LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO
DEKRETAS
DĖL PILIETYBĖS REIKALŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR PILIETYBĖS KLAUSIMŲ NAGRINĖJIMO ŠIOJE KOMISIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2009 m. rugsėjo 18 d. Nr. 1K-117
Vilnius
1 straipsnis.
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucijos 84 straipsnio 21 punktu ir Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos pilietybės klausimams preliminariai svarstyti ir pasiūlymams teikti
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos Teisės grupės vyriausiasis specialistas pilietybės klausimais (Komisijos pirmininko pavaduotojas);
Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Pilietybės reikalų skyriaus vedėjas;
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos Teisės grupės vyriausiasis specialistas pilietybės klausimais (Komisijos sekretorius).
Jei dėl ligos, atostogų, išvykos į užsienį ar kitų objektyvių priežasčių Komisijos narys negali dalyvauti Komisijos posėdyje, atitinkamos aukščiau nurodytos institucijos vadovas turi teisę raštu įgalioti Komisijos posėdyje dalyvauti kitą jo vadovaujamos institucijos valstybės tarnautoją (pareigūną), kuris turi visas Komisijos nario teises ir pareigas.
2 straipsnis.
3 straipsnis.
L a i k a u netekusiu galios Respublikos Prezidento 2007 m. sausio 19 d. dekretą Nr.1K-869 „Dėl Pilietybės reikalų komisijos sudarymo ir Pilietybės klausimų nagrinėjimo šioje komisijoje taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 9-352).
PATVIRTINTA
Respublikos Prezidento
2009 m. rugsėjo 18 d.
dekretu Nr. 1K-117
PILIETYBĖS KLAUSIMŲ NAGRINĖJIMO PILIETYBĖS REIKALŲ KOMISIJOJE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pilietybės klausimų nagrinėjimo Pilietybės reikalų komisijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Respublikos Prezidento dekretu pagal Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo reikalavimus sudarytos Pilietybės reikalų komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, teises ir darbo organizavimo tvarką.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir teisės aktais bei šiomis Taisyklėmis.
3. Komisija – Respublikos Prezidento sudaryta kolegiali, patariamoji institucija, kurios uždavinys yra Lietuvos Respublikos pilietybės įstatyme nurodytais atvejais preliminariai svarstyti Lietuvos Respublikos pilietybės klausimus ir Respublikos Prezidentui teikti siūlymus, kurie Respublikos Prezidento nesaisto.
II. KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS
4. Komisija svarsto ir teikia Respublikos Prezidentui siūlymus šiais klausimais:
4.1. dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo pagal Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 12 ir 14 straipsnius;
4.2. dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo išimties tvarka pagal Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 16 straipsnį;
5. Komisija turi teisę:
5.2. pavesti valstybės institucijoms ir įstaigoms, kad jos per Komisijos nurodytą laiką pareikštų savo nuomonę ir pateiktų reikiamus dokumentus dėl Komisijos nagrinėjamo prašymo ar teikimo;
III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
6. Komisijos veiklą organizuoja Komisijos pirmininkas: šaukia Komisijos posėdžius, nustato jų vietą ir laiką, jiems pirmininkauja, taip pat veikia Komisijos vardu esant santykiams su juridiniais bei fiziniais asmenimis, pasirašo su Komisijos veikla susijusius dokumentus, o jo nesant, Komisijos pirmininko funkcijas atlieka jo pavaduotojas.
Komisijos pirmininko pavaduotojas turi teisę pasirašyti raštus, siunčiamus valstybės institucijoms bei įstaigoms, ir prašyti pareikšti savo nuomonę ir (arba) pateikti reikiamus dokumentus dėl Komisijos nagrinėjamo prašymo ar teikimo, kai rengiama medžiaga Komisijos posėdžiui, taip pat raštus, kuriais dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo ar grąžinimo prašymą pateikęs asmuo informuojamas apie priimtą sprendimą.
7. Medžiagą Komisijos posėdžiui rengia ir Komisijos nariams teikia Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos Teisės grupės vyriausieji specialistai pilietybės klausimais. Komisijos posėdžiams reikalingus dokumentus pagal kompetenciją rengia ir teikia Migracijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, migracijos padaliniai, Lietuvos Respublikos konsulinės įstaigos užsienyje, kitos įstatymuose nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos.
8. Medžiaga Komisijos posėdžiuose svarstomais klausimais pateikiama visiems Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio.
9. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai jos narių. Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos atstovo dalyvavimas Komisijos posėdyje yra būtinas.
10. Visi Komisijos sprendimai priimami paprasta visų Komisijos narių balsų dauguma ir įforminami posėdžio protokole. Komisijos siūlymai (Komisijos posėdyje priimti ir posėdžio protokole įforminti Komisijos sprendimai) dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo ar jos grąžinimo prašymą pateikusiam asmeniui įforminami ir Respublikos Prezidentui pateikiami kaip atskiras dokumentas, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Šio dokumento neatskiriamas priedas yra Komisijos posėdžio protokolo kopija.
11. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius, jis atlieka ir kitas su Komisijos veikla susijusias funkcijas, nepriskirtas kitų Komisijos narių kompetencijai. Komisijos sekretoriui nedalyvaujant Komisijos posėdyje, posėdžio protokolą surašo kitas Komisijos posėdžio pirmininko paskirtas Komisijos narys arba į posėdį rašyti posėdžio protokolą gali būti pakviestas Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos darbuotojas.
12. Komisijos posėdžio protokolas surašomas, taip pat pagal jį Taisyklių 10 punkte nurodytas dokumentas parengiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio.
13. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę Komisijos nariai. Prie protokolo pridedami su svarstytais klausimais susiję dokumentai. Komisijos posėdžio protokolo nuorašas siunčiamas Migracijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.
14. Kai Komisijos posėdžio protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę Komisijos nariai, Taisyklių 10 punkte nurodytą dokumentą (kuriame pateikiami Komisijos siūlymai Respublikos Prezidentui dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo ar jos grąžinimo prašymą pateikusiam asmeniui) Komisijos pirmininkas nedelsdamas pateikia Respublikos Prezidentui.
15. Jeigu Komisija nustato, kad yra aplinkybių, trukdančių patenkinti prašymą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo ar grąžinimo, arba jei reikia papildomų dokumentų bei paaiškinimų, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Komisijos posėdžio, kuriame buvo priimti atitinkami sprendimai, apie tai raštu pranešama pilietybės dokumentus rengusiai institucijai, kad asmuo, kreipęsis dėl pilietybės, pašalintų trūkumus.
16. Respublikos Prezidento dekrete dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo ar grąžinimo nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data ir vieta (valstybė) bei gyvenamoji vieta.
17. Respublikos Prezidento dekretai pateikiami vidaus reikalų ministrui pasirašyti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
18. Jeigu prašymą pateikusiam asmeniui Lietuvos Respublikos pilietybė nesuteikiama ar negrąžinama, apie tai jam pranešama raštu nurodant atsisakymo motyvus. Apie tai informuojama ir pilietybės dokumentus parengusi valstybės institucija ar įstaiga.
19. Asmenų prašymai dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo ar grąžinimo turi būti išnagrinėti ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo visų reikiamų dokumentų gavimo Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje dienos.
20. Pakartotiniai asmenų prašymai suteikti Lietuvos Respublikos pilietybę ar ją grąžinti priimami ir svarstomi ne anksčiau kaip po vienerių metų nuo ankstesnio sprendimo priėmimo, išskyrus atvejus, kai prašymas paduodamas kitu Pilietybės įstatyme nustatytu pagrindu arba teikiami nauji dokumentai, patvirtinantys ankstesnio prašymo pagrįstumą.
IV. BENDRADARBIAVIMAS SU KITOMIS INSTITUCIJOMIS
V. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS