LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTERIJOS PROGRAMŲ LĖŠŲ, SKIRIAMŲ PROJEKTŲ VEIKLAI FINANSUOTI IR KAPITALUI FORMUOTI, ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2009 m. rugsėjo 21 d. Nr. 1-158
Vilnius
Siekdamas užtikrinti tinkamą Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programoms įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimą,
t v i r t i n u pridedamas Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų lėšų, skiriamų projektų veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, administravimo taisykles.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos energetikos ministro
2009 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 1-158
LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTERIJOS PROGRAMŲ LĖŠŲ, skiriamų PROJEKTŲ VEIKLAI FINANSUOTI IR KAPITALUI FORMUOTI, ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų lėšų, skiriamų projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos (toliau – Ministerija) programų tikslus ir uždavinius atitinkančių projektų administravimo bendruosius principus, finansavimo sąlygas ir tvarką.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:
Administruojantysis subjektas – įmonė arba įstaiga, kurioje Ministerija įgyvendina savininko teises ir pareigas ir kuri, sutarties su Ministerija pagrindu administruodama įvairias Ministerijos programų priemones arba šių priemonių projektus, teikia viešąsias paslaugas.
Neelektrifikuotų sodybų prijungimo prie elektros tinklų projektų parengimo projektų (Taisyklių 10 priedas) atveju administruojantysis subjektas yra valstybės įmonė Energetikos agentūra.
Dotacija – valstybės ir savivaldybės institucijų, tarptautinių organizacijų ir fondų bei kitų trečiųjų asmenų finansinė parama konkrečiai veiklai finansuoti.
Lėšos kapitalui formuoti – dotacija, skirta projekte numatytam ilgalaikiam turtui įsigyti ir (arba) kurti.
Lėšos projekto veiklai finansuoti – tikslinės paskirties lėšos, skirtos projekto veiklos sąnaudoms kompensuoti.
Lėšų gavėjas – asmuo, kuriam pagal Taisykles skirtos lėšos projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti. Neelektrifikuotų sodybų prijungimo prie elektros tinklų projektų parengimo projektų atveju lėšų gavėjas yra operatorius.
Kvietimas – leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“, taip pat Ministerijos ir administruojančiojo subjekto interneto svetainėse paskelbtas kvietimas teikti paraiškas.
Neelektrifikuota sodyba – Lietuvos Respublikos teritorijoje esanti sodyba, kuri teisės aktų nustatyta tvarka yra įregistruota Nekilnojamojo turto registre, pastatyta ne vėliau kaip 1990 m. kovo 11 d. ir nėra ir nebuvo prijungta prie elektros skirstomųjų tinklų, taip pat šiai sodybai nėra ir nebuvo tiekiama elektros energija.
Paramos intensyvumas – procentais išreikštas Ministerijos lėšomis apmokamų projekto tinkamų išlaidų sumos ir bendros projekto tinkamų išlaidų sumos santykis. Paramos intensyvumas projekto veiklai finansuoti ir paramos intensyvumas kapitalui formuoti skaičiuojami atskirai, jeigu Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakyme skirti lėšas nenurodyta kitaip.
Paraiška – pareiškėjo dokumentų, nurodytų Taisyklių 18 punkte, visuma, teikiamų siekiant gauti paramą projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti.
Pareiškėjas – paraišką teikiantis fizinis arba juridinis asmuo.
Priemonės vadovas – už programos atitinkamos priemonės vykdymą atsakingas Ministerijos valstybės tarnautojas.
Programa – Ministerijos strateginio veiklos plano dalis, kurioje nustatyti programos tikslai, uždaviniai, priemonės (įskaitant projektus), vertinimo kriterijai, numatomi asignavimai.
Programos koordinatorius – energetikos viceministras arba Ministerijos kancleris, koordinuojantis ir kontroliuojantis atitinkamos programos planavimą ir įgyvendinimą.
Programos vadovas – už atitinkamos programos uždavinių planavimą ir įgyvendinimą atsakingas Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas.
Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį, kurį gali sudaryti keli etapai, ir aiškiai nustatytus tikslus.
Projektų atrankos komitetas – Lietuvos Respublikos energetikos ministro sudarytas patariamasis komitetas, teikiantis siūlymus dėl pavedimų, projektų ar subsidijuojamos veiklos, vykdomų įgyvendinant atitinkamos programos priemones, suderinamumo su Ministerijos tikslais ir uždaviniais ir jo įgyvendinimo tikslingumo. Šio komiteto darbo tvarką nustato Lietuvos Respublikos energetikos ministras.
Projekto (projekto etapo) įgyvendinimo laikotarpis – ne ilgesnis kaip vienerių finansinių metų laikotarpis. Tai metai, kuriais suteikiama parama ir kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d., jeigu Kvietime arba Sutartyje nenurodyta kitaip.
Projektų grupė – tai projektai, kuriems Taisyklių prieduose pateiktuose projektų grupių aprašuose nustatyti bendri specifiniai reikalavimai.
Rezervinis projektų sąrašas – paraiškose, kurias administruojantysis subjektas įvertino teigiamai, pateiktų projektų, kuriems Projektų atrankos komiteto posėdyje dėl lėšų stygiaus nebuvo rekomenduota skirti lėšų, sąrašas.
Skirstomųjų tinklų operatorius (toliau – operatorius) – juridinis asmuo, valdantis skirstomuosius elektros tinklus savo aptarnaujamoje teritorijoje.
Sutartis – lėšų skyrimo projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti sutartis.
Tinkamos išlaidos – projekto išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir atitinkančios Taisyklėse ir (arba) Kvietime išlaidoms nustatytus reikalavimus.
II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
4. Tinkamais pareiškėjais gali būti fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie atitinka Taisyklių prieduose pateiktuose projektų grupių aprašuose nustatytus reikalavimus.
5. Juridiniai asmenys taip pat turi atitikti šiuos reikalavimus:
5.3. vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai;
6. Pareiškėjai tampa netinkamais, jeigu jie:
6.1. teikdami informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant Sutartį, sąmoningai pateikia klaidingą informaciją arba jos visai nepateikia;
III. REIKALAVIMAI tinkamoms IŠLAIDoms
7. Tinkamos išlaidos projekto veiklai finansuoti pateiktos Taisyklių 1 priede, jeigu nenurodyta kitaip projektų grupių aprašuose arba Kvietime.
8. Kvietime tinkamos išlaidos gali būti detalizuojamos, bet negali prieštarauti Taisyklėse ir projektų grupių aprašuose nustatytoms išlaidoms.
9. Lėšų, skiriamų išlaidoms pagal autorines sutartis kompensuoti, paramos intensyvumas negali viršyti 50 procentų.
10. Administracinių išlaidų, jeigu jos nurodytos projektų grupių aprašuose tinkamomis išlaidomis, maksimalus dydis gali būti nustatomas Kvietime.
11. Projekto vykdymui naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimas (amortizacija) gali būti įtrauktas į tinkamas išlaidas šiais atvejais:
11.2. šiam turtui įsigyti nebuvo naudojamos valstybės ir savivaldybės institucijų ir kitų dotacijų lėšos;
11.3. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos apskaičiuotos pagal projekto vykdytojo patvirtintus nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus, parengtus vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;
13. Netinkamos išlaidos:
13.2. finansinių operacijų išlaidos, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kitos finansinių sandorių išlaidos;
13.4. pirkimo (importo) PVM, kurį lėšų gavėjas pagal teisės aktus turi galimybę įtraukti į PVM atskaitą, net jei tokio PVM į atskaitą neįtraukė;
14. Didžiausias leistinas lėšų projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti skyrimo intensyvumas ir, jei taikoma, skyrimo intensyvumas pagal kiekvieną išlaidų kategoriją, išskyrus išlaidas pagal autorines sutartis, nustatomas projektų grupių aprašuose.
15. Skiriant lėšas projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, Ministerijos lėšomis dengiamo ilgalaikio turto įsigijimo suma turi būti lygi šio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sumai, apskaičiuotai projekto vykdymo laikotarpiui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus.
17. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes ir paslaugas, įsigydami arba kurdami ilgalaikį turtą:
17.1. jeigu jie yra perkančiosios organizacijos, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;
17.2. jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vadovaujasi Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2008, Nr. 69-2641).
IV. PARAIŠKŲ PATEIKIMAS
18. Pareiškėjai, paskelbus Kvietimą, administruojančiajam subjektui pateikia paraišką, kurią sudaro:
18.4. kai pareiškėjas yra juridinis asmuo, taip pat pridedama:
18.4.1. teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma apie mokesčių sumokėjimą laiku. Jeigu pagal sutartį su mokesčius administruojančiąja institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, turi būti pridėti dokumentai ar tinkamai patvirtintos jų kopijos, įrodančios mokesčių atidėjimą (pažyma išduota ne anksčiau kaip 2 mėnesiai iki paraiškos pateikimo);
18.4.2. išrašas iš teismo sprendimo arba, jeigu tokio nėra, Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ar valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis, arba atitinkamos užsienio šalies institucijos išduotas dokumentas (originalas arba tinkamai patvirtinta kopija), liudijantis, kad pareiškėjo vadovas ar vyriausias buhalteris neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo dėl veiklos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai (pažyma išduota ne anksčiau kaip 2 mėnesiai iki paraiškos pateikimo);
19. Formos, nurodytos Taisyklių 18.1–18.3 punktuose, turi būti užpildytos lietuvių kalba kompiuteriu, vadovaujantis Taisyklėse, projektų grupių aprašuose ir Kvietime nustatytais reikalavimais.
20. Pareiškėjas parengia vieną paraiškos originalo egzempliorių, kurio pirmajame lape nurodoma ORIGINALAS, vieną tinkamai patvirtintą paraiškos kopijos egzempliorių, kurio pirmajame lape nurodoma KOPIJA, ir paraiškos elektroninį įrašą kompiuterinėje laikmenoje. Visi paraiškos lapai turi būti sunumeruoti ištisine numeracija. Paraiškos originalas ir kopija turi būti tvarkingai susegti.
21. Paraiška (originalas ir kopija) su paraiškos lydraščiu turi būti pristatyta pašto kurjerio, atsiųsta registruotąja pašto siunta, įteikta asmeniškai arba kito Kvietime nurodyto asmens ne vėliau kaip Kvietime nurodytą dieną ir valandą.
22. Lydraštyje turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, Kvietimas, pagal kurį teikiama paraiška, išvardyti teikiami dokumentai ir nurodytas jų lapų skaičius.
V. PARAIŠKŲ VERTINIMAS
25. Paraiškų vertinimą atlieka projektų grupės apraše nurodytas administruojantysis subjektas, vadovaudamasis Taisyklėmis ir administruojančiojo subjekto vadovo nustatoma tvarka.
26. Paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimas atliekamas, pildant Taisyklių 9 priede nustatytos formos Administracinės atitikties ir tinkamumo skirti paramą vertinimo lentelę.
27. Paraiškų kokybinis vertinimas, jei taikomas, nustatomas Kvietime ir atliekamas pagal jame nustatytus projektų grupei taikomus kokybinio vertinimo kriterijus.
29. Jei paraiškai vertinti trūksta dokumentų, informacijos arba joje yra netikslumų, administruojantysis subjektas turi teisę raštu, faksu ar elektroniniu paštu paprašyti pareiškėją per nustatytą protingą laikotarpį paaiškinti, papildyti ar patikslinti paraišką.
30. Jei atlikus paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimą, įskaitant gautą pagal paklausimus papildomą informaciją, nustatoma, kad paraiška:
30.1. atitinka Taisyklėse ir Kvietime nustatytus reikalavimus, ji įvertinama teigiamai ir, jeigu yra nustatyta Kvietime, atliekamas kokybinis vertinimas;
32. Baigus vertinti pagal Kvietimą gautas paraiškas, parengiamas projektų, kuriems teiktos paraiškos, sąrašas (toliau – Sąrašas), kurių eiliškumas sudaromas vadovaujantis šiomis nuostatomis:
32.1. teigiamai įvertintoms paraiškoms:
32.1.1. pagal paraiškų registracijos numerį didėjančia tvarka, jei kokybinis vertinimas paraiškų grupei nebuvo nustatytas;
VI. PROJEKTŲ ATRANKA IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS
33. Sąrašas teikiamas Projektų atrankos komitetui svarstyti, pasibaigus Kvietime nurodytam paraiškų pateikimo terminui.
34. Administruojantysis subjektas ne vėliau kaip 3 darbo dienos iki planuojamo Projektų atrankos komiteto posėdžio, kuriame numatoma svarstyti į Sąrašą įtrauktus projektus, apie tai paskelbia informaciją ir Sąrašą savo interneto svetainėje.
35. Projektų atrankos komitetas, apsvarstęs į Sąrašą įtrauktus projektus, parengia siūlymą Lietuvos Respublikos energetikos ministrui:
35.3. neskirti projektui įgyvendinti paraiškoje nurodytų lėšų ir įtraukti projektą į Rezervinį projektų sąrašą;
36. Projektų atrankos komitetui pateikus siūlymą skirti projektui įgyvendinti tik dalį paraiškoje prašomų lėšų, administruojantysis subjektas raštu, faksu ar elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie jam siūlomas skirti lėšas ir prašo patikslinti prašymą, projekto aprašymą ir projekto biudžetą ir juos pateikti administruojančiam subjektui su lydraščiu per pašto kurjerį, atsiųsti registruotąja pašto siunta, įteikti asmeniškai arba per kitą Kvietime nurodytą asmenį ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos. Per nurodytą laikotarpį negavus prašomų dokumentų, laikoma, kad pareiškėjas atsisako lėšų projektui įgyvendinti.
37. Sprendimą dėl lėšų skyrimo priima Lietuvos Respublikos energetikos ministras, atsižvelgdamas į Projektų atrankos komiteto siūlymą.
38. Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymas dėl lėšų skyrimo paskelbiamas Ministerijos interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo pasirašymo dienos.
39. Administruojantysis subjektas, vadovaudamasis Projektų atrankos komiteto posėdžio protokoliniu sprendimu, pareiškėjams, kurių paraiškose pateiktiems projektams įgyvendinti nuspręsta neskirti lėšų, išsiunčia raštą apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo.
VII. SUTARČIŲ SUDARYMAS
41. Priėmus sprendimą skirti lėšas projektui įgyvendinti, tarp Ministerijos, pareiškėjo ir administruojančiojo subjekto sudaroma trišalė Sutartis trimis egzemplioriais, o Neelektrifikuotų sodybų prijungimo prie elektros tinklų projektų parengimo projektams įgyvendinti sudaroma keturšalė Sutartis keturiais egzemplioriais tarp Ministerijos, pareiškėjo, administruojančiojo subjekto ir operatoriaus, kuris yra lėšų gavėjas.
42. Sutartis turi būti sudaroma ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo sprendimo skirti lėšas projektui įgyvendinti priėmimo dienos, išskyrus tuos atvejus, kai vienu metu priimamas sprendimas skirti lėšų daugiau kaip 20 projektų.
43. Administruojantysis subjektas parengia Sutartį, kurią visos Sutarties šalys pasirašo administruojančiojo subjekto buveinėje. Jei bent viena Sutarties šalis negali atvykti pasirašyti Sutarties, ji apie tai informuoja administruojantįjį subjektą, kuris Sutartį (įskaitant priedus) išsiunčia jai registruotąja pašto siunta arba pateikia per kitą Kvietime nurodytą asmenį. Sutarties šalis, negalėjusi atvykti pasirašyti sutarties, per 10 darbo dienų nuo Sutarties gavimo dienos ją pasirašo ir su lydraščiu pateikia administruojančiajam subjektui per pašto kurjerį, atsiunčia registruotąja pašto siunta, įteikia asmeniškai arba per kitą Kvietime nurodytą asmenį.
VIII. REIKALAVIMAI ILGALAIKIam TURTUi
45. Lėšų gavėjas, įsigijęs ilgalaikį turtą, be Ministerijos raštiško sutikimo neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs.
46. Privatus juridinis asmuo ir viešasis juridinis asmuo, kurio dalyvio teisių ir pareigų valstybė ir (arba) savivaldybė (-ės) neatlieka ir kuriam skirta lėšų kapitalui formuoti, privalo už gautas lėšas įsigytą ilgalaikį materialųjį turtą apdrausti savo lėšomis Ministerijos naudai maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia lėšų gavėjo pasirinkta bendrovė, ne mažiau kaip penkerius metus nuo turto įsigijimo (sukūrimo). Jeigu įsigyto ilgalaikio turto nusidėvėjimo laikotarpis pagal Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymą yra trumpesnis negu penkeri metai, minėtą turtą reikia apdrausti savo lėšomis laikotarpiui, nustatytam Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatyme. Įvykus draudiminiam įvykiui, dėl kurio už gautas lėšas įsigytas turtas sunaikinamas ar nepataisomai sugadinamas, Ministerijai atitenka draudimo išmokos dalis, lygi lėšų, skirtų apdraustam turtui įsigyti, sumai. Ministerijai ir lėšų gavėjui susitarus, draudimo išmokos dalis gali būti skirta turtui ar turto daliai atkurti.
IX. ATSISKAITYMAS ir MOKĖJIMAS
47. Ministerija perveda lėšų gavėjui skirtas lėšas, kai yra įvykdytos Sutartyje nurodytos sąlygos ir lėšų gavėjas pateikia administruojančiajam subjektui Sutartyje išvardytus dokumentus, pagrindžiančius tinkamas išlaidas ir liudijančius apie projekto vykdymą. Išankstinio apmokėjimo sąskaita nėra pagrindžiantis dokumentas.
48. Avansinis mokėjimas gali būti taikomas šiais atvejais:
48.1. Lietuvos Respublikos viešiesiems juridiniams asmenims, kurių dalininko teises ir pareigas įgyvendina valstybė ir (arba) savivaldybė (‑ės), – lėšų gavėjui pateikus Ministerijai argumentuotą pagrindimą;
48.2. Lietuvos Respublikos viešiesiems juridiniams asmenims, kurių dalininko teisių ir pareigų valstybė ir (arba) savivaldybė (‑ės) neturi, ir privatiems juridiniams asmenims – lėšų gavėjui pateikus Ministerijai avanso dydžio Sutarties įvykdymo banko garantiją arba draudimo bendrovės laidavimo raštą, kurių galiojimo laikas ne trumpesnis kaip sutarties galiojimo terminas.
49. Lėšų gavėjas administruojančiajam subjektui Sutartyje nustatytais terminais pateikia:
49.1. projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžeto vykdymo finansinę ataskaitą (Taisyklių 6 priedas);
50. Sutartyje gali būti nustatyta pareiga lėšų gavėjui pateikti ir kitus nei Taisyklių 49 punkte išvardytus dokumentus, numatytus projektų grupių aprašuose.
51. Projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti skirta projekto biudžeto atskiros išlaidų kategorijos faktinė dengiamų išlaidų suma gali viršyti projekto atskiros išlaidų kategorijos planuotą išlaidų sumą ne daugiau kaip 20 procentų, nedidinant paramos sumos. Darbo užmokesčiui skirtos lėšos negali viršyti planuotos išlaidų sumos pagal pateiktą projektą.
52. Atsiskaitymo dokumentus pagal Sutartį iš lėšų gavėjo priima ir tikrina administruojantysis subjektas.
53. Administruojantysis subjektas vertina lėšų gavėjo ataskaitose nurodytų sąnaudų atitiktį pateiktiems dokumentams, dokumentų atitiktį Taisyklių ir Sutarties reikalavimams, išlaidas patvirtinantiems dokumentams, tikrina, ar išlaidos yra padarytos vykdant projektą.
54. Administruojantysis subjektas, tikrindamas dokumentus, turi teisę kreiptis į lėšų gavėją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo. Jeigu lėšų gavėjas, išsiuntus jam paklausimą dėl duomenų tikslinimo arba papildomų dokumentų pateikimo, nurodytu laiku jų nepatikslino, nepateikė arba atsiuntė netikslius duomenis, administruojantysis subjektas turi informuoti Ministeriją ir turi teisę siūlyti nutraukti Sutartį ir susigrąžinti avansą, jeigu toks buvo išmokėtas.
55. Jei lėšų gavėjas Sutartyje nurodytu terminu nepateikia atsiskaitymo dokumentų arba iki to termino raštu neinformavo administruojančiojo subjekto apie objektyvias aplinkybes, trukdančias ar galinčias sutrukdyti pateikti atsiskaitymo dokumentus, administruojantysis subjektas raštu informuoja lėšų gavėją apie Sutartyje nustatytų įsipareigojimų nevykdymą ir pareikalauja per nustatytą protingą laikotarpį juos įvykdyti. Jeigu lėšų gavėjas per nustatytą laikotarpį nepateikia atsiskaitymo dokumentų, administruojantysis subjektas turi informuoti Ministeriją ir turi teisę siūlyti nutraukti Sutartį ir susigrąžinti avansą, jeigu toks buvo išmokėtas.
56. Sutarties šalims pasirašius projekto įvykdymo arba dalinio atsiskaitymo, jei toks nustatytas Sutartyje, aktą, Ministerija lėšų gavėjui perveda lėšas per 10 kalendorinių dienų. Jeigu Sutartyje yra numatytas avansinis mokėjimas, įvykdžius vieną iš Taisyklių 48 punkte nustatytų reikalavimų, lėšos pervedamos per 10 kalendorinių dienų po Sutarties pasirašymo.
X. KONTROLĖ
57. Projekto, kuriam skirtos lėšos projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, vykdymo einamąją kontrolę atlieka administruojantysis subjektas.
58. Už informacijos ir dokumentų pateikimą laiku ir jų tikslumą bei tinkamumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas. Lėšų gavėjas, gavęs lėšas neteisėtai arba neteisėtai susigrąžinęs iš lėšų projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti sumokėto pirkimo (importo) PVM, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
59. Jei kyla įtarimų, kad lėšų gavėjas nevykdo projekto ar nukrypo nuo projekto aprašymo, administruojantysis subjektas turi teisę savo iniciatyva arba programos koordinatoriaus, programos vadovo ar programos priemonės vadovo pavedimu projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą (toliau – patikra vietoje) ir (arba) gauti iš lėšų gavėjo reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.
60. Patikros vietoje metu gali būti tikrinama, ar lėšų gavėjo projekto vykdymo ataskaitose pateikta informacija teisinga, ar suteiktos paslaugos, ar įsigytos prekės, už kurias lėšų gavėjas atsiskaitė.
61. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia Sutarties, tačiau yra taisytini, administruojantysis subjektas raštu praneša lėšų gavėjui apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.
62. Jei nustatoma Sutarties pažeidimų, apie patikrinimo rezultatus administruojantysis subjektas informuoja Ministeriją (programos koordinatorių, programos vadovą arba programos priemonės vadovą), kuri turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą Sutartį ir pareikalauti grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų
lėšų, skiriamų projektų veiklai finansuoti ir kapitalui
formuoti, administravimo taisyklių
1 priedas
TINKAMOS IŠLAIDOS PROJEKTO VEIKLAI FINANSUOTI
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas patvirtinantys dokumentai |
Projekto administravimas: |
|
|
Juridinio asmens vadovo darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą; juridinio asmens vyriausiojo buhalterio darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą |
Į paraiškos biudžetą įtraukiamos išlaidos už planuojamą apskaičiuoti ir išmokėti darbo užmokestį už darbo laiką, kurį darbuotojas planuoja dirbti administruodamas projekto vykdymą. Faktiniam administravimui reikalingam laikui apskaičiuoti pildomi darbo laiko apskaitos žiniaraščiai. Darbo užmokesčio sąnaudas sudaro apskaičiuotas darbo užmokestis. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos Įmokos į Garantinį fondą – darbdavio mokamos įmokos į Garantinį fondą. Biudžeto lentelėje darbuotojai turi būti išvardyti atskirose biudžeto eilutėse. |
Atlyginimų apskaičiavimo ir išmokėjimo pažyma pagal Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų lėšų, teikiamų projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, administravimo taisyklių (toliau – Taisyklės) 8 priedo formą. Juridinio asmens vadovo įsakymas, kuriame nurodyti kriterijai, kuriais remiantis darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos ir įmokos į garantinį fondą priskiriamos administravimo išlaidoms. |
Biuro prekės ir pašto paslaugos |
Šioms išlaidoms priskiriamos kanceliarinės prekės ir pašto išlaidos. Visos šios išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su administravimo reikmėmis. |
Sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, prekių sunaudojimo arba atidavimo naudoti aktai. |
Projekto vykdymas: |
|
|
Darbo užmokestis; socialinio draudimo įmokos; įmokos į garantinį fondą |
Tai pagal darbo sutartis dirbančio tiesiogiai projektą vykdančio personalo su darbo santykiais susijusios sąnaudos už dienas, dirbtas vykdant projektą. Projektą vykdantis (techninis) personalas – įstaigos darbuotojai (pvz., konsultantai). Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik vykdant projektą, tuomet tinkamas projekto išlaidas sudaro sąnaudos už tą laiką, kuris buvo skirtas projektui vykdyti. Darbo užmokesčio sąnaudas sudaro apskaičiuotas darbo užmokestis. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos. Įmokos į Garantinį fondą – darbdavio mokamos įmokos į Garantinį fondą. Biudžeto lentelėje darbuotojai turi būti išvardyti atskirose eilutėse, nurodomos jų pareigos (projekte). |
Atlyginimų apskaičiavimo ir išmokėjimo pažyma pagal Taisyklių 8 priedo formą. |
Paslaugos |
Projektui vykdyti būtinų paslaugų – mokymo, renginių organizavimo, viešinimo ir reklamos, audito (jeigu nurodyta projektų grupės apraše ir (arba) kvietime), vertimo, leidybos ir spausdinimo, transporto, atliekų tvarkymo (šalinimo), atliekų rūšiavimo ir pakavimo – pirkimo išlaidos, projekto parengimo paslaugos ir kitos projektui įgyvendinti būtinos paslaugos, atitinkančios vidutines rinkos kainas. Paslaugos turi būti perkamos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis. |
Sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys (pvz., autorinės, individualios veiklos ir pan.); veiklos teisinį pagrįstumą patvirtinantys dokumentai (verslo liudijimo, individualios veiklos pažymėjimo kopijos); darbų priėmimo–perdavimo aktai. Viešojo pirkimo procedūros atlikimą įrodantys dokumentai. |
Konsultantų, ekspertų ir lektorių paslaugos |
Projektui vykdyti būtinų konsultantų, ekspertų ir lektorių, sertifikavimo, atliekų identifikavimo ir sudėties tyrimų, aplinkos stebėsenos paslaugų pirkimo išlaidos, atitinkančios vidutines rinkos kainas. Paslaugos turi būti perkamos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis. |
Sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys (pvz., autorinės, individualios veiklos ir pan.); veiklos teisinį pagrįstumą patvirtinantys dokumentai (verslo liudijimo, individualios veiklos pažymėjimo kopijos); darbų priėmimo–perdavimo aktai. Viešojo pirkimo procedūros atlikimą įrodantys dokumentai. |
Įrankių ir įrangos, įrenginių ir mechanizmų nuoma |
Projektui vykdyti reikalingų ir tiesiogiai projekto veiklai naudojamų įrankių ir įrangos, įrenginių ir mechanizmų nuomos išlaidos. |
Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
Atsargos, prekės |
Projektui vykdyti būtinų atsargų pirkimo išlaidos ir išlaidos su projekto vykdymo reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal projekto vykdytojo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtini projektui vykdyti. |
Sąskaitos faktūros, atsargų (prekių) sunaudojimo nurašymo aktai, mokėjimo dokumentai. |
Komandiruotės |
Projektą vykdančių darbuotojų komandiruotės išlaidos: kelionė, dienpinigiai, apgyvendinimo išlaidos, draudimo išlaidos, registravimosi renginyje mokestis (dalyvio mokestis). Į projekto sąnaudas įtraukiamos komandiruotės išlaidos, neviršijančios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. 1K-123 „Dėl finansų ministro 1996 m. lapkričio 21 d. įsakymo Nr.116 „Dėl dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normų vykstantiems į užsienio komandiruotes“ pakeitimo“ patvirtintų dienpinigių ir apgyvendinimo išlaidų normų užsienyje ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms. Komandiruočių išlaidos apmokamos komandiruotam asmeniui pateikus patvirtinamuosius kelionės ir apgyvendinimo dokumentus. Jei į kelionę važiuojama nuosavu ar tarnybiniu transportu, nurodomos kuro sąnaudos, jei privačiu transportu, – jo nuomos bei kuro sąnaudos. Kelionių į užsienį išlaidos traktuojamos kaip tinkamos išlaidos, kurios tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu ir būtinos vykdant projektą. Būtina nurodyti kelionių skaičių, maršrutus, vykstančių į komandiruotę asmenų skaičių. Projekto įgyvendinime dalyvaujančių asmenų komandiruočių išlaidos, jei paraiškoje asmenys įvardyti ir pagrįsta būtinybė vykti į komandiruotę. |
Juridinio asmens vadovo įsakymas dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, avansų išmokėjimo dokumentai, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų. Jeigu transporto priemonė priklauso juridiniam asmeniui, vadovo įsakyme dėl komandiruotės nurodoma transporto priemonės markė ir modelis. Jei vykstama nuosavu ar nuomojamu automobiliu, reikalinga automobilio nuomos ar panaudos sutartis, techninio paso kopija (įrodymui dėl nuosavybės teisių). Komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai (ekonominės klasės (skrendant lėktuvu) arba prilygstančios klasės (naudojantis kita transporto priemone), sąskaitos už apgyvendinimo paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai: kasos aparato kvitai, kasos išlaidų orderiai, banko išrašai. |
Patentavimo išlaidos |
Patentinės paraiškos padavimo mokestis, patentinės paieškos mokestis, ekspertizės mokestis, patento išdavimo mokestis, vertimų išlaidos, pirmų 5-erių metų patento palaikymo mokestis. |
Sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai. |
Patalpų nuoma |
Su projekto vykdymu susijusių patalpų nuomos paslaugų pirkimo išlaidos. Kadangi dalis šių išlaidų būna susijusios ne tik su projekto vykdymu, bet ir su kita juridinio ar fizinio asmens veikla, todėl negalima nurodyti visų patalpų (jeigu jos ne visos naudojamos projektui vykdyti) nuomos išlaidų. Tokiu atveju šios išlaidos bus tinkamos, jei bus pagrįstai apskaičiuojama jų dalis, susijusi su projekto vykdymu, t. y. apskaičiuojamos proporcingai projekto vykdymui naudojamų patalpų plotui. Į apskaitą įtraukiama visa nuomos suma (apmokėta visa suma), tačiau tinkamos patalpų nuomos išlaidos bus tos, kurios susijusios su projekto vykdymu. Nuosavų patalpų ar patalpų, naudojamų pagal panaudos sutartį, nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. |
Sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, šių išlaidų apskaičiavimo bei buhalterinės pažymos dėl atitinkamų sumų priskyrimo projekto vykdymo sąnaudoms. |
Komunalinės paslaugos, elektra ir ryšiai |
Su projekto vykdymu susijusių komunalinių, elektros ir ryšių paslaugų pirkimo išlaidos. Kadangi dalis šių išlaidų būna susijusios ne tik su projekto vykdymu, bet ir su kita juridinio ar fizinio asmens veikla, todėl negalima nurodyti visų komunalinių, elektros ir ryšių išlaidų. Tokiu atveju šios išlaidos bus tinkamos, jei bus pagrįstai apskaičiuojama jų dalis, susijusi su projekto vykdymu, t. y. apskaičiuojamos proporcingai projekto vykdymui naudojamų patalpų plotui. Į apskaitą įtraukiama visa išlaidų už paslaugas suma (apmokėta visa suma), tačiau tinkamos komunalinių, elektros ir ryšių paslaugų išlaidos bus tos, kurios susijusios su projekto vykdymu. |
Sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, šių išlaidų apskaičiavimo bei buhalterinės pažymos dėl atitinkamų sumų priskyrimo projekto vykdymo sąnaudoms (nurodomas išlaidų pavadinimas, pirminio apskaitos dokumento pavadinimas, data, serija, numeris, bendra išlaidų suma, lėšų gavėjo įsakymo dėl išlaidų priskyrimo projektui vykdyti numeris, projektui vykdyti skirta išlaidų dalis (procentais) ir suma). |
Transporto priemonių nusidėvėjimas |
Projektui vykdyti reikalingų ir projektui vykdyti naudojamų nuosavų transporto priemonių nusidėvėjimo sąnaudos. Jeigu transporto priemonės naudojamos ne vien projektui vykdyti, bet ir kitai veiklai, tinkama yra tik ta sąnaudų suma, kuri tiesiogiai susijusi su projekto vykdymu. |
Priėmimo–perdavimo aktai, kuriuose nurodyta atidavimo eksploatuoti data. Juridinio asmens vadovo patvirtintas projektui įgyvendinti naudojamų transporto priemonių sąrašas (nurodoma jų metinė nusidėvėjimo norma ir projekto vykdymo laikotarpiui apskaičiuota nusidėvėjimo suma), pasirašytas juridinio asmens vadovo ir vyr. buhalterio. |
Kitos išlaidos |
Pirmiau išvardytoms projekto vykdymo išlaidų kategorijoms nepriskirtinos išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklos vykdymu ir atitinkančios kitų išlaidų kategorijas, nustatytas projektų grupėms. |
Sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai. |
Ilgalaikio turto nusidėvėjimas ir amortizacija |
Projektui vykdyti reikalingo ir projektui vykdyti naudojamo nuosavo ilgalaikio turto nusidėvėjimo ir amortizacijos sąnaudos. Biudžeto lentelėje atskirose eilutėse detalizuojamos ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimo ir nematerialiojo turto amortizacijos sąnaudos (pvz., kompiuterinės technikos, programinės įrangos, baldų, įrangos). Jeigu ilgalaikis turtas naudojamas ne vien projektui vykdyti, bet ir kitai veiklai, tinkama yra tik ta sąnaudų suma, kuri tiesiogiai susijusi su projekto vykdymu. Tinkamomis projekto išlaidomis laikomas ilgalaikio turto nusidėvėjimas (amortizacija), apskaičiuotas pagal projekto vykdytojo patvirtintus nusidėvėjimo normatyvus, parengtus remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. |
Priėmimo–perdavimo aktai, kuriuose nurodyta atidavimo eksploatuoti data. Juridinio asmens vadovo patvirtintas ilgalaikio turto, naudojamo projektui, sąrašas, kuriame nurodyta šio turto metinė nusidėvėjimo arba amortizacijos norma ir projekto vykdymo laikotarpiui apskaičiuota nusidėvėjimo arba amortizacijos suma. |
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų
lėšų, skiriamų projektų veiklai finansuoti ir kapitalui
formuoti, administravimo taisyklių
2 priedas
TINKAMOS IŠLAIDOS KAPITALUI FORMUOTI
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Ilgalaikio turto įsigijimo ir kūrimo išlaidos |
Projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės bei programinės įrangos ir kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo ir ilgalaikio materialiojo turto kūrimo (rekonstrukcija, statyba) išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu. Tinkamos tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos. Prabangos prekių įsigijimas nėra tinkamos išlaidos. |
Pirkimų komisijos posėdžių protokolai arba tiekėjų apklausos pažymos, pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, panaudos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai. |
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos
programų lėšų, skiriamų projektų veiklai
finansuoti ir kapitalui formuoti,
administravimo taisyklių
3 priedas
(Prašymo formos pavyzdys)
__________________________________________
(projekto pavadinimas)
1. Duomenys apie pareiškėją
Pareiškėjo rekvizitai |
Juridinio asmens kodas arba fizinio asmens vardas ir pavardė |
|
Adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|
Tel. |
|
|
Faks. |
|
|
El. pašto adresas |
|
|
Pareiškėjo bankas |
|
|
Banko kodas |
|
|
Sąskaitos numeris |
|
|
EVR kodas |
|
|
Informacija apie pareiškėjo dalyvius, turinčius ne mažiau kaip 10 % balsavimo teisių |
|
|
PVM mokėjimas |
£ taip
PVM mokėtojo kodas |
|
£ ne |
||
Kontaktinis asmuo (vardas, pavardė, tel., el. p.) |
|
2. Duomenys apie projektą, kuriam prašoma lėšų:
Ministerijos programos pavadinimas |
|
Projektų grupės pavadinimas |
|
Finansavimo rūšis
|
£ lėšos projekto veiklai finansuoti £ lėšos kapitalui formuoti |
Bendra projekto* vertė (Lt) |
|
Prašomas finansavimo dydis* (Lt) |
|
Savos lėšos* (Lt) |
|
Kitos lėšos* (Lt) |
|
Projekto* įgyvendinimo trukmė (mėn.) |
|
Projekto* pradžia (metai, mėnuo, diena): |
|
Projekto*pabaiga (metai, mėnuo, diena): |
|
Projekto vadovas (vardas, pavardė, pareigos, tel., faks., el. p.) |
|
Vyr. buhalteris (vardas, pavardė, pareigos, tel., faks., el. p.) |
|
Projekto įgyvendinimo vieta |
(a) £ Savivaldybė (-ės) ___ (b) £ Miesto teritorija ___ (c) £ Kaimo vietovė ___ (d) £ Geografiškai neribota ___ |
* Jeigu prašomas finansavimas projekto etapui, papildomai nurodyti ir atitinkamus projekto etapo duomenis.
3. Duomenys apie pareiškėjo veiklą ir patirtį:
3.1. Apibūdinkite pareiškėjo pagrindinę veiklą, nurodykite darbuotojų skaičių |
|
3.2. Nurodykite, ar dalyvavote panašiuose projektuose ar veikloje, aprašykite, kaip šis projektas yra susijęs su anksčiau vykdytais projektais ar veikla, pateikite tikslias tokių projektų ar veiklos nuorodas ir trumpai aprašykite pareiškėjo vaidmenį tokiuose projektuose |
|
Dokumentų, pridedamų prie prašymo skirti lėšas projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, sąrašas: |
1. projekto aprašymas, 2. projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžetas, 3. juridinio asmens vadovo pasirašytas laisvos formos raštas, patvirtinantis, kad pareiškėjas atitinka Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų lėšų, skiriamų projektų veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, administravimo taisyklių (toliau – Taisyklės) 5 punkto reikalavimus, 4. dokumentai arba jų kopijos, reikalaujami pagal Taisykles, projektų grupės aprašą ir kvietimą. |
(Ūkio subjekto vadovas, fizinis asmuo) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
A. V.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos
programų lėšų, skiriamų projektų veiklai
finansuoti ir kapitalui formuoti,
administravimo taisyklių
4 priedas
(Projekto aprašymo formos pavyzdys)
_______________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
_______________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO APRAŠYMAS
_____________
(data)
1. Trumpas projekto esmės aprašymas ir pagrindimas (Trumpai paaiškinkite, kodėl šis projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti, kur ir kaip jis bus vykdomas, kas jį valdys ir įgyvendins, kokios yra prielaidos ir išankstinės sąlygos, reikalingos, kad projektas galėtų būti pradėtas ir sėkmingai įgyvendintas, kokia projekto veikla (-os), kurią (-as) bus prašoma finansuoti, jau pradėta (-os) įgyvendinti arba įgyvendinta (-os), nurodant įgyvendinimo terminus, kokia yra projekto socialinė, institucinė ar kt. rizika ir jos mažinimo priemonės) |
(ne daugiau kaip 3 puslapiai)
|
2. Projekto tikslai (Kokie bus projekto tikslai ir kada jie bus pasiekti? Tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami) |
(ne daugiau kaip 1 puslapis)
|
3. Projekto veikla (Kokią veiklą vykdant planuojama įgyvendinti projekto tikslus? Kodėl pasirinkta tokia veikla? Nurodykite projekto įgyvendinimo etapus, aprašykite kiekvieno etapo metu numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą. Nurodykite, kaip aprašoma veikla susijusi su planuojamomis išlaidomis. Pagrįskite išlaidų įvairiai projekto veikai būtinumą) |
|
4. Projekto rezultatai (Ko tikimasi iš veiklos per projekto įgyvendinimo laikotarpį) |
|||
Veikla |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Laukiamas rezultatas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Aprašykite projekto poveikį (kokybiniu ir kiekybiniu aspektu) pagal poveikio lygmenį |
|
Pareiškėjui |
|
Regionui |
|
6. Pagrįskite projekto atitiktį projektų grupei nustatytiems tikslams ir uždaviniams |
(ne daugiau kaip 1 puslapis)
|
(Ūkio subjekto vadovas, fizinis asmuo) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų
lėšų, skiriamų projektų veiklai finansuoti ir kapitalui
formuoti, administravimo taisyklių
5 priedas
(Projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžeto formos pavyzdys)
______________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
______________________________________________________
( projekto pavadinimas)
PROJEKTO VEIKLOS IR KAPITALO FORMAVIMO BIUDŽETAS
____________
(data)
Dalies Nr. |
Str. Nr. |
Tinkamos projekto išlaidos |
Mato vienetas |
Vienetų sk. |
Vieneto kaina be (arba su, jei leidžia Taisyklių 13.4 punktas) pirkimo PVM (Lt) |
Bendra projekto tinkamų išlaidų suma be (arba su, jei leidžia Taisyklių 13.4 punktas) pirkimo PVM (Lt) |
Iš jos dengiama lėšomis projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti be (arba su, jei leidžia Taisyklių 13.4 punktas) pirkimo PVM (Lt) |
Kuo remiantis nurodyta kaina (suma) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
PROJEKTO VEIKLOS BIUDŽETAS |
||||||||
1. |
PROJEKTO ADMINISTRAVIMAS, IŠ VISO (1.1+1.2+1.3): |
|
||||||
|
1.1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Juridinio asmens vadovo |
|
|
|
|
|
|
|
1.1.2. |
Juridinio asmens (vyr.) buhalterio |
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Socialinio draudimo įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Įmokos į garantinį fondą |
|
|
|
|
|
|
2. |
PROJEKTO VYKDYMAS, IŠ VISO (2.1+2.2+2.3+2.4+2.5+2.6+2.7+2.8+2.9+2.10+2.11+2.12): |
|
||||||
|
2.1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
Socialinio draudimo įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
Įmokos į garantinį fondą |
|
|
|
|
|
|
|
2.4. |
Komandiruotės |
|
|
|
|
|
|
|
2.5. |
Paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
2.6. |
Konsultantų, ekspertų ir lektorių paslaugos, iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
2.6.1. |
pagal autorines sutartis |
|
|
|
|
|
|
|
2.6.2. |
pagal paslaugų sutartis |
|
|
|
|
|
|
|
2.7. |
Įrankių ir įrangos, įrenginių ir mechanizmų nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
2.8. |
Prekės, atsargos |
|
|
|
|
|
|
|
2.9. |
Patalpų nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
2.10. |
Komunalinės paslaugos, elektra ir ryšiai |
|
|
|
|
|
|
|
2.11. |
Transporto priemonių nusidėvėjimas |
|
|
|
|
|
|
|
2.12. |
Kitos išlaidos |
|
|
|
|
|
|
3. |
ILGALAIKIO TURTO NUSIDĖVĖJIMAS IR AMORTIZACIJA, IŠ VISO (3.1+3.2): |
|
||||||
|
3.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimas |
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto amortizacija |
|
|
|
|
|
|
|
IŠLAIDOS, IŠ VISO (1+2+3): |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ PROJEKTO VEIKLAI FINANSUOTI INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
||||
BIUDŽETAS KAPITALUI FORMUOTI |
||||||||
4. |
ILGALAIKIO TURTO ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS (4.1+4.2): |
|
||||||
|
4.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
5. |
ILGALAIKIO TURTO KŪRIMO IŠLAIDOS: |
|
||||||
|
5.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
IŠLAIDOS, IŠ VISO (4+5): |
|
|
|
||||
|
LĖŠŲ KAPITALUI FORMUOTI INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
|
1 pastaba. Biudžeto straipsniai, apimantys kelis tai pačiai išlaidų kategorijai priskiriamus objektus (darbuotojus, prekes, paslaugas, turtą), turi būti detalizuoti.
2 pastaba. Jei lėšų gavėjas gali susigrąžinti pirkimo PVM, ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos rodomos be pirkimo PVM.
(Ūkio subjekto vadovas, fizinis asmuo) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
A. V.
(Vyr. buhalteris) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų lėšų, skiriamų projektų veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, administravimo taisyklių
6 priedas
(Projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžeto vykdymo finansinės ataskaitos formos pavyzdys)
____________________________________
(lėšų gavėjas)
_________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO VEIKLOS IR KAPITALO FORMAVIMO BIUDŽETO VYKDYMO FINANSINĖ ATASKAITA
Dalies Nr. |
Eil. Nr. |
Projekto biudžeto straipsnio pavadinimas |
Sutartys, aktai, sąskaitos faktūros, jų data, serija ir numeris, mokėjimo pavedimo data ir numeris (arba nurodomas kitas dokumentas, patvirtinantis mokėjimą) |
Projekto biudžetas (Lt) |
Biudžeto vykdymo finansinė ataskaita (Lt) |
||||
Bendra projekto tinkamų išlaidų suma be (arba su, jei leidžia Taisyklių 13.4 punktas) pirkimo PVM (Lt) (nurodyti) |
Iš jos dengiama lėšomis projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti be (arba su, jei leidžia Taisyklių 13.4 punktas) pirkimo PVM (Lt) (nurodyti) |
Bendra faktinių projekto sąnaudų suma su/be pirkimo PVM (nurodyti) |
Iš jos dengiama lėšomis projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti su/be pirkimo PVM (nurodyti) |
Iš Energetikos ministerijos gautos lėšos projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti |
Apmokėta tiekėjams |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
PROJEKTO VEIKLOS BIUDŽETAS |
|
|
|
|
|
|
|||
1. |
PROJEKTO ADMINISTRAVIMAS, IŠ VISO (1.1+1.2+1.3): |
|
|
|
|
|
|
||
|
1.1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Juridinio asmens vadovo |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.2. |
Juridinio asmens (vyr.) buhalterio |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Socialinio draudimo įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Įmokos į garantinį fondą |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
PROJEKTO VYKDYMAS, IŠ VISO (2.1+2.2+2.3+2.4+2.5+2.6+2.7+2.8+2.9+2.10+2.11+2.12): |
|
|
|
|
|
|
||
|
2.1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
Socialinio draudimo įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
Įmokos į garantinį fondą |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4. |
Komandiruotės |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5. |
Paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.6. |
Konsultantų, ekspertų ir lektorių paslaugos, iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.6.1. |
pagal autorines sutartis |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.6.2. |
pagal paslaugų sutartis |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.7. |
Įrankių ir įrangos, įrenginių ir mechanizmų nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.8. |
Prekės, atsargos |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.9. |
Patalpų nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.10. |
Komunalinės paslaugos, elektra ir ryšiai |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.11. |
Transporto priemonių nusidėvėjimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.12. |
Kitos išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
ILGALAIKIO TURTO NUSIDĖVĖJIMAS IR AMORTIZACIJA, IŠ VISO (3.1+3.2): |
|
|
|
|
|
|
||
|
3.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto amortizacija |
|
|
|
|
|
|
|
|
PROJEKTO IŠLAIDOS/SĄNAUDOS, IŠ VISO (1+2+3): |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ PROJEKTO VEIKLAI FINANSUOTI INTENSYVUMAS |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
BIUDŽETAS KAPITALUI FORMUOTI |
|
|
|
|
|||||
4. |
ILGALAIKIO TURTO ĮSIGIJIMO IŠLAIDOS (4.1+4.2): |
|
|
|
|
|
|
||
|
4.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
ILGALAIKIO TURTO KŪRIMO IŠLAIDOS: |
|
|
|
|
|
|
||
|
5.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠLAIDOS IŠ VISO (4+5): |
|
|
|
|
|
|
||
|
LĖŠŲ KAPITALUI FORMUOTI INTENSYVUMAS: |
100 proc. |
nurodyti |
100 proc. |
nurodyti |
|
|
||
|
|
|
Iš viso (Lt): |
|
|
|
|
|
|
Dengiamos sąnaudos iš viso (8):
Gautos lėšos projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti iš viso (9):
Reikia pervesti (8–9):
Pastabos:
2. Projekto biudžeto straipsniai detalizuojami tokia pat tvarka, kaip projekto veiklos ir kapitalo formavimo biudžete.
3. Jei lėšų gavėjas gali susigrąžinti pirkimo PVM, projekto veiklos ir ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos rodomos be pirkimo PVM.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos
programų lėšų, skiriamų projektų veiklai
finansuoti ir kapitalui formuoti,
administravimo taisyklių
7 priedas
(Projekto įgyvendinimo ataskaitos formos pavyzdys)
______________________________
(lėšų gavėjo pavadinimas)
______________________________
(projekto pavadinimas)
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
___________
(data)
1. Projekto tikslų pasiekimas (Kokie tikslai buvo pasiekti? Kokiu lygiu? Jeigu tikslai nepasiekti arba pasiekti ne iki galo, nurodykite priežastis) |
|
2. Projekto veiklos, priemonių įgyvendinimas (Kokios veiklos rūšys buvo įgyvendintos? Kokiu lygiu? Pagrįsdami faktais, aprašykite, kaip ir kokiomis priemonėmis buvo įgyvendinta veikla. Nurodykite veiklos (atskirų priemonių) vykdymo datas, dalyvių skaičių ir kitą informaciją, pagrindžiančią veiklos įgyvendinimą. Pridėkite dokumentus (dalyvių sąrašas, skelbimas apie renginį, parengtos medžiagos kopija ir pan.), įrodančius veiklos įgyvendinimą. Jeigu veikla neįgyvendinta arba įgyvendinta ne iki galo, nurodykite priežastis)
|
|
3. Projekto įgyvendinimo terminai (Ar projektas įgyvendintas laikantis planuotų terminų? Jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis) |
|
4. Projekto rezultatai (Nurodykite pasiektus rezultatus) |
||||
Veikla |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Planuotas rezultatas |
Pasiektas rezultatas |
|
|
|
|
|
(Ūkio subjekto vadovas) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų
lėšų, skiriamų projektų veiklai finansuoti ir kapitalui
formuoti, administravimo taisyklių
8 priedas
(Pažymos formos pavyzdys)
ATLYGINIMŲ APSKAIČIAVIMO IR IŠMOKĖJIMO PAŽYMA
__________
(Data)
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Projekto vykdymo metu dirbta dienų (valandų) |
Darbuotojo vaidmuo projekte (pareigos) |
Mokėjimo pagrindas |
Apskaičiuotas atlyginimas ** |
Darbuotojui išmokėta atlyginimo suma, tenkanti projektui |
Atlyginimo išmokėjimo dokumento, žiniaraščio, išlaidų orderio ar mokėjimo nurodymo, data ir numeris, pajamų mokesčio sumok. nurodymo data ir numeris |
||||||||
Iš viso dirbta projekto vykdymo laikotarpiu |
Pagrindinėje darbovietėje* |
Nepagrindinėje darbovietėje* |
vadovo įsakymo data ir numeris |
darbo laiko apskaitos žiniaraščio data ir numeris |
darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio data ir numeris |
iš viso |
tenkantis projektui |
||||||||
iš viso (5+7) |
prie projekto (6 arba 8) |
iš viso |
iš to skaičiaus prie projekto |
iš viso |
iš to skaičiaus prie projekto |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
1. |
PROJEKTO ADMINISTRAVIMAS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
PROJEKTO VYKDYMAS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO |
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
|
|
|
* 1. Jei darbovietė, kuri vykdo projektą, darbuotojui yra pagrindinė, pildomos 3, 4, 5 ir 6 skiltys, 7 ir 8 skiltys nepildomos.
2. Jei darbovietė, kuri vykdo projektą, darbuotojui yra nepagrindinė, pildomos 3, 4, 7, 8 ir 5 skiltys (darbuotojas nepagrindinei darbovietei, vykdančiai projektą, pateikia pažymą apie pagrindinėje darbovietėje jo dirbtą laiką), 6 skiltis nepildoma.
** Projekto vykdymo metu darbovietėje, vykdančioje projektą, darbuotojui apskaičiuotas atlyginimas pagal darbo sutartį (be priedų ir atostoginių).
Pastabos:
1. Atsiskaitant etapais, suvestinė pildoma didėjančia tvarka, atskirose eilutėse pateikiami kiekvieno mėnesio duomenys. Kiekvieno darbuotojo duomenys atskirose eilutėse susumuojami.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos
programų lėšų, skiriamų projektų veiklai
finansuoti ir kapitalui formuoti,
administravimo taisyklių
9 priedas
(Paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo skirti paramą vertinimo lentelės pavyzdys)
paraiškų Administracinės atitikties ir tinkamumo skirti paramą vertinimo lentelė
Eil. Nr. |
Vertinimo elementai |
Taip |
Ne |
1. |
Pateikti paraiškos dokumentai: |
|
|
1.1. |
Prašymas skirti lėšas yra pasirašytas pareiškėjo |
|
|
1.2. |
Projekto aprašymas atitinka projekto aprašymo formą, yra pasirašytas pareiškėjo |
|
|
1.3. |
Projekto biudžetas atitinka projekto biudžeto formą, yra pasirašytas pareiškėjo ir vyr. buhalterio (jei pareiškėjas juridinis asmuo) |
|
|
1.4. |
Išrašas iš teismo sprendimo arba, jeigu tokio nėra, Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ar valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis, arba atitinkamos užsienio šalies institucijos išduotas dokumentas (originalas arba tinkamai patvirtinta kopija), liudijantis, kad pareiškėjo vadovas ar vyriausias buhalteris neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo dėl veiklos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai (jei pareiškėjas juridinis asmuo) |
|
|
1.5. |
Teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma apie laiku atliktą atsiskaitymą su valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetu (jei pareiškėjas juridinis asmuo) |
|
|
1.6. |
Įmonių registrą tvarkančios įstaigos pažyma, patvirtinanti, kad pareiškėjas nėra bankrutuojantis ar likviduojamas (jei pareiškėjas juridinis asmuo) |
|
|
1.7. |
Kiti pagal atitinkamą projektų grupę bei kvietimą reikalaujami dokumentai pateikti ir pasirašyti pareiškėjo |
|
|
2. |
Pateikta patvirtinta paraiškos kopija |
|
|
3. |
Paraiškos dokumentai, nurodyti 1.1–1.3 punktuose, užpildyti lietuvių kalba kompiuteriu |
|
|
4. |
Projektas atitinka kvietime, pagal kurį pateikta paraiška, nurodytos programos tikslus ir uždavinius |
|
|
5. |
Pareiškėjas atitinka reikalavimus pareiškėjams, nustatytus atitinkamame projektų grupės apraše ir kvietime (jeigu yra nustatyti) |
|
|
6. |
Biudžete nurodytos išlaidos yra aiškios, pagrįstos, realios ir būtinos projektui vykdyti |
|
|
7. |
Biudžete nurodytos išlaidos atitinka kiekvienos išlaidų kategorijos reikalavimus, nurodytus Taisyklių 1 ir 2 prieduose (išlaidų priskyrimas, apskaičiavimas) |
|
|
8. |
Biudžete nurodytos išlaidos yra tinkamos ir atitinka projektų grupės apraše ir (arba) kvietime nustatytas išlaidas |
|
|
9. |
Paraiškoje prašomas lėšų dydis neviršija didžiausio galimo nustatyto lėšų skyrimo atitinkamai projektų grupei dydžio |
|
|
10. |
Paraiškoje prašomų lėšų projekto veiklai finansuoti skyrimo intensyvumas neviršija atitinkamame projektų grupės apraše nustatyto intensyvumo |
|
|
11. |
Paraiškoje prašomų lėšų kapitalui formuoti skyrimo intensyvumas neviršija atitinkamame projektų grupės apraše nustatyto intensyvumo (jei prašoma) |
|
|
12. |
Projektas atitinka kvietime nustatytus reikalavimus |
|
|
Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos
programų lėšų, skiriamų projektų veiklai
finansuoti ir kapitalui formuoti,
administravimo taisyklių
10 priedas
neelektrifikuotų sodybų PRIJUNGIMO prie elektros tinklų PROJEKTŲ parengimo projektų GRUPĖS APRAŠAS
Reikalavimai pareiškėjams |
Fiziniai asmenys turi būti: 1. Deklaravę gyvenamąją vietą sodyboje, kurioje iki 1990 m. kovo 11 d. buvo pastatytas ir Nekilnojamojo turto registre įregistruotas pastatas, kuris nėra ir nebuvo prijungtas prie elektros skirstomųjų tinklų ir kuriam nėra ir nebuvo tiekiama elektros energija; 2. Sudarę su elektros skirstomųjų tinklų operatoriumi vartotojo elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų, įskaitant prijungimo projekto parengimą, sutartį. |
Kiti (papildomi) paraiškos dokumentai |
1. Deklaravimo įstaigos (seniūnijos ar deklaravimo įstaigos funkciją įgyvendinančio kito savivaldybės administracijos padalinio) išduotas pareiškėjo deklaruotą gyvenamąją vietą patvirtinantis dokumentas. 2. Savivaldybės vykdomosios institucijos patvirtinto elektrifikuotinų kaimų ir sodybų sąrašo kopija. 3. Pareiškėjo sudarytos sutarties su elektros skirstomųjų tinklų operatoriumi dėl vartotojo elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų, įskaitant prijungimo projekto parengimą, kopija. 4. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašas dėl pareiškėjui nuosavybės teise priklausančios neelektrifikuotos sodybos. |
Administruojantysis subjektas |
Valstybės įmonė Energetikos agentūra |
Finansavimo rūšis |
Lėšos projekto veiklai finansuoti |
Didžiausias leistinas lėšų projekto veiklai finansuoti intensyvumas |
100 procentų tinkamų išlaidų |
Tinkamos išlaidos (klasifikacija pagal Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos programų lėšų, skiriamų projekto veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, administravimo taisyklių 1 priedą) |
2.5. Paslaugos: 2.5.1. Neelektrifikuotų sodybų prijungimo prie elektros tinklų projekto parengimo paslaugos pirkimo išlaidos. |