PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO FUTBOLO SPORTO ŠAKOS 2025–2027 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS IR JOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 27 d. Nr. 1-563
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 29 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 13 ir 32 punktais ir Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 dalimis ir įgyvendindama Panevėžio miesto plėtros 2021–2027 metų strateginį planą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-362 „Dėl Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano ir Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti pridedamus:
2. Nustatyti, kad sprendimas:
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2024 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr. 1-563
PANEVĖŽIO MIESTO FUTBOLO SPORTO ŠAKOS 2025–2027 METŲ PLĖTROS PROGRAMA
Biudžetiniai metai |
2025–2027 m. |
Kodas |
Asignavimų valdytojas |
Panevėžio miesto savivaldybės administracija |
288724610 |
Priemonių vykdytojas |
Sporto skyrius |
10 |
Programos pavadinimas |
Panevėžio miesto futbolo sporto šakos vystymo programa |
12-01-01-01-01 |
Programos parengimo (tęsimo) argumentai |
Programa siekiama: 1. Plėtoti futbolo sporto šaką, užtikrinant įvairiapusį sportininkų rengimą įvairiose amžiaus grupėse. 2. Suteikti ir sistemingai gilinti sportininkų futbolo sporto šakos žinias, ugdyti fizinius, techninius, taktinius gebėjimus ir formuoti įgūdžius, plėtoti futbolo sporto šakos ir bendrąsias kompetencijas. 3. Remiantis naujausiais moksliniais tyrimais ir mokslininkų rekomendacijomis tobulinti sportinio rengimo procesą, taikant naujus metodus ir formas. 4. Sistemingai vykdyti perspektyvaus jaunimo atranką, tobulinti atrankos sistemą. 5. Nuosekliai vykdyti piramidės principu vaikų, jaunių ir jaunimo sportinį rengimą, suteikiantį galimybę kiekvienam sportininkui įgyti atitinkamas kompetencijas, reikalingas profesionaliam žaidėjui. 6. Organizuoti ir rengti futbolo varžybas kartu su šalies ir užsienio sporto organizacijomis skatinant fizinį aktyvumą, siekiant aukšto meistriškumo, vystant bendrą sportinę veiklą ir stiprinant bendradarbiavimą. 7. Rengti pamainą reprezentacinei miesto komandai. Panevėžio mieste futbolo sporto šakos 2025–2027 metų plėtros programa parengta atsižvelgiant į Panevėžio miesto plėtros 2021–2027 metų strateginį planą, Panevėžio miesto savivaldybės 2023–2025 metų strateginis veiklos planą, 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sporto plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 240 ir Lietuvos futbolo federacijos (toliau – LFF) strategiją „Žaidimo planas 2024“ |
|
Ilgalaikis prioritetas (pagal SP) |
Darni bendruomenė, kurianti miesto kultūrą |
01 |
ŠIA PROGRAMA ĮGYVENDINAMA |
||
Savivaldybės strateginis tikslas |
Stiprinti gyventojų sveikatą ir skatinti fizinį aktyvumą siekiant aukšto sporto meistriškumo |
1.2 |
Sporto programos tikslas |
Stiprinti gyventojų sveikatą ir skatinti fizinį aktyvumą siekiant aukšto sporto meistriškumo |
12-01 |
Sporto programos uždavinys |
Užtikrinti kokybišką ir efektyvią sveikatos priežiūrą |
12-01-01 |
Sporto programos priemonė |
Sporto įstaigų paslaugų stiprinimas ir plėtra |
12-01-01-01 |
Sporto programos papriemonė |
Futbolo vystymo programos finansavimas
|
12-01-01-01-01 |
Programos tikslas |
Vystyti struktūrizuotą futbolininkų sportinio rengimo sistemą, užtikrinti futbolo bendruomenei prieinamą, modernią ir saugią aplinką, prisidėti prie teigiamo Panevėžio miesto, šalies įvaizdžio formavimo |
UŽDAVINIAI:
1. Plėtoti futbolo sporto šakos sportininkų rengimo sistemą.
Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:
1.2. sudarytas kiekvienos amžiaus grupės metinis planas, kuriame nurodyta pagrindinė veikla: treniruočių intensyvumas, žaidimų modelis, stovyklos, turnyrai, sveikatinimas fizinio aktyvumo priemonėmis;
1.5. naudojama centralizuota žaidėjų duomenų bazė, skirta duomenims apie žaidėjus kaupti, analizuoti, vertinti;
1.9. sukurtos alternatyvios laisvalaikio praleidimo formos, gerinančios viešųjų paslaugų kokybę, pasirinkimo galimybę ir prieinamumą įvairaus amžiaus vaikams, nesiekiantiems sportinio rezultato;
2. Sudaryti sąlygas futbolo komandoms dalyvauti šalies čempionatuose ir pirmenybėse, šalies ir tarptautiniuose futbolo turnyruose.
Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:
2.1. licencijuota ir sertifikuota visa su futbolu susijusi veikla (vaikų ir jaunimo, suaugusiųjų futbolas), atitinkanti LFF sertifikavimo 3 žvaigždučių įvertinimą;
2.4. šalies čempionatuose ir pirmenybėse dalyvaujančių žaidėjų registracija LFF žaidėjų registracijos sistemoje;
2.5. šalies ir tarptautinių futbolo turnyrų organizavimas ir miestui atstovaujančių komandų dalyvavimas juose;
3. Užtikrinti talentingų futbolo žaidėjų dalyvavimą atrankose į nacionalinę ir jaunimo rinktines.
Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:
3.1. bendradarbiavimas su Panevėžio Raimundo Sargūno sporto gimnazija, LFF dėl Panevėžio miesto ir regiono talentingiausių sportininkų įtraukimo į jaunių, jaunimo ir suaugusiųjų rinktines;
4. Užtikrinti kvalifikacijos tobulinimo galimybes tiesiogiai ir netiesiogiai su futbolo veikla susijusiems personalo darbuotojams.
Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:
4.2. atliekama kvalifikuoto personalo, dirbančio su futbolo sporto šakos sportininkų grupėmis, atranka ir kompetencijų ugdymas;
5. Užtikrinti futbolo sporto šakos vystymuisi palankią, saugią ir patrauklią aplinką.
Uždavinys realizuojamas šiomis priemonėmis:
5.1. sporto bazių užtikrinimas (futbolo stadionai ir aikštės, sporto salės, įskaitant ir nuomojamas bazes);
5.2. techninių išteklių (įrangos ir inventoriaus) užtikrinimas pagal LFF futbolo ugdymo organizacijų sertifikavimo sistemą;
REZULTATO PASIEKIMO VERTINIMO KRITERIJAI:
1. Plėtojant futbolo sporto šakos sportininkų rengimo sistemą:
1.1. sudarytos sąlygos miesto sportininkus rengti pagal futbolo sporto šakos vystymo programą, atitinkančią LFF sertifikavimo ir licencijavimo kriterijus;
1.2. sudarytos sąlygos rengti sportininkus pagal individualias ir specializuotas sportinio rengimo programas;
1.5. suformuotas grįžtamasis ryšys (refleksija), pasiektas visapusiškas sportininkų pasitikėjimas ir motyvacijos garantas;
1.6. skatinama veiksminga konkurencija, gerinama viešųjų paslaugų kokybė, didinamos pasirinkimo galimybės ir prieinamumas;
2. Sudarius sąlygas futbolo komandoms dalyvauti šalies čempionatuose ir pirmenybėse, šalies ir tarptautiniuose futbolo turnyruose:
2.1. sudarytos deramos pasirengimo sąlygos sportininkams, besirengiantiems šalies ir tarptautinėms varžyboms;
2.2. sudarytos sąlygos miesto sportininkams dalyvauti aukščiausio diviziono varžybose siekiant aukštų sporto rezultatų;
3. Užtikrinus talentingų futbolo žaidėjų dalyvavimą atrankose į nacionalinę ir jaunimo rinktines:
3.1. sudarytos sąlygos gabiausiems ir geriausius sporto rezultatus pasiekusiems sportininkams atstovauti šalies rinktinei tarptautiniu lygmeniu;
4. Užtikrinus kvalifikacijos tobulinimo galimybes tiesiogiai ir netiesiogiai su futbolo veikla susijusiems personalo darbuotojams:
4.1. suburta kompetentinga ir darni darbuotojų bendruomenė, sudarytos sąlygos saviraiškai ir tobulėjimui;
5. Užtikrinus futbolo sporto šakos vystymuisi palankią, saugią ir patrauklią aplinką:
5.5. sustiprinta abipusiai naudingų ilgalaikių susitarimų su išorės partneriais plėtra.
PANEVĖŽIO MIESTO FUTBOLO SPORTO ŠAKOS 2025–2027 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS UŽDAVINIŲ IR REZULTATO PASIEKIMO VERTINIMO KRITERIJŲ LENTELĖ
|
UŽDAVINIAI: Rezultato pasiekimo vertinimo kriterijai: |
|||
|
Produkto vertinimo kriterijai |
Metai |
||
Eil. Nr. |
Pavadinimas, mato vnt. |
2025 |
2026 |
2027 |
1. |
Atitikimas LFF sertifikavimo žvaigždutėms, vnt. |
3 |
3 |
3 |
2. |
Futbolo specialistų, turinčių aukštąjį išsilavinimą ir futbolo trenerio UEFA licenciją, skaičius, žm. |
16 |
17 |
18 |
3. |
Specialistų (medicininio personalo, atletinio rengimo, sporto vadybos, kito aptarnaujančiojo personalo) skaičius, žm. |
5 |
6 |
6 |
4. |
Parengta programa kiekvienam sportinio ugdymo etapui pagal žaidimo modelį (5x5, 8x8, 11x11), vnt. |
1
|
1
|
1
|
5. |
Programoje dalyvaujančių asmenų skaičius, žm. |
500 |
520 |
550 |
6. |
Sukomplektuotų sportinio rengimo grupių skaičius, vnt. |
30 |
32 |
34 |
7. |
Miestui atstovaujančių komandų (jaunių, jaunučių ir vaikų amžiaus), dalyvaujančių šalies ir regiono futbolo varžybose, skaičius, vnt. |
20 |
21 |
22 |
8. |
Miestui atstovaujančių komandų (vyrų suaugusiųjų), dalyvaujančių Lietuvos futbolo federacijos I lygos varžybose, vnt. |
1 |
1 |
1 |
9. |
Sporto gimnazijoje sportuojančių sportininkų skaičius, žm. |
30 |
35 |
35 |
10. |
Išugdytų sportininkų skaičius, žaidžiančių Panevėžio miesto komandose (suaugusiųjų Lietuvos futbolo lygos varžybose), žm. |
14 |
14 |
15 |
11. |
Sportininkų, dalyvaujančių miesto, regiono, šalies ir tarptautinėse varžybose, skaičius, žm. |
330 |
340 |
350 |
12. |
Aukščiausio lygmens divizionuose (11–17 m. amžiaus vaikinai, merginos) dalyvaujančių komandų skaičius, vnt. |
7 |
7 |
7 |
13. |
Sportininkų, atstovaujančių rinktinėse, skaičius pagal amžiaus grupes, žm. |
U21 – 1; U19 – 5; U17 – 3; U16 – 3; U15 – 5; merginų – 3 |
U21 – 2; U19 – 5; U17 – 3; U16 – 3; U15 – 5; merginų – 3 |
U21 – 2; U19 – 5; U17 – 3; U16 – 3; U15 – 5; merginų – 3 |
14. |
Surengtų šalies ir tarptautinių futbolo turnyrų skaičius, vnt. |
10 |
11 |
12 |
15. |
Dalyvauta kvalifikacijos kėlimo kursuose ar kituose mokymuose (treneriai, kitas sportinio rengimo personalas), val. |
70 |
75 |
80 |
16. |
Dalyvauta kvalifikacijos kėlimo kursuose ar kituose mokymuose (administracija, kitas personalas), val. |
65 |
65 |
70 |
17. |
Įgyvendintas alternatyvus laisvalaikio praleidimo projektas įvairaus amžiaus vaikams, nesiekiantiems sportinio rezultato, vnt. |
5 |
5 |
6 |
18. |
Naudojamų sporto bazių (įskaitant ir nuomojamas) skaičius, vnt. |
8 |
8 |
9 |
Galimi programos vykdymo ir finansavimo šaltiniai:
7. rėmėjų (privačios) lėšos.
Su futbolo sporto šakos vystymo programos įgyvendinimu susiję teisės aktai:
5. Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų planas, patvirtintas Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-362 „Dėl Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano ir Panevėžio miesto strateginio plėtros 2021–2027 metų plano įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“;
6. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sporto plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 240 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos sporto plėtros programos patvirtinimo“;
7. Panevėžio miesto savivaldybės 2023–2025 metų strateginis veiklos planas, patvirtintas Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. sausio 23 d. sprendimu Nr. 1-1 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės 2023–2025 metų strateginio veiklos plano, socialinės ir ekonominės plėtros programų patvirtinimo“;
8. LFF strategija „Žaidimo planas 2024“, patvirtinta Lietuvos futbolo federacijos vykdomojo komiteto posėdžio nutarimu;
9. Savivaldybių biudžetų lėšomis finansuojamų sportininkų rengimo įstaigų ir organizacijų veiklos reglamentavimo rekomendacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. V-793 „Dėl Savivaldybių biudžetų lėšomis finansuojamų sportininkų rengimo įstaigų ir organizacijų veiklos reglamentavimo rekomendacijų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2024 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr. 1-563
PANEVĖŽIO MIESTO FUTBOLO SPORTO ŠAKOS 2025–2027 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto futbolo sporto šakos 2025–2027 metų plėtros programos finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Panevėžio miesto futbolo sporto šakos 2025–2027 metų plėtros programos (toliau – Programa) įgyvendinimo konkurso (toliau – konkursas) tikslus, Programos finansavimo iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas), paraiškos pateikimo, paraiškos vertinimo, Programos finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo, atsiskaitymo už jų panaudojimą, kontrolės, atsakomybės ir ginčų sprendimo tvarką.
3. Konkurso organizatorius – Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Sporto skyrius (toliau – Sporto skyrius).
5. Paraiškas Programai įgyvendinti gali teikti Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje registruoti ir sporto veiklą ne mažiau kaip 3 (tris) paskutinius metus vykdantys juridiniai asmenys, atitinkantys Nuostatų 17 punkte nurodytus reikalavimus, kurių pagrindinė veiklos sritis – rengti sportininkus. Programos vykdytojas renkamas konkurso būdu.
7. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos:
7.1. Komisija – kolegialus organas, sudarytas Savivaldybės mero potvarkiu, veikiantis pagal komisijos veiklos nuostatus, patvirtintus Savivaldybės mero potvarkiu.
7.2. Paraiška – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintos formos dokumentas, paraiškos teikėjo teikiamas Savivaldybės administracijos Sporto skyriui, siekiant gauti finansavimą Programai įgyvendinti.
7.3. Paraiškos teikėjas – paraišką teikiantis juridinis asmuo, siekiantis gauti finansavimą Programai įgyvendinti.
7.4. Programos vykdytojas – juridinis asmuo, atsakingas už savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamos Programos įgyvendinimą, paraiškos teikėjas, pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracija dėl Programos finansavimo.
7.5. Programos vykdytojo, partnerių (rėmėjų) indėlis – tai lėšų suma ar lėšų suma įvertintas nepiniginis įnašas (savanoriškas darbas, kilnojamasis ar nekilnojamasis turtas, suteiktos patalpos, prekės ar paslaugos), kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie Programos įgyvendinimo.
7.6. Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintos formos savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo Programai įgyvendinti sutartis, sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir Programos vykdytojo.
II SKYRIUS
KONKURSO TIKSLAS, PROGRAMOS VYKDYTOJO LĖŠŲ DALIS
8. Konkurso tikslas – atrinkti Programos vykdytoją, kuris įgyvendins Programą, ir užtikrinti 2025–2027 metais dalinį finansavimą iš savivaldybės biudžeto lėšų Programai įgyvendinti.
9. Programai įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų visos Programos poreikio (veiklų išlaidų). Lėšų dalį, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto lėšos, turi padengti Programos vykdytojas savo arba rėmėjų (partnerių) indėliu (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Prisidėjimas ir (ar) indėlis, teikiamas natūra prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiamas pinigine verte (nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako paraiškos teikėjas). Visuose indėlį patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas Programos pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (parama lėšomis ar natūra), finansinio įsipareigojimo vertė eurais.
10. Savivaldybės finansuojama dalis Programai įgyvendinti negali būti didesnė kaip 90 procentų Programai skiriamų lėšų.
III SKYRIUS
PARAIŠKOS PATEIKIMO TVARKA
11. Paraiškų teikimo terminas – ne mažiau kaip 15 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo datos. Kvietimas teikti paraiškas konkursui skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.panevezys.lt (toliau – Savivaldybės interneto svetainė). Skelbime nurodoma:
12. Patvirtintos formos paraiška pateikiama Sporto skyriui, atsižvelgiant į konkurso skelbime numatytą paraiškų priėmimo terminą, kurį nustato Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.
13. Paraiškos teikėjas, rengdamas paraišką, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškos rengimo klausimais. Konsultacijas ir informaciją teikia konkurso administratorius telefonu ar el. paštu iki paskutinės paraiškų pateikimo ir registravimo darbo dienos pabaigos.
14. Paraiška su priedais teikiama lietuvių kalba:
15. Paraišką su priedais turi teisę teikti juridinio asmens vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia juridinio asmens vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas juridinio asmens vadovo įgaliojimas.
16. Kartu su paraiška pateikiama:
16.1. Programos vykdytojo VĮ Registrų centro išduota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro elektroninio sertifikuoto išrašo kopija arba VĮ Registrų centro išduota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro išplėstinio išrašo kopija (kai paraiška teikiama pirmą kartą);
16.4. dokumentai, patvirtinantys organizacijos turimas lėšas, sutarčių, preliminarių sutarčių kopijos, ketinimų protokolai, raštai, laiškai;
16.5. įsipareigojimo raštas dėl įgyvendinant Programą dalyvausiančių sportinio rengimo grupių ir trenerių (su kuriais yra sudarytos sutartys), dirbsiančių su sportinio rengimo grupėmis, skaičius;
17. Paraiškos teikėjas turi atitikti visus Programos uždavinių ir rezultato pasiekimo vertinimo kriterijų lentelėje numatomus rezultato pasiekimo vertinimo kriterijus.
18. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir paraiškos teikėjų lygiateisiškumą, po paraiškos pateikimo jos taisyti, tikslinti, pildyti ar papildomai teikti dokumentus paraiškos teikėjo iniciatyva negalima.
19. Paraiška turi būti pateikta ir užregistruota iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Paraiškos, kurių registracija Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje 1 darbo diena vėlesnė nei Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytas paraiškos teikimo terminas, nevertinamos. Konkurso administratorius apie pavėluotai pateiktą ir nevertintiną paraišką paraiškos teikėją raštu arba el. paštu informuoja per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškos pateikimo konkursui dienos.
20. Juridinis asmuo praranda teisę dalyvauti konkurse ir teikti paraišką, jeigu yra bent viena iš šių aplinkybių:
20.4. juridinis asmuo, ankstesniais metais naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas neįvykdė sutarties ar netinkamai ją įvykdė ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) sutarties pažeidimas, ir nuo pažeidimo pašalinimo ar panaikinimo nepraėjo 2 (dveji) metai;
20.5. juridinis asmuo teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos VĮ Registrų centrui ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
20.6. iš juridinio asmens Savivaldybės administracijai buvo priteistos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos gautos savivaldybės biudžeto lėšos ir nepraėjo 2 (dveji) metai nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos;
21. Esant bent vienai Nuostatų 20 punkte nurodytai aplinkybei, gauta paraiška yra nevertinama. Taip pat nevertinama ir gauta paraiška, jei ji pateikta juridinio asmens, nepatenkančio į subjektų, turinčių teisę teikti paraišką, grupę arba paraiškoje arba jos prieduose paraiškos teikėjas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją. Konkurso administratorius apie nevertintiną paraišką paraiškos teikėją informuoja Nuostatų 19 punkte nustatyta tvarka.
24. Paraiškos teikėjas, teikdamas paraišką, sutinka, kad su paraiška susijusi informacija gali būti skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
IV SKYRIUS
PARAIŠKOS VERTINIMO TVARKA
26. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, paraiškų vertinimas vykdomas taikant dviejų pakopų vertinimą: paraiškos administracinės atitikties vertinimą ir kokybinį vertinimą.
27. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka konkurso administratorius per ne daugiau kaip 15 darbo dienų nuo nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos ir įvertina, ar paraiška:
27.5. paraiškos teikėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš savivaldybės biudžeto konkurso būdu gautas lėšas ir (arba) gautas lėšas panaudojo tikslingai;
28. Atliekant paraiškos administracinės atitikties vertinimą, užpildoma Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta Programos įgyvendinimo paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė.
29. Jeigu su paraiška nepateikti visi konkurso skelbime nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba paraiška pateikta nesilaikant konkurso nuostatuose nustatytų administracinių reikalavimų ir yra galimybė pašalinti trūkumus, konkurso administratorius paraiškoje nurodytu paraiškos teikėjo el. pašto adresu apie tai vieną kartą informuoja paraiškos teikėją, nustatydamas ne ilgesnį nei 3 darbo dienų terminą šiam trūkumui pašalinti. Paraiškos, neatitinkančios konkurso nuostatuose nustatytų formalių (administracinės atitikties) reikalavimų, atmetamos ir neteikiamos kokybiniam vertinimui.
30. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji per 5 darbo dienas nuo administracinės atitikties vertinimo teikiama komisijai kokybiniam vertinimui atlikti.
31. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo visų paraiškų vertinimo, jeigu jis yra paraiškos teikėjo vadovas, dalyvis, darbuotojas arba dalyvauja įgyvendinant kitą programą, arba susijęs giminystės ar svainystės ryšiais, arba yra suinteresuotas vertinimo rezultatais. Jeigu komisijos narys nenusišalina nuo paraiškų vertinimo, teisę jį nušalinti turi komisijos pirmininkas. Į posėdžio protokolą įrašoma informacija apie galimą interesų konfliktą.
32. Paraiškos turi būti įvertintos ir pateikti finansavimo siūlymai per 30 darbų dienų, laikotarpį skaičiuojant nuo pirmos konkurso administratoriaus pateiktų paraiškų komisijai vertinti dienos. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai, užpildydami Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintą Programos įgyvendinimo paraiškos kokybinio vertinimo anketą. Jeigu paraišką vertino 2 komisijos nariai ir vienas iš jų nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, tokiu atveju komisijos pirmininkas paskiria trečią komisijos narį paraiškai įvertinti.
33. Jeigu komisijos nariams vertinant paraiškas ir su jomis pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projektų vertinimui, komisijos nariai el. paštu kreipiasi į konkurso administratorių su prašymu patikslinti paraiškos teikėjo pateiktą informaciją, nurodydami savo prašymo motyvus. Konkurso administratorius vieną kartą paraiškoje nurodytu kontaktiniu el. paštu nurodo paraiškos teikėjui pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo išsiuntimo dienos. Paraiškos teikėjo gali būti prašoma tik tos informacijos, kurios pati komisija negali gauti. Negali būti prašoma pateikti nepagrįstos informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant paraiškas. Jeigu paraiškos teikėjas per konkurso administratoriaus nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, konkurso administratorius apie tai informuoja komisiją.
34. Maksimalus balų skaičius, kurį paraiškai gali skirti vienas komisijos narys, – 100. Komisijos narių paraiškų vertinimo rezultatai apibendrinami ir apskaičiuojami skirtų balų vidurkiai.
35. Galimybę būti finansuojami turi paraiškų teikėjai, kurie surinko daugiausia komisijos vertinimo vidurkio balų ir kuriems užteko Programai įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų. Paraiškos, surinkusios mažiau kaip 60 balų, nefinansuojamos. Paraiškos, surinkusios 60 ir daugiau balų, bet nefinansuotos dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiamos į rezervinį sąrašą. Programai iš rezervinio sąrašo finansavimas gali būti skirtas, jei paraiškos teikėjas, kurio Programai buvo paskirtas finansavimas, nesudarė savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (toliau – Finansavimo sutartis) per Nuostatų 44 punkte nustatytą terminą, atsisakė dalies lėšų ar nutraukus Finansavimo sutartį grąžino nepanaudotas lėšas.
36. Jei kelių paraiškų teikėjų pateiktos paraiškos pagal turinį ir prioritetą yra įvertintos vienodai (surenka tiek pat balų), pirmenybė teikiama paraiškos teikėjui, kuris Programai įgyvendinti prašo mažesnės finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų dalies.
37. Pirmaisiais Programos įgyvendinimo metais komisija, atsižvelgdama į Savivaldybės tarybos patvirtintus tų metų savivaldybės biudžeto asignavimus, skirtus Programai finansuoti, posėdžio metu priima sprendimą dėl siūlomo finansuoti Programos vykdytojo ir rekomenduojamų skirti lėšų Programai įgyvendinti. Komisija protokoliniu siūlymu teikia rekomendaciją Savivaldybės merui dėl pirmais Programos įgyvendinimo metais siūlomo finansuoti Programos vykdytojo ir Programos vykdymui rekomenduojamų skirti lėšų, o antraisiais ir trečiaisiais Programos įgyvendinimo metais – dėl Programai įgyvendinti rekomenduojamų skirti lėšų Programos vykdytojui. Antraisiais ar trečiaisiais Programos įgyvendinimo metais, jei Programos vykdytojas neužtikrino Nuostatų 9 punkte numatytų reikalavimų vykdymo praėjusias metais, lėšos mažinamos atitinkama dalimi.
38. Savivaldybės meras, atsižvelgdamas į komisijos siūlymą dėl siūlomo finansuoti Programos vykdytojo ir rekomenduojamų skirti lėšų Programai įgyvendinti, atitinkamai priima sprendimą, kuris įforminamas Savivaldybės mero potvarkiu, kurio projektą rengia konkurso organizatorius.
V SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA
40. Programos vykdytojas, pasirašęs Finansavimo sutartį su Savivaldybės administracija, atsako už Programos įgyvendinimą bei tikslinį lėšų panaudojimą ir atsiskaito Nuostatuose ir Finansavimo sutartyje nustatyta tvarka.
41. Programos vykdytojas, gavęs lėšų Programai įgyvendinti, turi teisę teikti motyvuotą realiu faktiniu poreikiu pagrįstą prašymą dėl papildomų lėšų skyrimo. Toks prašymas turi būti perduotas svarstyti komisijai, kuri atsižvelgdama į Sporto programoje esamas lėšas priima protokolinį nutarimą ir teikia rekomendaciją Savivaldybės merui dėl papildomų lėšų Programai įgyvendinti skyrimo arba neskyrimo, nurodydama priežastis. Sprendimą dėl papildomų lėšų skyrimo priima Savivaldybės meras. Skyrus papildomą finansavimą sudaromas susitarimas prie Finansavimo sutarties.
42. Savivaldybės mero potvarkis dėl Programos finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
43. Savivaldybės administracija ir Programos vykdytojas, kuriam skirtos lėšos, sudaro Finansavimo sutartį. Kartu su Finansavimo sutartimi Programos vykdytojas privalo pateikti užpildytą Programos sąmatą (forma B-1, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2024 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1K-383) (toliau – Išlaidų sąmata). Kiekvienais metais pasirašoma atskira Finansavimo sutartis.
44. Finansavimo sutartis turi būti pasirašoma ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kai informuojama apie sprendimą skirti lėšų.
45. Finansavimo sutartis gali būti pasirašoma elektroninėmis priemonėmis (elektroninių valdžios vartų portale ar pasirašius sertifikuotu elektroniniu parašu).
46. Lėšas, skirtas Programai įgyvendinti, Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius (toliau – Apskaitos skyrius) perveda į Programos vykdytojo sąskaitą.
47. Tinkamos Programos išlaidos:
47.1. tiesiogiai susijusios su Programoje numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos Programai vykdyti, pagrįstos Programos įgyvendinimo eiga ir Programos įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu;
47.2. patirtos nuo einamųjų metų pradžios iki Finansavimo sutarties sudarymo momento ir įtrauktos į išlaidų sąmatą;
48. Programos vykdytojas Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui ir konkurso organizatoriui už lėšų panaudojimą ir veiklą atsiskaito Finansavimo sutartyje nurodyta tvarka. Programos įgyvendinimo metu keičiant daugiau kaip 20 procentų pateiktos detalios sąmatos lėšų tarp sąmatos eilučių, Programos vykdytojas privalo pateikti Savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotą prašymą, kuriame turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių būtina keisti Finansavimo sutartį. Prašydamas pakeisti Finansavimo sutartį Programos vykdytojas kartu turi pateikti patikslintą išlaidų sąmatą.
49. Susitarimai dėl Finansavimo sutarties pakeitimo pasirašomi per 10 darbo dienų nuo prašymo pakeisti Finansavimo sutartį gavimo dienos arba Programos vykdytojui pateikiamas motyvuotas atsisakymas pakeisti Finansavimo sutartį.
50. Programos vykdytojas, pasirašęs Finansavimo sutartį su Savivaldybės administracija, atsako už Programos įgyvendinimą ir tikslinį bei teisėtą lėšų panaudojimą. Programos vykdytojas įsipareigoja visoje komunikacijos medžiagoje nurodyti, kad lėšos Programai įgyvendinti skirtos Savivaldybės, ir naudoti Savivaldybės herbą. Visi naudojami miesto simboliai turi atitikti heraldikos ir kitus reikalavimus.
VI SKYRIUS
KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA
51. Programos vykdytojas Savivaldybės administracijos reikalavimu privalo pateikti visą prašomą informaciją, susijusią su Programos vykdymu ir (ar) lėšų, skirtų Programai, panaudojimu, įskaitant pirminius apskaitos dokumentus ar jų kopijas ir prisidėjimą įrodančius dokumentus.
52. Savivaldybės administracija tikrina, ar lėšas Programai vykdyti gavęs Programos vykdytojas laikosi konkurso nuostatų reikalavimų ir Finansavimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
53. Savivaldybės administracija nutraukia Finansavimo sutartį su Programos vykdytoju ir Programai įgyvendinti skirtos lėšos privalo būti grąžinamos per 5 (penkias) darbo dienas į Finansavimo sutartyje nurodytą Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kai:
53.1. nustato, kad Programos vykdytojas skirtas savivaldybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal Finansavimo sutartyje ar jos prieduose nurodytą paskirtį;
53.2. nustato esminių Nuostatų, Finansavimo sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Finansavimo sutarčiai vykdyti, pažeidimų;
53.3. paaiškėja, kad Programos vykdytojo paraiškoje buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, po Finansavimo sutarties sudarymo Programos vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba pradedamos bankroto procedūros, Programos vykdytojui taikomas turto areštas, sustabdoma arba apribojama jo veikla;
54. Programos vykdytojas skirtas Programai lėšas gali naudoti tik Finansavimo sutartyje nurodytiems tikslams įgyvendinti ir tik pagal nurodytą tikslinį lėšų paskirstymą.
55. Už Finansavimo sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimą, Programai skirtų lėšų tikslinį panaudojimą, Projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) indėlį ir Finansavimo sutartyje ir (ar) paraiškoje nurodytų planuojamų veiklos vertinimo rodiklių pasiekimą atsako lėšas gavęs Programos vykdytojas.
56. Nepanaudotas lėšas Programos vykdytojas Savivaldybės administracijai privalo grąžinti per 5 (penkias) darbo dienas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta Finansavimo sutartyje.
57. Negrąžintos Programai įgyvendinti skirtos savivaldybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
58. Programos vykdytojas, pateikęs klaidingas žinias apie Programos vykdymą ar ne pagal paskirtį panaudojęs savivaldybės biudžeto lėšas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
61. Nuostatuose nurodyti renkami duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
62. Savivaldybės administracijai priėmus sprendimą dėl finansavimo, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 3 metus, jei Programai finansavimas neskiriamas – paraiška saugoma 1 metus, vadovaujantis Vidaus administravimo dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Vidaus administravimo dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Asmens duomenys gali būti saugomi ilgiau, jei tai būtina pagal teisės aktus ar ginčui, skundui išspręsti.
63. Programą įgyvendinančių subjektų veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
64. Teikdamas paraišką konkursui, paraiškos teikėjas sutinka, kad paraiškoje pateikta su konkursu susijusi informacija (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka) gali būti viešinama.