LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2004 M. RUGPJŪČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 3D-483 „DĖL KAIMO PLĖTROS 2004-2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS „TECHNINĖ PARAMA“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO
2005 m. rugsėjo 16 d. Nr. 3D-444
Vilnius
Pakeičiu Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. 3D-483 „Dėl Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklių“ (Žin., 2004, Nr. 129-4637), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
ŽEMĖS ŪKIO MINISTRĖ KAZIMIRA DANUTĖ PRUNSKIENĖ
SUDERINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
2005-08-29 raštu Nr. (1.16-0203)-5K-0519720)-6K-0508344
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2004 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. 3D-483
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2005 m. rugsėjo 16 d. įsakymo Nr. 3D-444
redakcija)
KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS „TECHNINĖ PARAMA“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklių (toliau vadinama Taisyklės) tikslas – detalizuoti paramos pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano (toliau vadinama KPP) priemonę „Techninė parama“ (toliau vadinama Priemonė) administravimo tvarką.
2. Pagal Priemonę numatytų lėšų paskirstymas tarp paramos gavėjų tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu, atsižvelgiant į paramos gavėjų lėšų poreikį ir nepanaudotų lėšų likutį kiekvienais KPP įgyvendinimo metais.
3. Projektų įgyvendinimo išlaidos pagal Priemonę kompensuojamos 100 proc.: 80 proc. iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (toliau vadinama EŽŪOGF) Garantijų skyriaus ir 20 proc. iš Lietuvos bendrojo finansavimo lėšų.
4. Pridėtinės vertės mokesčio (toliau vadinama PVM) išlaidos paramos gavėjams kompensuojamos iš valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai.
5. Priemonei įgyvendinti 2004–2006 metais numatytas finansavimas – 16,35 mln. Lt iš EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir 4,09 mln. Lt iš bendrojo finansavimo lėšų.
6. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Parama – EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams pagal Priemonę finansuoti. Teikiamos paramos forma yra negrąžintina subsidija (dotacija).
Paramos teikėjas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau vadinama Ministerija), kai paramos gavėjas – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau vadinama Agentūra), ir Agentūra, kai paramos gavėjas – Ministerija.
Paramos teikimo sutartis (toliau vadinama paramos sutartis) – pagrindinis dokumentas, kurį pasirašo paramos teikėjas ir paramos gavėjas. Šia sutartimi nustatoma skiriamos paramos suma, paramos teikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės ir pareigos, kt. (pavyzdinė sutarties forma pateikta Taisyklių 1 priede).
Projektas – paramos gavėjo vykdoma ar numatoma vykdyti veikla, pagrįsta dokumentais, įrodančiais numatomų pasiekti rezultatų tikslingumą, finansiškai (ekonomiškai) ir techniškai pagrindžiančiais pasirinkto būdo rezultatams pasiekti veiksmingumą, išteklius, šio būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo laiką bei detalų planą.
Tinkamos kompensuoti išlaidos (toliau vadinama tinkamos išlaidos) – projektą įgyvendinant faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos paramos gavėjo apskaitoje bei pagrįstos dokumentų originalais arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintomis kopijomis, nurodytos Taisyklėse ir paramos sutartyje, būtinos projektui vykdyti, kurios gali būti finansuojamos EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšomis.
II. PARAMOS GAVĖJAI
III. PAGAL PRIEMONĘ REMIAMOS VEIKLOS SRITYS
9. Veiklos sritys, už kurias atsakinga Ministerija:
9.1. Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priežiūros komiteto (toliau vadinama priežiūros komitetas) posėdžių organizavimas, įskaitant išlaidas ekspertams bei kitiems dalyviams, kurių dalyvavimas būtinas siekiant užtikrinti efektyvų priežiūros komiteto darbą;
9.2. KPP įvertinimo organizavimas bei įgyvendinimas, įskaitant ekspertų pagalbą svarstant bei peržiūrint pagrindinius duomenis bei rodiklius, taip pat išorės audito kompanijos paslaugos vertinant išlaidų tinkamumą kompensuoti;
9.5. darbuotojų funkcijos, susijusios su KPP priežiūra, valdymu, įgyvendinimu ir (arba) KPP priežiūros komiteto posėdžių, monitoringo komitetų ir kitų darbo grupių, susijusių su KPP įgyvendinimu, posėdžių organizavimu, jeigu tos funkcijos nesusijusios su tiesioginėmis šių darbuotojų, jau finansuojamų iš Lietuvos Respublikos biudžeto, pareigomis (finansuojamos darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokos ir su darbuotojų išlaikymu susijusios išlaidos);
10. Veiklos sritys, už kurias atsakinga Agentūra:
10.3. personalo ir socialinių-ekonominių bei kitų partnerių, tiesiogiai susijusių su KPP administravimu, mokymas;
10.4. konsultacijų, mokymo, studijų (tyrimų), seminarų, konferencijų, keitimosi patirtimi renginių ir informacinių (lauko) dienų, skirtų KPP viešinimui, organizavimas;
10.5. išorės ir vidaus auditas bei patikros vietoje (įskaitant kompiuterinių sistemų įsigijimą bei įrengimą valdymui ir vertinimui);
10.6. darbuotojų funkcijos, susijusios su paraiškų pagal KPP priemones administravimu, jeigu tos funkcijos nesusijusios su tiesioginėmis šių darbuotojų, jau finansuojamų iš Lietuvos Respublikos biudžeto, pareigomis (finansuojamos darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokos ir su darbuotojų išlaikymu susijusios išlaidos).
IV. IŠLAIDŲ TINKAMUMO KOMPENSUOTI KRITERIJAI
11. Kompensuotinomis laikomos išlaidos, kurios:
11.1. padarytos įgyvendinant bent vieną iš Priemonės tikslų:
11.6. padarytos pagal sutartis su trečiaisiais asmenimis dėl prekių, paslaugų arba darbų pirkimo, kurios sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
12. Išlaidų kategorijos, kurios negali būti kompensuojamos:
12.1. išlaidos naujų statinių statybai, rekonstravimui, žemei ir kitam nekilnojamajam turtui, transporto priemonėms įsigyti;
12.2. įmokos, mokamos išperkamosios nuomos davėjui, kai paramos gavėjas projektui įgyvendinti reikalingą turtą įsigyja išperkamosios nuomos (lizingo) būdu;
12.3. išlaidos pagal sutartis, kurios padidina vykdomos veiklos išlaidas, tačiau proporcingai nepadidina veiklos vertės, taip pat išlaidos pagal sutartis su tarpininkais ar konsultantais, kuriose mokėjimas jiems už suteiktas paslaugas yra numatytas procentais nuo bendros projekto vertės;
12.4. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, komisinis mokestis už valiutos keitimą, nuostoliai dėl užsienio valiutos keitimo;
V. TINKAMŲ KOMPENSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS
14. Tinkamomis kompensuoti laikomos šios Ministerijos išlaidos:
14.1. pagal Taisyklių 9.1 punkte nurodytą veiklą:
14.1.2. posėdžiams ar susitikimams reikalingos vaizdinių priemonių demonstravimo, garsinimo įrangos nuoma;
14.1.6. vertėjų paslaugos (žodžiu, raštu ir sinchroninis) posėdžių metu, posėdžiams reikalingos medžiagos/dokumentų vertimas;
14.1.7. KPP Priežiūros komiteto narių, stebėtojų ir kitų posėdžių dalyvių:
14.1.7.1. kelionės išlaidos:
14.1.7.1.1. atvykimas visų rūšių transporto priemonėmis į Lietuvos Respubliką iš kitos šalies ir išvykimas;
14.1.7.2. atvykimo į Lietuvos Respubliką dokumentų tvarkymo išlaidos, įskaitant kelionės draudimą, į kurį gali įeiti draudimas ligos atveju, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, kelionės bagažo draudimas, civilinės atsakomybės draudimas;
14.2. pagal Taisyklių 9.2 punkte nurodytą veiklą:
14.3. pagal Taisyklių 9.3 punkte nurodytą veiklą:
14.4. pagal Taisyklių 9.4 punkte nurodytą veiklą:
14.4.6. administracinės išlaidos (išlaidos projektą įgyvendinančiam personalui: darbo užmokestis ir valstybės privalomojo socialinio draudimo įmokos, transporto, apgyvendinimo ir kitos komandiruotės išlaidos, projektui įgyvendinti naudojamų patalpų eksploatavimo išlaidos (vandentiekis, elektra, šildymas ir kitos komunalinių paslaugų išlaidos, ryšių paslaugos). Šios išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų projekto tinkamų išlaidų;
14.4.7. metodinės medžiagos konferencijų ir seminarų dalyviams parengimas, spausdinimas ir dauginimas;
14.4.8. reklama (skelbimai spaudoje, per radiją, televiziją, dalomosios reklaminės medžiagos, reklaminių stendų gamyba ir pan.);
14.4.11. Ministerijos darbuotojų komandiruotės išlaidos, kai jie pakviesti dalyvauti renginiuose, susijusiuose su KPP ir kai jų išlaidos neapmokamos renginių organizatorių (kelionė, draudimas, apgyvendinimas, dienpinigiai), tačiau ne didesnės, nei nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose;
14.4.12. studijų išlaidos:
14.4.12.1. autorinis atlyginimas, išlaidos personalui (mokslininkams ir kitiems tyrėjams, techniniams darbuotojams ir kitam aptarnaujančiam personalui, įdarbintam išimtinai tyrimų ar studijų veiklai). Gali būti finansuojamas darbo užmokestis ir privalomojo socialinio draudimo įmokos, taip pat komandiruotės išlaidos (kelionė, apgyvendinimas, dienpinigiai);
14. 5. pagal Taisyklių 9.5 punkte nurodytą veiklą:
14.5.1. darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos išlaidos, susijusios su darbuotojų išlaikymu (vanduo, elektra, šildymas, ryšio paslaugos, kanceliarinės prekės, mažavertės biuro įrangos išlaidos);
14. 6. pagal Taisyklių 9.6 punkte nurodytą veiklą:
14.6.1. renginiai turi būti susiję su kaimo plėtra. Darbuotojas, vykstantis į 9.6 punkte numatytus renginius, pažymą, pasirašytą vadovaujančio asmens ir įrodančią, kad renginys susijęs su kaimo plėtra, pateikia Ministerijos Kaimo plėtros departamentui;
15. Tinkamomis kompensuoti laikomos šios Agentūros išlaidos:
15.1. pagal Taisyklių 10.1 punkte nurodytą veiklą:
15.1.1. autorinis atlyginimas už KPP informacinės medžiagos (straipsnių, knygų, brošiūrų, skrajučių ar kt.) parengimą;
15.1.3. lipdukų, plakatų ar kitų viešinimo priemonių, kad objektas įsigytas remiant KPP lėšomis, gamyba;
15.2. pagal Taisyklių 10.2 punkte nurodytą veiklą:
15.2.1. informacinių radijo ir televizijos laidų KPP tematika rengimas (surinkimas, apdorojimas, analizė ir pan.) ir transliavimas;
15.2.2. informacijos KPP tematika parengimas (surinkimas, apdorojimas, analizė ir pan.) bei spausdinimas laikraščiuose ir žurnaluose;
15.2.3. informavimo kampanijos organizavimo ir valdymo paslaugos (administratoriaus atlyginimas: darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos; projekto personalo transporto nuomos bei komandiruočių išlaidos; projektui įgyvendinti naudojamų patalpų eksploatavimo išlaidos (vanduo, elektra, šildymas); administravimui naudojamų patalpų ir įrangos nuoma, išlaidos ryšio paslaugoms bei priemonėms; išlaidos raštinės reikmenims, mažavertės biuro įrangos, išimtinai naudojamos projektui įgyvendinti, programinės įrangos, mokomosios, informacinės bei metodinės medžiagos įsigijimo išlaidos). Šios išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų projekto tinkamų išlaidų;
15.3. pagal šių Taisyklių 10.3 ir 10.4 punkte nurodytą veiklą:
15.4. pagal Taisyklių 10.5 punkte nurodytą veiklą:
15.4.1. kompiuterių ir jų priedų bei kompiuterinių sistemų, susijusių su auditu ir patikromis, įsigijimas ir įdiegimas (valdymui ir vertinimui);
15.5. pagal Taisyklių 10.6 punkte nurodytą veiklą:
15.5.1 darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos išlaidos, susijusios su darbuotojų išlaikymu (vanduo, elektra, šildymas, ryšio paslaugos, kanceliarinės prekės, mažavertės biuro įrangos išlaidos);
VI. PROJEKTŲ TEIKIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
17. Projektą sudaro:
17.1. projekto aprašymas, kuriame nurodoma: projekto tikslai ir uždaviniai, projekto įgyvendinimo pradžia, pabaiga, projekto vadovas, buhalteris, asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą, trumpas projekto esmės aprašymas (kur ir kaip bus vykdomas, kas jį valdys ir įgyvendins), projekto įgyvendinimo metodika (projekto valdymo ir administravimo schema, įgyvendinimo planas, atskaitomybė įgyvendinimo priežiūra);
18. Kai paramos gavėja – Ministerija:
19. Kai paramos gavėjas – Agentūra:
19.1. Agentūros projektas teikiamas Ministerijos Kaimo plėtros departamentui derinti, ar numatoma veikla tinkamai įgyvendins tikslus, taip pat patikrinti, ar numatomos išlaidos tinkamos kompensuoti;
19.2. gavus Ministerijos išvadą, projektas užregistruojamas pagal Agentūros vidaus tvarką ir pradedama jį įgyvendinti (arba tęsti jau pradėtą veiklą);
20. Įgyvendinant projektą, jei reikia arba jei atsiranda objektyvios aplinkybės, kurios negalėjo būti žinomos paramos sutarties sudarymo metu, paramos gavėjas lėšas gali perskirstyti tarp atskirų išlaidų straipsnių, nekeisdamas paramos sutarties, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeis projekto esmės. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas paramos gavėjas privalo informuoti paramos teikėją, nurodydamas perskirstymo motyvus ir perskirstomą sumą.
21. Paramos gavėjas projektą vykdo atlikdamas viešąjį pirkimą bei vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais su jo įgyvendinimu susijusiais teisės aktais.
23. Paramos gavėjai projekto vykdymą avansuoja iš Specialiosios valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšų programos, skirtos EŽŪOGF Garantijų skyriaus priemonių įgyvendinimui finansuoti.
24. Agentūros projekto vykdymui skirtos lėšos pervedamos į Agentūros specialiąją pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitą.
VII. PROJEKTO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKA
26. Kai paramos gavėjas yra Ministerija:
26.1. Ministerija mokėjimo prašymus (pavyzdinė mokėjimo prašymo forma pateikta Taisyklių 2 priede) teikia Agentūros Bendrųjų reikalų departamento Dokumentų tvarkymo skyriui, o Agentūros atsakingas tarnautojas – tiesiogiai Agentūros Finansų ir apskaitos departamento Mokėjimo prašymų skyriui (toliau – Mokėjimo prašymų skyrius).
26.2. Mokėjimo prašymų skaičius neribojamas, tačiau teikiamas ne rečiau kaip kas ketvirtį, o mokėjimo prašymo pateikimo terminas nustatomas paramos sutartyje.
26.3. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurioje turi būti pateikta informacija apie veiklą per ataskaitinį laikotarpį ir ataskaitinio laikotarpio išlaidas pateisinančių bei įrodančių dokumentų kopijas. Išlaidas pateisinančiais dokumentais gali būti rangovų, prekių tiekėjų ar paslaugų teikėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo–priėmimo aktai, darbuotojų laiko apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai ir kiti. Išlaidas įrodančiais dokumentais gali būti banko darbuotojų parašu patvirtinti išrašai iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kiti. Projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatytus rekvizitus.
26.4. Mokėjimo prašyme paramos gavėjas privalo deklaruoti visas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas nuo projekto įgyvendinimo pradžios, atskirai nurodydamas pagal ankstesnius mokėjimo prašymus apmokėtų išlaidų sumą (įskaitant avansu gautą lėšų sumą), pagal teikiamą mokėjimo prašymą prašomą apmokėti sumą bei likusią apmokėti sumą pagal paramos sutartį ir atskirai nurodyti finansavimo šaltinius.
26.5. Jeigu paramos gavėjas nori pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki šio termino pabaigos turi paramos teikėjui pateikti prašymą dėl termino pratęsimo. Galutinio mokėjimo prašymo terminas negali būti pratęstas ilgiau negu 6 mėnesiams.
26.7. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų, trūksta dokumentų ar informacijos, Agentūra raštu kreipiasi į Ministeriją ar į Agentūros struktūrinį padalinį, inicijavusį pirkimą, nurodydama trūkstamos informacijos pateikimo terminą. Tuo atveju mokėjimo prašymo įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti. Jei per nustatytą laiką nepateikiami reikalaujami duomenys, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.
26.8. Įvertinus mokėjimo prašymą, priimamas sprendimas:
26.9. Priėmusi sprendimą dėl Ministerijos mokėjimo prašymo atmetimo ar dalinio apmokėjimo, Agentūra raštu praneša Ministerijai tokio sprendimo motyvus.
26.10. Patvirtinusi Ministerijos faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti, Agentūra pateikia Ministerijai pinigų užsakymo paraiškas pagal kiekvieną specialiąją ministerijos biudžeto programą, skirtą EŽŪOGF Garantijų skyriaus priemonėms įgyvendinti. Gavusi šias lėšas, Agentūra per 3 darbo dienas perveda jas Ministerijai.
27. Kai paramos gavėja yra Agentūra:
27.1. Patvirtinusi Agentūros faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti, Agentūra teikia Ministerijos Kaimo plėtros departamentui Agentūros mokėjimo prašymą su išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijomis, mokėjimo prašymo vertinimo ataskaitą bei pinigų užsakymo paraišką.
27.2. Ministerijos Kaimo plėtros departamentas per 15 darbo dienų atlieka mokėjimo prašymo įvertinimą ir parengia mokėjimo prašymo patikros lapą (3 priedas). Agentūrai pateikiamas mokėjimo prašymo patikros lapas.
27.3. Ministerijos Kaimo plėtros departamentas po mokėjimo prašymo įvertinimo ir išlaidų, nurodytų mokėjimo prašyme pripažinimo tinkamomis, perduoda užpildytą mokėjimo prašymo patikros lapą bei Agentūros pinigų užsakymo paraišką Ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui. Buhalterinės apskaitos skyrius, patikrinęs pinigų užsakymo paraišką dėl lėšų pervedimo Agentūrai, teikia ją Finansų ministerijai. Gavusi šias lėšas Agentūra per 3 darbo dienas gautos sumos dydžiu padidina pavedimų sąskaitos likutį.
27.4. Tuo atveju, jei nustatoma, kad paramos suma turi būti mažesnė ar didesnė nei patvirtinta Agentūros mokėjimo prašymo vertinimo ataskaitoje, Agentūrai pateikiamas mokėjimo prašymo patikros lapas ir grąžinama pinigų užsakymo paraiška. Agentūra per 10 dienų turi galimybę įrodyti savo nurodytos sumos teisingumą. Jeigu Agentūrai nepavyksta įrodyti jos patvirtintos sumos teisingumo, Agentūra atlieka mokėtinos sumos perskaičiavimą, patikslina pinigų užsakymo paraišką ir teikia ją pakartotinai.
27.5. Agentūros specialiojoje pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitoje einamųjų biudžetinių metų pabaigoje arba po projekto įgyvendinimo likęs nepanaudotų lėšų likutis grąžinamas Ministerijai.
27.6. Agentūra teikia Ministerijai pinigų užsakymo paraišką išlaidų, pripažintų tinkamomis, PVM kompensuoti. Šios išlaidos yra kompensuojamos iš Kaimo rėmimo programos lėšų.
VIII. ATSAKOMYBĖ
29. Už mokėjimo prašymų tikrinimą, visų išlaidas pateisinančių ir įrodančių dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsakinga įgyvendinančioji institucija.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. Europos Audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti projektų auditą ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi, taip pat turi teisę atlikti paramos gavėjų veiklos, susijusios su projektų įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią paramos gavėjų veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projektų vykdymu.
33. Paramos gavėjai privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis Taisyklių 31 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projektų įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas paramos gavėjų patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.
______________
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano
priemonės „Techninė parama“ administravimo
taisyklių
1 priedas
(Pavyzdinė sutarties forma)
PARAMOS SUTARTIS PAGAL KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ
PLANO PRIEMONĘ „TECHNINĖ PARAMA“
________________________ Nr. ___________
(data)
_______________
(sudarymo vieta)
Sutarties šalys:
___________________________________________ (toliau – Paramos teikėjas), atstovaujama(-as)
_______________________________________________________________________________ ,
ir _________________________________________ (toliau – Paramos gavėjas), atstovaujama(-as)
_______________________________________ (toliau – Šalys), sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis):
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Šios sutarties dalykas yra teisiniai Šalių santykiai, susiję su paramos iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (toliau – EŽŪOGF) Garantijų skyriaus ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšų suteikimu Paramos gavėjui, įgyvendinančiam projektą „___________________ _______________________“, registracijos Nr. ________ (toliau – Projektas), pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonę „Techninė parama“.
2. Pagal šią Sutartį:
2.1. Paramos teikėjas įsipareigoja kompensuoti Paramos gavėjui šioje sutartyje numatyta tvarka ir sąlygomis iki __________ (______žodžiu______) litų išlaidas, Paramos gavėjo padarytas vykdant projektą, kurio išlaidas nuspręsta kompensuoti remiantis Agentūros direktoriaus 200_ m. ____________ d. įsakymu Nr. ____ „Dėl _________“;
II. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS
3. Kompensuojamos tik tos projekto išlaidos, kurios:
3.1. laikomos tinkamomis finansuoti pagal projekto sąmatą (Sutarties 1 priedas) ir yra paramos gavėjo padarytos nuo 200__ m. ______mėn. __ d. – 200__ m. ______mėn. __ d.;
3.2. atitinka Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. __________d. įsakyme Nr. ___ „Dėl Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklių“ įvardytas sąlygas;
III. PARAMOS SUTEIKIMO TVARKA
4. Šalims pasirašius Sutartį, Paramos gavėjui Paramos teikėjas skiria asignavimus ___ procentų Sutartyje numatytos sumos, t. y. _________ Lt, ir perveda juos į Paramos gavėjo specialiąją pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitą banke, a. s. ___________________. Paramos gavėjui panaudojus ___ procentų Sutarties 2.1 punkte nurodytos paramos lėšų ir šią dalį pripažinus tinkamomis išlaidomis, Paramos gavėjas gali teikti mokėjimo prašymą. (Šio punkto nuostatai taikomi tik tuo atveju, kai Paramos gavėjas – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos).
5. Paramos gavėjas, padaręs išlaidas pagal projektą, kas _______ mėnesius iki kito mėnesio ___ dienos pateikia Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Mokėjimo prašymų skyriui nustatytos formos mokėjimo prašymą ir dokumentų kopijas, patvirtintas Paramos gavėjo atsakingo asmens (pagal įvykdyto projekto specifiką):
6. Paramos teikėjas suteiks paramą kaip galima greičiau, tačiau ne vėliau kaip per 2 mėnesius po to, kai Paramos gavėjas pateiks dokumentus, nurodytus šios Sutarties 5 punkte.
7. Negalėdamas pateikti mokėjimo prašymo nurodytu laiku, Paramos gavėjas įsipareigoja raštu informuoti Paramos teikėją ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos, priežastį motyvuodamas bei pagrįsdamas dokumentais. Be pateisinamos priežasties nepateikus mokėjimo prašymo sutartu laiku, jis gali būti atmestas.
8. Agentūra, kaip paramą administruojanti institucija, patikrinusi mokėjimo prašymą bei pridedamus dokumentus ir pripažinusi juos turinčiais teisinę galią bei nustačiusi atitikimą privalomiems buhalteriniams reikalavimams ir šios sutarties sąlygoms, kompensuojamą sumą perveda į Paramos gavėjo sąskaitą banke: _____________________________________, a. s. ___________________.
IV. PARAMOS GAVĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
11. Paramos gavėjas privalo:
11.1. laikydamasis Projekto tikslų ir uždavinių, įgyvendinti Projektą taip, kaip aprašyta Sutarties 1 priede;
11.3. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas grąžinti Paramos teikėjui dėl klaidos gautą didesnę paramos sumą, nei numatyta šioje Sutartyje;
11.4. gavęs sprendimą dėl paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo grąžinti paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus;
11.5. atidaryti atskirąją sąskaitą paramos lėšoms pervesti (tik kai paramos gavėjas – Agentūra) ir tvarkyti atskirą Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, bei laikydamasis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;
11.6. fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu, ir saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos;
11.7. laiku ir tinkamai pateikti Paramos teikėjui visas reikiamas ataskaitas: reguliarias veiklos ataskaitas – kas ketvirtį ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po ataskaitinio periodo paskutinės kalendorinės dienos (projekto įgyvendinimo metu), metines ataskaitas – ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų pasibaigus kalendoriniams metams ir baigiamąją Projekto ataskaitą – ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų baigus įgyvendinti projektą. Kai paramos gavėjas – Agentūra, ji kartu pateikia audito išvadą;
11.8. bendradarbiauti su projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;
11.9. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 darbo dienų pranešti Paramos teikėjui apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, pasikeitimus;
11.10. Paramos teikėjo nustatytais terminais teikti jam papildomą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, šalinti mokėjimo prašymų trūkumus;
11.11. Paramos teikėjui priėmus sprendimą sustabdyti paramos mokėjimą, per jo nustatytą laiką ištaisyti padarytus pažeidimus, o priėmus sprendimą nutraukti paramos mokėjimą ir grąžinti jau sumokėtas lėšas, Paramos teikėjo nustatytu laiku grąžinti reikalaujamą paramos dalį ar visą gautą paramos sumą.
V. AGENTŪROS TEISĖS IR PAREIGOS
12. Agentūra, kaip paramą administruojanti institucija, privalo:
12.1. ne vėliau kaip per ______________ dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo įvertinti Paramos gavėjo pateiktą mokėjimo prašymą. Jei mokėjimo prašymui įvertinti reikia papildomos informacijos, dokumentų arba patikros vietoje, mokėjimo prašymo vertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek būtina visai reikiamai informacijai surinkti;
12.4. stebėti projekto vykdymo eigą ir planuotų uždavinių įgyvendinimą, tikrinti ir analizuoti Paramos gavėjo teikiamas ataskaitas, reikalauti papildomos informacijos, jei ataskaitos nėra patvirtinamos;
12.6. reikalauti iš Paramos gavėjo papildomos informacijos arba dokumentų, jeigu, Agentūros nuomone, pateiktos informacijos nepakanka tam, kad mokėjimo prašymas būtų patenkintas;
12.7. organizuoti patikras projekto vykdymo vietoje (tikrinant visus mokėjimo prašymus), registruoti šias patikras, imtis būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti ir informuoti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministeriją apie patikrų metu nustatytus pažeidimus;
VI. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ
13. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Lietuvos Respublikos finansų ministerija ir Lietuvos respublikos žemės ūkio ministerija, Valstybės kontrolė ir Agentūra turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip vykdomas projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti paramos gavėjo finansinę-ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su projektu, ir visas kitas aplinkybes, susijusias su projektu ir šia Sutartimi, ________ metų po paramos suteikimo.
14. Paramos gavėjas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 13 punkte, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, leisti ir sudaryti sąlygas jiems tikrinti projekto vykdymą ir veiklą vietoje, įeiti į visas gamybines, pagalbines ir kitas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto įgyvendinimu ir apskaita.
VII. SUTARTIES PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS, GAUTOS PARAMOS GRĄŽINIMAS
15. Jei susidarys bet kokios aplinkybės, turinčios įtakos šiai Sutarčiai (visos priemonės „Techninė parama“ administravimo laikotarpiu – kol paramos gavėjui neišmokėti pinigai ir byla neatiduota į archyvą), sutartis privalo būti pakeista ir/ar papildyta šalių rašytiniu susitarimu. Toks susitarimas tampa neatskiriama šios sutarties dalimi.
17. Paramos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti paramos sutartį ir paramos teikimą ir/arba reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jeigu Paramos gavėjas:
17.1. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas šią sutartį, nepateikė (nuslėpė) ar pateikė neteisingą informaciją, turinčią reikšmės sprendimui dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai šios sutarties vykdymo kontrolei;
18. Paramos teikėjas įsipareigoja nedelsdamas raštu pranešti Paramos gavėjui apie savo sprendimą nutraukti paramos teikimą ir/arba reikalauti grąžinti paramą.
19. Paramos gavėjas, gavęs rašytinį pranešimą apie šios sutarties nutraukimą arba reikalavimą grąžinti paramą (ar permokėtą paramos sumą), įsipareigoja atsakyti Paramos teikėjui ir grąžinti jam visą paramos sumą ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo šio pranešimo išsiuntimo dienos.
20. Po Paramos teikėjo pranešimo apie sprendimą nutraukti paramos mokėjimą ši sutartis laikoma nutraukta, jeigu šalys nesusitaria kitaip.
21. Jei Paramos gavėjas dėl klaidos gauna didesnę paramos sumą, nei patvirtina Paramos teikėjo, jis įsipareigoja nedelsdamas grąžinti pinigų sumą, kuri viršija patvirtintas faktines išlaidas.
VIII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
IX. KITOS SĄLYGOS
24. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės dėl Sutarties nevykdymo pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimą Nr. 840 „Dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
25. Sutartis įsigalioja nuo jos Šalių pasirašymo momento ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.
X. Šalių juridiniai adresai ir parašai
________________________________ |
________________________________ |
Blindžių g. 17, LT-08111 Vilnius |
Gedimino pr. 19, LT-01103 Vilnius |
Įmonės kodas 288739270 |
Įmonės kodas 188675190 |
Tel. (8 5) 252 69 99 |
Tel. (8 5) 239 10 01 |
Faksas (8 5) 252 69 45 |
Faksas (8 5) 239 12 12 |
El. paštas info@nma.lt |
El. paštas zum@zum.lt |
|
|
|
|
(Atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas) |
(Atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas) |
|
|
(Vardas ir pavardė) |
(Vardas ir pavardė) |
|
|
(Parašas) |
(Parašas) |
PASTABA. Sutartis gali būti papildoma ir tikslinama atsižvelgiant į paramos gavėjo ir paramos teikėjo specifiką.
______________