AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO BENDRUOMENĖJE PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. vasario 12 d. Nr. T-13(E)
Naujoji Akmenė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 ir 14 dalimis, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, įgyvendindama Akmenės rajono savivaldybės 2015-2017 m. m. strateginio veiklos plano 2 Programos „Socialinės apsaugos plėtojimo, skurdo bei socialinės atskirties mažinimo ir sveikatos programa“ tikslą „Įgyvendinti Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais numatytą socialinę ir sveikatos politiką, mažinti socialinę atskirtį rajone“, patvirtintą Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. T-5(E), siekdama užtikrinti socialinių paslaugų prieinamumą Savivaldybės gyventojams kuo arčiau jų gyvenamosios vietos, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Socialinių paslaugų teikimo bendruomenėje projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. T-268 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų teikiamų socialinių paslaugų, įtrauktų į rajono savivaldybės socialinių paslaugų planą, finansavimo iš Savivaldybės biudžeto tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo numatyta tvarka.
PATVRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės tarybos
2015 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. T-13(E)
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO BENDRUOMENĖJE PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinių paslaugų teikimo bendruomenėje projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau vadinama– Aprašas) skirtas nustatyti socialinėje srityje dirbančių nevyriausybinių organizacijų socialinių paslaugų teikimo bendruomenei projektų (toliau vadinama – projektai) prioritetus, projektų remiamas socialines paslaugas, reikalavimus projektų paraiškas teikiančioms organizacijoms, tikslines projekto dalyvių grupes, projektų vertinimo, lėšų paskirstymo eigą, finansavimo sąlygas ir įgyvendinimo stebėseną.
2. Projektų finansavimo tikslas – mažinti neįgaliųjų, pensinio amžiaus asmenų ir kitų socialinių problemų turinčių Savivaldybės gyventojų socialinę atskirtį, gerinti jų socialinę integraciją į visuomenę, įtraukiant į socialinių paslaugų teikimo procesą socialinio darbo srityje veikiančias nevyriausybines organizacijas (asociacijas, labdaros ir paramos fondus, bendrijas, sąjungas, draugijas) (toliau vadinama – organizacija), kurios teiktų savo veiklos teritorijoje gyvenantiems asmenims socialines paslaugas ir sudarytų galimybes atskirtį patiriantiems bendruomenės nariams dalyvauti visuomenės gyvenime.
3. Savivaldybės administracija:
3.1. parengia ir patvirtina socialines paslaugas teikiančių nevyriausybinių organizacijų projektų paraiškų priėmimą, vertinimą, atranką ir lėšų projektų įgyvendinimui paskirstymą reglamentuojančias tvarkas.
3.2. ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 1 d. skelbia konkursus projektams finansuoti iš Savivaldybės biudžeto lėšų;
3.3. organizuoja ir atlieka projektų paraiškų vertinimą ir projektų atranką, tvirtina lėšų paskirstymą;
II. PROJEKTŲ PRIORITETAI
5. Prioritetas teikiamas projektams:
5.1. skirtiems neįgaliųjų, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas sunkus neįgalumo lygis, arba 0–40 procentų darbingumo lygis, arba didelių specialiųjų poreikių lygis, poreikiams tenkinti;
5.2. kuriuose siūlomos naujos, projekto teikimo laikotarpiu Savivaldybėje neteikiamos socialinės paslaugos;
5.4. kuriose socialinių paslaugų teikimo poreikis pagrįstas apklausos, nuomonės tyrimo ar pan. duomenimis;
III. PROJEKTŲ REMIAMOS PASLAUGOS
6. Remiamos organizacijos bendruomenės nariams teikiamos socialinės paslaugos, apibrėžtos Socialinių paslaugų kataloge ir įtrauktos į einamųjų metų Savivaldybės socialinių paslaugų planą:
6.1. informavimo paslaugos – reikalingos informacijos suteikimas asmeniui apie galimybę gauti jam reikalingą socialinę pagalbą;
6.2. konsultavimo paslaugos – kartu su asmeniu išsiaiškinama jo socialinė problema ir ieškoma veiksmingų būdų šios problemos sprendimui;
6.3. sociokultūrinės paslaugos – laisvalaikio organizavimo paslaugos nevyriausybinės organizacijos veiklos teritorijoje gyvenantiems asmenims, siekiant išvengti socialinių problemų. Mažinti pažeidžiamų žmonių socialinę atskirtį, sudarant galimybes bendrauti, užsiimti mėgstama veikla ir pan.;
6.4. asmeninės higienos ir priežiūros organizavimo paslaugos – suteikiama pagalba asmenims, kurie dėl mažų pajamų, skurdo ar įgūdžių stokos negali ar nesugeba pasirūpinti savo asmenine higiena. Kadangi ne visi Savivaldybės gyventojai turi sąlygas pasirūpinti savo asmenine higiena, organizacijos skatinamos minėtiems asmenims suteikti skalbimo, dušo ir pan. paslaugas;
6.5. pagalbos į namus – asmens namuose teikiamos paslaugos, padedant jam tvarkytis buityje ir turint tikslą įtraukti jį į bendruomenės gyvenimą;
6.6. aprūpinimas labdaros daiktais – būtiniausių drabužių, avalynės, patalynės ir kitų reikmenų teikimas skurdžiai gyvenantiems asmenims. Kitas šios paslaugos teikimo tikslas – aktyvinti bendruomenę, skatinti pasirūpinti sunkiau gyvenančiu bendruomenės nariu;
IV. REIKALAVIMAI ORGANIZACIJOMS
7. Projekto paraišką turi teisę teikti įregistruota juridinių asmenų registre socialines paslaugas teikianti organizacija (asociacija, labdaros ir paramos fondas, bendrija, sąjunga, draugija), atitinkanti šiuos reikalavimus:
7.1. organizacijos teikiamos socialinės paslaugos yra įtrauktos į Akmenės rajono savivaldybės einamųjų metų socialinių paslaugų planą;
7.2. organizacija neįgyvendina iš valstybės ir Savivaldybės biudžeto finansuojamo Socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projekto;
7.3. pagrindinis organizacijos veiklos tikslas - socialinių paslaugų teikimas organizacijos veiklos teritorijoje gyvenantiems asmenims, kuriems dėl negalios, senatvės, vienišumo ar kitų socialinių problemų kylantiems specialiesiems poreikiams tenkinti yra reikalingos socialinės paslaugos bei kitos socialinės pagalbos priemonės.
8. Organizacija gali pateikti ne daugiau kaip vieną projekto paraišką, kuri turi:
8.1. prisidėti prie Savivaldybės Socialinės apsaugos plėtojimo, skurdo bei socialinės atskirties mažinimo ir sveikatos programos įgyvendinimo;
8.3. turėti argumentuotą finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų pagrindimą, t.y. paraiškoje turi būti pateikta pagrįsta informacija finansavimui iš Savivaldybės biudžeto gauti.
V. PROJEKTŲ TIKSLINĖS GRUPĖS
VI. finansavimo dydis, TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS ir lėšų panaudojimas
10. Organizacijų, teikiančių Savivaldybės administracijai paraiškas pirmą kartą, finansavimo dydis negali būti didesnis negu 1000 Eur.
11. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jeigu jos:
12. Skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos:
12.1. išlaidoms, susijusioms su paraiškoje numatytų socialinių paslaugų organizavimu ir teikimu, apmokėti;
12.2. patalpų, skirtų paraiškoje aprašytai veiklai vykdyti, eksploatavimo išlaidoms (šildymui, elektros energijai, vandentiekiui ir kanalizacijai, kitai patalpų priežiūrai) apmokėti;
12.3. paraiškos vykdytojų transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai, transporto bilietams ir pan.) apmokėti;
VII. PARAIŠKŲ VERTINIMO IR ATRANKOS ORGANIZAVIMAS BEI SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS
14. Nevyriausybinės organizacijos, atitinkančios šio Aprašo 7 punkto reikalavimus, kasmet teikia projektų paraiškas Savivaldybės administracijai gauti Savivaldybės biudžeto finansavimą, reikalingą einamųjų metų socialinių paslaugų teikimui. Projektų paraiškų priėmimą ir vertinimą organizuoja Savivaldybės administracija. Savivaldybės administracijos direktorius tvirtina projektų vertinimo komisijos sudėtį, jos sudarymo bei darbo organizavimo tvarką, paraiškos formą, projektų paraiškų priėmimo, vertinimo ir atrankos tvarką, Savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymą, finansavimo sutarties formą.
15. Projektų paraiškų vertinimas susideda iš dviejų dalių:
15.1. vertinama, ar organizacija atitinka šio Aprašo 7 punkte išdėstytus reikalavimus. Jei projekto paraišką pateikusi organizacija neatitinka bent vieno minėtame punkte nustatyto reikalavimo, tolesnis projekto paraiškos vertinimas sustabdomas;
15.2. vertinama projektų paraiškų kokybė pagal nustatytą tvarką ir kriterijus. Paraišką vertina ne mažiau kaip 3 komisijos nariai, pateikia pastabas ir rekomendacijas, įrašo išvadą dėl lėšų skyrimo (neskyrimo). Dėl projekto rėmimo komisija sprendžia bendru susitarimu, parengia Savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymo projektą ir teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės biudžeto lėšos projektams skiriamos rajono savivaldybės tarybai patvirtinus einamųjų metų Savivaldybės Socialinės apsaugos plėtojimo, skurdo bei socialinės atskirties mažinimo ir sveikatos programą.
VIII. PROJEKTO FINANSAVIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
16. Savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinus projektams skirtų lėšų paskirstymą, Savivaldybės administracija raštu per 15 darbo dienų informuoja organizacijas dėl projektų finansavimo ir sutarčių sudarymo. Jeigu projektui finansavimas neskirtas, Savivaldybės administracija raštu per 15 darbo dienų apie šį sprendimą informuoja organizacijas, nurodydama motyvus.
17. Organizacija, gavusi informaciją dėl projektui skirto finansavimo, per 15 kalendorinių dienų pateikia Savivaldybės administracijai patikslintą projektą pagal skirtas lėšas, pateiktas pastabas ir rekomendacijas. Jeigu organizacija per 15 kalendorinių dienų nuo informacijos dėl skirto finansavimo gavimo nepateikia Savivaldybės administracijai patikslinto projekto, su ja projekto finansavimo sutartis nesudaroma.
18. Organizacijai pateikus Savivaldybės administracijai patikslintą projektą pagal skirtas lėšas, Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas Savivaldybės administracijos darbuotojas su organizacija pasirašo projekto finansavimo sutartį.
19. Esant finansinei galimybei, projektus įgyvendinančioms organizacijoms, kurių projektai finansuoti iš dalies, gali būti skiriama papildomai lėšų projektams įgyvendinti. Tokiu atveju organizacija Savivaldybės administracijai teikia motyvuotą prašymą ir išlaidų detalią sąmatą papildomam finansavimui gauti, nurodydama projekto veiklas, kurioms bus panaudotos prašomos lėšos. Organizacijos prašomos lėšos neturi viršyti atitinkamam projektui iki visiško finansavimo trūkstamos dalies.
IX. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA
21. Projektų įgyvendinimo kontrolės tikslas – užtikrinti tikslingą ir efektyvų lėšų panaudojimą, įgyvendinant projektus.
22. Asmuo, turintis teisę veikti projektą įgyvendinančios organizacijos vardu, atsako už projektui skirtų lėšų tikslinį panaudojimą.
23. Savivaldybės administracija kontroliuoja finansuojamų projektų įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą pagal paskirtį, tai yra tikrina einamaisiais kalendoriniais metais (projekto įgyvendinimo metu) ir pasibaigus kalendoriniams metams (pasibaigus projekto įgyvendinimui), kaip tikslingai organizacijos naudoja projektams finansuoti skirtas lėšas (ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotoms, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar laikomasi teisės norminių aktų, projektuose numatytų veiklų, ar pasiekiamas planuotas rezultatas).
24. Organizacija teikia Savivaldybės administracijai ataskaitas apie projekto vykdymą, lėšų panaudojimą ir pasiektus rezultatus pagal projekto finansavimo sutartyje pridėtas ataskaitų formas ir nustatytus terminus.
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
26. Projektai finansuojami iš Akmenės rajono savivaldybės Socialinės apsaugos plėtojimo, skurdo bei socialinės atskirties mažinimo ir sveikatos programai patvirtintų asignavimų.
27. Organizacijos turi teisę skųsti sprendimus, priimtus vadovaujantis šiuo Aprašu, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
28. Esant finansinei galimybei, Savivaldybės administracija turi teisę skirti Savivaldybės biudžeto lėšas kitoms socialinio darbo srityje veikiančioms nevyriausybinėms organizacijoms, kurių teikiamos socialinės paslaugos nebuvo įtrauktos į Savivaldybės einamųjų metų socialinių paslaugų planą. Tokiu atveju organizacija Savivaldybės administracijai teikia motyvuotą prašymą ir išlaidų detalią sąmatą finansavimui gauti, nurodydama veiklas, kurioms bus panaudotos prašomos lėšos. Lėšos skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.