LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL GERIAUSIAI TVARKOMOS MOKYKLŲ (IŠSKYRUS SUAUGUSIŲJŲ MOKYKLAS) APLINKOS APŽIŪROS-KONKURSO 2011 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. balandžio 22 d. Nr. V-679

Vilnius

 

Vadovaudamasis Vaikų ir jaunimo kultūrinio ugdymo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. ISAK-43 (Žin., 2008, Nr. 20-739), įgyvendindamas Ilgalaikę pilietinio ir tautinio ugdymo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2006 m. rugsėjo 19 d. nutarimu Nr. X-818 (Žin., 2006, Nr. 102-3939), siekdamas skatinti mokyklų bendruomenes aktyviai įsitraukti į darnios, kūrybišką darbą skatinančios aplinkos kūrimo darbą:

1. Tvirtinu Geriausiai tvarkomos mokyklų (išskyrus suaugusiųjų mokyklas) aplinkos apžiūros-konkurso 2011 metais nuostatus (pridedama).

2. Rekomenduoju savivaldybių administracijoms organizuoti geriausiai tvarkomos mokyklų (išskyrus suaugusiųjų mokyklas) aplinkos apžiūros-konkurso 2011 metų I etapą.

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2011 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-679

 

GERIAUSIAI TVARKOMOS MOKYKLŲ (IŠSKYRUS SUAUGUSIŲJŲ MOKYKLAS) APLINKOS APŽIŪROS-KONKURSO 2011 METAIS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Geriausiai tvarkomos mokyklų (išskyrus suaugusiųjų mokyklas) aplinkos apžiūros-konkurso 2011 metais (toliau – apžiūra-konkursas) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja apžiūros-konkurso tikslus, organizavimo, dalyvių vertinimo ir apdovanojimo tvarką.

2. Apžiūros-konkurso organizatoriai yra Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – ministerija) kartu su Lietuvos jaunimo turizmo centru.

3. Apžiūra-konkursas skiriamas geriausiai 2011 metais tvarkomai mokyklos (išskyrus suaugusiųjų mokyklas) aplinkai šalyje išrinkti.

4. Apžiūros-konkurso tikslai:

4.1. aktyvinti kūrybingą veiklą skatinančios, darnios, estetiškos aplinkos kūrimą;

4.2. skatinti puoselėti aplinkos tvarkymo tradicijas, siekiant jų individualumo;

4.3. ugdyti vaikų ir jaunimo pilietiškumą, atsakomybę už savo aplinką, plėtoti sąmoningą ir kūrybingą požiūrį į aplinkos apsaugą ir tvarkymą;

4.4. skatinti mokyklų bendruomenių iniciatyvas įtraukiant vaikus ir jaunimą į nuolatinį aplinkos tvarkymo ir kraštovaizdžio kūrimo procesą;

4.5. išrinkti mokyklas, kurios geriausiai tvarko aplinką šalyje, ir skleisti gerąją patirtį.

 

II. APŽIŪROS-KONKURSO DALYVIAI

 

5. Apžiūroje-konkurse gali dalyvauti:

5.1. ikimokyklinio ugdymo mokyklos;

5.2. bendrojo lavinimo mokyklos (išskyrus suaugusiųjų mokyklas) (toliau kartu vadinama – mokyklos).

6. Apžiūroje konkurse vertinama Nuostatų 5 punkte nurodytų mokyklų aplinka.

 

III. APŽIŪROS-KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

7. Informacija apie apžiūrą-konkursą ir Nuostatai skelbiami ministerijos interneto svetainėje.

8. Apžiūra-konkursas rengiamas 2011 m. birželio–spalio mėnesiais dviem etapais:

8.1. I etapas – savivaldybėse – iki 2011 m. birželio15 d.;

8.2. II etapas – Lietuvos Respublikoje – iki 2011 m. spalio 15 d.

9. Už Apžiūros-konkurso I etapo rengimą atsakingos savivaldybių administracijos, už II etapo – Apžiūros-konkurso organizatoriai.

10. Apžiūrai-konkursui vykdyti ir geriausiai tvarkomai mokyklų aplinkai išrinkti sudaromos savivaldybių ir šalies vertinimo komisijos (toliau – komisijos). Savivaldybių komisijas sudaro savivaldybių administracijų direktoriai. Į šių komisijų sudėtį siūloma įtraukti savivaldybių kraštovaizdžio architektus, švietimo skyrių darbuotojus, nevyriausybinių organizacijų atstovus. Šalies vertinimo komisijos sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras.

11. Savivaldybės, sutinkančios organizuoti Apžiūrą-konkursą, sudaro savivaldybių komisijas ir apie tai iki 2011 m. gegužės 25 d. raštu informuoja savivaldybės teritorijoje esančias 5 punkte nurodytas mokyklas ir ministeriją.

12. Nuostatų 5 punkte nurodytos mokyklos, norinčios dalyvauti Apžiūroje-konkurse, praneša raštu atitinkamai savivaldybei iki 2011 m. birželio 4 d.

 

IV. VERTINIMO TVARKA IR KRITERIJAI

 

13. Mokyklų aplinka vertinama pagal Nuostatų priede nurodytus vertinimo kriterijus ir nustatytą balų skaičių.

14. Nuostatų 10 punkte nurodytų komisijų sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje komisijos narių balsų dauguma, dalyvaujant daugiau kaip pusei komisijos narių. Komisijų sprendimai įforminami protokolais.

15. Savivaldybės vertinimo komisija apžiūri vietoje mokyklų, pareiškusių norą dalyvauti Apžiūroje-konkurse, aplinką, išrenka savivaldybės teritorijoje po vieną geriausiai tvarkomą ikimokyklinio ugdymo mokyklos ir bendrojo lavinimo mokyklos aplinką (daugiausia balų surinkusias įstaigas) ir iki 2011 m. liepos 25 d. pateikia informaciją šalies vertinimo komisijai.

16. Šalies vertinimo komisija apžiūri vietoje savivaldybių vertinimo komisijų išrinktą geriausiai tvarkomą mokyklos aplinką ir išrenka nugalėtojus – daugiausia balų surinkusias mokyklas – po 1 geriausiai tvarkomą ikimokyklinio ugdymo mokyklą ir bendrojo lavinimo mokyklą kiekvienoje apskrityje.

 

V. APŽIŪROS-KONKURSO LAIMĖTOJŲ APDOVANOJIMO TVARKA

 

17. Savivaldybės vertinimo komisijos išrinkti Apžiūros-konkurso I etapo nugalėtojai paskelbiami ir apdovanojami savivaldybių organizuojamuose renginiuose.

18. Apžiūros-konkurso II etapo rezultatai skelbiami ir apdovanojimai nugalėtojams įteikiami Apžiūros-konkurso organizatorių organizuojamo renginio metu.

19. Apžiūros-konkurso II etapo nugalėtojams įteikiamos atminimo lentos: „Geriausiai tvarkoma bendrojo lavinimo mokyklos aplinka Lietuvoje 2011 m.“; „Geriausiai tvarkoma ikimokyklinio ugdymo mokyklos aplinka Lietuvoje 2011 m.“. Nugalėtojai taip pat gali būti apdovanojami padėkos raštais, organizatorių ir rėmėjų dovanomis.

 

_________________

 


Geriausiai tvarkomų

mokyklų aplinkos apžiūros-konkurso

2011 m. nuostatų

priedas

 

......................................................................................................

(Apžiūros-konkurso komisijos pavadinimas)

......................................................................................................

(Mokyklos pavadinimas)

......................................................................................................................................................

(Mokyklos adresas, kontaktiniai asmenys)

 

geriausiai tvarkomos MOKYKLOS APLINKOS APŽIŪROS-KONKURSO 2011 mETAIS VERTINIMO LENTELĖ

 

Mokykla vertinama 100 balų sistema pagal šiuos kriterijus:

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Balai

1.

Racionalus aplinkos naudojimas, atsižvelgiant į vaikų ir pedagogų poreikius

Iki 10

 

2.

Želdinių, takų bendra būklė ir priežiūra

Iki 10

 

3.

Poilsio zonų būklė ir priežiūra

Iki 10

 

4.

Statinių būklė ir priežiūra

Iki 10

 

5.

Sporto aikštynų būklė ir priežiūra

Iki 10

 

6.

Kita prasmingai mokinių veiklai skirta, kūrybingą darbą skatinanti estetiška aplinka (kūrybinės laboratorijos, dirbtuvės, studijos, galerijos, mokykliniai muziejai, erdvės, kuriose gali vykti parodos, meninės akcijos)

Iki 10

 

7.

Individualūs, estetiški mokyklų aplinkos bruožai (želdinių komponavimas, dekoratyvumas, mažųjų architektūros formų naudojimas, saviti kraštovaizdžio tvarkymo sprendimai)

Iki 10

 

8.

Vertingų kraštovaizdžio elementų apsauga (šlaitų, vandens telkinių pakrančių tinkamas sutvarkymas, senų medžių, sodų, riedulių apsauga), jų naudojimas ugdymo procese

Iki 10

 

9.

Vaikų ir jaunimo įtraukimas į aplinkos tvarkymo, aplinkosauginių, darnaus vystymosi idėjų sklaidą (švara, atliekų tvarkymas, rūšiavimas, inkilai, lesyklos ir kt.)

Iki 10

 

10.

Teritorija tvarkoma vadovaujantis jos tvarkymo planu ar schema

Iki 10

 

 

Pastabos .......................................................................................................................................

 

Komisijos pirmininkas                          ..................................                    ..........................

(vardas, pavardė)                           (parašas)

Nariai                                                   ..................................                    ..........................

 

..................................                   ..........................

 

_________________