LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2001 m. gruodžio 28 d. Nr. 681

Vilnius

 

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 5 d. nutarimą Nr. 1471 „Dėl Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos įsteigimo“ (Žin., 2001, Nr. 103-3680):

1. Tvirtinu Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioju Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktorių V. Ivanauską iki 2002 m. kovo 31 d. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti Asmens dokumentų išrašymo centrą prie Vidaus reikalų ministerijos.

 

 

 

Vidaus reikalų Ministras                                                             Juozas Bernatonis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 681

 

ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens dokumentų išrašymo centras prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, išrašanti asmens dokumentus. Asmens dokumentų išrašymo centro steigėja yra Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.

2. Asmens dokumentų išrašymo centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais ir Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais bei kitais teisės aktais.

3. Asmens dokumentų išrašymo centras yra juridinis asmuo, turintis atsiskaitomąją sąskaitą banke, antspaudą ir blanką su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Asmens dokumentų išrašymo centro pagrindinės buveinės adresas: Žirmūnų g. 1 d, Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Asmens dokumentų išrašymo centras yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Asmens dokumentų išrašymo centras taip pat gali turėti pajamų už teikiamas paslaugas, kurios naudojamos ir įtraukiamos į apskaitą Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II. Asmens dokumentų išrašymo centro UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausi Asmens dokumentų išrašymo centro uždaviniai yra šie:

5.1. pagal kompetenciją įgyvendinti valstybės politiką diegiant kompiuterizuotą Lietuvos Respublikos asmens dokumentų išrašymo procesą;

5.2. užtikrinti kompiuterizuotą Lietuvos Respublikos asmens dokumentų išrašymą.

6. Asmens dokumentų išrašymo centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius:

6.1. vykdo kompiuterizuotą Lietuvos Respublikos asmens dokumentų, atitinkančių tarptautinius standartus, išrašymą;

6.2. vykdo asmens dokumentų blankų ir išrašytų asmens dokumentų apskaitą, užtikrina gautų asmens dokumentų blankų apsaugą;

6.3. rengia ir nustatyta tvarka teikia ataskaitas apie išrašytus asmens dokumentus, nepanaudotus ir brokuotus asmens dokumentų blankus;

6.4. organizuoja asmens dokumentų išrašymo techninės ir programinės įrangos pakeitimus, pagal kompetenciją vykdo priežiūros ir tobulinimo darbus;

6.5. dalyvauja rengiant asmens dokumentų išdavimą reglamentuojančius įstatymus, instrukcijas ir nuostatus bei jų pakeitimus, teikia pastabas ir pasiūlymus;

6.6. kartu su kitais Vidaus reikalų ministerijos administracijos struktūriniais padaliniais, įstaigomis prie Vidaus reikalų ministerijos ir Vidaus reikalų ministerijos įsteigtomis įstaigomis dalyvauja formuojant Lietuvos Respublikos asmens dokumentų panaudojimo elektroniniam asmens tapatybės nustatymui strategiją;

6.7. užtikrina Asmens dokumentų išrašymo centro duomenų bazėse saugomų duomenų patikimumą ir teikimą Lietuvos Respublikos valdžios ir valdymo institucijoms ir įstaigoms bei kitiems duomenų gavėjams Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka;

6.8. nagrinėja pateiktus skundus dėl atsisakymo išrašyti Lietuvos Respublikos asmens dokumentus, skundus ir pasiūlymus dėl Asmens dokumentų išrašymo centro darbo ir teikia atsakymus teisės aktų nustatyta tvarka ir laiku;

6.9. teisės aktų nustatyta tvarka bendradarbiauja su Lietuvos valstybės, savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, Vidaus reikalų ministerijos administracijos struktūriniais padaliniais, įstaigomis prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos įsteigtomis įstaigomis, užsienio šalių institucijomis, tarptautinėmis organizacijomis, vidaus reikalų ministro pavedimu atstovauja Vidaus reikalų ministerijai užsienio valstybių institucijose ir tarptautinėse organizacijose;

6.10. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų nustatytas ar Vidaus reikalų ministerijos priskirtas funkcijas.

 

III. Asmens dokumentų išrašymo centro TEISĖS

 

7. Asmens dokumentų išrašymo centras, įgyvendindamas pavestus uždavinius bei vykdydamas funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, valstybės registrų ir kitų informacinių sistemų asmens duomenis, informaciją ir pasiūlymus Asmens dokumentų išrašymo centro kompetencijai priskirtais klausimais;

7.2. susipažinti su valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose naudojamais asmens tapatybės nustatymo dokumentais;

7.3. pagal savo kompetenciją kontroliuoti prašymų išrašyti Lietuvos Respublikos asmens dokumentus atitiktį nustatytiems reikalavimams ir kreiptis dėl prašymų patikslinimo arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais atvejais atsisakyti išrašyti Lietuvos Respublikos asmens dokumentą pagal pateiktą prašymą;

7.4. pasitelkti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, mokymo įstaigų atstovus ir specialistus Asmens dokumentų išrašymo centro sprendžiamoms problemoms nagrinėti bei sudaryti darbo grupes įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų bei Asmens dokumentų išrašymo centro vystymo projektams rengti;

7.5. Vidaus reikalų ministerijos vadovybės pavedimu atstovauti Vidaus reikalų ministerijai Lietuvoje ir užsienyje Asmens dokumentų išrašymo centro kompetencijai priskirtais klausimais;

7.6. pagal savo kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos, užsienio valstybių institucijomis, įstaigomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

7.7. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

IV. Asmens dokumentų išrašymo centro DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Asmens dokumentų išrašymo centrui vadovauja direktorius, kurį skiria į pareigas ir atleidžia iš jų vidaus reikalų ministras. Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius yra tiesiogiai pavaldus vidaus reikalų ministrui.

9. Direktorius už Asmens dokumentų išrašymo centro veiklą atsiskaito vidaus reikalų ministrui arba jo įgaliotam asmeniui.

10. Asmens dokumentų išrašymo centro direktorius:

10.1. vadovauja Asmens dokumentų išrašymo centrui ir atsako už Asmens dokumentų išrašymo centrui pavestų uždavinių įgyvendinimą bei funkcijų vykdymą;

10.2. užtikrina, kad Asmens dokumentų išrašymo centre būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;

10.3. atstovauja Asmens dokumentų išrašymo centrui Vidaus reikalų ministerijos administracijos struktūriniuose padaliniuose, įstaigose prie Vidaus reikalų ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos įsteigtose įstaigose bei kitose valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose;

10.4. užtikrina racionalų Asmens dokumentų centrui skiriamų lėšų, technikos ir kitų materialinių resursų panaudojimą;

10.5. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, nurodymus, tvirtina metodines rekomendacijas ir kontroliuoja jų vykdymą;

10.6. tvirtina Asmens dokumentų išrašymo centro struktūrą, valstybės tarnautojų pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus bei priskiria Asmens dokumentų išrašymo centro valstybės tarnautojų pareigybes kategorijoms, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

10.7. teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas valstybės tarnyboje ir atleidžia iš jų Asmens dokumentų išrašymo centro valstybės tarnautojus. Skatina Asmens dokumentų išrašymo centro valstybės tarnautojus arba skiria jiems tarnybines nuobaudas, suteikia atostogas;

10.8. vykdo kitus Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais jam pavestus uždavinius bei funkcijas.

11. Nesant Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus, jo pareigas vykdo direktoriaus pavaduotojas arba kitas vidaus reikalų ministro paskirtas valstybės tarnautojas.

12. Asmens dokumentų išrašymo centro struktūriniai padaliniai yra skyriai, poskyriai.

 

V. Asmens dokumentų išrašymo centro veiklos kontrolė

 

13. Asmens dokumentų išrašymo centro finansinės veiklos kontrolę vykdo Vidaus reikalų ministerijos Vidaus audito tarnyba, finansinės kontrolės teisę turinčios valstybės institucijos.

 

VI. Asmens dokumentų išrašymo centro reorganizavimas ir likvidavimas

 

14. Asmens dokumentų išrašymo centras reorganizuojamas ir likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________