Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOŠIMŲ RIBOTO LOŠIMO AUTOMATAIS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP-2464(3), LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP-3344 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ ĮSTATYMO 7 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIP-3345
2011 m. rugsėjo 14 d. Nr. 1063
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2011 m. liepos 4 d. sprendimo Nr. SV-S-1235 1, 3 ir 4 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Pritarti Lietuvos Respublikos lošimų riboto lošimo automatais įstatymo projekto Nr. XIP-2464(3) (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIP-2464(3) teisinio reguliavimo tikslui – nustatyti ir vykdyti azartinių lošimų riboto lošimo automatais nuosaikiai, darniai, saugiai ir tolygiai plėtrai palankią politiką, pripažįstančią lošimus riboto lošimo automatais laisvalaikio ir pramogų paslauga, užtikrinti visuomenės ir asmenų, ypač nepilnamečių, apsaugą nuo lošimų galimų neigiamų padarinių, užtikrinti viešosios tvarkos apsaugą, nesąžiningo elgesio ir nusikalstamų veikų prevenciją, lošimų paklausos ir pasiūlos tvarų reguliavimą, visuomenės kultūrinių ir etinių vertybių apsaugą, tačiau siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui nesvarstyti Įstatymo projekto Nr. XIP-2464(3) dėl šių priežasčių:
1.1. Įstatymo projektu Nr. XIP-2464(3) siūloma reglamentuoti vieną lošimų segmentą – lošimus B kategorijos lošimo automatais. Jų naudojimą šiuo metu reglamentuoja Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymas (Žin., 2001, Nr. 43-1495). Reglamentavus atskiru įstatymu vieną lošimų segmentą, lošimų sritis bus reglamentuota fragmentiškai, neužtikrintas sistemiškas ir kompleksiškas visos lošimų rinkos reguliavimas, ypač turint omenyje tai, kad skirtingų rūšių lošimai vis labiau asimiliuojasi ir dažnai riba tarp jų tampa labai neryški. Todėl gali susidaryti teisinė kolizija tarp skirtingus lošimų segmentus reglamentuojančių įstatymų.
1.2. Lietuvos Respublikos Seimo Biudžeto ir finansų komiteto 2009 m. gruodžio 2 d. nutarimu (posėdžio protokolas Nr. 109-P-69) sudaryta darbo grupė Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo projektui parengti parengė ir 2011 m. rugpjūčio 23 d. užregistravo Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIP-3447. Jame įgyvendinta dauguma Įstatymo projekto Nr. XIP-2464(3) tikslų ir sistemiškai reglamentuoti visų rūšių lošimai – stalo lošimai (ruletė, kortų, kauliukų lošimai), turnyriniai kortų lošimai, lošimai A ir B kategorijos lošimo automatais, lažybos, totalizatorius ir virtualieji lošimai. Kartu parengti ir užregistruoti susijusių įstatymų pakeitimo ir papildymo įstatymų projektai.
2. Pritarti Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3344 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIP-3344) ir Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 7 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto Nr. XIP-3345 (toliau – Įstatymo projektas Nr. XIP-3345) teisinio reguliavimo tikslui – užtikrinti, kad iš loterijų gautos lėšos būtų naudojamos tikslingai ir valstybė nustatytų surinktų lėšų paskirstymą, – ir pasiūlymui atsisakyti privalomo 8 procentų nominalios išplatintų loterijos bilietų vertės skyrimo labdarai arba paramai – atitinkamai padidinti loterijų ir lošimų mokesčio, mokamo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, tarifą, tačiau siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui nesvarstyti Įstatymo projekto Nr. XIP-3344 ir Įstatymo projekto Nr. XIP-3345, kol bus sukurti kiti mechanizmai, užtikrinantys atitinkamą pasirengimo olimpinėms žaidynėms programų finansavimą ir atsiskaitymą už šių lėšų panaudojimą.