LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2012 M. BALANDŽIO 11 D. ĮSAKYMO Nr. 1K-135 „DĖL 2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE“ PAPILDYMO
2013 m. balandžio 16 d. Nr. 1K-145
Vilnius
P a p i l d a u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymą Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ (Žin., 2012, Nr. 44-2179; 2013, Nr. 13-629) šiuo 4 punktu:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135
(Lietuvos Respublikos finansų ministro 2013 m. balandžio 16 d. įsakymo Nr. 1K-145
redakcija)
JURIDINIŲ ASMENŲ, KURIE NĖRA PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ, ĮGYVENDINANT 2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROJEKTUS, VYKDYMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų, įgyvendinant 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektus, vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato reikalavimus, taikomus prekių, paslaugų ar darbų pirkimams, vykdomiems juridinių asmenų – projektų vykdytojų ir (arba) jų partnerių, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir kuriems netaikomi 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamento, patvirtinto 2011 m. sausio 18 d. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo komiteto, ir 2009–2014 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamento, patvirtinto 2011 m. vasario 11 d. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, 7.16 straipsnių 2 punktų reikalavimai, tačiau kurie įgyvendina 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ar Norvegijos finansinių mechanizmų projektus (toliau – projekto vykdytojas ir (arba) partneris).
2. Tvarkos apraše nustatyti reikalavimai netaikomi:
2.2. žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimams arba nuomai ar teisių į šiuos daiktus įsigijimui bet kokiomis finansinėmis priemonėmis, tačiau taikomi finansinių paslaugų sandoriams, atliekamiems tuo pačiu metu, prieš arba po paslaugų įsigijimo ir nuomos sutarčių sudarymo;
2.4. prekių, paslaugų ir darbų pirkimams, finansuojamiems taikant vienodo dydžio normą pagal programų operatorių patvirtintas taisykles (jei taikoma);
2.5. prekių ir paslaugų pirkimams pagal ilgalaikes sutartis: komunalinių, elektros, dujų, vandens tiekimo ir nuotekų surinkimo, šilumos tiekimo, valymo, apsaugos, fiksuotojo ryšio ir kitų su patalpų ar pastatų išlaikymu susijusių paslaugų pirkimams, automobilių degalų pirkimams;
2.6. finansinių paslaugų, susijusių su pinigų, valiutų keitimo kurso, valstybės skolos valdymo, iždo agento, užsienio atsargų valdymo arba kitų politikos sričių, susijusių su vertybinių popierių arba kitokių finansinių priemonių sandoriais, pirkimams;
2.9. intelektinės nuosavybės, atsiradusios įgyvendinant EEE ar Norvegijos finansinių mechanizmų projektą, apsaugos pirkimams;
2.11. radijo ir televizijos programų sukūrimo, jų parengimo transliuoti paslaugų, jau parengtų programų bei radijo ir televizijos laidų transliavimo eteryje laiko pirkimams, jeigu perkama tiesiogiai iš transliuotojo;
2.12. mokslinių tyrimų ir plėtros paslaugų, medžiagų, reagentų ir panašių produktų, tiesiogiai susijusių su mokslinių tyrimų ir (ar) technologijų plėtros veikla, pirkimams;
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
Darbų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra atlikti darbus arba parengti projektą ir atlikti darbus, priskiriamus prie vienos iš Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje, patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877), išvardytų veiklos rūšių ar su jomis susijusių, arba bet kokiomis priemonėmis atlikti darbus, atitinkančius projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nustatytus reikalavimus. Darbu laikomas tam tikrų statybos darbų galutinis rezultatas, kuris atlieka ekonominę ar techninę funkciją.
Paslaugų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos, taip pat pirkimas, kurio dalykas yra prekės ir paslaugos, jeigu paslaugų kaina viršija prekių kainą, ar pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos ir darbai, jeigu šie darbai tik papildo perkamas paslaugas.
Prekių pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra prekės, jų nuoma, finansinė ar veiklos nuoma, numatant tas prekes įsigyti ar to nenumatant, taip pat perkamų prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos.
Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 (Žin., 2012, Nr. 44-2179; 2013, Nr. 13-629), ir Viešųjų pirkimų įstatyme.
II SKYRIUS. PIRKIMO TIKSLAS IR PAGRINDINIAI PIRKIMO PRINCIPAI
4. Pirkimo tikslas – vadovaujantis Tvarkos apraše nustatytais reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti projekto vykdytojui ir (arba) partneriui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų.
5. Siekdamas pirkimo tikslo projekto vykdytojas ir (arba) partneris užtikrina, kad atliekant prekių, paslaugų ar darbų pirkimo (toliau – pirkimas) procedūras, nustatant laimėtoją, sudarant ir vykdant pirkimo sutartį būtų laikomasi abipusio pripažinimo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo ir skaidrumo principų.
6. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris pirkimus turi vykdyti taip, kad:
6.1. užtikrintų kuo didesnį prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ir rangovų (toliau – tiekėjas) varžymąsi;
6.2. visiems tiekėjams taikytų vienodus reikalavimus ir kriterijus, suteiktų vienodas galimybes ir pateiktų vienodą informaciją;
6.3. racionaliai naudotų prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtas paramos pagal EEE ar Norvegijos finansinius mechanizmus ir bendrojo finansavimo lėšas;
III SKYRIUS. NUMATOMO PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS
7. Numatomo pirkimo vertė nustatoma pirkimo pradžioje, t. y.:
7.1. projekto vykdytojui ir (arba) partneriui kreipusis į tiekėją (-us) raštu, prašant pateikti prekių, paslaugų ar darbų kainas ir sąlygas ar pasiūlymą, arba
8. Numatomo prekių ar paslaugų pirkimo vertė nustatoma atsižvelgiant į pagal EEE ar Norvegijos finansinių mechanizmų projektą (toliau – projektas) numatomų sudaryti to paties tipo prekių, paslaugų pirkimo sutarčių numatomą vertę be pridėtinės vertės mokesčio pagal projekto biudžetą, neatsižvelgiant į tai, kas vykdo pirkimus – projekto vykdytojas ir (arba) partneris.
9. To paties tipo prekių pirkimo sutartimis yra laikomos sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios rūšies prekių. Tos pačios rūšies prekėmis laikomos prekės, kurios priklauso tai pačiai prekių grupei pagal bendrojo viešųjų pirkimų žodyno, patvirtinto 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (BVPŽ) (OL 2002 L 340, p. 1-562), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 596/2009 (OL 2009 L 188, p. 14), skaitmeninio kodo pirmus tris skaitmenis.
10. To paties tipo paslaugų pirkimo sutartimis yra laikomos sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios kategorijos paslaugų, arba sutartys, kurių sudarymu yra arba gali būti suinteresuotas tas pats tiekėjas, kaip tai nustatyta Numatomos viešojo pirkimo vertės skaičiavimo metodikos, patvirtintos Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 1S-26 (Žin., 2003, Nr. 22-949; 2006, Nr. 12-454), 13 punkte. Perkamų paslaugų kategorijos suprantamos taip, kaip jos yra nustatytos Viešųjų pirkimų įstatymo 2 priedėlyje.
11. Jeigu perkamos prekės ir paslaugos, numatomo pirkimo vertė yra prekių ir paslaugų verčių suma nepriklausomai nuo to, kokią pirkimo dalį jos sudaro. Į vertės apskaičiavimą taip pat įskaičiuojama prekių išdėstymo ir įrengimo vertė.
12. Jeigu prekių ar paslaugų pirkimas įgyvendinant projektą atliekamas vieną kartą, šio pirkimo vertė yra numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė, jei keletą kartų, pirkimo vertė yra numatoma bendra visų to paties tipo pirkimo sutarčių, sudaromų projektui įgyvendinti, vertė.
13. Darbų pirkimo vertė nustatoma atsižvelgiant į visų dėl to paties objekto sudaromų darbų pirkimo sutarčių verčių sumą, įskaitant ir numatomo projektavimo (tuo atveju, kai kartu perkamas darbų atlikimas ir projektavimas), ir kitų darbų pirkimo sutarčiai atlikti būtinų prekių ir paslaugų numatomas vertes.
14. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris, vykdydami konkrečių prekių, paslaugų arba darbų pirkimus, turi teisę skaidyti pirkimo vertę į dalis. Pirkimo vertė taip pat gali būti skaidoma projekto vykdytojo ir (arba) partnerio vykdomus pirkimus skaidant į dalis tik tuo atveju, jei visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas, pagal Tvarkos aprašo 8–13 punktų nuostatas taikytinas visai pirkimo vertei.
IV SKYRIUS. PIRKIMŲ VYKDYMAS
16. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris privalo pirkimo dokumentuose nustatyti ir pirkimo pradžioje tiekėjams pateikti tikslius ir aiškius techninius ir (arba) funkcinius perkamų prekių, paslaugų ir darbų reikalavimus ir (arba) apibūdinti norimą rezultatą, minimalius tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus, pasiūlymo pateikimo terminą, pirkimo sąlygas ir tiekėjų pasiūlymų vertinimo kriterijus. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris gali nenustatyti minimalių tiekėjų kvalifikacijos reikalavimų, kai vykdoma apklausa.
17. Apibūdinant pirkimo objektą negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas ar prekės ženklas, patentas, tipas, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikroms įmonėms ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objekto. Šiuo atveju tiekėjams būtina nurodyti, kad priimtini ir savo savybėmis lygiaverčiai objektai.
18. Neatsižvelgdami į numatomo pirkimo vertę, projekto vykdytojas ir (arba) partneris turi teisę tiesiogiai kreiptis į vieną tiekėją, kviesdami jį pateikti pasiūlymą ar sudaryti sutartį šiais atvejais:
18.1. kai prekę, paslaugas ar darbus dėl meninių ar techninių priežasčių gali tiekti, teikti ar atlikti tik konkretus tiekėjas, turintis išimtines teises gaminti (tiekti) šias prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus;
18.2. jeigu projekto vykdytojas ir (arba) partneris pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas ir įprastines prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių kiekius, kai, pakeitus tiekėją, projekto vykdytojui ir (arba) partneriui reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumas arba per didelių techninių eksploatacijos ir priežiūros sunkumų;
18.3. kai dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį ir kurių techniškai ar ekonomiškai neįmanoma atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, nesukeliant didelių nepatogumų projekto vykdytojui ir (arba) partneriui, arba kai tokie darbai ar paslaugos, nors ir gali būti atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, yra būtinai reikalingi jai užbaigti. Tokia papildomų darbų ar paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 50 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės;
19. Jeigu kreipiamasi tik į vieną tiekėją, jam gali būti pateikiama ne visa Tvarkos aprašo 16 punkte nurodyta informacija, jeigu manoma, kad kita informacija yra nereikalinga.
I SKIRSNIS. APKLAUSA
20. Apklausa gali būti atliekama raštu arba pasinaudojant viešai pateikta informacija. Tam pačiam pirkimui taikoma ta pati informacijos surinkimo forma.
21. Pirkdamas apklausos būdu, projekto vykdytojas ir (arba) partneris privalo apklausti ne mažiau kaip tris tiekėjus (arba panaudoti ne mažiau kaip trijų tiekėjų viešai pateiktą informaciją), išskyrus Tvarkos aprašo 18 ir 24 punktuose nustatytus atvejus.
22. Jei įvykdžius apklausą raštu, gautų tiekėjų pasiūlymų skaičius yra mažesnis nei trys, projekto vykdytojas ir (arba) partneris, išskyrus Tvarkos aprašo 18 ir 24 punktuose nustatytus atvejus, turi papildomai apklausti:
23. Jei Tvarkos aprašo 22 punkte nurodytu atveju apklausus papildomą tiekėjų skaičių bendras gautų tiekėjų pasiūlymų skaičius yra mažesnis nei trys, vertinami tik gauti tiekėjų pasiūlymai.
24. Mažiau tiekėjų, negu nurodyta Tvarkos aprašo 21 punkte, gali būti apklausiama (mažiau viešai pateiktos informacijos panaudojama) šiais atvejais:
24.1. paaiškėjus, kad yra mažiau tiekėjų, kurie gali patiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus;
25. Atsižvelgdami į pirkimo sudėtingumą, projekto vykdytojas ir (arba) partneris privalo nustatyti protingą pasiūlymų pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 1 darbo diena.
II SKIRSNIS. KONKURSAS
27. Konkurso organizavimas yra privalomas, kai numatomo pirkimo vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra didesnė nei 100 000 Lt, kai perkamos prekės ar paslaugos, ir be pridėtinės vertės mokesčio didesnė nei 500 000 Lt, kai perkami darbai. Visais atvejais projekto vykdytojas ir (arba) partneris gali pasirinkti vykdyti pirkimą konkurso būdu. Projekto įgyvendinimo sutartyje gali būti nustatyta mažesnė pirkimo vertė, kai pirkimas turi būti vykdomas konkurso būdu.
28. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris privalo parengti pirkimo skelbimą ir organizuoti jo paskelbimą nacionaliniame laikraštyje, kai pirkimas vykdomas konkurso būdu. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris turi teisę pirkimo skelbimą papildomai publikuoti interneto svetainėse ir naudoti kitus tiekėjų informavimo būdus.
29. Konkursas laikomas įvykusiu, jei yra gautas bent vienas projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nustatytus reikalavimus atitinkantis tiekėjo pasiūlymas.
30. Konkursui neįvykus dėl to, kad nebuvo gauta nė vieno projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nustatytus reikalavimus atitinkančio tiekėjo pasiūlymo, projekto vykdytojas ir (arba) partneris turi teisę pakartotinį pirkimą vykdyti apklausos būdu Tvarkos aprašo 20–26 punktuose nustatyta tvarka.
31. Tiekėjų pasiūlymams vertinti projekto vykdytojas ir (arba) partneris privalo sudaryti pirkimo komisiją ir turi teisę nusistatyti tiekėjų pasiūlymų vertinimo vidaus tvarką.
III SKIRSNIS. DERYBOS
33. Nepriklausomai nuo pasirinkto pirkimo būdo (apklausos ar konkurso), projekto vykdytojas ir (arba) partneris, užtikrindami Tvarkos aprašo 5–6 punktuose nustatytų principų laikymąsi, turi teisę derėtis su tiekėjais dėl techninių, ekonominių, teisinių ir kitokių pasiūlymo sąlygų, siekdami ekonomiškiausio rezultato.
34. Derybos turi būti vykdomos su visais tiekėjais, pateikusiais projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nustatytus reikalavimus atitikusius pirminius pasiūlymus.
35. Derybų metu tiekėjai neturi būti diskriminuojami jiems pateikiant skirtingą informaciją arba kaip nors kitaip ribojant atskirų tiekėjų galimybes pagerinti savo pasiūlymus.
IV SKIRSNIS. TIEKĖJŲ PASIŪLYMŲ (TIEKĖJŲ VIEŠAI PATEIKTOS INFORMACIJOS) VERTINIMAS
37. Tiekėjų pasiūlymai (viešai pateikta informacija) vertinami (-a) pagal tiekėjams pirkimo pradžioje nustatytus vertinimo kriterijus.
38. Vertinami (-a) tik projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nustatytus reikalavimus atitinkantys tiekėjų pasiūlymai (viešai pateikta informacija).
39. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris gali nustatyti tik šiuos tiekėjų pasiūlymų (viešai pateiktos informacijos) vertinimo kriterijus:
39.1. mažiausios kainos – kai laimėjusiu pripažįstamas pasiūlymas (viešai pateikta informacija), kuriame (-ioje) nurodyta mažiausia kaina;
40. Jeigu projekto vykdytojas ir (arba) partneris vykdė derybas Tvarkos aprašo 33–36 punktuose nustatyta tvarka, galutiniais pasiūlymais yra laikomi derybų protokolai ir pirminiai tiekėjų pasiūlymai, kiek jie nebuvo pakeisti derybų metu.
41. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris arba pirkimo komisija turi parengti ir užpildyti tiekėjų apklausos pažymą, pasiūlymų vertinimo protokolą (jei buvo organizuojamas konkursas) ir (arba) kitus vertinimo dokumentus. Perkant konkurso būdu, pasiūlymų vertinimo protokolą ir (arba) kitus vertinimo dokumentus privalo pasirašyti pirkimo komisija.
42. Laimėjusiu (-ia) pripažįstamas ekonomiškai naudingiausias tiekėjo pasiūlymas (viešai pateikta informacija) arba tas pasiūlymas (viešai pateikta informacija), kuriame (-ioje) nurodyta mažiausia kaina.
43. Kai apklausa vykdoma raštu arba perkama konkurso būdu, projekto vykdytojas ir (arba) partneris nedelsdami, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, apie priimtą sprendimą sudaryti pirkimo sutartį raštu informuoja pasiūlymus pateikusius tiekėjus, nurodydami tiekėją, su kuriuo planuojama sudaryti pirkimo sutartis (įskaitant tuos atvejus, kai sutartis gali būti sudaroma ne raštu).
44. Tiekėjas, norėdamas ginčyti projekto vykdytojo ir (arba) partnerio sprendimą ar veiksmus, turi ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo tos dienos, kai sužinojo apie atitinkamus veiksmus arba gavo projekto vykdytojo ir (arba) partnerio raštą apie priimtą sprendimą, pateikti projekto vykdytojui ir (arba) partneriui pretenziją raštu.
45. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris nagrinėja tik tas pretenzijas, kurios gautos iki pirkimo sutarties sudarymo dienos.
46. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsiranda aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti pirkimo pradžioje.
47. Priėmęs sprendimą nutraukti pirkimo procedūras, projekto vykdytojas ir (arba) partneris ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo privalo apie šį sprendimą pranešti visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams, o jeigu pirkimo procedūros nutraukiamos iki galutinio pasiūlymo pateikimo termino, – visiems pirkimo sąlygas ir (arba) pirkimų dokumentus įsigijusiems tiekėjams. Jeigu pirkimo sąlygos ir (arba) pirkimo dokumentai skelbiami viešai (pavyzdžiui, interneto svetainėje), ten pat skelbiamas pranešimas apie pirkimo procedūrų nutraukimą. Šio punkto nuostatos netaikomos, kai pirkimas atliekamas naudojantis viešai pateikta informacija.
V SKYRIUS. PIRKIMO SUTARTIS
48. Pirkimo sutartis sudaroma su laimėjusį pasiūlymą pateikusiu (viešai informaciją pateikusiu) tiekėju arba, kai kreipiamasi tik į vieną tiekėją, su vienintelį pasiūlymą pateikusiu tiekėju, kurio galutinis pasiūlymas atitinka projekto vykdytojo ir (arba) partnerio (-ių) nustatytus reikalavimus. Pirkimo sutarties kaina turi neviršyti analogiškų prekių, paslaugų ir darbų vidutinės rinkos kainos.
49. Projekto vykdytojas ir (arba) partneris negali sudaryti pirkimo sutarties anksčiau nei po 5 dienų nuo pranešimo raštu apie priimtą sprendimą dėl tiekėjo pasirinkimo išsiuntimo pasiūlymus pateikusiems tiekėjams.
50. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo galutinio pasiūlymo (viešai pateiktos informacijos) kaina ir sąlygos, taip pat projekto vykdytojo ir (arba) partnerio pirkimo pradžioje nustatytos pirkimo sąlygos, išskyrus Tvarkos aprašo 33 ir 40 punktuose nustatytus atvejus.
VI SKYRIUS. PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA
53. CPVA iš projektų vykdytojų ir (arba) partnerių, numatančių organizuoti pirkimus, iš anksto gali reikalauti pateikti jai suderinti:
54. Įtarusi Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų pažeidimą arba įtarusi, kad sutarties su tiekėju kaina neatitinka analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinės rinkos kainos, CPVA turi teisę iš projekto vykdytojo ir (arba) partnerio reikalauti papildomų pagrindimo dokumentų ir (ar) atlikti rinkos kainų patikrinimą CPVA nustatyta tvarka. CPVA rinkos kainą viršijančią išlaidų dalį turi teisę pripažinti finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis išlaidomis.
55. CPVA įtariamų pažeidimų tyrimą atlieka vadovaudamasi 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 (Žin., 2012, Nr. 44-2179; 2013, Nr. 13-629).
56. Išlaidos, kurias projekto vykdytojas ir (arba) partneris patyrė pažeisdami (-as) Tvarkos apraše nustatytus reikalavimus, CPVA sprendimu pripažįstamos netinkamomis finansuoti projekto išlaidomis, o jei tokios išlaidos jau buvo apmokėtos, programos operatorius turi įpareigoti projekto vykdytoją grąžinti jam pažeidžiant teisės aktus išmokėtas ir (ar) panaudotas paramos ir bendrojo finansavimo lėšas.