LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL MOKYTOJŲ, MOKYKLŲ VADOVŲ, JŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI BEI SKYRIŲ VEDĖJŲ LIETUVIŲ KALBOS KULTŪROS MOKYMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2005 m. spalio 20 d. Nr. ISAK-2106
Vilnius
Įgyvendindamas Valstybinių (išskyrus aukštųjų ir aukštesniųjų) ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestacijos nuostatų, patvirtintų švietimo ir mokslo ministro 2005 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. ISAK-1521 (Žin., 2005, Nr. 108-3974), 10 punktą bei Pedagogų atestacijos nuostatų, patvirtintų švietimo ir mokslo ministro 1998 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. 331 (Žin., 1998, Nr. 22-561), 10 punktą:
1. Tvirtinu Mokytojų, mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui bei skyrių vedėjų lietuvių kalbos kultūros mokymo programą (pridedama).
2. Rekomenduoju aukštųjų mokyklų tęstinių studijų institutams/centrams bei kitoms švietimo pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigoms organizuoti kursus pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintą programą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro
2005 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. ISAK-2106
MOKYTOJŲ, MOKYKLŲ VADOVŲ, JŲ PAVADUOTOJŲ UGDYMUI BEI SKYRIŲ VEDĖJŲ LIETUVIŲ KALBOS KULTŪROS
MOKYMO PROGRAMA
1. Programos anotacija (aktualumas, reikalingumas) |
Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 15-344) bei „Valstybinės kalbos politikos 2003–2008 metų gairių“ (LR Seimo 2003-06-03 nutarimas Nr. IX-1595 (Žin., 2003, Nr. 57-2537)) nuostatos rodo didelį valstybės dėmesį taisyklingos lietuvių kalbos puoselėjimui. Taisyklinga kalba ypač svarbi mokytojo bei mokyklos vadovo darbe, nes jų taisyklinga kalba turėtų būti pavyzdžiu mokiniams ir visiems su jais bendraujantiems. Nuo to, kaip mokytojas ar mokyklos vadovas geba reikšti savo mintis, bendrauti su kolegomis, mokiniais, jų tėvais bei socialiniais partneriais, priklauso, koks bus kiekvieno mokytojo ir visos mokyklos įvaizdis bei ugdymo rezultatai |
2. Programos tikslai |
Puoselėti taisyklingos lietuvių kalbos vartoseną Diegti suvokimą, kad kalba yra nacionalinė kultūros vertybė, kalbos kultūra yra komunikacijos ir mąstymo vienovė |
3. Programos uždaviniai |
Suteikti žinių apie Valstybinės kalbos įstatymą bei švietimo politiką šioje srityje Supažindinti su oratorinio meno ir bendravimo pagrindais Diegti taisyklingos kalbos įgūdžius Išmokyti taisyklingai reikšti mintis, analizuoti ir kurti įvairaus žanro tekstus |
4. Programos turinys, trukmė, mokymo metodai |
Valstybinę lietuvių kalbą reglamentuojantys dokumentai Kalba – žmogaus stilius. Kalbos kultūros samprata. Kalbos normų nustatymas ir pagrindimas Leksikos normos. Žodžių darybos normos ir klaidos Gramatikos (morfologijos ir sintaksės) normos ir dažnesni jų pažeidimai Pedagogikos, pedagoginės psichologijos, atskirų dalykų mokslo šakų ir metodikos terminų bei frazių modelių taisyklingas vartojimas Komunikacijos procesas ir bendravimo pagrindai. Dalykinis, protokolinis, proginis ir laisvas kalbėjimo stilius Kalbų rūšys: monologas, dialogas, pranešimas, referatas, reziumė ir kt. Diskutavimas ir argumentavimas. Replika ir komentaras. Sąmojingas ir šmaikštus kalbėjimas. Intonacija. Kalbėjimo ir judesių dermė. Tarnybinis etiketas
|
Mokymo metodai: Paskaitos, pratybos, diskusijos, darbas grupėmis, kalbos kultūros testai, pranešimai, improvizuoti dialogai, monologai Programos trukmė: I sesija – 3 dienos, 22 val. (11 teorijos val., 11 praktikos val.) |
|
5. Tikėtinos kompetencijos, kurias teikia programa |
Tikėtina, kad išklausiusieji kursą geriau žinos ir supras: Lietuvos Respublikos švietimo politiką lietuvių kalbos puoselėjimo srityje kalbos kultūros reikšmę mokytojo bei mokyklos vadovo darbe suvoks kalbą kaip komunikacijos ir mąstymo vienovę, kaip nacionalinę kultūros vertybę
Tikėtina, kad išklausiusieji kursą, atlikusieji praktinius darbus geriau mokės ir gebės: taisyklingai kalbėti ir rašyti taisyklingai reikšti savo mintis, kurti tekstus rengti pranešimus, skaityti paskaitas, organizuoti ir apibendrinti dialogus diskutuoti, argumentuoti ir komentuoti derinti kalbėjimo judesius ir intonaciją laikytis tarnybinio etiketo
|
6. Dalyviai (tikslinė grupė)
|
Mokytojai (pedagogai), mokyklų vadovai, jų pavaduotojai ugdymui, ugdymą organizuojantys skyrių vedėjai |
7. Programos klausytojų pažymėjimų išdavimo sąlygos (kokios užduotys turi būti atliktos, kokios įgytos kompetencijos įrodymai pateikiami |
Aktyvus dalyvavimas praktinėje veikloje bei diskusijose Atlikti kalbos kultūros testai Įgytų žinių ir gebėjimų įvertinimas. Įskaita |
______________