LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2008 M. BALANDŽIO 8 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-977 „DĖL VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. balandžio 6 d. Nr. ISAK-669
Vilnius
Pakeičiu Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. ISAK-977 „Dėl Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 44-1665), ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2008 m. balandžio 8 d.
įsakymu Nr. ISAK-977
(Lietuvos Respublikos švietimo ir
mokslo ministro 2009 m. balandžio 6 d.
įsakymo Nr. ISAK-669 redakcija)
VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės projektų planavimo būdu finansuojamų projektų (toliau – Valstybės projektai), įgyvendinamų pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Ministerija) administruojamas 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475, 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738 (toliau – 2007–2013 m. veiksmų programos), prioritetų įgyvendinimo priemones (toliau – įgyvendinimo priemonės), planavimo procedūras, jų atlikimo terminus bei atsakomybės už procedūrų atlikimą paskirstymą.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), nuostatomis.
3. Valstybės projektai planuojami vadovaujantis 2007–2013 m. veiksmų programomis, 2007–2013 m. veiksmų programų priedais, Projektų finansavimo sąlygų aprašais ir Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133), (toliau – Stebėsenos komitetas) patvirtintais projektų atrankos kriterijais.
4. Apraše išdėstytomis nuostatomis privalo vadovautis Europos Sąjungos paramos koordinavimo departamento (toliau – ESPKD) valstybės tarnautojai ir darbuotojai.
5. Apraše vartojamos sąvokos:
Valstybės projekto aprašymas – pagal Aprašo priede nustatytą pavyzdį konkrečiai įgyvendinimo priemonei parengtas projekto aprašymas.
Ministerijos programa – atitinkama Ministerijos programa, kuriai įgyvendinti yra numatoma panaudoti 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšas: Nacionalinė studijų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2334 (Žin., 2008, Nr. 7-260), Nacionalinė profesinio orientavimo švietimo sistemoje programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2332 (Žin. 2008, Nr. 7-258), Bendroji nacionalinė kompleksinė programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2336 (Žin., 2008, Nr. 7-262, Nr. 122-4641), Mokyklų tobulinimo programa plius, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2331 (Žin., 2008, Nr. 7-257), Tyrėjų karjeros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2335 (Žin., 2008, Nr. 7-261), Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919), Bendroji nacionalinė mokslinių tyrimų ir mokslo bei verslo bendradarbiavimo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. ISAK-563 (Žin., 2008, Nr. 29-1036).
II. VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS, TVIRTINIMAS, SKELBIMAS IR TEIKIMAS ĮGYVENDINANČIAJAI INSTITUCIJAI
7. Turi būti sudaromas bent vienas Valstybės projektų sąrašas vienam 2007–2013 m. veiksmų programos prioritetui.
8. Valstybės projektų sąrašas sudaromas patvirtinus 2007–2013 m. veiksmų programų priedus ir Projektų finansavimo sąlygų aprašus atitinkamoms įgyvendinimo priemonėms, pagal kurias įgyvendinami projektai gali būti įrašomi į Valstybės projektų sąrašą. Valstybės projektų sąrašai gali būti sudaromi dviem būdais – neskelbiant išankstinio kvietimo arba skelbiant išankstinį kvietimą.
9. Neskelbiant išankstinio kvietimo, prieš sudarydami Valstybės projektų sąrašą Europos Sąjungos paramos koordinavimo departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atsakingi už Valstybės projektų sąrašo sudarymą (toliau – ESPKD darbuotojas), už Ministerijos programos planavimą, parengia raštą Ministerijos programoje ir/arba kituose teisės aktuose nurodytam galimam pareiškėjui (toliau – Valstybės projekto pareiškėjas), kuriame prašo užpildyti Valstybės projekto aprašymą, kurio pavyzdys nustatytas šio Aprašo priede. Raštą pasirašo ESPKD direktorius. Valstybės projektų sąrašo sudarymo skelbiant išankstinį kvietimą tvarka pateikta šio Aprašo III skyriuje.
10. Valstybės projektų aprašymai turi atitikti:
10.2. 2007–2013 m. veiksmų programos priedą (konkrečios įgyvendinimo priemonės aprašyme nustatytą priemonės tikslą, galimus pareiškėjus, remiamas veiklas);
10.6. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), nuostatas;
11. Neskelbiant išankstinio kvietimo valstybės projektų, įrašomų į Valstybės projektų sąrašą, atranką vykdo Ministerijos programos valdymo komitetas.
12. Neskelbiant išankstinio kvietimo valstybės projektų aprašymai teikiami svarstyti Ministerijos programos valdymo komitetui. Ministerijos programos valdymo komiteto posėdį per 10 darbo dienų nuo į Valstybės projektų sąrašą galimų įrašyti Valstybės projektų aprašymų gavimo Ministerijoje dienos organizuoja ESPKD darbuotojas, atsakingas už Ministerijos programos planavimą.
13. Neskelbiant išankstinio kvietimo Ministerijos programos valdymo komitetas posėdyje apsvarsto ir įvertina pateiktus Valstybės projektų aprašymus ir teikia rekomendacijas dėl projektų įrašymo į Valstybės projektų sąrašą ESPKD. Projektai, kurių aprašymai neatitinka Aprašo 10 punkte įvardytų kriterijų, negali būti įrašyti į Valstybės projektų sąrašą.
14. Galutinį sprendimą dėl projekto įrašymo į Valstybės projektų sąrašą priima švietimo ir mokslo ministras.
15. Valstybės projektų sąrašas tvirtinamas švietimo ir mokslo ministro įsakymu. Įsakymo projektą rengia ESPKD darbuotojas, atsakingas už Ministerijos programos planavimą.
16. Patvirtintame Valstybės projektų sąraše turi būti nurodomos konkrečios įgyvendinimo priemonės:
16.4. preliminari projekto vertė, preliminari Europos Sąjungos fondų lėšų suma ir informacija apie kitus projekto finansavimo šaltinius;
16.5. numatoma projekto veiklų įgyvendinimo pradžia ir preliminari projekto veiklų įgyvendinimo trukmė;
III. VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS SKELBIANT IŠANKSTINĮ KVIETIMĄ
18. Tuo atveju, kai pareiškėjas nėra įrašytas į Ministerijos programą arba kitą teisės aktą kaip projekto vykdytojas, prieš sudarydama Valstybės projektų sąrašą, Ministerija skelbia išankstinį kvietimą. Jei Ministerijos programoje nėra numatyta skelbti išankstinio kvietimo, sprendimą dėl išankstinio kvietimo skelbimo priima Ministerijos programos valdymo komitetas. Jei Ministerijos programoje nėra nurodyti svarbos kriterijai, skirti projekto, pateikto pagal išankstinį kvietimą, svarbos vertinimui, sprendimą dėl svarbos kriterijų patvirtinimo priima Ministerijos programos valdymo komitetas.
19. Kvietimo teikti projekto aprašymus skelbime turi būti nurodyta:
19.1. Ministerijos programos veiklos (veiklų grupės, komponento, priemonės, paprogramės) arba kito teisės akto pavadinimas;
19.2. institucijos, kuriai reikia pateikti projekto aprašymą, pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas ir adresas, kuriuo galima gauti papildomos informacijos;
20. Kvietimas raštu, kurį pasirašo Ministerijos valstybės sekretorius, siunčiamas visiems galimiems pareiškėjams arba skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Ministerijos tinklalapyje.
21. Pareiškėjai, siekiantys, kad jų projektai būtų įtraukti į Valstybės projektų sąrašą, Ministerijai pateikia projekto aprašymą pagal Aprašo priedą.
23. Lydraštyje turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, kvietimas, pagal kurį teikiamas projekto aprašymas, kontaktinio asmens vardas ir pavardė, telefono ir fakso numeriai. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųstas ar kitu adresu pristatytas projekto aprašymas atmetamas.
24. Projekto aprašymas turi būti pateiktas iki kvietime teikti projekto aprašymus nurodytos datos. Už projekto aprašymo pristatymą laiku atsako pareiškėjas.
25. Projekto aprašymas laikomas pateiktu, jei jo pateikimo faktas užfiksuotas Ministerijos kanceliarijoje.
26. Kartu su projekto aprašymu pareiškėjas turi pateikti:
27. Pareiškėjas atsako už projekto aprašyme ir prieduose pateiktos informacijos tikrumą. Paaiškėjus, kad pateikta informacija netiksli arba klaidinanti projekto aprašymas gali būti atmetamas.
28. ESPKD darbuotojas, pastebėjęs, kad projekto aprašymas turi trūkumų (nepakankamai užpildytas, nėra pasirašytas pareiškėjo, nėra antspauduotas, nepateikti reikalaujami dokumentai (jei taikoma)), parengia rašto projektą, kuriame paprašoma per 2 darbo dienas pašalinti pastebėtus trūkumus. Raštą pasirašo ESPKD direktorius.
29. Vertinant projekto aprašymą vertinama atitiktis Aprašo 10 punkte nurodytiems dokumentams bei Aprašui ir svarba.
30. Projekto vertinimą atlieka Ministerijos programos valdymo komitetas arba projektų svarbos vertinimui švietimo ir mokslo ministro įsakymu sudaryta darbo grupė.
31. Projekto vertinimas atliekamas Ministerijos programos valdymo komiteto arba šiam vertinimui švietimo ir mokslo ministro įsakymu sudarytos darbo grupės posėdyje. Projektas vertinamas remiantis projekto aprašymu, papildoma informacija pagal užklausas, Ministerijos programos veiklų (veiklų grupės, komponento, priemonės, paprogramės) arba kitų teisės aktų nuostatomis. Šio posėdžio protokole turi būti nurodoma, ar projektui rekomenduojama skirti finansavimą. Projektai išdėstomi svarbos tvarka, pradedant svarbiausiuoju, nurodant, kuriems projektams rekomenduojama skirti finansavimą pagal numatomo skirti finansavimo sumą. Atlikus svarbos vertinimą valstybės projektas gali būti įtraukiamas į Ministerijos programą.
32. Projekto vertinimas atliekamas per 30 dienų nuo projekto dokumentacijos galutinio pateikimo termino.
33. Jeigu vertinimo metu Ministerijai kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Ministerija turi teisę raštu ar elektroniniu paštu pareikalauti, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų pateiktą informaciją per nustatytą terminą. Rašto projektą parengia ESPKD darbuotojas ir pasirašo ESPKD direktorius. Projekto pareiškėjui per Ministerijos nustatytą terminą nepateikus informacijos, Ministerija vertinimą atlieka pateiktos informacijos pagrindu.
IV. VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO KEITIMAS
35. Valstybės projektų sąrašas keičiamas šiais atvejais:
35.2. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo skyrimo pripažinimo netekusiu galios ar nutraukus projekto finansavimo ir administravimo sutartį;
35.3. pasikeitus Ministerijos programos tikslams, uždaviniams ir (ar) jų įgyvendinimo priemonėms dėl tų projektų, kurių finansavimo ir administravimo sutartys nėra pasirašytos;
36. ESPKD darbuotojas ne rečiau kaip kas 6 mėnesiai peržiūri Valstybės projektų sąrašą. ESPKD darbuotojas gali teikti siūlymus dėl konkrečios įgyvendinimo priemonės Valstybės projektų sąraše keitimo ar papildymo Ministerijos programos valdymo komitetui.
37. Valstybės projektų sąrašo keitimui turi būti pritarta Ministerijos programos valdymo komiteto posėdyje.
38. Valstybės projektų sąrašo keitimą įsakymu tvirtina švietimo ir mokslo ministras. Įsakymo projektą rengia ESPKD darbuotojas.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
40. Patvirtintas Valstybės projektų sąrašas negali būti laikomas galutiniu sprendimu projektą bendrai finansuoti iš Europos Sąjungos fondų lėšų. Galutinis sprendimas priimamas įgyvendinančiajai institucijai atlikus projekto vertinimą.
41. Įsigaliojus Aprašo 2 punkte išvardytų dokumentų pakeitimams, pasikeitus Ministerijos struktūrai arba Ministerijos darbo reglamentui Programų planavimo poskyrio vedėjas per vieną mėnesį įvertina, ar dėl šių pasikeitimų būtina keisti Apraše nustatytas procedūras, ir prireikus inicijuoja Aprašo keitimą.
Valstybės projektų planavimo tvarkos
aprašo priedas
(Lietuvos Respublikos švietimo ir
mokslo ministro 2009 m. balandžio 6 d.
įsakymo Nr. ISAK-669 redakcija)
(Valstybės projekto aprašymo formos pavyzdys)
VALSTYBĖS PROJEKTO APRAŠYMAS
Projekto pavadinimas |
(Šiame lauke nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašomas finansavimas, pavadinimas ir galima jo santrumpa. Projekto pavadinimas turėtų būti trumpas ir aiškus, nusakantis paties projekto idėją. Galimas simbolių skaičius – 300.) |
1. PAREIŠKĖJO DUOMENYS
Pareiškėjas |
Pareiškėjo pavadinimas |
(Nurodomas juridinio asmens visas pavadinimas (pagal juridinio asmens registravimo pažymėjimą) ir tos organizacijos teisinę formą. Galimas simbolių skaičius – 140.) |
Pareiškėjo kodas |
(Nurodomas kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą Galima įvesti tik skaitmenis.) |
|
Buveinės adresas: gatvė, namo numeris, pašto kodas, vietovė |
(Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens oficialus registravimo adresas. Galimas simbolių skaičius – 100.) |
|
tel. |
(Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens telefono numeris. Galimas simbolių skaičius – 20. Telefono numeris nurodomas pagal tokią formą – (8-5) 216 2222.) |
|
faks. |
(Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens fakso numeris. Galimas simbolių skaičius – 20. Fakso numeris nurodomas pagal tokią formą – (8-5) 216 2222.) |
|
el. p. adresas |
(Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens elektroninio pašto adresas. Galimas simbolių skaičius – 50.) |
2. DUOMENYS APIE PROJEKTO PARTNERĮ
Ar projektas turi partnerį (-ius) |
£ taip £ ne Jei pažymima „Ne“, toliau informacija apie projekto partneri (-ius) nepildoma. (Pažymima žymimoji akutė prie užrašo „Taip“, jei projektui numatyti partneriai.) |
Eil. Nr. |
Partnerio pavadinimas |
Kodas |
Buveinės adresas |
|||
gatvė |
namo numeris |
pašto kodas |
vietovė |
|||
(Įvedamas skaičius ir po jo dedamas taškas.) |
(Nurodomas partnerio organizacijos pavadinimas pagal juridinio asmens steigimo dokumentus ir registravimo pažymėjimą. Galimas simbolių skaičius – 140.) |
(Nurodomas kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą. Galima įvesti tik skaitmenis. Galimas simbolių skaičius – nuo 7 iki 9.) |
(Nurodomas partnerio organizacijos oficialaus registravimo adreso gatvės pavadinimas. Galimas simbolių skaičius – 50.) |
(Nurodomas partnerio organizacijos oficialaus registravimo adreso namo eilės numeris ir butas (jei reikalinga). Galimas simbolių skaičius – 10.) |
(Nurodomas partnerio organizacijos pašto indeksas pagal oficialų registravimo adresą. Galimas simbolių skaičius – 10.) |
(Nurodomas partnerio organizacijos oficialaus registravimo adreso vietovės pavadinimas. Galimas simbolių skaičius – 50.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. TRUMPAS PROJEKTO APRAŠYMAS (SANTRAUKA)
Projekto esmė |
(Pateikiamas problemos aprašymas ir projekto poreikio pagrindimas, problemos sprendimo aprašymas, projekto tikslas. Pagrindžiama projekto pridėtinė vertė (išskiriamos pagrindinės stipriosios projekto ypatybės, t. y. kodėl projektas yra įdomus ir patrauklus (inovatyvumas, idėjos naujumas, kūrybiškumas, nestandartinis problemos sprendimas ir pan. Lietuvos, regiono ar kitu lygiu) arba kodėl projektas yra naudingas ir (arba) būtinas.) Galimas įvesti simbolių skaičius – 2000.) |
Informacija apie projekto valdymą ir projekto partnerių pasirinkimą |
(Aprašomos projekto valdymo grupės ir (arba) projektą administruojančio personalo atsakomybė ir funkcijos. Pateikiamas projekto partnerio pasirinkimo pagrindimas (jei taikoma): pagrindžiamas projekto partnerio pasirinkimas ir jo indėlis į projektą nurodoma, kodėl projektas turi būti įgyvendinamas su partneriu, kokia gaunama pridėtinė vertė iš partnerio įtraukimo į projektą? Galimas simbolių skaičius – 1000.) |
|
Projekto tęstinumas |
(Pateikiamas projekto tęstinumo aprašymas atsižvelgiant į du požymius – fizinį ir veiklos rezultatų: Fizinis (jei taikoma): glaustai aprašoma, kaip bus užtikrintas projekto produktų tęstinumas (pvz., kas ir kaip apmokės naujai pastatyto pastato eksploatavimo išlaidas, kas bus atsakingas už sukurtos infrastruktūros tinkamą naudojimą), kaip bus užtikrinamas projekto rezultatų panaudojimas ir (arba) sklaida. Veiklos rezultatų: glaustai aprašoma, kaip bus užtikrintas (nurodomos konkrečios priemonės) projekto veiklų tęstinumas po projekto įgyvendinimo pabaigos (pvz., kas išlaikys reikiamą darbuotojų skaičių arba kaip apmokytų darbuotojų žinios bus pritaikytos tolesnėje veikloje). Galimas simbolių skaičius – 1000.) |
4. PROJEKTO LOGINIS PAGRINDIMAS
Nr. |
Tikslai |
Nr. |
Uždaviniai |
Nr. |
Projekto veiklos |
Fiziniai veiklos įgyvendinimo rodikliai |
(Galima įrašyti tik „skaitmenis. Galimas simbolių skaičius – 3) |
(Galimas simbolių skaičius – 200. ) |
(Galimas simbolių skaičius – 4.) |
(Galimas simbolių skaičius – 150.) |
(Galimas simbolių skaičius – 6. Galimas maksimalus veiklų skaičius – 20. |
(Galimas simbolių skaičius – 150.) |
(Galimas simbolių skaičius – 150.) |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. PROJEKTO VEIKLŲ APRAŠYMAS IR PAGRINDIMAS (PILDOMA TIK EUROPOS SOCIALINIO FONDO PROJEKTAMS)
Veiklos Nr. |
Projekto veiklos pavadinimas |
Veiklos aprašymas ir pagrindimas |
1.1.1* |
(Lentelė pildoma remiantis 4 punkto lentelėje „Projekto loginis pagrindimas“ (toliau – 4 punkto lentelė) pateikta informacija: * pažymėtose eilutėse nurodytų veiklų numeriai ir pavadinimai turi atitikti veiklos numerius ir veiklos pavadinimus, nurodytus 4 punkto lentelėje.) |
(Šioje lentelėje detaliai aprašomos ir pagrindžiamos projekto veiklos (nurodomi pasirinkimo kriterijai, aktualumas, nauda, nurodoma, kokie dokumentai/ programos ir pan. bus parengti veiklos etapo pabaigoje), nurodoma, kaip jos prisidės prie projekto tikslų ir uždavinių pasiekimo ir kita. Jei 4 punkto lentelėje yra sujungtos kelios veiklos, šioje lentelėje jos išskaidomos atskirose eilutėse (pvz., 1.1.1 veikla „Personalo valdymo mokymai“ yra sudaryta iš kelių smulkesnių veiklų (pvz., seminarų), tai šioje lentelėje yra pateikiama informacija apie kiekvieną smulkesnę veiklą atskirai: 1.1.1.1 „Darbuotojų atranka“, 1.1.1.2 „Darbuotojų motyvavimas“ ir pan.). Informacija naudojama projekto vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 500.) |
1.1.1.1 |
|
|
1.1.1.2 |
|
|
|
|
|
1.1.2* |
|
|
1.1.2.1 |
|
|
1.1.2.2 |
|
|
|
|
|
1.2.1* |
|
|
1.2.1.1 |
|
|
1.2.1.2 |
|
|
|
|
|
1.2.2* |
|
|
1.2.2.1 |
|
|
1.2.2.2 |
|
|
|
|
|
6. ALTERNATYVŲ ANALIZĖ
6.1. Išsamus esamos situacijos/problemos ir tikslo, kurio siekiama įgyvendinus projektą, aprašymas
(Išsamiai aprašoma problema, kuriai spręsti prašomas finansavimas. Atskleidžiamos problemos atsiradimo priežastys ir pasekmės. Problema gali būti aprašoma remiantis atliktais kokybiniais tyrimais arba aktualia oficialia statistine informacija, kuri tiesiogiai siejasi su projektu sprendžiama problema. Taip pat aprašomas projekto tikslas (-ai) bei jo (jų) sąsaja su numatoma spręsti problema. Galimas simbolių skaičius – 1500.) |
6.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvų analizė
(Alternatyvų analizė skirta pagrįsti, kad Pareiškėjo aprašytai problemai spręsti ir tikslui pasiekti buvo apsvarstytos įvairios projekto įgyvendinimo alternatyvos ir pasirinktas pats geriausias projekto įgyvendinimo būdas.
Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvos galimybės: „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (alternatyva, kai projektas yra įgyvendinamas).
Atliekant alternatyvų analizę taip pat turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitų alternatyvų, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti.)
Alternatyvos numeris ir pavadinimas |
Alternatyvos aprašymas |
Alternatyvos vertinimo kriterijai |
Alternatyvos įvertinimas pagal vertinimo kriterijus |
||
1. „Nulinė“ alternatyva |
(Pateikite trumpą nurodytos alternatyvos aprašymą.
Aprašant „nulinę“ alternatyvą gali būti aprašyta: – situacija, kai projektas iš viso nėra įgyvendintas (jei projekto įgyvendinti neįmanoma pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis arba pritraukti kitų finansavimo šaltinių – situacija, jei projektas būtų įgyvendinamas pareiškėjo ir (arba) partnerio lėšomis pritraukiant kitus galimus finansavimo šaltinius, išskyrus Europos socialinio fondo ir (arba) Lietuvos valstybės biudžeto lėšas iš projektams skiriamo finansavimo. Galimas simbolių skaičius – 1000.) |
Poveikis atitinkamai švietimo ir mokslo sričiai pagal Aprašo tikslą. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis susijusiai švietimo ir mokslo sričiai. Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||
Poveikis projekto tikslinėms grupėms. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis tikslinei grupei (projekto dalyviams). Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||||
Poveikis darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis darnaus vystymosi įgyvendinimui, atsižvelgiant į Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatas: – projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų ir (arba) sprendžia aplinkos apsaugos srityje egzistuojančias problemas; – projektas nedaro neigiamos įtakos ir (arba) numato konkrečias priemones, sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis); – projektas prisideda įgyvendinant ir (arba) bent jau neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370). Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||||
|
|
Poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo bei Lietuvos Respublikos vyrų ir moterų lygių galimybių įstatymo nuostatas: – užtikrinamos ar bent jau neribojamos vienodos galimybės vyrams ir moterims dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais; – užtikrinamos ar bent jau neribojamos vienodos galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais. Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||
2. (Įrašykite alternatyvos pavadinimą. Galimas simbolių skaičius – 40.) |
(Pateikite trumpą nurodytos alternatyvos aprašymą.
Aprašant alternatyvą gali būti aprašytos įvairios projekto veiklų ir (arba) įgyvendinimo būdų kombinacijos, pavyzdžiui, išnagrinėta alternatyva įgyvendinti projektą ne visa apimtimi, atsisakant tam tikrų veiklų arba įtraukiant į projektą inovatyvius sprendimus. Viena iš alternatyvų turi visiškai atitikti paraiškoje nurodytą projekto aprašymą. Galimas simbolių skaičius – 1000.) |
Poveikis atitinkamai švietimo ir mokslo sričiai pagal Aprašo tikslą. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis susijusiai švietimo ir mokslo sričiai. Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||
Poveikis projekto tikslinėms grupėms. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis tikslinei grupei (projekto dalyviams). Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||||
Poveikis darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis darnaus vystymosi įgyvendinimui, atsižvelgiant į Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatas: – projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų ir (arba) sprendžia aplinkos apsaugos srityje egzistuojančias problemas; – projektas nedaro neigiamos įtakos ir (arba) numato konkrečias priemones, sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis); – projektas prisideda įgyvendinant ir (arba) bent jau neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370). Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||||
Poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo bei Lietuvos Respublikos vyrų ir moterų lygių galimybių įstatymo nuostatas: – užtikrinamos ar bent jau neribojamos vienodos galimybės vyrams ir moterims dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais; – užtikrinamos ar bent jau neribojamos vienodos galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais. Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||||
3. (Įrašykite alternatyvos pavadinimą. Galimas simbolių skaičius – 40.) |
(Pateikite trumpą nurodytos alternatyvos aprašymą.
Aprašant alternatyvą gali būti aprašytos įvairios projekto veiklų ir (arba) įgyvendinimo būdų kombinacijos, pavyzdžiui, išnagrinėta alternatyva įgyvendinti projektą ne visa apimtimi, atsisakant tam tikrų veiklų arba įtraukiant į projektą inovatyvius sprendimus. Viena iš alternatyvų turi visiškai atitikti paraiškoje nurodytą projekto aprašymą. Jei visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitų alternatyvų, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti, tai yra pagrindžiama. Galimas simbolių skaičius – 1000.) |
Poveikis atitinkamai švietimo ir mokslo sričiai pagal Aprašo tikslą. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis susijusiai švietimo ir mokslo sričiai. Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||
Poveikis projekto tikslinėms grupėms. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis tikslinei grupei (projekto dalyviams). Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||||
Poveikis darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis darnaus vystymosi įgyvendinimui pagal Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatas ir atitinka šiuos reikalavimus: – projektas nepažeidžia aplinkos apsaugos reikalavimų; |
||||
– projektas nedaro neigiamos įtakos sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis); – projektas neprieštarauja darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370). Galimas simbolių skaičius – 500.) |
|||||
Poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui. |
(Aprašomas numatomas alternatyvos įgyvendinimo teigiamas ir (arba) neigiamas poveikis lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui. Galimas simbolių skaičius – 500.) |
||||
6.3. Geriausios alternatyvos pasirinkimas ir jos vertinimas lėšų naudojimo efektyvumo aspektu.
Pasirinktos projekto įgyvendinimo alternatyvos numeris ir pavadinimas |
Alternatyvos įgyvendinimo būdo analizė lėšų naudojimo efektyvumo aspektu |
(Nurodomas 6.2 punkte svarstytos ir pasirinktos įgyvendinti alternatyvos numeris ir pavadinimas Galimas simbolių skaičius – 40.) |
(Išanalizuojami veiklų įgyvendinimo budai finansinio efektyvumo aspektu, pagrindžiant, kad veiklos bus įgyvendinamos optimaliomis sąnaudomis. Pvz., jei numatyti 30 asmenų mokymai užsienyje, turi būti pagrįsta, kodėl nepasirinkta kita veiklos įgyvendinimo alternatyva, pvz., pirkti užsienio lektoriaus paslaugas ir organizuoti mokymus Lietuvoje. Galimas simbolių skaičius – 1000.) |
7. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo šaltinio pavadinimas |
Suma, Lt |
1. Prašomos lėšos |
(Nurodoma prašoma finansuoti lėšų suma. Galima įvesti tik skaičių.) |
2. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos |
2.1+2.2 (Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas.) |
2.1. Viešosios lėšos |
2.1.1+2.1.2+2.1.3 (Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžeto ar kitų valstybės lėšų šaltinių.) |
2.1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins projekto vykdytojas ir kurios šaltinis yra valstybės biudžetas. Galima įvesti tik skaičių.) |
2.1.2. Savivaldybės biudžeto lėšos |
(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra savivaldybių biudžeto lėšos. Galima įvesti tik skaičių.) |
2.1.3. Kiti valstybės lėšų šaltiniai (pvz., Užimtumo fondo, valstybės įmonių lėšos ir kt.) |
(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti valstybės lėšų šaltiniai. Galima įvesti tik skaičių.) |
2.2. Privačios lėšos |
2.2.1+2.2.2 (Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins projekto vykdytojas iš nuosavų lėšų ar kitų lėšų šaltinių.) |
2.2.1. Nuosavos lėšos |
(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins projekto vykdytojas ir kurios šaltinis yra nuosavos lėšos. Galima įvesti tik skaičių.) |
2.2.2. Kiti lėšų šaltiniai |
(Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins projekto vykdytojas ir kurios šaltinis yra kiti lėšų šaltiniai, pvz., banko paskola. Galima įvesti tik skaičių.) |
3. Iš viso |
1+2 (Nurodoma bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma.) |
3.1. Iš jų apskaičiuotos numatomos gauti grynosios pajamos (numatomų grynųjų pajamų sumai prilyginama išlaidų suma turi būti numatyta finansuoti iš pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšų) (netaikoma, kai projektas finansuojamas pagal valstybės pagalbos schemas) |
(Nurodoma apskaičiuotų numatomų gauti grynųjų pajamų suma. Galima įvesti tik skaičių.) |
3.2. Iš jų Europos investicijų banko paskola |
(Nurodoma Europos investicijų banko suteiktos paskolos suma, jei ji naudojama projektui finansuoti. Galima įvesti tik skaičių.) |
8. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS
Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo pradžia (metai, mėnuo) |
(Nurodoma preliminari projekto veiklų įgyvendinimo pradžia. Galimas simbolių skaičius – 20.) |
Preliminari projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga (metai, mėnuo) |
(Nurodoma preliminari projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga. Galimas simbolių skaičius – 20.) |
Preliminarus projekto laikotarpis (mėnesiais) |
(Nurodoma preliminarus projekto laikotarpis mėnesiais. Galima įvesti tik skaičių. Galimas simbolių skaičius – 2.) |