JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL 2025 METŲ JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2025 m. sausio 30 d. Nr. T2-29

Jurbarkas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 16 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. A1-936 „Dėl Lietuvos  Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2025  metais savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2025 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“ 2 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2025 metais savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymu savivaldybių administracijoms ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams panaudojimo tikslo – užtikrinti tinkamą valstybinių (valstybės perduotų savivaldybėms) funkcijų įgyvendinant užimtumo didinimo programas vykdymą – pasiekimo 2025 metais vertinimo kriterijumi, patvirtintais 2024 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. A1-936 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2025 metais savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2025 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“, Jurbarko rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti 2025 metų Jurbarko rajono savivaldybės užimtumo didinimo programą (pridedama).

2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Jurbarko rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                 Skirmantas Mockevičius

 

 

PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos

2025 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. T2-29

 

2025 METŲ JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2025 metų Jurbarko rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) užimtumo didinimo programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 16 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais bei Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2. Programos tikslai:

2.1. didinti Jurbarko rajono savivaldybės gyventojų užimtumą organizuojant laikino pobūdžio darbus, skirtus palaikyti ir plėtoti socialinę infrastruktūrą, ir taip užtikrinti socialiai atskirtų asmenų integraciją į darbo rinką;

2.2. palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

2.3. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;

2.4. užtikrinti Jurbarko rajono savivaldybės institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą.

3. Programa parengta vadovaujantis bendradarbiavimo, kompleksiškumo, individualumo, tęstinumo, efektyvumo, ekonomiškumo ir viešumo principais. Siekiant nustatyti Programos įgyvendinimo mąstą pagal asmenų poreikius, buvo analizuojamas ir vertinamas asmenų užimtumo poreikis, reikalingų paslaugų ir priemonių rūšys, finansavimo poreikis.

4. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

5. Analizei naudojama naujausia Valstybės duomenų agentūros skelbiama statistika bei Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pateikti duomenys.

Valstybės duomenų agentūros duomenimis, 2024 m. liepos 1 d. Jurbarko rajono savivaldybėje gyveno 25277 nuolatiniai gyventojai, iš jų: Jurbarko mieste – 12323, kaime – 12954.

2024 m. gruodžio mėn. pabaigoje Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento Jurbarko skyriuje buvo registruoti 2380 asmenų, iš jų 1464 bedarbiai. Bedarbių skaičius Jurbarko rajone nuo darbingo amžiaus gyventojų sudarė 9,0 proc., t. y. 1,6 proc. mažesnis, nei metų pradžioje.

 

Bedarbių skaičius Jurbarko rajono savivaldybės seniūnijose 2024 m. gruodžio 31 d.

Seniūnija

Bedarbių skaičius

Veliuonos sen.

56

Viešvilės sen.

69

Girdžių sen.

46

Raudonės sen.

57

Skirsnemunės sen.

87

Seredžiaus sen.

121

Smalininkų sen.

78

Šimkaičių sen.

61

Eržvilko sen.

92

Juodaičių sen.

14

Jurbarko miesto sen.

642

Jurbarkų sen.

141

 

Bedarbių struktūra 2024 m. gruodžio mėn. pabaigoje buvo:

•        kaimo gyventojai – 758 (51,8 proc.);

•        moterys – 708 (48,4 proc.);

•        vyrai – 756 (51,6 proc.);

•        jaunimas (iki 25 metų) – 167 (11,4 proc.);

•        ilgalaikiai bedarbiai – 238 (16,3 proc.);

•        asmenys su negalia – 71 (4,8 proc.);

•        asmenys nuo 50 metų – 604 (41,3 proc.).

 

Užimtumo tarnybos Jurbarko skyriuje 2024 m. gruodžio mėn. pabaigoje buvo 643 besirengiantys darbo rinkai asmenys (tarp besirengiančių darbo rinkai - 135 asmenys, turintys negalią):

 

Registruota darbo rinkai besirengiančių asmenų 2024 metų gruodžio mėn. pabaigoje

Iš viso asmenų (unikalių)

Kliūtys užimtumui

stokoja socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti

turi prižiūrėti ir (ar) slaugyti šeimos narį ar kartu gyvenantį asmenį

apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis

neturi galimybių atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į darbo vietą

turi priklausomybę nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų

643

asmenys, turintys negalią:

135

311

 

 

 

64

75

 

 

 

21

96

 

 

 

7

152

 

 

 

38

16

 

 

 

5

 

6. 2024 m. įgyvendinat Užimtumo didinimo programą paslaugos buvo teikiamos 80 asmenų.

7. Buvo teiktos motyvacinės, įdarbinimo, psichologo, finansinio raštingumo, pavėžėjimo paslauga, pirminė teisinė pagalba, priklausomybių konsultanto paslaugos. Taip pat, informavimo, konsultavimo paslaugos.

8. Laikinuosius  darbus 2024 metais organizavo 11 seniūnijų ir 2 kiti darbdaviai, dirbo 28 asmenys.

9. 2024 m. I–III ketvirčio integracijos rodikliai:

9.1. Pasibaigus užimtumo didinimo programoms per 6 mėnesius dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš užimtumo didinimo programų dalyvių skaičiaus – 25,4 proc. (šalyje – 28,5 proc.);

9.2. Pasibaigus užimtumo didinimo programoms po 6 mėnesių dirbo arba vykdė savarankišką veiklą asmenų dalis iš užimtumo didinimo programų dalyvių skaičiaus – 15,5 proc. (šalyje – 18,2 proc.).

10. Jurbarko rajono savivaldybė 2025 m. toliau įgyvendins Užimtumo didinimo programą, vykdydama priemones ir teikdama užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugas Tikslinėms grupėms.

11. Įvertinus bedarbių skaičių, darbdavių poreikius ir Programos finansavimą, planuojama, kad 2025 m. priemones vykdys 11 seniūnijų ir 2 kiti darbdaviai, ir jose dalyvaus apie 20 Užimtumo tarnyboje registruotų asmenų. Planuojama, jog 2025 m. paslaugas gaus 80 darbo rinkai besirengiančių asmenų.

 

III SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOJE DALYVAUJANTYS SUBJEKTAI

 

12. Tikslinės grupės, kurioms numatoma įgyvendinti Priemones ir teikti Paslaugas, asmenys, atitinkantys Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–12 punktuose nurodytas asmenų grupes.

13. Priemonių įgyvendinimą koordinuojantis Jurbarko rajono savivaldybės administracijos darbuotojas (toliau – Priemonių koordinatorius), atsakingas už priemonių įgyvendinimo koordinavimą.

14. Susitarimų dėl integracijos į darbo rinką (toliau – Susitarimas) su Tikslinėmis grupėmis rengimą ir pasirašymą vykdantis bei Susitarimų įgyvendinimą koordinuojantis Jurbarko rajono savivaldybės administracijos nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas (toliau – Atvejo vadybininkas).

15. Atvejo komanda, skirta Tikslinių grupių įsidarbinimą ribojančioms aplinkybėms pašalinti (toliau – Atvejo komanda), – sudaroma iš Savivaldybės institucijų, Užimtumo tarnybos, Paslaugų ir (ar) Priemonių teikėjų, darbdavių atstovų ir kitų asmenų. Atvejo komandos veiklą koordinuoja Atvejo vadybininkas.

16. Savivaldybės  institucija, kuri:

16.1 užtikrina sklandų Tikslinių grupių aptarnavimą ir Paslaugų ir (ar) Priemonių joms teikimą;

16.2 paskiria Priemonių koordinatorių ir Atvejo vadybininką;

16.3 organizuoja Atvejo vadybininko mokymus;

16.4 sudaro ir patvirtina atvejo komandą;

16.5 informuoja Užimtumo tarnybą ir NVO apie užimtumo didinimo programą.

17. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo Ministerijos Klaipėdos klientų aptarnavimo departamento Jurbarko skyrius, kuris bendradarbiauja su Institucijomis ir (ar) įstaigomis, teikia Užimtumo įstatyme nustatytas darbo rinkos paslaugas, įgyvendina aktyvios darbo rinkos politikos priemones ir vykdo kitas Užimtumo įstatyme nustatytas funkcijas užimtumui didinti.

18. NVO ir kiti asmenys, kurie pasitelkiami paslaugoms įsigyti.

 

IV SKYRIUS

PRIEMONIŲ IR PASLAUGŲ PLANAS

 

19. Programa įgyvendinama nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. 

20. Atsižvelgiant į Jurbarko rajono savivaldybės poreikius, Programoje numatytos šios Priemonės:

20.1. miestų ir gyvenviečių gatvių, kelių, pakelių, pėsčiųjų ir dviračių takų bei kitų visuomeninės paskirties rajono teritorijų tvarkymo, apželdinimo ir želdinių priežiūros darbai;

20.2. socialinės bei visuomeninės paskirties objektų smulkaus remonto pagalbiniai darbai;

20.3. pagalbiniai maisto paruošimo, patalpų, aplinkos tvarkymo bei kiti darbai socialinės ir visuomeninės paskirties įmonėse, įstaigose bei organizacijose;

20.4. kultūros paveldo, parkų, muziejų, kapinių, turizmo objektų, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų, tvarkymo darbai;

20.5. upių, ežerų, kitų vandens telkinių, paplūdimių valymo, pakrančių tvirtinimo ir priežiūros darbai;

20.6. pagalbiniai darbai teikiant socialinės laikino pobūdžio paslaugas asmenims su sunkia negalia ir vienišiems pagyvenusiems ar neįgaliems asmenims.

21. Darbdavių atranką Programos vykdymui, laikinai įdarbinamų asmenų skaičiaus ir lėšų paskirstymą vykdo Jurbarko rajono savivaldybės mero (toliau – Meras) potvarkiu sudaryta komisija, vadovaudamasi patvirtintu darbo reglamentu.

22. Darbdaviai, pageidaujantys laikinai įdarbinti asmenis pagal Programą, pateikia Jurbarko rajono savivaldybės administracijai užpildytą Mero potvarkiu patvirtintos formos paraišką su lėšų poreikio darbams atlikti apskaičiavimo lentele ir pareiškėjo deklaracija.

23. Laikinai įdarbinamus asmenis pagal Programą atrenka darbdaviai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu ir atsižvelgdami į Jurbarko rajono savivaldybės administracijos, Užimtumo tarnybos, socialinių darbuotojų, bendruomenės atstovų rekomendacijas.

24. Vykdydamas priemones darbdavys įsipareigoja:

24.1. sudaryti su asmenimis, atitinkančiais darbdavio pateiktus reikalavimus (toliau – darbuotojai), terminuotas darbo sutartis;

24.2. užtikrinti darbuotojams teisės aktų reikalavimus atitinkančias darbo sąlygas;

24.3. supažindinti darbuotojus, prieš jiems pradedant dirbti, su darbų atlikimo tvarka ir aprūpinti juos reikiamomis darbo priemonėmis;

24.4. tvarkyti darbuotojų darbo laiko apskaitą;

24.5. išmokėti darbuotojui darbo sutartyje nurodytu laiku nustatytą darbo užmokestį, darbo sutarčiai pasibaigus arba ją nutraukus − kompensaciją už nepanaudotas atostogas ir laiku sumokėti nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotas draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokas Valstybinio socialinio draudimo fondui;

24.6. norėdamas gauti bei pateikti informaciją apie užimtumo didinimo programose dalyvaujančius asmenis, registruotis Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje kaip elektroninių paslaugų vartotojos ir susikurti vartotojų paskyras. Darbdavys, gavęs Užimtumo tarnybos suformuotą pasiūlymą asmeniui dalyvauti užimtumo didinimo programoje, per 10 darbo dienų vartotojo paskyroje elektroniniu būdu pateikia informaciją apie sprendimą dėl asmens dalyvavimo užimtumo didinimo programoje ir informuoja Užimtumo tarnybą apie asmenis, kurie be svarbių priežasčių atsisako arba neatvyksta dalyvauti užimtumo didinimo programose.

25. Įgyvendinant Užimtumo didinimo programą, darbo rinkai besirengiantiems asmenims bus teikiamos paslaugos, kurios skirtos:

25.1. palydėti ir padėti Tikslinėms grupėms gauti socialines paslaugas (nurodytas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“), sveikatos, švietimo ir kitas paslaugas;

25.2. įgyti socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti;

25.3. padėti įgyvendinti darbo pareigas ir šeimos nario ar kartu gyvenančio asmens priežiūrą ar slaugą arba padėti pašalinti kitas darbo ir šeimos gyvenimo derinimo kliūtis;

25.4. paskatinti grįžti į darbo rinką įsiskolinimų turinčius asmenis, kuriems apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti;

25.5. padėti asmeniui atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į Paslaugų teikimo vietą;

25.6. gydyti priklausomybes nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų;

25.7. palaikyti Tikslines grupes, dirbančias terminuotus darbus ne ilgiau nei 6 mėnesius, darbo vietoje, siekiant užtikrinti tvarų užimtumą;

25.8. šalinti kitas kliūtis Tikslinių grupių tvariam užimtumui.

26. Programos lėšų paskirstymą įsakymu tvirtina Savivaldybės direktorius.

27. Siuntimo pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką tvarkos aprašas tvirtinamas Mero potvarkiu.

28. Užimtumo didinimo programos dokumentų formos tvirtinamos Mero potvarkiu.

29. Už Programos priemonių vykdymą, tinkamą laikinai įdarbinamų asmenų atranką ir tikslingą lėšų panaudojimą atsakingi darbdaviai.

30.  Trišalė taryba prie Užimtumo tarnybos svarsto ir teikia savivaldybėms pasiūlymus dėl jų rengiamų / parengtų užimtumo didinimo programų rengimo tikslingumo.

 

V SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO ETAPAI

 

31. Užimtumo didinimo programos įgyvendinimo etapai:

31.1. Tikslinės grupės siuntimas dalyvauti užimtumo didinimo programoje: Savivaldybės ir (ar) NVO  darbuotojai, seniūnijos, kurioje gyvena asmuo, seniūnas, šeimos atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai nustatę, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, nukreipia jį į Užimtumo tarnybą, arba Užimtumo tarnyba pati nustačiusi, kad asmeniui tikslinga dalyvauti užimtumo didinimo programoje, su asmeniu sudaro individualaus užimtumo veiklos planą, kaip numatyta Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos  Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr.  A1- 394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 34  punkte, kuriame numato dalyvavimą užimtumo didinimo programoje ir siunčia Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 ir 12 punktuose nurodytus asmenis pas Priemonių koordinatorių, o darbo rinkai besirengiančius asmenis – pas Atvejo vadybininką;

31.2. Atvejo vadybininko, Savivaldybės mero ar jo įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, atliekamas darbo rinkai besirengiančių asmenų, o esant poreikiui, – kitų Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 ir 12 punktuose nurodytų asmenų poreikių ir galimybių įvertinimas pagal:

31.2.1. Užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens įsidarbinimą ribojančias aplinkybes, darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones bei kitą Darbo ieškančio asmens kortelėje, kurios forma patvirtinta Užimtumo tarnybos direktoriaus įsakymu (toliau – Darbo ieškančio asmens kortelė), esančią informaciją;

31.2.2. Savivaldybės informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;

31.2.3. informaciją apie asmens dalyvavimą NVO ir kitų organizacijų įgyvendintuose projektuose ir vykdytose veiklose bei jam teiktas paslaugas, skirtas nedirbantiems asmenims;

31.2.4. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką;

31.3. Atvejo komandos ir Atvejo vadybininko veiksmai, parenkant Paslaugas darbo rinkai besirengiančiam asmeniui, o esant poreikiui, kitiems Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies   1–10 ir 12 punktuose nurodytiems asmenims:

31.3.1. Atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą, organizuoja Atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina šio asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus asmens poreikių ir galimybių įvertinimą);

31.3.2. Atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia Atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl Paslaugų, parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo;

31.3.3. atsižvelgdamas į Atvejo komandos pateiktus siūlymus, Atvejo vadybininkas parenka reikalingas Paslaugas;

31.4. Susitarimo parengimas ir pasirašymas: Atvejo vadybininkas parengia ir su asmeniu pasirašo Susitarimą, kuriame nurodomas jo tikslas, Atvejo vadybininko ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti Paslaugos, Paslaugų teikėjai, Paslaugų teikimo tvarka;

31.5. Susitarimo įgyvendinimas:

31.5.1. Atvejo vadybininkas koordinuoja Susitarimo įgyvendinimą, rengia jo pakeitimo ir nutraukimo projektus bei renka informaciją apie asmens pasiektus rezultatus dalyvaujant užimtumo didinimo programoje;

31.5.2. Atvejo vadybininkas, nustatęs, kad suteiktos visos Susitarime numatytos Paslaugos arba gavęs informacijos, kad Susitarimas nevykdomas, siūlo Atvejo komandai įvertinti asmenį ir spręsti dėl Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumo;

31.5.3. Atvejo komanda, gavusi Aprašo 31.5.2 papunktyje nurodytą informaciją, vertina darbo rinkai besirengiančio asmens pasirengimą darbo rinkai arba asmens pasirengimą dalyvauti Priemonėse ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumą. Įvertinus, kad:

31.5.3.1. darbo rinkai besirengiantis asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, Susitarimas yra nutraukiamas ir Atvejo vadybininkas apie Susitarimo nutraukimą per 3 darbo dienas informuoja Užimtumo tarnybą (nurodomas vardas, pavardė, gimimo data, Susitarimo numeris ir nutraukimo data);

31.5.3.2. Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 ir 12 punktuose nurodytas asmuo yra pasirengęs dalyvauti Priemonėse arba darbo rinkai besirengiančiam asmeniui yra poreikis dalyvauti Priemonėse, Susitarimas pakeičiamas įtraukiant Priemonę (-es) (jei įtraukiama Aprašo 6.5.2.1 papunktyje nurodyta Priemonė, tai ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui) ir nutraukiamas pabaigus dalyvavimą Priemonėje (-se) ir Paslaugų teikimą. Apie Susitarimo nutraukimą Atvejo vadybininkas per 3 darbo dienas informuoja Užimtumo tarnybą (nurodomas vardas, pavardė, gimimo data, Susitarimo numeris ir nutraukimo data);

31.5.3.3. Susitarimas nėra vykdomas, nustatomos Susitarimo nevykdymo priežastys, Susitarimas nutraukiamas ir Atvejo vadybininkas apie Susitarimo nutraukimą per 3 darbo dienas informuoja Užimtumo tarnybą (nurodomas vardas, pavardė, gimimo data, Susitarimo numeris ir nutraukimo data);

31.5.3.4. yra poreikis keisti pagal Susitarimą teikiamas Paslaugas ir (ar) Priemones, jų apimtį, teikimo eiliškumą, Susitarimas pakeičiamas;

31.5.3.5. asmeniui savarankiškai įsidarbinus terminuotai ne ilgesniam kaip 6 mėnesių trukmės laikotarpiui arba pradėjus vykdyti individualią veiklą pagal verslo liudijimą, ketinant ją vykdyti ne ilgiau kaip 6 mėnesius, ir prireikus tęsti Paslaugų teikimą, Susitarimas gali būti nenutraukiamas nurodytu laikotarpiu.

31.6. Priemonių koordinatoriaus veiksmai:

31.6.1. Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 ir 12 punktuose nurodytų asmenų galimybių dalyvauti Priemonėse vertinimas, kuris atliekamas pagal paties asmens ir (ar) Užimtumo tarnybos pateiktą informaciją apie asmens sveikatą, apribojimus dirbti siūlomą darbą, darbo patirtį, taikytas ir taikomas priemones ir (ar) paslaugas bei kitą informaciją, nurodytą Darbo ieškančio asmens kortelėje;

31.6.2. Priemonių parinkimas Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 ir 12  punktuose nurodytiems asmenims, jeigu nustatoma, kad jie yra pasirengę ir gali dalyvauti Priemonėse, bei darbo rinkai besirengiantiems asmenims, jeigu Atvejo komanda po Paslaugų teikimo nustato poreikį dalyvauti Priemonėse;

31.6.3. Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 ir 12 punktuose nurodytų asmenų nusiuntimas pas Atvejo vadybininką, jeigu nustatoma, kad jie nėra pasirengę dalyvauti Priemonėse ir būtų tikslinga šiems asmenims teikti Paslaugas.

 

VI SKYRIUS

FINANSAVIMO PLANAS

 

32. Programa finansuojama iš šių šaltinių, kurie reikalui esant gali būti tikslinami:

32.1. Lietuvos Respublikos specialiosios tikslinės dotacijos valstybinei (perduotai savivaldybėms) savivaldybės užimtumo didinimo programai įgyvendinti patvirtintų asignavimų. 2025 metais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija šiai funkcijai vykdyti skyrė 146,4 tūkst. Eur bei nustatė programų įgyvendinimo administravimui procento dydį – 4 procentus skirtų lėšų;

32.2. Jurbarko rajono savivaldybės biudžete patvirtinti asignavimai medžiagoms, darbo priemonėms įsigyti, kitoms būtinoms išlaidoms. 2025 metais vykdant Programą Jurbarko rajono savivaldybė planuoja skirti šioms išlaidoms iki 10 tūkst. Eur.

33. Planuojama 70 tūkst. Eur skirti Užimtumo didinimo programos paslaugų ir priemonių plane numatytoms teikti paslaugoms bei Atvejo vadybininko darbo užmokesčiui finansuoti. Nepanaudotos lėšos paslaugoms teikti, esant poreikiui, gali būti paskirstomos Priemonei įgyvendinti.

34. Planuojama 76,4 tūkst. Eur skirti Užimtumo didinimo programos paslaugų ir priemonių plane numatytoms priemonėms finansuoti.

35. Darbdaviui, įdarbinusiam asmenis pagal terminuotas darbo sutartis, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos subsidijos:

35.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuotą pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį;

35.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų;

35.3. piniginės kompensacijos už išmokėtą laikinuosius darbus dirbusiam asmeniui kompensaciją už nepanaudotas atostogas, įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą.

36. Programoje suplanuotiems darbams atlikti sudaromos Laikinųjų darbų organizavimo ir finansavimo sutartys.

 

VII SKYRIUS

TĘSTINUMAS IR PROGNOZĖ

 

37. Prognozuojama, kad laikinas užimtumas Programos dalyviams užtikrins didesnes pajamas, sudarys sąlygas negauti vienos iš piniginės socialinės paramos rūšies, t. y. socialinės pašalpos, taip gerins šeimos ar asmens gyvenimo kokybę, mažins jų socialinę atskirtį, sudarys sąlygas įgyti darbo patirties.

38. Planuojama, kad Programos įgyvendinimo metu asmenų, dalyvavusių priemonėse, įgyta patirtis sudarys sąlygas asmenims savarankiškai ieškotis darbo, o 5 proc. šių asmenų susiras nuolatinį darbą.

39. Paslaugų teikimo asmenims laikotarpiu bus užtikrinamas tvarus (ilgalaikis, neterminuotas) įdarbinimas. Planuojama, kad apie 13 proc. paslaugas gavusių asmenų įsidarbins.

40. Laukiami rezultatai: bedarbiai turės galimybę atnaujinti ar įgyti naujų darbo įgūdžių bei užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, tuo pačiu sumažės socialinių pašalpų gavėjų skaičius, dalis dalyvių susiras nuolatinį darbą. Besirengiantys darbo rinkai asmenys dalinai arba visiškai pašalins įsidarbinimą ribojančios aplinkybes bei kliūtis integruotis į darbo rinką.

41. Įgyvendinant Programoje numatytas Priemones ir Paslaugas, bus sudarytos galimybės bedarbiams, ypač ilgalaikiams, žemos kvalifikacijos, patobulinti darbo įgūdžius, atsižvelgiant į jų individualius poreikius, skatinant juos savarankiškai dirbti.

 

VIII SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

42. Įgyvendindama ir vykdydama Programos priežiūrą Jurbarko rajono savivaldybės administracija bendradarbiaus su Užimtumo tarnyba.

43. Savivaldybės administracijos atsakingi asmenys nuolat:

43.1. analizuos ir vertins pasiektus rezultatus ir Programos efektyvumą;

43.2. kontroliuos Programos įgyvendinimui skirtų lėšų panaudojimą;

43.3. pagal poreikį vykdys darbdavių patikras.

44. Programą įgyvendinę darbdaviai privalo pateikti informaciją apie panaudotas lėšas, įdarbintus asmenis bei atliktus darbus Jurbarko rajono savivaldybės administracijai, kuri ją apibendrins ir paviešins.

45. Atsižvelgiant į skiriamo finansavimo pokyčius, darbo rinkos poreikius, priemonių įgyvendinimo stebėsenos ir vertinimo rezultatus, Programa gali būti tikslinama.

 

IX SKYRIUS

VIEŠINIMAS

 

46. Programa, jos įgyvendinimo metu pasiekti rezultatai, lėšų panaudojimas ir kita informacija viešinama Jurbarko rajono savivaldybės interneto svetainėje www.jurbarkas.lt. Informacija apie paraiškų rinkimą Programos įgyvendinimui gali būti skelbiama ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

47. Už viešinimą atsakingas Jurbarko rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius.