinį gyvybingumą.

Tinkamos išlaidos – išlaidos, tiesiogiai susijusios su Priemonės įgyvendinimu ir atitinkančios Apraše išlaidoms nustatytus reikalavimus.

Valstybinė mokslo ir studijų institucija – bet kuri institucija iš Valstybinių mokslo ir studijų institucijų už inovacinius čekius teikiamų paslaugų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. 4-423.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Komisijos Reglamente Nr. 1998/2006, Lietuvos inovacijų 2010–2020 metų strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. vasario 17 d. nutarimu Nr. 163 (Žin., 2010, Nr. 23-1075), nurodytas sąvokas.

 

II. DE MINIMIS PAGALBOS TIKSLAI IR REMIAMOS VEIKLOS

 

5. Pagal Aprašą teikiamos de minimis pagalbos tikslas – skatinti SVV subjektų inovacinę veiklą, naudojant mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą.

6. Pagal Aprašą bus finansuojamos visos Priemonės veiklos, susijusios su SVV subjektų inovacine veikla, naudojant mokslinių tyrimų rezultatus, SVV subjektų ir valstybinių mokslo ir studijų institucijų bendradarbiavimu ir inovatyvių idėjų bei mokslinių tyrimų rezultatų komercializavimu.

7. Pagal Aprašą de minimis pagalba teikiama:

7.1. mokslinių tyrimų ir inovacijų diegimui;

7.2. technologinei plėtrai;

7.3. pramoninės nuosavybės objektų paraiškų ir kitų su pramoninės nuosavybės objektų registravimu susijusių dokumentų rengimui;

7.4. techninėms galimybių studijoms.

8. Su Aprašo 7 punkte išvardytomis veiklomis nesusijusios veiklos išlaidos nėra finansuojamos.

9. Pagal Aprašą Priemonės įgyvendinimo rezultatai bus matuojami Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliais:

9.1. Priemonės produkto rodikliai – inovacinius čekius gavusių SVV subjektų skaičius.

9.2. Priemonės rezultato rodikliai:

9.2.1. pateiktų paraiškų gauti inovacinius čekius skaičius;

9.2.2. atliktų mokslinių tyrimų ar technologinės plėtros darbų skaičius;

9.2.3. įdiegtų inovacijų skaičius;

9.2.4. aktyviausia valstybinė mokslo ir studijų institucija – sudarytų sutarčių dėl paslaugų teikimo skaičius.

 

III. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

10. Priemonė gali būti teikiama SVV subjektams, veikiantiems visuose ūkio sektoriuose, išskyrus Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus.

11. Pareiškėjai, teikdami paraiškas su trumpu iki 1 puslapio numatomų vykdyti veiklų aprašymu dėl Priemonės finansavimo (toliau – paraiška), privalo pateikti Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298; 2010, Nr. 51-2534).

12. Pagal Priemonę paraiškoje numatytos tinkamos finansuoti veiklos turi būti įgyvendintos ne ilgiau kaip per 3 mėnesius nuo Sutarties pasirašymo datos. Šis terminas gali būti pratęstas Sutartyje nustatyta tvarka.

13. Pareiškėjas negali teikti paraiškos ir jam negali būti skiriama de minimis pagalba, jei:

13.1. jam iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas ar restruktūrizuojamas;

13.2. turi mokestinę nepriemoką valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui, uždelstą daugiau kaip 90 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai mokėjimas atidėtas;

13.3. pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai.

14. Kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, turi būti pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių mokėjimo atidėjimą.

15. Pareiškėjas tampa netinkamas ir jam negali būti skiriama de minimis pagalba, jeigu jis:

15.1. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant Sutartį, sąmoningai pateikia klaidingus duomenis arba visai nepateikia šios informacijos;

15.2. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką MITA darbuotojams, vertinant paraiškas arba priimant sprendimą dėl lėšų skyrimo.

 

IV. TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

16. Paraiškoje pateiktos išlaidos turi būti aiškios, pagrįstos ir realios.

17. Tinkamų išlaidų, kurios gali būti priskirtos paraiškoje numatytoms veikloms finansuoti sąnaudoms ir kurioms kompensuoti Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:

17.1. suplanuoti moksliniai tyrimai (pramoniniai tyrimai arba taikomieji tyrimai):

17.1.1. naujos žinios ir įgūdžiai, naudotini kuriant naujus produktus, procesus ar paslaugas;

17.1.2. ryškus esamų produktų, procesų ar paslaugų patobulinimas;

17.1.3. tyrimai, susiję su lytinių liaukų (gonadų) vėžio gydymu;

17.2. technologinė plėtra (eksperimentinė plėtra arba bandomieji, konstravimo ir technologiniai darbai) – mokslinių, technologinių, verslo ir kitų žinių bei įgūdžių įgijimas, kombinavimas, formavimas ir taikymas naujų, patobulintų ar pagerintų produktų, procesų arba paslaugų realizavimo planams, išdėstymo (technologinėms) schemoms ar modeliams sukurti;

17.3. pramoninės nuosavybės objektų paraiškų ir kitų su pramoninės nuosavybės objektų registravimu susijusių dokumentų rengimas;

17.4. techninės galimybių studijos.

 

V. DE MINIMIS PAGALBOS DYDIS IR INTENSYVUMAS

 

18. Finansavimas vienam SVV subjektui – tai inovacinis čekis, kurio vertė:

18.1. 10 000 litų, kai de minimis pagalbos dydis 100 proc.;

18.2. 20 000 litų, kai de minimis pagalbos dydis 75 proc., o likusią de minimis pagalbos dalį dengia SVV subjektas savo lėšomis.

19. De minimis pagalbos sumos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais.

20. Kai pagal pagalbos priemonę numatyta bendra pagalbos suma viršija Aprašo 19 punkte nurodytą ribą, Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006 negali būti taikomas pagalbos sumai, net mažai jos daliai, kuri neviršija nustatytos ribos. Tokiu atveju Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006 negali būti taikomas pagalbos priemonei nei pagalbos suteikimo metu, nei bet kada vėliau.

21. Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006 taikomas tik pagalbai, kurios bendrąjį subsidijos ekvivalentą įmanoma tiksliai ex ante apskaičiuoti neatlikus rizikos įvertinimo (skaidri pagalba).

22. MITA patikrina SVV subjekto teisę gauti de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos registrų nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282), nustatyta tvarka.

23. De minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms padengti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų bendrosios išimties reglamente arba Komisijos priimtame sprendime nustatytą dydį.

 

VI. PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

24. Pareiškėjas dėl de minimis pagalbos paraišką numatytoms veikloms finansuoti kreipiasi į MITA ir elektroniniu paštu arba paštu pateikia MITA paraišką. Jei paraiška pateikta elektroniniu paštu, paraiškos originalą Pareiškėjas MITA pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. Negavusi paraiškos originalo MITA turi teisę nutraukti paraiškos vertinimą.

25. MITA per vieną mėnesį nuo aprašymo gavimo įvertina, ar Pareiškėjas ir planuojamos paraiškoje numatytos veiklos atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, ir informuoja jį apie galimybę gauti de minimis pagalbą paraiškoje numatytoms veikloms finansuoti.

26. Pareiškėjas, gavęs inovacinį čekį, turi parengti glaustą techninę specifikaciją ir kreiptis į valstybinę mokslo ir studijų instituciją.

27. Pareiškėjas, susitaręs su valstybine mokslo ir studijų institucija dėl paslaugos už inovacinį čekį suteikimo, kreipiasi į MITA, kuri priima sprendimą dėl de minimis pagalbos paraiškoje numatytoms veikloms finansuoti skyrimo.

 

VII. PARAIŠKOJE NUMATYTŲ VEIKLŲ ĮGYVENDINIMAS

 

28. MITA priėmus sprendimą dėl de minimis pagalbos paraiškoje numatytoms veikloms finansuoti skyrimo, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo sudaroma Sutartis.

29. MITA su valstybine mokslo ir studijų institucija ir pareiškėju suderinusi Sutarties projektą kviečia valstybinės mokslo ir studijų instituciją ir pareiškėją atvykti pasirašyti Sutarties.

30. Jei pareiškėjas ar valstybinė mokslo ir studijų institucija be pateisinamos priežasties per MITA rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą neatvyksta pasirašyti Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios ir paraiškoje numatytos veiklos nefinansuojamos. MITA panaikina sprendimą dėl de minimis pagalbos paraiškoje numatytoms veikloms finansuoti skyrimo.

31. Pareiškėjui sudarius Sutartį, jis tampa paraiškoje numatytų veiklų vykdytoju. Su Pareiškėju, kuriam skirtas finansavimas, Sutartis sudaroma trimis egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią, kiekvienai šaliai po vieną egzempliorių.

32. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo paskutinė Sutarties šalis. Sutartis galioja, kol šalys įvykdo visus Sutartyje nurodytus įsipareigojimus arba Sutartis nutraukiama.

33. Sutartis gali būti keičiama raštu tik esant visų šalių sutikimui.

34. Pareiškėjo patirtos išlaidos turi atitikti šias sąlygas:

34.1. Sutartyje nustatytą finansuoti atitinkamą tokių išlaidų kategoriją ir konkrečias išlaidas arba jų dalį;

34.2. išlaidos yra tinkamos, kaip nustatyta Aprašo 17 punkte;

34.3. tenkinamos visos kitos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, nustatytos Apraše, Sutartyje ir pagalbos teikimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

35. Pareiškėjas Sutartyje nustatytais terminais MITA pateikia paraiškoje numatytų veiklų įgyvendinimo ataskaitą.

36. Jei inovacinis čekis nepradedamas naudoti per 1 mėnesį nuo Sutarties įsigaliojimo ir Pareiškėjas nepateikia priežasčių pagrindimo, dėl ko inovacinis čekis nenaudojamas, MITA turi teisę inicijuoti de minimis pagalbos teikimo sustabdymą arba nutraukimą.

37. Pareiškėjas, gavęs inovacinį čekį, turi jį panaudoti per 3 mėnesius nuo Sutarties įsigaliojimo.

38. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo MITA negali vykdyti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki Sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių MITA, jeigu Sutartyje nenustatyta kitaip.

 

_________________