LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL PERIODINIŲ LEIDINIŲ NEĮGALIESIEMS LEIDYBOS IR PLATINIMO FINANSAVIMO 2014 METAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2013 m. lapkričio 22 d. Nr. A1-650
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ (Žin., 2010, Nr. 38-1784) 1.6.5 punktu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 (Žin., 1998, Nr. 66-1916; 2010, Nr. 123-6300), 8.5.2 punktu bei siekdama tinkamai įgyvendinti Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2013–2019 metų programos įgyvendinimo 2013–2015 metais priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. A1-43 (Žin., 2013, Nr. 15-740), 2.1.11 punktą:
1. T v i r t i n u Periodinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo 2014 metais tvarkos aprašą (pridedama).
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro
2013 m. lapkričio 22 d.
įsakymu Nr. A1-650
PERIODINIŲ LEIDINIŲ NEĮGALIESIEMS LEIDYBOS IR PLATINIMO finansavimo 2014 METAIS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Periodinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo tvarkos aprašas (toliau – šis aprašas) nustato periodinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo projektų (toliau – projektai) finansavimo 2014 metais tvarką, reikalavimus organizacijoms, leidinio formato ir turinio reikalavimus, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, reikalavimus projektų paraiškoms bei jų teikimo tvarką, vertinimo ir atrankos organizavimo bei valstybės biudžeto lėšų skyrimo, sutarties su projektų vykdytojais sudarymo, projektų finansavimo, išlaidų sąmatų tikslinimo, projektų įgyvendinimo kontrolės vykdymo tvarką bei kitus su projektų finansavimu susijusius klausimus.
2. Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas) šiame apraše nustatyta tvarka skelbia projektų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų 2014 metais konkursą ir priima projektų paraiškas, organizuoja projektų paraiškų vertinimą ir projektų atranką, teikia tvirtinti lėšų paskirstymą socialinės apsaugos ir darbo ministrui, finansuoja atrinktus projektus, kontroliuoja ir vertina valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą.
3. Projektų finansavimo tikslas – remti neįgaliųjų socialiniam švietimui ir informavimui svarbių periodinių leidinių leidybą.
II. REIKALAVIMAI ORGANIZACIJOMS
5. Projektų paraiškas gali teikti neįgaliųjų socialinės integracijos srityje veikiančios asociacijos, labdaros ir paramos fondai, religinės bendruomenės ir bendrijos, viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių savininko teises įgyvendina valstybės arba savivaldybės institucija) (toliau – organizacijos), turinčios ne mažesnę kaip trejų paskutinių metų veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtį bei ne mažesnę kaip trejų metų periodinių leidinių (savaitraščių, mėnraščių, žurnalų ir pan.), skirtų neįgaliųjų socialinei integracijai, rengimo ir leidybos patirtį.
6. Šio aprašo 5 punkte nurodytoms organizacijoms keliami šie administraciniai reikalavimai:
6.2. turi turėti žmogiškųjų išteklių ir administracinių gebėjimų (organizacijos finansininkas turi turėti arba buhalterio, arba auditoriaus, arba apskaitininko kvalifikaciją, arba buhalterinę apskaitą turi tvarkyti buhalterines paslaugas teikianti įmonė (įstaiga);
7. Organizacijų projektams neskiriamas finansavimas, jeigu:
7.2. organizacija yra neįvykdžiusi mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
7.4. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;
7.5. praėjusiais metais, įgyvendinant iš valstybės biudžeto finansuotus organizacijos projektus, Neįgaliųjų reikalų departamentas buvo nustatęs tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimus, kurių organizacija per nurodytą laiką nepašalino;
III. REIKALAVIMAI leidinių FORMATUI ir turiniui
8. Pagal šį aprašą gali būti finansuojama periodinių (ne mažiau kaip keturi vieno leidinio numeriai per kalendorinius metus) leidinių, susijusių su neįgaliųjų socialine integracija ir lygių galimybių neįgaliesiems sudarymu, leidyba reginčiųjų raštu, Brailio raštu, garsiniu formatu.
9. Leidiniuose spausdinami straipsniai turi turėti bent po vieną požymį, nurodytą kiekviename iš šio aprašo 9.1 ir 9.2 punktų:
9.1. sritys siejamos su neįgaliųjų socialine integracija ir lygių galimybių sudarymu: ugdymas, sveikata, švietimas, mokslas, socialinė apsauga, kultūra, sportas, aplinkos prieinamumas, užimtumas, profesinis rengimas, profesinė reabilitacija, įdarbinimas, laisvalaikis;
9.2. temos pagal sritis siejamos su neįgaliųjų socialine integracija ir lygių galimybių sudarymu, aktualios informacijos pateikimu: politika ir jos įgyvendinimo priemonės, teisė, projektai, mokslo pasiekimų pristatymai populiaria forma, įvairių tyrimų pristatymai, analitiniai straipsniai, geroji patirtis Lietuvoje ir užsienio šalyse, nevyriausybinių asociacijų bei kitų bendruomenių veikla, socialinės atskirties mažinimas, neįgaliųjų saviraiška, kultūrinės programos ir aktualijos.
10. Iš valstybės biudžeto lėšų gali būti finansuojama:
10.1. ne didesnės kaip 20 puslapių (su viršeliu) apimties, ne daugiau kaip 4 spalvotų (4 spalvų) puslapių arba ne daugiau kaip 20 dviejų spalvų puslapių ir ne didesnio kaip A4 puslapio formato žurnalų leidyba;
10.2. ne didesnės kaip 40 puslapių (su viršeliu) apimties, ne daugiau kaip 8 spalvotų (4 spalvų) puslapių arba ne daugiau kaip 40 dviejų spalvų puslapių ir ne didesnio kaip A5 puslapio formato žurnalų leidyba;
11. Šio aprašo 9 punkte nurodytus reikalavimus atitinkantis turinys privalo užimti visą iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamą leidinio plotą. Didesnės negu šio aprašo 10 punkte nurodytos apimties, spalvotų puslapių skaičiaus, formato ar šio aprašo 9 punkte nurodytų reikalavimų neatitinkančio turinio leidyba turi būti finansuojama iš kitų šaltinių. Brailio raštu, garsiniu formatu leidžiamiems leidiniams apimties, formato apribojimai netaikomi.
IV. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS
13. Planuojamos projekto išlaidos turi būti:
14. Tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos:
14.1. darbuotojų, tiesiogiai rengiančių periodinį leidinį, ir projekto finansininko darbo užmokesčiui, valstybinio socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą. Jeigu darbuotojo veikla sudaro tik dalį darbo laiko, į leidinio leidybos išlaidas turi būti įskaičiuojamas tik užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas numatytai veiklai vykdyti. Leidinio išlaidų sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba kasdieninė darbo laiko trukmė ir darbo trukmė mėnesiais). Jeigu organizacijoje nėra finansininko, gali būti planuojamos išlaidos įmonei už teikiamas buhalterines paslaugas;
14.2. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis) ir atlygiui už suteiktas paslaugas (pagal atlygintinų paslaugų sutartis), kai autorinius atlyginimus gaunantys asmenys ir paslaugų teikėjai nėra organizacijos darbuotojai;
14.4. transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams) padengti;
14.5. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo išlaidoms (patalpų nuomai, šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų, kitoms patalpų priežiūros) padengti;
14.6. įrangai, priemonėms, prekėms ir reikmenims įsigyti, išskiriant trumpalaikį ir ilgalaikį turtą. Ilgalaikiam turtui įsigyti organizacija privalo turėti ne mažesnį kaip 50 procentų finansavimą iš kitų šaltinių;
14.8. leidinio turinio rengimo (straipsnių, reportažų, interviu, apžvalgų rašymo, parengimo, vertimo, redagavimo, korektūros, teksto rinkimo, iliustracijų, nuotraukų parengimo ir pan. darbams), leidinio rengimo spaudai (maketavimo, techninio, meninio apipavidalinimo ir pan.) ir leidinio spausdinimo (išlaidos medžiagoms, pozityvų gamybos, spaudos, įrišimo, pakavimo ir pan. darbams) išlaidoms padengti;
15. Šio aprašo 14.1 punkte nurodytų asmenų darbo apmokėjimo išlaidos ir projekto darbo užmokesčio fondas apskaičiuojami vadovaujantis:
15.1. Biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybiniais atlyginimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 (Žin., 1993, Nr. 28-655; 2012, Nr. 153-7858), taikant kitų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų koeficientus ir vadovaujantis kitomis šiame nutarime nustatytomis darbo apmokėjimo sąlygomis;
15.2. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 280 (Žin., 2003, Nr. 24-992).
16. Visos projektui įgyvendinti reikalingos prekės, paslaugos ir darbai privalo būti perkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).
17. Netinkamos finansuoti išlaidos:
17.2. dengiamos iš kitų nacionalinių, Europos Bendrijos ar kitų paramos lėšų ir dubliuojančios projekto išlaidas;
17.3. neužregistruotos organizacijos apskaitoje bei nepagrįstos patvirtinančių arba išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais;
V. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ PARAIŠKOMS
18. Projekto paraiška susideda iš:
18.1. projekto, parengto pagal paraiškos formą (1 priedas), pasirašyto asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, patvirtinto antspaudu, jei privalo antspaudą turėti;
18.2. priedų, pateikiamų kartu su paraiška:
18.2.3. asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašytos pažymos, kurioje nurodoma, kad:
18.2.3.2. organizacija neturi neįvykdytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
18.2.3.3. nėra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto;
18.2.3.4. projekto išlaidos nedubliuoja išlaidų, finansuojamų iš kitų valstybės biudžeto programų, Europos Bendrijos, savivaldybių biudžetų ar kitų paramos lėšų;
VI. Projektų PARAIŠKŲ TEIKIMAS
20. Kvietimas teikti projektų paraiškas skelbiamas ne vėliau kaip 2013 m. gruodžio mėnesį Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu www.ndt.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo laikas, Neįgaliųjų reikalų departamento atsakingi darbuotojai ir jų duomenys ryšiams palaikyti.
21. Organizacija teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui projekto paraišką šia tvarka:
21.1. organizacija pateikia vieną projekto paraiškos (užpildytą, pasirašytą ir antspauduotą paraiškos formą ir priedus) originalą, tituliniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“, ir tris projekto paraiškos kopijas (užpildytą paraiškos formą ir priedus), tituliniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“;
21.2. kartu su projekto paraiška kompiuterinėje laikmenoje pateikiama elektroninė projekto paraiškos versija (pridedamų dokumentų elektroninės versijos pateikti nebūtina). Ant kompiuterinės laikmenos turi būti nurodytas organizacijos pavadinimas;
21.3. projekto paraiška turi būti pateikta paštu registruotu laišku, įteikta pašto kurjerio arba įteikta organizacijos ar jos įgalioto asmens asmeniškai Neįgaliųjų reikalų departamentui adresu: A. Vivulskio g. 13, LT-03162 Vilnius;
21.4. jeigu paraiška pateikiama paštu arba per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti atitinkamai ne vėlesnė kaip nurodyta Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas. Kitais būdais, tai yra faksu, elektroniniu paštu, arba kitais adresais gautos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos.
22. Organizacija gali pateikti Neįgaliųjų reikalų departamentui ne daugiau kaip vieną projekto paraišką.
23. Įteikusiai ar atsiuntusiai projekto paraišką organizacijai nedelsiant išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimas. Jei organizacijos atstovas įteikė paraišką asmeniškai, toks patvirtinimas gali būti išduodamas pateikiant paraišką.
24. Visos paraiškos, gautos po Neįgaliųjų reikalų departamento kvietime teikti projektų paraiškas nustatytos datos, nenagrinėjamos. Organizacijai apie tai yra pranešama raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.
25. Organizacija, rengdama paraišką, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia atsakingi Neįgaliųjų reikalų departamento darbuotojai. Informacija organizacijoms teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.
VII. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKOS ORGANIZAVIMAS BEI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS
27. Projektus vertina Projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – komisija), kurią sudaro Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos deleguoti specialistai. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius tvirtina komisijos sudėtį ir komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarkos aprašą, kuriuo vadovaujasi komisijos nariai. Prireikus Neįgaliųjų reikalų departamentas turi teisę leidiniams įvertinti kviesti nepriklausomus ekspertus.
28. Kiekvieną projektą įvertina ne mažiau kaip 3 komisijos nariai. Kiekvienas leidinys vertinamas atskirai, pildant leidinio vertinimo anketą (2 priedas) ir skiriant leidiniui balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus (aukščiausias kiekvieno leidinio galimas įvertinimas yra 100 balų).
29. Užpildytas leidinio vertinimo anketas komisijos nariai pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui, kuris apibendrina ir pateikia leidinių vertinimo rezultatus komisijai svarstyti. Komisija turi teisę prašyti organizacijos pateikti papildomus paaiškinimus dėl ketinamo leisti leidinio ir kelis išleistų leidinių pavyzdžius. Organizacija prašomą medžiagą turi pateikti per 5 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo.
30. Paraiškos nevertinamos, jei nustatomas bent vienas iš šių trūkumų:
30.2. nepateiktas reikiamas paraiškos egzempliorių skaičius ir paraiškos versija kompiuterinėje laikmenoje;
30.3. paraiška nepasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, neantspauduota ir nesusegta kartu su pridedamais dokumentais;
31. Komisija, apsvarsčiusi komisijos narių vertinimo rezultatus, parengia rekomendacijas dėl projektų finansavimo.
32. Neįgaliųjų reikalų departamentas, vadovaudamasis komisijos rekomendacijomis, parengia projektams finansuoti skirtų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo projektą ir teikia jį tvirtinti socialinės apsaugos ir darbo ministrui.
VIII. PROJEKTŲ FINANSAVIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
34. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui patvirtinus projektams skirtų lėšų paskirstymą, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų informuoja organizacijas dėl projektų finansavimo ir sutarčių sudarymo. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui priėmus sprendimą dėl projektų, kuriems neskiriamas finansavimas, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu per 15 darbo dienų apie šį sprendimą informuoja organizacijas, nurodydamas motyvus.
35. Organizacija, gavusi informaciją apie skirtą finansavimą, per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo dienos pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslintą projektą, atsižvelgdama į gautas pastabas ir rekomendacijas bei skirtas lėšas. Per nustatytą laikotarpį gavus patikslintą projektą, su organizacija pasirašoma projekto finansavimo sutartis, kurioje numatomi projekto vykdymo terminai, lėšos, atskaitomybė, atsakomybė, kontrolė, rezultatų viešinimo sąlygos.
36. Jeigu organizacija per 30 kalendorinių dienų nuo informacijos apie skirtą finansavimą gavimo nepateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslinto projekto, su ja projekto finansavimo sutartis nesudaroma.
IX. PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ TIKSLINIMAS
38. Organizacija be Neįgaliųjų reikalų departamento leidimo gali tikslinti leidinio išlaidų sąmatą tuo atveju, jeigu nėra įtraukiama nauja išlaidų rūšis ir išlaidų dydžio pakeitimai neviršija 10 procentų tikslinamos išlaidų rūšies kiekvienos eilutės dydžio arba išlaidų dydis mažėja.
39. Kitais negu šio aprašo 38 punkte numatytais atvejais organizacija turi pateikti Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriui pagrįstą prašymą tikslinti leidinio išlaidų sąmatą, kartu pateikdama palyginamąją tikslinamo leidinio išlaidų sąmatą. Organizacija gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.
40. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius, apsvarstęs pateiktą prašymą, priima sprendimą dėl leidinio išlaidų sąmatos tikslinimo. Apie priimtą sprendimą organizacija informuojama raštu. Organizacija, gavusi leidimą tikslinti leidinio išlaidų sąmatą, per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo privalo atitinkamai patikslinti leidinio išlaidų sąmatą ir ją pateikti Neįgaliųjų reikalų departamentui.
41. Prašymai dėl leidinio išlaidų sąmatos tikslinimo teikiami iki gruodžio 1 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
42. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai skyrus papildomai lėšų projektams finansuoti arba organizacijoms atsisakius projektui finansuoti skirtų lėšų, arba Neįgaliųjų reikalų departamentui nutraukus projekto finansavimą ir dėl šių priežasčių likus nepanaudotų lėšų, Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu informuoja projektus įgyvendinančias organizacijas, kurių projektai finansuojami iš dalies, apie galimybę skirti papildomai lėšų projektams įgyvendinti. Organizacija teikia motyvuotą prašymą bei detalią išlaidų sąmatą papildomam finansavimui gauti, nurodydama projekto veiklas, kurioms bus panaudotos prašomos lėšos. Organizacijos prašomos lėšos neturi viršyti atitinkamam projektui iki visiško finansavimo trūkstamos dalies. Papildomo finansavimo prašymus svarsto komisija. Įvertinusi organizacijų prašomų lėšų poreikio pagrįstumą, komisija pateikia siūlymą dėl papildomų lėšų paskirstymo, kurį tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.
X. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ
43. Organizacija teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui projekto vykdymo, lėšų panaudojimo ir pasiektų rezultatų ataskaitas pagal Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriaus patvirtintą tvarkos aprašą.
44. Organizacija pagal projekto finansavimo sutartyje nustatytus reikalavimus Neįgaliųjų reikalų departamentui pateikia po 1 išleisto leidinio egzempliorių ir elektroninę šio leidinio versiją, kurią Neįgaliųjų reikalų departamentas naudos informacijai viešinti informacinėje duomenų bazėje.
45. Projektų kontrolės tikslas – užtikrinti tikslingą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą įgyvendinant projektus.
46. Asmuo, turintis teisę veikti projektą įgyvendinančios organizacijos vardu, atsako už projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinį panaudojimą.
47. Neįgaliųjų reikalų departamentas kontroliuoja finansuojamų projektų įgyvendinimą ir valstybės biudžeto lėšų tikslinį naudojimą, tai yra tikrina einamaisiais kalendoriniais metais (įgyvendinant projektą) ir (arba) pasibaigus kalendoriniams metams (baigus įgyvendinti projektą):
47.2. kaip tikslingai organizacija naudoja projektui finansuoti skirtas lėšas, ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotas, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar teisingai apskaitomos valstybės biudžeto lėšomis dengiamos išlaidos, ar valstybės biudžeto lėšos naudojamos efektyviai ir pasiekiamas planuotas rezultatas;
48. Neįgaliųjų reikalų departamentas, informavęs raštu organizaciją, turi teisę sustabdyti finansavimą ar nutraukti su ja sutartinius santykius, jeigu yra nustatyta, kad organizacija projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas faktiškai panaudojo nesivadovaudama patvirtinta išlaidų sąmata, netinkamai vykdė projekto finansavimo sutarties sąlygas ar apskritai jų neįvykdė. Tokiu atveju Neįgaliųjų reikalų departamentas gali reikalauti, kad organizacija panaikintų nustatytus pažeidimus, vykdytų prisiimtus įsipareigojimus arba grąžintų visas ar dalį projektui įgyvendinti skirtų lėšų.
XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
50. Projektai finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas.
51. Organizacijos turi teisę skųsti sprendimus, priimtus vadovaujantis šiuo aprašu, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.
52. Už pateiktos informacijos ir duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą organizacija atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Periodinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo 2014 metais tvarkos aprašo
1 priedas
(Periodinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo projekto paraiškos forma)
__________________________________________________________________________
(paraišką teikiančios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas, telefonas)
Neįgaliųjų reikalų departamentui prie
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
Periodinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo FINANSAVIMO projekto PARAIŠKA
20______ m. ______________ d. Nr. ____________
Organizacijos pristatymas
Organizacijos įregistravimo data ir numeris, įstaigos kodas |
|
Adresas ir pašto indeksas
|
|
Telefonas (su tarpmiestiniu kodu)
|
|
Faksas (su tarpmiestiniu kodu)
|
|
Elektroninis paštas, interneto svetainė
|
|
Banko pavadinimas, banko kodas, biudžetinės sąskaitos Nr. |
|
Organizacijos veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtis
|
(aprašyti organizacijos veiklos neįgaliųjų socialinės integracijos srityje patirtį, nurodyti trukmę metais, veiklos pobūdį) |
Organizacijos patirtis rengiant ir leidžiant periodinius leidinius, skirtus neįgaliųjų socialinei integracijai
|
(aprašyti organizacijos patirtį rengiant ir leidžiant periodinius leidinius, skirtus neįgaliųjų socialinei integracijai, nurodyti šios veiklos trukmę metais, išleistų leidinių pavadinimus, tipą (žurnalai, laikraščiai ar pan.), periodiškumą, tiražą, išleidimo metus) |
Projekto biudžetas
Eil. Nr. |
Leidinio pavadinimas |
Lėšos 2014 metais, tūkst. litų (nurodyti šaltinį) |
|
Kiti šaltiniai |
Prašoma suma* |
||
1. |
(nurodyti leidinio pavadinimą)
|
|
|
1.1. |
lėšos leidybai, iš jų: |
|
|
1.1.1. |
lėšos, reikalingos Periodinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo 2014 metais tvarkos aprašo (toliau – tvarkos aprašo) 9 ir 10 punktuose nustatytus reikalavimus atitinkančio leidinio leidybai |
|
|
1.1.2. |
papildomos lėšos, reikalingos tvarkos aprašo 10 punkte nustatytus apimties, spalvotų puslapių skaičiaus, formato dydžio reikalavimus viršijančio ar tvarkos aprašo 9 punkte nustatyto turinio neatitinkančio leidinio leidybai |
|
X |
1.2. |
lėšos platinimui |
|
|
2. |
Iš viso |
|
|
* Nurodoma iš Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – departamentas) prašoma lėšų suma.
Projektui vykdyti turima įranga (ryšio, informacinių technologijų, organizacinės technikos priemonės ir kt.)
Projektui vykdyti turimos patalpos (aprašyti patalpas, jų plotą, nuosavybę, ar nuomojamos, ar naudojamos panaudos pagrindais, išlaikymo metų kaina)
Projektui vykdyti turimi darbuotojai
Eil. Nr. |
Darbuotojo vardas, pavardė |
Pareigos vykdant projektą |
Išsilavinimas, kvalifikacija |
Atliekamos funkcijos vykdant projektą |
Darbo patirtis vykdant projekte numatytas funkcijas |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
Leidinio duomenys
Pavadinimas
|
|
||
Leidinio tipas (laikraštis, žurnalas ar pan.) |
|
||
Periodiškumas (numerių skaičius) per metus |
|
||
Apimtis (puslapiais) |
(jeigu leidinys yra didesnės negu tvarkos aprašo 10 punkte nurodytos apimties, nurodyti nustatytą apimtį viršijančių puslapių leidybos finansavimo šaltinius ir sumas)
|
||
Leidinio formatas (mm) |
(jeigu leidinys yra didesnio negu tvarkos aprašo 10 punkte nurodyto formato, nurodyti didesnio formato leidybos finansavimo šaltinius ir sumas)
|
||
Tiražas (egzempliorių sk.) |
|
||
Įrišimo būdas |
|
||
Spalvų skaičius |
|
||
Spalvotų puslapių skaičius |
(jeigu leidinyje yra didesnis negu tvarkos aprašo 10 punkte nurodytas spalvotų puslapių skaičius, nurodyti didesnio spalvotų puslapių skaičiaus leidybos finansavimo šaltinius ir sumas)
|
||
Iliustracijų skaičius ir tipas |
|
||
Leidinio savikaina (vieno egz. kaina, Lt) |
(leidinio savikaina skaičiuojama kartu su kitais finansavimo šaltiniais) |
||
Leidinio pardavimo kaina (vieno egz. kaina, Lt) |
|
||
Leidinio platinimo kaina (vieno egz. kaina, Lt) |
|
||
Leidinio aktualumas ir reikalingumas (aprašyti padėtį, pagrįsti leidinio aktualumą ir reikalingumą, jeigu leidinys yra didesnės negu tvarkos aprašo 10 punkte nurodytos apimties, spalvotų puslapių skaičiaus, formato, nurodyti finansavimo šaltinius ir sumas)
|
|
||
Leidinio turinio aprašymas (leidinio paskirtis, struktūra, turinys, jeigu leidinyje spausdinama tvarkos aprašo 9 punkte nurodytų reikalavimų neatitinkančio turinio informacija, nurodyti finansavimo šaltinius ir sumas)
|
|
||
Leidinio leidybos planas (aprašyti leidinio parengimo ir išleidimo darbus)
|
|
||
Leidinio platinimas (aprašyti, kaip bus platinamas leidinys)
|
|
||
Leidinio išlaidų sąmata |
||||
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis ir skaičiavimai |
Prašoma suma iš departamento (tūkst. litų) |
Kiti šaltiniai (tūkst. litų) |
Išlaidų pagrindimas (pagrįsti ir nurodyti, kokiai veiklai planuojamos išlaidos) |
1. |
Apmokėjimas už projekto buhalterinės apskaitos tvarkymą
(jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų pareigas, pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą, valstybinio socialinio draudimo įmokas, įmokas į Garantinį fondą) |
|
|
(jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų išsilavinimą, vykdomą veiklą) |
2. |
Ryšių paslaugos
|
|
|
|
3. |
Transporto išlaidos
|
|
|
|
4. |
Patalpų eksploatavimo išlaidos
|
|
|
|
5. |
Prekės |
|
|
|
|
5.1. ilgalaikis turtas |
|
|
(papildomai nurodyti bendro finansavimo lėšas (ne mažesnes nei 50 proc.) |
|
5.2. trumpalaikis turtas
|
|
|
|
6. |
Leidinio turinio rengimas
(jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų pareigas, pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą, valstybinio socialinio draudimo įmokas, įmokas į Garantinį fondą) |
|
|
(jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų išsilavinimą, vykdomą veiklą) |
7. |
Leidinio rengimas spaudai
(jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų pareigas, pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą, valstybinio socialinio draudimo įmokas, įmokas į Garantinį fondą) |
|
|
(jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų išsilavinimą, vykdomą veiklą) |
8. |
Leidinio spausdinimas
(jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų pareigas, pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą, valstybinio socialinio draudimo įmokas, įmokas į Garantinį fondą) |
|
|
(jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų išsilavinimą, vykdomą veiklą) |
9. |
Leidinio platinimas
(jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų pareigas, pavardes, darbo trukmę, taikomą koeficientą, valstybinio socialinio draudimo įmokas, įmokas į Garantinį fondą) |
|
|
(papildomai nurodyti bendro finansavimo lėšas (ne mažesnes kaip 15 proc.), jeigu planuojamos išlaidos darbo užmokesčiui, nurodyti darbuotojų išsilavinimą, vykdomą veiklą) |
10. |
Banko mokesčiai
|
|
|
|
11. |
Iš viso |
|
|
|
Eil. Nr. |
Leidinio pavadinimas
|
Laukiami rezultatai |
||
1. |
(nurodyti leidinio pavadinimą) |
Bus išleista ir išplatinta _______ numerių (tiražas ______). Leidinį skaitys apie ______ asmenų, iš jų ______ neįgaliųjų (iš jų neįgalių vaikų______) |
||
Bendras leidinius skaitysiančių asmenų skaičius _____, iš jų neįgaliųjų ______ (iš jų neįgalių vaikų ____) |
|
|
||
Bendras projekte numatytoms veikloms vykdyti įdarbintų asmenų skaičius (pagal sąrašą) _____, iš jų neįgaliųjų ______ |
|
|
||
Priedai:
Periodinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo 2014 metais tvarkos aprašo
2 priedas
__________________________________________________________________________
(organizacijos pavadinimas)
__________________________________________________________________________
(leidinio pavadinimas)
LEIDINIO VERTINIMo anketa
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Rekomenduojamos balų ribos |
Skirtų balų skaičius |
||||
1. |
Leidinio turinio atitiktis reikalavimams (vertinamas aprašytas leidinio turinys pagal Periodinių leidinių neįgaliesiems leidybos ir platinimo finansavimo 2014 metais tvarkos aprašo (toliau – tvarkos aprašas) 9 punktą, tai yra periodinių leidinių turiniui keliamus reikalavimus) |
15 |
|
|
||||
– turi visus reikiamus požymius |
|
15 |
||||||
– tikėtina, turi visus reikiamus požymius |
|
7–14 |
||||||
– abejotinai atitinka nurodytus požymius |
|
1–6 |
||||||
– neturi nė vieno iš nurodytų požymių |
|
0 |
||||||
2. |
Leidinio aktualumas ir reikalingumas (padėties aprašymas, pagrįstas reikalingumas) |
15 |
|
|
||||
– aiškiai aprašyta padėtis, pagrįstas reikalingumas |
|
15 |
||||||
– iš dalies pagrįstas reikalingumas ir aktualumas |
|
8–l4 |
||||||
– trūksta aktualumo ir reikalingumo pagrindimo |
|
1–7 |
||||||
– neaktualus ir nereikalingas |
|
0 |
||||||
3. |
Leidinio leidybos planas (nuoseklus ir aiškus leidinio leidybos planas) |
10 |
|
|
||||
– nuoseklus ir aiškus |
|
9–10 |
||||||
– iš dalies aiškus |
|
3–8 |
||||||
– trūksta aiškumo |
|
0–2 |
||||||
4. |
Organizacijos patirtis leidžiant periodinius leidinius, skirtus neįgaliųjų socialinei integracijai |
10 |
|
|
||||
– per 10 metų leidybos patirtis |
|
8–10 |
||||||
– nuo 6 iki 10 metų leidybos patirtis |
|
3–7 |
||||||
– nuo 3 iki 5 metų leidybos patirtis |
|
0–2 |
||||||
5. |
Leidinio prieinamumas neįgaliesiems (pagrįstas ir aiškus leidinio platinimas, leidinys prenumeruojamas, platinamas tiesiogiai neįgaliesiems) |
10 |
|
|
||||
– leidinys plačiai prieinamas neįgaliesiems, pagrįstas ir aiškus leidinio platinimas |
|
10 |
||||||
– leidinys plačiai prieinamas neįgaliesiems, tačiau nepakankamai aiškus leidinio platinimas |
|
6–9 |
||||||
– nepakankamai pagrįstas ir nepakankamai aiškus leidinio platinimas |
|
1–5 |
||||||
– nepagrįstas ir neaiškus leidinio platinimas |
|
0 |
||||||
6. |
Reikalingų lėšų pagrindimas (projekto lėšos yra aiškios, detalios, pagrįstos, realios, suplanuotos, atsižvelgiant į vidutines kainas) |
15 |
|
|
||||
– pagrįstos, realiai suplanuotos, pateikti apskaičiavimai |
|
13–15 |
||||||
– iš dalies pagrįstos, trūksta detalesnių apskaičiavimų |
|
6–12 |
||||||
– prastai planuojamos, pateiktos be detalių apskaičiavimų |
|
1–5 |
||||||
– nepagrįstos |
|
0 |
||||||
7. |
Turimi žmogiškieji ir materialiniai ištekliai leidiniui parengti ir išleisti (kvalifikuoti specialistai, patalpos, ryšio, transporto priemonės ir kt.) |
15 |
|
|
||||
– turi pakankamai |
|
13–15 |
||||||
– turi pakankamai, tačiau trūksta išsamesnio žmogiškųjų ir materialinių išteklių aprašymo |
|
6–12 |
||||||
– turi nepakankamai |
|
1–5 |
||||||
– neturi, reikalingi specialistai bus ieškomi gavus finansavimą |
|
0 |
||||||
8. |
Kiti finansavimo šaltiniai |
10 |
|
|
||||
– skiriama 21 ar daugiau procentų leidiniui leisti reikalingų lėšų |
|
9–10 |
||||||
– skiriama nuo 11 iki 20 procentų leidiniui leisti reikalingų lėšų |
|
5–8 |
||||||
– skiriama iki 10 procentų leidiniui leisti reikalingų lėšų |
|
1–4 |
||||||
– kitų finansavimo šaltinių nenumatyta |
|
0 |
||||||
|
Bendra balų suma |
100 |
|
|
||||
Leidinio privalumai
|
|
|
|
|
||||
Leidinio trūkumai
|
|
|
|
|
||||
Leidinio leidybos išlaidos, kurių siūloma nefinansuoti
|
|
|
|
|
||||
Komisijos nario išvada (leidinį finansuoti, nefinansuoti)
|
|
|
|
|
||||
Leidinio įvertinimas
Nuo 50 iki 100 balų – leidinys finansuotinas, mažiau nei 50 balų – leidinys atmestinas.
Komisijos narys |
____________ (parašas) |
_______________ (vardas ir pavardė) |
_______________
(data)