LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL DALIES PALŪKANŲ UŽ INVESTICINIUS KREDITUS, PAIMTUS NUO 2007 M. GEGUŽĖS 1 D. IR SUTEIKTUS SU UAB ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDO GARANTIJA, KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2007 m. balandžio 12 d. Nr. 3D-160

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 22 d. nutarimo Nr. 912 „Dėl Žemės ūkio paskolų garantijų fondo“ (Žin., 1997, Nr. 79-2009; 2003, Nr. 57-2542; 2005, Nr. 78-2825) 2.12 punktu, 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1857/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žemės ūkio produktų gamyba, iš dalies keičiančiu Reglamentą (EB) Nr. 70/2001 (OL 2006 L 358, p. 3), ir 2001 m. sausio 12 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 70/2001 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 2 tomas, p. 141), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1976/2006 (OL 2006 L 368, p. 85),

tvirtinu Dalies palūkanų už investicinius kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, kompensavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRĖ                                                   KAZIMIRA DANUTĖ PRUNSKIENĖ

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2007-04-03 raštu Nr.

((1.16-0203)-5K-0710479)-6K-0703731

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2007-03-30 raštu Nr. (9.8-10)-6V-302

 

SUDERINTA

Lietuvos savivaldybių asociacijos

2007-04-03 raštu Nr. (18)-SD-271

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2007 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-160

 

DALIES PALŪKANŲ UŽ INVESTICINIUS KREDITUS, PAIMTUS NUO 2007 M. GEGUŽĖS 1 D. IR SUTEIKTUS SU UAB ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDO GARANTIJA, KOMPENSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1857/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žemės ūkio produktų gamyba, iš dalies keičiančiu Reglamentą (EB) Nr. 70/2001 (OL 2006 L 358, p. 3), ir 2001 m. sausio 12 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 70/2001 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 2 tomas, p. 141), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1976/2006 (OL 2006 L 368, p. 85), ir reglamentuoja valstybės pagalbos teikimą, Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšomis kompensuojant dalį palūkanų už investicinius (nuo vienerių iki dešimties metų) kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo (toliau – Bendrovė) garantija (toliau – kreditus).

 

II. PAGALBOS SUTEIKIMO SĄLYGOS

 

2. Kaimo vietovėje veikiantiems subjektams[1], paėmusiems iš kredito įstaigų investiciniams projektams, skirtiems pirminei žemės ūkio produkcijos gamybai[2], vykdyti kreditus, dengiama 30 proc. kredito palūkanų, o jauniesiems ūkininkams (iki 40 metų) – 40 proc. per visą kredito galiojimo laikotarpį.

3. Kaimo vietovėje veikiantiems subjektams, paėmusiems iš kredito įstaigų investiciniams projektams, skirtiems kitai veiklai, nei pirminė žemės ūkio produktų gamyba, vykdyti kreditus, dengiama 30 proc. kredito palūkanų, bet ne daugiau kaip 40 tūkst. Lt per metus vienam subjektui.

4. Dalis palūkanų kompensuojama, jei pagal reglamento (EB) Nr. 70/2001 I priedą 2 ir 3 punkte nurodyti subjektai (toliau – pagalbos gavėjai) laikomi maža ar vidutine įmone ir jei jie nėra sunkumų turinti įmonė, kaip apibrėžta Bendrijos gairių dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (2004/C 244/02) (OL 2004 C244, p. 2) 2.1 dalyje.

5. Investiciniais projektais turi būti siekiama vieno arba kelių iš šių tikslų: sumažinti gamybos sąnaudas, pagerinti ir reorganizuoti gamybą, pagerinti produkcijos kokybę, išsaugoti ir pagerinti natūralią aplinką, higienos sąlygas ar gyvūnų gerovės normas.

6. Investicinių projektų, skirtų pirminei žemės ūkio produkcijos gamybai, tinkamos išlaidos yra:

6.1. nekilnojamojo turto statyba, jo įsigijimas ar jo būklės gerinimas. Žemės įsigijimas nėra priskiriamas tinkamoms išlaidoms;

6.2. žemės ūkio technikos[3] ir kompiuterių techninės – programinės įrangos pirkimas;

6.3. daugiamečių augalų įsigijimas ir daugiamečių augalų sodinimo paslaugų apmokėjimas;

6.4. su šių taisyklių 6.1 ir 6.2 punktuose nurodytomis išlaidomis susijusios bendrosios išlaidos – atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams, konsultuojantiems techniniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto parengimo ir įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė ar periodinė veikla, susijusi su 2 punkte nurodyto subjekto įprastine veikla ir išlaidomis, taip pat statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų ir licencijų įsigijimo išlaidos.

7. Investicinių projektų, skirtų kitai veiklai, nei žemės ūkio produktų gamyba, tinkamos išlaidos yra:

7.1. investuojant į materialųjį turtą – išlaidos, susijusios su investicijomis į pastatus, įrengimus ir įrangą. Investicija į materialųjį turtą reiškia investiciją į pagrindinį materialųjį turtą, susijusį su naujos įmonės steigimu, esamos įmonės praplėtimu, arba nauja veikla, kurią vykdant turės būti padaryti esminiai esamos įmonės gaminių arba gamybos proceso pakeitimai (ypač vykdant racionalizavimą, diversifikavimą ar modernizavimą);

7.2. investuojant į nematerialųjį turtą – išlaidos, susijusios su technologijų perėmimu, įsigyjant patento teises, licencijas, žinias ar nepatentuotas technines žinias.

8. Teikiant pagalbą 2 punkte nurodytiems subjektams, turi būti tenkinamos reglamento (EB) Nr. 1857/2006 4 straipsnio 6, 7 ir 10 dalies nuostatos.

9. Maksimali metinė palūkanų norma, kurios dalis kompensuojama Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšomis, negali būti didesnė kaip 6 proc. Jei metinė palūkanų norma viršija nustatytą maksimalią palūkanų normą, kompensacija skaičiuojama nuo nustatytos maksimalios metinės palūkanų normos.

10. Dalis palūkanų kompensuojama tik nuo sumokėtų palūkanų sumos. Kredito įstaigos priskaičiuojamos palūkanos bei delspinigiai už pradelsto termino kreditus nekompensuojami.

11. Bendras investicinės pagalbos dydis vienam projektui negali viršyti 40 proc. reikalavimus atitinkančių investicinio projekto tinkamų išlaidų. Į bendrą investicinės pagalbos dydį įeina valstybės pagalba kompensuojant dalį garantinio užmokesčio, valstybės pagalba dengiant dalį kredito palūkanų, valstybės pagalba teikiama ūkiams modernizuoti, daliai išlaidų už perkamą iš ES panaudotą linų sektoriaus techniką padengti ir kita tiesiogiai su investicinio projekto tinkamomis išlaidomis susijusi finansinė parama. Skaičiuojant bendrą investicinės pagalbos dydį turi būti tenkinamos reglamento (EB) Nr. 1857/200619 straipsnio ir reglamento (EB) Nr. 70/20018 straipsnio nuostatos.

Valstybės pagalbos dydis dengiant dalį kredito palūkanų per visą suteikto kredito laikotarpį bendroje investicinėje pagalboje apskaičiuojamas atsižvelgiant į 2007–2013 m. nacionalinių regioninės pagalbos teikimo gairių (2006/C 54/08) (OL 2006 C 54, p. 13) 41 punktą.

12. Didžiausia investicinės pagalbos suma vienam šių taisyklių 2 punkte nurodytam subjektui per einamuosius ir 2 paskutinius mokestinius metus negali viršyti reglamento (EB) Nr. 1857/2006 4 straipsnio 9 dalyje nustatytos sumos.

 

III. ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS

 

13. Norėdami gauti kompensaciją, prieš patirdami investiciniame projekte, kuriam suteiktas kreditas, numatytas išlaidas, pagalbos gavėjai pateikia Bendrovei:

13.1. prašymą dėl palūkanų kompensacijos išmokėjimo, nurodydami vardą, pavardę (įmonės pavadinimą), savo atsiskaitomosios sąskaitos numerį;

13.2. savivaldybių ir (ar) kitų institucijų išduotus dokumentus (išskyrus Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra)) apie bet kokią investiciniam projektui suteiktą (pagal priimtą sprendimą planuojamą suteikti) pagalbą bei visą jam suteiktą (pagal priimtą sprendimą planuojamą suteikti) investicinę finansinę paramą per einamuosius ir 2 paskutinius mokestinius metus, įskaitant pagalbą, suteiktą pagal 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5), ir pagal 2004 m. spalio 6 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1860/2004 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis valstybės pagalbai žemės ūkio ir žuvininkystės sektoriuose (OL 2004 L 325, p. 4), su paskutiniais pakeitimais, padarytais reglamentu (EB) Nr. 1998/2006;

13.3. raštišką patvirtinimą, kad investicijomis, skirtomis turimo pastato būklės gerinimui ar žemės ūkio technikos atnaujinimui, daugiau nei 25 proc. išplečiami gamybos pajėgumai arba iš esmės pakeičiamas gamybos ar naudojamų technologijų pobūdis. Patvirtinimo pateikti nereikia, jei daugiau nei prieš 30 metų pastatyti pastatai keičiami naujais ar daromas remontas, kurio išlaidos siekia 50 proc. naujo pastato vertės.

14. Bendrovė teikia Agentūrai raštu ir (ar) elektroniniu paštu nacparama@nma. lt paklausimą apie bet kokią pagalbos gavėjo investiciniam projektui suteiktą (ar pagal priimtą sprendimą planuojamą suteikti) pagalbą (pagalbos dydį litais ir procentais) ir visą pagalbos gavėjui suteiktą (ar pagal priimtą sprendimą planuojamą suteikti) investicinę finansinę paramą per einamuosius ir 2 paskutinius mokestinius metus, nurodydama investicinio projekto numerį, išlaidas, pagalbos gavėjo vardą, pavardę (įmonės pavadinimą), asmens kodą (įmonės kodą). Agentūra raštu ir (ar) elektroniniu paštu pateikia Bendrovei atsakymą į paklausimą pagal jos nurodytą pagalbos gavėjų sąrašą.

Bendrovė pagal Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenis patikrina, ar pagalbos gavėjui buvo suteikta investicinė finansinė parama pagal reglamentą (EB) Nr. 1860/2004 ir pagal reglamentą (EB) Nr. 1998/2006.

15. Kredito įstaigos kas mėnesį teikia Bendrovei duomenis apie kreditų grąžinimą ir už kreditus sumokėtas palūkanas. Duomenų teikimo ataskaitos formą Bendrovė su kredito įstaiga suderina sutartyje dėl garantijų teikimo.

16. Bendrovė, vadovaudamasi kreditą suteikusios kredito įstaigos pateiktais duomenimis, apskaičiuoja kompensacijos dydį ir pagal pateiktus (gautus) dokumentus apie pagalbos gavėjui suteiktą finansinę paramą nustato, ar investicinė pagalba neviršija šių taisyklių 11 ir 12 punktuose nurodytų dydžių.

17. Ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 d. Bendrovė pateikia Žemės ūkio ministerijos Finansų ir biudžeto departamentui (toliau – Finansų ir biudžeto departamentas) pažymą apie lėšų poreikį investicinių kreditų, suteiktų su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantija, palūkanoms kompensuoti (priedas).

18. Žemės ūkio ministerijos Buhalterinės apskaitos skyrius (toliau – Buhalterinės apskaitos skyrius), vadovaudamasis Finansų ir biudžeto departamento raštiška išvada, pateikia paraišką Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui dėl lėšų pervedimo į Bendrovės sąskaitą.

19. Bendrovė, gavusi lėšas palūkanoms kompensuoti, per 5 darbo dienas perveda jas į pagalbos gavėjų atsiskaitomąsias sąskaitas.

20. Kalendoriniam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio pabaigos Bendrovė informuoja Agentūrą apie kompensacijos išmokėjimą pagalbos gavėjams.

21. Pagalbos gavėjui pateikus prašymą, Bendrovė išduoda pažymą apie Bendrovės jam suteiktą valstybės pagalbą.

 

IV. ATSAKOMYBĖ

 

22. Už 13.2 punkte nurodytų dokumentų išdavimą atsakingos savivaldybės, už 14 punkte nurodytų duomenų pateikimą Bendrovei – Agentūra.

23. Už 13 punkte nurodytų duomenų pateikimą Bendrovei atsakingi pagalbos gavėjai.

24. Už teisingą kompensacijos dydžio apskaičiavimą, 17 punkte nurodytos pažymos pateikimą Finansų ir biudžeto departamentui, 21 punkte nurodytos pažymos išdavimą pagalbos gavėjui, informacijos perdavimą Agentūrai bei teisingą lėšų išmokėjimą pagalbos gavėjams atsako Bendrovė.

25. Už 18 punkte nurodytos paraiškos pateikimą Finansų ministerijai ir Bendrovei išmokėtų lėšų apskaitą atsako Buhalterinės apskaitos skyrius.

27. Pagalbos gavėjai, neteisėtai gavę kompensacijas, ir asmenys, prisidėję prie neteisėtos pagalbos gavimo (sąmoningai pateikę klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________

 

Dalies palūkanų už investicinius kreditus,

paimtus po 2007 m. gegužės 1 d. ir suteiktus

su UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondo

garantija, kompensavimo taisyklių

priedas

 

(Pažymos formos pavyzdys)

 

UŽDAROJI AKCINĖ BENDROVĖ ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDAS

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos

Finansų ir biudžeto departamentui

 

PAŽYMA

APIE LĖŠŲ POREIKĮ INVESTICINIŲ KREDITŲ, SUTEIKTŲ SU UAB ŽEMĖS ŪKIO PASKOLŲ GARANTIJŲ FONDO GARANTIJA, PALŪKANOMS KOMPENSUOTI

 

_______________  Nr. ____

                                                        (data)

________________________

(dokumento sudarymo vieta)

 

Eil. Nr.

Asmens kodas (įmonės kodas)

Asmens pavardė, vardas (įmonės pavadinimas)

Jaunasis ūkininkas (pažymėti taip arba ne)

Kompensacijos dydis, Lt

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

(Atsakingo tarnautojo pareigos)               (Parašas)                    (Vardas, pavardė)

A. V.

(Rengėjo nuoroda)

______________



[1] Kaimo vietovėje veikiantis subjektas – tai fizinis ar juridinis asmuo, teisės aktų nustatyta tvarka įregistravęs jam priklausančią žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre.

[2] Pirminė gamyba – kaip apibrėžta 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 178/2002, nustatančio maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančio Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančio su maisto saugos klausimais susijusias procedūras (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 6 tomas, p. 463), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. balandžio 7 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 575/2006 (OL 2006 L 100, p. 3), 3 straipsnio 17 dalyje.

[3] Žemės ūkio technika yra laikomi traktoriai, universalios traktorių priekabos (puspriekabės), žemės ūkio mašinos, įrenginiai (gyvulininkystės, gamybinių patalpų (sandėlių, saugyklų, daržinių), darbų mechanizavimo proceso įrenginiai, kurie dažnai yra ne savarankiški vienetai, o technologinės linijos ar gamybinio proceso įrenginių dalis), įranga ir įtaisai žemės ūkio darbams atlikti.

Prie žemės ūkio technikos kategorijos nepriskiriama įvairi technika, kuri iš dalies gali būti naudojama ir žemės ūkio gamyboje, tačiau yra pagaminta įvairių ūkio šakų arba kitoms reikmėms (kelių transporto priemonės (krovininiai ir lengvieji automobiliai, autobusai, automobilių priekabos ir puspriekabės, motociklai), kitos transporto priemonės (laivai, orlaiviai ir kt.), kelių ir statybinės mašinos (kranai, keltuvai, greideriai), įvairūs ne žemės ūkio paskirties gamybinių patalpų įrenginiai (kompresoriai, autokrautuvai, plovimo, valymo mašinos ir kt.), komunalinė, buitinė, organizacinė ir kita technika).