PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO FUTBOLO SPORTO ŠAKOS 2025–2027 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS IR JOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. gruodžio 27 d. Nr. 1-563

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 29 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 13 ir 32 punktais ir Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 dalimis ir įgyvendindama Panevėžio miesto plėtros 2021–2027 metų strateginį planą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-362 „Dėl Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano ir Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1Patvirtinti pridedamus:

1.1. Panevėžio miesto futbolo sporto šakos 2025–2027 metų plėtros programą (toliau – Programa);

1.2. Panevėžio miesto futbolo sporto šakos 2025–2027 metų plėtros programos finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų konkurso nuostatus.

2Nustatyti, kad sprendimas:

2.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje;

2.2. įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

 

 

Mero pareigas laikinai einantis Savivaldybės tarybos narys                                    Petras Luomanas

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2024 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr. 1-563

 

PANEVĖŽIO MIESTO FUTBOLO SPORTO ŠAKOS 2025–2027 METŲ PLĖTROS PROGRAMA

 

Biudžetiniai metai

2025–2027 m.

Kodas

Asignavimų valdytojas

Panevėžio miesto savivaldybės administracija

288724610

Priemonių vykdytojas

Sporto skyrius

10

Programos pavadinimas

Panevėžio miesto futbolo sporto šakos vystymo programa

12-01-01-01-01

Programos parengimo (tęsimo) argumentai

Programa siekiama:

1.  Plėtoti futbolo sporto šaką, užtikrinant įvairiapusį sportininkų rengimą įvairiose amžiaus grupėse.

2.  Suteikti ir sistemingai gilinti sportininkų futbolo sporto šakos žinias, ugdyti fizinius, techninius, taktinius gebėjimus ir formuoti įgūdžius, plėtoti futbolo sporto šakos ir bendrąsias kompetencijas.

3.  Remiantis naujausiais moksliniais tyrimais ir mokslininkų rekomendacijomis tobulinti sportinio rengimo procesą, taikant naujus metodus ir formas.

4.  Sistemingai vykdyti perspektyvaus jaunimo atranką, tobulinti atrankos sistemą.

5.  Nuosekliai vykdyti piramidės principu vaikų, jaunių ir jaunimo sportinį rengimą, suteikiantį galimybę kiekvienam sportininkui įgyti atitinkamas kompetencijas, reikalingas profesionaliam žaidėjui.

6.  Organizuoti ir rengti futbolo varžybas kartu su šalies ir užsienio sporto organizacijomis skatinant fizinį aktyvumą, siekiant aukšto meistriškumo, vystant bendrą sportinę veiklą ir stiprinant bendradarbiavimą.

7.  Rengti pamainą reprezentacinei miesto komandai.

Panevėžio mieste futbolo sporto šakos 2025–2027 metų plėtros programa parengta atsižvelgiant į Panevėžio miesto plėtros 2021–2027 metų strateginį planą, Panevėžio miesto savivaldybės 2023–2025 metų strateginis veiklos planą, 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sporto plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 240 ir Lietuvos futbolo federacijos (toliau – LFF) strategiją „Žaidimo planas 2024“

Ilgalaikis prioritetas (pagal SP)

Darni bendruomenė, kurianti miesto kultūrą

01

ŠIA PROGRAMA ĮGYVENDINAMA

Savivaldybės strateginis tikslas

Stiprinti gyventojų sveikatą ir skatinti fizinį aktyvumą siekiant aukšto sporto meistriškumo

1.2

Sporto programos tikslas

Stiprinti gyventojų sveikatą ir skatinti fizinį aktyvumą siekiant aukšto sporto meistriškumo

12-01

Sporto programos uždavinys

Užtikrinti kokybišką ir efektyvią sveikatos priežiūrą

12-01-01

Sporto programos priemonė

Sporto įstaigų paslaugų stiprinimas ir plėtra

12-01-01-01

Sporto programos papriemonė

Futbolo vystymo programos finansavimas

 

12-01-01-01-01

Programos tikslas

Vystyti struktūrizuotą futbolininkų sportinio rengimo sistemą, užtikrinti futbolo bendruomenei prieinamą, modernią ir saugią aplinką, prisidėti prie teigiamo Panevėžio miesto, šalies įvaizdžio formavimo

 

UŽDAVINIAI:

1Plėtoti futbolo sporto šakos sportininkų rengimo sistemą.

Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:

1.1.    parengta ilgalaikė futbolo žaidėjų sportinio rengimo sistema pagal komandos žaidimo modelį;

1.2.    sudarytas kiekvienos amžiaus grupės metinis planas, kuriame nurodyta pagrindinė veikla: treniruočių intensyvumas, žaidimų modelis, stovyklos, turnyrai, sveikatinimas fizinio aktyvumo priemonėmis;

1.3.    parengta individualaus ir specializuoto sportinio rengimo futbolo programa;

1.4.    įdiegta ir naudojama sportinio rengimo proceso skaitmeninė platforma;

1.5.    naudojama centralizuota žaidėjų duomenų bazė, skirta duomenims apie žaidėjus kaupti, analizuoti, vertinti;

1.6.    sukurtas žaidėjo profilis;

1.7.    sukurta talentų identifikavimo sistema ir žaidėjų atrankos modelis;

1.8.    naudojamos technologijos sportinio rengimo proceso kokybei užtikrinti;

1.9.    sukurtos alternatyvios laisvalaikio praleidimo formos, gerinančios viešųjų paslaugų kokybę, pasirinkimo galimybę ir prieinamumą įvairaus amžiaus vaikams, nesiekiantiems sportinio rezultato;

1.10.  suformuotas kokybinis požiūris į sportinį rengimą ir jo kaitą;

1.11.  parengtos rekomendacijos sportininkui, nesusijusiam su futbolu, ugdyti (sportininko būtinasis režimas, mityba, draudžiamų medžiagų naudojimo poveikis ir žala ir kt.).

 

2.    Sudaryti sąlygas futbolo komandoms dalyvauti šalies čempionatuose ir pirmenybėse, šalies ir tarptautiniuose futbolo turnyruose.

Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:

2.1.    licencijuota ir sertifikuota visa su futbolu susijusi veikla (vaikų ir jaunimo, suaugusiųjų futbolas), atitinkanti LFF sertifikavimo 3 žvaigždučių įvertinimą;

2.2.    miestui atstovaujančių komandų dalyvavimas LFF varžybose (vaikų ir jaunimo futbolas);

2.3.    miestui atstovaujančių komandų dalyvavimas LFF varžybose (suaugusiųjų futbolas);

2.4.    šalies čempionatuose ir pirmenybėse dalyvaujančių žaidėjų registracija LFF žaidėjų registracijos sistemoje;

2.5.    šalies ir tarptautinių futbolo turnyrų organizavimas ir miestui atstovaujančių komandų dalyvavimas juose;

2.6.    šalies ir tarptautinių sporto renginių inicijavimas, organizavimas, vykdymas ir dalyvavimas.

 

 

3Užtikrinti talentingų futbolo žaidėjų dalyvavimą atrankose į nacionalinę ir jaunimo rinktines.

Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:

3.1.    bendradarbiavimas su Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazija, LFF dėl Panevėžio miesto ir regiono talentingiausių sportininkų įtraukimo į jaunių, jaunimo ir suaugusiųjų rinktines;

3.2.    talentingiausių žaidėjų atstovavimas jaunių ir jaunimo Lietuvos nacionalinėms rinktinėms;

3.3.    talentingiausių žaidėjų atstovavimas suaugusiųjų Lietuvos nacionalinėms rinktinėms.

 

4Užtikrinti kvalifikacijos tobulinimo galimybes tiesiogiai ir netiesiogiai su futbolo veikla susijusiems personalo darbuotojams.

Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:

4.1.    įdiegta darbuotojų dalykinių ir specialiųjų kompetencijų tobulinimo sistema;

4.2.    atliekama kvalifikuoto personalo, dirbančio su futbolo sporto šakos sportininkų grupėmis, atranka ir kompetencijų ugdymas;

4.3.    sukurta geriausios praktikos futbolininko sportinio rengimo metodų e. biblioteka;

4.4.    parengta darbuotojų pasitenkinimo darbu vertinimo sistema.

 

5.    Užtikrinti futbolo sporto šakos vystymuisi palankią, saugią ir patrauklią aplinką.

Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:

5.1.    sporto bazių užtikrinimas (futbolo stadionai ir aikštės, sporto salės, įskaitant ir nuomojamas bazes);

5.2.    techninių išteklių (įrangos ir inventoriaus) užtikrinimas pagal LFF futbolo ugdymo organizacijų sertifikavimo sistemą;

5.3.    parengta vaikų saugumo ir gerovės užtikrinimo strategija;

5.4.    parengtas socialinės veiklos planas;

5.5.    parengtas etikos kodeksas, apimantis sąžiningo žaidimo, alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, dopingo vartojimo, puoselėjamų vertybių ir kitus organizacijai aktualius klausimus.

 

REZULTATO PASIEKIMO VERTINIMO KRITERIJAI:

1Plėtojant futbolo sporto šakos sportininkų rengimo sistemą:

1.1.    sudarytos sąlygos miesto sportininkus rengti pagal futbolo sporto šakos vystymo programą, atitinkančią LFF sertifikavimo ir licencijavimo kriterijus;

1.2.    sudarytos sąlygos rengti sportininkus pagal individualias ir specializuotas sportinio rengimo programas;

1.3.    plėtojamas sportas, įtraukiantis didesnį mieste besimokančio jaunimo skaičių;

1.4.    naudojamos naujausios technologijos sportinio rengimo darbe;

1.5.    suformuotas grįžtamasis ryšys (refleksija), pasiektas visapusiškas sportininkų pasitikėjimas ir motyvacijos garantas;

1.6.    skatinama veiksminga konkurencija, gerinama viešųjų paslaugų kokybė, didinamos pasirinkimo galimybės ir prieinamumas;

1.7.    formuojamas miesto įvaizdis įvairiais lygmenimis.

 

2Sudarius sąlygas futbolo komandoms dalyvauti šalies čempionatuose ir pirmenybėse, šalies ir tarptautiniuose futbolo turnyruose:

2.1.    sudarytos deramos pasirengimo sąlygos sportininkams, besirengiantiems šalies ir tarptautinėms varžyboms;

2.2.    sudarytos sąlygos miesto sportininkams dalyvauti aukščiausio diviziono varžybose siekiant aukštų sporto rezultatų;

2.3.    atstovaujama miestui ir reprezentuojamas miestas įvairiais lygmenimis.

 

3Užtikrinus talentingų futbolo žaidėjų dalyvavimą atrankose į nacionalinę ir jaunimo rinktines:

3.1.    sudarytos sąlygos gabiausiems ir geriausius sporto rezultatus pasiekusiems sportininkams atstovauti šalies rinktinei tarptautiniu lygmeniu;

3.2.    padidėjęs sportininkų skaičius regionų ir šalies rinktinėse.

 

4Užtikrinus kvalifikacijos tobulinimo galimybes tiesiogiai ir netiesiogiai su futbolo veikla susijusiems personalo darbuotojams:

4.1.    suburta kompetentinga ir darni darbuotojų bendruomenė, sudarytos sąlygos saviraiškai ir tobulėjimui;

4.2.    sudarytos sąlygos darbuotojams ugdyti bendrąsias ir dalykines kompetencijas;

4.3.    siekiant sėkmingai įgyvendinti organizacijos tikslus, parengta darbuotojų atlygio sistema, skatinanti naudoti įgytas kompetencijas ir žinias.

 

5Užtikrinus futbolo sporto šakos vystymuisi palankią, saugią ir patrauklią aplinką:

5.1.    sudarytos sąlygos futbolo sporto šakos sportininkams siekti optimalių sporto rezultatų;

5.2.    sudarytos sąlygos sportinio rengimo procesą vykdyti nenutrūkstamai visus metus;

5.3.    tinkamai suformuotas įstaigos ir miesto sporto vystymo įvaizdis;

5.4.    sukurta atvira, bendradarbiaujanti ir turinti savo identitetą futbolo organizacija;

5.5.    sustiprinta abipusiai naudingų ilgalaikių susitarimų su išorės partneriais plėtra.

 

PANEVĖŽIO MIESTO FUTBOLO SPORTO ŠAKOS 2025–2027 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS UŽDAVINIŲ IR REZULTATO PASIEKIMO VERTINIMO KRITERIJŲ LENTELĖ

 

 

UŽDAVINIAI:

Rezultato pasiekimo vertinimo kriterijai:

 

Produkto vertinimo kriterijai

Metai

Eil. Nr.

Pavadinimas, mato vnt.

2025

2026

2027

1.  

Atitikimas LFF sertifikavimo žvaigždutėms, vnt.

3

3

3

2.  

Futbolo specialistų, turinčių aukštąjį išsilavinimą ir futbolo trenerio UEFA licenciją, skaičius, žm.

16

17

18

3.  

Specialistų (medicininio personalo, atletinio rengimo, sporto vadybos, kito aptarnaujančiojo personalo) skaičius, žm.

5

6

6

4.  

Parengta programa kiekvienam sportinio ugdymo etapui pagal žaidimo modelį (5x5, 8x8, 11x11), vnt.

1

 

1

 

1

 

5.  

Programoje dalyvaujančių asmenų skaičius, žm.

500

520

550

6.  

Sukomplektuotų sportinio rengimo grupių skaičius, vnt.

30

32

34

7.  

Miestui atstovaujančių komandų (jaunių, jaunučių ir vaikų amžiaus), dalyvaujančių šalies ir regiono futbolo varžybose, skaičius, vnt.

20

21

22

8.  

Miestui atstovaujančių komandų (vyrų suaugusiųjų), dalyvaujančių Lietuvos futbolo federacijos I lygos varžybose, vnt.

1

1

1

9.  

Sporto gimnazijoje sportuojančių sportininkų skaičius, žm.

30

35

35

10.

Išugdytų sportininkų skaičius, žaidžiančių Panevėžio miesto komandose (suaugusiųjų Lietuvos futbolo lygos varžybose), žm.

14

14

15

11.

Sportininkų, dalyvaujančių miesto, regiono, šalies ir tarptautinėse varžybose, skaičius, žm.

330

340

350

12.

Aukščiausio lygmens divizionuose (11–17 m. amžiaus vaikinai, merginos) dalyvaujančių komandų skaičius, vnt.

7

7

7

13.

Sportininkų, atstovaujančių rinktinėse, skaičius pagal amžiaus grupes, žm.

U21 – 1; U19 – 5; U17 – 3; U16 – 3; U15 – 5;

merginų – 3

U21 – 2; U19 – 5;

U17 – 3;

U16 – 3; U15 – 5;

merginų – 3

U21 – 2; U19 – 5; U17 – 3; U16 – 3; U15 – 5;

merginų – 3

14.

Surengtų šalies ir tarptautinių futbolo turnyrų skaičius, vnt.

10

11

12

15.

Dalyvauta kvalifikacijos kėlimo kursuose ar kituose mokymuose (treneriai, kitas sportinio rengimo personalas), val.

70

75

80

16.

Dalyvauta kvalifikacijos kėlimo kursuose ar kituose mokymuose (administracija, kitas personalas), val.

65

65

70

17.

Įgyvendintas alternatyvus laisvalaikio praleidimo projektas įvairaus amžiaus vaikams, nesiekiantiems sportinio rezultato, vnt.

5

5

6

18.

Naudojamų sporto bazių (įskaitant ir nuomojamas) skaičius, vnt.

8

8

9

 

Galimi programos vykdymo ir finansavimo šaltiniai:

1. Europos Sąjungos lėšos;

2. Lietuvos Respublikos sporto rėmimo fondo lėšos;

3. Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšos;

4. pajamos už teikiamas paslaugas;

5.  šalies ir tarptautinių fondų lėšos;

6. Tarptautinės futbolo federacijos ir Lietuvos futbolo federacijos dotacijos;

7. rėmėjų (privačios) lėšos.

 

Su futbolo sporto šakos vystymo programos įgyvendinimu susiję teisės aktai:

1.   Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas;

2.   Lietuvos Respublikos sporto įstatymas;

3.   Lietuvos Respublikos sporto rėmimo fondo įstatymas;

4.   Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas;

5Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų planas, patvirtintas Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-362 „Dėl Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano ir Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“;

6.  2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sporto plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 240 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sporto plėtros programos patvirtinimo“;

7.  Panevėžio miesto savivaldybės 2023–2025 metų strateginis veiklos planas, patvirtintas Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. sausio 23 d. sprendimu Nr. 1-1 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano, socialinės ir ekonominės plėtros programų patvirtinimo“;

8.  LFF strategija „Žaidimo planas 2024“, patvirtinta Lietuvos futbolo federacijos vykdomojo komiteto posėdžio nutarimu;

9.  Savivaldybių biudžetų lėšomis finansuojamų sportininkų rengimo įstaigų ir organizacijų veiklos reglamentavimo rekomendacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. V-793 „Dėl Savivaldybių biudžetų lėšomis finansuojamų sportininkų rengimo įstaigų ir organizacijų veiklos reglamentavimo rekomendacijų patvirtinimo“.

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2024 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr. 1-563

 

PANEVĖŽIO MIESTO FUTBOLO SPORTO ŠAKOS 2025–2027 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Panevėžio miesto futbolo sporto šakos 2025–2027 metų plėtros programos finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Panevėžio miesto futbolo sporto šakos 2025–2027 metų plėtros programos (toliau – Programa) įgyvendinimo konkurso (toliau – konkursas) tikslus, Programos finansavimo iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas), paraiškos pateikimo, paraiškos vertinimo, Programos finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo, atsiskaitymo už jų panaudojimą, kontrolės, atsakomybės ir ginčų sprendimo tvarką.

2.    Lėšos Programai įgyvendinti numatomos savivaldybės biudžeto Sporto programoje.

3.    Konkurso organizatorius Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Sporto skyrius (toliau – Sporto skyrius).

4.    Konkurso administratorius – už konkurso vykdymą atsakingas Sporto skyriaus darbuotojas.

5.    Paraiškas Programai įgyvendinti gali teikti Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje registruoti ir sporto veiklą ne mažiau kaip 3 (tris) paskutinius metus vykdantys juridiniai asmenys, atitinkantys Nuostatų 17 punkte nurodytus reikalavimus, kurių pagrindinė veiklos sritis – rengti sportininkus. Programos vykdytojas renkamas konkurso būdu.

6.    Konkursas laikomas įvykęs, kai pateikiama bent viena paraiška.

7.    Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos:

7.1. Komisija – kolegialus organas, sudarytas Savivaldybės mero potvarkiu, veikiantis pagal komisijos veiklos nuostatus, patvirtintus Savivaldybės mero potvarkiu.

7.2. Paraiška – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintos formos dokumentas, paraiškos teikėjo teikiamas Savivaldybės administracijos Sporto skyriui, siekiant gauti finansavimą Programai įgyvendinti.

7.3. Paraiškos teikėjas – paraišką teikiantis juridinis asmuo, siekiantis gauti finansavimą Programai įgyvendinti.

7.4. Programos vykdytojas – juridinis asmuo, atsakingas už savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamos Programos įgyvendinimą, paraiškos teikėjas, pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracija dėl Programos finansavimo.

7.5. Programos vykdytojo, partnerių (rėmėjų) indėlis – tai lėšų suma ar lėšų suma įvertintas nepiniginis įnašas (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos, prekės ar paslaugos), kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie Programos įgyvendinimo.

7.6. Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintos formos savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo Programai įgyvendinti sutartis, sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir Programos vykdytojo.

7.7. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose.


 

II SKYRIUS

KONKURSO TIKSLAS, PROGRAMOS VYKDYTOJO LĖŠŲ DALIS

 

8.    Konkurso tikslas – atrinkti Programos vykdytoją, kuris įgyvendins Programą, ir užtikrinti 2025–2027 metais dalinį finansavimą iš savivaldybės biudžeto lėšų Programai įgyvendinti.

9.    Programai įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų visos Programos poreikio (veiklų išlaidų). Lėšų dalį, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto lėšos, turi padengti Programos vykdytojas savo arba rėmėjų (partnerių) indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Prisidėjimas ir (ar) indėlis, teikiamas natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiamas pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako paraiškos teikėjas). Visuose indėlį patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas Programos pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (parama lėšomis ar natūra), finansinio įsipareigojimo vertė eurais.

10Savivaldybės finansuojama dalis Programai įgyvendinti negali būti didesnė kaip 90 procentų Programai skiriamų lėšų.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKOS PATEIKIMO TVARKA

 

11Paraiškų teikimo terminas – ne mažiau kaip 15 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo datos. Kvietimas teikti paraiškas konkursui skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.panevezys.lt (toliau – Savivaldybės interneto svetainė). Skelbime nurodoma:

11.1. konkurso pavadinimas;

11.2. paraiškų teikimo bendrieji ir specialieji reikalavimai;

11.3. reikalavimai su paraiška pateikiamiems dokumentams;

11.4. reikalavimai paraiškos teikėjams;

11.5. paraiškų teikimo būdai, tvarka ir terminas;

11.6. konkurso administratoriaus vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono numeris pasiteirauti.

12Patvirtintos formos paraiška pateikiama Sporto skyriui, atsižvelgiant į konkurso skelbime numatytą paraiškų priėmimo terminą, kurį nustato Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.

13Paraiškos teikėjas, rengdamas paraišką, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškos rengimo klausimais. Konsultacijas ir informaciją teikia konkurso administratorius telefonu ar el. paštu iki paskutinės paraiškų pateikimo ir registravimo darbo dienos pabaigos.

14Paraiška su priedais teikiama lietuvių kalba:

14.1. elektroninėmis priemonėmis (pasirašyta saugiu elektroniniu parašu);

14.2. popierine forma, užpildyta kompiuteriu;

14.3. Savivaldybės administracijos nurodytu el. paštu vienu el. laišku pasirašytos paraiškos su konkursų nuostatuose nurodytais priedais.

15Paraišką su priedais turi teisę teikti juridinio asmens vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia juridinio asmens vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas juridinio asmens vadovo įgaliojimas.

16Kartu su paraiška pateikiama:

16.1. Programos vykdytojo VĮ Registrų centro išduota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro elektroninio sertifikuoto išrašo kopija arba VĮ Registrų centro išduota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro išplėstinio išrašo kopija (kai paraiška teikiama pirmą kartą);

16.2. Programos vykdytojo įstatų (nuostatų) patvirtinta kopija (kai paraiška teikiama pirmą kartą);

16.3. 3 (trejų) paskutinių metų sporto veiklos aprašymas;

16.4. dokumentai, patvirtinantys organizacijos turimas lėšas, sutarčių, preliminarių sutarčių kopijos, ketinimų protokolai, raštai, laiškai;   

16.5. įsipareigojimo raštas dėl įgyvendinant Programą dalyvausiančių sportinio rengimo grupių ir trenerių (su kuriais yra sudarytos sutartys), dirbsiančių su sportinio rengimo grupėmis, skaičius; 

16.6. informacija apie naudojamų sporto bazių (įskaitant ir nuomojamas) skaičių;

16.7. kiti dokumentai, kuriuos, paraiškos teikėjo nuomone, tikslinga pateikti. Paraiška ir kartu su ja teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai turi būti patvirtinti vertėjo arba paraiškos teikėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.

17Paraiškos teikėjas turi atitikti visus Programos uždavinių ir rezultato pasiekimo vertinimo kriterijų lentelėje numatomus rezultato pasiekimo vertinimo kriterijus.

18Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir paraiškos teikėjų lygiateisiškumą, po paraiškos pateikimo jos taisyti, tikslinti, pildyti ar papildomai teikti dokumentus paraiškos teikėjo iniciatyva negalima.

19Paraiška turi būti pateikta ir užregistruota iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Paraiškos, kurių registracija Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje 1 darbo diena vėlesnė nei Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytas paraiškos teikimo terminas, nevertinamos. Konkurso administratorius apie pavėluotai pateiktą ir nevertintiną paraišką paraiškos teikėją raštu arba el. paštu informuoja per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškos pateikimo konkursui dienos.

20Juridinis asmuo praranda teisę dalyvauti konkurse ir teikti paraišką, jeigu yra bent viena iš šių aplinkybių:

20.1. juridinio asmens veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais;

20.2. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas;

20.3. juridinis asmuo likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros;

20.4. juridinis asmuo, ankstesniais metais naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas neįvykdė sutarties ar netinkamai ją įvykdė ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) sutarties pažeidimas, ir nuo pažeidimo pašalinimo ar panaikinimo nepraėjo 2 (dveji) metai;

20.5. juridinis asmuo teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos VĮ Registrų centrui ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;

20.6. iš juridinio asmens Savivaldybės administracijai buvo priteistos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos gautos savivaldybės biudžeto lėšos ir nepraėjo 2 (dveji) metai nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos;

20.7. juridinis asmuo per paskutinius kalendorinius metus yra padaręs neteisėtų veiksmų, kurie galėjo paveikti rungtynių eigą ar baigtį, ir už tai buvo baustas sporto šakos nacionalinės federacijos ar sporto varžybas organizuojančios organizacijos.

21Esant bent vienai Nuostatų 20 punkte nurodytai aplinkybei, gauta paraiška yra nevertinama. Taip pat nevertinama ir gauta paraiška, jei ji pateikta juridinio asmens, nepatenkančio į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę arba paraiškoje arba jos prieduose paraiškos teikėjas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją. Konkurso administratorius apie nevertintiną paraišką paraiškos teikėją informuoja Nuostatų 19 punkte nustatyta tvarka.

22Konkursui pasibaigus, paraiškos negrąžinamos.

23Už paraiškoje pateikiamos informacijos teisingumą ir tikslumą atsako paraiškos teikėjas.

24Paraiškos teikėjas, teikdamas paraišką, sutinka, kad su paraiška susijusi informacija gali būti skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

25Konkursui Programos vykdytojo pateikta paraiška rodo, kad jis yra susipažinęs su Nuostatais ir griežtai jų laikysis.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKOS VERTINIMO TVARKA

 

26Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, paraiškų vertinimas vykdomas taikant dviejų pakopų vertinimą: paraiškos administracinės atitikties vertinimą ir kokybinį vertinimą.

27Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka konkurso administratorius per ne daugiau kaip 15 darbo dienų nuo nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos ir įvertina, ar paraiška:

27.1. pateikta iki skelbime nurodytos datos;

27.2. atitinka Nuostatuose nustatytus reikalavimus;

27.3. pateikta pareiškėjo, kuris patenka į subjektų, nurodytų Nuostatų 5 punkte, grupę;

27.4. prie paraiškos pateikti visi Nuostatų 16 punkte nurodyti dokumentai;

27.5. paraiškos teikėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš savivaldybės biudžeto konkurso būdu gautas lėšas ir (arba) gautas lėšas panaudojo tikslingai;

27.6. nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte;

27.7. paraiškos teikėjas atitinka visus Programos uždavinių ir rezultato pasiekimo vertinimo kriterijų lentelėje numatomus rezultato pasiekimo vertinimo kriterijus.

28Atliekant paraiškos administracinės atitikties vertinimą, užpildoma Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta Programos įgyvendinimo paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė.

29Jeigu su paraiška nepateikti visi konkurso skelbime nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba paraiška pateikta nesilaikant konkurso nuostatuose nustatytų administracinių reikalavimų ir yra galimybė pašalinti trūkumus, konkurso administratorius paraiškoje nurodytu paraiškos teikėjo el. pašto adresu apie tai vieną kartą informuoja paraiškos teikėją, nustatydamas ne ilgesnį nei 3 darbo dienų terminą šiam trūkumui pašalinti. Paraiškos, neatitinkančios konkurso nuostatuose nustatytų formalių (administracinės atitikties) reikalavimų, atmetamos ir neteikiamos kokybiniam vertinimui.

30Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji per 5 darbo dienas nuo administracinės atitikties vertinimo teikiama komisijai kokybiniam vertinimui atlikti.

31Komisijos narys privalo nusišalinti nuo visų paraiškų vertinimo, jeigu jis yra paraiškos teikėjo vadovas, dalyvis, darbuotojas arba dalyvauja įgyvendinant kitą programą, arba susijęs giminystės ar svainystės ryšiais, arba yra suinteresuotas vertinimo rezultatais. Jeigu komisijos narys nenusišalina nuo paraiškų vertinimo, teisę jį nušalinti turi komisijos pirmininkas. Į posėdžio protokolą įrašoma informacija apie galimą interesų konfliktą.

32Paraiškos turi būti įvertintos ir pateikti finansavimo siūlymai per 30 darbų dienų, laikotarpį skaičiuojant nuo pirmos konkurso administratoriaus pateiktų paraiškų komisijai vertinti dienos. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai, užpildydami Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintą Programos įgyvendinimo paraiškos kokybinio vertinimo anketą. Jeigu paraišką vertino 2 komisijos nariai ir vienas iš jų nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, tokiu atveju komisijos pirmininkas paskiria trečią komisijos narį paraiškai įvertinti.

33Jeigu komisijos nariams vertinant paraiškas ir su jomis pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projektų vertinimui, komisijos nariai el. paštu kreipiasi į konkurso administratorių su prašymu patikslinti paraiškos teikėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. Konkurso administratorius vieną kartą paraiškoje nurodytu kontaktiniu el. paštu nurodo paraiškos teikėjui pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo išsiuntimo dienos. Paraiškos teikėjo gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios pati komisija negali gauti. Negali būti prašoma pateikti nepagrįstos informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant paraiškas. Jeigu paraiškos teikėjas per konkurso administratoriaus nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, konkurso administratorius apie tai informuoja komisiją.

34Maksimalus balų skaičius, kurį paraiškai gali skirti vienas komisijos narys, – 100. Komisijos narių paraiškų vertinimo rezultatai apibendrinami ir apskaičiuojami skirtų balų vidurkiai.

35Galimybę būti finansuojami turi paraiškų teikėjai, kurie surinko daugiausia komisijos vertinimo vidurkio balų ir kuriems užteko Programai įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų. Paraiškos, surinkusios mažiau kaip 60 balų, nefinansuojamos. Paraiškos, surinkusios 60 ir daugiau balų, bet nefinansuotos dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiamos į rezervinį sąrašą. Programai iš rezervinio sąrašo finansavimas gali būti skirtas, jei paraiškos teikėjas, kurio Programai buvo paskirtas finansavimas, nesudarė savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (toliau – Finansavimo sutartis) per Nuostatų 44 punkte nustatytą terminą, atsisakė dalies lėšų ar nutraukus Finansavimo sutartį grąžino nepanaudotas lėšas.

36Jei kelių paraiškų teikėjų pateiktos paraiškos pagal turinį ir prioritetą yra įvertintos vienodai (surenka tiek pat balų), pirmenybė teikiama paraiškos teikėjui, kuris Programai įgyvendinti prašo mažesnės finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų dalies.

37Pirmaisiais Programos įgyvendinimo metais komisija, atsižvelgdama į Savivaldybės tarybos patvirtintus tų metų savivaldybės biudžeto asignavimus, skirtus Programai finansuoti, posėdžio metu priima sprendimą dėl siūlomo finansuoti Programos vykdytojo ir rekomenduojamų skirti lėšų Programai įgyvendinti. Komisija protokoliniu siūlymu teikia rekomendaciją Savivaldybės merui dėl pirmais Programos įgyvendinimo metais siūlomo finansuoti Programos vykdytojo ir Programos vykdymui rekomenduojamų skirti lėšų, o antraisiais ir trečiaisiais Programos įgyvendinimo metais – dėl Programai įgyvendinti rekomenduojamų skirti lėšų Programos vykdytojui. Antraisiais ar trečiaisiais Programos įgyvendinimo metais, jei Programos vykdytojas neužtikrino Nuostatų 9 punkte numatytų reikalavimų vykdymo praėjusias metais, lėšos mažinamos atitinkama dalimi.

38Savivaldybės meras, atsižvelgdamas į komisijos siūlymą dėl siūlomo finansuoti Programos vykdytojo ir rekomenduojamų skirti lėšų Programai įgyvendinti, atitinkamai priima sprendimą, kuris įforminamas Savivaldybės mero potvarkiu, kurio projektą rengia konkurso organizatorius.

39Informacija apie konkurso rezultatus per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės mero potvarkio registravimo skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA

 

40Programos vykdytojas, pasirašęs Finansavimo sutartį su Savivaldybės administracija, atsako už Programos įgyvendinimą bei tikslinį lėšų panaudojimą ir atsiskaito Nuostatuose ir Finansavimo sutartyje nustatyta tvarka.

41Programos vykdytojas, gavęs lėšų Programai įgyvendinti, turi teisę teikti motyvuotą realiu faktiniu poreikiu pagrįstą prašymą dėl papildomų lėšų skyrimo. Toks prašymas turi būti perduotas svarstyti komisijai, kuri atsižvelgdama į Sporto programoje esamas lėšas priima protokolinį nutarimą ir teikia rekomendaciją Savivaldybės merui dėl papildomų lėšų Programai įgyvendinti skyrimo arba neskyrimo, nurodydama priežastis. Sprendimą dėl papildomų lėšų skyrimo priima Savivaldybės meras. Skyrus papildomą finansavimą sudaromas susitarimas prie Finansavimo sutarties.

42Savivaldybės mero potvarkis dėl Programos finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

43Savivaldybės administracija ir Programos vykdytojas, kuriam skirtos lėšos, sudaro Finansavimo sutartį. Kartu su Finansavimo sutartimi Programos vykdytojas privalo pateikti užpildytą Programos sąmatą (forma B-1, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2024 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1K-383) (toliau – Išlaidų sąmata). Kiekvienais metais pasirašoma atskira Finansavimo sutartis.

44Finansavimo sutartis turi būti pasirašoma ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kai informuojama apie sprendimą skirti lėšų.

45Finansavimo sutartis gali būti pasirašoma elektroninėmis priemonėmis (elektroninių valdžios vartų portale ar pasirašius sertifikuotu elektroniniu parašu).

46Lėšas, skirtas Programai įgyvendinti, Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius (toliau – Apskaitos skyrius) perveda į Programos vykdytojo sąskaitą.

47Tinkamos Programos išlaidos:

47.1. tiesiogiai susijusios su Programoje numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos Programai vykdyti, pagrįstos Programos įgyvendinimo eiga ir Programos įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu;

47.2. patirtos nuo einamųjų metų pradžios iki Finansavimo sutarties sudarymo momento ir įtrauktos į išlaidų sąmatą;

47.3. patirtos ir apmokėtos nuo pasirašytos Finansavimo sutarties užregistravimo dienos iki Finansavimo sutartyje numatytos Programos vykdymo termino pabaigos dienos ir pagrįstos Programos vykdytojo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis.

48Programos vykdytojas Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui ir konkurso organizatoriui už lėšų panaudojimą ir veiklą atsiskaito Finansavimo sutartyje nurodyta tvarka. Programos įgyvendinimo metu keičiant daugiau kaip 20 procentų pateiktos detalios sąmatos lėšų tarp sąmatos eilučių, Programos vykdytojas privalo pateikti Savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotą prašymą, kuriame turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių būtina keisti Finansavimo sutartį. Prašydamas pakeisti Finansavimo sutartį Programos vykdytojas kartu turi pateikti patikslintą išlaidų sąmatą.

49Susitarimai dėl Finansavimo sutarties pakeitimo pasirašomi per 10 darbo dienų nuo prašymo pakeisti Finansavimo sutartį gavimo dienos arba Programos vykdytojui pateikiamas motyvuotas atsisakymas pakeisti Finansavimo sutartį.

50Programos vykdytojas, pasirašęs Finansavimo sutartį su Savivaldybės administracija, atsako už Programos įgyvendinimą ir tikslinį bei teisėtą lėšų panaudojimą. Programos vykdytojas įsipareigoja visoje komunikacijos medžiagoje nurodyti, kad lėšos Programai įgyvendinti skirtos Savivaldybės, ir naudoti Savivaldybės herbą. Visi naudojami miesto simboliai turi atitikti heraldikos ir kitus reikalavimus.

 

VI SKYRIUS

KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

51Programos vykdytojas Savivaldybės administracijos reikalavimu privalo pateikti visą prašomą informaciją, susijusią su Programos vykdymu ir (ar) lėšų, skirtų Programai, panaudojimu, įskaitant pirminius apskaitos dokumentus ar jų kopijas ir prisidėjimą įrodančius dokumentus.

52Savivaldybės administracija tikrina, ar lėšas Programai vykdyti gavęs Programos vykdytojas laikosi konkurso nuostatų reikalavimų ir Finansavimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

53Savivaldybės administracija nutraukia Finansavimo sutartį su Programos vykdytoju ir Programai įgyvendinti skirtos lėšos privalo būti grąžinamos per 5 (penkias) darbo dienas į Finansavimo sutartyje nurodytą Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kai:

53.1. nustato, kad Programos vykdytojas skirtas savivaldybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal Finansavimo sutartyje ar jos prieduose nurodytą paskirtį;

53.2. nustato esminių Nuostatų, Finansavimo sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Finansavimo sutarčiai vykdyti, pažeidimų;

53.3. paaiškėja, kad Programos vykdytojo paraiškoje buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, po Finansavimo sutarties sudarymo Programos vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba pradedamos bankroto procedūros, Programos vykdytojui taikomas turto areštas, sustabdoma arba apribojama jo veikla;

53.4. gavus sporto šakos nacionalinės federacijos ar sporto varžybas organizuojančios organizacijos pranešimą, kad Programos vykdytojas darė neteisėtus veiksmus, kurie galėjo paveikti rungtynių baigtį ar eigą.

54Programos vykdytojas skirtas Programai lėšas gali naudoti tik Finansavimo sutartyje nurodytiems tikslams įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.

55Už Finansavimo sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimą, Programai skirtų lėšų tikslinį panaudojimą, Projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) indėlį ir Finansavimo sutartyje ir (ar) paraiškoje nurodytų planuojamų veiklos vertinimo rodiklių pasiekimą atsako lėšas gavęs Programos vykdytojas.

56Nepanaudotas lėšas Programos vykdytojas Savivaldybės administracijai privalo grąžinti per 5 (penkias) darbo dienas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta Finansavimo sutartyje.

57Negrąžintos Programai įgyvendinti skirtos savivaldybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

58Programos vykdytojas, pateikęs klaidingas žinias apie Programos vykdymą ar ne pagal paskirtį panaudojęs savivaldybės biudžeto lėšas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

59Programai vykdyti skirtos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

60Ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61Nuostatuose nurodyti renkami duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

62Savivaldybės administracijai priėmus sprendimą dėl finansavimo, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 3 metus, jei Programai finansavimas neskiriamas – paraiška saugoma 1 metus, vadovaujantis Vidaus administravimo dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Vidaus administravimo dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Asmens duomenys gali būti saugomi ilgiau, jei tai būtina pagal teisės aktus ar ginčui, skundui išspręsti.

63Programą įgyvendinančių subjektų veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

64Teikdamas paraišką konkursui, paraiškos teikėjas sutinka, kad paraiškoje pateikta su konkursu susijusi informacija (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka) gali būti viešinama.

65Šie Nuostatai gali būti keičiami, papildomi ar pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

____________________________