LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009 M. SAUSIO 27 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-41 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA BENDRO INTERESO PRIEMONĖMS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. vasario 14 d. Nr. 3D-101
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. sausio 27 d. įsakymą Nr. 3D-41 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 12-468; 2011, Nr. 65-3073, Nr. 111-5239), ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA BENDRO INTERESO PRIEMONĖMS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gruodžio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1249/2010 (OL 2010 L 341, p. 3), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2010, Nr. 51-2488) ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2011, Nr. 32-1511), 15–17 punktus:
1. T v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).
2. S i ū l a u Žuvininkystės tarnybai prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos pateikti nuo 2012 m. vasario 20 d. iki 2012 m. gegužės 21 d. paramos paraišką pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos sritį „Parama bendro intereso priemonėms.“
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2009 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 3D-41
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2012 m. vasario 14 d. įsakymo Nr. 3D-101
redakcija)
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITIES „PARAMA BENDRO INTERESO PRIEMONĖMS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti tiesioginio paramos suteikimo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos sritį „Parama bendro intereso priemonėms“ (toliau – Priemonės veiklos sritis) tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gruodžio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1249/2010 (OL 2010 L 341, p. 3), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2010, Nr. 51-2488) ir atsižvelgiant į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2011, Nr. 32-1511) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais, organizaciniais ir teisiniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; taip pat su statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimu susijusios išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos.
Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007.
II. PRIEMONĖS veiklos srities TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
4. Priemonės veiklos srities tikslas – kurti konkurencingą žuvininkystės sektorių, skatinti jo atstovų, pripažintų žuvininkystės produktų gamintojų organizacijų ir kitų visuomeninių organizacijų, bendrą veiklą, taip pat atstovauti žuvininkystės sektoriaus interesams.
III. REMIAMA VEIKLA
6. Pagal Priemonės veiklos sritį remiama veikla ar investicijos į Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos Žuvivaisos skyriaus Rusnės, Žeimenos, Trakų Vokės, Simno poskyrių ir Vidaus vandenų ir akvakultūros skyriaus bei šio skyriaus Šilavoto ir Žuvų ligų ir vandens tyrimų poskyrių rekonstravimą, remontą ir modernizavimą, taip pat gyvų pašarų auginimo žuvų jaunikliams naujų technologijų (technologinę įrangą laikant nuoseklia technologijos visuma) įdiegimą.
IV. TINKAMAS IR NETINKAMAS PAREIŠKĖJAS
7. Paraišką gauti paramą pagal Priemonės veiklos sritį (toliau – paramos paraiška) gali teikti Žuvininkystės tarnyba prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – pareiškėjas).
9. Pareiškėjas neturi turėti uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir, jei pareiškėjas yra registruotas draudėju – Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).
10. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir negali teikti paramos paraiškos, jeigu:
10.1. pareiškėjas yra pertvarkomas, reorganizuojamas arba yra likviduojamas teisės aktų nustatyta tvarka;
10.2. pareiškėjui yra priimtas galutinis sprendimas dėl:
10.2.1. pareiškėjo, ketinusio gauti arba gavusio paramą iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF), paramos sutarties ar paramos skyrimo sąlygų pažeidimo, kai pažeidimo suma lygi arba didesnė kaip 34 528 Lt. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą 1 (vienerius) metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos;
10.2.2. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos, susijusios su parama iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, EŽF. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą 2 (dvejus) metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.
V. TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ KRITERIJAI
11. Pareiškėjas turi atitikti tinkamumo gauti paramą kriterijus paramos paraiškos pateikimo dieną, kurie vertinami pagal pateiktus duomenis bei viešuosiuose registruose esančią informaciją.
12. Tinkamumo kriterijai:
12.1. paramos paraišką teikia pareiškėjas, įvardytas tinkamu pareiškėju pagal šių Taisyklių IV skyrių;
12.2. projekte numatyti veiksmai ir išlaidos prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodyto tikslo ir uždavinių įgyvendinimo;
12.3. pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų;
12.4. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);
12.5. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks aplinkosaugos reikalavimus (Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);
12.6. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad atliekamos investicijos, kurioms prašoma paramos, atitiks darbo saugos reikalavimus (techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5249), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932);
12.7. pareiškėjas patvirtina, kad tvarko ir (ar) įsipareigoja tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
12.8. nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama ir (arba) kuriame numatyta įgyvendinti projektą, pareiškėjo privalo būti valdomas teisėtais pagrindais. Turi būti užtikrinamas teisėtas naudojimasis statiniais ir žeme po statiniais, kuriuose pagal projektą atliekama rekonstravimas, kapitalinis remontas, modernizavimas ir (arba) kuriuose numatyta vykdyti projektą, ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Statinių ir (arba) žemės teisėto naudojimosi jais faktas turi būti įregistruotas VĮ Registrų centre iki paramos paraiškos pateikimo Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) dienos, jei tokia registracija privaloma pagal teisės aktų reikalavimus;
12.9. jei projekte numatyta statinio rekonstravimas, kapitalinis remontas ir (arba) modernizavimas, turi būti pateikta:
12.9.1. statinio techninis projektas (privalomos pateikti statinio techninio projekto dalys: statinio projekto bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, gamybos (paslaugų) technologijos, aplinkos apsaugos (kai ji privaloma), statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo), parengtas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80; 2010, Nr. 115-5902), reikalavimais, ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) 23 straipsnio ir statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 (Žin., 2010, Nr. 116-5944), reikalavimais, išduotas statybą leidžiantis dokumentas. Jei pareiškėjas šiuos dokumentus įsipareigoja pristatyti vėliausiai su pirmuoju mokėjimo prašymu (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu), su paramos paraiška privaloma pateikti dokumentus, nurodytus Taisyklių 12.9.3 punkte;
12.9.2. supaprastintas (rekonstravimo) projektas (privalomos pateikti supaprastinto projekto dalys: bendrieji duomenys, sklypo planas, architektūriniai brėžiniai) arba kapitalinio remonto aprašas (privalomos pateikti kapitalinio remonto aprašo dalys: aiškinamasis raštas, kapitalinio remonto darbų technologijos aprašas), parengtas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ reikalavimais, ir statybą leidžiantis dokumentas. Šis reikalavimas taikomas, kai projekte numatyta nesudėtingų statinių statyba ir atitinkamų dokumentų pateikimas yra privalomas pagal statybą reglamentuojančius teisės aktus. Jei pareiškėjas šiuos dokumentus įsipareigoja pateikti vėliausiai su pirmuoju mokėjimo prašymu (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu), su paramos paraiška privaloma pateikti dokumentus, nurodytus Taisyklių 12.9.3 punkte;
12.9.3. projektiniai pasiūlymai (privalomos pateikti projektinio pasiūlymo dalys: bendrieji duomenys, sklypo plano, architektūriniai brėžiniai), statinio projektavimo užduotis, prisijungimo sąlygos ir specialieji reikalavimai. Nurodyti dokumentai neteikiami, jeigu su paramos paraiška pateikiami dokumentai, nurodyti Taisyklių 12.9.1 ir (arba) 12.9.2 punkte arba dokumento (-ų) pateikimas yra neprivalomas pagal statybą reglamentuojančius teisės aktus;
12.9.4. statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalies ekspertizės išvada, parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla. Šis dokumentas teikiamas teikiant dokumentus, nurodytus Taisyklių 12.9.1 punkte, kai statinių projektų statybos skaičiuojamoji kaina (sąmatinė vertė) yra didesnė kaip 500 000 Lt, vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis (projektinės sąmatos), turi būti patvirtinta atestuoto tai veiklos sričiai statinio projekto dalies vadovo parašu;
12.10. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti ilgalaikį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Projekto įgyvendinimo laikotarpiui apdrausti turtą draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų didžiausia turto atkuriamąja verte, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, taip pat pranešti Agentūrai apie įvykusius draudžiamuosius įvykius ir gautinas draudimo išmokas;
12.11. pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;
12.12. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš asignavimų gautinas lėšas. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant dokumentus, įrodančius paskolos suteikimo galimybę. Nustačius, kad pateikti dokumentai nepakankamai įrodo paskolos suteikimo galimybę, Agentūra gali paprašyti pareiškėjo papildomų dokumentų, įrodančių paskolos suteikimo galimybę. Paskolos sutartis turi būti pateikta tada, kai pareiškėjas turi užtikrinti projekto išlaidų / investicijų finansavimą, t. y. paskolos sutartis pateikiama su tuo mokėjimo prašymu, kuriuo yra prašoma apmokėti patirtas išlaidas / investicijas panaudojant skolintas lėšas. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą;
13. Specialieji tinkamumo kriterijai:
13.1. projekto investicijos bus skiriamos bendram interesui, t. y. investicijų rezultatais galės naudotis visuomenė (pagrindžiama veiklos apraše, Taisyklių 2 priedas);
VI. PARAMOS DYDIS
14. Priemonės veiklos sričiai (taikant tiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą) įgyvendinti 2007–2013 metų laikotarpiui skiriama 75 proc. lėšų – 4 250 947 Lt iš EŽF, ir 25 proc. – 1 416 982 Lt bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete.
VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
17. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiamas bent 1 (vienas) komercinis pasiūlymas arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį ar visas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas, kartu su paramos paraiška pateikiami įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti dokumentai.
18. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
18.2. faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis;
18.3. turtui išperkamąja nuoma įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos;
19. Pagal Priemonę tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
19.3. naujos įrangos, įrenginių, technikos (išskyrus transporto priemones), mechanizmų įsigijimo, jų pristatymo į vietą, įrengimo ir montavimo išlaidos;
19.4. informacinių technologijų įsigijimo ir aptarnavimo išlaidos (į šias išlaidas įskaitomos informacinių technologijų metodų ir priemonių (techninė ir programinė įranga), skirtų duomenims apdoroti, išlaidos. Prie informacinių technologijų taip pat yra priskiriama informacijos rinkimo, kaupimo, įsiminimo, laikymo, apdorojimo ir pateikimo metodų bei priemonių visuma);
19.5. gyvų pašarų auginimo žuvų jaunikliams naujos technologijos įdiegimo (technologinę įrangą laikant nuoseklia technologijos visuma) ir apmokymų dirbti su naujai įdiegta technologija išlaidos;
19.6. išlaidos, susijusios su atsiskaitomosios sąskaitos, kuri skirta projektui įgyvendinti, priežiūra ir administravimu;
19.7. projekto bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
19.8. projekto viešinimo išlaidos, skirtos visuomenės informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti (informavimo ir viešinimo priemonės yra nurodytos Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794; 2010, Nr. 31-1457).
20. Netinkamos finansuoti išlaidos:
20.7. mokymuisi visą gyvenimą naudojamos infrastruktūros (kompiuteriai ir kita įranga, įrenginiai, technika (išskyrus transporto priemones), mechanizmai, kurie yra reikalingi mokymams, nėra laikoma infrastruktūra, naudojama mokymosi visą gyvenimą procesams užtikrinti) pirkimo išlaidos už sumą, kuri 10 proc. viršija atitinkamo veiksmo visas paramos reikalavimus atitinkančias išlaidas;
21. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Kadangi paramos gavėjas yra valstybės institucija, vykdanti valstybės veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme (Žin., 2002, Nr. 35-1271), PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (arba) paslaugų, už kurias mokama iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurio paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.
VIII. SIŪLYMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKĄ
IX. PARAMOS PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS
23. Paramos paraiškos forma ir kartu su paramos paraiška teikiamų dokumentų sąrašas pateikiami šių Taisyklių 1 priede.
24. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.
25. Paramos paraišką ir prie paramos paraiškos pridedamus dokumentus iš pareiškėjo priima ir registruoja Agentūra, kurios teritorinių padalinių adresai nurodyti Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).
26. Paramos paraiška ir pridedami dokumentai turi būti pareiškėjo įteikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateikta paramos paraiška nepriimama.
27. Paramos paraiška, pateikta pasibaigus siūlyme teikti paramos paraišką nurodytam paramos paraiškos pateikimo terminui, nepriimama.
28. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (užpildyta kompiuteriu). Ranka užpildyta paramos paraiška nebus registruojama ir vertinama.
29. Turi būti pateikiamas vienas paramos paraiškos egzempliorius ir prie paramos paraiškos pridedamų dokumentų (originalų ir (arba) notaro patvirtintų dokumentų nuorašų) komplektas. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu, ir originalas grąžinamas pareiškėjui. Paramos paraiška su priedais turi būti įsegta į segtuvą.
30. Paramos paraiška pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildyta paramos paraiška nepriimama. Pridedamus dokumentus pareiškėjas privalo pateikti lietuvių kalba (teikiant dokumentus užsienio kalba, turi būti pateiktas dokumentų vertimas į lietuvių kalbą. Vertimas į lietuvių kalbą turi būti patvirtintas kompetentingos įstaigos, kuri atliko vertimo paslaugą). Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų lapą.
31. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos registravimą patvirtinantis raštas.
32. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomą informaciją, jei jos pareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva (išskyrus Taisyklių 33 punkte numatytas išimtis), neatsižvelgiama.
33. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paramos paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pvz.: pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, nenumatytas veiklos apraše, bet turintis įtakos ūkio subjekto ekonominiam gyvybingumui, kiti dokumentai, turintys įtakos ekonominiam gyvybingumui ar tinkamumui gauti paramą ir pan.).
34. Numatytų investicijų keisti ir prašomos paramos sumos didinti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami iki paramos paraiškos tinkamumo vertinimo pabaigos. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.
35. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjo prašymu išregistruota paramos paraiška nebus toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti paramos paraišką neatsižvelgiama.
X. PARAMOS PARAIŠKOS VERTINIMAS IR PARAMOS SKYRIMO PATVIRTINIMAS
37. Paramos paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 2 mėnesius nuo jos įregistravimo dienos. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėmis.
38. Paramos paraiškos vertinimo metu yra nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkama finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir (arba) didžiausias paramos dydis, suapvalintas iki sveikųjų skaičių. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats.
39. Paramos paraiškos vertinimo metu pareiškėjui gali būti siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (arba) dokumentų pateikimo, ir (arba) atliekamos patikros vietoje. Jei paramos paraiškos vertinimo metu Agentūra siunčia pareiškėjui paklausimus dėl trūkstamos informacijos pateikimo, kreipiasi į kitas institucijas dėl papildomos informacijos pateikimo, pasitelkia nepriklausomus ekspertus arba yra atliekamos patikros vietoje, paramos paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo pareiškėjui išsiuntimo ir atsakymo gavimo, prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo, ekspertų atliekamo vertinimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui.
40. Sprendimą dėl paramos skyrimo / neskyrimo priima ir patvirtina Ministerija, vadovaudamasi Ministerijos projektų atrankos komiteto rekomendacijomis Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
41. Agentūra, gavusi Ministerijos sprendimą skirti paramą, parengia, suderina su pareiškėju ir pasirašo paramos sutartį vadovaudamasi Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Prieš pasirašydamas paramos sutartį pareiškėjas paramos lėšoms banke turi turėti atidarytą atskirą sąskaitą (šis reikalavimas netaikomas projektams, kuriems taikomas išlaidų kompensavimo mokėjimo būdas).
XI. PROJEKTo ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
43. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 36 mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, bet ne ilgiau kaip iki 2015 m. birželio 30 d.
44. Priemonei gali būti taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai: išlaidų kompensavimas, išlaidų kompensavimas mokant avansą arba sąskaitų apmokėjimas. Išperkamosios nuomos būdu įgyjamam turtui taikomas išlaidų kompensavimo būdas.
45. Sąskaitų apmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių tiekimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą paramos gavėjas turi patikrinti kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes ir, priėmęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, bei apmokėjęs nuosavo indėlio dalį, pateikia ją Agentūrai kartu su mokėjimo prašymu bei kitais reikalaujamais dokumentais.
46. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą iš nuosavų lėšų ir teikia Agentūrai mokėjimo prašymą (-us), kuriame (-iuose) deklaruoja projekto įgyvendinimo patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jei toks turimas).
47. Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas gali būti taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128), įgyvendinamiems projektams, kai toks paramos gavėjas negali pradėti įgyvendinti projekto iš nuosavų lėšų. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis negali būti didesnis nei 40 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos sumos. Gavęs avansą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentais ir (arba) patvirtintomis jų kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 (trijų) mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 (tris) mėnesius nuo avanso gavimo dienos projektas nepradedamas įgyvendinti ir nepadaroma išlaidų, paramos gavėjas per 5 (penkias) darbo dienas privalo grąžinti avansą Agentūrai.
48. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Paramos gavėjas privalo per 5 (penkias) darbo dienas (kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) nuo lėšų pervedimo į atsiskaitomąją sąskaitą išmokėti gautas lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir išsiųsti Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą, pridėdamas lėšų apmokėjimo įrodymo dokumentus.
XII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA
51. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia Agentūrai nustatytos formos mokėjimo prašymą. Jei numatytos statybos, jos turi būti vykdomos vienu etapu be tarpinių mokėjimų, tačiau jei technologiškai statybas galima išskirti į kelis etapus, gali būti pateikiami keli mokėjimo prašymai. Jei numatyta kelių atskirų statinių statyba, ji gali būti vykdoma etapais ir mokėjimo prašymas pateikiamas užbaigus vieną statybų etapą.
52. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).
53. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir pridedamus dokumentus turi pateikti spausdintine forma ir užpildytus lietuvių kalba. Teikiant pridedamus dokumentus užsienio kalba, turi būti pateiktas dokumentų vertimas į lietuvių kalbą. Vertimas į lietuvių kalbą turi būti patvirtintas kompetentingos įstaigos, kuri atliko vertimo paslaugą. Ranka ar kita kalba užpildyti pridedami dokumentai neregistruojami.
54. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas, pridėti visi reikalaujami dokumentai. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų patvirtintas kopijas, kaip nustatyta šiose Taisyklėse. Visos projekto išlaidos turi būti pagrįstos pateikiant išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus, kuriuose pateikti visi Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatyti apskaitos dokumentų rekvizitai, ir kitus dokumentus.
55. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą ir pridedamų dokumentų (originalų) komplektą. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir originalas grąžinamas pareiškėjui.
56. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja pagal projekto įgyvendinimo vietą Agentūra, kurios teritorinių padalinių adresai nurodyti Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).
57. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje numatytais terminais), asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.
60. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki paramos sutartyje nustatyto atitinkamo mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo (paramos sutarties keitimo). Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.
61. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.
62. Paramos gavėjas gali pateikti iki 6 (šešių) mokėjimo prašymų (įskaitant ir paskutinį mokėjimo prašymą, bet neįskaitant avansinio mokėjimo prašymo).
63. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.
64. Mokėjimo prašymai vertinami Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraišką per 40 (keturiasdešimt) darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas.
XIII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS
65. Pateikus mokėjimo prašymą gali būti atliekama patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.
66. Paramos gavėjas Agentūrai 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos per 3 mėnesius, pasibaigus kiekvieniems kalendoriniams metams, teikia projekto įgyvendinimo ataskaitą. Ataskaitos forma pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).
67. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto investicijas, paramos dalių išdėstymą bei dydį, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, ir pakeitimai, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (arba) paramos paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, neleidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus su projektu susijusius pakeitimus.
68. Jei kilo poreikis keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, paramos gavėjas privalo raštu pateikti Agentūrai prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį ir kartu su prašymu pateikti visą informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius šį prašymą.
69. Agentūra, gavusi paramos gavėjo prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį, įvertina prašymo aplinkybes ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.
70. Priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, Agentūra:
70.1. tuo atveju, jei paramos sutartis nėra keičiama, per 10 darbo dienų nuo tokio sprendimo įforminimo apie tai raštu informuoja paramos gavėją;
71. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230). Dokumentai turi būti prieinami Ministerijos, Agentūros, Ministerijos Vidaus audito departamento, Europos Komisijos ir Europos Audito rūmų įgaliotiems atstovams.
72. Paramos gavėjas privalo saugoti:
72.2. išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;
73. Paramos gavėjas turi sudaryti paraiškos bylą, kurioje saugomi dokumentai, nurodyti šių Taisyklių 72 punkte, arba jų kopijos.
XIV. SANKCIJOS
75. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos taikyti sankcijos – paramos dydžio sumažinimas, paramos sutarties nutraukimas ir (arba) paramos grąžinimas, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma.
76. Parama sumažinama:
76.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną (ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių);
77. Paramos sutartis nutraukiama ir (arba) parama grąžinama, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma, jei paramos gavėjas:
77.1. nepateikia mokėjimo prašymo per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos;
77.3. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti paramos sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;
77.4. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos ir (arba) PVM, finansuojamo pagal Taisyklių 21 punktą, sumos;
77.5. neužtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti buvo prašoma paramos, nebūtų finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;
77.7. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje ir (arba) veiklos apraše;
77.8. yra pertvarkomas, reorganizuojamas arba likviduojamas teisės aktų nustatyta tvarka projekto įgyvendinimo metu;
77.9. prieštarauja, kad duomenys apie skirtą paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą;
77.10. per 5 (penkerių) metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo dienos be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo reikalavimus ir nuosavybės formą, parduoda, įkeičia ar kitaip perleidžia kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą turtą, nutraukia projekte numatytą vykdyti veiklą, pakeičia projekto įgyvendinimo vietą, sąlygas;
77.11. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo;
77.12. nepateikia, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos sutarties vykdymo kontrolei;
77.13. pažeidė kitas paramos sutarties sąlygas ir (arba) įsipareigojimus, prisiimtus pateikus paramos paraišką;
XV. APSKUNDIMO TVARKA
78. Pareiškėjas (paramos gavėjas), nesutinkantis su Agentūros, Ministerijos sprendimais, veiksmais arba neveikimu, susijusiais su paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimu ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimu, gali juos apskųsti Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
XvI. INFORMACIJOS TEIKIMAS
79. Informacija ir paaiškinimai dėl paramos skyrimo suteikiami telefonais, nurodytais Agentūros interneto svetainėje, elektroninio pašto adresu info@nma.lt.
80. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu turi būti pateikiama aiški nuoroda į Veiksmų programos priemonės pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.
81. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros svetainėje (www.nma.lt), skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“.
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
trečiosios prioritetinės krypties „Bendro
intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai
veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro
intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisyklių
1 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2012 m. vasario 14 d. įsakymo Nr. 3D-101
redakcija)
(Paramos paraiškos
pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos sritį „Parama bendro intereso priemonėms“ forma)
(Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos tarnautojas)
|
||
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| (registracijos data) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_ |_|_| (registracijos numeris) |
|
(dokumentą užregistravusio tarnautojo pareigos) |
(parašas) |
(vardas, pavardė) |
Vertinti priimta |
□ |
|
Atmesta |
□ |
|
__________________________________________________________________________
(pareiškėjo atstovo vardas, pavardė)
Adresas (Nurodoma juridinio asmens buveinės adresas, telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu) |
|
Savivaldybės pavadinimas: |
|
Seniūnijos pavadinimas: |
|
Gyvenamosios vietovės pavadinimas: (įmonės buveinės adresas) |
|
Gatvės pavadinimas: |
|
Namo Nr. |
|
Buto Nr. |
|
Pašto indeksas: |
|
Telefono Nr. |
|
Fakso Nr. |
|
El. paštas: |
|
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą ir priimtus sprendimus? PASTABA. (Užpildykite vieną arba abu langelius). |
|
Paštu |
□ |
Elektroniniu paštu |
□ |
Portale |
□ |
Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie
Žemės ūkio ministerijos
PARAMOS PARAIŠKA
PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES
„BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITĮ „PARAMA BENDRO INTERESO PRIEMONĖMS“
_________ Nr. _________
(data)
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
1. Pareiškėjo pavadinimas |
(Nurodomas paraišką teikiančios įmonės, įstaigos, organizacijos ar kito juridinio asmens pavadinimas pagal registracijos pažymėjimo duomenis)
|
|
2. Pareiškėjo teisinė forma |
(Nurodoma pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą)
|
|
3. Pareiškėjo rekvizitai |
Subjekto kodas (Nurodomas juridinio asmens registracijos kodas)
|
|
Tel. |
|
|
Faksas |
|
|
El. p. adresas |
|
|
4. PVM mokėjimas |
□ PVM mokėtojas PVM mokėtojo kodas: (Duomenys pateikiami, jei pareiškėjas yra PVM mokėtojas) |
Pareiškėjo atstovo parašas __________________
II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS
1. Prioritetinė kryptis |
Bendro intereso priemonės |
||
2. Priemonė |
Kolektyviniai veiksmai |
||
3. Priemonės veiklos sritis |
Parama bendro intereso priemonėms |
||
4. Projekto pavadinimas |
Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas
|
||
5. Projekto įgyvendinimo vieta (duomenys patikrai vietoje atlikti) |
Savivaldybės pavadinimas: Gatvės pavadinimas: Namo Nr. Buto Nr. |
||
6. Bendra projekto vertė su PVM, Lt |
(Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais) |
||
7. Bendra projekto vertė be PVM, Lt |
(Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais) |
||
8. Prašoma paramos suma, Lt |
(Nurodoma visa prašoma paramos suma, litais) |
||
9. Taikomas paramos lėšų išmokėjimo būdas |
Sąskaitų apmokėjimo |
□ |
|
Išlaidų kompensavimo |
□ |
||
Išlaidų kompensavimo su avansu |
□ |
||
10. Planuojama projekto pradžia |
(Projekto įgyvendinimo pradžia po paramos paraiškos pateikimo, kaip nurodyta veiklos plane ar projekto aprašyme (išskyrus prieš paramos paraiškos pateikimą patirtas išlaidas) |
|
|
11. Planuojama projekto pabaiga |
(Projekto įgyvendinimo pabaiga (paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai metai) |
|
|
12. Projekto įgyvendinimo etapai: (pildoma, jei planuojama projektą įgyvendinti keliais etapais) |
Planuojami projekto įgyvendinimo etapai ir prašoma paramos suma, Lt:
□ Pirmojo etapo pabaiga |_|_|_|_| |_|_| (nurodomi metai ir mėnuo)
|_|_|_|_|_|_|_|_| (nurodoma prašoma paramos suma, Lt)
□ Antrojo etapo pabaiga |_|_|_|_| |_|_| (nurodomi metai ir mėnuo)
|_|_|_|_|_|_|_|_| (nurodoma prašoma paramos suma, Lt)
□ N-tojo etapo pabaiga |_|_|_|_| |_|_| (nurodomi metai ir mėnuo)
|_|_|_|_|_|_|_|_| (nurodoma prašoma paramos suma, Lt) |
|
|
13. Projekto vadovas (vardas, pavardė): (pildyti, jei tai ne pareiškėjas)
|
(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.) |
|
|
Pareiškėjo atstovo parašas __________________
III. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
Eil. Nr. |
Rodikliai |
Matavimo vnt. |
Rezultatai |
1. |
Įgyvendinant projektą rekonstruotų, suremontuotų ir (arba) modernizuotų patalpų plotas |
m2 |
|
2. |
Įgyvendinant projektą įsigyta, sumontuota, pastatyta ir įrengta įrangos ir įrenginių, technikos (išskyrus transporto priemones), mechanizmų |
Vnt. |
|
3. |
Įgyvendinant projektą įsigyta ir įdiegta naujų technologijų (technologinę įrangą laikant nuoseklia technologijos visuma) |
Vnt. |
|
4. |
Įgyvendinant projektą apmokyta dirbti su naujai įdiegta technologija asmenų skaičius |
Vnt. |
|
5. |
Iš projekto veiklos gautos pajamos |
Lt |
|
6. |
Iš projekto veiklos gautas pelnas |
Lt |
|
7. |
........... (Nurodomi kiti pareiškėjo numatyti projekto įgyvendinimo (priežiūros) rodikliai) |
.... |
|
Pareiškėjo atstovo parašas __________________
IV. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS
(Nurodykite visas planuojamas tinkamas ir netinkamas finansuoti projekto išlaidas, kainą be PVM, PVM sumą, kainą su PVM, prašomą paramos sumą, išlaidų būtinumo pagrindimą ir laikotarpius, kada planuojama pateikti išlaidas. Informacija apie išlaidas turi būti atidžiai užpildyta ir pagrįsta, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagrįstos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomas paramos dydis sumažinamas)
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Bendra suma su PVM, Lt |
Prašoma paramos suma, Lt |
Išlaidų būtinumo pagrindimas |
Išlaidų įsigijimo laikotarpis (nurodyti metus ir ketvirtį) |
|||
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS |
|
|
|
|
|
|
|
|||
1. |
Statinių rekonstravimo, remonto, modernizavimo ir statybos darbų išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|||
... |
... |
|
|
|
|
|
|
|||
2. |
Naujų statybinių medžiagų įsigijimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|||
... |
... |
|
|
|
|
|
|
|||
3. |
Naujos įrangos, įrenginių, technikos (išskyrus transporto priemones), mechanizmų įsigijimo, jų pristatymo į vietą, įrengimo ir montavimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|||
... |
... |
|
|
|
|
|
|
|||
4. |
Informacinių technologijų įsigijimo ir aptarnavimo išlaidos (į šias išlaidas įskaitomos informacinių technologijų metodų ir priemonių (techninė ir programinė įranga), skirtų duomenims apdoroti, išlaidos. Prie informacinių technologijų taip pat yra priskiriama informacijos rinkimo, kaupimo, įsiminimo, laikymo, apdorojimo ir pateikimo metodų bei priemonių visuma) |
|
|
|
|
|
|
|||
... |
... |
|
|
|
|
|
|
|||
5. |
Gyvų pašarų auginimo žuvų jaunikliams naujos technologijos įdiegimo ir apmokymų dirbti su naujai įdiegta technologija ir technologine įranga išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|||
... |
... |
|
|
|
|
|
|
|||
6. |
Išlaidos, susijusios su atsiskaitomosios sąskaitos, kuri skirta projektui įgyvendinti, priežiūra ar administravimu |
|
|
|
|
|
|
|||
... |
... |
|
|
|
|
|
|
|||
7. |
Bendrosios išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|||
8. |
Viešinimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|||
|
IŠ VISO TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ |
|
|
|
|
|
|
|||
Pareiškėjo atstovo parašas __________________
V. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI
(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima maksimali parama. Turi būti numatytos lėšos, skirtos apmokėti investicijos vertei su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius).
Eil. Nr. |
Šaltinis |
Suma, Lt |
Nuoroda į patvirtinantį dokumentą / informacijos šaltinį |
1. |
Paramos lėšos (Pildoma tik tuo atveju, jei projektas numatomas vykdyti daugiau kaip vieną etapą. Šioje grafoje nurodoma, kiek planuojama teikti mokėjimo prašymų ir kokioms investicijoms, už kurias gauta parama bus naudojama antrajam ir (arba) n-tajam projekto etapui finansuoti.) |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
2. |
Pareiškėjo lėšos |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
□ iš veiklos planuojamos gauti lėšos
□ kita ___________ |
3. |
Paskola (nurodoma paskola, pagrįsta dokumentais, įrodančiais paskolos suteikimo galimybę)
|
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
□ kredito įstaigos □ juridinio asmens □ fizinio asmens |
4. |
Iš viso (1+2+3) |
|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
VI. KITA INFORMACIJA
(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“.)
1. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija? |
□ Taip □ Ne |
2. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? |
□ Taip □ Ne |
3. |
Ar tvarkote ir (ar) įsipareigojate tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka? |
□ Taip □ Ne |
4. |
Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos? |
□ Taip □ Ne |
5. |
Ar įsipareigojate, kad atliekamos investicijos, kurioms prašoma paramos, atitiks darbo saugos reikalavimus? |
□ Taip □ Ne |
6. |
Ar įsipareigojate užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks aplinkosaugos reikalavimus (Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin., 1996, |
□ Taip □ Ne |
7. |
Ar įsipareigojate užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus? (Šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi) |
□ Taip □ Ne |
8. |
Ar įsipareigojate apdrausti ilgalaikį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos? |
□ Taip □ Ne |
9. |
Ar patvirtinate ir įsipareigojate užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų? |
□ Taip □ Ne |
10. |
Ar sutinkate, kad visas naudojantis investicijomis gaunamas pelnas bus išskaičiuojamas iš viešosios paramos sumos 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos? |
□ Taip □ Ne |
11. |
Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą? Kokias viešinimo priemones naudosite? |
□ Taip □ Ne Nurodykite viešinimo priemones |
VII. PATEIKIAMi DOKUMENTAI1
(Šioje lentelėje Pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paramos paraiška yra visiškai sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti X |
Puslapių skaičius |
1. |
Veiklos aprašas, parengtas pagal Taisyklių 2 priede nustatytą formą. |
□ |
|_|_| |
2. |
Juridinio asmens steigimo dokumentai: įstatai, steigimo sandoris arba, įstatymų numatytais atvejais, bendrieji nuostatai, arba kiti dokumentai, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262). |
□ |
|_|_| |
3. |
Pareiškėjo kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimas ar protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens. |
□ |
|_|_| |
4. |
Pareiškėjo atstovo tapatybę patvirtinantis dokumentas (paso ar asmens tapatybės kortelės kopija). |
□ |
|_|_| |
5. |
Prekių, darbų ar paslaugų teikėjų komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projekto išlaidų vertę, arba įvykdyto konkurso, arba apklausos prekėms, paslaugoms ir (arba) darbams pirkti dokumentai. |
□ |
|_|_| |
6. |
Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.) (Teikiama, kai paramos lėšų nepakanka projekto išlaidoms apmokėti). |
□ |
|_|_| |
7. |
Nekilnojamojo turto, į kurį planuojama investuoti ir (arba) kuriame numatyta įgyvendinti projektą, teisėtą valdymą patvirtinantys dokumentai (teisėto naudojimosi nekilnojamuoju turtu faktas turi būti įregistruotas VĮ Registrų centre iki paramos paraiškos pateikimo dienos, jei tokia registracija privaloma pagal teisės aktų reikalavimus). (Šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi) |
□ |
|_|_| |
8. |
ES lėšomis finansuojamų investicinių projektų poveikio aplinkai vertinimas (Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (pateikiamas, kai poveikio aplinkai vertinimas būtinas pagal Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymą). |
□ |
|_|_| |
|
Jei projekte numatyta statinio rekonstravimas, kapitalinis remontas ir (arba) modernizavimas, turi būti pateikta: (Taikoma, kai šiems darbams finansuoti prašoma paramos) |
|
|
9. |
statinio techninis projektas (privalomos pateikti statinio techninio projekto dalys: statinio projekto bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, gamybos (paslaugų) technologijos, aplinkos apsaugos (kai ji privaloma), statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo), parengtas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80; 2010, Nr. 115-5902), reikalavimais, ir, vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) 23 straipsnio ir statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 (Žin., 2010, Nr. 116-5944), reikalavimais, išduotas statybą leidžiantis dokumentas; (Jei pareiškėjas šiuos dokumentus įsipareigoja pristatyti vėliausiai su pirmuoju mokėjimo prašymu, su paramos paraiška privaloma pateikti dokumentus, nurodytus šios lentelės 11 punkte) |
□ |
|_|_| |
10. |
supaprastintas (rekonstravimo) projektas (privalomos pateikti supaprastinto projekto dalys: bendrieji duomenys, sklypo planas, architektūriniai brėžiniai) arba kapitalinio remonto aprašas (privalomos pateikti kapitalinio remonto aprašo dalys: aiškinamasis raštas, kapitalinio remonto darbų technologijos aprašas), parengtas vadovaujantis statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, reikalavimais, ir statybą leidžiantis dokumentas; (Taikoma, kai projekte numatyta nesudėtingų statinių statyba ir atitinkamų dokumentų pateikimas yra privalomas pagal statybą reglamentuojančius teisės aktus. Jei pareiškėjas šiuos dokumentus įsipareigoja pateikti vėliausiai su pirmuoju mokėjimo prašymu, su paramos paraiška privaloma pateikti dokumentus, nurodytus šios lentelės 11 punkte) |
□ |
|_|_| |
11. |
projektiniai pasiūlymai (privalomos pateikti projektinio pasiūlymo dalys: bendrieji duomenys, sklypo plano, architektūriniai brėžiniai), statinio projektavimo užduotis, prisijungimo sąlygos ir specialieji reikalavimai; (Nurodyti dokumentai neteikiami, jeigu su paramos paraiška pateikiami dokumentai, nurodyti šios lentelės 9 ir (arba) 10 punkte arba dokumento (-ų) pateikimas yra neprivalomas pagal statybą reglamentuojančius teisės aktus)
|
□ |
|_|_| |
12. |
statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalies ekspertizės išvada parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla; Statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis (projektinės sąmatos), turi būti patvirtinta atestuoto tai veiklos sričiai statinio projekto dalies vadovo parašu. (Šis dokumentas teikiamas teikiant dokumentus, nurodytus 9 punkte, kai statinių projektų statybos skaičiuojamoji kaina (sąmatinė vertė) yra didesnė kaip 500 tūkst. Lt, vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Dokumentas vėliausiai gali būti pateiktas su pirmuoju mokėjimo prašymu (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu).
|
□ |
|_|_| |
13. |
Kiti dokumentai. |
□ |
|_|_| |
___________________
1 Pateikiamas originalas ir kopija. Patikrinus kopijos tikrumą, originalas grąžinamas.
VIII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas (-a) gauti paramą pagal priemonę ....................., pasirašydamas (-a) patvirtinu, kad: 1. Esu susipažinęs (-usi) su paramos skyrimo sąlygomis. 2. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga. 3. Nesu likviduojamas, pertvarkomas, reorganizuojamas teisės aktų nustatyta tvarka. 4. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu. 5. Sutinku, kad paramos paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). 6. Sutinku, kad paramos paraiškoje pateikti mano asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, ir kiti duomenys būtų tvarkomi ir saugomi Europos žuvininkystės priemonių administravimo informacinėje sistemoje ir kad Agentūra gautų mano asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, ir kitus duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais. 7. Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą būtų vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. 8. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad duomenys apie skirtą paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 498/2007, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gruodžio 22 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1249/2010 (OL 2010 L 341, p. 3), 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. 9. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paramos paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą, skirtą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje. 10. Sutinku, kad visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama ir Programos priežiūros, vertinimo ir statistikos tikslams. 11. Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai. 12. Žinau ir sutinku, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano žuvininkystės veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos su Europos žuvininkystės fondo lėšų panaudojimu bei priežiūra susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos. 13. Sutinku, kad mano veikla, susijusi su projekto įgyvendinimu, būtų patikrinta ne vėliau kaip po 5 metų nuo sprendimo skirti paramą patvirtinimo dienos. 14. Agentūrai pareikalavus, įsipareigoju grąžinti gautą paramą, jei projektas nebus įgyvendintas taip, kaip numatyta Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisyklėse, ir nebus tinkamai įforminti pakeitimai. 15. Žinau ir įsipareigoju grąžinti paramą, jei vykdant projektą nebus laikomasi ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimų, projektas bus nutrauktas ar nebus pasiekti paraiškoje nustatyti projekto tikslai ir uždaviniai. 16. Esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenis arba sustabdyti savo asmens / juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant teisės aktų nuostatų.
|
||
_________________ (pareiškėjo atstovo pareigos)
|
___________ (parašas) |
_________________ (vardas, pavardė) |
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
trečiosios prioritetinės krypties „Bendro
intereso priemonės“ priemonės „Kolektyviniai
veiksmai“ veiklos srities „Parama bendro
intereso priemonėms“ įgyvendinimo taisyklių
2 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2012 m. vasario 14 d. įsakymo Nr. 3D-101
redakcija)
__________________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
Tipinis veiklos aprašas pagal
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „KOLEKTYVINIAI VEIKSMAI“ VEIKLOS SRITĮ „PARAMA BENDRO INTERESO PRIEMONĖMS“
__________
(data)
_____________________
(sudarymo vieta)
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
Juridinio asmens pavadinimas |
Juridinio asmens kodas (Juridinių asmenų registro išduotame registravimo pažymėjime nurodytas kodas)
|
Buveinės adresas
|
Telefono Nr.
|
Fakso Nr.
|
El. paštas
|
Pareiškėjo atstovo parašas ___________
II. INFORMACIJA APIE ŪKIO SUBJEKTĄ IR JO VEIKLĄ
1. Veiklos pobūdis ir rezultatai |
Nurodomos veiklos kryptys, duomenys apie nuosavybę: savininkai (įvardijant savininkus), gaminami produktai ar teikiamos paslaugos, veiklos apimtys, finansiniai rezultatai; |
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo atstovo parašas ___________
III. INFORMACIJA APIE PROJEKTO NUMATOMŲ INVESTICIJŲ TIKSLUS IR UŽDAVINIUS
1. Projekto įgyvendinimo tikslai, veiklos plėtros (įkūrimo, plėtimo, modernizavimo) sumanymas, kryptys ir mastai, investavimo prioritetai, siektini rezultatai |
Išdėstomi projekto tikslai ir uždaviniai. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Pageidaujama gauti EŽF parama, projekto atitiktis Veiksmų programos priemonės veiklos srities, pagal kurią siekiama paramos, tikslams ir uždaviniams |
Taip pat pagrindžiama, kad investicijos bus skirtos bendram interesui, t. y. bus naudingos grupei žuvininkystės sektoriaus atstovų arba žuvininkystės sektoriui. |
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo atstovo parašas ___________
IV. INFORMACIJA APIE PASLAUGAS
1. informacija apie paslaugų rūšį, apimtį, kokybę, specifiką, inovatyvumą; |
Pateikiama informacija apie planuojamas teikti paslaugas, apimtį, kokybę, specifiką, inovatyvumą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo atstovo parašas ___________
V. TECHNOLOGIJOS IR APLINKOSAUGA
1. Pateikiama produktų (gaminių) gamybos ar perdirbimo technologinė schema, paslaugų teikimo veiklos aprašymas. |
Planuojami ištekliai ir darbai, atitinkantys technologines schemas: nurodoma turima ir reikalinga įsigyti technika, įranga, kiti materialiniai ištekliai, statyba ir rekonstrukcija, reikalingos infrastruktūros sukūrimas, modernizavimo galimybės. Technologinė schema turi atitikti planuojamų produktų ar paslaugų pobūdį, apimtis bei kokybę ir užtikrinti atitiktį aplinkos apsaugos, higienos, veterinarijos, maisto kokybės ir gyvūnų gerovės reikalavimams. Pateikiama informacija apie planuojamų naudoti technologijų inovatyvumą. Pateikiama informacija apie planuojamas naudoti medžiagas ir žaliavas (poreikis, numatomi tiekėjai, kainos, atsargos). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. INFORMACIJA APIE ŪKIO SUBJEKTO ORGANIZACINĘ VALDYMO STRUKTŪRĄ IR DARBUOTOJUS
Ūkio subjekto organizacinė valdymo struktūra, informacija apie vadovą ir specialistus, atsakingus už projekto įgyvendinimą (amžių, išsilavinimą, darbo patirtį, kvalifikacijos kėlimą). Projekto įtaka ūkio subjekto organizacinei pertvarkai. Informacija apie darbo organizavimą, sezoniškumą, darbuotojų skaičių (nurodoma, kiek planuojama sukurti ilgalaikių darbo vietų), jų kvalifikaciją, motyvaciją (darbo užmokesčio lygis, darbuotojų skatinimo būdai ir formos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo atstovo parašas ___________
VII. INFORMACIJA APIE INVESTICIJAS IR FINANSAVIMO ŠALTINIUS
1. Numatomos investicijos, jų vertė, finansavimo šaltinis ir investavimo terminai |
|||||||||||
Numatoma investicija |
Suma be PVM, Lt |
Suma su PVM, Lt |
Finansavimo šaltinis ir suma, Lt |
Investavimo terminas (metai, mėn.) |
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
Iš viso: |
|
|
|
|
|||||||
2. Investicijų įgyvendinimo ir paramos išmokėjimo planas |
|
|
|
|
|||||||
Investicija |
Data (metai, mėn.) |
Investicijų suma, Lt (be PVM) |
Investicijų suma, Lt (su PVM) |
Paramos suma, Lt |
|||||||
|
|
I etapas |
|
|
|||||||
..... |
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
Iš viso investicijų: |
X |
|
|
X |
|||||||
Paramos išmokėjimas už I etapą |
|
X |
X |
|
|||||||
|
|
II etapas |
|
|
|||||||
..... |
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
Iš viso investicijų: |
X |
|
|
X |
|||||||
Paramos išmokėjimas už II etapą |
|
X |
X |
|
|||||||
|
|
N etapas |
|
|
|||||||
..... |
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||
Iš viso investicijų: |
X |
|
|
X |
|||||||
N etapo paramos išmokėjimas
|
|
X |
X |
|
|||||||
Iš viso: |
X |
|
|
|
|||||||
Pareiškėjo atstovo parašas ___________
VIII. INFORMACIJA APIE PROJEKTO EKONOMINĘ IR SOCIALINĘ NAUDĄ
Atliekamas ekonominis ir socialinis projekto vertinimas: nauja ekonominė veikla atitinkamoje vietovėje, aukštesnės kokybės, didesnės pridėtinės vertės produktai, naujos ilgalaikės darbo vietos ir papildomos pajamos, kt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_________________ (pareiškėjo atstovo pareigos) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas, pavardė) |