LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJA

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS MEDICININIO AUDITO INSPEKCIJOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1997 m. vasario 19 d. Nr. 74

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 126 str.,

ĮSAKAU:

Tvirtinti Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatus (pridedami).

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                       JUOZAS GALDIKAS

______________

 


PATVIRTINTA

Sveikatos apsaugos ministerijos

1997 02 19 įsakymu Nr. 74

 

VALSTYBINĖS MEDICININIO AUDITO INSPEKCIJOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

NUOSTATAI

 

BENDROJI DALIS

 

1. Valstybinė medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Audito inspekcija) yra valstybės kontrolės biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš valstybės biudžeto lėšų.

2. Audito inspekcijos steigėjas – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

3. Audito inspekcija yra juridinis asmuo, turintis savo balansą, sąskaitas banke, antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu.

4. Audito inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais, Valstybinio medicininio audito nuostatais ir šiais nuostatais.

5. Audito inspekcijos būstinė – Vilnius, Gedimino pr. 27.

 

PAGRINDINIAI AUDITO INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Pagrindinis Audito inspekcijos uždavinys yra vykdyti visų nuosavybės formų juridinių ir fizinių asmenų, akredituotų asmens sveikatos priežiūros veiklai, teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo, tinkamumo (kokybės) bei ekonominio efektyvumo kontrolę ir ekspertizę (valstybinį medicininį auditą).

7. Vykdydama jai pavestą uždavinį, Audito inspekcija atlieka šias funkcijas:

7.1. kontroliuoja ir įvertina asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir tinkamumą (kokybę);

7.2. įvertina sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų paslaugų ekonominį efektyvumą;

7.3. kontroliuoja ir įvertina asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas, nurodytas akreditavimo pažymėjimuose;

7.4. teikia privalomus nurodymus apie valstybinio medicininio audito rezultatus Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinei ligonių kasai, asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, kurių veiklos auditas buvo atliktas, ir apie tai informuoja Sveikatos apsaugos ministeriją.

8. Audito inspekcija savo funkcijas vykdo:

8.1. analizuodama ir įvertindama asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybę;

8.2. atlikdama standartinių ir faktinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo, tinkamumo (kokybės) ir ekonominio efektyvumo rodiklių lyginamąją analizę ir to pagrindu rengdama privalomuosius nurodymus;

8.3. analizuodama pacientų prašymus, pareiškimus ir skundus;

8.4. atlikdama pacientų ir asmens sveikatos priežiūros specialistų apklausą;

8.5. analizuodama pacientams padarytos žalos atvejus;

8.6. analizuodama ir įvertindama asmens sveikatos priežiūros įstaigų išlaidų, susidarančių teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, dydį ir atskirų paslaugų kaštus.

 

AUDITO INSPEKCIJOS PAREIGŪNŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

9. Audito inspekcijos pareigūnai turi teisę:

9.1. pateikę nustatytos formos tarnybinį pažymėjimą, patekti į asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir atlikti valstybinį medicininį auditą;

9.2. reikalauti ir gauti iš juridinių ir fizinių asmenų visą reikiamą informaciją, medicininės apskaitos ir atskaitomybės dokumentus, medžiagą, laboratorinius mėginius, pacientų medicininių apžiūrų ir tyrimų duomenis, asmens sveikatos priežiūros įstaigų vadovų ir kitų darbuotojų sakytinius ir rašytinius paaiškinimus, kurių reikia valstybiniam medicininiam auditui atlikti;

9.3. vadovaudamiesi įstatymais, kitais teisės aktais, šiais nuostatais, medicininio audito inspekcijos darbo reglamentu, savo profesinėmis žiniomis ir patirtimi, savarankiškai pasirinkti valstybinio medicininio audito atlikimo procedūras;

9.4. reikalauti, kad būtų atlikti papildomi tyrimai pacientams (jų sutikimu), neviršijant asmens sveikatos priežiūros įstaigoje atliekamų tyrimų apimties;

9.5. atliekant valstybinį medicininį auditą, kviesti dalyvauti reikalingus specialistus, ekspertus, naudotis lokalinio medicininio audito medžiaga.

10. Audito inspekcijos pareigūnai teikia Valstybinei ligonių kasai, Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos išvadas ir privalomus nurodymus bei rekomendacijas Sveikatos apsaugos ministerijai:

10.1. įvertinimą, ar padaręs pažeidimus asmens sveikatos priežiūros specialistas atitinka turimą kvalifikacinę kategoriją;

10.2. sustabdyti ar panaikinti asmens sveikatos priežiūros specialisto, padariusio pažeidimus, licencijos užsiimti sveikatos priežiūros praktika galiojimą;

10.3. sustabdyti asmens sveikatos priežiūros įstaigos arba jos padalinio akreditavimą sveikatos priežiūros veiklai;

10.4. panaikinti asmens sveikatos priežiūros įstaigos arba jos padalinio akreditavimą sveikatos priežiūros veiklai.

11. Atsakomybė dėl Audito inspekcijos privalomųjų nurodymų nevykdymo ar netinkamo vykdymo taikoma Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

12. Audito inspekcijos pareigūnai privalo:

12.1. atlikti valstybinį medicininį auditą Audito inspekcijos darbo reglamento nustatyta tvarka;

12.2. laikytis profesinės etikos atliekant valstybinį medicininį auditą;

12.3. užtikrinti informacijos apie asmens sveikatos priežiūrą konfidencialumą;

12.4. informuoti tikrinamų asmens sveikatos priežiūros įstaigų administraciją apie valstybinio medicininio audito metu nustatytus pažeidimus, pateikti audito išvadas ir privalomus nurodymus.

13. Audito inspekcijos pareigūnas negali atlikti valstybinio medicininio audito, jeigu jis:

13.1. yra tarnybiškai ar materialiai priklausomas nuo tikrinamos asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo;

13.2. su tikrinamos asmens sveikatos priežiūros įstaigos administracijos darbuotojais yra susietas giminystės ar svainystės.

 

AUDITO INSPEKCIJOS VALDYMO INSTITUCIJŲ SUDARYMO BEI DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA

 

14. Audito inspekcijai vadovauja Audito inspekcijos direktorius (toliau – direktorius), su kuriuo darbo sutartį sudaro sveikatos apsaugos ministras. Direktorius yra valstybinės valdymo tarnybos „A“ lygio valdininkas.

15. Direktoriaus kompetencija:

15.1. priima ir atleidžia iš darbo visus kitus Audito inspekcijos darbuotojus; su darbuotojais darbo sutartis sudaro direktorius arba kitas jo įgaliotas darbuotojas Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka;

15.2. tvirtina Audito inspekcijos struktūrą, darbuotojų etatų sąrašą, nustato darbuotojų darbo užmokesčius, taiko darbuotojams skatinimo priemones ir skiria drausmines nuobaudas, tvirtina Audito inspekcijos darbuotojų premijavimo nuostatus ir jų nustatyta tvarka premijuoja darbuotojus;

15.3. vadovauja Audito inspekcijai, atsako už jos veiklą;

15.4. tvirtina medicininio audito atlikimo asmens sveikatos priežiūros įstaigose grafikus ir skiria konkrečius Audito inspekcijos pareigūnus jam atlikti;

15.5. skiria Audito inspekcijos pareigūnus neplaniniam valstybiniam medicininiam auditui atlikti;

15.6. kartu su Audito inspekcijos pareigūnu, atlikusiu valstybinį medicininį auditą, pasirašo išvadas ir privalomuosius nurodymus šių nuostatų 7.4 punkte nurodytoms institucijoms;

15.7. pagal savo kompetenciją atlieka kitus steigėjo pavedimus.

16. Audito inspekcijoje gali būti sudaromi ir kiti valdymo organai, kurie veikia Darbo reglamento nustatyta tvarka. Audito inspekcijos darbo reglamentą rengia ir tvirtina direktorius.

 

AUDITO INSPEKCIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

17. Audito inspekcija finansuojama iš valstybės biudžeto. Ji gali turėti ir nebiudžetinių lėšų, kurių šaltinius numato Darbo reglamentas. Audito inspekcija gautas lėšas naudoja pagal nustatyta tvarka patvirtintas sąmatas.

18. Audito inspekcija savarankiškai organizuoja finansinę veiklą, buhalterinę apskaitą ir atskaitomybę laikantis Finansų ministerijos nustatytų finansavimo ir iždo procedūrų.

19. Teisę kontroliuoti Audito inspekcijos ūkinę ir finansinę veiklą turi Finansų ministerijos, Valstybės kontrolės teisės aktais įgalioti pareigūnai.

 

AUDITO INSPEKCIJOS REGISTRAVIMAS, REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

20. Audito inspekcija registruojama, reorganizuojama ar likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________