LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KŪNO KULTŪROS IR SPORTO RĖMIMO FONDO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-1777
2007 m. balandžio 4 d. Nr. 358
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2006 m. gruodžio 6 d. sprendimo Nr. 1297 6 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymo projektui Nr. XP-1777 (toliau vadinama – įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tikslinti jį pagal pateiktas pastabas ir pasiūlymus:
1. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekte numatyta reglamentuoti Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo veiklos teisinius pagrindus, veiklos sritis, tikslus, valdymą ir likvidavimą, tikslinga būtų nustatyti, kad Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondas steigiamas įstatymu, ir atsisakyti nuostatos, kad šio fondo steigėja yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė (jeigu yra specialus Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo statusą nustatantis įstatymas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, kaip šio fondo steigėjos, sprendimo dėl šio fondo likvidavimo nepakaktų), ir 2 straipsnį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo statusas
4. Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo administratorius – Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Kūno kultūros ir sporto departamentas).
5. Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo lėšos laikomos atskiroje Kūno kultūros ir sporto departamento sąskaitoje ir apskaitomos pagal atskirą programą.“
2. Kadangi Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondas nėra juridinis asmuo, įstatymo projekto 1 straipsnyje, 10 straipsnio pavadinime ir 1 dalyje išbraukti nuorodas į reorganizavimą, taip pat tikslinti 4 straipsnio 1 dalies formuluotę – nurodyti, kad Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo lėšomis remiami kūno kultūros ir sporto projektai, ir atitinkamai keisti 4 straipsnio pavadinimą.
3. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo (Žin., 2001, Nr. 98-3482; 2004, Nr. 26-802) 2 straipsnio 1 dalies 2 punktą akcizo objektas yra apdorotas tabakas, o ne tabako gaminiai, įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir 2 dalies 1 punkte vietoj žodžių „tabako gaminius“ įrašyti žodžius „apdorotą tabaką“.
4. Tikslinti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies 2 punkte ir 2 dalies 2 punkte nurodyto mokesčio pavadinimą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos loterijų ir azartinių žaidimų mokesčio įstatyme (Žin., 2001, Nr. 43-1496; 2003, Nr. 73-3342) nustatytą mokestį, ir išbraukti 3 straipsnio 1 dalies 3 punktą. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nepaaiškinta, kodėl būtina Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondui suteikti pirmenybę gauti loterijų organizatorių skirtinų nominalios išplatintų loterijos bilietų vertės dalį. Tai sudarytų sąlygas kūno kultūros ir sporto reikmes laikyti svarbesniais viešaisiais interesais už, pavyzdžiui, socialiai remtinų asmenų reikmes, ir šitaip suvaržytų loterijų organizatorių teisę spręsti, kokiems viešiesiems interesams turėtų būti skirta nominalios išplatintų loterijos bilietų vertės dalis, o pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) labdara ir parama grindžiamos savanoriškumo ir neatlygintinumo principais. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 20 d. nutarimo Nr. 1138 „Dėl Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 9 straipsnio papildymo įstatymo projekto Nr. XP-1031, Lietuvos Respublikos loterijų ir azartinių lošimų mokesčio įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-1525 ir Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XP-1526“ (Žin., 2006, Nr. 126-4794) 3 punktu nepritarta Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-1526 dėl jame įtvirtinamos nuostatos, kad loterijų organizatoriai 2 procentus nominalios išplatintų loterijos bilietų vertės skiria Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto fondui.
5. Išbraukti Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies 4, 5 ir 6 punktus kaip perteklinius, kadangi šiuose punktuose nurodytus lėšų šaltinius apima 3 straipsnio 1 dalies 7 punktas.
7. Išbraukti įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalyje žodžius „rentų buvusiems sportininkams mokėjimui“ ir 2 dalyje žodžius „buvusių sportininkų rentoms“. Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 101-2018) 4 straipsnio 4 dalis nustato, kad teisę gauti Lietuvos Respublikos pirmojo laipsnio valstybinę pensiją turi Lietuvos Respublikos piliečiai – olimpinių žaidynių čempionai (aukso medalio laimėtojai), o Lietuvos Respublikos antrojo laipsnio valstybinę pensiją – olimpinių žaidynių prizininkai (sidabro, bronzos medalių laimėtojai). Pasiūlymus skirti Lietuvos Respublikos pirmojo ar antrojo laipsnio valstybinę pensiją kitiems sportininkams, kurie turi ypatingų nuopelnų plėtojant sportą, turi teisę teikti Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymo (Žin., 1996, Nr. 9-215) 44 straipsnio 2 dalimi. Jeigu būtų mokamos rentos buvusiems sportininkams, už tuos pačius laimėjimus ar nuopelnus sportininkai gautų dvigubą išmoką iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto: valstybinę pensiją ir rentą.
8. Įrašyti įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „5 narių“ žodžius „Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo“, 5 straipsnio 2 dalyje išbraukti žodžius „ir jos darbo reglamentą“, vietoj žodžių „Kūno kultūros ir sporto departamentas“ įrašyti žodžius Lietuvos Respublikos Vyriausybė“, o 5 straipsnio 3 dalį papildyti sakiniu „Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo tarybą sudaro penki nariai“.
9. Kadangi įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalies turinys neatitinka šio straipsnio pavadinimo, šios dalies nuostatas dėstyti 6 straipsnio 1 punkte.
10. Atsižvelgiant į įstatymo projekto 6 straipsnyje nustatytą Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo tarybos kompetenciją, iš įstatymo projekto 8 straipsnio nuostatų neaišku, kokiems Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo tarybai pateiktiems projektams įvertinti gali būti sudaroma ekspertų grupė, kaip ji sudaroma ir kokia šios grupės kompetencija.
Be to, neaišku, kodėl ir kokiais kriterijais vadovaujantis teisė skirti ekspertus nustatoma būtent šioms konkrečioms organizacijoms. Manytina, kad tokia nuostata nepagrįstai riboja kitų subjektų teisę skirti savo ekspertus.
11. Atsižvelgiant į tai, kad 2006 m. gruodžio 19 d. įsigaliojo Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas (Žin., 2006, Nr. 138-5267), o 2007 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete asignavimų Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondui nenumatyta, nustatyti, kad Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymas įsigalioja nuo 2008 m. sausio 1 dienos. Tikslinga parengti projektą Lietuvos Respublikos kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymo pripažinimo netekusiu galios įstatymo, kurio įsigaliojimo terminas būtų suderintas su siūlomais Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymo ir Lietuvos Respublikos kultūros rėmimo fondo įstatymo įsigaliojimo terminais.