LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS DARBO RINKOS MOKYMO TARNYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2007 m. rugpjūčio 31 d. Nr. A1-225

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi naujos redakcijos Profesinio mokymo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-2617) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 15 d. nutarimu Nr. 423 „Dėl pavedimo socialinės apsaugos ir darbo ministrei V. Blinkevičiūtei“ (Žin., 2004, Nr. 57-1996):

1. Tvirtinu Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. gegužės 19 d. įsakymą Nr. A1-141 „Dėl Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 88-3255);

2.2. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. A1-197 „Dėl socialinių darbuotojų rengimo centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reorganizavimo“ (Žin., 2005, Nr. 90-3386) 2.2 punktą.

3. Šis įsakymas įsigalioja nuo 2008 m. sausio 1 d.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro

2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. A1-225

 

LIETUVOS DARBO RINKOS MOKYMO TARNYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

2. Tarnybos paskirtis – tęstinio profesinio mokymo, profesinio orientavimo ir konsultavimo priemonėmis įgyvendinti Lietuvos žmogiškųjų išteklių plėtros ir užimtumo politiką.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, kuriai pritaria Lietuvos Respublikos Seimas, ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija.

4. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį savarankiškumą, sąskaitą banke, taip pat antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas – Aguonų g. 10, LT-03213 Vilnius, Lietuvos Respublika.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausi Tarnybos uždaviniai yra:

5.1. didinti jaunimo ir suaugusiųjų, tarp jų bedarbių ir asmenų, įspėtų apie atleidimą iš darbo, socialinės rizikos grupių, žmonių su negalia ir kitų darbo rinkoje papildomai remiamų asmenų konkurencingumą darbo rinkoje;

5.2. užtikrinti profesinio mokymo, orientavimo ir konsultavimo kokybę ir prieinamumą;

5.3. užtikrinti socialinių darbuotojų atestavimo ir socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos tobulinimo sistemos funkcionavimą;

5.4. dalyvauti įgyvendinant mokymosi visą gyvenimą strategiją;

5.5. vykdyti reglamentuojamų profesijų pripažinimą koordinuojančios institucijos pavedimus profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pripažinimo srityje;

5.6. kiti įstatymai ir kiti teisės aktai gali nustatyti tarnybai ir kitus uždavinius.

6. Tarnyba, vykdydama jai pavestus uždavinius:

6.1. koordinuoja:

6.1.1. darbo rinkoje papildomai remiamų asmenų, suaugusiųjų ir jaunimo profesinį mokymą ir konsultavimą bei tarpininkavimą įdarbinant;

6.1.2. socialinio darbo metodinių centrų, kitų įstaigų, organizuojančių socialinį darbą darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą, mokymų vykdymą;

6.2. organizuoja:

6.2.1. darbo rinkos profesinio mokymo, konsultavimo, darbuotojų saugos ir sveikatos mokymo bei neįgaliųjų profesinei reabilitacijai pritaikytų ir kitų darbo rinkoje papildomai remiamų asmenų mokymo programų rengimą;

6.2.2. mokslo tiriamuosius darbus darbo rinkos profesinio mokymo, konsultavimo bei socialinį darbą dirbančiųjų profesinio tobulinimo poreikiams nustatyti;

6.2.3. darbo rinkos profesinio mokymo įstaigų profesijos mokytojų, profesijos konsultantų, socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos tobulinimą;

6.2.4. teisės aktų nustatyta tvarka socialinių darbuotojų atestavimą;

6.2.5. profesinio ir psichologinio konsultavimo programų rengimą, naujų konsultavimo metodų diegimą ir taikymą;

6.2.6. profesinių kvalifikacijų pripažinimo, darbo rinkos profesinio mokymo ir konsultavimo bei socialinio darbo metodinės ir informacinės medžiagos rengimą, leidybą;

6.2.7. Ekspertų tarybos prie Tarnybos veiklą, siekiant plėtoti darbo rinkos profesinio mokymo ir konsultavimo atitiktį darbo rinkos poreikiams;

6.2.8. darbo rinkos mokymo programų baigimo pažymėjimų blankų gamybą, registravimą, vykdo jų apskaitą;

6.2.9. tarptautinius ir šalies profesinio mokymo ir konsultavimo renginius;

6.3. rengia:

6.3.1. pranešimus, apžvalgas, informacinius ir metodinius leidinius, tvarkomuosius, organizacinius ir informacinius dokumentus;

6.3.2. investicijų planus infrastruktūros vystymui, atsižvelgiant į veiklos prioritetus;

6.3.3. teisės aktų projektus;

6.4. vertina darbo rinkos profesinio konsultavimo kokybę;

6.5. dalyvauja:

6.5.1. organizuojant profesinės reabilitacijos paslaugų teikimą;

6.5.2. vykdant abipusį profesinių kvalifikacijų pripažinimą, tvarkant reglamentuojamų profesijų sąrašą;

6.5.3. rengiant ir įgyvendinant valstybinę darbo rinkos profesinio mokymo ir konsultavimo programą;

6.5.4. Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinės paramos programavimo ir planavimo procese teisės aktų nustatyta tvarka rengia projektus paramai iš ES gauti ir juos įgyvendina, dalyvauja kitų institucijų rengiamuose ES struktūrinės paramos projektuose;

6.5.5. įgyvendinant Mokymosi visą gyvenimą, Profesinio orientavimo, Lisabonos ir kitas strategijas;

6.6. atlieka siekiančių gauti leidimą (licenciją) profesinio mokymo įstaigų pasirengimo vykdyti darbo rinkos profesinio mokymo programas ekspertizę ir išduoda ekspertizės aktą;

6.7. techniškai aptarnauja Suinteresuotų asmenų, nesutinkančių su profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pripažinimą vykdančių kompetentingų institucijų sprendimais, apeliacinę komisiją ir socialinių darbuotojų atestacijos komisijas;

6.8. kaupia socialinį darbą dirbančiųjų duomenų banką, sistemina, analizuoja informaciją apie darbo rinkos profesinio mokymo ir konsultavimo įstaigas, įmones, profesinio mokymo programas, profesinio mokymo sąlygas, profesijas, teikia šią informaciją Socialinės apsaugos ministerijai bei kitiems suinteresuotiems asmenims;

6.9. bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių įstaigomis ir institucijomis, įmonėmis, nevyriausybinėmis bei tarptautinėmis organizacijomis;

6.10. skleidžia pažangią darbo rinkos profesinio mokymo, konsultavimo ir socialinio darbo inovacijų patirtį;

6.11. suderinusi su steigėju teisės aktų nustatyta tvarka steigia teritorines darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybas (toliau – teritorinės tarnybos) ir kitus juridinius asmenis, padedančius įgyvendinti Tarnybai nustatytus uždavinius (toliau – kiti juridiniai asmenys);

6.12. kas ketvirtį teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ataskaitas apie Tarnybos, teritorinių tarnybų ir kitų juridinių asmenų veiklą ir Užimtumo fondo lėšų panaudojimą;

6.13. teikia konsultacijas, rekomendacijas ir informaciją fiziniams ir juridiniams asmenims apie galiojančius teisės aktus, kompetentingas institucijas reglamentuojamos profesinės veiklos arba profesijos pripažinimo klausimais;

6.14. reglamentuojamų profesijų pripažinimo koordinatoriaus pavedimu palaiko ryšius su Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingomis institucijomis, keičiasi informacija dėl reglamentuojamos profesinės veiklos ar profesijų.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

7. Tarnyba turi šias teises:

7.1. pagal savo kompetenciją sudaryti sutartis su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniais ir fiziniais asmenimis;

7.2. atstovauti Lietuvai užsienio valstybėse savo kompetencijos srityje;

7.3. gauti iš valstybės įstaigų ir institucijų, nevyriausybinių organizacijų ir kitų įmonių, įstaigų ir organizacijų duomenis Tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;

7.4. dalyvauti renginiuose, kuriuose svarstomi profesinio orientavimo, mokymo, socialinių darbuotojų kvalifikacijos bei kiti Tarnybos kompetencijai priskirti klausimai;

7.5. tikrinti pagal savo kompetenciją tarnybos įsteigtų juridinių asmenų darbą, nustatyti joms uždavinius, gauti jų darbo ataskaitas, prireikus teikti joms metodinius nurodymus;

7.6. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;

7.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka.

8. Tarnyba turi ir kitas įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktas teises.

 

IV. DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

9. Tarnybos struktūrą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

10. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka į pareigas skiria ir atleidžia iš jų socialinės apsaugos ir darbo ministras (toliau – ministras). Tarnybos direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas ministrui.

11. Tarnybos direktorius:

11.1. vadovauja Tarnybai, organizuoja, planuoja, kontroliuoja jos veiklą, atsako už Tarnybai pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą;

11.2. užtikrina įstatymų ir kitų teisės aktų vykdymą;

11.3. pagal kompetenciją leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

11.4. veikia Tarnybos vardu, atstovauja jai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, kitose įstaigose, įmonėse ir organizacijose;

11.5. atsako už Tarnybai skirtų valstybės biudžeto bei Užimtumo fondo lėšų panaudojimo tikslingumą, Tarnybos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, teisės aktų nustatyta tvarka tvarko Tarnybos turtą, sudaro sutartis, išduoda jos vardu įgaliojimus;

11.6. priima į pareigas ir atleidžia iš jų valstybės tarnautojus, darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, teritorinių tarnybų ir kitų Tarnybos įsteigtų juridinių asmenų vadovus, skiria jiems tarnybines (drausmines) nuobaudas ir paskatinimus;

11.7. nustato teritorinių tarnybų ir kitų juridinių asmenų veiklos kryptis, tikslus, užduotis bei jų pasiekimo rodiklius;

11.8. užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;

11.9. tvirtina:

11.9.1. suderinęs su Tarnybos steigėju, teritorinių tarnybų struktūrą, teritorinių tarnybų nuostatus;

11.9.2. teritorinių tarnybų pareigybių sąrašus, teritorinių tarnybų vadovų pareigybių aprašymus;

11.9.3. kitų Tarnybos įsteigtų juridinių asmenų nuostatus bei įstatus, vadovų pareigybių aprašymus;

11.9.4. Tarnybos darbo tvarkos taisykles, struktūrinių padalinių nuostatus, Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus;

11.9.5. profesinio mokymo, konsultavimo programas.

12. Kitas direktoriaus pareigas, teises ir atsakomybę nustato kiti teisės aktai ir jo pareigybės aprašymas.

13. Direktorius gali turėti pavaduotoją (pavaduotojus).

Direktoriaus nesant (liga, atostogos, komandiruotė ir kiti atvejai) jo funkcijas vykdo direktoriaus pavaduotojas, paskirtas direktoriaus įsakymu.

14. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas) tvarką, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

V. TARNYBOS TURTAS, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS

 

15. Tarnyba valdo, naudoja ir disponuoja jai patikėjimo teise perduotu, įsigytu iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ar Užimtumo fondo skirtų asignavimų ir kitų šaltinių nematerialiuoju, ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju turtu įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

16. Tarnybos lėšų šaltiniai gali būti Užimtumo fondo, valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų tiksliniai asignavimai bei Lietuvos, užsienio šalių ir tarptautinių fondų suteiktos lėšos, kitos teisėtai gautos lėšos.

17. Tarnybos veikla finansuojama iš Užimtumo fondo lėšų pagal pajamų ir išlaidų sąmatas socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.

18. Tarnyba buhalterinę apskaitą tvarko įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Tarnybos vidaus auditą atlieka vyriausiasis vidaus auditorius bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vidaus audito tarnyba.

20. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Tarnyba pertvarkoma, reorganizuojama ar likviduojama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________